Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 2.0 TDCI schemat podciśnienia


mSamer
25-05-2013, 20:53
Witam mam silnik 2.0 TDCI 136 km. Wymieniłem silnik i najprawdopodobniej źle podłączyłem podciśnienie bo delikatnie szarpie jadąc po równym przy 2000 obrotów. Sprzęgło całe nowe wtryski od nowego silnika, moc ma. Słychać syczenie turbiny i tak jakby klapka jakaś otwierała się i zamykała podczas jazdy i to syczenie cichnie i narasta na zmianę.

Chodzi dokładnie o ten zaworek podciśnienia który znajduje się obok pompy vacum. Jeden wężyk idzie za silnik a drugi jest odpięty (jest tylko przy nim takie kolanko przypięte )

Ma ktoś może schemat albo wie co jest grane ??

Radar41
25-05-2013, 21:03
Ja mimo wszystko stawiam na przycinający się EGR. Zapewne szarpie przy równej jezdzie, a jak przyspieszasz to jest w miare ok, tak?

Chyba ze ten węzyk ma isc własnie do egra. Jeden leci do turbiny, drugi do EGRa .

mSamer
25-05-2013, 21:55
Ale egr jest zasilany elektrycznie (chyba)

Zgadza się jak przyspieszam jest ok. Są trzy te zaworki, dwa nad sprężarką i 1 właśnie koło filtra w którym nie mam tego wężyka :)

Radar41
26-05-2013, 07:33
W mondku tez byl elektrycznie zasilany egr i auto szarpalo przy rownej jezdzie. Odlacz kabel zadilajacy egr, wyskoczy ci coprawda blad silnika na desce, ale jesli przestanie szarpac na odlaczonym egrze to masz winowajce. Jesli chodzi o wezyk to zrob zdjecie i zaznacz o co dokladnie chodzi, to sprawdze w zony aucie czego ci brakuje i tez ci wstawie fotke. Pzdr

mSamer
26-05-2013, 09:18
Ok sprawdze to. Po ok 20 km od pierwszej jazdy po wymianie silnika wyskoczył check na desce rozdzielczej. Samochód wszedł w tryb awaryjnych tak jakby bo nie dało sie obrotów zwiększyć powyżej 2000 gdzieś. Musiałem wcześnie zmieniać biegi. Po zgaszeniu wrócił do normy ale dalej szarpie podczas jazdy. Słychać było jakby turbina co chwile sie wyłączala. Nie wiem czy reszta węzykow podcisnienia jest dobrze podłączona. Istnieje jakiś schemat ?

Radar41
26-05-2013, 13:08
Rozumiem, że węzyk do turbiny masz podpięty?

On właśnie idzie od turbo do zaworu sterowania podciśnieniem PIERBURG.

Nr 9 na rysunku.
Ps. foty ci nie zrobie bo silnik 1.6 inaczej wygląda, ten zawór np znajduje się z tyłu, przykręcony do bloku silnika. Od spodu trzeba sie do niego dobrać, ty go masz jak na tacy. Podpięty powinien być do m.in turbiny, zaraz obok przewodu nr 10 na rys.

mSamer
26-05-2013, 14:05
Do turbiny jest podpięty natomiast nie wiem czy jest podpięty do pompy vacuum. Jutro sprawdzę jak to jest dokładnie. A schemat do czego jest podpięty drugi wężyk masz może ?

paxlgl
24-10-2013, 20:24
Witam. Szukalem w kazdy mozliwy sposob i nigdzie nie moge znalesc opisu jak prawidlowo powinien byc podlaczony zawor pierburg. Ma on trzy krocce VAC OUT ATM. Czy moze ktos napisac prosze co i gdzie prawidlowo ma byc podpiete? Narazie u mnie jest pod vac pompa vac pod Atm srzewod od turbo a do out przewod z sitkiem. Czy tak ma byc. Dziekuje z gory za pomoc.

Renji
25-10-2013, 08:24
Ja mam taki silnik i u mnie to wygląda tak.
Z tego elektrozaworu wychodzą dwa ten bliżej przodu auta leci za silnik. A ten bliżej tyłu leci przewodem własnie przez plastikowe kolanko to trójnika pod przepustnicą. Z tego trójnika jeden z dwóch pozostałych wchodzi do chyba pompy podciśnienia zamontowanej do bloku silnika pod kolektorem dolotowym, a drugi z tych dwóch pozostałych leci koło alternatora najprawdopodobniej do tego drugiego elektrozaworu przy alternatorze.

Nie wiem czy wystarczająco jasno nie jestem fachowcem i znam tylko podstawy budowy silnika. Jak byś miał jeszcze jakieś pytania dzwoń do mnie na kom będę się starał pomóc.

Numer poszedł na priv

andjak
11-08-2014, 14:17
Witam! Poszukuję schematu podciśnienia do podwójnych przepustnic 2.0 tdci dpf. Z góry dziękuję za pomoc.

whiro
11-10-2014, 20:26
To ciekawy temat. Ja ta prawą przepustnice mam nie podpientą do babcine a nawet nie wiem skąd idą oba doloty prawy i lewy. U mnie też lekko szarpie przy obrotach poniżej 2 tys podczas jazdy.

berthold61
11-10-2014, 21:03
To ciekawy temat. Ja ta prawą przepustnice mam nie podpientą do babcine a nawet nie wiem skąd idą oba doloty prawy i lewy. U mnie też lekko szarpie przy obrotach poniżej 2 tys podczas jazdy.



idą z jednej rury od turbiny potem pod autem jest trójnik i rozgałęzia się to tak że powietrze albo schładza się przez intercoler (lewa przepustnica ) albo idzie ciepłe (prawa przepustnica)

a sterują nimi elektrozawory te dwa umieszczone jak to kolega kilka postów wyżej napisał tuż nad sprężarką klimy ....co do sterowania turbiny to odpowiada elektrozawór obok akumulatora ....a ta puszka co inny kolega nazwał vacum pompą to jest magazyn powietrza hehe ma to swoją nazwę ale nie pamiętam teraz ..sama vacum-pompa jest w głowicy po prawej stronie .samo sterowanie elektrozaworami oraz przepustnicami jest proste jak budowa cepa ---teraz to wiem

whiro
12-10-2014, 08:21
Wielkie dzięki za rozjaśnienie mi w głowie. Czy kolega wie też może jak jest sterowana ta przepustnica prawa?? Czy jeśli wyciągnięte jest sterowanie to ona jest ciągle otwarta czy zamknięta???

berthold61
12-10-2014, 08:26
Wielkie dzięki za rozjaśnienie mi w głowie. Czy kolega wie też może jak jest sterowana ta przepustnica prawa?? Czy jeśli wyciągnięte jest sterowanie to ona jest ciągle otwarta czy zamknięta???

jak wyciągnięty wężyk to klapa zamknięta ale aby nie robiło zakłóceń z innymi rzeczami to ten wężyk musi być zaślepiony ,wystarczy wcisnąć kawałek czegoś do wężyka