Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!


lag3
27-07-2013, 00:23
Witajcie, Moj Focus ma 5 miesięcy i 5000km i przy 3000tyś stwierdzono wyciek prawej półosi -wymieniono i co się okazuje przy podniesieniu samochodu znowu cieknie. Dziś wymieniono mi na nowy typ uszczelniacza i na razie ok. Dowiedziałem się również pokątnie że focusy mk3 mają wadliwy fabrycznie ten uszczelniacz. 9 na 10 wraca na serwis!!! Co wiecej Ford zmienił właśnie procedurę wymiany na nowy typ uszczelniacza bo ten wymieniany dotychczas był też wadliwy-powodował niewielki ale wyciek. Podobno jest przykaz z centrali aby nie informować klientów o w/w fakcie tylko wymianiać na przeglądzie......Sprawdzcie jak jest u WAS!!!! Wystarczy wejść pod samochód i poświecić w szczelinę osłony silnika i wszystko jasne. Podobno problem jest szeroki..z moich znajomych kupujących w przedziale 07/2012-02/2013 wszyscy trzej zanotowali w/w problem!!!!

zombie6
27-07-2013, 07:17
Jaki silnik mają Ci znajomi, bo przez to forum już dwa razy siedziałem na kanale i nic tam nie widzę...zresztą jak śledzę posty kolegi to co chwilę ma jakieś problemy....Ja przejechałem 10 tys. km i nie mam żadnych uwag, bo silnik mi nie rzęzi, nic nie stuka przy zmianie biegów, zawieszenie nie skrzypi, a półosie suche, dmuchawa też cichutka na drugim czy jakimkolwiek biegu, dach nie trzaska, znaczek Forda nie ma pajączków, tapicerka siedzeń się nie przetarła itp. itd.....albo więc jestem szczęściarzem, albo z czasem wszystko mi się posypie, albo i nie, bo mam Special Edition :D

Atlis
27-07-2013, 07:47
Ja mam 52tys i zaden z powyzszych problemow...

kael82
27-07-2013, 20:13
No coś musi być faktycznie na rzeczy, bo byłem we wtorek na przeglądzie z autem ojca (Mk3 1.6 125KM 2011r., przebieg 17500km) i wymieniono ten właśnie uszczelniacz, bo ponoć był z niego niewielki wyciek. Nie pamiętam tylko czy z lewej, czy z prawej strony.

lag3
27-07-2013, 21:10
Informacja nieoficjalna z ASO od kierownika serwisu jest taka że chodzi o uszczelniacze prawej półosi. Mają nie wymieniać samemu i czekać do przeglądów chyba że ktoś z tym tematem podjedzie lub zwróci uwagę na to. Dlatego ten temat.

Atlis
27-07-2013, 21:34
skoro (jezeli) ford i tak to wymienia to nie ma czego sie obawiac...

aerostar
27-07-2013, 21:42
Problemy z uszczelniaczami prawej półosi w MK3 są poza wszelką dyskusją. U mnie wymieniali go 2 razy w prawie nowym aucie - bez efektów, a za trzecim razem podobno uszczelnili na własną rękę silikonem (twierdzą, że ta "autorska" poprawka się sprawdza i od tego czasu auta raz naprawione już nie wracają z tym problemem). Cieszy mnie to, że chyba wreszcie je poprawili i nowe uszczelniacza po wymianie będą właściwie spełniały swoją funkcję.

@lag3: wpisz sobie w profilu dane Twojego auta, żeby się co chwilę ktoś nie pytał jaka to wersja i silnik.

Pitek S.
23-08-2013, 16:39
prawa półoś puścił uszczelniacz (simering) po 39tys. i po gwarancji :(
podobno prawa półoś jest słabo podparta i dlatego duże obciążenie powoduje, że w końcu pada ale nowe uszczelniacze mają być lepsze (przynajmniej wg ASO); teraz byle do wiosny, apotem może Kuga? albo C-max po FL?

ignas
28-08-2013, 17:24
Ja 2 sierpnia dostałem od Forda wezwanie na akcję serwisową 3U515, dotyczącą LEWEJ półosi napędowej. W piśmie było napisane, że półoś wymaga sprawdzenia (chodzi o "(...) nieprawidłowo obrobiony wielowpust na końcu półosi łączący się z zewnętrznym przegubem homokinetycznym") i - w razie konieczności - wymiany.
W serisie stwierdzili, że wyminana nie jest konieczna (sprawdzenie trwało ok 0,5h).

lag3
28-08-2013, 21:01
znowu podczas wizyty w serwisie stwierdzono wyciek i ponowne trzecie uszczelnienie mam za tydzień podjechać sprawdzić czy cieknie....

