Zobacz pełną wersję : Proszę o opinie MK IV


MiB1
20-06-2013, 20:07
Witam,
Proszę o opinie i uwagi do MK IV
VIN: WF0EXXGBBE9B05281
http://otomoto.pl/ford-mondeo-gold-x-salon-85tys-km-C29630946.html

Pozdrawiam,
Marcin

Bisek
20-06-2013, 20:17
Zadzwoń do Forda podaj Nr. VIN i powinni Ci powiedzieć czy rzeczywiście był serwisowany.
Po zdjęciach wygląda ładnie ale nie zrobili dobrych zdjęć kierownicy drążka od zmiany biegów. Dowiedz sie czy rozrząd zmieniany bo powinien być w najbliższym czasie zmieniany. Jak sprzęgło było robione to troszkę lipa bo może być zajechany. Jeżeli serwisowany to po klockach, filtrach, wycieraczkach zobaczysz czy sknera czy ktoś komu zależało na samochodzie. Małe rzeczy a dużo mówią

ŚwierQ
20-06-2013, 21:03
Dowiedz sie czy rozrząd zmieniany bo powinien być w najbliższym czasie zmieniany.

Rozrząd się robi w okolicach przebiegu 200tkm, więc nie powinien być wręcz robiony przy przebiegu 85tkm.

Bisek
20-06-2013, 21:36
to nieźle kolega oszczędza:D dziwić sie późnej że sie samochody sypią:D

grodek75
20-06-2013, 21:45
Rozrząd się robi w okolicach przebiegu 200tkm, więc nie powinien być wręcz robiony przy przebiegu 85tkm.

O czym tu gadać, koleś słyszał że gdzieś dzwoni tylko nie wie w jakim kościele i wstawia gadki o rozrządzie czy sprzęgle przy 85k km.
Akurat z tym autem sprawa jest prosta jak budowa cepa - książka serwisowa + VIN w łapę i do dealera, u którego auto było serwisowane.
Albo jest to prawda, albo nie.
A tekst o klockach czy wycieraczkach już zupełnie mnie rozwalił.
Rozumiem, że jeżeli te materiały (oryginały) kupuję w internetowych sklepach Forda i wymieniam sam (wycieraczki) lub w serwisach niezależnych (klocki) to nie dbam o auto, bo nie mam ochoty płacić 180 zeta za roboczogodzinę w ASO i 1/3 więcej za części niż na wolnym rynku?
Żałosne...

Bump: to nieźle kolega oszczędza:D dziwić sie późnej że sie samochody sypią:D

Ty chyba w jakiejś równoległej rzeczywistości żyjesz. Albo właśnie przesiadłeś się z Poldka Caro i jeszcze Ci nawyki pozostały...
Rozrząd w MK IV 2,0TDCI wymienia się według Forda po 200 000km lub 10 latach. Przy ciężkiej eksploatacji proponowałbym po 180 000km.
Oczywiście jeżeli przebieg jest niepewny to natychmiast, ale to zupełnie inna sytuacja.
Klocki też wymieniasz jak się zużyją do połowy? I na wszelki wypadek tarcze przy każdej zmianie klocków?
A może jeszcze wycieraczki niezależnie od tego czy dobrze zbierają czy nie, ale w momencie jak się pojawi biała kropka?
A jeżeli sprzęgło robisz co 80 000km to proponowałbym udać się na jazdy doszkalające.

Bisek
20-06-2013, 21:59
Akurat klocki oryginalne klocki, bycieraczki itp nie są drogie. Rozrząd wymieniać powinno się co 90 tysięcy. A sprzęgło pada ludzią juz po 30K jak nie umieją jeździć. A jak nie masz ochoty płacić 180PLN to po co kupowałeś samochód tej klasy??? Zdziwisz sie jak strzeli Ci pasek w samochodzie bo będziesz chciał go wymienić przy 200tKM.
W książce serwisowej jest tak napisane ze Oryginalny rozrząd wymienia sie po plus minus 180tKM pod warunkiem że auto jest serwisowane. A nie mówiłem koniecznie o oryginalnych częściach tylko o zamiennikach dobrej jakości a nie chinolach pakowane w ładne kolorowe pudełka wielkim napisem GERMANY. Chodziło mi o to że jeśli ktoś kupuje Drogi samochód i wkłada "słabe" części to samochód też jest "słaby" i nie mów mi że zamienniki po 50 PLN też będą chodziły. Wszystko ma znaczenie. A jak nowy samochód kosztuje ponad 100K PLN to części i serwis nie bedzię tani.

