Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Jak rozpoznać który przegub jest do wymiany ?


tomamar
21-05-2013, 13:58
Witam. Jak rozpoznać który przegub jest do wymiany, zewnętrzny czy wewnętrzny. Objawy są takie że przy skręconych kołach niezależnie czy to w lewo czy w prawo podczas ruszania słychać dość głośne stukanie. Stukanie się nasila podczas przyśpieszania.

salom
21-05-2013, 14:22
Może nie ma smaru w przegubach, pracują na sucho i wtedy jest stukanie. Z reguły przy skręcie kołami słychać przeguby zewnętrzne. Jak ciągna, to po co wymieniać. Chyba że jeżdzisz w kółko i wtedy cały czas stukaja.Jak na prostej nie stukaja, to wcisnąć smaru i jechac.

KrisW
22-05-2013, 06:10
Głupia rada. Jak stuka to wymienić, bo można zostać gdzieś na skrzyżowaniu. Koszt nie duży max 200 zł.

salom
22-05-2013, 08:21
Chyba nigdy nie widziałeś przegubu jak jest zrobiony wewnątrz.

inteli
23-05-2013, 20:05
Zerknijcie tu:

http://motomax.pl/www-1/instrukcje/test-przegubow.pdf

wojtekn
23-05-2013, 21:05
inteli nie obraź się, ale poprawiłem ci twój post bo mały bałagan z tego wyszedł a tak mamy jeden piękny link z instrukcją. ;)

inteli
24-05-2013, 11:40
Niema problemu fakt, nie bardzo poradziłem sobie ale obiecuje że się poprawie.
Zrobiłeś to lepiej.
Pozdrawiam

tomamar
24-05-2013, 13:01
Dzięki panowie Jutro biorę się za sprawdzenie jak i za wymianę przegubu zewnętrznego bo wydaje mi się na 99% że to jego wina ponieważ któregoś razu zauważyłem że nie było opaski zaciskowej na przegubie i przy skręconych kołach osłona ześlizgiwała się z przegubu. Tak więc jutro dam znać co i jak. A jakie jest prawdopodobieństwo wyrobienia się przegubu wewnętrznego?

tomamar
25-05-2013, 15:54
Witam Zakupiłem przegub zewnętrzny i okazało się że nie pasuje Ilość zębów na obręczy ABS się zgadza ilośc zębów wewnątrz jak i na zewnątrz też jest ok Tylko całkowita długość jest o 7mm za mało i średnica zewnętrzna przegubu też jest 5mm mniej. tak więc samochód został na kołkach do poniedziałku .

slawe1983
26-05-2013, 15:12
A jakim cudem wcisnęli Ci zły przegub? Ja ostatnio przewracałem różne katalogi z przegubami, bo wymieniałem piastę z diesla do benzyny i okazuje się, że w mkI wszystkie przeguby czy to diesel czy benzyna, czy z ABS czy bez są jednakowe. Wszystkie mają pierścień ABS, bo w piaście nawet jest miejsce na czujnik.

tomamar
26-05-2013, 18:25
Sprawdzał w katalogu. Brał dane z mojego dowodu tzn nr nadwozia , typ silnika i taki mu wyszedł jaki mi sprzedał Jak by było Zęby na pierścieniu ABS się zgadzają, zęby zewnętrzne te ż się zgadzają, ale już zęby wewnętrzne w starym przegubie jest 36, a w tym co zakupiłem jest 27. Przeglądałem jeszcze allegro i są dostępne właśnie 2 rodzaje przegubów, takie jak ja mam na samochodzie i takie jaki zakupiłem, na aukcjach w obydwu przypadkach piszą że pasują właśnie do mojego silnika. Tak więc jutro z rana na piechotkę do sklepu ze starym przegubem i wymiana na właściwy.
http://allegro.pl/przegub-ford-galaxy-seat-alhambra-vw-sharan-hit-i3215472116.html
http://allegro.pl/przegub-napedowy-ford-galaxy-seat-alhambra-vw-shar-i3219306698.html
Porównajcie te dwa przeguby z tych dwóch aukcji. Różnią się od siebie wymiarami i ilością zębów a w obydwu przypadkach pasują do mojego auta.

inteli
26-05-2013, 18:49
Zobacz ich ofertę
http://motomax.pl/www-1/index.html

slawe1983
26-05-2013, 20:33
Faktycznie przewaliłem teraz trochę neta i występują 2 rodzaje różniące się tymi zębami wewnątrz przegubu, a najlepsze jest to, że podają iż pasują do wszystkich modeli. Więc może jest to spowodowane tym w zależności od fabryki gdzie auto było montowane? Ciekawi mnie to. Jakby ktoś wiedział skąd te różnice to niech podzieli się wiedzą z "nami".

tomamar
26-05-2013, 20:43
Dodam jeszcze że różnią się również średnicą zewnętrzną kielicha oraz długością całkowitą przegubu.
Dzisiaj zamówiłem przegub i jutro go odbieram i prosto do kumpla do garażu. Przegub już jest na swoim miejscu, już teraz nic nie puka.