Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] KeyFree - kilka pytań


ikea
16-05-2013, 11:22
Mam kilka pytań do osób które mają lub znają nową Kugę 2013 z systemem KeyFree.

1. Instrukcja podaje, że: "Wszystkie kluczyki pozostawione wewnątrz pojazdu ulegną dezaktywacji po jego zaryglowaniu.", a co w przypadku gdy będąc w samochodzie naciśniemy na pilocie podwójne ryglowanie lub wyjdziemy z samochodu zostawiając kluczyki i odruchowo zaryglujemy auto naciskając dwa razy przycisk na klamce?

Czy może być tak, że samochód podwójnie zarygluje się, a klucz zablokuje? byłaby to tragiczna sytuacja my w środku z kluczem, drzwi zablokowane i wyje alarm.

2. W instrukcji pisze: "Jeżeli pojazd pozostanie zaryglowany przez kilka tygodni, zdalne sterowanie się wyłączy. Należy odryglować pojazd i uruchomić silnik za pomocą kluczyka." Tylko jak to zrobić przy systemie KeyFree? A może auta z systemem KeyFree w ogóle nie wyłączają sterowania?

3. Jeśli pilot KeyFree ulegnie uszkodzeniu czy istnieje możliwość odblokowania kierownicy żeby wjechać na lawetę?

boncio
16-05-2013, 16:04
1. Nie zaryglujesz auta przyciskiem na klamce zewn. gdy kluczyk jest w aucie jeśli nie masz drugiego kluczyka przy sobie (poza autem w strefie wykrywania)
Tak samo nie zaryglujesz auta pilotem siedząc w nim.

2. Nie wiem jak jest teraz, ale dotychczas keyfree posiadał grot kluczyka pod klapką w pilocie. Nie sądzę, żeby całkowicie go usunęli.
Odryglować kluczem fizycznym musisz tylko drzwi (tradycyjnie przekręcając bębenek). Po tym system się aktywuje i odpalisz normalnie z guzika. To jest tylko odłączenie radia centralnego zamka, bo przecież radio w środku i tak jest wyłączane po zaryglowaniu drzwi.

3. Blokada kierownicy nie jest powiązana z keyfree, tylko z otwarciem drzwi. Czyli jeśli możesz otworzyć drzwi, to pokręcisz kierownicą.
Jeśli odryglujesz centralny i nie otworzysz drzwi, to blokada nadal działa. Odblokuje się jak otworzysz drzwi. Testowo jak skończysz jechać, wyjdź z auta i zamknij drzwi bez centralnego (blokada powinna się załączyć). Po jakimś czasie otwórz drzwi i posłuchaj, czy odpuszcza. Oczywiście jeśli akumulator jest ok :)

Mam nadzieję, że nie zmienili zbyt wiele w Kudze.

ikea
16-05-2013, 16:06
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

tedi_k
16-05-2013, 19:25
Wydaje mi się, że przy FordPower (a to robione jest tak samo jak w KeyFree) blokada kolumny puszczała dopiero przy włączaniu zapłonu... Tak czy inaczej, tym kluczykiem "szczątkowym", po włażeniu go w "atrapę" stacyjki bez problemu odblokowywało się kierownicę i uruchamiało zapłon.
Czy te nowe (a poprzednio KeyFree w Mondeo 4) nie mają tego "szczątkowego" kluczyka?

lulek
16-05-2013, 19:37
ad 1) nie da się zaryglować pojazdu jeżeli jakikolwiek kluczyk znajduje się w środku
ad 2) Grot kluczyka nadal jest w każdym nadajniku pod klapką FORD
ad 3) sprawdzę jutro, wydaje mi się, że jest powiązana z otwarciem drzwi (zwolniona) lub z zaryglowaniem samochodu (aktywna) ale to sprawdzę jutro, jak samochód odbiorę z serwisu......

jankowalski973
16-05-2013, 20:47
kierownica odblokowuje się po włączeniu zapłonu

ikea
09-06-2013, 10:00
Po zrobieniu testów (Kuga z KeyFree) mogę powiedzieć, że:

1. Mając sam metalowy grot można tylko otworzyć drzwi, gdy Kuga jest w stanie czuwania np. nie była włączana 24 h to trzeba użyć sporej siły do przekręcenia kluczyka, a gdy niedawno była włączona to kluczyk obraca się łatwo. Po otwarciu drzwi włącza się alarm, a kierownica jest zablokowana i nic więcej nie da się zrobić.

2. Mając metalowy grot i pilota bez baterii można jak wyżej otworzyć pojazd oraz po zbliżeniu pilota do wgłębienia przy kierownicy wyłącza się alarm oraz można normalnie włączyć Kugę i jechać, co oznacza, że na dobrą sprawę baterie w pilocie są zbędne.

3. Będąc w samochodzie gdy prąd i zapłon są wyłączone można przyciskami na pilocie gdy są baterie zamknąć pojazd i uzbroić alarm. Po włączeniu alarmu można wyłączyć go przykładając pilota do wgłębienia przy kierownicy.

4. Będąc w aucie gdy włączymy zasilanie przyciski zamykania i otwierania auta nie działają można tylko pilotem otworzyć klapę.