Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Szarpie po dłuższym postoju


adas81
22-05-2013, 09:03
Witam
Mój problem jest taki,że po nocy lub po długim postoju, gdy silnik całkowicie ostygnie, po odpaleniu i ruszeniu auto nie ma mocy, szarpie jakby nie palił na jeden gar i po wrzuceniu na luz gasnie,muszę go podtrzymać " na gazie". Gdy po odpaleniu chodzi na luzie do złapania temp. to go szarpie,ale nie gaśnie.
W przeciągu roku wymieniłem : świece, kablke WN, olej, filtry, zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej w wraz z kolankiem, wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów.
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to czujnik temp lub cewka.
może przychodzi wam jakiś pomysł do głowy.
Pozdrawiam

roberthj1
22-05-2013, 17:23
Miałem podobny problem. Kidy był zimny szarpał i był słaby. W moim przypadku pomogła wymiana filtra paliwa który był tak stary że w sobotę rdza zrobiła w nim dziurę.

adas81
22-05-2013, 21:01
Widzisz, zapomniałem dodać,że dwa lata temu zmieniłem filtr paliwa i przejechałem jakieś 20 tyś, więc to raczej nie jego wina, chyba żebym się mylił...

yanek
24-05-2013, 23:52
Rozgrzanie silnika i filtr paliwa raczej to nie ma nic wspólnego ;)

roberthj1
25-05-2013, 08:34
Coś tam jednak wspólnego ma. Przez zapchany filtr paliwo ma trudniej dostać się do silnika i może go czasami brakować. Nie twierdze że pomoże to adas81 skoro nie dawno filtr wymieniał, ale ja wymieniłem tylko ten filtr i silnik kiedy jest zimny pracuje na nieco wyższych obrotach niż przed wymianą i nie mam żadnego problemu z ruszeniem i brakiem mocy na zimnym silniku, więc jednak w moim samochodzie dało to efekt(a nie widziałem żeby miał gdzieś metkę MADE IN CHINA i żeby wszystko działało w nim na odwrót) Jedyną dodatkową rzeczą którą zrobiłem było zalanie po 2 dniach paliwa z domieszką czyszczącą wtryski (wzbogacona wersja 95 na shellu)

slawe1983
25-05-2013, 11:05
A auto stawiasz w garażu czy pod chmurką? Jakiej firmy masz świece i kable? Ewidentnie coś z układem zapłonowym, sam w tej chwili przerabiam to. Jeżeli zostawię w suchym garażu jest ok, jak stoi dłużej pod chmurką w deszczu pracuje na początku na 3 garach dopiero po rozgrzaniu dołącza 4. Wieczorem podnieś maskę uruchom silnik i sprawdź czy nie ma przebicia na kablach. To że niedawno wymieniane nie świadczy o ich sprawności. To samo tyczy się świec (możesz spróbować je wygrzać gdzieś na piecu czy grzejniku, bo czasem po prostu są nie wygrzane).. Jeżeli wyeliminujesz usterkę kabli bądź świec to pozostaje cewka.

adas81
25-05-2013, 11:12
Kable mam motorcraftu. Świec nie pamiętam. Ale pamiętam że przed wymianą miałem te same objawy.A auto stoi na dworze. Przebić na kablach nie mam. Już kilka razy spradzałem to. A jak sprawdzić w domowych warunkach sprawność cewki?

slawe1983
26-05-2013, 07:54
Nie wiem czy cewkę da się sprawdzić w domowych warunkach, chyba jedynie podmiana na inną.

Slawko
30-05-2013, 20:28
gaz jest?

W skrzynce bezpiecznikowej w górnym rzędzie masz bezpiecznik 7,5A(jest jeden jedyny taki). Wyjmij go na noc, a rano przed odpaleniem włóż z powrotem i odpal auto. Poczekaj chwilę(ok 1min) i sprawdź jak jeździ.

adas81
31-05-2013, 05:58
Bez gazu.Bezpiecznik ten pod kierownicą tak? A pamiętasz który nr?A za co on odpowiada?

Pawełkier
31-05-2013, 10:47
Kable mam motorcraftu. Świec nie pamiętam. Ale pamiętam że przed wymianą miałem te same objawy.A auto stoi na dworze. Przebić na kablach nie mam. Już kilka razy spradzałem to. A jak sprawdzić w domowych warunkach sprawność cewki?sprawdz rezystancje.Mam taką cewke jakbyś chciał ale ja bym stawiał na zapchane wtryski a nie na cewke.

Slawko
01-06-2013, 22:50
Bezpiecznik ten pod kierownicą tak? A pamiętasz który nr?A za co on odpowiada? skrzynke bezpiecznikową masz jedna jedyną więc pytanie bez odpowiedzi, bezpiecznik 7,5 A jest jeden jedyny, więc odpowiedź j.w., Wiem za co odpowiada, ale na teraz ta wiedza nie jest Ci potrzebna.

