Zobacz pełną wersję : [naprawa] Czyszczenie kolektora ssącego 1.6 TDCi - fotorelacja + logi


mixann
10-07-2013, 14:38
witam ponownie

korzystając z ładnej pogody znów wziąłem się za porządki przy aucie i postanowiłem mu wyczyścić dolot a wiedząc że przed zakupem jeździł ze standardowo odetkanym EGR-em to na pewno sporo syfu tam sie uzbierało.

Oto przepis na poprawne wykonanie takiej operacji
czas zabawy około 6 godzin
potrzebne środki - płyn do mycia silników z zewnątrz i 1 L benzyny 95 do tego jakiś pędzelek i odrobina cierpliwości

całość rozpoczynamy od demontażu kolejno tego co myjemy i to co niepotrzebne.
http://83.15.140.46/pub/DSC01951.JPG

na początek odpinamy AKU !!!

demontując element nr 3 nalezy odkręcić tylko tę prawą śrubę na turbinie i delikatnie obrócić kolanko do siebie a wtedy ładnie nam zejdzie

demontując element nr 5 należy od razu zabezpieczyć kawałkami materiału czystego otwory nad wałkiem rozrządu aby syf i piasek nam sie nie przedostał do układu smarowania

zawór EGR odkręcamy opcjonalnie razem z rurą łączącą przy tym uważając aby nie zgubić podkładki jeśli mamy oczywiście zamiar też go umyć

jeżeli zawór ten nie był nigdy sciągany to warto najpierw się zaopatrzyć w nową opaskę łączącą zawór z rurką

aby zdjąć kolektor delikatnie podważamy i zdejmujemy ale tak aby żaden syf nam nie wpadł do środka i aby uszczelki gumowe pozostały na miejscu

po zdemontowaniu wszystkiego ukazuje nam się taki oto widok
http://83.15.140.46/pub/DSC01941.JPG

najpierw bierzemy się za mycie kolektora w którym otwory są dość dobrze oblepione
http://83.15.140.46/pub/DSC01945.JPG

najpierw trzeba oskrobać śrubokrętem z grubego nalotu ile się da a potem wlewamy benzynę do kolektora i płuczemy aby ten cały syf delikatnie rozpuścić

potem należy dobrze spryskać środkiem do mycia silnika o odstawić na bok

w międzyczasie płuczemy tym środkiem element nr 3, 4 i zawór EGR jesli był wyjmowany

kiedy już wszystkie elementy zostały dobrze tym środkiem spryskane zlewamy cały syf, wkładamy do pudełka i jedziemy na myjnie ręczną aby pod ciśnieniem środkiem z pianą dobrze to wyszprycować wewnątrz.

Nie płuczemy i najlepiej spryskać to raz jeszcze środkiem do mycia silników

ważne jest by ubrać się jak do garażu bo będzie waliło pianą i syfem w każdą stronę

kiedy już wrócimy lejemy do szaflika gorącą wodę dodajemy płyn do mycia naczyń i wtedy dopiero wszystko płuczemy w czystej wodzie i wstawiamy do słońca niech schnie

efekt jest jak na obrazku poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01948.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01949.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01950.JPG

w tym czasie czyścimy wloty w głowicy które też są mocno zarośnięte sadzą i olejem.
http://83.15.140.46/pub/DSC01942.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01944.JPG

zdejmujemy szerokim śrubokrętem szlam uważając by nam się nie przedostało to do środka i wycieramy potem czystą szmatą

efekt ma być jak poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01946.JPG

kiedy wszystko już jest gotowe zabieramy się za składanie zaczynając umycia uszczelek okrągłych kolektora pilnując by założyć je dokładnie tak jak były zdjęte najlepiej w tej samej kolejności no chyba że dysponujemy całkiem nowymi wtedy nie ma to znaczenia.

ważne jest by uszczelki delikatnie posmarować olejem wtedy ładnie wskoczy nam kolektor w gniazda.

składamy wszystko w kolejności odwrotnej jak na foto nr 1

skręcamy z wyczuciem bez przesady

Po zmontowaniu wszystkiego odpalamy auto układ CR sam się odpowietrzy wystarczy 10 s zakręcić rozrusznikiem i zostawić je na kilka minut na biegu jałowym

potem kiedy sami się doprowadzimy do ładu należy się przejechać by sprawdzić czy wszystko jest ok oraz by rozgrzać silnik w celu weryfikacji czy gdzieś nie cieknie olej spod elementu nr 5.

rafalg
10-07-2013, 14:42
Fajne skarpetki, szczególnie ta na odmie :wink:

mixann
10-07-2013, 14:50
tak to jest jak ma sie ułamane obydwa zaczepy na tej francowatej rurze :) ale idealnie się tam sprawdzają :) a sama uszczelka już nie jest taka szczelna

rafalg
10-07-2013, 14:56
Bardzo przydatna fotorelacja, ja akurat nie skorzystam ale na pewno komuś się przyda. Choć jest trochę roboty.

wiktor20501
11-07-2013, 11:05
Super fotorelacja, profilaktycznie wyczyszczenie kolektora z nagarów zapobiegnie wielu awarią naszego silnika. Można sobie wyobrazić co będzie gdy nagar wpadnie do komory silnika.Dzięki za fotki, kawał dobrej roboty.
Jaki przebieg na pacjent?

mixann
11-07-2013, 18:47
pacjent ma obecnie 220 tys km raczej pewne bo weryfikowane w serwisie skąd sprowadzany.

dziś do tego wyczyściłem FMIC i zrobiłem logi a tak to wygląda obecnie

http://83.15.140.46/pub/ff22013.png

w jednym miejscu na 3 biegu drgnęła mi noga bo była chopka :)

komentarz do tego screena
=====================

ewidentnie widać że pompa CR startuje w tym samym czasie co zawór sterujący turbiną więc nie ma żadnej zwłoki jak to było wcześniej.

