Zobacz pełną wersję : Instalacja gazowa do Mondeo MK4 2.5T
Witam,
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem forda mondeo MK4,zastanawiam sie nad założeniem instalacji gazowej i tutaj pytanie,widziałem kilka wpisów z instalacja w tym samochodzie ale każdy pisał o innych podzespołach.
Czy jest tak że te silniki sa bezproblemowe pod gaz i wszystko podejdzie czy tylko kwestja instalatora aby to dobrze wyregulował.
Mój pomysł na części to:
Stag 300+
Wtryskiwacze Hana,matrix
Reduktor AC
miedź 8mm
Zastanawie mine jeszcze jedna sprawa,gazownik pytał sie czy przypadkiem tutaj nie ma bezpośredniego wtrysku benzyny tak jak w focus RS bo wtedy jest problem z gazem.
Będę wdzięczy za wszelkie sugestje (-;
Czy nikt nie jest w stanie odpowiedzieć?
Bump: Dziś byłem u gazownika i zaproponował:
Stag 300 ISA
Reduktor KME Gold
Wtryski Hama
Zbiornik w koło po pomiarach ma wejść 62litry tylę że podniesie się podłoga o 3cm.
Ze względu że to zaprzyjaźniony zakład wycenił na 3000zł,myślę że nie mam co się zastanawiać.
Jak u siebie montowałem to były koncepcje, że jeden Gold może być za mało do tego silnika.
Hana niebieskie i będzie ok.
Przewody miedź 8mm lub Faro 13 i musi śmigać,
a i jeszcze trzeba zainstalować emulator ciśnienie noPB lub założyć sterownik LPG z takim emulatorem.
Oczywiście jakość montażu na pierwszym miejscu!!!!
Tyle że ten Gold obsługuje 400KM,a więc powinno być ok.
Co do sterownika Stag 300 ISA ma takowy emulator?
Tyle że ten Gold obsługuje 400KM,a więc powinno być ok.
Co do sterownika Stag 300 ISA ma takowy emulator?
Nie dyskutuje, mówię tylko że niektórzy gaziarze trochę się krzywili na pojedynczego Golda.
Z tego co mi wiadomo to na dzień dziś tylko KME Nevo ma emulator w sobie. Stag produkuje oddzielne pudełko z emulatorem.
Gold tyle to obsługuje tylko na papierze.
No ale auto ma 220KM a KME Gold obsługuje do 400KM,gdyby nawet miał około 300KM to dale jest w tym zakresie.
Panowie dziś gazownik mi powiedział że niebieskie Hany mogą mieć problemy na wolnych obrotach,trzeba wybrać coś pośredniego czyli zielone co o tym myślicie.Z kalkulatora Hany wygląda że zielone obsługują od 33 do 50KM.
No ale auto ma 220KM a KME Gold obsługuje do 400KM,Gold nigdy w życiu nie obsłuży 400 koni, nawet 300 nie obrobi.
W piątek jadę na montaż,zobaczymy jak mu wyjdzie.Emulator Pb zamówiony ale twierdzi że są egzemplarze które być może tego nie potrzebują.
tylko pamiętaj, żeby wyregulowali instalację w trasie pod obciążeniem, a nie pod garażem. Co do emulatora, to bedziesz go potrzebował.
Ze względu że to zaprzyjaźniony zakład wycenił na 3000zł,myślę że nie mam co się zastanawiać.
To chyba musi być mocno zaprzyjaźniony warsztat jak robi za tą kasę, albo jeszcze nie wie na co się porywa...
gazownik pytał sie czy przypadkiem tutaj nie ma bezpośredniego wtrysku benzyny
Nie ma bezpośredniego.
Panowie dziś gazownik mi powiedział że niebieskie Hany mogą mieć problemy na wolnych obrotach
Hany niebieskie są u mnie i nie mam żadnych problemów z nimi jak i z obrotami.
Emulator Pb zamówiony ale twierdzi że są egzemplarze które być może tego nie potrzebują.
Będzie potrzebny na 100%.
Coś mam wrażenie, że ten Twój gazownik nie do końca wie jak zrobić to auto...