zombie6
29-08-2013, 07:07
Jeśli jest już akcja serwisowa to nie ma czym się przejmować. Być może niektóre numery VIN są objęte tą akcją, bo akurat u mnie wszystko ok i nie dostałem nawet wezwania.

nori76
29-08-2013, 07:14
Ja 2 sierpnia dostałem od Forda wezwanie na akcję serwisową 3U515, dotyczącą LEWEJ półosi napędowej. W piśmie było napisane, że półoś wymaga sprawdzenia (chodzi o "(...) nieprawidłowo obrobiony wielowpust na końcu półosi łączący się z zewnętrznym przegubem homokinetycznym") i - w razie konieczności - wymiany.
W serisie stwierdzili, że wyminana nie jest konieczna (sprawdzenie trwało ok 0,5h).
Kolego napisz więcej, czy prócz wezwania od Forda zaniepokoiło Cię coś? Czy były jakieś objawy?
Jest to punkt zaczepienia dla mnie w sprawie stuków/puków w moim przypadku.

Bump: bo akurat u mnie wszystko ok
fart to fart kolego, u Ciebie aż pozazdrościć foki zerousterkowej :)

Atlis
29-08-2013, 07:18
sprawdzalem w etisie, dla mojego auta tez nie ma akcji serwisowej i nic nie otrzymalem.

boncio
04-09-2013, 15:05
Kolega ma auto z 2013, więc pewnie tego rocznika dotyczy akcja.
A ja przy okazji znalazłem w ETISie, że można zobaczyć jakie moduły są zamontowane w samochodzie i czy są do nich aktualizacje. Mi wyszło, że jest nowszy soft do BCMa i PCMa. Można też sprawdzić datę ostatniego podłączenie do komputera.

Atlis
04-09-2013, 15:59
tez sprawdzalem. ale niestety obawiam sie, ze u mnie z aktualizacji z racji czipu nici. ;)

ignas
11-09-2013, 22:16
Kolego napisz więcej, czy prócz wezwania od Forda zaniepokoiło Cię coś? Czy były jakieś objawy?

Nic mnie nie niepokoiło, dostałem zaproszenie od Forda i z niego skorzystałem :-)
Po otrzymaniu pisma sprawdziłem w ETIS-ie - była tam informacja o akcji serwisowej.

xywameg
25-03-2014, 17:23
No to u mnie przy 15tys też pociekło na razie "tylko" się poci a pan w serwisie stwierdził, że ford dopuszcza takie coś. Nie zapytałem tylko w którym dokumencie to ford dopuszcza, ale jeszcze zapytam Aby uściślić moją wypowiedź to zapocenie występuje na prawej półosi.

zombie6
25-03-2014, 17:32
Jak się poci to jest do wymiany ! Nie daj się zbyć tanim frazesem leniwego mechaniora....

Fulara
25-03-2014, 17:47
jak leci i leci to nie wina uszczelniacza - można kupić na wymiar i pewnie też nie będzie szczelny

ja bym zobaczył miejsce styku z uszczelniaczem oraz luz poprzeczny osi

deem73
25-03-2014, 21:42
Jaki jest objaw takiej usterki?:)

xywameg
26-03-2014, 09:08
Objawów nie ma trzeba spojrzeć od spodu i odnaleźć miejsce w którym półoś wchodzi do korpusu silnika. No chyba ,że tak cieknie, że na ziemi plamy zostają

deem73
26-03-2014, 09:12
Żebym ja wiedziała gdzie mam spojrzeć ;))))
A to trzeba na kanał? :oops:

janek001
26-03-2014, 09:54
jedz do normalnego warsztatu na podnośnik , sprawdzenie tego będzie kosztowało jakieś 20-30 zł , będziesz miał gwarancje ,że cie nikt nie oszuka , bo w aso powiedzą ,że sie poci i tak,, ma być ,,

xywameg
26-03-2014, 12:34
Inne ASO umówiony na wymianę i potwierdzenie, że tym samochodom się to zdarza i wymieniają na zmodyfikowany uszczelniacz

Fulara
26-03-2014, 17:01
jak komuś 3x wymieniają i leje to albo ośka ma luz poprzeczny albo zla powierzchnia przylegania przegubu. w każdym razie wada fabryczna

aerostar
26-03-2014, 21:28
Uszczelniacz prawej półosi stosowany do tej pory miał wadliwą konstrukcję i wiecznie był nieszczelny, no chyba że się go dodatkowo doszczelniło silikonem. Nowe uszczelniacze stosowane obecnie podobno są przekonstruowane i już ma być dobrze.

xywameg
26-03-2014, 21:38
Ano zobaczymy, po wymianie trochę pojeżdżę i dam znać jak spisuje się nowy uszczelniacz

Fulara
27-03-2014, 05:59
sylikon w takich miejscach to partyzantka i fuszera

xywameg
27-03-2014, 10:34
Też tak uważam (co do silikonu zamiast szczelnego uszczelniacza) tylko aby doczekać do końca gwarancji, a później... hulaj dusza piekła nie ma, płać i płacz

aerostar
27-03-2014, 17:26
Co z tego, że taka metoda nie jest dobrym rozwiązaniem, skoro zanim nie przerobiono uszczelniacza po prostu innego wyjścia nie było. Można go było sto razy wymieniać na nowy uszczelniacz a i tak po dwóch tygodniach znowu był wyciek. A tak to przynajmniej przestało lecieć.