max ciśnienie doładowania to 2,5 Bar wiec jest dobrze

martwi mnie tylko max cisnienie pompy CR - powinno byc 1600 bar a jest ledwo ponad 1500 - czy to oznaka ze juz powoli pada?

pretorian2
11-07-2013, 19:26
napisz jak wyczyścić gniazda na głowicy tak aby nic nie wpadło do środka, może masz jakiś ciekawy patent, niedługo bede to robił u siebie.

ps. gratki za fajny tutorial, powinien wylądować w FAQ - zdecydowanie :one:

lukaszs
11-07-2013, 20:13
brakuje mi opisu jak zdjales miedziane przewody lecace do wtrsyskow

mixann
11-07-2013, 20:39
Przewody wysokiego ciśnienia od listwy wtryskowej zdejmuje się banalnie prosto klucz 14/17 i odkręcamy swobodnie obydwie strony bez najmniejszych przeszkód. Zakończenia przewodów są na stożku więc nie ma możliwości je źle założyć z powrotem, jak to zwykle bywa trzeba po zdjęciu delikatnie nakręcić palcami nakrętki ile się da i potem tylko kluczem - bułka z masłem

co do gniazd w pokrywie zaworów to jest tak - najpierw powoli szerokim wkrętakiem zdejmujemy nagar z górnej części powoli po 1 cm wycierając za każdym razem w szmatę a jak już to zrobimy to wtedy tym samym wkrętakiem delikatnie po ściankach tak po troszkę co by nie zebrać zbyt wiele by nie odkleiło się i nie spadło do środka.

Ta cała maź jest dość kleista więc spokojnie powoli dacie radę. Po wszystkim trzeba wziąć dobrą czystą szmatę i owinąć na palec i wytrzeć wewnątrz delikatnie aż zejdzie ten luźny brud. wtedy gniazda są w miarę czyste.

bond008
16-07-2013, 10:22
do mixann
Jeszcze tylko poproszę o podobną fotorelację czyszczenia intercoolera i cały dolot w "komplecie".

mixann
17-07-2013, 08:37
co prawda nie robiłem fotek bo miałem mało czasu na zabawę z aparatem ale postaram się jakoś to opisać

rafalg
17-07-2013, 09:31
Coś tam widzę na zdjęciach że masz mokro wokół wtrysków czyli witamy w klubie.

mixann
17-07-2013, 11:08
Coś tam widzę na zdjęciach że masz mokro wokół wtrysków czyli witamy w klubie.

ten syf został po myciu bo nie chciałem aby mi ściekło do jednego z otworów dolotowych a poza tym tam zawsze było brudno ale nie mokro od kiedy go kupiłem a już mam go ponad 52 tys przejechane

mam zamiar go zabrać dziś na myjnie i wymyć całą komorę silnika wtedy będę widział gdzie co i jak się poci

Na prośbę forumowiczów wykonałem rozpiskę jak zrobić w miarę składnie czyszczenie intercoolera

potrzebny czas to 3-4 godziny
środek do mycia silników
wkrętaki oraz końcówki torox
myjnia ręczna

http://83.15.140.46/pub/DSC02143.JPG

1. odkręcamy plastikowe klipsy nad grillem delikatnie podważając je nożem jeśli samo się nie wykręci
2. zdejmujemy plastik nad chłodnicami
3. odkręcamy reflektory tzn jedną śrubę u góry i potem delikatnie wysuwamy je z zatrzasków
4. aby zdjąć kratkę wlotową należy wysunąć łącznik plastikowy do zamka od klapy i nacisnąć takie dwa zaciski trzymające kratkę u dołu wtedy ładnie odejdzie bez problemu.
5. kładziemy się pod auto i wypinamy 2 plastikowe klipsy okrągłe oraz odkręcamy 3 wkręty od tej dolnej listwy plastikowej co idą od nadkola do nadkola

wtedy będzie widać połączenia intercoolera od dołu z prawej strony i jego mocowania (2 śruby torox) do ramy auta

6. luzujemy opaski zaciskowe na chłodnicy powietrza z obydwu stron
7. następnie odkręcamy element nr 4 i 5 rur dolotowych
8. wyjmujemy rury i odkładamy na bok pionowo w miare nich ścieknie to co tam się znajduje
9. następnie odkręcamy śrubę klaksonu i wyjmujemy go
10. odkręcamy taki plastik osłonę z lewej strony klaksonu (trudny dostęp do śruby)
kiedy mamy już cały intercooler dobrze widoczny wtedy odkręcamy jego mocowanie od dołu auta i podnosząc go z takich zaczepów do góry przechylamy aby łatwiej wyciągnąć z auta

stawiamy pionowo tak aby zgromadzony tam olej z odmy spłynął i całość spryskujemy środkiem do mycia silników z każdej strony jak i wewnątrz a potem wieziemy to na myjnię i znów szprycujemy pianą aktywną

UWAGA !!! - strumień wody nie za blisko blaszek aby ich nie powyginać

kiedy umyjemy to stawiamy pionowo niech ścieknie

najlepiej postawić wszystko tak aby ściekało do słońca aby jednocześnie wyschło w środku. Kiedy stwierdzimy że już nic nam nie kapie z intercoolera w odwrotnej kolejności zakładamy go do auta.

