Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] P0251 i P1211 - objawy i naprawa.
Witam. Borykam się z tymi dwoma błędami i brakuje mi pomysłów. Proszę o wpisy osób które miały te błędy, jakie były objawy i jak to zostało naprawione. Z góry dziękuję
Moje objawy: falujące obroty na luzie podczas jazdy (szukanie biegu?), tryb awaryjny przy mocniejszym depnięciu, a czasem gaśnięcie silnika, głośna praca. Niekoniecznie te wszystkie objawy muszą mieć coś wspólnego z jedną usterką.
Wymieniłem zawór na pompie, podmieniałem czujnik ciśnienia, wymieniłem zaworki i rozpylacze
dmisieekk 07-07-2013, 08:04 Mam ten sam problem. Zrobiłem już wszystko co się dało zrobić w domowych warunkach. Zostało jedynie podmienić pompę CR...
Mam ten sam problem. Zrobiłem już wszystko co się dało zrobić w domowych warunkach. Zostało jedynie podmienić pompę CR...
Podmienisz szybko i dasz znać? ;p
Podmieniasz sam czy dajesz do regeneracji z całym pojazdem?
dmisieekk 07-07-2013, 14:01 Póki co , jestem na tropie jakiejś używanej pompy z gwarancją rozruchową i najlepiej w okolicy ;) Do regeneracji mi się nie opłaca oddawać bo i tak po wakacjach myślę zmienić autko na nowsze.
Mam ten sam problem. Zrobiłem już wszystko co się dało zrobić w domowych warunkach. Zostało jedynie podmienić pompę CR...
Zawór również zmieniałeś?
dmisieekk 07-07-2013, 15:22 zawór czyściłem w myjce, nic to nie dało. A Ty podmieniałeś???
Jakie macie ciśnienie paliwa na szynie przy włączonym zapłonie, podczas rozruchu, na biegu jałowym i w czasie jazdy z chwilą pojawienia się sprężynki?
Jakie macie ciśnienie paliwa na szynie przy włączonym zapłonie, podczas rozruchu, na biegu jałowym i w czasie jazdy z chwilą pojawienia się sprężynki?
O ile pamiętam to po przekręceniu stacyjki 4 (40?), przy rozruchu z wypiętym zaworem 4, 4,1 (400, 410?), na jałowym 240, 250. Wkręca się do 1600, ale ile ma w czasie jazdy przy błędzie to nie wiem. Jak wyskoczy to nie wkręca się wyżej niż 1000. Chyba że skasuje błąd i jest normalnie
Ciśnienie paliwa przy wyłączonym silniku powinno wahać się pomiędzy 4 a 10 barów maksymalnie.Ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów +-50 barów).
Ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów +-40 barów)
W układzie sterowania pracą silnika odbywa się
ciągłe porównywanie wymagań dotyczących
ciśnienia paliwa (na podstawie obliczeń układu) i
rzeczywistego ciśnienia paliwa w szynie paliwowej
(zmierzonego przez czujnik ciśnienia paliwa). Gdy układ działa prawidłowo obydwa parametry
są takie same z tolerancją +-50 barów.
W razie odchyleń przekraczających 50 barów (na
przykład wymagane ciśnienie paliwa = 350 barów,
rzeczywiste ciśnienie paliwa tylko = 290 barów)
dawka wtryskiwanego paliwa ustalana jest na
poziomie równym 0 i silnik gaśnie lub nie daje się
uruchomić.
Dzieje się tak dlatego, że przy odchyleniach
przekraczających zakres tolerancji nie jest możliwe
kontrolowanie wtrysku. Po przeprowadzeniu tego pomiaru zgodnie z
zaleceniami można na podstawie poszczególnych ilości paliwa przelewowego stwierdzić, czy i który zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza jest nieszczelny. Odchylenie przekraczające +50 barów może oznaczać zablokowanie wtryskiwacza.
Zablokowany wtryskiwacz nie może odpowiednio realizować wymagań. Oznacza to, że wyliczony spadek ciśnienia w szynie paliwowej nie może zostać w pełni zrealizowany. Gdy tylko odchylenie ciśnienia przekroczy +50 barów, dawka paliwa ustawiana jest na poziomie równym 0.
Wewnętrzne ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej musi wynosić przynajmniej 6 barów, aby napełniona została komora wysokociśnieniowa
UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Druga możliwość to taka, że pompa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia.