Markoo
27-03-2014, 17:48
A co to za uszczelniacz, jakiś nietypowy? nie można ot tak dobrać z normalnych wymiarów?

Mundzio22
09-04-2014, 17:25
Sprawdzałem dzisiaj-MK3 1,6 Ti-VCT -rzeczywiście prawa półośka lekko tłusta.Przebieg 1700 km.Przyglądałem się-myśle że problem leży w wadliwie obtoczonej półosi -a może to tylko odlew.Myślę że wymiana symeringu na bardziej spasowany lub bardziej twardy -niewiele pomoże

Fulara
09-04-2014, 18:01
jak to jest powrzechny problem to leży on w produkcji. gdyby chodziło tylko o ciaśniejszy simmer dawno ford by stosował takowe....

jaskół
15-04-2014, 08:02
prawa półoś puścił uszczelniacz (simering) po 39tys. i po gwarancji :(
C-max po FL?

U mnie w C-Maxie przy przebiegu 22.000 km tez mechanik zauważył wycieki na półosi
- ciekawe czy po gwarancji tez wymienią uszczelniacz ?

Pitek S.
15-04-2014, 09:26
U mnie w C-Maxie przy przebiegu 22.000 km tez mechanik zauważył wycieki na półosi
- ciekawe czy po gwarancji tez wymienią uszczelniacz ?

po gwarancji chcieli mi wymienić ale na mój koszt, więc zrobiłem to poza ASO:evil:

zombie6
15-04-2014, 09:33
Ile płaciłeś poza ASO ?

fedyk1
03-05-2014, 20:24
Witam, nie wiem jak u Was się pocił ale u mnie zainteresowałem się tematem po przeczytaniu posta. Przy stanie licznika ok 30tyś zauważyłem pocenie się, teraz mam jakieś 60tyś i jest dokładnie tak samo. Nic z tym nie robię, staram się co jakieś 10tyś kontrolować, jak na razie nie postępuje. Oby wytrzymało do 100 tyś potem to nie będzie mój problem:-)
Pozdrawiam

Pitek S.
03-05-2014, 20:50
Witam, nie wiem jak u Was się pocił ale u mnie zainteresowałem się tematem po przeczytaniu posta. Przy stanie licznika ok 30tyś zauważyłem pocenie się, teraz mam jakieś 60tyś i jest dokładnie tak samo. Nic z tym nie robię, staram się co jakieś 10tyś kontrolować, jak na razie nie postępuje. Oby wytrzymało do 100 tyś potem to nie będzie mój problem:-)
Pozdrawiam
u mnie się nie pocił; jeszcze w czerwcu 2013 byłem na przeglądzie i wszystko było o.k.; pierwszy raz w połowie lipca na parkingu we Włoszech zauważyłem świeże plamki po wyjeździe z miejsca parkingowego ale nie skojarzyłem tego z własnym autem; dopiero po przyjeździe jak plamki pojawiły się w garażu zacząłem poszukiwania i okazało się, że puszcza uszczelniacz

cytus
25-03-2017, 21:20
jak to jest powrzechny problem to leży on w produkcji. gdyby chodziło tylko o ciaśniejszy simmer dawno ford by stosował takowe....
Hej,

Mógłby ktoś pomóc w rozpoznaniu ? Wygląda na to, że poci się w tym miejscu.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170325/2094c689de9c6cf7d92c490b76c80197.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170325/99ab46ebc9ba0084cf6606bb7c8e8582.jpg


Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

cytus
26-03-2017, 10:37
Ktoś coś? :)

Błajo
26-03-2017, 15:27
Pytanie czy wymiana uszczelniacza na nowy pomaga? Czy można tak z tym śmigać...

cytus
26-03-2017, 16:52
Pytanie czy wymiana uszczelniacza na nowy pomaga? Czy można tak z tym śmigać...
ja mialem oba wymieniane w przeciagu 1 roku...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Błajo
26-03-2017, 20:55
ja mialem oba wymieniane w przeciagu 1 roku..
I jest lepiej? Czy dwa razy ten sam? Skomplikowana ta wymiana? Na allegro widziałem są jakieś uszczelniacze i w opisie jest napisane, że to poprawiona wersja.