Marek
18-07-2013, 07:43
Przenoszę do działu fotorelacje z napraw

BlackM3
13-08-2013, 08:56
Zostawić niezabezpieczone wloty wtryskiwaczy przy takiej robocie, to strzał w kolano. To samo listwa i powroty. Koniecznie to trzeba czymś zatkać i najlepiej nie skarpetką.

pysiu5
17-10-2013, 18:18
Napisz proszę czy kolektor wychodzi delikatnie czy trzeba czymś podważyć. Ja go rozkręciłem, rozebrałem i niii cholery nie chce wyjść :(

dzaga
08-01-2014, 19:56
witam ponownie

korzystając z ładnej pogody znów wziąłem się za porządki przy aucie i postanowiłem mu wyczyścić dolot a wiedząc że przed zakupem jeździł ze standardowo odetkanym EGR-em to na pewno sporo syfu tam sie uzbierało.

Oto przepis na poprawne wykonanie takiej operacji
czas zabawy około 6 godzin
potrzebne środki - płyn do mycia silników z zewnątrz i 1 L benzyny 95 do tego jakiś pędzelek i odrobina cierpliwości

całość rozpoczynamy od demontażu kolejno tego co myjemy i to co niepotrzebne.
http://83.15.140.46/pub/DSC01951.JPG

na początek odpinamy AKU !!!

demontując element nr 3 nalezy odkręcić tylko tę prawą śrubę na turbinie i delikatnie obrócić kolanko do siebie a wtedy ładnie nam zejdzie

demontując element nr 5 należy od razu zabezpieczyć kawałkami materiału czystego otwory nad wałkiem rozrządu aby syf i piasek nam sie nie przedostał do układu smarowania

zawór EGR odkręcamy opcjonalnie razem z rurą łączącą przy tym uważając aby nie zgubić podkładki jeśli mamy oczywiście zamiar też go umyć

jeżeli zawór ten nie był nigdy sciągany to warto najpierw się zaopatrzyć w nową opaskę łączącą zawór z rurką

aby zdjąć kolektor delikatnie podważamy i zdejmujemy ale tak aby żaden syf nam nie wpadł do środka i aby uszczelki gumowe pozostały na miejscu

po zdemontowaniu wszystkiego ukazuje nam się taki oto widok
http://83.15.140.46/pub/DSC01941.JPG

najpierw bierzemy się za mycie kolektora w którym otwory są dość dobrze oblepione
http://83.15.140.46/pub/DSC01945.JPG

najpierw trzeba oskrobać śrubokrętem z grubego nalotu ile się da a potem wlewamy benzynę do kolektora i płuczemy aby ten cały syf delikatnie rozpuścić

potem należy dobrze spryskać środkiem do mycia silnika o odstawić na bok

w międzyczasie płuczemy tym środkiem element nr 3, 4 i zawór EGR jesli był wyjmowany

kiedy już wszystkie elementy zostały dobrze tym środkiem spryskane zlewamy cały syf, wkładamy do pudełka i jedziemy na myjnie ręczną aby pod ciśnieniem środkiem z pianą dobrze to wyszprycować wewnątrz.

Nie płuczemy i najlepiej spryskać to raz jeszcze środkiem do mycia silników

ważne jest by ubrać się jak do garażu bo będzie waliło pianą i syfem w każdą stronę

kiedy już wrócimy lejemy do szaflika gorącą wodę dodajemy płyn do mycia naczyń i wtedy dopiero wszystko płuczemy w czystej wodzie i wstawiamy do słońca niech schnie

efekt jest jak na obrazku poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01948.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01949.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01950.JPG

w tym czasie czyścimy wloty w głowicy które też są mocno zarośnięte sadzą i olejem.
http://83.15.140.46/pub/DSC01942.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01944.JPG

zdejmujemy szerokim śrubokrętem szlam uważając by nam się nie przedostało to do środka i wycieramy potem czystą szmatą

efekt ma być jak poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01946.JPG

kiedy wszystko już jest gotowe zabieramy się za składanie zaczynając umycia uszczelek okrągłych kolektora pilnując by założyć je dokładnie tak jak były zdjęte najlepiej w tej samej kolejności no chyba że dysponujemy całkiem nowymi wtedy nie ma to znaczenia.

ważne jest by uszczelki delikatnie posmarować olejem wtedy ładnie wskoczy nam kolektor w gniazda.

składamy wszystko w kolejności odwrotnej jak na foto nr 1

skręcamy z wyczuciem bez przesady

Po zmontowaniu wszystkiego odpalamy auto układ CR sam się odpowietrzy wystarczy 10 s zakręcić rozrusznikiem i zostawić je na kilka minut na biegu jałowym

potem kiedy sami się doprowadzimy do ładu należy się przejechać by sprawdzić czy wszystko jest ok oraz by rozgrzać silnik w celu weryfikacji czy gdzieś nie cieknie olej spod elementu nr 5.

Witam

Mam pytanie czy plastikowe podkładki w gniazda kolektora w głowicy trzeba wkładać. Proszę o podpowiedź. Dziękuję

piciu12@op.pl
08-04-2014, 13:59
witam ponownie

korzystając z ładnej pogody znów wziąłem się za porządki przy aucie i postanowiłem mu wyczyścić dolot a wiedząc że przed zakupem jeździł ze standardowo odetkanym EGR-em to na pewno sporo syfu tam sie uzbierało.

