Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Nie odpala po wymianie sprzegła i dwumasy


adziok09
08-05-2013, 21:10
Witam

Dziś wymieniałem sprzęgło i koło dwumasowe w mondeo mk3 tdci 116KM 2004r. po lift (6 biegów). Niestety ku mojemu zdziwieniu silnik nie chce odpalić, rozrusznik kręci ale nie odpala ciśnienie na listwie wtryskowej w trakcie odpalania jest powyżej 200000 kPa. Jak kręci to obrotomierz stoi a po puszczeniu kluczyka podnosi się do ok 300 rpm i spada do zera.... ogólnie w ogóle nie odpala chce ale jakoś nie idzie.... Nie wiem czy to może być przyczyną ale została także wymieniona uszczelka pokrywy zaworów. Paliwo dociera do filtra i do listwy wtryskowej.
Sprzęgło i dwumasa jest firmy LUK jak sprawdzałem na stronie http://www.ford-esklep.pl/ są to części do tego modelu (na dwumasie mam ok 58 ząbków a w TDDI widziałem że jest 34)

Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam

RS AUTO-RAF
08-05-2013, 21:54
kolego może problem tkwi w czujniku położenia wału korbowego. łatwo go uszkodzić w trakcie wymiany sprzęgła.

mondeo70235
09-05-2013, 06:54
Sprawdz czujnik położenia wału korbowego przeważnie nikt go niewykręca przy wymianie sprzęgła,poperwsze sprawdz czy po złożeniu podpiołeś wtyczke do niego jeśli tak i nieodpala to go wykręć wyczyść sprawdz czy nie jest uszkodzony mechanicznie a jak niepomoże to tylko komp by zdiagnozować usterke

adziok09
09-05-2013, 18:32
a czy to możliwe że po wymianie uszczelki na osłonie zaworów wtryskiwacze się zatarły i dlatego nie odpala?
Komputer nic nie pokazuje

mondeo70235
09-05-2013, 22:22
Kolego niemożliwe układ wtryskowy czyli wtryski nie mogły się zatrzeć przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów,ja stawiam na czujnik położenia wału korbowego,myślę że przed wymianą dwumasy autko jeździło niegdybaj szukaj prostych rozwiązań i nie szukaj sobie kosztów i jeśli autko jeździło przed wymianą to nie są wtryskiwacze ja MK3 TDCI zrobiłem wiele kilometrów i autko sprzedałem i śmiga dalej

Bump: Kolgo ja bym założył nowy czujnik położenia wału,czasem czujnik jest walnięty a nic niepokazuje,miałem taki przypadek z mk3 szwagra mojego kolegi żadnych błędów autko stanęło na drodze holowanie do serwisu i tam stwierdzili wszystkie wtryski do wymiany koszt przewyższał wartość autka i załamka właściciela,profilaktycznie wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i autko jeździ już pół roku.
Jeszcze jedno pytanie czy jak kręcisz rozrusznikiem to miga np.kontrolka świec żarowych ? z jakigo woj.jesteś niemasz wpisane

benio
09-05-2013, 23:12
... mondeo mk3 tdci 116KM 2004r. po lift (6 biegów)...
To taki ma 6-cio biegową skrzynię?

... na dwumasie mam ok 58 ząbków ...
W moim Mondeo mam 58 ząbków, ale ma 125KM i jest tak samo jak 130KM.
Czy na pewno dobrą 2-masę do Swojego sprzętu nabyłeś?
Problemy z odpaleniem po wymianie powyższego bywają jak złą 2-masę się zamontuje.

Też obstawiam czujnik jak poprzednicy napisali.

dbdrag
10-05-2013, 05:01
To kto ci to wymieniał? i nie porównał starego koła dwu masowego z nowym

benio
10-05-2013, 07:04
Wg katalogu Forda taka sama 2-masówka stosowana jest do silników o mocy 115, 125 i 130KM, a kolega Adziok napisał że ma 116KM.

Mariusz
10-05-2013, 07:40
benio masz rację i powinno iść takie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Kolo-zamachowe-dwumasowe-Mondeo-Mk3-2.0-TDCi-LUK-415-0168-10/274

elrasz
14-05-2013, 20:16
Witam.
Mam taki problem z moim mondeo. Wczoraj jechałem do Niemiec 1100km podczas jazdy 2 razy mrugała kontrolka świec i gdy juz dojechalem na miejsce zgasilem samochod i po okolo 5 minutach auto odpalilo i nie reagowalo na gaz przy tym swiecila jeszcze kontrolka ładowania po okolo 5 sekundach auto zgasło gdy chcialem go ponownie odpalic to przy zaplonie mrugala znow kontrolka swiec ale auto odpalilo i kontrolka zgasła ale znow zaswiecilo sie ładowanie i auto po kilku sekundach znow zgaslo i teraz nie chce w ogole odpalic. Około 30tys km temu były regenerowanie wtryski i pompa i wtedy tez byl wymieniony filtr paliwa i jakiś miesiac temu kompletne sprzegło. Prosilbym o jakies wskazowki co to moze byc za przyczyna.
Z gory dziekuje i pozdrwaiam.

adziok09
17-05-2013, 17:54
U mnie pokazały się błedy
P2291 Injector Control Pressure too low
P0191 Fuel Rail Pressure Sensor a circuit range
P0200 Injector Circuit
P0200 Injector Circuit
P0200 Injector Circuit
P0201 Cylinder 1 Injector Circuit/open
P0203 Cylinder 3 Injector Circuit/open
P0204 Cylinder 4 Injector Circuit/open
P0202 Cylinder 2 Injector Circuit/open
P2288 Injector Control Pressure too high

Ogólnie odpala dobrze ale jak już odpali to głośny jest jak traktor obroty niby w normie ale drga strasznie i przy silniku coś piszczy

elrasz
26-05-2013, 15:25
U mnie uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego. Wymiana rozwiązała problem. Pozdrawiam