Powodzenia życzę, bo może się przydać :)
To chyba musi być mocno zaprzyjaźniony warsztat jak robi za tą kasę, albo jeszcze nie wie na co się porywa... mam podobne wrażenie.
W okolicy jest opinia że jest dobrym mechanikiem,powiem tak za te podzespoły to wie ile zapłaci,nie jeden samochód gazował a więc może dobrze zrobi,takiej bedę myśli.
Za emulator chyba mi dodatkowo policzy bo na początku go nie brał pod uwagę,cos mówił o 120zł jak bedzie taka potrzeba.
Byłem również w zaprzyjaźnionym zakładzie w Krakowie gdzie terminy relaizacji montazu sa na połowę lipca to cena była 3900zł.
Bump: Oczywiście dziękuje za wszelka pomoc i za wyrozumiałość ponieważ nie znam się na fordach to dopiero mój pierwszy,wcześniej były Peugeoty 306,406,607,407.
Instaacja zobrazowana na forum LPG
http://lpg-forum.pl/ford-mondeo-mk4-2-5turbo-220km-2008r-t31011.html
Minęło kilka miesięcy - jak Ci się sprawuje - w końcu wrzucałeś tego jednego Golda?
grzechalm 08-12-2013, 09:28 Odnosnie golda to ja mam zamontowany i smiga bez problemu. Jesli chodzi o emulator to mialem zamontowany ale musialem wywalic bo zarowki na gazie pulsacyjnie migaly, na benzynie nic. Gazownik powiedzial ze on ponosi wine i poszedl emulator do schowka. Od tego czasu 3 tysiace zrobione i checka brak:) na gazie juz ponad 8 tys zrobione od sierpnia tego roku
A jak wypada spalanie w takim 2.5t? Albo raczej jaki jest zasięg?
Przymierzam się do zakupu Mondeo MK4 albo S-Maxa z dieslem lub 2.5t właśnie. Chętnie wybrałbym 2.5t w LPG ze względu na kulturę pracy i fajne brzmienie. Mam jednak kilka wątpliwości.
Rocznie pokonuję 40-50kkm. 80% po autostradzie z czego pewnie z 75% w niemczech. Czyli szybko. Kolega pisał, że da się wsadzić butlę 62l. Z niej pewnie 55l gazu da się wyciągnąć. Podejrzewam, że średnie spalanie tego silnika przy średnich prędkościach 170-180kph będzie na poziomie 15-16l/100k. To dałoby ~350km zasięgu.
Inna sprawa która mnie ciekawi to jaki może być skutek pracy na LPG dla silnika przy takich obciążeniach? Mam tu na myśli perspektywę długoterminową. Powiedzmy 100-150kkm.
Podejrzewam, że średnie spalanie tego silnika przy średnich prędkościach 170-180kph będzie na poziomie 15-16l/100k.mniej, choć oczywiście zależy od warunków, bo jak co i rusz musisz hamować oraz przyśpieszać to spali, ale jak lecisz równo to całkiem ekonomicznie opala. Ja mam 2.4T ale to ta sama rodzina silników, z tym że mój jest ciut słabszy, do butli wchodzi od 52 do 57 litrów ( zależnie od stacji i temperatury ). Po mieście robię 300 - 320 km, na trasie 400 - 420 km.
Ale przy przebiegach rzędu 40K rocznie i to na autobanach to ja bym się nie zastanawiał nad dieslem ani minuty :)
Dodam że stacji LPG w dojczlandzie nie ma tyle co u nas.
Sam się przymierzam do 2.5 z kuchenką gazową ale ja robię maks 15K rocznie.
ps. Nie da się wcisnąć do mondziaka większej butli niż 60 litrów?
Ale przy przebiegach rzędu 40K rocznie i to na autobanach to ja bym się nie zastanawiał nad dieslem ani minuty :)
Co masz na mysli? Brałbym? Nie brałbym?
ps. Nie da się wcisnąć do mondziaka większej butli niż 60 litrów?
Pewnie się da ale pewnie nie w koło. Cylindryczny zbiornik byłby ok gdybym sam jeździł samochodem ale rodzina mi pączkuje więc głównie tym podyktowana jest zmiana. Do tej pory focus daje mi ogromną radość z jazdy jak już tylko zjade z autostrady i dojeżdżam w swoje górki:D
W sensie brałbym diesla bez zastanawiania się.