Oto przepis na poprawne wykonanie takiej operacji
czas zabawy około 6 godzin
potrzebne środki - płyn do mycia silników z zewnątrz i 1 L benzyny 95 do tego jakiś pędzelek i odrobina cierpliwości

całość rozpoczynamy od demontażu kolejno tego co myjemy i to co niepotrzebne.
http://83.15.140.46/pub/DSC01951.JPG

na początek odpinamy AKU !!!

demontując element nr 3 nalezy odkręcić tylko tę prawą śrubę na turbinie i delikatnie obrócić kolanko do siebie a wtedy ładnie nam zejdzie

demontując element nr 5 należy od razu zabezpieczyć kawałkami materiału czystego otwory nad wałkiem rozrządu aby syf i piasek nam sie nie przedostał do układu smarowania

zawór EGR odkręcamy opcjonalnie razem z rurą łączącą przy tym uważając aby nie zgubić podkładki jeśli mamy oczywiście zamiar też go umyć

jeżeli zawór ten nie był nigdy sciągany to warto najpierw się zaopatrzyć w nową opaskę łączącą zawór z rurką

aby zdjąć kolektor delikatnie podważamy i zdejmujemy ale tak aby żaden syf nam nie wpadł do środka i aby uszczelki gumowe pozostały na miejscu

po zdemontowaniu wszystkiego ukazuje nam się taki oto widok
http://83.15.140.46/pub/DSC01941.JPG

najpierw bierzemy się za mycie kolektora w którym otwory są dość dobrze oblepione
http://83.15.140.46/pub/DSC01945.JPG

najpierw trzeba oskrobać śrubokrętem z grubego nalotu ile się da a potem wlewamy benzynę do kolektora i płuczemy aby ten cały syf delikatnie rozpuścić

potem należy dobrze spryskać środkiem do mycia silnika o odstawić na bok

w międzyczasie płuczemy tym środkiem element nr 3, 4 i zawór EGR jesli był wyjmowany

kiedy już wszystkie elementy zostały dobrze tym środkiem spryskane zlewamy cały syf, wkładamy do pudełka i jedziemy na myjnie ręczną aby pod ciśnieniem środkiem z pianą dobrze to wyszprycować wewnątrz.

Nie płuczemy i najlepiej spryskać to raz jeszcze środkiem do mycia silników

ważne jest by ubrać się jak do garażu bo będzie waliło pianą i syfem w każdą stronę

kiedy już wrócimy lejemy do szaflika gorącą wodę dodajemy płyn do mycia naczyń i wtedy dopiero wszystko płuczemy w czystej wodzie i wstawiamy do słońca niech schnie

efekt jest jak na obrazku poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01948.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01949.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01950.JPG

w tym czasie czyścimy wloty w głowicy które też są mocno zarośnięte sadzą i olejem.
http://83.15.140.46/pub/DSC01942.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01944.JPG

zdejmujemy szerokim śrubokrętem szlam uważając by nam się nie przedostało to do środka i wycieramy potem czystą szmatą

efekt ma być jak poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01946.JPG

kiedy wszystko już jest gotowe zabieramy się za składanie zaczynając umycia uszczelek okrągłych kolektora pilnując by założyć je dokładnie tak jak były zdjęte najlepiej w tej samej kolejności no chyba że dysponujemy całkiem nowymi wtedy nie ma to znaczenia.

ważne jest by uszczelki delikatnie posmarować olejem wtedy ładnie wskoczy nam kolektor w gniazda.

składamy wszystko w kolejności odwrotnej jak na foto nr 1

skręcamy z wyczuciem bez przesady

Po zmontowaniu wszystkiego odpalamy auto układ CR sam się odpowietrzy wystarczy 10 s zakręcić rozrusznikiem i zostawić je na kilka minut na biegu jałowym

potem kiedy sami się doprowadzimy do ładu należy się przejechać by sprawdzić czy wszystko jest ok oraz by rozgrzać silnik w celu weryfikacji czy gdzieś nie cieknie olej spod elementu nr 5.
Witam...bardzo ładnie to opisałeś ale do zdjeć nie mogę sie dostać bo nie wiem jak jeszcze ...dzisiaj sie zarejestrowałem i nie wiem jeszcze jak te zdjecia znalezć ...proszę o pomoc

aTyNieee
24-04-2014, 11:06
Też nie widzę zdjęć. Jeśli są one dostępne, a nie widzę ich z jakiegoś powodu, prosiłbym o poradę, co powinienem zrobić, żeby je ujrzeć. Z góry serdecznie dziękuję.

malisz182
18-09-2014, 12:24
Mixann czy możesz reupload'ować zdjęcia na serwer?

borek251
03-11-2014, 12:14
podpinam się pod prośbę

blazej0016
28-01-2015, 20:36
ja tez prosze o poprawienie zdjec, bardzo mi zalezy

wargsi
12-02-2015, 09:23
niestety nadal niema zdjęć :(

Mateo
20-02-2015, 05:33
Prosimy o reupload zdjęć :)

d0lph
27-03-2015, 08:39
Też nie widzę zdjęć. Jeśli są one dostępne, a nie widzę ich z jakiegoś powodu, prosiłbym o poradę, co powinienem zrobić, żeby je ujrzeć. Z góry serdecznie dziękuję.

Mixann czy możesz reupload'ować zdjęcia na serwer?

podpinam się pod prośbę

ja tez prosze o poprawienie zdjec, bardzo mi zalezy

niestety nadal niema zdjęć :(

Prosimy o reupload zdjęć :)

Ja również chętnie przeglądnę fotki - opis zachęca do tego =]

kondi7a
22-05-2015, 10:53
Podłączam się pod prośbę. Czeka mnie czyszczenie kolektora. Przydałyby się zdjęcia z relacji co bardzo pomoże w pracach. Ponadto mam pytanie: Jakie są średnice otworów w silniku od kolektora i wtryskiwaczy, czy są gwintowane? Może da się kupić jakieś niedrogie korki plastikowe, którymi będę mógł zaślepić otwory na czas prac.

tomosky
02-06-2015, 10:38
Ja ostatnio wykonywałem czyszczenie kolektora dolotowego, robiłem przy tej okazji zdjecia.


