Zobacz pełną wersję : [Ka 1996-2008] Ogrzewanie-cały czas grzeje.
Witam,
Nie działa mi ogrzewanie - ciągle grzeje. Co sprawdziłem dotychczas:
* zarówką na wyjściu do zaworu - nie świeci bez względu na pozycję potencjometra
* wymieniony został tranzystor na płytce - zarówka zaczeła świecić, jednak nie reagowała na przekręcanie potencjometra - ogrzewanie dalej cały czas grzeje
* elektrozawór sprawdzony został pod 12V - zamyka obieg, więc wnioskuję, że jest sprawny.
Czy to może być wina potencjometra? Który element trzeba wymienić, żeby znów działało?
Dziękuję z góry i pozdrawiam!
najprościej to na złomie pożyczyć cały zestaw regulacji nawiewu i podmienić.
U mnie pomogła wymiana zaworu nagrzewnicy i płynu , ale jak zawór masz sprawdzony to raczej panel do wymiany .
Kupiłem cały panel, dziś będę sprawdzał - oby zadziałało, bo zrobiło się ciepło ;)
panel wymieniony, klimatyzacja działa :)
trochę boję się kręcić potencjometrem, bo z czegoś ta usterka wyniknęła - jakieś zwarcie coś, ale póki co jest super :)
egon1234 03-11-2013, 12:19 Mam taki sam problem z ogrzewaniem.
Wymieniłem zawór nagrzewnicy nie pomogło.
Sprawdziłem napięcie na wtyczce od zaworu;
Ustawienie na ciepło pokazuje 0v
ustawienie na zimno pokazuje 5v
Ma ktoś jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić?
Cześć, mam problem z ogrzewaniem w fordzince.
Zazwyczaj grzeje na max, tak, że długo się przy nawiewie ręki nie utrzyma. Czasem wyłączy to ogrzewanie całkiem, ale rzadko się to zdarza.
Raz, na długiej trasie najpierw było na max, potem wcale i po jakimś czasie dawało się sterować.
Wczoraj zdjąłem podszybie, sprawdzałem napięcie na wtyczce wchodzącej do zaworu i niezależnie od położenia pokrętła było 12V. Pozostawiłem wtyczkę odpiętą (na zasadzie niech ma 0V, niech nie grzeje wcale) ale nic sie nie zmieniło.
Wymieniać zawór, pokrętło, oba, co innego? :D
kaczusia1 06-06-2016, 14:12 Panowie proszę o pomoc :P
Ford Ka 1.3 PB 2004 rok.
Non stop grzeje mi w aucie mega gorącym powietrzem, raz oddałem auto do majstrów specjalistów wyciągnęli zawór nagrzewnicy i cały był połamany bo to sam plastik, kupiłem nowy, niby założyli ale nic to nie dało bo dalej grzeje jak cholera, nie ważne czy nadmuch jest ustawiony na zimno czy na ciepło non stop grzeje, wysiedzieć nie idzie.
Co może być przyczyną? Możliwe, że zawór się przycina? Dodam, że wymieniałem cały zbiorniczek wyrównawczy ponieważ był pęknięty i uciekał non stop płyn chłodniczy, czy po wymianie tego zbiorniczka mógł się układ zapowietrzyć ? Nie mam pojęcia co robić, proszę o pomoc :)
yaarofox 06-06-2016, 21:48 na panelu sterującym przepala sie tranzystorek za..2,50zł.
To jest przyczyna.
Tranzystor irfl 4105 w mofset kupisz w sklepie z częściami elektronicznymi.Dajesz do jakiegoś radiowca czy elektronika (10zł) do wlutowania i po kłopocie ;)
kaczusia1 07-06-2016, 05:18 Ufff, wielki dzięki za podpowiedź
kaczusia1 07-06-2016, 16:32 http://allegro.pl/tranzystor-irfl4105-zamiennik-52-10a-ford-fiesta-i5334178038.html
Takie coś podejdzie ?
yaarofox 07-06-2016, 17:27 dokładnie ;)
tylko ten panelik od regulacji daj lepiej do wlutowania tego tranzystorka
yaarofox 14-06-2016, 14:13 ????
skoro cisza to pewnie działa.
kaczusia1 20-06-2016, 20:42 ????
skoro cisza to pewnie działa.