cytus
26-03-2017, 22:06
I jest lepiej? Czy dwa razy ten sam? Skomplikowana ta wymiana? Na allegro widziałem są jakieś uszczelniacze i w opisie jest napisane, że to poprawiona wersja.
Hej,

W ASO trwało to stosunkowo krótko więc podejrzewam, że się nie napracowali... Szczegółów jednak nie znam. Po wymianie nie kapie pod samochód... tyle widzę

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

cytus
26-03-2017, 22:25
Hej,

W ASO trwało to stosunkowo krótko więc podejrzewam, że się nie napracowali... Szczegółów jednak nie znam. Po wymianie nie kapie pod samochód... tyle widzę

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Tylko teraz znowu coś się poci - jak na zdjęciach kilka postów wcześnjej..

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

razes
27-03-2017, 11:58
[QUOTE..... teraz znowu coś się poci - jak na zdjęciach kilka postów wcześnjej..

...[/QUOTE]

Przecież na każdą naprawę masz gwarancję, a jeżeli w ASO to nawet 2 lata ! Reklamuj tam gdzie Ci robili !!

cytus
27-03-2017, 12:26
[QUOTE..... teraz znowu coś się poci - jak na zdjęciach kilka postów wcześnjej..

...

Przecież na każdą naprawę masz gwarancję, a jeżeli w ASO to nawet 2 lata ! Reklamuj tam gdzie Ci robili !![/QUOTE]
Hej,

Tylko pytanie. Czy na tym zdjęciu które umieściłem jest to uszczelniacz ?
Wcześniej po prostu miałem wszystko posmarkane..

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

razes
27-03-2017, 20:34
Tak, to ten prawy uszczelniacz

cytus
27-03-2017, 20:43
Tak, to ten prawy uszczelniacz

Czyli reklamacja w ASO mnie czeka...

Dzięki za odpowiedź!

ignas
03-06-2017, 14:14
Przecież na każdą naprawę masz gwarancję, a jeżeli w ASO to nawet 2 lata !

A czy gdzieś jest oficjalnie napisane, jaki jest okres gwarancji na naprawę w ASO Forda?
W moim aucie ASO wymieniło prawy uszczelniacz 7 czerwca 2016, a więc prawie dokładnie rok temu. Dzisiaj byłem u mechanika w związku z awarią klimy (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=264639) - po podniesieniu auta i zdjęciu osłony silnika zauważyłem zaolejony element (patrząc z daleka, od przodu auta: takie wystające na spodzie silnika "wybrzuszenie" w kolorze bloku silnika - nie zrobiłem niestety fotki, a nie wiem jak to precyzyjnie opisać) - mechanik powiedział, że źródło wycieku jest w uszczelnieniu prawej półosi. Przegląd mam umówiony na koniec czerwca, ale reklamacje zgłoszę w poniedziałek, żeby zmieścić się w 1 roku od czasu naprawy.

Czyli reklamacja w ASO mnie czeka...

Kolego cytus, złożyłeś reklamację? Z jakim skutkiem?

cytus
03-06-2017, 14:27
A czy gdzieś jest oficjalnie napisane, jaki jest okres gwarancji na naprawę w ASO Forda?
W moim aucie ASO wymieniło prawy uszczelniacz 7 czerwca 2016, a więc prawie dokładnie rok temu. Dzisiaj byłem u mechanika w związku z awarią klimy (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=264639) - po podniesieniu auta i zdjęciu osłony silnika zauważyłem zaolejony element (patrząc z daleka, od przodu auta: takie wystające na spodzie silnika "wybrzuszenie" w kolorze bloku silnika - nie zrobiłem niestety fotki, a nie wiem jak to precyzyjnie opisać) - mechanik powiedział, że źródło wycieku jest w uszczelnieniu prawej półosi. Przegląd mam umówiony na koniec czerwca, ale reklamacje zgłoszę w poniedziałek, żeby zmieścić się w 1 roku od czasu naprawy.



Kolego cytus, złożyłeś reklamację? Z jakim skutkiem?
Hej,

Ja miałem raz robiony jak kupiłem samochód w PGD przy ASO - zrobili w ramach zakupu sam.
Teraz jest to lekkie zapocenie które się nie kwalifikuje do naprawy... taką odp. dostałem.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

ignas
03-06-2017, 15:25
Dzięki za informację.
W poniedziałek napiszę maila do doradcy, z którym umawiałem serwis i zgłoszę reklamację. Najgorsze jest to, że zanim zrobiłem zdjęcie mechanik zdążył czymś popsikać i przetrzeć to zaolejone "wybrzuszenie" (usunął zaciek), więc nie mam w ręce żadnego "dowodu" (być może wyciek jest nadal widoczny przy samym uszczelniaczu, ale fotki nie mam).
Do terminu przeglądu przejadę ok. 500km, więc chyba trochę się jeszcze zdąży wysączyć...