Mogę je wrzucic tutaj lub podesłać na PRIV - same zdjecialb z opisami jak starczy czasu.

amecz
02-06-2015, 11:05
Proszę wrzuć tutaj oraz jeśli możesz podeślij na priwa amecz@o2.pl
Właśnie jestem w trakcie i mam parę problemów , a nie mam gdzie podejrzeć porad.

tomosky
02-06-2015, 23:08
Proszę wrzuć tutaj oraz jeśli możesz podeślij na priwa amecz@o2.pl
Właśnie jestem w trakcie i mam parę problemów , a nie mam gdzie podejrzeć porad.


Tutaj są zdjecia z mojego czyszczenia kolektora dolotowego:
https://goo.gl/photos/WK1ukAYY4GorVb3VA


Postaram sie w wolnej chwili przygotować do zdjęć opis, krok po kroku jakie narządzę, co i po co dodatkowo musimy rozkręcić itp

Napisz na czym sie zatrzymałeś, postaram sie pomóc.

amecz
03-06-2015, 07:08
wielkie dzięki za szybka odpowiedz ,mój ma obecnie 200 nalatane ale kolektor był o około 30 % czystszy.

Bacek95
03-07-2015, 10:15
Czy po takiej akcji trzeba odpowietrzyć układ paliwowy? Ew. jak do zrobić?

amecz
03-07-2015, 20:20
Nie ma potrzeby odpowietrzania układu. Rozbieralem to już 2 razy bo za pierwszym razem nie miałem chemii do wyczyszczenie elementów , i oprócz kilku sekundowego kręcenia rozrusznikiem nie trzeba nic robić.

syncpoland
07-07-2015, 12:59
Cześć, natrafiłem na ten temat i myślę że możecie mi pomóc :) Byłbym wdzięczny.. Zakupiłem 2 dni temu auto Ford Focus mk2 1.6 TDCI 90KM z 2005r w Holandii. Auto przyjemne w jeździe zrywne na pierwszych 2 biegach.. zrobiłem z 300km przez dwa dni.

Dziś sytuację miałem następującą: stałem na czerwonym świetle, ruszam 1,2 i słyszę pyknięcie ciche "jak kamyk spod kół o auto puknie" i brak mocy, auto ledwo rozpędzi się do 100km/h, jak dodam gazu więcej do idzie czarna chmura. Pękła mi rura idąca od intercoolera do kolektora dolotowego w górnej części na kolanku/żeberku. Teraz dmucha bokiem powietrze i pluje trochę brudzi na obudowę od turbo (akurat w tę stronę).

Za 2 dni zjeżdzam do kraju zakupiłem taśmę. Pytanie mam czy taśma jak to zrobię porządnie wystarczy na 1500km? I czy powodem dymienia i braku mocy może być brak odpowiedniej ilości powietrza w mieszance paliwa przez tą dziurę w rurze? (czy coś może jeszcze innego kosztowniejszego waszym zdaniem).

Dzięki za poświęcony czas i pomoc.

amecz
08-07-2015, 11:50
Jeśli jest to gładki element to tak , jeśli karbowany to możesz mieć problem .Łatwiej by było poszukać używki na szrocie i wymienić , jednak 1500 tysiące to dosyć długi dystans . Jak usuniesz tą usterkę to dopiero wtedy zobaczysz czy to tylko to , ale raczej w tym przewodzie leży problem.

syncpoland
08-07-2015, 16:53
Dzięki za odpowiedź.
Sprawa stanęła na tym że objechałem okolice i takiego węża od ręki nie dostanę. W salonie Forda był ale wersja bez użebrowania za 110euro. W końcu kupiłem taśmę aluminiową i srebrną MacGyver i pokleiłem jak się tylko dało.. Dostęp jest tragiczny.. Chciałem wyciągnąć do klejenia ale nie ma szans sięgnąć środkowej i dolnej śruby bez rozkręcania innych elementów.

Poklejony przewód działa i auto przestało dymić i zaczęło ciągnąć. Z środka auta słychać świst, pewnie gdzieś bokiem ucieka troche ale jest prawie tak jak na sprawnym bez wielkiej różnicy powinno dać radę. Oklejać musiałem plastrami bo nie ma tam miejsca na rolkę taśmy. Ale jak widać udało się.

Od razu mam pytanie: Jaka jest różnica pomiędzy wersja gładką rury a tą z żebrami na kolankach?? Gładka jest tańsza i lepiej dostępna (przez to pewnie tańsza).

amecz
08-07-2015, 18:13
Chodzi Ci o tą rure http://ford.sklep.pl/product-pol-13763-przewod-intercoolera-Focus-Mk2-C-Max-1525112.html czy o ten element http://ford.sklep.pl/product-pol-13584-przewod-do-kolektora-ssacego-Ford-1-6-TDCI-90km-1440440.html Jesłi jest to ta pierwsza rura to ja jej jeszcze nie widziałem z żebrami na kolankach

syncpoland
08-07-2015, 21:53
Chodzi Ci o tą rure http://ford.sklep.pl/product-pol-13763-przewod-intercoolera-Focus-Mk2-C-Max-1525112.html czy o ten element http://ford.sklep.pl/product-pol-13584-przewod-do-kolektora-ssacego-Ford-1-6-TDCI-90km-1440440.html Jesłi jest to ta pierwsza rura to ja jej jeszcze nie widziałem z żebrami na kolankach
ODP: Chodzi mi o ten pierwszy element.. właśnie tutaj powiedzieli mi taką samą cenę w salonie Forda. Rozumiem że coś może być droższe ale bez przesady nie 450zl :) i ja właśnie ten element mam żebrowany, tak jak przedstawione jest to na poniższym rysunku:
(moje auto Focus 1.6 TDCI 90KM rok 10/2005 hatchback).

http://s10.ifotos.pl/img/rura-turb_waehear.jpg

Na znanym portalu Alle*** też łatwiej o ten model bez żeberek. Gładka okolice 110/130PLN, żebrowana 250PLN.

