Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Regeneracja zacisku hamulcowego przód.
kamoreks 10-07-2013, 19:56 Witajcie,
od jakiegoś czasu kilka dni, zaczęły mi się piski z przodu, kiedy piszczy wciskam lekko hamulec i ustaje. Klocki i tarcze wymieniałem jakoś w kwietniu 2012, przebieg 15 tysięcy. Klocki i tarcze Ferrodo. Tarcze proste mierzone czujnikiem. Bicie 5 setnych milimetra. A więc stawiam na nieodchodzące do końca zaciski, i teraz pytanie nie widziałem na ford e sklep zestawu gumek uszczelek do regeneracji zacisków przód, i nie wiem teraz jak to zregenerować, wszędzie widzę tematy o tyle. Nie wiem czy prowadnice się po prostu wyjmuje czy jakoś odkręca? Bo chce je przesmarować smarem miedzianym. Ale co z tłoczkiem?
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Bo zaraz ja zacznę piszczeć ;)
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sworznie-prowadnice-zacisku-hamulcowego-Mondeo-Mk3-/2028
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-przedniego-zacisku-hamulcowego/2879
kamoreks 10-07-2013, 20:36 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sworznie-prowadnice-zacisku-hamulcowego-Mondeo-Mk3-/2028
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-przedniego-zacisku-hamulcowego/2879
Pierwszy link to wiadomo zgadza się, ale drugi jest do innego modelu?
No i jak to wymienić w ogóle? Widzieliście link krok po kroku na forum ?
wojtekp27 10-07-2013, 22:30 Sprawdź sobie to
http://ford.sklep.pl/product-pol-13920-zestaw-naprawdczy-prowadnicy-zacisku-ham-Ford-1522068.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-13439-zestaw-naprawczy-uszczelki-zacisku-ham-os-przednia.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-17361-zestaw-naprawczy-prowadnicy-zacisku-hamulca.html
jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać nie rób sam, mechanicy biorą za wszystko do 120 zł za stronę a życie jest jedno
kamoreks 11-07-2013, 20:44 WItajcie ponownie, dzisiaj zabrałem się za oględziny. Sfazowałem rant tarczy, który nie był duży, przetarłem papierem klocki, dokładnie oczyściłem rowki po "których chodzą klocki". Ale moje ździwienie jest takie że klocki jakby lekko zaczęły się rozwarstwiać od metalowego korpusu, może to dlatego piszczy?
wojtekp27 11-07-2013, 23:19 WItajcie ponownie, dzisiaj zabrałem się za oględziny. Sfazowałem rant tarczy, który nie był duży, przetarłem papierem klocki, dokładnie oczyściłem rowki po "których chodzą klocki". Ale moje ździwienie jest takie że klocki jakby lekko zaczęły się rozwarstwiać od metalowego korpusu, może to dlatego piszczy?
:shock: jak to zaczęły się rozwarstwiać od metalowego korpusu :shock::shock::shock: jakiej firmy masz te klocki :?:?:?:?:?:? możesz mieć odrobinę rozwarstwione na krawędziach ale po zeszlifowaniu powinno ucichnąć
kamoreks 12-07-2013, 06:40 :shock: jak to zaczęły się rozwarstwiać od metalowego korpusu :shock::shock::shock: jakiej firmy masz te klocki :?:?:?:?:?:? możesz mieć odrobinę rozwarstwione na krawędziach ale po zeszlifowaniu powinno ucichnąć
Na krawędziach zaczęły się rozwarstwiać, klocki Ferrodo. A rant zjechać na 0 z tym co jest obecnie? Bo ja zeszlifowałem go ale nie całkowicie.
http://img203.imageshack.us/img203/3393/zykc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/203/zykc.jpg/)
W zaznaczonych miejscach odszedł na jakieś 0.5 mm, na długości 1 cm od rantu.
Odkręć cały zacisk z jarzmem. Zdejmij tarczę i szlifierką kątową przy pomocy tarczy z listków z papierem ściernym (nie wiem jak to się handlowo nazywa) zeszlifuj rant tarczy do zera. zeszlifuj też rant tarczy od strony piasty (ten wewnętrzny) oraz płaszczyzny przylegania tarczy zarówno na samej tarczy jak i na piaście.
Dokładnie oczyść zaciski, szczególnie prowadnice.
Jak nie chcesz żeby klocki popiskiwały zrób małą fazę na krótszych bokach okładziny klocka.