Czytałem ten podręcznik już z dwa razy ;) Obstawiam to ostatnie czyli że pompa nie nadąża z uzupełnianiem ciśnienia, ale czy na 100%? Wtryski zrobiłem sam ostatnio (końcówki i zaworki), ale nic to nie zmieniło (poprzednie nie były tragiczne). Tylko zaskoczyło mnie jak szybko potrafi się zebrać twardy nagar na końcówkach (możliwe że spowodowany adaptacją wtrysku i podwyższonym spalaniem). Szkoda że nie miałem już dostępnej aparatury do przelewów choć przy nowych elementach powinno być ok.
Bump:
UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Pamiętałem o tym zapisie choć ktoś tu kiedyś pisał że po 10 s kręcenia ciśnienie powinno być.... ;p
zaksiu1985 07-07-2013, 23:02 Jak sprawdzic pompe?
kupic manomentr do 2000 bar i go podpiąć do wyjscia z pompy i juz.
Lub poprostu podłączyć komputer w czasie jazdy i oglądac parametry w trybie rzeczywistym
w momencie zakrecenia rozrusznika czyli przy szybkim liczeniu 1,2,3 musi byc ponad 1000bar.
to nie rozpylacze są winne bo by sie musiało z nich lac jak z węza a wtedy by były 2 stany oleju.
inna ewentulność to taka ze jak pisałem nakrętki nie są dokręcone i się znich sączy przy wysokich cisnieniach.
w momencie zakrecenia rozrusznika czyli przy szybkim liczeniu 1,2,3 musi byc ponad 1000bar.
Odpala na dotyk więc nie wiem czy tak coś zmierzę.
Bump:
inna ewentulność to taka ze jak pisałem nakrętki nie są dokręcone i się znich sączy przy wysokich cisnieniach.
Wtryski wyciągałem jeszcze raz i dokręcałem z siłą 60nm co w praktyce oznaczało dokręcenie o kąt ok 90st. Bez zmian jeśli chodzi o kulturę pracy również.
Zamówiłem baterie do laptopa warsztatowego także gdzieś koło piątku będę w posiadaniu filmiku z zachowaniem ciśnienia podczas błędu
Usterki wtryskiwacza
Wyciek jest główną przyczyną problemów. Wtryskiwacz może przeciekać na dwa różne sposoby. Jeśli istnieje nadmierny przeciek przez zawór wtryskiwacza to, to uniemożliwia pompie wtryskowej osiągnąć lub utrzymać ciśnienia w szynie paliwowej, wymaganej przez ECU. Kiedy to się dzieje, ECU ogranicza wydajność lub wyłącza silnik i zapisuje DTC błąd P1211 wskazujący brak osiągnięcia właściwego ciśnienia.
Ten typ przecieku można wykryć przez test przelewowy.
Inna forma nieszczelności jest przez iglicę rozpylacza. W tym przypadku wycieki paliwa do cylindra, kiedy nie powinno. Efektem tego jest wyciek powodujący wypalanie za wczesne lub większe od pożądanej wielkości. ECU wykryje to przez czujnik spalania stukowego(KS) pokazuje nadmiernego spalanie stukowe. Gdy to się stanie, silnik zostanie wprowadzony w tryb awaryjny i zostanie zapisany jeden lub więcej z następujących kodów błędów DTC.
P2336 Cylinder # 1 powyżej progu spalania stukowego
P2337 Cylinder # 2 powyżej progu spalania stukowego
P2338 Cylinder # 3 powyżej progu spalania stukowego
P2339 Cylinder # 4 powyżej progu spalania stukowego
Przeciek może być spowodowany nadmiernym nagromadzeniem się zanieczyszczeń na końcówce. Wtedy możemy spróbować czyszczenia wtryskiwacza np. w myjce ultradźwiękowej.
Zgodnie z obietnicą mam dwa filmiki z pomiarem ciśnienia na listwie w czasie jazdy z wywołaniem błędu p0251. Ładują się więc na razie opis:
Film 1: Długo nie chciał się błąd wywołać, ale się udało. Zastanawiające jest że ciśnienie na listwie systematycznie rosło w górę z każdą próbą i osiągało coraz to wyższe wartości. Tu błąd udało się wywołać po paru minutach przy ciśnieniu 17750. Kolejny raz przy 17200 i trzeci 18490.
Film 2: Wszystko się działo od razu więc łatwo i szybko tu błąd mamy przy ciśnieniu 18520
Jest też trzeci film który może wrzucę później z wszystkimi po kolei parametrami silnika na biegu jałowym.
Czy to nie za wysoko?
http://youtu.be/4D9e3yx85c0
http://youtu.be/yOYeFnAAXtk
zaksiu1985 12-07-2013, 19:50 a korekty jakie masz wtryskiwaczy?