Zastanawiam się czy jak wymienię rurę na tą gładką to czy to będzie jakaś różnica, bo bez oglądania dwóch przed sobą zakładam że mają identyczny wymiar i profil, a jedyna różnica to rodzaj zaczepu po środku do chłodnicy. I chyba górna krawędź też inaczej zakończona.

Czy będzie pasować taka gładka? Po co w ogóle te użebrowanie? Do redukcji przenoszonych drgań przez silnik? Czy może dla lepszego rozłożenia naprężenia podczas wciskania gazu wąż nabrzmiewa i rozciąga się na tym użebrowaniu.
-------------------------------------
Tak po przeglądaniu tych aukcji widzę że głównie nie rozchodzi się chyba o żeberka, ani o mocowanie do chłodnicy (mam nadzieje że nie obciera potem), a jedynie rozchodzi się o różnicę czy kolanko przy kolektorze dolotowym jest ścięte czy normalne. Ja mam normalne to zamienniki 130-200 niby i to racjonalna cena. Po weekendzie spytam o ceny w Radomiu już. Ale i tak czekam na Twoją odpowiedź i sugestie.

amecz
09-07-2015, 08:50
Nie jestem specjalistą tylko zwykłym uzytkownikiem , z tego co wiem to różnica pomiedzy 90 a 110 , inna turbina i soft w kompie . Sma różnica w budowie węży raczej wynika z ozcedności przy produkcji ,a nie z konstrukcji .Takie moje zdanie ,oczywiscie pewnosci nie mam natomiast
http://ford.sklep.pl/product-pol-13763-przewod-intercoolera-Focus-Mk2-C-Max-1525112.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-17831-przewod-intercoolera-Focus-II-C-MAX.html
te u góry to zakładka focus 2005-2008 majace zastosowanie dla 90 i 110

http://ford.sklep.pl/product-pol-17831-przewod-intercoolera-Focus-II-C-MAX.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-13763-przewod-intercoolera-Focus-Mk2-C-Max-1525112.html
natomiast te to zakładka focus 2008-2011 wnioski wyciągnij sam ,oraz zwróć uwagę na to co napisane pod numerem fabrycznym "zastępuje wcześniej stosowany przewód karbowany: 1496239, 6M51-6K863-GB"

Maniek1079
13-07-2015, 17:04
witam serdecznie,
przymierzam się na dniach do czyszczenia kolektora i mam pytanie bo nie jestem pewien czy dobrze patrzę po zdjęciach-udało się go wyjąć bez demontażu przewodów wysokiego ciśnienia?

amecz
13-07-2015, 17:42
Trzeba zdemontowac odpinajac od rozdzielacza , inaczej co najwyżej je pogniesz lub strasznie się namęczyć , żeby kolektor wyciągnąć .

Maniek1079
13-07-2015, 18:03
tak też właśnie się mnie wydawało czyli po wszystkim odpowietrzanie układu

Bump: kolego amecz z tego co czytałem ten post to również się z czyszczeniem kolektora bawiłeś, podpowiedz jak sobie poradziłeś z odpowietrzaniem układu paliwowego po robocie

syncpoland
14-07-2015, 20:42
żeby zakończyć tamto co przedtem dopytywałem Was o rurę turbo idącą do kolektora dolotowego.

Tamtą rurę co pękła pokleiłem taśmą i bezproblemowo przejechałem 1500km do domu. Auto nadal tak jeździ. Byłem w serwisie Forda w Polsce, cena jest identyczna co w Holandii: tu i tu po 450zł. Pojechałem do sklepu specjalizującego się w częściach do Forda w moim mieście. O dziwo bez zamawiania a od ręki dostępny oryginalny w cenie 430zł i zamiennik w cenie 200zł. W dotyku, wykonaniu specjalnej różnicy nie było, więc zakupiłem za 200zł (jeszcze nie założony). Okazało się że wszędzie po numerze VIN auta wyskakuje mi wersja dolotu ta bez użebrowania (zarówno oryginał jak i zamiennik).

Dziękuję za podpowiedzi.

amecz
14-07-2015, 21:12
Kolego Maniek 1079 nie trzeba jakoś specjalnie odpowietrzania układu . Przeczytaj mój post numer 33 na ten temat z poprzedniej strony .

Syncpoland jak byś przeczytał mój post numer 39 z odpowiedzią na twoje pytanie to ten zamiennik kupił byś za 149 złotych

mixann
15-11-2015, 10:07
Witam, z racji że dane z serwera przepadły a nie mam kopii plików z czyszczenia to zdjęcia są niestety niedostępne. Za utrudnienia przepraszam

matrog19
12-08-2016, 23:50
Witam, Posiadam ten silnik w citroenie xsara picasso. Jak znajdę chwilę chciałbym zajrzeć co nagromadziło się w kolektorze. Czy jest możliwość przywrócenia zdjęć z pierwszego posta? Czy do demontażu kolektora dolotowego konieczne jest wyjęcie wtryskiwaczy?

amecz
24-08-2016, 11:35
nie ma takiej potrzeby ,natomiast należy odpiąć przewody zasilające idące z listwy do wtryskiwaczy

Wysłane z mojego Transformer TF101G przy użyciu Tapatalka

danielm55
04-02-2017, 18:21
Witam.
te przewody zasilające od wtryskiwaczy wystarczy odpiąć tylko przy wtryskiwaczach czy może trzeba je calkiem odpinać rownież z listwy CR?
Jeśli odepnę tylko przy wtryskiwaczach czy jest wystarczająco miejsca aby wysunąć kolektor ssący?
pozdrawiam.