grodek75
20-06-2013, 22:07
Akurat klocki oryginalne klocki, bycieraczki itp nie są drogie. Rozrząd wymieniać powinno się co 90 tysięcy. A sprzęgło pada ludzią juz po 30K jak nie umieją jeździć. A jak nie masz ochoty płacić 180PLN to po co kupowałeś samochód tej klasy??? Zdziwisz sie jak strzeli Ci pasek w samochodzie bo będziesz chciał go wymienić przy 200tKM.
W książce serwisowej jest tak napisane ze Oryginalny rozrząd wymienia sie po plus minus 180tKM pod warunkiem że auto jest serwisowane. A nie mówiłem koniecznie o oryginalnych częściach tylko o zamiennikach dobrej jakości a nie chinolach pakowane w ładne kolorowe pudełka wielkim napisem GERMANY. Chodziło mi o to że jeśli ktoś kupuje Drogi samochód i wkłada "słabe" części to samochód też jest "słaby" i nie mów mi że zamienniki po 50 PLN też będą chodziły. Wszystko ma znaczenie. A jak nowy samochód kosztuje ponad 100K PLN to części i serwis nie bedzię tani.

Zalecam powrót do 1 klasy szkoły podstawowej i powtórną naukę czytania ze zrozumieniem, bo nawet nie byłeś w stanie zrozumieć ze napisałem o kupowaniu ORYGINALNYCH części, ale poza ASO. Musiałbym się z kimś na łby zamienić żeby zapłacić w ASO 200zł za wycieraczki jeśli TE SAME (nota bene dobre) wycieraczki kosztują w sklepach internetowych 110zł z przesyłką.
Ale widzę, że trafiłem na "fachofffca" przez duże "F" - moje auto ma rozrząd na łańcuchu i dokładnie 92 000km przebiegu. Powinienem już ten rozrząd wymieniać? A może profilaktycznie też sprzęgło hydrokinetyczne i sterownik automatycznej skrzyni? :P
Dalej dyskutować z tobą mi się nie chce, bo jeżeli w manualu serwisowym piszą o wymianie rozrządu po 200 000km, a ty próbujesz udowodnić że przy udokumentowanym przebiegu powinno się to zrobić po 90 000km to dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Jak dla mnie możesz to robić nawet co 20 000km ku uciesze serwisu i większości tu obecnych.

jaculek63
20-06-2013, 22:07
Akurat klocki oryginalne klocki, bycieraczki itp nie są drogie. Rozrząd wymieniać powinno się co 90 tysięcy. A sprzęgło pada ludzią juz po 30K jak nie umieją jeździć. A jak nie masz ochoty płacić 180PLN to po co kupowałeś samochód tej klasy??? Zdziwisz sie jak strzeli Ci pasek w samochodzie bo będziesz chciał go wymienić przy 200tKM.
W książce serwisowej jest tak napisane ze Oryginalny rozrząd wymienia sie po plus minus 180tKM pod warunkiem że auto jest serwisowane. A nie mówiłem koniecznie o oryginalnych częściach tylko o zamiennikach dobrej jakości a nie chinolach pakowane w ładne kolorowe pudełka wielkim napisem GERMANY. Chodziło mi o to że jeśli ktoś kupuje Drogi samochód i wkłada "słabe" części to samochód też jest "słaby" i nie mów mi że zamienniki po 50 PLN też będą chodziły. Wszystko ma znaczenie. A jak nowy samochód kosztuje ponad 100K PLN to części i serwis nie bedzię tani.

Jak dla ciebie klocki za 400zł na przód albo tarcze za 1000 są tanie to ja jestem chiński gajowy:(dodam jeszcze może ze 60 zł za litr oleju oczywiście ceny z serwisu-poza tym to nie mercedes czy bmw a ceny roboczogodziny takie same i nie sciemniaj o rozrządzie po 90tys. bo to nie skoda tylko ford.

Bisek
20-06-2013, 22:11
Rozrząd w MK IV 2,0TDCI wymienia się według Forda po 200 000km lub 10 latach. Przy ciężkiej eksploatacji proponowałbym po 180 000km. zapytaj sie kogokolwiek w servisie czy da CI gwarancje na taki przebieg

Ty chyba w jakiejś równoległej rzeczywistości żyjesz. Albo właśnie przesiadłeś się z Poldka Caro i jeszcze Ci nawyki pozostały... Porównanie na poziomie dziecka które chce udowodnić że jest lepsze... żałosneOczywiście jeżeli przebieg jest niepewny to natychmiast, ale to zupełnie inna sytuacja. z tym się zgodzę ale ja wole wymienić rozrząd od razu po zakupie (oczywiście nie nowego auta) dla świętego spokoju

Klocki też wymieniasz jak się zużyją do połowy? I na wszelki wypadek tarcze przy każdej zmianie klocków? nie wiem jak to wywnioskowałeś z tego co napisałem...