1 -0,18
2 -0,04
3 0,01
4 0,24
zaksiu1985 12-07-2013, 21:36 wygląda ze cos podeszło pod zawór bezpieczeństwa na szynie ( masz mechaniczny czy elektroniczny?) i sie otwiera.
Na listwie? a tam nie jest tylko czujnik? Więcej tam przewodów nie ma
http://allegro.pl/listwa-czujnik-cisnienia-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-i3339488895.html
Bump: "We wnętrzu pompy wysokociśnieniowej, w
niewielkiej odległości przed złączem
wysokociśnieniowym, w kanale wysokiego ciśnienia
znajduje się zawór upustowy ciśnienia.
W razie usterki w działaniu układu służy on jako
dodatkowe zabezpieczenie przed zbyt wysokim
ciśnieniem paliwa.
Jeśli maksymalne dopuszczalne ciśnienie paliwa
zostanie przekroczone, zawór otwiera się
pokonując opór sprężyny i paliwo może odpłynąć
do wnętrza pompy wysokociśnieniowej.
"
Czyli zawór jest mechaniczny. Dlaczego tylko pompa wytwarza tak wysokie ciśnienie? Czy nie powinno wahać się w granicach 160 bar?
zaksiu1985 13-07-2013, 00:13 Moja teoria jest taka po przemyśleniach
Czujnik ciśnienia paliwa zaczyna nawalać (dlatego też pokazuje tak wysokie ciśnienie).
W momencie kiedy ciśnienie przekroczyło wartość max (ale naprawde) to włącza się zawór mechaniczny i zrzuca to ciśnieniem, czyli tutaj znowu w drugą stronę ze naprawde jest za duże ciśninie w układzie tylko jakim cudem? W autach z chipem to normalna rzecz ale Ty raczej nie masz chipa.
Coś jest walnięte, albo zawór albo czujnik albo jedno i drugie.
To co napisałem jest tak zakręcone, ze najlepiej wymienic całą szynę a nie pojedyńczo zawór i potem ewentualnie czujnik.
Naszczęscie, odziwo używane szyny są smiesznie tanie.
Moja teoria jest taka po przemyśleniach
Czujnik ciśnienia paliwa zaczyna nawalać (dlatego też pokazuje tak wysokie ciśnienie).
Coś jest walnięte, albo zawór albo czujnik albo jedno i drugie.
To co napisałem jest tak zakręcone, ze najlepiej wymienic całą szynę a nie pojedynczo zawór i potem ewentualnie czujnik.
Naszczęscie, odziwo używane szyny są smiesznie tanie.
Hmm. Zawór był wymieniony na nowy, a sam czujnik na używkę która może i jest wadliwa i przekłamuje jak poprzednia, ale pewności nie mam. Skoro pokazuje tak wysoko to komputer po takich wskazaniach powinien obniżać ciśnienie bo steruje zaworem na pompie wg wskazań czujnika czyli całym ciśnieniem.
Później zadzwonię do zakładu gdzie naprawia pompy mój mechanior i dam znać czy potwierdził tą teorię
Na marginesie to w wątku na forum Jaguara właśnie czujnik wymieniano jako przyczynę za wysokiego ciśnienia...
JohnLenin 13-07-2013, 15:22 Moja teoria jest taka po przemyśleniach
Czujnik ciśnienia paliwa zaczyna nawalać (dlatego też pokazuje tak wysokie ciśnienie).
W momencie kiedy ciśnienie przekroczyło wartość max (ale naprawde) to włącza się zawór mechaniczny i zrzuca to ciśnieniem, czyli tutaj znowu w drugą stronę ze naprawde jest za duże ciśninie w układzie tylko jakim cudem? W autach z chipem to normalna rzecz ale Ty raczej nie masz chipa.
Coś jest walnięte, albo zawór albo czujnik albo jedno i drugie.
To co napisałem jest tak zakręcone, ze najlepiej wymienic całą szynę a nie pojedyńczo zawór i potem ewentualnie czujnik.
Naszczęscie, odziwo używane szyny są smiesznie tanie.
Czy na pewno podnosi się ciśnienie w autach z chipem?http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53109&page=362
wojtekjanus 13-07-2013, 16:29 Dlaczego tylko pompa wytwarza tak wysokie ciśnienie? Czy nie powinno wahać się w granicach 160 bar?Skoki ciśnienia ponad dopuszczalny poziom przy wypracowanej pompie to znane zjawisko - zawór IMV musi mieć duży zapas wydajności, aby mógł stabilnie pracować przy modulacji PWM.