Niestety nie działa, tranzystor wymieniony, patrzyłem też przy zaworze od nagrzewnicy, wszystko jest podłączone, co może być dalej w tym temacie? Myślę, że ta płytka z potencjometrem może być spalona która steruje zimnym i ciepłym powietrzem.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc.
Jak dasz 12V na wtyczkę od zaworu to powinien się zamknąć (chyba że zatarty).
Bez napięcia ma być otwarty.
http://www.ford-tech.pl/viewtopic.php?t=577
https://www.youtube.com/watch?v=OREss3CGUMc
Wystarczy żaróweczka próbnik i wiesz czy panel działa
kaczusia1 21-06-2016, 17:25 Jeżeli nie będzie próbka się sprawowała tak jak w opisie pod tym linkiem co podał kołekst tzn., że zawór jest walnięty?
lukaszek_socho 22-06-2016, 07:58 Jeśli będzie inaczej niż na filmie to uszkodzony panel sterowania ciepło/zimno. Jeśli próbnik wcale nie zaświeci to możliwa też usterka w kablach (np coś nie łaczy).
kaczusia1 24-06-2016, 20:28 To pewnie trzeba cos elektrycznie szukać? Sprawdzalem zawór nagrzewnicy probowka i probowka ciągle świeci nie reaguje na nic, sprawdzalem zawór po kablu to czuć ze zawór dziala, wszystko inne sprawdzone i wszystko dziala a dalej dmucha gorącym powietrzem, panowie pomożecie?
lukaszek_socho 26-06-2016, 23:20 Jeśli próbnik świeci cały czas to jest coś nie tak ale :!: Jeśli próbnik świeci to zawór jest cały czas zasilony, on wtedy powinien być zamknięty a ogrzewanie nie grzać wcale. U Ciebie jest odwrotnie (zawór ma na stałe 12V a otwarty)... dobrze sprawdzasz??
Daj na zawór 12V i zobacz czy wtedy przestanie grzać.
kaczusia1 27-06-2016, 02:36 Ja sprawdzałem od akumulatora i próbnik w kostkę od zaworu nagrzewnicy, nie rozumiem jak piszesz żeby dać na zawór, możesz wytlumaczyc?
lukaszek_socho 27-06-2016, 22:56 Do zaworu dochodzą 2 przewody plus i masa. Sprawdzając próbnik podłączasz do kostki, którą zdejmujesz z zaworu (oba przewody od próbnika do kostki a nie jeden do kostki drugi do akumulatora).
Sprawdzając zawór dajesz do zaworu plus i masę (przydał by się miernik żeby biegunowość ustalić bo chyba ma znaczenie gdzie dać plus a gdzie masę).
kaczusia1 28-06-2016, 05:53 Okej sprawdzę tak jak mówisz :)
kaczusia1 07-07-2016, 09:06 Wymieniłem w fordzie:
Nowy oryginalny zawór nagrzewnicy
Pompa wody, pasek wyrzucał płyn chłodniczy na przednią szybę
Po tym zabiegu całkiem inny samochód
Może się komuś przyda taka informacja na przyszłość :)
Nowy oryginalny zawór nagrzewnicy
Oryginał z tego co pamiętam około 230zł,
zamienniki za 50... warto było?
kaczusia1 07-07-2016, 15:38 Oryginalny w salonie forda 287 zl zamiennik najnizej na nr klienta w inter cars 80 zl, za sama robote wolaja sobie 150 zl bo slabe tam jest dojscie. Raz juz kupilem za 80 plus robota to juz bym prawie mial oryginalny a ten za 80zl od nowosci zepsuty, pozniej drugi raz dzwonilem do inter carsu to gosc mi powiedzial ze te zamienniki wychodzily wadliwe z fabryki. Pierwszym razem stracilem 230 zl i mialem tylko problemy. Oddalem do porzadnego serwisu i za robote wzial 65 zl samego zaworka i jestem szczesliwym posiadaczem nadmuchu zimnego powietrza a nie tylko goracego :P. Przy okazji jak ktos nie umie sobie sam przy aucie robic to polecam oddawac do serwisow a nie jakis majstrow z garazu, w serwisie przynajmniej jest gwarancja i za poprawe jakiejs czesci nie biora dodatkowych pieniedzy :)
Drogo... ale co kto lubi.
