Zobacz pełną wersję : Instalacja gazowa do Mondeo MK4 2.5T


marko74
31-05-2013, 12:44
Witam,
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem forda mondeo MK4,zastanawiam sie nad założeniem instalacji gazowej i tutaj pytanie,widziałem kilka wpisów z instalacja w tym samochodzie ale każdy pisał o innych podzespołach.
Czy jest tak że te silniki sa bezproblemowe pod gaz i wszystko podejdzie czy tylko kwestja instalatora aby to dobrze wyregulował.
Mój pomysł na części to:
Stag 300+
Wtryskiwacze Hana,matrix
Reduktor AC
miedź 8mm

Zastanawie mine jeszcze jedna sprawa,gazownik pytał sie czy przypadkiem tutaj nie ma bezpośredniego wtrysku benzyny tak jak w focus RS bo wtedy jest problem z gazem.

Będę wdzięczy za wszelkie sugestje (-;

marko74
31-05-2013, 18:52
Czy nikt nie jest w stanie odpowiedzieć?

Bump: Dziś byłem u gazownika i zaproponował:
Stag 300 ISA
Reduktor KME Gold
Wtryski Hama
Zbiornik w koło po pomiarach ma wejść 62litry tylę że podniesie się podłoga o 3cm.

Ze względu że to zaprzyjaźniony zakład wycenił na 3000zł,myślę że nie mam co się zastanawiać.

ccLot
31-05-2013, 21:27
Jak u siebie montowałem to były koncepcje, że jeden Gold może być za mało do tego silnika.
Hana niebieskie i będzie ok.
Przewody miedź 8mm lub Faro 13 i musi śmigać,
a i jeszcze trzeba zainstalować emulator ciśnienie noPB lub założyć sterownik LPG z takim emulatorem.
Oczywiście jakość montażu na pierwszym miejscu!!!!

marko74
31-05-2013, 21:50
Tyle że ten Gold obsługuje 400KM,a więc powinno być ok.
Co do sterownika Stag 300 ISA ma takowy emulator?

ccLot
01-06-2013, 07:37
Tyle że ten Gold obsługuje 400KM,a więc powinno być ok.
Co do sterownika Stag 300 ISA ma takowy emulator?

Nie dyskutuje, mówię tylko że niektórzy gaziarze trochę się krzywili na pojedynczego Golda.
Z tego co mi wiadomo to na dzień dziś tylko KME Nevo ma emulator w sobie. Stag produkuje oddzielne pudełko z emulatorem.

Struna
01-06-2013, 15:57
Gold tyle to obsługuje tylko na papierze.

marko74
01-06-2013, 21:09
No ale auto ma 220KM a KME Gold obsługuje do 400KM,gdyby nawet miał około 300KM to dale jest w tym zakresie.

marko74
03-06-2013, 10:41
Panowie dziś gazownik mi powiedział że niebieskie Hany mogą mieć problemy na wolnych obrotach,trzeba wybrać coś pośredniego czyli zielone co o tym myślicie.Z kalkulatora Hany wygląda że zielone obsługują od 33 do 50KM.

Struna
03-06-2013, 22:12
No ale auto ma 220KM a KME Gold obsługuje do 400KM,Gold nigdy w życiu nie obsłuży 400 koni, nawet 300 nie obrobi.

marko74
05-06-2013, 07:39
W piątek jadę na montaż,zobaczymy jak mu wyjdzie.Emulator Pb zamówiony ale twierdzi że są egzemplarze które być może tego nie potrzebują.

vega
05-06-2013, 08:34
tylko pamiętaj, żeby wyregulowali instalację w trasie pod obciążeniem, a nie pod garażem. Co do emulatora, to bedziesz go potrzebował.

kordyl
05-06-2013, 15:55
Ze względu że to zaprzyjaźniony zakład wycenił na 3000zł,myślę że nie mam co się zastanawiać.

To chyba musi być mocno zaprzyjaźniony warsztat jak robi za tą kasę, albo jeszcze nie wie na co się porywa...

gazownik pytał sie czy przypadkiem tutaj nie ma bezpośredniego wtrysku benzyny

Nie ma bezpośredniego.

