Zobacz pełną wersję : [Escort 1992-1995] 1.6 DOHC 16v EFI 93r gaśnie na ciepłym silniku


dzacek
31-05-2013, 11:10
Witam mój problem wygląda tak na zimnym silniku wszystko działa elegancko ładnie się wkręca na obroty nic nie faluje nie dławi...

natomiast gdy sie rozgrzeje na wolnych obrotach chodzi ładnie równo po dodaniu gazu od razu gaśnie

dodam jeszcze ze zauważalnym brak odcięcia zapłonu...

nadmienię tylko że wymienione zostały:

-Przewody WN
-Świece
-Elektrowłącznik wentylatora chłodnicy
-Filtr powietrza
-Filtr paliwa
-Filtr oleju
-Wyczyszczony krokowiec


jeżeli już taki temat istnieje proszę o wyrozumiałość jestem nowy:]

Pawełkier
31-05-2013, 16:19
Sprawdzałes błędy zarówka?Czujnik temp. cieczy ,przepływomierz?nikt tego nie wie nikt prorokiem nie jest.
Bump:
dodam jeszcze ze zauważalnym brak odcięcia zapłonu...
]czujnik położenia wału korbowego prawdopodobnie masz do wymiany.Cos tak slyszałem ze na cipłym silniku jak wariuje to własnie on jest winny.Znajduje się on koło koła zamachowego obok rozrusznika o ile dobrze pamiętam. http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujnik-polozenia,ford,escort-vi-gal-1992-09-1995-01,1-6-i-16v-90km,36-367-1322-100249.html coś takiego ci znalazłem nie wiem ile masz tam koni?Przed kupnem nowego sprawdz rezystancje powinna miec od 200 do 450 om.Sprawdzisz to na module zapłonowym 5 i 6 pin.

dzacek
01-06-2013, 11:58
Jeżeli chodzi o przepływomierz to raczej jest sprawny, bo po jego odpięciu dymi pluje benz z wydechu. a ten czujnik temp cieczy to jest ten sam co jest odpowiedzialny za podanie temp na wskaźnik na tablicy? usytuowany w termostacie?

dzacek
03-06-2013, 14:34
Problem rozwiązany :D

Winny był czujnik temperatury cieczy chłodzącej podający informacje do komputera.
Jak się okazało miał ponad 3x większa rezystancje niż powinien na dowolnej temperaturze. Silnik pracował praktycznie cały czas na ssaniu.