Mnie zawór kosztował 30zł i montowałem sam na trawniku przed domem.
Robota średnia pod domem na trawniku żeby ściane grodziową wyciągać, ale idzie zrobić , wielkich czarów nie ma.
Oryginalne zawory padają tak samo jak każdy zamiennik. Kwestia duża co kto ma w układzie chłodzenia wlane i jak tam ma czysto.
Warto wypłukać układ przed zmianą jak płyn w zbiorniczku nie jest za czysty.
Nie wiem w czym tu robić halo, jeden śrubokręt krzyżak i kombinerki.
Czas dostania się do zaworu z 15minut, potem składanie.
Ścianki nie musiałem demontować, wystarczyło całe podszybie i odkręcone wszystkie śruby od jednej połowy ścianki (jak dobrze pamiętam to pasażera) żeby unieść przegrodę, rozpiąć i wyjąć zawór.
Ka '96r bez klimy, więc pewnie więcej miejsca.
No wyciągasz jedno ale jak ktoś to robi co 5 min to idzie szybko. Czasami nawet wycieraczki nie chce zejść, zaślepki ładnie wydłubac od podszybia, wykrecić.
Bo na sztukę można to rozebrać, tam zapinke uwalając tam coś połamać i będzie grało.
Na przegrodzie masz daszek i jak tam nie masz nic połamane to trzeba to wyjąć a nie odchylić.
Nic nie miałem połamane, po prostu potrafilem to zrobić i tyle.
Nic nie miałem połamane, po prostu potrafilem to zrobić i tyle.
Nie chce mi się dyskutować, spoko robiłeś to w 15 min okej, właśnie przzeglądam foty jak jest wsadzony zawór, to albo w 96r jest inaczej niż 2001 albo umiesz npp przechodzić przez ściany :)
kaczusia1 19-07-2016, 13:31 Tym samochodem jeździ kobieta, ja nie jestem specjalistą majstrem od naprawiania samochodów, więc chciała zapłacić i mieć porządnie zrobione więc tak zrobiła.
Ja pytałem co może być nie tak, wtedy nie było was " mądrych " , żeby podpowiedzieć, że bez sensu wkładać oryginalny zawór a teraz was nagle się namnożyło, nie rozumiem takich ludzi, mało kto jest chętny do pomocy choć czyta ten wątek a później sami kuźwa najmądrzejsi, żeby krytykować, ogar panowie :P
Kolego co tak się unoszisz, dostałeś linki do tego jak zdiagnozować panel, chyba bardziej łopatologicznie niz na tamtym filmiku nie idzie wytlumaczyc jak sprawdzić panel. A tak miałeś z tym problemy. Zresztą temat 20000 razy przerabiany na tym forum jak i na 300 innych.
Więc czasami się już nie chce pisać jak się czyta po 2000000 leniwego typa którego opcja szukaj gryzie mocno.
kaczusia1 20-07-2016, 15:20 Kolego co tak się unoszisz, dostałeś linki do tego jak zdiagnozować panel, chyba bardziej łopatologicznie niz na tamtym filmiku nie idzie wytlumaczyc jak sprawdzić panel. A tak miałeś z tym problemy. Zresztą temat 20000 razy przerabiany na tym forum jak i na 300 innych.
Więc czasami się już nie chce pisać jak się czyta po 2000000 leniwego typa którego opcja szukaj gryzie mocno.
No właśnie dostałem linki i sprawę załatwiłem ale nie rozumiem co Ciebie gryzie, że kobieta wydała więcej niż jak Ty byś miał wydać. Jeżeli nie podoba Ci się cena to nikt nie zapraszał Ciebie do durnego komentowania.
I nie życzę sobie, żebyś mnie obrażał, nie znam się na naprawianiu samochodów to trzeba to uszanować.
Wyobraź sobie, że temat szukałem, więc choćby nawet z tego powodu nie zakładałem nowego tematu tylko podpiąłem się po stary temat.