Aktualne pozostaje pytanie:
A czy gdzieś jest oficjalnie napisane, jaki jest okres gwarancji na naprawę w ASO Forda?

razes
04-06-2017, 10:53
....

Aktualne pozostaje pytanie: A czy gdzieś jest oficjalnie napisane, jaki jest okres gwarancji na naprawę w ASO Forda?

Z tego co wiem w każdym autoryzowanym serwisie dowolnej marki masz gwarancję na wymienione części 2 lata

STARRAD
04-06-2017, 17:50
Z tego co wiem w każdym autoryzowanym serwisie dowolnej marki masz gwarancję na wymienione części 2 lata

Zgadza się, 2 lata na części i usługę. Też miałem wymieniany ten uszczelniacz 2msc temu w 1.6tdci 115km przy 90k km przebiegu.

ignas
26-06-2017, 21:28
Dzisiaj byłem na przeglądzie w ASO, wspomniałem o cieknącym uszczelniaczu (wymienionym rok temu). Umówiłem się na wspólne oględziny, miałem być na nie zaproszony (czekałem na zakończenie przeglądu na miejscu). I... guzik! Doradca zadzwonił z informacją, że auto jest gotowe do odbioru, a kiedy podszedłem do niego oświadczył, że mechanik już wytarł wyciek zanim on zdążył przyjść. Mam przejechać ok 1 tys. km i podjechać na sprawdzenie, czy nadal cieknie. Pachnie ściemą! Jeśli od wymiany uszczelniacza na poprzednim przeglądzie minął rok i w tym czasie przejechałem nieco ponad 5 tys. km, to po co wycierać i patrzeć, czy leci, skoro już naleciało? Mam wrażenie, że to przygrywka do wygłoszenia tekstu, że "to drobne pocenie i jest w normie" - nie wymaga naprawy. Tylko po co płaciłem za wymianę uszczelniacza w zeszłym roku (zakładam, że był wymieniony...), skoro nadal się poci?

ignas
13-09-2017, 17:38
Koledzy, zgodnie z zaleceniem doradcy z ASO przejechałem nieco ponad 1 tys. km od czasu wyczyszczenia zacieków przez mechanika w ASO (przy okazji: skoro mechanik z ASO miał co wycierać po 700km od wytarcia przez poprzedniego mechanika to oznaczało, że uszczelnienie cieknie - bez żadnych dodatkowych testów).

Dzisiaj podjechałem do pobliskiego warsztatu, zdjęto dolną osłonę silnika i widok jak na zdjęciach - poci się. Od wymiany uszczelniacza w ASO auto przejechało niecałe 6.200 km, pierwszy raz pocenie się zauważyłem już po ok 4.400 km od wymiany (auto ma w tej chwili przejechane nieco ponad 27 tys. km).

Nie wiem, co o tym sądzić. Czy "ten typ tak ma" - to po co naciągali mnie na wymianę pocącego się uszczelniacza? A może uszczelniacz w ogóle nie był wymieniony (bo trudno mi uwierzyć, żeby po tak niskim przebiegu nadawał się do wymiany)? Jakieś inne pomysły?

karloss
13-09-2017, 18:49
Dziwne to pocenie, jakby od strony korpusu skrzyni - uszczelniacz. Wg mnie tragedii to nie ma. Ja z tego tupu poceniem w Mondku zrobiłem 70 tys. km. Wyciek to na pewno nie jest, ale też nie powinno tego być przy tak małym przebiegu.

PS. nie da się tam wsadzić simmeringa od focusa mk2?

Fulara
13-09-2017, 19:40
ja bym zrobił jakiś simmer nadwymiarowy

kiedyś patentem było też "sciągnięcie" wewnętrznej sprężyny

ale na Boga, nie w aucie za takie pieniądze z przebiegiem rowerowym

ignas
13-09-2017, 22:32
Dziwne to pocenie, jakby od strony korpusu skrzyni - uszczelniacz

Czy mam rozumieć, że to nie jest uszczelniacz prawej półosi? Mail do ASO już poszedł z wnioskiem o naprawę uszczelniacza półosi w ramach gwarancji na wykonaną naprawę :oops:

nie da się tam wsadzić simmeringa od focusa mk2?

Nie mam zielonego pojęcia! A dlaczego od mk2 miałby być lepszy? Czytałem o wadliwych uszczelniaczach w mk3, ale chyba ten temat już Ford ogarnął?

Fulara - dzięki za wskazówki, ale rzeźbienie to ostateczność, jak inne metody zawiodą.