Jest to paradoks - układ wchodzi w tryb awaryjny z tytułu zbyt wysokiego ciśnienia przy niewydolnej pompie... U mnie - gdy sprawdzałem w trybie rzeczywistym ciśnienie na szynie - też tak było podczas wchodzenia w tryb awaryjny. I też uwazałem, że sama sekcja wysokiego ciśnienia jest ok. Ale doświadczony pompiarz i pomiary na ESItronicu szybko mnie wyprostowały...
Masz pompę do regeneracji. Niestety - koszt 2.250 zł.
W poniedziałek zadzwonię do pompiarza i zapytam bo dziś nie pracowali. Mój mechanior regenerował ostatnio pompe w gdańsku z primery za 1200 więc może koszt nie będzie tak wysoki choć już trochę się z nim pogodziłem.
wojtekjanus 13-07-2013, 19:30 Jeżeli mogę radzić: w przypadku regeneracji pompy to nie może być taki "ogólnowojskowy" mechanior-pompiarz, ale powinien być zakład z autoryzacją Delphi, mający oryginalne zestawy naprawcze Delphi i dysponujący odpowiednim stanowiskiem kontrolnym. Dostajesz kpl wydruków kontrolnych i wiesz na 100% w jakim stanie była pompa przed naprawą i w jakim jest po.
Z moich i kolegów doświadczeń wynika, że w każdym innym przypadku wyrzucisz pieniądze w błoto...
niekoniecznie musi mieć autoryzacje Delphi a zakładów z autoryzacja delphi jest tylko 26 na dzień kwiecień 2013r,więc coś mało,najważniejsze aby części były oryginalne a do pomp niema jak na razie zamienników,i żeby zakład miał odpowiednie maszyny a takich zakładów jest trochę w Polsce.Kiedyś przez przypadek trafiłem do gościa miejscowość Antoniów koło Opoczna dosłownie psy tyłkiem szczekały ale jak wszedłem do zakładu to szczena mi opadła stały 4 maszyny same nóweczki do pomp i wtryskiwaczy dodatkowo mikroskop z podglądem na monitorze i jeszcze coś tam stało,roboty miał co niemiara, a na nasze pytanie dlaczego się nie reklamuje odpowiedział iż mu to jest niepotrzebne bo roboty ma do bólu.także autoryzacja jest wskazana ale nie konieczna.
a dla przykładu Majewski Sieradz autoryzowany zakład delphi 1 maszyna cri-pc i co w takim syfie naprawiał że rzygac można było jego nie polecam ze względu na syf tam panujący
zaksiu1985 13-07-2013, 20:56 Masz pompę do regeneracji. Niestety - koszt 2.250 zł.
co w takiej pompie wymienią za tą cenę?
tak jak pompy boscha można wzasadzie wszytkie naprawić zarówno ze względu technicznych jak i ekonomicznych, tak Delphi nie ma sensu naprawiac.
Zobacz czy ta pompa szumi jak ją zakręcisz ręką (za wałek i posłuchać) jak jest cicho czyli nic nie słychac to ok. jak szumi to lepiej kup nową. W delphi róznica między zrobioną porządnie pompą, a nową jest moze 1000zł róznicy, więc nie ma sensu naprawiać jej jezeli bedzie trzeba.
Pisałem o firmie Pezal z Gdańska
http://pezal.com/ofirmie
co w takiej pompie wymienią za tą cenę?
tak jak pompy boscha można wzasadzie wszytkie naprawić zarówno ze względu technicznych jak i ekonomicznych, tak Delphi nie ma sensu naprawiac.
Zobacz czy ta pompa szumi jak ją zakręcisz ręką (za wałek i posłuchać) jak jest cicho czyli nic nie słychac to ok. jak szumi to lepiej kup nową. W delphi róznica między zrobioną porządnie pompą, a nową jest moze 1000zł róznicy, więc nie ma sensu naprawiać jej jezeli bedzie trzeba.
zaksiu nie siej herezji za 2250zł powinien mieć wszystko wymienione łącznie z głowicą a to jest wersja hard rzadko się zdarza taka regeneracja.przeważnie wymieniają wszystkie uszczelki,łożysko, pompę wstępna i to koszt wynosi około 1500zł a nowa pompa to koszt 3500zł więc różnica jest kolosalna
zaksiu1985 14-07-2013, 12:37 zaksiu nie siej herezji za 2250zł powinien mieć wszystko wymienione łącznie z głowicą a to jest wersja hard rzadko się zdarza taka regeneracja.przeważnie wymieniają wszystkie uszczelki,łożysko, pompę wstępna i to koszt wynosi około 1500zł a nowa pompa to koszt 3500zł więc różnica jest kolosalna
"Powinien miec" dobry tekst i jest to słowo kluczowe.