Nie chce Ci się komuś pomóc ale, żeby się przypierdol** o cenę to Ci się chce? Problemy masz ze sobą to do lekarza.
szadamek 25-07-2016, 19:33 Kolego co tak się unoszisz, dostałeś linki do tego jak zdiagnozować panel, chyba bardziej łopatologicznie niz na tamtym filmiku nie idzie wytlumaczyc jak sprawdzić panel. A tak miałeś z tym problemy. Zresztą temat 20000 razy przerabiany na tym forum jak i na 300 innych.
Więc czasami się już nie chce pisać jak się czyta po 2000000 leniwego typa którego opcja szukaj gryzie mocno.
Czytam twoje posty i dochodzę do wniosku,że najlepiej ci wychodzi krytyka innych użytkowników.Sam niewiele wnosisz do tematów napraw.Nie mieści ci się w głowie,że ktoś może coś sam naprawić i nic nie połamać?
Czytam twoje posty i dochodzę do wniosku,że najlepiej ci wychodzi krytyka innych użytkowników.Sam niewiele wnosisz do tematów napraw.Nie mieści ci się w głowie,że ktoś może coś sam naprawić i nic nie połamać?
A po czym to wnosisz , że jak ktoś dostał wszystko na tacy i ma pretensje że nikt tego mu za darmo albo za niego niei zrobił. Za zwrócenie uwagi że ma sobie darować się czepiasz??
Naucz się czytac bo jak chcesz żebym ja zwracał uwagę na każdy Twój post to obstawiam że będziesz szybko smutny.
Bump: No właśnie dostałem linki i sprawę załatwiłem ale nie rozumiem co Ciebie gryzie, że kobieta wydała więcej niż jak Ty byś miał wydać. Jeżeli nie podoba Ci się cena to nikt nie zapraszał Ciebie do durnego komentowania.
I nie życzę sobie, żebyś mnie obrażał, nie znam się na naprawianiu samochodów to trzeba to uszanować.
Wyobraź sobie, że temat szukałem, więc choćby nawet z tego powodu nie zakładałem nowego tematu tylko podpiąłem się po stary temat.
Nie chce Ci się komuś pomóc ale, żeby się przypierdol** o cenę to Ci się chce? Problemy masz ze sobą to do lekarza.
proszę podaj mi post w którym mam pretensje że ktoś wydał kase ?? Przepraszaj alboo wklejaj
adamchylo 30-07-2016, 14:35 Elektrozawór najczęściej pada, sam wymieniłem i mam spokój :)
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Jeśli próbnik świeci to zawór jest cały czas zasilony, on wtedy powinien być zamknięty
Jak dasz 12V na wtyczkę od zaworu to powinien się zamknąć (chyba że zatarty).
Bez napięcia ma być otwarty.
to wychodzi na to, że bez napiecia powinien byc otwarty.
Dzisiaj dostalem zamowiony zawor i przelot jest zamkniety :roll:
Czyli z tego co piszecie, to wyglada na to ze on jest niesprawny :D
to wychodzi na to, że bez napiecia powinien byc otwarty.
Wszystko się zgadza zawór ma być bez napięcia otwarty. Tez z tym walczę. Początkowo myślałem ze winny jest zawór bo jak podłączałem próbnik to niby były wahania napięcia. Kupiłem nowy a tu to samo. W weekend zbudowałem sobie osobny układ zasilający zawór zero-jedynkowo, czyli 0- brak napięcia a 1 napięcie z aku. Po rozgrzaniu auta i ustawieniu napięcia na zero (zawór otwarty) tylko cieple leciało a po włączeniu napięcia (zawór zamknięty) zimne- tak jak jest w oryginale, czyli sprawny.
Tranzystorek zamówiony bo to pewnie on jest sprawcą zamieszania, zobaczymy czy jego „transplantacja” pomoże.
:roll:
Wszystko się zgadza zawór ma być bez napięcia otwarty.
patrzac od przodu to otwarty przelot byl z lewej strony, a z prawej zamkniety.