W trasie to dwumasa Ci spokojnie wytrzyma ponad 200 tys km, DPF się przeczyści codziennie kilka razy i w ogóle zapomnisz że go masz.
Komfort z jazdy na jednym baku do 1000 km albo i więcej w trasie nie do zastąpienia.
paoloWawa 07-01-2014, 21:53 Dodam że stacji LPG w dojczlandzie nie ma tyle co u nas.
Z tym akurat nie ma żadnego problemu, na autostradach LPG jest na 80-90% stacji (mówię tu o A11, A10, A9, A99, A8 i A93, czyli o autostradach które zjeździłem wzdłuż i wszeż po kilkananaście razy.
Ale przy przebiegach o których pisał kolega (40kkm rocznie) a w szczególności z uwagi na jazdę głównie poza miastem też brałbym diesla.
Miałbyś też wtedy znacznie większy zasięg. Ja jak jadę przez D to mam to szczęście że mam butlę 80l (wchodzi 64) i nawet wyciskając dużo z mojego Mondka przejeżdżam spokojnie 500km zanim się zaczynam rozglądać za stacją.
grzechalm 07-01-2014, 21:59 Ja ze swojej strony polecam 2.5t. Jezdzi sie przyjemnie. Mi wchodzi od 42 do 44l gazu. Przewaznie robie przy dynamicznej jezdzie 330-340km. Najwiecej zrobilem prawie 400, najmniej 280km. Do tego trzeba liczyc troche benzyny. Im krotsze dystansy robisz tym wiecej benzyny.
Nie zaglądałem do tego tematu dosyć długo ale jak już kolega się pyta to sprawuje się dobrze,gazu wchodzi 50litrów na trasie z pełnym obciążeniem zrobiłem 400 km a w mieście na krótkich dystansach 300 plus troszkę benzyny.Żadne emulatory nie są potrzebne,auto przechodzi na gaz nie zauważalnie,czasami patrzę się na diodę czy już przeszedł ;-)
Co do osiągów i brzmienia rewelacja,diesel nie da mu rady ;-)
Od ciebie zależy co potrzebujesz
Bump: Acha Mondziak goni na jednym Goldzie ;-)
podaj proszę dokładnie jakie graty masz u siebie
Acha Mondziak goni na jednym Goldzie ;-)to chyba niezbyt często i mocno korzystasz z mocy auta ;)
gazu wchodzi 50litrów na trasie z pełnym obciążeniem zrobiłem 400 km a w mieście na krótkich dystansach 300 plus troszkę benzyny
Pewnie, że wolałbym benzyne. Zwłaszcza tą. Wynajmowałem kiedyś V70 z tym silnikiem i była to dla mnie rewelacja. No ale problemem jest zasięg. 300km po mieście czyli 300-km po autostradzie. To niestety za mało. Czyli znowu traktor:/
Porblemów diesla przy moim stylu/typie jazdy się nie obawiam. W Focusie w tej chwili mam 160kkm nalatane. 20kkm temu robiłem dopiero pierwszą dolewkę do DPFa. Nie wiem jak ale w serwisie badali zapchanie filtra i powiedzieli, że czyściutki. Poprzednio dojeździłem Mondeo MK3 2.0 TDCi do 270k i dopiero padła dwumasa.
Chciałaby dusza do raju, no ale proza życia:/
W mieście nie korzystam ale już na autostradzie tak.
Podejrzewam że kolega Struna napewno by pokazał że jeden reduktor nie podoła ;-)
Na tyle ile korzystam mi wystarcza a jak bedę potrzebował profesjonalnego strojenia to się zgłoszę ;-)
Gold to bardzo fajny reduktor jeśli chodzi o stabilność ciśnienia gazu, ale ma dość krótkie kanały grzewcze i niestety gaz grzeje tak sobie, przy mocniejszym deptaniu zamrozi gaz, choć to też w dużej mierze zależy od tego gdzie i jak jest wpięty w układ chłodzenia. W T5 najlepiej dać szeregowo z węża idącego z głowicy - tam jest bardzo szybko ciepełko.
