Zobacz pełną wersję : Interfejs ELM 327 nie może się połączyć
Tak jak w temacie próbowałem różnych programów, ale żaden nie może połączyć się z Ka, daję skrina z FORscan'a.
Jeżeli ktoś wie jak to zrobić będę bardzo wdzięczny...
http://img819.imageshack.us/img819/4058/fiord.png
Silnik jest włączony.
_Big_Mac_ 25-05-2013, 20:17 Standard EOBD/OBD II obowiązuje od 2001 roku (dla diesli 2003), więc możliwe, że Twoje Ka się nie dogada z ELMem, mimo że wtyczka pasuje. Miałem tak z Meganką z 1999.
Oczywiście możliwe, że Ford zaimplementował ten standard szybciej, niż wymagały tego regulacje prawne i Ka już umie mówić po OBDowemu, ale nie ma takiego obowiązku ;)
Ludzie na forach jak czytałem to Ka z 97' normalnie komunikowało się... Da się to jakoś sprawdzić lub cokolwiek?
spróbuj w programie zmienić żeby sprawdzał com4 a nie com3; z tego co wiem to ELM działa na porcie com4
hardtmuth 26-05-2013, 12:53 Nie pisz głupot TomCat, ELM działa na takim porcie, na który zostanie zenumerowany przez system operacyjny. Jeśli kolejny port przy pierwszym podłączeniu będzie zajęty, to będzie szukał miejsca na kolejnym wolnym.
Poza tym skoro w terminalu wywaliło komunikat o wersji ELMa tzn., że udało się mu połączyć z ELMem, lecz nie udało się połączyć z pojazdem.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=178463
w menedżerze urządzeń sprawdź na którym porcie masz interfejs ustawiony i ustaw taki port w programie.
mi działa z Ka z 98r.
polecam PCMSCAN
Z tego co widzę na screenie port jest dobry (program sam automatycznie prawidłowo go wykrył).
Silnik Endura-E z forda Ka raczej na pewno (nie słyszałem żeby montowano tam EEC IV choć wszystko jest możliwe) ma EEC V zgodny z OBD2.
Problem może natomiast leżeć w samym ELM, który może być tym niezgodnym ze standardem fordowskim i może wymagać drobnej przeróbki.
Zapewne coś podobnego do tego:
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/61537-ELM327-v1-4a-modyfikacja-do-pracy-z-protoko%C5%82em-J1850-PWM
http://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-169444.html
(Uwaga, tu mowa o ELM 1.4b a w tym ELM może być zupełnie inaczej).
W każdym razie tak naprowadzam czego i gdzie należy szukać i życzę powodzenia ...
Ten ostatni komunikat oznacza, że trzeba włączyć zapłon.
Robiłem już wszystko, sąsiad kupił ELM'a na bluetooth więc poczekam aż przyjdzie i sprawdzimy czy to wina uatka czy elma czy kompa.
Musisz przeciąć ścieżkę. Opis jest gdzieś na forum.
zygiboos 10-06-2013, 17:41 A ogólnie ktoś wcześniej podłączał kompa do Twojego Ka i normalnie działał?
Bo możliwe, że masz zaśniedziałe wejście. Ja tak miałem, niektóre piny wręcz zielone. Po przeczyszczeniu małym śrubokręcikiem i płynem isol, ELM BT działa z moją Pumą 98 jak opętany :)
https://lh4.googleusercontent.com/-E8mo9pOU9kM/UYjWqwVVlzI/AAAAAAAAaG0/oaWRSBZdFXQ/w521-h293-no/IMAG2208.jpg
Zygi.. Możliwe, autko dostałem od mamy przed jej śmiercią, a stało dobre 2 lata... więc nie wiem czy ktoś w nim grzebał, wręcz wątpię.
Autko miało w środku grzyba co zapewne było spowodowane wodą w samochodzie, więc możliwe, że tam też coś jest.
A WD-40 może być?
hardtmuth 10-06-2013, 20:22 Wd-40 się nie nadaję do niczego poza wyrzuceniem do śmietnika. Tym bardziej nie wolno go używać do elektroniki (do niej dobrze nadaje się kontakt - w sprayu).