Po podaniu napiecia grzybek przesunal sie w lewo :D
U mnie pomogla wymiana zaworu :)
kaczusia1 28-10-2016, 10:17 Ja też wstawiłem oryginalny zawór od nagrzewnicy plus pompa wody padła, na razie działa :)
u mnie chyba tez panel sterowania walniety, bo zdarzylo mi wczoraj ze pokretlo ustawione na zimne powietrze, a lecialo cieple :<
Bump: Tranzystorek zamówiony bo to pewnie on jest sprawcą zamieszania, zobaczymy czy jego „transplantacja” pomoże.
daj znac czy pomoglo :)
u mnie tez chyba bedzie trzeba zrobic przeszczep, bo raz dziala, a raz nie :(
daj znac czy pomoglo :)
u mnie tez chyba bedzie trzeba zrobic przeszczep, bo raz dziala, a raz nie :(
No właśnie dziś zaczęło znowu wszytko działać. Jak dziś jechałem na KT to na postoju słyszałem takie dziwne stukanie, myślę sobie że szklanki lub znowu cos innego w silniku a dopiero co kaczuche jakoś ogarnołem. Okazało sie że ten zawór nagrzewnicy głośno pracuje i tak sobie stuka, czyli jak pisałem wcześniej sprawny.
Oryginalny jest do wywalenia, jak go rozebrałem to sie okazało ze uszczelnienia puściły i była woda w środku cewki- może było jakieś zwarcie przy okazji (nie wiem), na pewno trochę pordzewiał i sie przytarł.
Żonka dziś z PL wróciła i 2 tranzystorki przywiozła wiec może jutro coś sie uda podziałać:619:
kaczusia1 02-11-2016, 11:56 Ja tranzystor wymieniałem u Siebie - nic to nie dało, dopiero zawór nagrzewnicy pomógł :)
zawór nagrzewnicy pomógł
zawor juz w zeszlym tygodniu wymienilem :D
teraz chyba kolej na tranzystorek, bo czasami sie zdarzy ze zimne poleci :(
Tranzystorek kupiony.
Zabralem sie za wyjecie panela sterowania i jakos poszlo.
Problemem okazaly sie malutkie srubki od plastikowej pokrywy od wewnatrz :D
Nie mam takiej malutkiej koncowki.
Poddalem sie i bede chyba musial ten panel oddac do elektryka :(
Z żalem pragnę poinformować iż niestety ale w moim Fordzie ogrzewanie działa jak należy. Winny okazał sie zawór nagrzewnicy. Chyba źle docisnąłem kostkę lub miąłem zapowietrzony układ. Wszystko działa jak należy wiec wymiana tranzystora niepotrzebna.
Kolego darkens nie poddawaj się, walcz ile możesz :wink:
Kolego darkens nie poddawaj się, walcz ile możesz
walczylem kolego i udalo mi sie te srubki odkrecic.
Wlutowania moim "sprzetem" tego tranzystora jednak sie nie podjalem :(
Bede musial oddac panel do jakiegos elektronika ;)
Bump: lub miąłem zapowietrzon
a to moze byc powodem :?:
Po wymianie zaworu bylo jakis czas OK :shock:
Jutro doleje troche plynu do chlodnicy, a jak nie to rozbiore jeszcze raz podszybie i sprawdze na kostce napiecia.
Jak dla mnie to moze jeszcze byc walniety ten "potencjometr" do ktorego wchodzi pokretlo od zimno/cieplo
witam mam ten sam problem kto powie co i gdzie ymienic najlepiej z dokumentacja foto daroby@wp.pl
walczylem kolego i udalo mi sie te srubki odkrecic.
Wlutowania moim "sprzetem" tego tranzystora jednak sie nie podjalem :(
Bede musial oddac panel do jakiegos elektronika ;)
No trudno, czasem lepiej dać do elektronika i wiedzieć ze jest dobrze zrobione:wink:
a to moze byc powodem :?:
Na 100% nie wiem czy być może ale wymieniałem ten zawór, później miąłem delikatny wyciek na czujniku temperatury i go uszczelniałem a nagrzewnica najwyżej położona i układ nie był odpowietrzony podczas testów. Bardziej bym sie skłaniał do niedopiętej kostki bo nie słyszałem kliku podczas wpinania ani później stuków zaworu podczas pracy.
Po wymianie zaworu bylo jakis czas OK :shock:
Jutro doleje troche plynu do chlodnicy, a jak nie to rozbiore jeszcze raz podszybie i sprawdze na kostce napiecia.