Panowie dziś gazownik mi powiedział że niebieskie Hany mogą mieć problemy na wolnych obrotach

Hany niebieskie są u mnie i nie mam żadnych problemów z nimi jak i z obrotami.

Emulator Pb zamówiony ale twierdzi że są egzemplarze które być może tego nie potrzebują.

Będzie potrzebny na 100%.

Coś mam wrażenie, że ten Twój gazownik nie do końca wie jak zrobić to auto...
Powodzenia życzę, bo może się przydać :)

Struna
05-06-2013, 16:15
To chyba musi być mocno zaprzyjaźniony warsztat jak robi za tą kasę, albo jeszcze nie wie na co się porywa... mam podobne wrażenie.

marko74
05-06-2013, 22:48
W okolicy jest opinia że jest dobrym mechanikiem,powiem tak za te podzespoły to wie ile zapłaci,nie jeden samochód gazował a więc może dobrze zrobi,takiej bedę myśli.
Za emulator chyba mi dodatkowo policzy bo na początku go nie brał pod uwagę,cos mówił o 120zł jak bedzie taka potrzeba.
Byłem również w zaprzyjaźnionym zakładzie w Krakowie gdzie terminy relaizacji montazu sa na połowę lipca to cena była 3900zł.

Bump: Oczywiście dziękuje za wszelka pomoc i za wyrozumiałość ponieważ nie znam się na fordach to dopiero mój pierwszy,wcześniej były Peugeoty 306,406,607,407.

marko74
08-06-2013, 15:14
Instaacja zobrazowana na forum LPG

http://lpg-forum.pl/ford-mondeo-mk4-2-5turbo-220km-2008r-t31011.html

kocur
01-12-2013, 16:55
Minęło kilka miesięcy - jak Ci się sprawuje - w końcu wrzucałeś tego jednego Golda?

grzechalm
08-12-2013, 09:28
Odnosnie golda to ja mam zamontowany i smiga bez problemu. Jesli chodzi o emulator to mialem zamontowany ale musialem wywalic bo zarowki na gazie pulsacyjnie migaly, na benzynie nic. Gazownik powiedzial ze on ponosi wine i poszedl emulator do schowka. Od tego czasu 3 tysiace zrobione i checka brak:) na gazie juz ponad 8 tys zrobione od sierpnia tego roku

latar
07-01-2014, 10:24
A jak wypada spalanie w takim 2.5t? Albo raczej jaki jest zasięg?

Przymierzam się do zakupu Mondeo MK4 albo S-Maxa z dieslem lub 2.5t właśnie. Chętnie wybrałbym 2.5t w LPG ze względu na kulturę pracy i fajne brzmienie. Mam jednak kilka wątpliwości.

Rocznie pokonuję 40-50kkm. 80% po autostradzie z czego pewnie z 75% w niemczech. Czyli szybko. Kolega pisał, że da się wsadzić butlę 62l. Z niej pewnie 55l gazu da się wyciągnąć. Podejrzewam, że średnie spalanie tego silnika przy średnich prędkościach 170-180kph będzie na poziomie 15-16l/100k. To dałoby ~350km zasięgu.

Inna sprawa która mnie ciekawi to jaki może być skutek pracy na LPG dla silnika przy takich obciążeniach? Mam tu na myśli perspektywę długoterminową. Powiedzmy 100-150kkm.

Struna
07-01-2014, 10:45
Podejrzewam, że średnie spalanie tego silnika przy średnich prędkościach 170-180kph będzie na poziomie 15-16l/100k.mniej, choć oczywiście zależy od warunków, bo jak co i rusz musisz hamować oraz przyśpieszać to spali, ale jak lecisz równo to całkiem ekonomicznie opala. Ja mam 2.4T ale to ta sama rodzina silników, z tym że mój jest ciut słabszy, do butli wchodzi od 52 do 57 litrów ( zależnie od stacji i temperatury ). Po mieście robię 300 - 320 km, na trasie 400 - 420 km.

kocur
07-01-2014, 11:36
Ale przy przebiegach rzędu 40K rocznie i to na autobanach to ja bym się nie zastanawiał nad dieslem ani minuty :)
Dodam że stacji LPG w dojczlandzie nie ma tyle co u nas.