Witam,
problemem braku działania programu może być sam program. Ja kupując kabel ELM 327 kupowałem go dla VW Polo (benzyna), ale również sprawdzałem go już na Peugeot 307 (diesel) i działa. Kabel działa mi na programie PCMSCAN v2.4.9. PL, niestety na innych programach kabel nie łączy się z autem. Dlatego przy zakupie kabla do gniazd obd kierować się dobrym wyborem kabla względem oprogramowania, tak jak to ma miejsce dla vw i programu dla nich VAG-COM.
ps. jeśli jesteśmy przy tym temacie, to gdyby ktoś mógł powiedzieć mi, w którym miejscu znajduje się gniazdo diagnostyczne w fordzie ka, ponieważ jestem nowym użytkownikiem tego samochodu (a raczej opiekunem) bo jest to świeżo zakupione auto dla mamy i jak na razie spisuje się bez zarzutu.
A jedyny mój błąd na konsoli to ABS :) pewnie jakaś wtyczka zaśniedziała, al nie chce mi się każdej czyścić i tym samym jestem ciekaw jak poradzi sobie ELM 327 :P
Izabelka 11-06-2013, 12:33 lopez89 nie ma u Ciebie złącza w tym miejscu? http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2003529&postcount=6
zygiboos 11-06-2013, 12:54 w środku grzyba co zapewne było spowodowane wodą w samochodzie
No właśnie u mnie też była wilgoć. Ogólnie gniazdo dość łatwo wymontować jest na 2 śrubkach (ale bardzo długich) można je wtedy obejrzeć. Jak ma jakieś zielone piny to prawie na bank to jest przyczyną. Sam isol czy też kontakt nie wystarczy (WD40 też nie bardzo) trzeba coś cienkiego (maleńki śrubokręcik) i delikatnie pin po pinie oczyścić, sprawdzić czy styka, włożyć i wyjąć kilkanaście razy ELMa delikatnie poruszając nim na boki. Ja miałem też jedną blaszkę lekko wygiętą w złączu, musiałem ją lekko w prawo podgiąć. Na końcu psiknąłem isolem, przetarłem jeszcze szmatką i ku mojemu zdziwieniu połączył się za pierwszym razem jak tylko włączyłem zapłon.
Do testów najlepszy jest ELM BT, bo nie wymaga sterowników, mozna go połączyć z telefonem z Androidem, ten od razu pokaże czy łączy się z ELMEM ale nie ma połączenia z samochodem czy to wina samego elma.
Inna sprawa, że czasem spece od powypadkowych autek specjalnie zamieniają piny albo wypinają coś żeby nie można było sprawdzić błędów (ale to już jest barbarzyństwo).
http://img35.imageshack.us/img35/4607/img20130611204358.jpg
To są wszystkie blaszki jakie mają być?
Czyściłem, ale nic...
Postaram się zrobić dokładniejsze zdjęcia lepszym aparatem.
I ja gnizda nie mam na śroby, lecz na wcisk tzn... zapomniałem słowa, takie zaczepy.. o.. :D
PS: Nie wiem jak zmniejszyć rozmiar :D
Żeby działało muszą być zajęte (i wyczyszczone) piny 2, 5, 10 i 16.
Na Twoim zdjęciu kolejność liczona jest od prawej strony od dołu ( jest 8 pinów w jednym rzędzie i 8 w drugim).
zygiboos 11-06-2013, 23:03 ilość pinów się zgadza, jeżeli są czyste, nie są jakieś pogięte itd, to sprawdź jeszcze kable ile dasz radę, czy gdzieś nie są przerwane... No innych pomysłów już nie mam...
hardtmuth 12-06-2013, 10:58 Sprawdzić napięcie zasilania na 5 i 16, na 16 jest plus 12V, a 5 masa.
Na 10 i 2 jest komunikacja, podejrzewam, że jakieś napięcie po zapaleniu silnika tam może występować. Niestety nie wiem na jakich poziomach napięć pracuje J1850.
Najpewniej było by sprawdzić u sąsiada swój kabel czy się łączy lub sprawdzić tym programem co pisałem czy Ci się połączy. ;) pozdro i napisz jak Ci poszło.
Jako, że posiadam ELM327 i dałem radę sprawdzić działanie programu, to mogę śmiało stwierdzić i potwierdzić, iż program FordScan nie będzie działać na tym kablu.