Jak dla mnie to moze jeszcze byc walniety ten "potencjometr" do ktorego wchodzi pokretlo od zimno/cieplo
IHMO lepiej jeszcze raz sprawdzić sterowanie podłączając lampkę lub multimetr. Ja podłączyłem multimetr i odpaliłem furkę i miąłem wszystko jak na dłoni, wszytko działało jak należy dlatego jak mi nie chłodziło to drążyłem temat dalej:D
witam mam ten sam problem kto powie co i gdzie ymienic najlepiej z dokumentacja foto daroby@wp.pl
A czy szanowny kolega rozejrzał sie trochę na forum? Oprócz tego tematu o ogrzewaniu było trochę wcześniej.
zaczyna brakowac mi juz cierpliwosci :D
Zalozylem nowy zawor, mialem dwa dni dobrze i znowu problem powrocil.
Wyciagnalem ten zawor podlaczylem mu zasilanie z akumulatora i wszystko dziala.
Podlaczylem zawor pod kostke i tez wszystko dziala prawidlowo.
Pokretlo na zimno i dostaje zasilanie to sie zamyka, przestawiam na cieplo, zawor sie otwiera.
W polowie ustawiam i wszystko ladnie chodzi. Grzybek sie otwiera i zamyka.
Wkladam go na swoje miejsce, zakladam przewody i co .... d%#a :(
Ogrzewanie caly czas grzeje :<
zaczyna brakowac mi juz cierpliwosci :D
Zalozylem nowy zawor, mialem dwa dni dobrze i znowu problem powrocil.
Wyciagnalem ten zawor podlaczylem mu zasilanie z akumulatora i wszystko dziala.
Podlaczylem zawor pod kostke i tez wszystko dziala prawidlowo.
Pokretlo na zimno i dostaje zasilanie to sie zamyka, przestawiam na cieplo, zawor sie otwiera.
W polowie ustawiam i wszystko ladnie chodzi. Grzybek sie otwiera i zamyka.
Wkladam go na swoje miejsce, zakladam przewody i co .... d%#a :(
Ogrzewanie caly czas grzeje :<
Przewody dobrze podłaczyłeś od płynu ?? cudów nie ma :)
Przewody dobrze podłaczyłeś od płynu ?? cudów nie ma :)
Dobrze, trudno sie pomylic :D
No cudów nie ma...
Ten zawór jednak się zawiesza.
Będę go reklamował, zamówiłem nowy i po niedzieli go założę
Witam
kupiłem COOL KE Z 2002 roku z klima
nie działa ogrzewanie oraz klima, cały czas leci zimne powietrze. sprawdzałem żaróweczka na kostce i wogóle nie świeci więc będę kupował panel ale nie tu tkwi problem zobaczyłem ze rurki od zaworu nagrzewnicy sa ulamane całkowicie te odstrony silnika i ktoś połączył węże metalową rurką więc nie są nawet podłączone do zaworu. sam zawór też już zamówiłem tylko mam pytanie. który z tych węży podłączyć z lewej strony zaworu ( od strony pasażera) a który od prawej. jakby ktoś mógł mi powiedzieć ten od lewej gdzie idzie i ten od prawej co ma być gdzie idzie będę bardzo wdzięczny gdyż nie chcę podłączyć ich odwrotnie. mam nadz ze jak wymienię panel na sprawny i nowy zawór forda nie zamiennik to ogrzewanie wróci do normy.
Witam
kupiłem COOL KE Z 2002 roku z klima
nie działa ogrzewanie oraz klima, cały czas leci zimne powietrze. sprawdzałem żaróweczka na kostce i wogóle nie świeci więc będę kupował panel ale nie tu tkwi problem zobaczyłem ze rurki od zaworu nagrzewnicy sa ulamane całkowicie te odstrony silnika i ktoś połączył węże metalową rurką więc nie są nawet podłączone do zaworu. sam zawór też już zamówiłem tylko mam pytanie. który z tych węży podłączyć z lewej strony zaworu ( od strony pasażera) a który od prawej. jakby ktoś mógł mi powiedzieć ten od lewej gdzie idzie i ten od prawej co ma być gdzie idzie będę bardzo wdzięczny gdyż nie chcę podłączyć ich odwrotnie. mam nadz ze jak wymienię panel na sprawny i nowy zawór forda nie zamiennik to ogrzewanie wróci do normy.