Sam się przymierzam do 2.5 z kuchenką gazową ale ja robię maks 15K rocznie.


ps. Nie da się wcisnąć do mondziaka większej butli niż 60 litrów?

latar
07-01-2014, 13:40
Ale przy przebiegach rzędu 40K rocznie i to na autobanach to ja bym się nie zastanawiał nad dieslem ani minuty :)

Co masz na mysli? Brałbym? Nie brałbym?

ps. Nie da się wcisnąć do mondziaka większej butli niż 60 litrów?

Pewnie się da ale pewnie nie w koło. Cylindryczny zbiornik byłby ok gdybym sam jeździł samochodem ale rodzina mi pączkuje więc głównie tym podyktowana jest zmiana. Do tej pory focus daje mi ogromną radość z jazdy jak już tylko zjade z autostrady i dojeżdżam w swoje górki:D

kocur
07-01-2014, 14:01
W sensie brałbym diesla bez zastanawiania się.

W trasie to dwumasa Ci spokojnie wytrzyma ponad 200 tys km, DPF się przeczyści codziennie kilka razy i w ogóle zapomnisz że go masz.

Komfort z jazdy na jednym baku do 1000 km albo i więcej w trasie nie do zastąpienia.

paoloWawa
07-01-2014, 21:53
Dodam że stacji LPG w dojczlandzie nie ma tyle co u nas.


Z tym akurat nie ma żadnego problemu, na autostradach LPG jest na 80-90% stacji (mówię tu o A11, A10, A9, A99, A8 i A93, czyli o autostradach które zjeździłem wzdłuż i wszeż po kilkananaście razy.

Ale przy przebiegach o których pisał kolega (40kkm rocznie) a w szczególności z uwagi na jazdę głównie poza miastem też brałbym diesla.

Miałbyś też wtedy znacznie większy zasięg. Ja jak jadę przez D to mam to szczęście że mam butlę 80l (wchodzi 64) i nawet wyciskając dużo z mojego Mondka przejeżdżam spokojnie 500km zanim się zaczynam rozglądać za stacją.

grzechalm
07-01-2014, 21:59
Ja ze swojej strony polecam 2.5t. Jezdzi sie przyjemnie. Mi wchodzi od 42 do 44l gazu. Przewaznie robie przy dynamicznej jezdzie 330-340km. Najwiecej zrobilem prawie 400, najmniej 280km. Do tego trzeba liczyc troche benzyny. Im krotsze dystansy robisz tym wiecej benzyny.

marko74
08-01-2014, 21:28
Nie zaglądałem do tego tematu dosyć długo ale jak już kolega się pyta to sprawuje się dobrze,gazu wchodzi 50litrów na trasie z pełnym obciążeniem zrobiłem 400 km a w mieście na krótkich dystansach 300 plus troszkę benzyny.Żadne emulatory nie są potrzebne,auto przechodzi na gaz nie zauważalnie,czasami patrzę się na diodę czy już przeszedł ;-)
Co do osiągów i brzmienia rewelacja,diesel nie da mu rady ;-)
Od ciebie zależy co potrzebujesz

Bump: Acha Mondziak goni na jednym Goldzie ;-)

Juzek
09-01-2014, 09:17
podaj proszę dokładnie jakie graty masz u siebie

Struna
09-01-2014, 09:34
Acha Mondziak goni na jednym Goldzie ;-)to chyba niezbyt często i mocno korzystasz z mocy auta ;)

latar
09-01-2014, 09:51
gazu wchodzi 50litrów na trasie z pełnym obciążeniem zrobiłem 400 km a w mieście na krótkich dystansach 300 plus troszkę benzyny

