Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] przelewanie paliwa


mcdr
26-07-2013, 16:01
od jakiegoś czasu podczas tankowania wylewa mi się paliwo. dzisiaj zdjąłem nadkole, żeby zobaczyć którędy się leje - okazało się że paliwo leje się tym małym wężykiem do odpowietrzenia w czasie tankowania :( co zrobić jak to usprawnić żeby się nie lało?
z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi

Hansolo
26-07-2013, 16:25
Tankowanie tylko do drugiego odbicia. W przeciwnym razie zawsze się wylewa. Kiedyś przy tankowaniu też myślałem że wleje pod korek, a tu niespodzianka, ropa leciała zza nadkola.

Majson
26-07-2013, 22:06
Dziwne, bo u mnie mogę zalać tyle,że aż z korka się wylewa,ale nigdzie indziej nie kapie... No ale ja mam MK3...

TOMAS
27-07-2013, 11:38
No ale ja mam MK3...

Więc jak nie wiesz jak jest w MK4 to po co wnosić zamęt.

Jest dokładnie tak jak napisał Hansolo

mcdr
29-07-2013, 14:26
tyle że leje się w czasie tankowania a nie po zatankowaniu i nie ma znaczenia czy tankuje 2, 5 czy 50 l więc niestety ta od mi nie pomaga

trek
29-07-2013, 14:47
Kolego czasami jest tak, że paliwo pozostało w pistolecie lub wężu doprowadzającym, po samochodzie tankującym wcześniej, wtedy w momencie wkładania pistoletu paliwo wylewa się na zewnątrz i nic na to nie poradzisz, sprawdź czy u Ciebie tak nie ma. Włóż pistolet i bez naciskania zerknij pod auto, jak się trochę wylało, to znaczy, że paliwo było w pistolecie i z Twoim samochodem jest wszystko OK, tzn ten typ tak ma

lgtm
29-07-2013, 16:25
Ja po ostatnim tankowaniu do pełna i przejechaniu kilkunastu kilometrow po mieście ( z częstymi postojami ) zauważylem mocno oblane paliwem nadkole i zderzak.
Doszedłem do wniosku, że wlewane do baku chłodne paliwo ( przechowywane w zbiornikach pod ziemią ) w trakcie wysokich upałów gwałtownie zwiększa swoją objętość ( rozszerzalność temperaturowa cieczy) i zaczyna się przelewać.

Hansolo
29-07-2013, 16:37
tyle że leje się w czasie tankowania a nie po zatankowaniu i nie ma znaczenia czy tankuje 2, 5 czy 50 l więc niestety ta od mi nie pomaga

Zdejmij to szmaciane tfu tfu nadkole i zerknij czy nie powstała nieszczelność tuż za wlewem paliwa, o ile jest tam jakiś łączenie wlewu z rurą zbiornika paliwa ( zdejmowałem przy konserwacji,ale nie pamiętam wyglądu ).

kryzys
29-07-2013, 20:31
Doszedłem do wniosku, że wlewane do baku chłodne paliwo ( przechowywane w zbiornikach pod ziemią ) w trakcie wysokich upałów gwałtownie zwiększa swoją objętość ( rozszerzalność temperaturowa cieczy) i zaczyna się przelewać.

Jak by to była prawda to ja bym się bał jeździć samochodami - jeszcze by wybuchł po zatankowaniu :D, nie mówie że nie masz całkiem racji ale bez przesady. Paliwo aż tak bardzo nie zmiena swojej objętości w naszych zakresach temperaturowych, bardziej zmienia się jego gęstość, lepkość... no ale to też raczej należy rozpatrywać w zakresie lato-zima. Myślę że wpływ temperatury na przelewanie się paliwa jest pomijalny w tych przypadkach.

Markoo
29-07-2013, 20:57
Myślę że wpływ temperatury na przelewanie się paliwa jest pomijalny w tych przypadkach
Polemizowałbym :) jak mnie pamięć nie myli to coś koło 1 litr na 50, w ekstremalnym przypadku, czyli ze zbiorników pod ziemią do temperatury, jakie teraz panują przy asfalcie.
Nie mam czasu szukać konkretnych zmiennych.

kryzys
29-07-2013, 21:02
no ok, tylko ile masz litrów paliwa w zbiorniku pod ziemią na stacji a ile w baku samochodu... wydaje mi się że z tym 1 na 50 to trochę przesadziłeś, ale jak ktoś to poprze sensownymi dowodami to pochylę czoła :027: no i co rozumiesz pod pojęciem "w ekstremalnym przypadku" - z -30 stopni do + 70 ?

RS AUTO-RAF
29-07-2013, 21:07
Kolego udrożnij ten wężyk który idzie pod nadkolem. jeśli będzie zatkany to będzie się przelewało.

Markoo
29-07-2013, 21:08
poprze sensownymi dowodami to pochylę czoła
http://www.fiza.neostrada.pl/liczydlo.html
To nie są dowody... ale zaznaczanie skali problemu... drugi akapit tekstu.
A tak soją drogą, program opisywany z linku wyżej, nie powstał bez powodu. Swego czasu a może nawet nadal, trochę kierowcy cystern dorabiali na takim rozliczaniu w litrach :)

kryzys
29-07-2013, 21:30
Nadal uważam że jest to czynnik pomijalny w tym przypadku, wg tego programu z temp. minusowej na plusową przy dużym skoku temperatury (powyżej 20 stopni) paliwo zmienia objętość o ok 2 do 15 ml na litrze, przy czym to 15 ml to chyba w tych ekstremalnych wypadkach... zakładając że zmienia swoją objętość o 4 ml na litrze przy zmianie temperatury w zbiornku z ok 5 stopni do 30 stopni w baku to masz zmianę objętości o 280 ml na 70 litrach ... chyba że coś źle policzyłem :D

Zachęcony przez kolegę Markoo liczeniem, wyliczyłem jeszcze że na 70 litrach paliwa można zyskać 1,05 l dodatkowego paliwa przy założeniu że paliwo zmienia swoją objętość o 15 ml na litrze, tylko pytanie w jakiech warunkach atmosferycznych (temp, wilgotność, ciśnienie, itp...) uzyskuje się taką zmianę objętośći paliwa?