http://images38.fotosik.pl/1998/92e4f3f65ccc5a66m.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/92e4f3f65ccc5a66)
http://images47.fotosik.pl/1772/a3e517a83445d26cm.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a3e517a83445d26c)
Używam tamtego forum sporo info tam jest.
witam serdecznie mianowicie mam problem z Fordem ka z 2004 roku a dokładniej z ogrzewaniem chodzi mi rezystora dmuchawy nie wiem gdzie jest zlokalizowany proszę o jakieś informacje w tym temacie zdjęcia albo opis ciagle albo grzeje gorace albo zimne daroby@wp.pl
chodzi mi rezystora dmuchawy nie wiem gdzie jest zlokalizowany proszę o jakieś informacje w tym temacie
musisz zdemontowac ten przedni panel i odkrecic oslone plytki.
Rezystor znajduje sie w srodkowej czesci plytki i ma takie trzy wystajace "wasy"
yaarofox 01-12-2016, 18:03 nastepnym razem użyj szukajki, to nie boli ;)
wiele razy było o tym rezystorze.
Ja tranzystor wymieniałem u Siebie - nic to nie dało, dopiero zawór nagrzewnicy pomógł :)
U mnie tak samo - znaczy nie wymieniałem tranzystora bo wcześniej pomierzyłem na kostce nagrzewnicy że sygnał sterujący jest w porządku (jeżeli pokrętło ogrzewania nie jest w skrajnym położeniu widać charakterystyczne skoki napięcia - jest/nie ma/jest). Wymiana zaworu na chiński zamiennik z alledrogo pomogła.
kaczusia1 27-07-2017, 17:27 Ja wstawiłem u Siebie oryginalny. Przed oryginalnym wstawił mi mechanik jakiś zamiennik z Inter Carsu ale zapomniał podpiąć kostki i prawdopodobnie zawór się przez to zepsuł, po ponownym podłączeniu kostki już nie reagował.
Piotr_92 14-11-2017, 21:17 Mam problem z ogrzewaniem w Fordzie KA z 2009r. Non stop leci zimne powietrze dopiero po ustawieniu na 31 stopni lub max leci ciepłe. Od czego zacząć, wymiana tranzystorka czy zaworu nagrzewnicy?
Essi2323 09-09-2018, 11:19 Witam mam do was pytanie odnosnie ogrzewania w ford streetka a mianowice nie wiem dlaczego pokretla sa na 0 drugie pokretlo jest ustawione na zimne powietrze a po przejechaniu kilku km caly czas leci mi gorace powietrze do srodka mial ktos taki problem z gory dziekuje
Witam mam do was pytanie odnosnie ogrzewania w ford streetka a mianowice nie wiem dlaczego pokretla sa na 0 drugie pokretlo jest ustawione na zimne powietrze a po przejechaniu kilku km caly czas leci mi gorace powietrze do srodka mial ktos taki problem z gory dziekuje
cały ten temat jest , są linki do filmów jak co diagnozować i opisane z czym problem. Albo pozostaje poświęcić10 min na przeczytanie ale jechać do mechanika :)
Witam. Czy czujnik od temp cieczy wlaczajacy wiatrak moze odpowiadac tez za to ze leci z nawiewow ciagle.gorace powietrze? Dzialalo zimno cieplo a nagle gdy walnal mi czujnik temp cieczy i nie wlacza sie wiatrak zaczelo z nawiewow leciec tylko gorace powietrze. Wiatrak po zdjeciu wtyczki czujnika wlacza sie sam po odpaleniu auta ale nadal leci gorace z nawiewow
lukaszek_socho 12-11-2018, 16:56 To nie jest czujnik włączający wiatrak (termowłącznik)tylko czujnik temperatury dla komputera silnika. To, że po wypięciu czujnika włącza się wentylator jest czymś normalnym.
Czujnik temperatury nie ma żadnego związku z gorącym powietrzem. Nie zamyka Ci się zawór nagrzewnicy. Winny panel sterujący, zawór lub wiązka przewodów.
|
|