Pewnie, że wolałbym benzyne. Zwłaszcza tą. Wynajmowałem kiedyś V70 z tym silnikiem i była to dla mnie rewelacja. No ale problemem jest zasięg. 300km po mieście czyli 300-km po autostradzie. To niestety za mało. Czyli znowu traktor:/

Porblemów diesla przy moim stylu/typie jazdy się nie obawiam. W Focusie w tej chwili mam 160kkm nalatane. 20kkm temu robiłem dopiero pierwszą dolewkę do DPFa. Nie wiem jak ale w serwisie badali zapchanie filtra i powiedzieli, że czyściutki. Poprzednio dojeździłem Mondeo MK3 2.0 TDCi do 270k i dopiero padła dwumasa.

Chciałaby dusza do raju, no ale proza życia:/

marko74
09-01-2014, 15:56
W mieście nie korzystam ale już na autostradzie tak.
Podejrzewam że kolega Struna napewno by pokazał że jeden reduktor nie podoła ;-)
Na tyle ile korzystam mi wystarcza a jak bedę potrzebował profesjonalnego strojenia to się zgłoszę ;-)

Struna
09-01-2014, 16:00
Gold to bardzo fajny reduktor jeśli chodzi o stabilność ciśnienia gazu, ale ma dość krótkie kanały grzewcze i niestety gaz grzeje tak sobie, przy mocniejszym deptaniu zamrozi gaz, choć to też w dużej mierze zależy od tego gdzie i jak jest wpięty w układ chłodzenia. W T5 najlepiej dać szeregowo z węża idącego z głowicy - tam jest bardzo szybko ciepełko.

Juzek
10-01-2014, 10:03
Struna

Jaki zestaw byś polecał do tego silnika ?

Struna
10-01-2014, 10:52
seryjny czy będzie dłubany ?

marko74
13-01-2014, 09:14
Kolega chyba nie zrozumiał o co ci chodzi ;-)

Juzek
13-01-2014, 13:10
jeśli już bym kupił 2.5T to raczej pozostałby seryjny. Jaki zestaw będzie najlepszy do tego silnika ?

Struna
13-01-2014, 13:21
Może być np. BRC ( byle dobrze dobrane i zamontowane ) a może być coś skompletowanego np. LPGTech 326, wtryskiwacze Barracuda, reduktor Romano.

Juzek
13-01-2014, 13:42
BRC P&D
reduktor BRC Genius MAX
wtryski żółte BRC

taki zestaw mam w STejku i mocy mi nie brakuje. Pisałeś, że jeden reduktor może nie uciągnąć tej instalacji. Jeden Genius MAX nie da rady ?

Struna
13-01-2014, 14:17
Ten przy serii da radę.

Juzek
13-01-2014, 16:25
ok, dzięki

Struna
13-01-2014, 16:55
aaa, żółte wtryski przy turbo będą za wydajne - pomarańczowe starczą.
Swoja drogą - w stejku też żółte są za wydajne.

Przy 1500 mbar ( a tyle ma nominalnie Genius Max ) wtryski żółte w silniku N/A szacuje się na około 48 koni z cylindra a przy turbo na około 57.

Pomarańczowe mają odpowiednio około 41 dla N/A i około 49 dla turbo.

Juzek
13-01-2014, 21:35
Chcieli mi montowac pomaranczowe, ale z pewnego zrodla wiem, ze w STekach dobrze jest zamontowac zolte.

Struna
13-01-2014, 23:40
Bardzo prosto to zweryfikować - zobacz na czasy wtrysku gazu, jeśli w większości są krótsze bądź równe benzynowym to wtryski są za wydajne.

Juzek
14-01-2014, 08:47
spoko. trochę się offtop zrobil

kocur
14-01-2014, 12:10
Może nie offtop ale ja mam spisane chyba już 3 różne rodzaje instalacji polecane do 2.5T ;)

Juzek
14-01-2014, 12:12
to wszystko zależy od zasobności portfela :) ja w swoim zainstalowałem BRC, bo wolałem raz zapłacić więcej ale mieć dobrze wszystko skomponowane. I jestem zadowolony.