jaksen
20-04-2017, 09:09
Witam,

czy osoby, które mają już czyszczenie dolotu za sobą mogłyby zdradzić jakie i ile środków "czyszczących" typu benzyna ekstrakcyjna, nitro, itp. potrzeba do skutecznego wyczyszczenia całego dolotu po jego demontażu? Najlepiej byłoby zalać całość ww. i zostawić tak na pół dnia, ale z uwagi na to, że kubatura całego kolektora, to przynajmniej kilka litrów wydaje się, to mało ekonomiczne :)

Podpowiedzcie ile litrów rozpuszczalników zabezpieczyć, aby bez problemu wszystko ładnie wyczyścić.

kidki
06-05-2017, 08:32
witam ponownie

korzystając z ładnej pogody znów wziąłem się za porządki przy aucie i postanowiłem mu wyczyścić dolot a wiedząc że przed zakupem jeździł ze standardowo odetkanym EGR-em to na pewno sporo syfu tam sie uzbierało.

Oto przepis na poprawne wykonanie takiej operacji
czas zabawy około 6 godzin
potrzebne środki - płyn do mycia silników z zewnątrz i 1 L benzyny 95 do tego jakiś pędzelek i odrobina cierpliwości

całość rozpoczynamy od demontażu kolejno tego co myjemy i to co niepotrzebne.
http://83.15.140.46/pub/DSC01951.JPG

na początek odpinamy AKU !!!

demontując element nr 3 nalezy odkręcić tylko tę prawą śrubę na turbinie i delikatnie obrócić kolanko do siebie a wtedy ładnie nam zejdzie

demontując element nr 5 należy od razu zabezpieczyć kawałkami materiału czystego otwory nad wałkiem rozrządu aby syf i piasek nam sie nie przedostał do układu smarowania

zawór EGR odkręcamy opcjonalnie razem z rurą łączącą przy tym uważając aby nie zgubić podkładki jeśli mamy oczywiście zamiar też go umyć

jeżeli zawór ten nie był nigdy sciągany to warto najpierw się zaopatrzyć w nową opaskę łączącą zawór z rurką

aby zdjąć kolektor delikatnie podważamy i zdejmujemy ale tak aby żaden syf nam nie wpadł do środka i aby uszczelki gumowe pozostały na miejscu

po zdemontowaniu wszystkiego ukazuje nam się taki oto widok
http://83.15.140.46/pub/DSC01941.JPG

najpierw bierzemy się za mycie kolektora w którym otwory są dość dobrze oblepione
http://83.15.140.46/pub/DSC01945.JPG

najpierw trzeba oskrobać śrubokrętem z grubego nalotu ile się da a potem wlewamy benzynę do kolektora i płuczemy aby ten cały syf delikatnie rozpuścić

potem należy dobrze spryskać środkiem do mycia silnika o odstawić na bok

w międzyczasie płuczemy tym środkiem element nr 3, 4 i zawór EGR jesli był wyjmowany

kiedy już wszystkie elementy zostały dobrze tym środkiem spryskane zlewamy cały syf, wkładamy do pudełka i jedziemy na myjnie ręczną aby pod ciśnieniem środkiem z pianą dobrze to wyszprycować wewnątrz.

Nie płuczemy i najlepiej spryskać to raz jeszcze środkiem do mycia silników

ważne jest by ubrać się jak do garażu bo będzie waliło pianą i syfem w każdą stronę

kiedy już wrócimy lejemy do szaflika gorącą wodę dodajemy płyn do mycia naczyń i wtedy dopiero wszystko płuczemy w czystej wodzie i wstawiamy do słońca niech schnie

efekt jest jak na obrazku poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01948.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01949.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01950.JPG

w tym czasie czyścimy wloty w głowicy które też są mocno zarośnięte sadzą i olejem.
http://83.15.140.46/pub/DSC01942.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01944.JPG

zdejmujemy szerokim śrubokrętem szlam uważając by nam się nie przedostało to do środka i wycieramy potem czystą szmatą

efekt ma być jak poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01946.JPG

kiedy wszystko już jest gotowe zabieramy się za składanie zaczynając umycia uszczelek okrągłych kolektora pilnując by założyć je dokładnie tak jak były zdjęte najlepiej w tej samej kolejności no chyba że dysponujemy całkiem nowymi wtedy nie ma to znaczenia.

ważne jest by uszczelki delikatnie posmarować olejem wtedy ładnie wskoczy nam kolektor w gniazda.

składamy wszystko w kolejności odwrotnej jak na foto nr 1

skręcamy z wyczuciem bez przesady

Po zmontowaniu wszystkiego odpalamy auto układ CR sam się odpowietrzy wystarczy 10 s zakręcić rozrusznikiem i zostawić je na kilka minut na biegu jałowym

potem kiedy sami się doprowadzimy do ładu należy się przejechać by sprawdzić czy wszystko jest ok oraz by rozgrzać silnik w celu weryfikacji czy gdzieś nie cieknie olej spod elementu nr 5.

NIe ma fotek możesz podesłać na email kidki@op.pl

matrog19
08-05-2017, 08:13
Lepiej wrzucić ponownie do tematu ;)

mikinowacki
15-09-2017, 13:23
Czy możliwe jest dodanie fotek na nowo?

solarV
17-09-2017, 19:04
poprosze o fotki, z góry dziekuje

Mikee3x
03-01-2018, 12:27
witam ponownie

korzystając z ładnej pogody znów wziąłem się za porządki przy aucie i postanowiłem mu wyczyścić dolot a wiedząc że przed zakupem jeździł ze standardowo odetkanym EGR-em to na pewno sporo syfu tam sie uzbierało.