Złóż całość, a w trakcie montażu klocków nasmaruj niewielką ilością miejsca prowadzenia klocków oraz tylną ściankę klocka (od strony obudowy zacisku i tłoczka).
Warto jeszcze oszlifować samą blachę klocka - uszy, które przesuwają się w prowadnicach.
Ja tak postępuję za każdym razem i nie mam problemów z hamulcami.
Aha jak klocki się rozwarstwiają to warto pomyśleć o nowym komplecie (na prawdę to nie jest duży wydatek).
Jakiś czas temu robiłem hamulce w innym aucie dla znajomego i tam oprócz rozwarstwienia okładzina odspoiła się od podstawy klocka - ale to już skrajny przypadek.
W załączeniu wstawiłem zdjęcia jak to u mnie przed i po wyglądało (regeneracja z malowaniem i wymianą gumek Autofren).
kamoreks 12-07-2013, 08:28 Witaj, dzięki za odpowiedź. U mnie właśnie zaczęła odchodzić okładzina cierna od metalowego korpusu. Na razie tak delikatnie. W takim razie chyba wymienię klocki na nowe. A co do regeneracji zacisku gumkami AUTOFREN, czy mógłbyś napisać po kolei jak to się powinno zrobić? Bo mniej więcej wiem, ale dokładnie po kolei.
"oraz płaszczyzny przylegania tarczy zarówno na samej tarczy jak i na piaście. " - i nie rozumiem, które to płaszczyzny.
To co na moich zdjęciach widać to tylne zaciski. Przód jest jeszcze przede mną, ale właśnie na przodzie cała wymiana jest prostsza. Jeżeli tłoczek porusza się płynnie, a po zdjęciu osłony gumowej nie widać korozji tłoczka to moim zdaniem nie ma sensu wymieniać uszczelki na nim (choć tak jak wspomniałem na przodzie po prostu wypychasz tłok i cała operacja jest prosta). Przed założeniem nowej osłony tłoczka trzeba nałożyć pod spód smaru do tłoczków. Dodatkowo wymieniasz gumki (karbowane) na szpilkach prowadzących. Ja na te szpilki daję smar miedziany, a do prowadnic klocków i na same klocki smar ATE.
Co do tarcz to nie szlifujesz tylko rantu po zewnętrznej stronie, ale również rant od środka tarczy (od przodu i od tyłu). Dodatkowo musisz wyczyścić tą część tarczy, do której wchodzi i przylega piasta. Dlatego całość powinno się robić wcześniej wszystko rozbierając.
Mała uwaga: sprawdź przy okazji stan przewodów hamulcowych, tym bardziej na tyle, lubią tam pękać.
Michał 1991 11-07-2019, 11:06 Witam piszę w sprawie regeneracji zacisku hamulcowego w mondeo MK3 TDCi 2.0 rok 2002.
Mam problem z wbiciem uszczelki pływającej zimeringa... Czy robił ktoś regenerację ? I może pomóc ?
Regenerowałem 4 szt. Mondeo/S-max. O którą uszczelkę Ci chodzi, bo z opisu nie bardzo kumam. Na trzpieniu mechanizmu od ręcznego wchodzącego w zacisk, na trzpieniu w tłoczku, czy może coś innego?
Sorki, pomyliło mi się z tyłem.
BlackAdder35 23-12-2020, 09:17 Cześć
Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem zielony jeśli chodzi o mechanike i proszę o wyrozumiałość. W moim Mondeo muszę wymienić zaciski, miałem stłuczkę i prawa strona pękła. Chciałem założyć zaciski NTY, ale czytam o nich dużo negatywnych opinii. Polecacie coś innego w podobnej cenie?
Garbojad 23-12-2020, 09:48 Kup używkę oryginał i daj do regeneracji lub zamiennik nowy który i tak rok wytrzyma
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
BlackAdder35 23-12-2020, 10:34 Kup używkę oryginał i daj do regeneracji lub zamiennik nowy który i tak rok wytrzyma
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Jeśli zamiennik to polecasz jakiś? Jeśli regeneracja to idzie kupić już gotowy po regeneracji gdzies?
Garbojad 23-12-2020, 10:44 Zamiennik nty przetestowany rok wytrzymał a oryginały regenerowane na aledrogo zobacz sporo tego jest
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Ja mam sprawdzone mam ABS, od 9 miesięcy, a w busie mamy SKV od września 2019 i też jest ok.
|