Struna
14-01-2014, 12:38
BRC wcale nie musi kosztować więcej

Juzek
14-01-2014, 13:29
akurat w Czakramie w Legnicy miałem do wyboru albo to albo Agisa. Wybór niewielki.

Struna
14-01-2014, 14:42
Agis to w sumie bardzo zaawansowany sterownik, ma od groma ustawień ( niektórych ta mnogość wręcz przeraża :) )

marko74
14-01-2014, 22:49
Miałem Agisa w Peugeocie 607 2.2Pb sprawował się znakomicie ;-)

Juzek
15-01-2014, 07:30
u mojego ojca w MB W220 sterownik był do wymiany po pół roku :)

Struna
15-01-2014, 10:15
może zamontowany w takim miejscu, że każdy by się poddał.

FurioZZ
29-01-2014, 21:28
Ja mam BRC P&D wtryski zółte BRC , reduktor Cegła i daje rade z 266KM bez problemu.
Ale strojenie u Struny polecam każdemu komu się wydaję że jest słabszy na gazie niż na benie .

Struna tak wogole to powiedz mi jak to jest możliwe że po Twoim strojeniu problem z opdalaniem zniknął (tzn póki co ani razu nie miałem tego problemu) , to już chyba przypadek tak mi się zdaje.....

Struna
29-01-2014, 21:50
Nie przypadek a konsekwencja poprawnego ustawienia mieszanki, która nie powoduje rozjazdu korekt sterownika benzyny.

kocur
30-01-2014, 20:24
Furio - a gdzie w ogóle robiłeś instalację? Tak coś kojarzę że nie kupowałeś już od razu z kuchenką gazową :)
A może mi się coś pomyliło...

FurioZZ
30-01-2014, 21:42
Nazaretańska w krakowie EKOPOWER tak się nazywają.

Dzisiaj znowu raz źle odpalił więc problem nie zniknął tak do końca ,ale jest spora poprawa .

Struna
31-01-2014, 22:51
u Ciebie jeszcze ta kwestia korekcji przelewu pozostaje

MAG
31-01-2014, 23:32
jeśli już bym kupił 2.5T to raczej pozostałby seryjny. ...
Juzek, ale "dłubniecie" 2,5T to pikus w porównaniu z zabawą w ST220.
Pakujesz lepszy IC (całkiem przyzwoity chinol z silikonowymi redukcjami żeby podłaczyć go do fabrycznych rurek to ok.600zł) i do tego strojenie i masz "na luzaku" bezpieczne i spokojnie obsługiwane 250-270KM ...

kocur
01-02-2014, 10:38
Czy sama zmiana IC daje aż 30 kucy?

Znajomy kiedyś zakładał bodajże tego:
http://www.fmic.pl/intercoolery/10-intercooler-intercooler-tuningowy-frontowy-intercooler-wydajny-intercooler-fmic-intercooler-duzy-intercooler.html

Ale około 10KM może mu przybyło max

GOLDEN!!!
01-02-2014, 13:05
Nie przypadek a konsekwencja poprawnego ustawienia mieszanki, która nie powoduje rozjazdu korekt sterownika benzyny.

Witam
Mam pytanie, a jak już się nam zdarzy taki rozjazd korekt sterownika benzyny to co nam pozostaje? Domowym sposobem można przywrócić ustawienia fabryczne?
Czy pozostaje nam spotkanie z "magikiem" od elektroniki i wgranie na nowo softu do sterownika?

Pozdrawiam
GOLDEN

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

Juzek
01-02-2014, 13:31
Juzek, ale "dłubniecie" 2,5T to pikus w porównaniu z zabawą w ST220.
Pakujesz lepszy IC (całkiem przyzwoity chinol z silikonowymi redukcjami żeby podłaczyć go do fabrycznych rurek to ok.600zł) i do tego strojenie i masz "na luzaku" bezpieczne i spokojnie obsługiwane 250-270KM ...