Rafał A.(antek)
14-09-2017, 07:29
Jest to uszczelniacz ale cieknie nie na styku uszczelnienia z półosią tylko na granicy uszczelniacz obudowa skrzyni. Dlatego ktoś tam silikonem uszczelnił to i spokój.

Fulara
14-09-2017, 07:32
no nie taki spokój...

linchpin
16-11-2019, 19:41
Panowie i Panewki.
Odkopuje temat. Pacjent mk3 2012 benzyna 1.6 ti-vct 115 tyś nalotu. Dziś odkryłem przypadkowo ściągając osłonę silnika, że półośka zapocona, ale na osłonie nie było śladów, żeby coś kapało. Wymieniać ten uszczelniacz czy na razie olać i obserwować? Nie to, że chce dziadować i szkoda mi tych paru złoty, ale jak mam wymienić i ma być dalej to samo to może nie ma sensu? Bo jak czytałem temat to i takie przygody niektórzy mieli po wymianie w ASO. Jeśli jednak wymiana to jak poznać przy zakupie, że jest to niby poprawiony uszczelniacz, a nie pierwsza wadliwa wersja?

zmulim
16-11-2019, 20:54
U mnie co prawda mk3.5 ale uszczelniacz i półoś wygląda tak jak na zdjęciu w załączniku. Nalot 160tys km. Nie mam pojęcia jak długo to występuje, na razie nie ruszam, bo nawet nie kapie, osłona silnika sucha. Jak będzie gorzej i zacznie mocniej się pocić to pewnie założę nowy uszczelniacz.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191116/723873a9ea6d31701e5ddce778aa164a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cytus
16-11-2019, 21:18
U mnie tak samo... nie ruszaj póki co....

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Fulara
16-11-2019, 21:38
panowie może jeszcze nie leje ale zacznie, to już trzeba wymieniać

cytus
16-11-2019, 21:42
A wymienił już ktoś tak, że za chwilkę znowu się nie pociło????

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Fulara
16-11-2019, 21:45
wymiana uszczelniacza to jest pół godziny roboty, co wy się tak tego boicie ?

przy okazji ( jeśli wielmożny ford zrobił korek ) można i olej wymienić

zmulim
16-11-2019, 21:53
Pół godziny? Chyba przesadziłeś trochę :) Przecież trzeba zbić sworzeń wahacza, rozpiąć wahacz od zwrotnicy, odkręcić śrubę centralną piasty, odkręcić mocowanie łożyska podpory półosi, spuścić olej ze skrzyni i dopiero wtedy jest dostęp by wyciągnąć półośkę. Ciężko wg mnie tak szybko to machnąć. Swoją drogą, chyba warto przy takiej robocie skontrolować stan łożyska podpory półosi i w razie czego go wymienić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
16-11-2019, 22:18
no to godzina :) niech Ci będzie :)

zmulim
17-11-2019, 15:49
Ok :) Dogrzebałem się do instrukcji serwisowych Forda i sprawa wygląda na dość banalną. Myślę że przy najbliższej okazji (wymiana oleju), zajmę się tym i wymienię uszczelniacz. Mam jednak parę pytań do obeznanych w temacie (może trochę głupie). Po pierwsze Ford stosuje jakieś urządzenie do ochrony nowego uszczelniacza - 97ZT-7M181-A. Da się to zrobić bez tego i nie uszkodzić wargi simmeringu? Albo jakiś inny patent by to zabezpieczyć? Co ciekawe, w manualu nie było nawet wzmianki o tym że po wyjęciu półosi poleje się olej. Czyżby w MMT6 nic się nie wyleje? Nie chce mi się wierzyć. Drugie moje pytanie (może faktycznie głupie ale liczę na wyrozumiałość - bliżej mi do elektroniki i elektromechaniki) dlaczego Ford tak ostrzega przed nadmiernym wyginaniem półosi na przegubach - wewnętrznym 18st i zewnętrznym 45st. Faktycznie można coś uszkodzić gdy wygnie się mocniej?? I ostatnia trzecia kwestia - główna śruba mocująca półoś do piasty - zwykle z tego co pamiętam to przykręcało się ją nieco na podnośniku, a dopiero po opuszczeniu auta dokręcało z odpowiednim momentem. Tutaj Ford nakazuje dokręcać w powietrzu 80Nm i 90st najlepiej płynnym ruchem, dopiero później opuścić pojazd, w przeciwnym wypadku spowoduje się usterkę łożyska. Jak to jest?