Oto przepis na poprawne wykonanie takiej operacji
czas zabawy około 6 godzin
potrzebne środki - płyn do mycia silników z zewnątrz i 1 L benzyny 95 do tego jakiś pędzelek i odrobina cierpliwości

całość rozpoczynamy od demontażu kolejno tego co myjemy i to co niepotrzebne.
http://83.15.140.46/pub/DSC01951.JPG

na początek odpinamy AKU !!!

demontując element nr 3 nalezy odkręcić tylko tę prawą śrubę na turbinie i delikatnie obrócić kolanko do siebie a wtedy ładnie nam zejdzie

demontując element nr 5 należy od razu zabezpieczyć kawałkami materiału czystego otwory nad wałkiem rozrządu aby syf i piasek nam sie nie przedostał do układu smarowania

zawór EGR odkręcamy opcjonalnie razem z rurą łączącą przy tym uważając aby nie zgubić podkładki jeśli mamy oczywiście zamiar też go umyć

jeżeli zawór ten nie był nigdy sciągany to warto najpierw się zaopatrzyć w nową opaskę łączącą zawór z rurką

aby zdjąć kolektor delikatnie podważamy i zdejmujemy ale tak aby żaden syf nam nie wpadł do środka i aby uszczelki gumowe pozostały na miejscu

po zdemontowaniu wszystkiego ukazuje nam się taki oto widok
http://83.15.140.46/pub/DSC01941.JPG

najpierw bierzemy się za mycie kolektora w którym otwory są dość dobrze oblepione
http://83.15.140.46/pub/DSC01945.JPG

najpierw trzeba oskrobać śrubokrętem z grubego nalotu ile się da a potem wlewamy benzynę do kolektora i płuczemy aby ten cały syf delikatnie rozpuścić

potem należy dobrze spryskać środkiem do mycia silnika o odstawić na bok

w międzyczasie płuczemy tym środkiem element nr 3, 4 i zawór EGR jesli był wyjmowany

kiedy już wszystkie elementy zostały dobrze tym środkiem spryskane zlewamy cały syf, wkładamy do pudełka i jedziemy na myjnie ręczną aby pod ciśnieniem środkiem z pianą dobrze to wyszprycować wewnątrz.

Nie płuczemy i najlepiej spryskać to raz jeszcze środkiem do mycia silników

ważne jest by ubrać się jak do garażu bo będzie waliło pianą i syfem w każdą stronę

kiedy już wrócimy lejemy do szaflika gorącą wodę dodajemy płyn do mycia naczyń i wtedy dopiero wszystko płuczemy w czystej wodzie i wstawiamy do słońca niech schnie

efekt jest jak na obrazku poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01948.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01949.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01950.JPG

w tym czasie czyścimy wloty w głowicy które też są mocno zarośnięte sadzą i olejem.
http://83.15.140.46/pub/DSC01942.JPG
http://83.15.140.46/pub/DSC01944.JPG

zdejmujemy szerokim śrubokrętem szlam uważając by nam się nie przedostało to do środka i wycieramy potem czystą szmatą

efekt ma być jak poniżej
http://83.15.140.46/pub/DSC01946.JPG

kiedy wszystko już jest gotowe zabieramy się za składanie zaczynając umycia uszczelek okrągłych kolektora pilnując by założyć je dokładnie tak jak były zdjęte najlepiej w tej samej kolejności no chyba że dysponujemy całkiem nowymi wtedy nie ma to znaczenia.

ważne jest by uszczelki delikatnie posmarować olejem wtedy ładnie wskoczy nam kolektor w gniazda.

składamy wszystko w kolejności odwrotnej jak na foto nr 1

skręcamy z wyczuciem bez przesady

Po zmontowaniu wszystkiego odpalamy auto układ CR sam się odpowietrzy wystarczy 10 s zakręcić rozrusznikiem i zostawić je na kilka minut na biegu jałowym

potem kiedy sami się doprowadzimy do ładu należy się przejechać by sprawdzić czy wszystko jest ok oraz by rozgrzać silnik w celu weryfikacji czy gdzieś nie cieknie olej spod elementu nr 5.

Mogę prosić o foty carmelos@wp.pl. Dzięki.

MAREKFOCUS94
08-03-2018, 11:34
mogę prosić o fotki ?

adrian123215
16-03-2018, 13:03
Witam
Gdzie mogę kupić plastikowe podkładki pod oringi uszczelniające kolektora?

mixann
23-03-2018, 17:29
Witam. Niestety przeszukałem cały komputer i nie mogę odnaleźć tego folderu ze zdjęciami z czyszczenia kolektora dolotowego. Nie wiem gdzie są po prostu się rozpłynęły a kopii zapasowej nie mam z serwera. Przykro mi nic nie zrobię.

henieq
23-01-2019, 13:45
Wielka szkoda, że nie ma fotek :( Czy udało się komuś może zdobyć zdjęcia, albo zapisac wcześniej, albo zrobić nowe na podstawie swojej naprawy? Z góry dzięki!

eber83
14-03-2019, 05:10
Też mam pytanie bo podkładki plastikowe które są pod oringami te 8 sztuk mam je pekniete Tak jak by były celowo-każdą w tym samym miejscu.Ogolnie czy można je kupić np w Asi?

SneakySnake
29-06-2019, 12:45
Te fotki byłyby wybawieniem, ale ich nie ma :570:

fla18
05-11-2020, 13:37
Witam,

Proszę o pomoc. Jestem w trakcie czyszczenia kolektora. Odkręciłem pokrywę zaworów, z tyłu kolektora odkręciłem dwie śruby, odkręciłem nakrętki przewodów z wtrysków oraz rurę metalową biegnącą do EGR. Kolektor ani drgnie. Próbowałem go delikatnie podważać i również zero reakcji.

Czy są jeszcze jakieś śruby, które trzeba odkręcić?