Wiadomo. w miarę jedzenia apetyt by rósł :) a modzeniem w STejku się nie zajmuję, bo wiem, że silniki N/A wymagają dużego wysiłku i worka pieniędzy by było coś z tego :)

MAG
01-02-2014, 22:50
Czy sama zmiana IC daje aż 30 kucy?

...
A czy kolega dokładnie przeczytał to co napisałem, czy tylko wyłowił kawałek zdania?


Pakujesz lepszy IC (...) i do tego strojenie ...

kocur
02-02-2014, 10:10
Przecież nie chodziło tylko o samą wymianę IC, szanujmy się :)

Potwierdzę jeszcze ze znajomym bo teraz mieszka na drugim końcu Polski - ale na 99% ze strojeniem. Dam sobie rękę uciąć że do 30 KM miał daleko.

Czy to wina samego strojenia, czy zajechanego silnika, czy może instalacji LPG lekko skopanej - nie mnie to oceniać.

Struna
02-02-2014, 10:59
Witam
Mam pytanie, a jak już się nam zdarzy taki rozjazd korekt sterownika benzyny to co nam pozostaje? Domowym sposobem można przywrócić ustawienia fabryczne?
Czy pozostaje nam spotkanie z "magikiem" od elektroniki i wgranie na nowo softu do sterownika?

Pozdrawiam
GOLDEN

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

Wiele aut kasuje korekty przy odcięciu akumulatora, sporo kasuje korekty przy kasowaniu błędów (nawet jak ich nie ma) a jeszcze inne wymagają dedykowanego osprzętu, jednak tak czy owak adaptacje tworzą się cały czas, wiec jak zostanie poprawiona przyczyna ich występowania to prędzej czy później adaptacje się przekalibruja.

GOLDEN!!!
02-02-2014, 16:38
Jeżeli możesz to napisz, która wersja kasowania korekt ma miejsce w Mondeo MK4 2.5T.
I dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
GOLDEN

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

Struna
02-02-2014, 20:32
Po skasowaniu błędów powinny również adaptacje się wyzerować.

GOLDEN!!!
02-02-2014, 21:30
Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za mały OT.

Pozdrawiam
GOLDEN

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

bmhproject
06-02-2014, 13:32
Ja mam MK4 2,3 i instalację BRC koszt 2500zł (trochę po znajomości). Mój gazownik mówił że za 2000zł może zamontować Staga ale ten potrafi wywalać błędy na kompie a BRC montował już nie raz w mondku i żadnych problemów. Jeżdżę już 2 miesiące na BRC i jest OK nie odczuwam różnicy między gazem a benzyną.

Struna
06-02-2014, 17:36
może po prostu gazownik staga nie umie ustawić, a BRC miewa automatyczny kasator błędów :)

kafal750
26-02-2014, 23:40
Do bmhproject, Jak Ci kolego wychodzi spalanie gazu (miasto, trasa , mieszane), ja mam instalację na Stagu - działa OK, błędów nie ma, moc jest tylko sporo mi pali na mieście - :surprise:

piłkarz16
14-06-2017, 19:14
Witam, czy miał ktoś z was problemy z tempomatem podczas pracy na lpg?

kordyl
15-06-2017, 00:21
Nie

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

paoloWawa
16-06-2017, 10:12
Nie, na LPG przejechane 30kkm

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Juzek
16-06-2017, 19:59
A co nazywasz problemami z tempomatem?

Wysłane z Szajsunga MkIV

piłkarz16
17-06-2017, 12:57
Po przejechaniu około 5 km tempomat przechodzi w stan gotowości ale tylko na lpg na pb działa idealnie. Po wyłączeniu przez gazownika funkcji automatycznego kasowania błędów tempomat działa na lpg ale zapalił się check.

Juzek
18-06-2017, 19:10
A moduł pod kierownicą masz przelutowany? Lpg podłączone po CAN?