Struna
Jaki zestaw byś polecał do tego silnika ?
seryjny czy będzie dłubany ?
Kolega chyba nie zrozumiał o co ci chodzi ;-)
jeśli już bym kupił 2.5T to raczej pozostałby seryjny. Jaki zestaw będzie najlepszy do tego silnika ?
Może być np. BRC ( byle dobrze dobrane i zamontowane ) a może być coś skompletowanego np. LPGTech 326, wtryskiwacze Barracuda, reduktor Romano.
BRC P&D
reduktor BRC Genius MAX
wtryski żółte BRC
taki zestaw mam w STejku i mocy mi nie brakuje. Pisałeś, że jeden reduktor może nie uciągnąć tej instalacji. Jeden Genius MAX nie da rady ?
aaa, żółte wtryski przy turbo będą za wydajne - pomarańczowe starczą.
Swoja drogą - w stejku też żółte są za wydajne.
Przy 1500 mbar ( a tyle ma nominalnie Genius Max ) wtryski żółte w silniku N/A szacuje się na około 48 koni z cylindra a przy turbo na około 57.
Pomarańczowe mają odpowiednio około 41 dla N/A i około 49 dla turbo.
Chcieli mi montowac pomaranczowe, ale z pewnego zrodla wiem, ze w STekach dobrze jest zamontowac zolte.
Bardzo prosto to zweryfikować - zobacz na czasy wtrysku gazu, jeśli w większości są krótsze bądź równe benzynowym to wtryski są za wydajne.
spoko. trochę się offtop zrobil
Może nie offtop ale ja mam spisane chyba już 3 różne rodzaje instalacji polecane do 2.5T ;)
to wszystko zależy od zasobności portfela :) ja w swoim zainstalowałem BRC, bo wolałem raz zapłacić więcej ale mieć dobrze wszystko skomponowane. I jestem zadowolony.
BRC wcale nie musi kosztować więcej
akurat w Czakramie w Legnicy miałem do wyboru albo to albo Agisa. Wybór niewielki.
Agis to w sumie bardzo zaawansowany sterownik, ma od groma ustawień ( niektórych ta mnogość wręcz przeraża :) )
Miałem Agisa w Peugeocie 607 2.2Pb sprawował się znakomicie ;-)
u mojego ojca w MB W220 sterownik był do wymiany po pół roku :)
może zamontowany w takim miejscu, że każdy by się poddał.
Ja mam BRC P&D wtryski zółte BRC , reduktor Cegła i daje rade z 266KM bez problemu.
Ale strojenie u Struny polecam każdemu komu się wydaję że jest słabszy na gazie niż na benie .
Struna tak wogole to powiedz mi jak to jest możliwe że po Twoim strojeniu problem z opdalaniem zniknął (tzn póki co ani razu nie miałem tego problemu) , to już chyba przypadek tak mi się zdaje.....
Nie przypadek a konsekwencja poprawnego ustawienia mieszanki, która nie powoduje rozjazdu korekt sterownika benzyny.
Furio - a gdzie w ogóle robiłeś instalację? Tak coś kojarzę że nie kupowałeś już od razu z kuchenką gazową :)
A może mi się coś pomyliło...
Nazaretańska w krakowie EKOPOWER tak się nazywają.
Dzisiaj znowu raz źle odpalił więc problem nie zniknął tak do końca ,ale jest spora poprawa .
u Ciebie jeszcze ta kwestia korekcji przelewu pozostaje
jeśli już bym kupił 2.5T to raczej pozostałby seryjny. ...
Juzek, ale "dłubniecie" 2,5T to pikus w porównaniu z zabawą w ST220.
Pakujesz lepszy IC (całkiem przyzwoity chinol z silikonowymi redukcjami żeby podłaczyć go do fabrycznych rurek to ok.600zł) i do tego strojenie i masz "na luzaku" bezpieczne i spokojnie obsługiwane 250-270KM ...
Czy sama zmiana IC daje aż 30 kucy?
