Zobacz pełną wersję : brak mocy a kompresja
Witajcie
byłem dzisiaj na sprawdzeniu kompresji bo od dłuższego czasy moj mondi cos kuleje z mocą, np wiecej nie pójdzie jak 160.
Wyniki takie :
próba 1
8,2 8,0 7,9 8,2
próba 2
8,8 8,2 8,0 8,5
co sądzicie o mojej kompresji ??
Świece i kable mam nowe oryginałki , filtr paliwa i powietrza tak samo, tester kodów nic nie pokazał. co tu jeszcze sprawdzac ??
pozdrawiam
Marek_Bog 21-11-2006, 14:35 katalizator? sprawdz na poszczegolnych biegach czy silnik nie zaczyna sie dusic (tracic mocy) przy mniej wiecej tych samych obrotach, byc moze masz katalizator zapchany
katalizator? sprawdz na poszczegolnych biegach czy silnik nie zaczyna sie dusic (tracic mocy) przy mniej wiecej tych samych obrotach, byc moze masz katalizator zapchany
katalizator jest pusty....
czytając posty zauwazyłem ze niektorzy podają ze kompresje mają w granicach 12, a w ksiązce 'sam naprawiam mondeo' podane jest ze stopien spręzania jest 10 i to w silniczkach od 1,6 do 2,0l ,oczywiscie jezeli chodzi o benzyniaki.
overloaded26 21-11-2006, 17:42 Witam ostatnio mierzylem jakie mam cisnienie na zaworach 11-12.8 MPa dodam ze mam gaz od 6lat!
Witam ostatnio mierzylem jakie mam cisnienie na zaworach 11-12.8 MPa dodam ze mam gaz od 6lat!
Czyli u mnie ta srednia 8 na cylinder marnie wygląda
zytając posty zauwazyłem ze niektorzy podają ze kompresje mają w granicach 12, a w ksiązce 'sam naprawiam mondeo' podane jest ze stopien spręzania jest 10 kompresja a stapień spręzania to dwie oddzielne rzeczy i mówiące zupełnie co innego.
Slawko, a kompresja to nie jest sprężanie? Czy kompresor to nie to samo co sprężarka (przynajmniej w sensie leksykalnym)?
Slawko, a kompresja to nie jest sprężanie?to jest to samo, ale stopień sprężania to już nie jest to samo.
Stopień sprężania, to stosunek pojemności cylindra z pojemnością komory spalania do pojemności komory spalania.
stopień sprężania E=(Vc+Vks)/Vks
gdzie:
Vc =pojemność jednego cylindra
Vks=pojemność komory spalania
A kompresja to maksymalne cisnienie jakie jest w stanie wytworzyć dany układ cylinder-tłok.
Np. sopień sprężania bedzie zawsze 10, a cisnienie może byc od 15 do 3 atmosfer.
dlaczego :?: dlatego, ze jest zbyt mała szczelnośc pomiędzy tłokiem a cylindrem
powiedzmy ciśnienie spręzania / popularnie kompresja/ zmienne zależnie od stanu silnika i stopień spręzania stały wynikający z konstrukcji silnika
powiedzmy ciśnienie spręzania / popularnie kompresja/ zmienne zależnie od stanu silnika i stopień spręzania stały wynikający z konstrukcji silnikadokładnie tak :)
Hmmm. Coś mi się nie zgadza. Chyba, że chodzi o jakieś turbo to tak. Jakim cudem ze stopnia sprężania 10 wyciągnąć 15 atm? Chyba, że przy sprężaniu się tak nagrzewa powietrze, że rośnie ciśnienie o 50% a nawet więcej, bo przecież zasysane nie ma 1atm tylko trochę mniej.
silniki sa wolnossące, więc cisnienie początkowe jest pomijalne. Powietrze zawsze sie nagrzewa podczas sprężania.
No Sławko, nie przesadzaj, że pomijalne. Jak zasysane powietrze by miało pół atmosfery i byś mu 10-krotnie zmniejszył objętość to byś uzyskał 5 atmosfer tylko (nie liczę ciśnienia od wzrostu temperatury). Jakby go w ogóle nie było (np. zawór się nie otworzył :) ) to po przesunięciu tłoka do góry miałbyś dalej zero.