Wysłane z Szajsunga MkIV

deku
20-06-2017, 09:40
Po wyłączeniu przez gazownika funkcji automatycznego kasowania błędów
Ty tak na poważnie?
Chcesz zarżnąć auto, że automatycznie kasujesz błędy.
Skoro są błędy to dzieje się coś złego i trzeba to ogarnąć a nie kasować błędy.

piłkarz16
20-06-2017, 18:43
A moduł pod kierownicą masz przelutowany? Lpg podłączone po CAN?

Wysłane z Szajsunga MkIV

Znalazłem w Bydgoszczy gazownika który wszystko doprowadził do ładu. Zanim zdiagnozowałem z kolegą wolfem ze to wina lpg najpierw przelutowałem moduł a potem nawet go wymieniłem jak się okazało zupełnie nie potrzebnie.

Bump: Ty tak na poważnie?
Chcesz zarżnąć auto, że automatycznie kasujesz błędy.
Skoro są błędy to dzieje się coś złego i trzeba to ogarnąć a nie kasować błędy.

W oprogramowaniu BRC ta funkcja od początku była włączona , więc skąd miałem wiedzieć że wyskakują jakieś błędy. Dopiero uświadomił mnie inny gazownik że jest taka opcja( nawet STRUNA gdzieś na forum o tym pisał że w tych instalacjach jest ta funkcja) i że zakłócenia w pracy tempomatu powoduje emulator czujnika ciśnienia paliwa. Teraz jest już wszystko tak jak powinno być, tempomat działa check nie świeci i wszystko jest porządnie wyregulowane. Jak by ktoś szukał w kujawsko pomorskim naprawdę dobrego gazownika to polecam Sebastiana z AUTO GAZ CENTRUM ul. Toruńska 30 Bydgoszcz.

ccLot
20-06-2017, 20:06
Ok, ale możesz napisać co było źle?

darmodziej
21-06-2017, 04:58
Było źle wyregulowane.

piłkarz16
30-06-2017, 17:03
Ok, ale możesz napisać co było źle?

Gazownik mówił że wtryski za wolno podawały gaz i że za duża dawka była ustawiona i go zalewało dlatego check się palił. A tempomat to niby zakłócenia od emulatora no ale to już przeszłość :razz:

mk3333
01-07-2017, 13:03
No tempomat to bardziej zakłucenia sieci CAN przez ster gazu.
U mnie po założeniu gazu to samo było...
Wywaliłem z ustrojstwo z sieci i mam spokuj , ponad rok na gazie latam i nie miałem okazji obserwować zapalającej się kontrolki silnika.
Podstawa to dobrze ustawiona mapa gazu.

Auto regularnie sprawdzam na kompie co 2 -3 miesiące i nie odnotowłem żadnego dtc w ecu.

dlugi91
10-07-2017, 17:14
Podepnę się pod temat, gazownik zaproponował mi taki zestaw:
Sterownik: STAG 300 6 Q-Max PLUS
Reduktor: AC R02 Twin
Wtryski: AC W03

W przyszłym roku chciałbym zrobić mu program na 270KM, a gazownik powiedział że ten zestaw po chipie też da rade ogarnąć tą moc. Co sądzicie o wydajności tego zestawu przy docelowej mocy?

ccLot
10-07-2017, 19:40
Imho zestaw ok, jak po chipie będzie brakowało wydajności reduktorowi to zawsze można podlać noPB i też będzie git.

Struna
11-07-2017, 07:55
Wtryski mogą nie wydolić po chipie

dlugi91
11-07-2017, 09:15
Pytałem o to i dostałem odpowiedź że wtedy będzie można podbić ciśnienie tak aby ogarnęły te moc. Mówili że ostatnio założyli taki zestaw w audi 1.8t zrobionej na 280KM i wszystko grało.

Jaka jest alternatywa dla wtryskiwaczy żeby dały radę po chipie?

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Struna
11-07-2017, 14:41
Jest wersja BFC ( o większej wydajności) i raczej takie byłby lepsze.

kordyl
16-07-2017, 13:12
A baracudy 130? U mnie ogarniają.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Struna
16-07-2017, 16:01
Barracuda 130 - jak najbardziej.