A może jeszcze wycieraczki niezależnie od tego czy dobrze zbierają czy nie, ale w momencie jak się pojawi biała kropka? to też nie wiem... mam wrażenie że nie czytasz ze zrozumieniem

A jeżeli sprzęgło robisz co 80 000km to proponowałbym udać się na jazdy doszkalające. tego też nie napisałem ze zmieniam sprzęgło co 80 000KM. Napisałem że zdarzają się przypadki że ludzie zmieniają sprzęgło po 30 000 KM, a nie że ja...


tak więc wiesz chyba tylko tyle co na forum przeczytasz...

Pozdrawiam

Bump: Jak dla ciebie klocki za 400zł na przód albo tarcze za 1000 są tanie to ja jestem chiński gajowydodam jeszcze może ze 60 zł za litr oleju oczywiście ceny z serwisu-poza tym to nie mercedes czy bmw a ceny roboczogodziny takie same i nie sciemniaj o rozrządzie po 90tys. bo to nie skoda tylko ford. nie wiem gdzie kupujesz części ale poza serwisem a Inter Carsem istnieją też inne sklepy. Tarcze Zimmermanny z Klockami ATE na przód kosztują mniej niż 600PL a masz świetną jakość. I nie wiem czy wiecie ale do serwisu można przyjechać ze "swoimi" częściami

grodek75
20-06-2013, 22:18
Choćby tu:
http://www.ford-esklep.pl/
I nie onanizuję się napisem Zimmerman.
Jadę po prostu na oryginałach...
A co do swoich części w serwisie to wiemy.
Dobranoc, bo widzę że dyskutuję z gimnazjalistą.

Bisek
20-06-2013, 22:20
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przednie-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-1747043-FORD/2738 Twoje klocki za 400PL

jaculek63
20-06-2013, 22:20
Bisek pisałes o oryginałach więc ci odpowiadam,a że mozna z częściami przyjechac to wiem,spróbuj pojechac z zamiennikami to zobaczysz co ci powiedza,mnie mimo oryginałów poprosili o dowód zakupu,a zamienniki to sobie sam wstawiaj ja wymieniam części na oryginalne bez odbioru.

piszemy o serwisie więc ceny z serwisu oki.

http://www.sklep.bemo-motors.pl/ford/product_info.php?products_id=963

http://www.sklep.bemo-motors.pl/ford/product_info.php?products_id=965

ps.części mam jeszcze taniej niż z twojego linku i oczywiście FoMoCo a nie Motorcraft.:P

Bisek
20-06-2013, 22:25
http://www.bemo-motors.pl/ford/warszawa/ druga kropka na reklamie

Polecam jak nie wiedziałeś. Oczywiście to tylko promocja ale warto śledzić takie rzeczy

jaculek63
20-06-2013, 22:31
To zapytaj jakie klocki wkładają bo ja pytałem i są to klocki Motorcrafta(tańsze) a nie FoMoCo:(

Bisek
20-06-2013, 22:36
Wiesz jaka jest różnica Między motorcraft a FoMoCo??? Materiał, fabryka w której są robione??

jaculek63
20-06-2013, 22:40
Wiesz jaka jest różnica Między motorcraft a FoMoCo??? Materiał, fabryka w której są robione??
Wiem jaka jest róznica w cenie i np. wspomniane klocki Motorcrafta do dostania na wolnym rynku za ok 160zł to wersja ekonomiczna o mniejszej trwałości niż FoMoCo zakładane na pierwszy montaz w fabryce ot taka skromna różnica.

Bisek
20-06-2013, 22:43
Cena to nie wszystko. A FoMoCo są droższe bo hurtownie w naszym kraju praktycznie ich nie sprowadzają.

jaculek63
20-06-2013, 23:06
Witam,
Proszę o opinie i uwagi do MK IV
VIN: WF0EXXGBBE9B05281
http://otomoto.pl/ford-mondeo-gold-x-salon-85tys-km-C29630946.html

Pozdrawiam,
Marcin

Wracając do tematu ,auto z tym przebiegiem warte ceny,oczywiście kontakt z serwisem wskazany aczkolwiek nalepka na słupku A widoczna co świadczy o serwisowaniu auta ew.w serwisie można sprawdzić bezwypadkowośc oraz koniecznie wpis w ks.serw. dot.przeglądu perforacji.
Pozdrawiam Jacek.:surprise: