Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] wyciek oleju wpomagania


tomek141
13-06-2013, 20:51
witam


podczas jazdy kierownica zaczęła ciężko kręcić
podczas mocnych skrętów pompa buczy


niżej fotka z miejscem wycieku ta metalowa rurka jest luźna

czy mogę jechać w takim stanie do mechanika

bongo
14-06-2013, 08:10
Ja pierniczę, ale syf:!: :p
A skąd Ci dokładnie cieknie? W miejscu gdzie wchodzi ta metalowa rurka do maglownicy, czy w miejscu zakucia, czyli gdzie gumowy wąż zamienia się w metalową rurkę? Na zdjęciu czerwona obwódka zaznacza oba te miejsca.
Ale zakładam, że chodzi o pierwszą możliwość.
Musisz najpierw umyć to miejsce bo olej z brudem zrobiły nam niezły syf. Odkręcasz śrubę, która tam jest (a którą obecnie ledwo widać). Tą śrubą przykręcona jest klamra, która dociska te dwie grubsze rurki do maglownicy. Wyciągasz je i na ich końcach są półokrągłe "główki" (zakończenia) z o-ringami (uszczelkami). Musisz po prostu wymienić te o-ringi.
U mnie też się tam olej ślimaczył, aż któregoś dnia trach i był koniec jazdy. dobrze, że do domu było blisko.
Aha. Jak będziesz wymieniał o-ringi to koniecznie na czarne (olejoodporne). Mi mechanik sprzedał o-ring zielony do klimy. Wymieniłem sobie i po 2 tygodniach trach i szlak go trafił. (takich mamy mechaników w naszym pięknym kraju). Szkoda, że musiałem się uczyć na głupocie fachmana:mad:
Aha. Przy wej wymianie wycieknie sporo oleju ze wspomagania, więc radzę co podłożyć pod auto (jakiś karton czy cóś) i zaopatrzyć się w zapas oleju do uzupełnienia ubytków.
PS. Ale najpierw radzę Ci zlokalizować wyciek, bo jeśli cieknie z węża w miejscu zakucia to sytuacja wygląda nieco inaczej, ale też jest prosta jak parasol (wykręcasz i wieziesz wąż do firmy regenerującej węże hydrauliczne do koparek itp., tam też można dobrać o-ringi o których pisałem wcześniej - dobrze je tak czy siak wymienić przy okazji zdejmowania przewodów).