Problem w tym że jedna rolka to koszt 90-100zł (JEDNA i to tylko rolka!!!!).
No tak po co naprawiac pompe jak się zostawia stare jej serce? czyli głowice?!!! za 1500 to masz włozone chińczyka albo zrobioną jakos tambyle tylko wyjechał za brame.
To jest własnie głupie myslenie, a potem gadacie na mechaników ze przeciez pompa była robiona (tylko ze była robiona znając zycie tak jak kazał własciciel auta czyli ni jak) i on ją musiał popsuć albo jeszcze lepszy tekst "złozyć na brudno" bo auto dalej nie domaga.
Nie da sie zrobic takich pomp porządnie za takie ceny, no chyba że wpisujecie się w polską bylejakość).
Na dzień dzisiejszy niema zamienników do tych pomp są tylko oryginały i dokładnie za 1900zł robi to Adamczyk wymienia: pompa wstępna,łożysko,simeringi ,uszczelki,sekcje tłoczące , wymiana zaworków i rolek.ze starej pompie zostaje wałek,głowica,korpus.tak samo można by powiedzieć o wtryskach poco regenerować jak nie potrafią tego robić lepiej dołożyć kase i kupić nowe wtryski.to wszystko zależy do jakiego fachowca się trafi
(jeszcze jedno to co zabija w 98% pompe i wtryski to łożysko i pompa wstępna a w tej cenie jest ona wymieniona)
zaksiu1985 14-07-2013, 14:33 a widziałes rolki jak wyglądają w tej pompie i bierznia???
bo to co mówisz to jest piękna teoria ale z praktyką ma mało wspólnego.
Inna sprawa ze duza ilosc pomp wysłanych do naprawy nie wraca ta sama tylko inna.
a widziałes rolki jak wyglądają w tej pompie i bierznia???
bo to co mówisz to jest piękna teoria ale z praktyką ma mało wspólnego.
Inna sprawa ze duza ilosc pomp wysłanych do naprawy nie wraca ta sama tylko inna.
Jeżeli jest uszkodzona głowica to koszt regeneracji wzrasta do 2200-2400zł zależne to jest od zakładu jakie ma narzuty
zaksiu1985 14-07-2013, 19:08 i w ten cudowny sposób dochodziny prawie do 1000zł róznicy miedzy nową a naprawianą.
yarosyaros 15-07-2013, 19:49 U mnie też podobny problem, ponad rok po regeneracji i przy większym butowaniu P0251, nie przekroczę 140 km na godzinę :/, pompa i wtryski po regeneracji, układ paliwowy teoretycznie płukany przynajmniej za to zapłaciłem, ale wiem że poszła fuszerka tylko teraz nie wiem czego się czepić na początek i komu oddać autko żeby znów fuszerki nie było :/
wojtekjanus 15-07-2013, 20:50 komu oddać autko żeby znów fuszerki nie było :/ W Lublinie na pewno na 100% dobrze zregenerują pompę i wtryski w http://www.dieseltechnika.pl/index.php/kontakt
Ale zapłacisz za wszystko ponad 5.000 zł. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0swoon.gif (http://emotikona.pl)
Natomiast płukanie układu i wyjęcie/włożenie osprzętu - niestety nie wiem...
yarosyaros 16-07-2013, 17:56 Kolego tam właśnie mi robili wcześniej, takich kantów jak oni nie polecam nawet największemu wrogowi.
wojtekjanus 16-07-2013, 19:36 A u mnie robili pompę i nie mam uwag...
Kolego tam właśnie mi robili wcześniej, takich kantów jak oni nie polecam nawet największemu wrogowi.
powiedz mi tylko ile wtedy zapłaciłeś za całą usługę u nich
yarosyaros 16-07-2013, 20:14 ok 5000
piterazlbn 19-07-2013, 16:10 Witam kolegów jestem posiadaczem auta z tymi samymi problemami. kod p1211 i p0251 Objawy:-czarny dym po załączeniu się turbiny
-brak mocy na obrotach powyżej 2100
-oczywiście silnik przechodzi w stan awaryjny
-złowroga sprężynka
Diagnostykę komp. zrobiłem na miłej w Lublinie teraz szukam jakiegoś warsztatu który sprawdził by jak sprawa wygląda faktycznie od strony technicznej. Zna ktoś taki i może polecić w mojej okolicy z góry dzięki.