Potwierdzam za to działanie na programie PCMSCAN, o którym wcześniej pisałem.
Podobno kabel ELM327 łączy się i działa poprawnie na programach typu:
(wiedza z http://www.elektroda.pl/)
- Scantool.net
- EasyObdII
- PCMSCAN najbardziej stabilnym program do interfejsu ELM-327,
dostępna jest wersja w języku polskim program moŜna pobrać ze
strony producenta: www.palmerperformance.com
- OBD-II ScanMaster
- obd2crazy.com
- OBD Gauge for PalmOS and Pocket PC by Dana Peterą
- OBD Logger by Jonathan Senkerik
- pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux
- ScanTest for Pocket PC by Ivan Ganev aka a-ser
Kolejna potwierdzająca lista programów do tego kabla na allegro:
http://allegro.pl/1-4a-2010-interfejs-elm-327-elm327-can-obd2-usb-i3295381501.html
Także nie radziłbym się katować że z kablem USB ELM327 coś jest nie tak.
Dzisiaj wziąłem ELMA od sąsiada na BT i z programem na telefon i.. śmiga żadnych problemów ani nic...
Ewidentnie wina po stronie mojego... mmm.. Mogłem kupić ELM'a na BT...
Witam odgrzewam kotleta :D
Posiada ktoś ELM 327 Bluetooth w wersji 2.1 ?? czy komunikuje się z samochodem.Chodzi o to czy podłączając pod telefon lub laptop można odczytać błędy.Pozdrawiam
Moja KApustka :3 jest z 98r i posiada gniazdo :)
Niestety z tego co wiem ten interfejs komunikuje sie z autami benzynowymi tylko po 2000 roku.
Dzięki dobrze wiedzieć,a może wiesz jaka wersja będzie najlepsza,słyszałem ze 1.4 ale na allegro nie mogłem znaleźć tylko same wersje 1.5,2.1, :(
lukaszek_socho 19-04-2016, 17:30 Generalnie to sprzedawcy słysząc o Fordzie mówią, że ten na BT się nie łączy.
Na 99% połączy Ci się iCar2 (u mnie super działa to u Ciebie też powinien).
Ja mam taki: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_281648_1.jpg
Jak masz fona z androidem to pobierasz sobie "ForScanLite" i ładnie śmiga. Wersja demo nie pozwala kasować błędów, ale płatna to tylko 21,05 zł jak dobrze pamiętam. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.astech.forscanlite&hl=pl
Niestety z tego co wiem ten interfejs komunikuje sie z autami benzynowymi tylko po 2000 roku.
W fordach działa od 97 roku ale wymaga małej modyfikacji
Dzięki dobrze wiedzieć,a może wiesz jaka wersja będzie najlepsza,słyszałem ze 1.4 ale na allegro nie mogłem znaleźć tylko same wersje 1.5,2.1, :(
Niiestety nie wiem jaka wersja bedzie kompatybilna z Twoim rocznikiem.
lukaszek_socho 20-04-2016, 09:08 ...wymaga małej modyfikacji
Jest już sposób modyfikacji interfejsu na bluetooth? Modyfikację przewodowego można bez problemu w necie odnaleźć, ale ten na BT ma w środku inne elementy.
W fordach działa od 97 roku ale wymaga małej modyfikacji
A wiesz może na czym polega taka modyfikacja ??
Zamówiłem ELM v2.1 bluetooth
Telefon łączy się z interfejsem i pokazuje błąd połączenia z ECU.
KAczka 1999r.
Jak ktoś zna patent aby to ruszyło to niech się podzieli :D
lukaszek_socho 22-04-2016, 15:19 Jak masz możliwość to sprawdź czy łaczy się z innym Fordem. Pewnie problem jest taki jak w kablowych 1.4a. Nie łączy się po protokole J1850PWM. Wersję kablowa już udało się zmodyfikować, wersja BT ma inną płytkę i klops.
Mondeowcy opisali przeróbkę kablowego 1.4a -> http://www.mondeoklubpolska.pl/archive/index.php/t-61537.html
Na innym fordzie nie mam jak sprawdzić, ale sprawdziłem na Mazda 2 (to tez praktycznie ford) i tez ma problem z połączeniem z ECU :/ więc jest pewnie tak jak mówisz :C
|
|