Jak zasysane powietrze by miało pół atmosfery i byś mu 10-krotnie zmniejszył objętość to byś uzyskał 5 atmosfer tylko (nie liczę ciśnienia od wzrostu temperatury).to teoria, ale do tej teorii nie wziąłeś pod uwage charakteryski napełniania cylindra i takich tam.
A jak myslisz ile wynosi u Ciebie kompresja :?: Stopień spręzania masz niecałe 10.
Sławko - nie chodziło mi o konkretne wartości tylko o zasadę - jeśli na wejściu miałbyś dwukrotnie mniejsze ciśnienie to i po kompresji by było co najmniej 2 razy mniejsze (pewnie też by się mniej nagrzało, więc i wzrost ciśnienia z tego powodu mniejszy).
A u siebie jaką mam kompresję? Nie wiem. Pewnie nie jest już za bogato z tym.
arni0000 22-11-2006, 10:18 To powiedz jak miałem mitstu stopień sprezania wynosił ok 9 a kompresja 15. Pomiar robiłem dwukrotnie na bardzodobrym spręcie.
arni0000, że to jest możliwe ze względu na wzrost ciśnienia pod wpływem temperatury to już ustaliliśmy. Chodzi o to, że jakbyś miał w otoczeniu ciśnienie pół atmosfery, to i ciśnienie po kompresji by nie wyszło 15, tylko 7.5, albo nawet mniej (bo temperatura by tak nie wzrosła).
arni0000 22-11-2006, 11:39 Ale przecież wiadomo, że podczas sprężania zmniejsz się objętość gazu a co za tym idzie zmniejsz się powierzchnia ruchu cząstek. Im mniejsza powierzchnia ich ruchu tym poruszają się szybciej. Związane jest to ściśle ze wzrostem temperatury. Wraz ze wzrostem temperatury gazu rośnie jego ciśnienie To tak w uproszczeniu
A gdzie ja napisałem, że jest inaczej?
overloaded26 23-11-2006, 09:35 Jaki ma Twoje auto przebieg?
ciekawe kiedy METIK sie od was dowie czy ma dobrą kompresje czy nie i czy ma dobre sprężanie czy nie .....:) :)
byłem dzisiaj na sprawdzeniu kompresji bo od dłuższego czasy moj mondi cos kuleje z mocą, np wiecej nie pójdzie jak 160.
Wyniki takie :
próba 1
8,2 8,0 7,9 8,2
próba 2
8,8 8,2 8,0 8,5
jest równa na poszczególnych cylindrach ale zbyt mało.
Pytanie, czy pomiar był zrobiony prawidłowo :?:
Powinna wahać sie od 10 wzwyż i powinna byc z jak najmniejszymi odchyleniami pomiedzy cylindrami.
Sorki, że doczepiam ale jaką kompresję powinien mieć 1.8 TD :fcp9 :fcp9 :fcp9
pozdrawiam
byłem dzisiaj na sprawdzeniu kompresji bo od dłuższego czasy moj mondi cos kuleje z mocą, np wiecej nie pójdzie jak 160.
Wyniki takie :
próba 1
8,2 8,0 7,9 8,2
próba 2
8,8 8,2 8,0 8,5
jest równa na poszczególnych cylindrach ale zbyt mało.
Pytanie, czy pomiar był zrobiony prawidłowo :?:
Powinna wahać sie od 10 wzwyż i powinna byc z jak najmniejszymi odchyleniami pomiedzy cylindrami.
Dzieki za odpowiedz :) Piszesz ze jest jednak zbyt malo co moze być przyczyną straty mocy. Byłem u faceta którego tutaj chwalą za solidność
pozdrawiam
nie wiem co może być stratą mocy, ale jak piszesz, że facet porządny, to zwaliłbym na zbyt niska kompresje.
Możliwe, że któres zawory sa wypalone, przestawiony rozrząd, pierscienie zużyte itp.
|
|