Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Zimny płyn w zbiorniku temp. OK


jakubzawarty
11-05-2013, 18:16
Witam, zaobserwowałem w moim Mondeo dziwne zjawisko. Przypadkowo zajrzałem kiedyś do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego i włożyłem tam palec żeby z ciekawości sprawdzić jego temperaturę. Zdziwiłem się bo był zimny. Zacząłem kontrolować to co jakiś czas i okazuję się, że nawet po dłuższej przejażdżce Rybnik - Katowice (ok55km) płyn dalej jest zimny a wskazówka wskazuje normalną temperaturę... Sprawdzałem termostat duży - otwiera się. Wąż przed jak i za termostatem jest gorący ale tylko na pewnym odcinku, bo z czasem jak zbliża się do zbiornika jest coraz to chłodniejszy i w samym zbiorniczku zimno... Jakieś pomysły ?


2.0 TDDi 90km

mistermondeo
11-05-2013, 18:53
Kuriozalna przypadłość,sprawdziłeś mały termostat?

jakubzawarty
11-05-2013, 19:08
Nie.. ale jak tak sie zastanowić to raczej nie ma na to wpływu... obieg płynu jest, ogrzwanie zimą fajnie grzeje...

Floy
11-05-2013, 21:03
To jest zbiornik wyrównawczy, nie bierze udziału w procesie chłodzenia silnika.

radekg32
11-05-2013, 22:13
To jest zbiornik wyrównawczy, nie bierze udziału w procesie chłodzenia silnika.

Ale i tak jesli w calym ukladzie jest duza temp. to i w zbiorniku bedzie.

wojta2010
11-05-2013, 22:18
moze obieg sie nie wlaczyl bo tego nie potrzebowal .
Nie stresuj sie temp ok nie szukaj problemow

radekg32
11-05-2013, 22:37
moze obieg sie nie wlaczyl bo tego nie potrzebowal .
Nie stresuj sie temp ok nie szukaj problemow

Obieg sie nie wlaczyl bo nie potrzebowal ??????? Nie stresuj sie temp...........
Chlopie a jak Tobie podczas jakies podrozy kreska wskoczy na maxa to rozumiem pelen luzik u Ciebie tak ?
Powiem tak,jesli nie masz o tym bladego pojecia to przynajmniej nie nabijaj postow swoimi
wypowiedziami pozbawionymi calkowicie sensu !!!

stecus
12-05-2013, 10:45
Kiedyś też się zastanawiałem dlaczego płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny, sprawdzałem w pracy w kilku mondeo (samochody klientów) i we wszystkich był zimny więc tak ma być. Żeby płyn w zbiorniczku wyrównawczym zrobił się gorący trzeba długo i szybko jechać przy temp. zewnętrznej powyżej 20`C.

darmodziej
12-05-2013, 11:09
jesli nie masz o tym bladego pojecia to przynajmniej nie nabijaj postow swoimi
wypowiedziami pozbawionymi calkowicie sensu !!! Skoro Ty się na tym znasz, to napisz, co jest powodem tego, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie jest gorący. Kuba napisał, że wskazówka temperatury jest w normalnym położeniu i termostat jest otwarty.

jakubzawarty
12-05-2013, 11:19
Mówisz, że sprawdzałeś w kilku i jest zimny.. Spróbuje zaobserwować w innych samochodach jak będę miał okazję :)

matrog19
12-05-2013, 15:29
U mnie też jest zimny i tak ma być. Na początku też tego dociekałem ale już sobie dałem z tym spokój. Byłem na wymianie płynu w chłodnicy i potem, żeby go odpowietrzyć dali mu przez 5 min obroty ponad 3 tys obrotów i wtedy zrobił się gorący. Czyli wszystko ok.

stecus
12-05-2013, 17:46
Mówisz, że sprawdzałeś w kilku i jest zimny.. Spróbuje zaobserwować w innych samochodach jak będę miał okazję :)

Tylko sprawdzaj w innych mk3 diesel, bo większość marek ma gorące zbiorniki wyrównawcze, nasze mondki są odstępstwem od reguły.

martinez07
12-05-2013, 19:53
Szczerze mówiąc, to pierwszy raz słyszę, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym ma być zimny. Każde auto które posiadałem, jaki i obecne MK3 w benzynie, ma standardowo ciepły/gorący płyn w zbiorniku (w zależności od stopnia rozgrzania silnika).

jakubzawarty
12-05-2013, 20:03
Fiesta TDCI 1,4 i Laguna 1,9DTI mają ciepłe... Może ktoś kto ma mondeo tddi pomoże?

matrog19
12-05-2013, 20:36
Przeczytaj dwa posty wyżej co napisałem... inne co patrzyłem też mają ciepły płyn.

darmodziej
13-05-2013, 15:21
Zasadnicze pytanie. Czy do szczęścia potrzebny jest ciepły zbiorniczek, skoro temperatura silnika jest właściwa? Zbiorniczek jest tylko po to, by przez niego wlać płyn i gromadził w sobie jego nadmiar, gdy się rozszerza pod wpływem temperatury.

matrog19
13-05-2013, 15:45
Jak ktoś chce szukać jakichś usterek to nawet w nowym samochodzie znajdzie.

jakubzawarty
13-05-2013, 17:04
Po prostu myślałem, że to bardzo źle, że jest zimny.

Chyba macie rację. Odpuszczam :)

wojta2010
13-05-2013, 23:20
Obieg sie nie wlaczyl bo nie potrzebowal ??????? Nie stresuj sie temp...........
Chlopie a jak Tobie podczas jakies podrozy kreska wskoczy na maxa to rozumiem pelen luzik u Ciebie tak ?
Powiem tak,jesli nie masz o tym bladego pojecia to przynajmniej nie nabijaj postow swoimi
wypowiedziami pozbawionymi calkowicie sensu !!!
ale mi teraz glupio chyba sie zamkne w sobie :)

Bump: jakubzawarty nie odpuszczaj tylko obserwuj wskaznik temperatury skoro obieg sie wlacza ( pisales ze termostat sie otwiera ) temp ok to czym sie stresowac moze nie otwiera sie dostatecznie i wkrotce trzeba bedzie go wymienic pozdrawiam miliona kilometrow

WIDZ
13-05-2013, 23:38
W moim 90km 2.0tddi tez zimny plyn

eddek
14-05-2013, 06:54
Ja zrobiłem zaworek aluminiowym gwoździkiem w trójniku przy dużym termostacie i teraz zbiorniczek robi się ciepły i lepiej trzyma temperaturę.
Nie wiem jak jest w TDDi, ale może da radę zrobić podobnie?

http://www.fordclub.eu/graphics/msgboard/28414/full/01.jpg