Pytanie nr. 2 jak do tej zmiany objętości paliwa mają się dystrybutory na stacjach paliw, bo przecież koncerny nic za darmo nam nie dają

Pytanie nr. 3 :D kiedy jest najkorzystniej tankować a kiedy jeździć? - bo z tego by wynikało że tankować najlepiej w nocy kiedy temp. jest najniższa w ciągu doby a jeździć w południe kiedy jest najwyższa... - oczywiście przy przyjęciu dla nas korzystnego (wysokiego) współczynnika zmian objętości paliwa (przybędzie nam w baku trochę paliwa)

Należy jeszcze mieć na uwadze że zbiorniki z paliwem na stacjach są zakopane na takiej głębokości że temperatura ziemi wokól nich raczej w bardzo niewielkim stopniu się zmienia w ciągu roku.

Może zrobi ktoś eksperyment z 1l paliwa w butelce? wystawi na słońce przy gruncie i w południe zaznaczy pisakiem jego poziom a potem do jakiejś chłodziarki wsadzi na noc i rano zaznaczy następną kreskę i oczywiści fotki nam ładne pokaże?

Ps. sorki że się tak rozpisałem ale zaciekawiliście mnie tym :)

lgtm
29-07-2013, 23:28
Jak by to była prawda to ja bym się bał jeździć samochodami - jeszcze by wybuchł po zatankowaniu

http://www.autocentrum.pl/go/255__Tankowanie_do_pelna_grozi_pozarem!__6__776203 376.html

Lukasz102
30-07-2013, 07:34
Może zrobi ktoś eksperyment z 1l paliwa w butelce? wystawi na słońce przy gruncie i w południe zaznaczy pisakiem jego poziom a potem do jakiejś chłodziarki wsadzi na noc i rano zaznaczy następną kreskę i oczywiści fotki nam ładne pokaże?

Tak to bardzo ciekawy eksperyment:619:. Dokładam się do propozycji kolegi, może ktoś zrobi? Tylko może lepiej użyć większej ilości paliwa np. 3-5l i w jakimś naczyniu z pionowymi ścianami, małym przekrojem i zakrytym od góry, np. małe akwarium. Trzeba by też użyć cieńkopisa bo różnice nie będą duże:mad:.

PS Naczynie musi być szczelne heh:wink:

darmodziej
30-07-2013, 09:43
tankować najlepiej w nocy kiedy temp. jest najniższa w ciągu doby a jeździć w południe kiedy jest najwyższa...Nic nie zyskamy, bo przy spalaniu należy liczyć nie objętość, lecz masę paliwa, a ona się nie zmienia. Zyskać możemy tylko w momencie tankowania, bo chłodniejsze paliwo ma mniejszą objętość, ale bardzo nieznacznie, więc szkoda sobie głowę zawracać.
Coś takiego występuje w przypadku gazu LPG, ale dokładnie nie wiem, co. Sam zauważyłem, że tankując w bardzo upalne dni do zbiornika wchodzi wyraźnie więcej litrów paliwa (więcej pokazuje licznik na dystrybutorze), niż gdy jest chłodno, ale jednak więcej na tym paliwie nie przejedziemy.

mcdr
31-07-2013, 11:28
ta dyskusja to chyba niestety nie odp na moje pytanie tylko jakies bzdety :( jeśli by ktoś miał coś ciekawego do napsiania w temacie to bardzo uprzejmie bym prosił
jak dziś zaobserwwałem paliwo cieknie z cienkiego przewodu do odpowietrzenia

radekrogo
31-07-2013, 13:55
Jak czytam te wszystkie posty to nie mogę zrozumieć:
-czy Polacy są tak inteligentni vs. reszta świata
opcja nr.2:
czy tak nisko upadliśmy ?

tumivip
05-07-2019, 20:07
Witam serdecznie
Podłączę się, ponieważ mam problem z wylewającym się paliwem. Zauważyłem, że podczas tankowania tylko do pełna (do pierwszego odbicia pistoletu) wylatuje mi ok 1-1,5 l ropy. Wcześniej mogłem nawet dolewać "pod korek" i nic się nie działo. Zdjąłem nadkole z tylnego prawego koła, a tam sucho. Sprawdziłem, że paliwo wycieka na samym środku auta. Podejrzewam, że wylatuje przez rurkę od odpowietrzenia. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć nr części, która jest zamontowana w zbiorniku paliwa i wychodzi z niej rurka odpowietrzenia. Czy ktoś może pomóc namierzyć tą część ?? Czy może jest ona zintegrowana ze zbiornikiem ??? Proszę o pomoc.

Tomi1000
06-07-2019, 17:51
Po pierwsze odgrzewasz kolego kotleta 6 letniego.
Po drugie masz Galaxy a pytasz w dziale mondeo.
Po trzecie użyj opcji szukaj następnym razem bo wiele tematów już kilkukrotnie się powtarzało.
Mała podpowiedź: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=292486&highlight=katalog+cz%EA%B6ci