Fulara
17-11-2019, 18:56
kolego. po 1.
żadnego urządzenia do ochrony warg nie stosuje
po 2.
nabijam albo jakimś dopasowanym kluczem nasadowym albo poprostu starym simmerem
po3.
piastę trzeba dokręcić w locie - ja dokręcam wstępnie pneumatem a potem jakimś dynamometrykiem

jak zostawisz niedokręconą i zwalisz auto to może tam poharatać bebehy

generalnie powiem ci tak, to nie jest taka chirurgiczna robota jak się wydaje
spokojnie dasz radę

razes
19-11-2019, 13:22
A wymienił już ktoś tak, że za chwilkę znowu się nie pociło????
...

Wymieniałem w ASO przy 91 800 km. Po kolejnych 40 000 i 2,5 roku sucho jak pieprz. Przy okazji zleciłem wymianę oleju w skrzyni.

akademis
26-02-2020, 16:25
Czy na półosie jest akcja serwisowa? Kupiłem auto z Niemiec i widzę zapocenie w tych okolicach.

zmulim
26-02-2020, 16:31
Raczej nie, w każdym razie miałem podobnie, auto z Niemiec i zapocona długa półoś. Wymieniłem sobie samemu i święty spokój.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

akademis
26-02-2020, 16:34
Na chwilę obecną widzę to od strony kierowcy. Ile taka przyjemność kosztuje w warsztacie i oddzielnie przy okazji można wymienić olej w skrzyni? Jakie ceny ktoś coś?

zmulim
26-02-2020, 16:58
Nie orientuję się w cenach serwisów ale części są dość tanie - uszczelniacz półosi to koszt 40-45zł za oryginał. Powiedzmy że jeszcze lecąc na oryginałach i zaleceniach Forda, to trzeba by nową śrubę z nakrętką sworznia wahacza - 20zł, nakrętka piasty - 45zł. Do tego olej, do MMT6 (nie wiem jaka u kolegi jest skrzynia) wchodzi 1,8l. Ja kupiłem 2l Motula Multi DCTF za 70zł. Oryginalny olej zdecydowanie za drogi...

Rafał A.(antek)
26-02-2020, 18:26
Motula Multi DCTF
a spełnia normę?

slawek-kali
26-02-2020, 18:34
przeciez przy wymianie uszczelniacza nie trzeba wymeniac calego oleju.. dolewka pewnie z 300ml i po sprawie. motul spelnia norme forda.

Rafał A.(antek)
26-02-2020, 18:35
motul spelnia norme forda
ale jaką, tzn do jakich skrzyń

slawek-kali
26-02-2020, 18:37
Wss-m2c-936-a , wss-m2c-200-d2

https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/57372/PB_Multi_DCTF_10_2017.pdf?1508420965

zmulim
26-02-2020, 19:05
przeciez przy wymianie uszczelniacza nie trzeba wymeniac calego oleju.. dolewka pewnie z 300ml i po sprawie. motul spelnia norme forda.



Niby nie trzeba całego wymieniać, ale przy tym przebiegu (ponad 160kkm) uznałem że przy okazji wymienię też olej w skrzyni, spuściłem cały stary olej i szczerze powiedziawszy nie zachwycił... Mam tez wrażenie że wybierak lepiej pracuje, może to subiektywne odczucie, ale wg mnie jest lepiej niż przed wymianą.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
26-02-2020, 19:13
Niby nie trzeba całego wymieniać, ale przy tym przebiegu (ponad 160kkm) uznałem że przy okazji wymienię też olej w skrzyni, spuściłem cały stary olej i szczerze powiedziawszy nie zachwycił... Mam tez wrażenie że wybierak lepiej pracuje, może to subiektywne odczucie, ale wg mnie jest lepiej niż przed wymianą.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

spuszczam olej z rocznych aut i jest ciemny\czarny

więc kolor nie jest wyrocznią... żółtego nie będzie miał nikt po miesiącu zciemnieje

Rafał A.(antek)
27-02-2020, 00:32
no a jaka powinna być do skrzyni?

maciejas002
02-11-2020, 06:21
Witam,
Panowie poratujcie wiedzą. Focus III 1.6 tdci EcoNetic - 105KM. Wymieniony lewy uszczelnicz półosi bo był drobny wyciek. Założony ponownie OE FORD, i nadal to samo,wiec wymiana raz wtóry też na OE FORD i nadal cieknie :|. Poprzednim razem jak miałem przygody z półosiami to serwis ( bez mojej wiedzy, wyszło po czasie a info dostalem od innego mechanika ) zalożył uszczelniacz na silikonie/paście nie wiem co dokładnie to było,ale z zew. widac bylo ze cos extra tam jest. Sęk w tym że przez 100tys nie działo się nic, teraz auto ma 266kk nalatane i borykam się z tym tematem. Jakieś sugestie ? Bo docelowo rozumiem ze uszczelniacz powinnien wejść na sucho tj bez silikonu itp, ale dlaczego cieknie, wyrobione gniazdo?Bylem przy tej wymianie i nie mam pojęcia co jest nie tak, robilismy to z kumplem i delikatnie byl najpierw ostukany tak by złapał a potem dobity metodą przez klocek drewniany ;) tak by nie uderzac metalem o metal by go nie uszkodzilo. Jakies sugestie ?