Dzwoniłem jak zapowiadałem do zakładu z Gdańska i pan 'pompiarz' powiedział że moje objawy nie wskazują jednoznacznie na pompe. Koszt u nich uszczelnienia pompy wraz ze sprawdzeniem i wydrukiem to ok 900zł plus wyjecie..... Chyba pobawię się w listwę bo to dużo taniej
Czy listwy ciśnienia różnią się między sobą w zależności od czegoś czy każda od 130km będzie pasować do 130?
Witam po przerwie. Chciałbym pochwalić się że samochód mam już zrobiony :D. Powodem była padająca już pompa cr. Żeby uprzedzić zdania typu: "a nie mówiłem", powiem że znalazłem super fachowca który szybko zdiagnozował usterkę, logicznie ją uargumentował, a za regenerację pompy wziął tyle, że opłacało mi się jechać w ciemno 300km w jedną stronę. Warsztat to WRMSerwis w Warszawie przy ul.heroldów 5B. Polecam 10/10
Żałuję tylko że dałem się namówić na wymianę zaworu na pompie, wtrysków które były dobre, a elementy których po wcześniejszym sprawdzeniu mogłem odsprzedać jako używki.
Tak więc na moim przykładzie wyraźnie widać że samodzielna naprawa się zupełnie nie opłaca, bo ok 3tys. w kieszeni robi różnicę
Zapewne wymieniono Ci zestaw pompki zasilającej pompy wysokociśnieniowej.
Zapewne wymieniono Ci zestaw pompki zasilającej pompy wysokociśnieniowej.
Mówisz o pompce wstępnej? Nie. Jest ok. Wymieniono zaworki
W pompie CR w TDCi w jednej obudowie na jednym wałku są dwie pompy.
W pompie CR w TDCi w jednej obudowie na jednym wałku są dwie pompy.
Możliwe że są. Ale znałem koszty naprawy pompki wstępnej i naprawy samych zaworków i zapłaciłem za same zaworki więc wniosek że muszą to być dwie oddzielne sprawy.
Ale to wszystko jest w tej jednej pompie.
witam panowie mam taki problem z moim tdci 130km
mianowicie kiedy autko jest zimne i tak w miarę przyspieszam to zapala się sprężynka i po chwili gaśnie ,następnie uruchamia się po kilku sekundach kręcenia, a czasem nie odpali i zaczyna mrugać sprężynka.
a gdy jest ciepły to pedał w podłogę wciska w fotel i nic takiego się nie dzieje najgorzej po odpaleniu po długim postoju co wy na to?a i dodam że wyskakują wtedy takie błędy
p1211 - injector control pressure ; abow/below desired
p2288 - injector control pressure too high
p0251 - injection pump fuelmetering control a ; mallfuntion
dodam jeszcze że zaczęło się to dziać zaraz po wymianie wtryskiwacza czy powietrze mogło by powodować takie objawy?(wyczytałem na angielskim forum)
Powietrze by tylu błędów nie generowało ale warto sprawdzić czy nie ma nieszczelności. Sprawdź złącze przy zaworze IMV na pompie(brązowa wtyczka) czy nie są obluzowane, skorodowane styki lub zawór się blokuje. Jeżeli do pary są błędy P0251 i P1211 to wina leży po stronie wtryskiwaczy jak również po stronie pompy. Sprawdziłbym jakie są korekty na wtryskiwaczach jeśli są bliskie 4 to dla pewności i potwierdzenia stanu zaworków zrobiłbym test przelewowy.
kolego ale czy uszkodzone zaworki powodowały by takie cos tylko na zimnym silniku???
jutro zerknę na to złącze i zrobie test przelewowy
Właśnie nie pasuje mi to, że te objawy są tylko na zimnym bo jeśli tego nie ma przy np przyśpieszaniu przy wyprzedzaniu na 3-4 biegu jest wtedy lekkie szarpnięcie i zaczyna mrugać sprężynka(P0251) a dalsza jazda powoduje zgaśnięcie silnika(P1211).
Kolego ale dziwne jest to ze stalo sie to zaraz po wymianie wtrysku teraz jestem w pracy mam nadzieje ze cos pokaze proba przelewowa wole wymienic zaworek niz pompe
Ogólnie jest tak, że ciśnienie w układzie musi być odpowiednie jeśli odchyłka przekroczy wymagane 50 bar to będzie błąd.
Pewnie jest tak, że wtryskiwacz wymieniłeś a reszta jest w jeszcze gorszej kondycji.
A kupiłeś nowy wtrysk czy "100% sprawną" używkę? :)
Dwa wtryski i pompe robilem rok temu a ten wtrysk zrobilem sam bo mocno przelewał zaworek kupilem oryginalny
...ten wtrysk zrobiłem sam...