Zrobiłes to o co prosiłem?

slawe1983
02-06-2013, 10:31
Asqelos oryginalnie w skrzynce essa mk7 siedzą 3 bezpieczniki 7,5A więc nie pisz bzdur.
Bezpieczniki nr 8 (7,5A) - moduł EEC IV; nr 11 (7,5A) Poduszki powietrzne; nr 21 (7,5A) Moduł ABS. Radzę sprawdź u siebie wartości bezpieczników.
adas81 chodzi o bezpiecznik od modułu EEC IV, bezpiecznik nr 8.

misiek8823
02-06-2013, 14:26
może bezpiecznik ci się przepalił ten co podtrzymuje pamieć komputera i za każdym razem kiedy ostygnie wszystko się traci...

adas81
02-06-2013, 15:06
No własnie, mam na górze dwa 7.5. nr 1 i gdzieś kawałek za połową. Wyciągnę ten za połową w takim razie. Jeśli o tego chodzi.Dzięki za info.

Slawko
02-06-2013, 20:20
Asqelos oryginalnie w skrzynce essa mk7 siedzą 3 bezpieczniki 7,5A więc nie pisz bzdur. ok, moja wina, nie mam ABS'u a o poduszkach zapominałem

http://img37.imageshack.us/img37/9925/bezpieczniki.png

bezpiecznik nr 8, czyli pierwszy 7,5 amperowy od lewej w górnym rzędzie

adas81
03-06-2013, 06:02
A ja mam znów inaczej. Mam dwa 7.5 i tylko w górnym rzędzie. Nr 1 i nr 10.A ABS nie mam. Może mam coś pomieszane z bezpiecznikami? Pod nr 8 mam 10A.

Slawko
03-06-2013, 19:52
adas81, masz zapewne stary typ skrzynki gdzie jest tylko 28 bezpieczników. Autor ma nowy typ z 34 bezpiecznikami.

adas81
04-06-2013, 07:12
To jaki jest symbol na skrzynce obudowy żeby znaleźć ten od kompa? Po piktogramach może go znajdę. I ciekawe jaki to będzie bezpiecznik.

slawe1983
04-06-2013, 08:10
W MK7 siedziały już jednakowe skrzynki bezpieczników z 34 bezpiecznikami. Panowie trzeba posprawdzać bezpieczniki, bo bardzo często okazuje się, że spalił się jakiś a pod ręką nie było takiego to włożył inny. Takie skrzynki z 34 bezpiecznikami siedziały już w MK6, ale tam do pewnego momentu były też na 24. Dokładnie nie pamiętam czym to się różniło jakie zakładali, ale w MK7 były już 34.
adas81 nie sugeruj się wartością bezpiecznika wyżej masz opis który nr za co odpowiada i poprawne wartości. radzę sprawdzić, niedawno kupiłem Galaxy i gość też powtykał jakie miał, a teraz mam potopioną instalację i dzięki niemu co najmniej kilka stówek mniej w kieszeni.

adas81
04-06-2013, 20:39
To co proponujecie, zaryzykować i poprzepinać bezpieczniki według rozpiski? Ale przecież różne auta, różne wyposażenie. U mnie np brak ABS i klimatyzacji, a jest webasto. Szyby przód elektryka, tył brak. Więc nie wszędzie będą bezpieczniki.

Slawko
04-06-2013, 20:46
W MK7 siedziały już jednakowe skrzynki bezpieczników z 34 bezpiecznikami.nie, w początkowej fazie produkcji były skrzynki od mk6 i taką ma adas81

slawe1983
05-06-2013, 13:55
Znalazłem ten temat ze skrzynkami, warto się zapoznać.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72124&page=3

Są dwa rodzaje skrzynek w MK6. Skrzynki od 92-93 (wrzesień) są takie same jak w MK5 a 93 (październik) do 95 są już inne skrzynki takie jak w MK7. Powód? Od października 93 wsadzali już jeden air bag w serii. W przypadku tych rocznikow aut wystepowany 3 rodzaje skrzynek (LOW, MEDIUM, HIGH), roznia sie iloscia wyprowadzen na bezpieczniki i pinow w zlaczach od gory i od dolu,ale ogolnie majac skrzynke HIGH oryginalnie da sie uruchomic auto bez problemu na LOW,tylko brakuje w takiej skrzynce np. el. szyb, klimy, abs itp.

adas81
11-06-2013, 17:23
Dzięki, właśnie mam taką skrzynkę . Czyli rozumiem, że mam wyjąć bezpiecznik nr 7 3A?

slawe1983
13-06-2013, 12:17
Tak właśnie o ten bezpiecznik chodzi. Też ostatnio miałem problemy z szarpaniem i tak jakby na jeden gar nie chodził na początku, szczególnie gdy na dworze było wilgotno. Problem okazał się tak błahy, powodem były zaśniedziałe "bolce", które wchodzą do cewki zapłonowej. Wszystko wyczyściłem ładnie, wraz z gniazdami w cewce, bolce trochę wyciągnąłem aby lepiej stykały i wszystko gra, nawet gdy auto stoi kilka dni i leje deszcz.