Znajomy kiedyś zakładał bodajże tego:
http://www.fmic.pl/intercoolery/10-intercooler-intercooler-tuningowy-frontowy-intercooler-wydajny-intercooler-fmic-intercooler-duzy-intercooler.html
Ale około 10KM może mu przybyło max
GOLDEN!!! 01-02-2014, 13:05 Nie przypadek a konsekwencja poprawnego ustawienia mieszanki, która nie powoduje rozjazdu korekt sterownika benzyny.
Witam
Mam pytanie, a jak już się nam zdarzy taki rozjazd korekt sterownika benzyny to co nam pozostaje? Domowym sposobem można przywrócić ustawienia fabryczne?
Czy pozostaje nam spotkanie z "magikiem" od elektroniki i wgranie na nowo softu do sterownika?
Pozdrawiam
GOLDEN
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Juzek, ale "dłubniecie" 2,5T to pikus w porównaniu z zabawą w ST220.
Pakujesz lepszy IC (całkiem przyzwoity chinol z silikonowymi redukcjami żeby podłaczyć go do fabrycznych rurek to ok.600zł) i do tego strojenie i masz "na luzaku" bezpieczne i spokojnie obsługiwane 250-270KM ...
Wiadomo. w miarę jedzenia apetyt by rósł :) a modzeniem w STejku się nie zajmuję, bo wiem, że silniki N/A wymagają dużego wysiłku i worka pieniędzy by było coś z tego :)
Czy sama zmiana IC daje aż 30 kucy?
...
A czy kolega dokładnie przeczytał to co napisałem, czy tylko wyłowił kawałek zdania?
Pakujesz lepszy IC (...) i do tego strojenie ...
Przecież nie chodziło tylko o samą wymianę IC, szanujmy się :)
Potwierdzę jeszcze ze znajomym bo teraz mieszka na drugim końcu Polski - ale na 99% ze strojeniem. Dam sobie rękę uciąć że do 30 KM miał daleko.
Czy to wina samego strojenia, czy zajechanego silnika, czy może instalacji LPG lekko skopanej - nie mnie to oceniać.
Witam
Mam pytanie, a jak już się nam zdarzy taki rozjazd korekt sterownika benzyny to co nam pozostaje? Domowym sposobem można przywrócić ustawienia fabryczne?
Czy pozostaje nam spotkanie z "magikiem" od elektroniki i wgranie na nowo softu do sterownika?
Pozdrawiam
GOLDEN
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Wiele aut kasuje korekty przy odcięciu akumulatora, sporo kasuje korekty przy kasowaniu błędów (nawet jak ich nie ma) a jeszcze inne wymagają dedykowanego osprzętu, jednak tak czy owak adaptacje tworzą się cały czas, wiec jak zostanie poprawiona przyczyna ich występowania to prędzej czy później adaptacje się przekalibruja.
GOLDEN!!! 02-02-2014, 16:38 Jeżeli możesz to napisz, która wersja kasowania korekt ma miejsce w Mondeo MK4 2.5T.
I dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
GOLDEN
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Po skasowaniu błędów powinny również adaptacje się wyzerować.
GOLDEN!!! 02-02-2014, 21:30 Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za mały OT.
Pozdrawiam
GOLDEN
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
bmhproject 06-02-2014, 13:32 Ja mam MK4 2,3 i instalację BRC koszt 2500zł (trochę po znajomości). Mój gazownik mówił że za 2000zł może zamontować Staga ale ten potrafi wywalać błędy na kompie a BRC montował już nie raz w mondku i żadnych problemów. Jeżdżę już 2 miesiące na BRC i jest OK nie odczuwam różnicy między gazem a benzyną.
może po prostu gazownik staga nie umie ustawić, a BRC miewa automatyczny kasator błędów :)
kafal750 26-02-2014, 23:40 Do bmhproject, Jak Ci kolego wychodzi spalanie gazu (miasto, trasa , mieszane), ja mam instalację na Stagu - działa OK, błędów nie ma, moc jest tylko sporo mi pali na mieście - :surprise:
piłkarz16 14-06-2017, 19:14 Witam, czy miał ktoś z was problemy z tempomatem podczas pracy na lpg?
Nie
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
paoloWawa 16-06-2017, 10:12 Nie, na LPG przejechane 30kkm
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
A co nazywasz problemami z tempomatem?
