Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Czujnik położenia wału korbowego


cap71
05-05-2013, 20:57
Wiem, że ten temat był już poruszany, ale pomóżcie.... Gdzie te ustrojstwo jest? Już widziałem różne wpisy. Z przodu silnika z prawej strony lub z tyłu silnika z prawej przy rozruszniku, a u mnie .... NIE MA NIGDZIE!!! Albo jestem ślepy jak kura nocą, a chcę go przemierzyć bo mój ESSI padł. Rano, po pracy, kiedy miałem wracać spokojnie do domu, odmówił posłuszeństwa i musiał zostać na parkingu. Nie chciał odpalić.
Rozrusznik kręcił, pompa paliwa chodziła, a on nie chciał zaskoczyć.
Teraz jest już na kanale, rozebrany i mierzony, ale za cholerę nie mogę znaleźć czujnika położenia i prędkości wału korbowego.
Jest jeszcze niepokojąca rzecz.
Przy włączonym zapłonie na cewkę dochodzi napięcie 9,5V, a wtryskiwacze i czujnik położenia wałka rozrządu nie dostają wcale napięcia.
Skrzynka bezpieczników porozbierana, jutro będę ją sprawdzał i ewentualnie podlutuję.
Akumulator stosunkowo nowy, tak samo przewody wysokiego napięcia.
Może ktoś ma pomysł co mu dolega, a jeżeli nie to napiszcie gdzie dokładnie w moim samochodzie jest czujnik położenia i prędkości wału korbowego.

Escort MKVII (GHIA) 1,6 16v z 1995 r.

emtees
06-05-2013, 09:46
Jak patrzysz od przodu na silnik powinieneś widzieć rozrusznik. Nad rozrusznikiem (nie bezpośrednio, tylko kilkanaście cm nad) do bloku silnika musi być przykręcony czujnik. Muszą też iść do niego kable. No chyba, że ktoś/coś Ci go wyrwało i nie ma nic, dlatego nie możesz go też znaleźć. Ale wtedy powinieneś widzieć dziurę przez którą da się zobaczyć koło zamachowe.

cap71
06-05-2013, 13:06
Hmmm. Rozrusznik z przodu? Jeśli stanę przed autem to rozrusznik jest z tyłu, ale już znalazłem ten zas....ny czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Jest z przodu silnika nad, a raczej za tym sześcianikiem z rurkami miedzianymi. Znalazłem go z lusterkiem :). Dojście okropne. Zmierzyłem omomierzem i jest ok. Całe szczęście, że nie jest do wymiany.
Więc to raczej coś z napięciem. Tylko co?

Sonda lambda: w jednym z pinów brak plusa
Wtryskiwacze: brak minusa
Cewka: ok. 10V
Czujnik położenia fazy rozrządu: brak plusa
Czujnik położenia wału rozrządu: brak plusa
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej: ok. 7V
Czujnik położenia przepustnicy: 5V i 3V

Jakieś pomysły?

cap71
06-05-2013, 15:33
Panie i Panowie temat uważam za zamknięty.
Po przelutowaniu kilku podejrzanych miejsc w skrzynce bezpieczników ESSI odpalił bez najmniejszego problemu.
Tym samym potwierdza się reguła, że najsłabszym miejscem Escorta jest skrzynka bezpieczników oraz blacha. Kolejność dowolna.

Pozdrawiam.