Nie ukręciłeś,połamałeś kołeczków?
Napewno nie kolego juz rozbieralem bo mam 4 stare wtryski zrobilem to z wyczuciem
Proponuję j.w. zrobić test przelewowy (http://mondeoklubpolska.pl/showthread.php/54197-ALL-ON-Odczyt-i-por%C3%B3wnanie-parametr%C3%B3w-ELM-em?p=2309988&viewfull=1#post2309988) to będziesz miał obraz tego w jakiej kondycji są zaworki.
dziś podłączyłem się programem forscan i na zimnym ciśnienie paliwa falowało 240-320 atm a kiedy włączył się błąd p0251 skoczyło do 1880 atm wtedy jechałem
Masakra jakaś się dzieje. Jak silnik pracuje i masz podłączony komputer i zapis to poruszaj kablami przy czujniku ciśnienia na listwie i obserwuj czy ciśnienie wtedy nie skacze? To samo przy zaworze IMV na pompie. Ciśnienia na biegu jałowym powinno być 250 Bar +/-40
Gdyby była przerwa w obwodzie czujnika to ciśnienie powinno skoczyć do 2000Bar i silnik by zgasł.
dokładnie kolego MASAKRA
zaraz pójdę zrobie tak jak piszesz a przelewy musze sprawdzic jutro dziś nie dam już rady
a razem z tym falowaniem cisnienia falują obroty silnika po minucie już jest jak powinno być
W FORScanie ustaw takie parametry jak F_INJ_A, B, C, D, MFDES
kolego wybacz wprowadziłem cię w błąd mam program focom i interface ford - vcm
kolego wybacz wprowadziłem cię w błąd mam program focom i interface ford - vcm
Jaką masz wersję? Bo ja mam najnowszą 1.0.12039
Tam też jest możliwość sprawdzenia offsetów.
mam wersje 1.0.7 a masz może po polsku?
To bardzo stara wersja, najnowsza jest i po polsku. Podaj mi maila.
Proponuję j.w. zrobić test przelewowy (http://mondeoklubpolska.pl/showthread.php/54197-ALL-ON-Odczyt-i-por%C3%B3wnanie-parametr%C3%B3w-ELM-em?p=2309988&viewfull=1#post2309988) to będziesz miał obraz tego w jakiej kondycji są zaworki.
super opis a powiedz jak zdjąłeś te plastikowe końcówki?ja próbowałem i strasznie ciężko
Bump: To bardzo stara wersja, najnowsza jest i po polsku. Podaj mi maila.
radekjerzyk@go2.pl
... strasznie ciężko
Da radę na rozgrzanym silniku trzeba to ściągać tylko tak żeby nie połamać.
Da radę na rozgrzanym silniku trzeba to ściągać tylko tak żeby nie połamać.
ok jutro musze to zrobić dzięki bardzo mi pomogłeś
hej to auto jest dziwne , rozładował mi się akumulator więc wyjąłem go do naładowania i po naładowaniu odpaliłem i jadę błędu brak był moment jakby odcięło paliwo na chwilę ale bez sprężynki i do 4-5 tysięcy kręciłem go na każdym biegu i wszystko ok nie kopci itp
witam jestem po próbie przelewowej i myślę ze ilość paliwa jest ok ale ten kolor??????co wy na to?
Chyba uszczelniacz wewnętrzny w pompie przepuszcza i olej silnikowy dostaje się do ropy.
powiedz czy to może też mieć coś wspólnego z tym błędem?
Możliwe bo zamiast ropy jest syf. Jeśli tak się dzieje cały czas to trzeba pompę wyjąć i wymienić uszczelniacze są dwa.
a są one jakieś ogólnodostępne? jest to skąplikowane ,wymiana ich??
Do wyciągnięcia pompy potrzebny jest przyrząd żeby zablokować rozrząd bo w przeciwnym razie jest ryzyko przeskoczenia łańcucha i wtedy dodatkowa robota. Sama wymiana uszczelniaczy nie jest skomplikowana. Do nabycia tu (http://www.dieselcars.pl/wyniki-wyszukiwania,2,3.html?&sPhrase=delphi) czarny przedni, brązowy tylny, zamawiając doradzi Ci, które będą odpowiednie.
Proponowałbym upewnić się czy to może chwilowe zanieczyszczenie czy to wina uszczelniacza. Zasilając pompę z zewnętrznego baniaka jeśli olej dostanie się do baniaka to tak j.w. wina w pompie.