Fulara
02-11-2020, 10:16
Luz na polosi

maciejas002
02-11-2020, 10:29
Luz na polosi
mógłbyś rozwinąc temat ? Półoska tez ma ok 100 tys OE Ford. Co proponujesz, wymieniać półoś?

Fulara
02-11-2020, 15:41
dokładniej luz na satelitach - poruszaj półosiami

jeśli rozwala Ci simmeringi to znaczy, że półoś jest luźna w mech. różnicowym

sprawdz to

maciejas002
03-11-2020, 08:25
Ok, rozumiem że cos takiego jak na tym nagraniu: https://www.youtube.com/watch?v=NojLNEmmleg&feature=emb_title ze takiego luzu być niepowinno. Sprobuje w sobote to rozebrac na nowo i sprawdzic, czy wymaga to wymiany uszczelaniacza ? Traktować go jako jednorazowego ? Chyba ze przy wyjęciu ośki będzie widać że jednak źle osiadł i/lub ma jakieś uszkodzenie to wtedy wleci nowy.

Fulara
03-11-2020, 11:11
No jak tak będzie chodzić poloska to każdy simmer rozwali. Wtedy szukaj skrzyni

gibaj
03-11-2020, 14:40
niech obejrzy dokładnie też czy nie ma kryzy po uszczelniaczu na półośce

Fulara
03-11-2020, 14:47
2012 rok ? przebiegu 2 mln czy półoś z plasteliny ?

maciejas002
04-11-2020, 11:06
266 tys przelotu, w sobote bede sie zabierac za to wiec zobaczymy. Półos jest OE FORD ma 2 lata byla wymieniana w ASO - wiem, to żaden wykladnik

edit:
Wymienione, poswiecone wiecej czasu niz poprzednio, wpadlo Corteco, co ciekawe wchodzilo ciezko, gdzie OE wpadlo do srodka bez wiekszej sily. Na ten moment problem ogarniety. Jezdze obserwuje, radio glosniej ;). Wazne ze dziala. Warto zwrocic uwage czy nie dochodzi do uszkodzenia gniazda uszczelniacza na skutek wyjmowania starego. Dzieki za podpowiedzi!

SinclairX
09-03-2021, 18:16
Czy problem dotyczy też modelu po liftingu?

maciejas002
09-03-2021, 18:49
Tego nie wiem, polecam jednak mieć to na uwadze i obserwować np. od wymiany do wymiany oleju wtedy trzeba zdjąć osłonę i można się przypatrzeć czy wszystko ok.

zmulim
09-03-2021, 19:22
U mnie własnoręcznie wymieniałem uszczelniacz półosi - skrzynia mmt6. Przebieg 170000km i było już lekkie zapocenie na obudowie skrzyni i na samej półosi. Wymieniłem sobie na ori, wszedł ciasno, obserwuję to miejsce i jest sucho jak pieprz. Na półosi żadnych wytarć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piotr..
20-05-2021, 20:28
Panowie poradźcie, mój jest poliftowy, ostatnio zmieniałem olej - po raz pierwszy nie u mechanika tylko sam z teściem na kanale i zobaczyłem że coś mam zapocone, żaden ze mnie mechanik ale czy to właśnie nie będą te nieszczęsne półosie? jeśli tak to czy w moim przypadku obie?

RyszardaTrzeciaWaza
20-05-2021, 20:45
Tak.

Piotr..
20-05-2021, 20:51
Ryszarda - Tak, tzn. obie? bardzo cieknie? trzeba na już robić czy na spokojnie można jeszcze pojeździć?

Vultar
20-05-2021, 21:26
Ubytku oleju nie zauważysz bo to jest olej z skrzyni a nie wiesz jak długo Tobie leci i ile oleju zostało w skrzyni. I nie same półosie tylko uszczelnienie.
Z tego co widzę to olej cieknie też gdzieś z góry, np 4 zdjęcie.

edmun
20-05-2021, 21:56
Nie zdziwiłbym się jakby to była uszczelka pokrywy zaworów cieknącą z tyłu od strony wydechu.

RyszardaTrzeciaWaza
21-05-2021, 10:29
Ewidentnie na jednym zdjęciu widać padnięty uszczelniacz półosi, ostatnia fotka.

A uszczelka dekla może być swoją drogą też, ale to trzeba zobaczyć/wymacać ;)

Piotr..
30-05-2021, 05:58
czy może ktoś poratować i podać numery tych uszczelniaczy? czy do prawej półosi jest taki sam jak do lewej?