Wysłane z Szajsunga MkIV
piłkarz16 17-06-2017, 12:57 Po przejechaniu około 5 km tempomat przechodzi w stan gotowości ale tylko na lpg na pb działa idealnie. Po wyłączeniu przez gazownika funkcji automatycznego kasowania błędów tempomat działa na lpg ale zapalił się check.
A moduł pod kierownicą masz przelutowany? Lpg podłączone po CAN?
Wysłane z Szajsunga MkIV
Po wyłączeniu przez gazownika funkcji automatycznego kasowania błędów
Ty tak na poważnie?
Chcesz zarżnąć auto, że automatycznie kasujesz błędy.
Skoro są błędy to dzieje się coś złego i trzeba to ogarnąć a nie kasować błędy.
piłkarz16 20-06-2017, 18:43 A moduł pod kierownicą masz przelutowany? Lpg podłączone po CAN?
Wysłane z Szajsunga MkIV
Znalazłem w Bydgoszczy gazownika który wszystko doprowadził do ładu. Zanim zdiagnozowałem z kolegą wolfem ze to wina lpg najpierw przelutowałem moduł a potem nawet go wymieniłem jak się okazało zupełnie nie potrzebnie.
Bump: Ty tak na poważnie?
Chcesz zarżnąć auto, że automatycznie kasujesz błędy.
Skoro są błędy to dzieje się coś złego i trzeba to ogarnąć a nie kasować błędy.
W oprogramowaniu BRC ta funkcja od początku była włączona , więc skąd miałem wiedzieć że wyskakują jakieś błędy. Dopiero uświadomił mnie inny gazownik że jest taka opcja( nawet STRUNA gdzieś na forum o tym pisał że w tych instalacjach jest ta funkcja) i że zakłócenia w pracy tempomatu powoduje emulator czujnika ciśnienia paliwa. Teraz jest już wszystko tak jak powinno być, tempomat działa check nie świeci i wszystko jest porządnie wyregulowane. Jak by ktoś szukał w kujawsko pomorskim naprawdę dobrego gazownika to polecam Sebastiana z AUTO GAZ CENTRUM ul. Toruńska 30 Bydgoszcz.
Ok, ale możesz napisać co było źle?
darmodziej 21-06-2017, 04:58 Było źle wyregulowane.
piłkarz16 30-06-2017, 17:03 Ok, ale możesz napisać co było źle?
Gazownik mówił że wtryski za wolno podawały gaz i że za duża dawka była ustawiona i go zalewało dlatego check się palił. A tempomat to niby zakłócenia od emulatora no ale to już przeszłość :razz:
No tempomat to bardziej zakłucenia sieci CAN przez ster gazu.
U mnie po założeniu gazu to samo było...
Wywaliłem z ustrojstwo z sieci i mam spokuj , ponad rok na gazie latam i nie miałem okazji obserwować zapalającej się kontrolki silnika.
Podstawa to dobrze ustawiona mapa gazu.
Auto regularnie sprawdzam na kompie co 2 -3 miesiące i nie odnotowłem żadnego dtc w ecu.
Podepnę się pod temat, gazownik zaproponował mi taki zestaw:
Sterownik: STAG 300 6 Q-Max PLUS
Reduktor: AC R02 Twin
Wtryski: AC W03
W przyszłym roku chciałbym zrobić mu program na 270KM, a gazownik powiedział że ten zestaw po chipie też da rade ogarnąć tą moc. Co sądzicie o wydajności tego zestawu przy docelowej mocy?
Imho zestaw ok, jak po chipie będzie brakowało wydajności reduktorowi to zawsze można podlać noPB i też będzie git.
Wtryski mogą nie wydolić po chipie
Pytałem o to i dostałem odpowiedź że wtedy będzie można podbić ciśnienie tak aby ogarnęły te moc. Mówili że ostatnio założyli taki zestaw w audi 1.8t zrobionej na 280KM i wszystko grało.
Jaka jest alternatywa dla wtryskiwaczy żeby dały radę po chipie?
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Jest wersja BFC ( o większej wydajności) i raczej takie byłby lepsze.
A baracudy 130? U mnie ogarniają.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Barracuda 130 - jak najbardziej.
|