Obawiam się, że wymiana tych uszczelniaczy w domowych warunkach to będzie błędna decyzja. Bo jestem przekonany na 99%, że pompę trzeba całkowicie rozebrać na części i bez specjalnych narzędzi się nie obejdzie. Żeby potem nie było płaczu,... " koledzy,.. wymieniłem uszczelniacze a auto nie chce zapalić,.. help!". Albo - " koledzy, wypadła mi taka mała część i nie wiem gdzie ją wsadzić" :)
Da radę zrobić pompę bez jakiś specjalistycznych przyrządów, narzędzi. Kwestia tylko prawidłowego zablokowania rozrządu.
Przy takim wyglądzie paliwa we wtryskiwaczach to może się okazać, że wtryskiwacze będą znowu do roboty.
witam auto narazie chodzi wymieniłem wtrysk nr 3 i błąd się nie zapala a czemu numer 3?bo 1 i 2 były regenerowane rok temu 4 robiłem niedawno więc wymieniłem trzeci i jest ok jutro zobacze czy ta ropa ciągle taka czarna ,a może być jakaś inna przyczyna na tą czarną ropę niż pompa??
Wymieniłes na jaki? nowy? używany?
Byłem wczoraj w wrmserwis po olej i podpytałem o te ciemne paliwo. Potwierdził, że może się przedostawać przez simmering pompy ale też potwierdził moje przypuszczenia, że nie jest to prosta robota. Pompa do całkowitej rozbiórki i żeby wyjąć simmering trzeba wycisnąć łożysko wałka. Trzeba mieć albo specjalny ściągacz albo prase. Można też młotkiem :) Ale co ciekawe, powiedział, że olej do paliwa może dostawać się nie tylko przez pompę. Ale tu był bardziej tajemniczy i nie chciał zdradzić szczegółów.
Nie zgodzę się, nie ma konieczności żeby wyciskać łożysko. Co do przedostawania się oleju silnikowego do oleju napędowego nie znam innej możliwości w ekstremalnym przypadku to przez wtryskiwacz ale to naprawdę musi być ewenement. Jest możliwość zanieczyszczenia podczas próby przelewowej innej nie widzę.
Nie zgodzę się, nie ma konieczności żeby wyciskać łożysko.
Hmm,.. on te pompy naprawia na bieżąco. Raczej wie co mówi. A co do wtryskiwaczy to też mi się wydaje, że to może być ta druga opcja. Jakaś nieszczelność wtrysku. Mikropęknięcie,.. słabe skręcenie,.. a może po gwincie nakrętki rozpylacza olej wnika do wewnątrz wtrysku?
Chyba, że zewnętrzy uszczelniacz z powrotem zakłada to tak. Mam pompę rozebraną na czynniki pierwsze to widziałem co i jak.
No chyba ten, jak to nazwałeś, zewnętrzny jest tu istotny bo uszczelnia wałek właśnie w kierunku olej>ropa. Drugi ( wewnętrzny ) uszczelniacz uszczelnia kierunek ropa>olej, a właśnie 1-szy przypadek może powodować dostawanie się oleju do ropy. Zapomniałem dodać, że przekazał mi jeszcze jedną ważną informację. Jako, że olej silnikowy zawiera nieczystości taka czarna zanieczyszczona ropa może szybko wykończyć zaworki.
Odwrotnie pierwszy zewnętrzny jest od strony rozrządu i jest przed łożyskiem a za łożyskiem uszczelnia komorę pompy i ten jest odpowiedzialny za nie dostawanie się oleju silnikowego do ropy. Ale w pompie jest kanał smarujący to pierwsze łożysko czyli olej dostaje się defacto pomiędzy uszczelniacze.
Zaraz zaraz,.. ja chyba wiem czemu się nie rozumiemy. Jeśli ktoś z nas myli pompę z Focusa z pompą z Mondeo to może być powodem różnicy zdań. One są prawie identyczne,.. oprócz układu simmeringów i łożyska. W Mondeo jest Łożysko, simmering, simmering. W Focusie pierwszy jest simmering, potem łożysko.
Wprowadziłem w błąd w Mondeo najpierw jest łożysko, brązowy simmering, czarny simmering tak dawno temu to rozbierałem, że mi się już pozajączkowało.
witam panowie dziś robiłem próbę przelewową i paliwo jest czyste, przelewy ok tylko rano jak odpala to pali na dotyk ale za chwile dość mocno kopci na biało siwo i szarpie, chcę wymienic koncówki ale narazie dwie bo krucho z kasą i czy mogli byście ocenić z filmiku korekty?
http://www.youtube.com/watch?v=a4z-KkeRxSU&feature=youtu.be
|