roberthj1
01-08-2013, 12:25
Witam. Czy zatkany wlot powietrza może spowodować pokazanie błędu czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym????? Czy jeśli komputer pokazuje błąd tego czujnika to da rade go jakoś wyczyścić, naprawić?? Czy w ogóle dławienie się silnika, długa reakcja na wciśnięcie gazu, nierówne obroty mogą być objawem zatkanego wlotu powietrza lub sensora MAP
Prosze zapoznać się z pkt.6d regulaminu forum i poprawić tytuł tematu
roberthj1
02-08-2013, 07:44
Standard na tym forum, odpisuje tylko administracja o poprawę tytułu. Należało by oprócz mojego tytułu zmienić nazwę forum na "pogadajmy jakie żarówki lub inne głupoty" bo tu tylko wszyscy gdybają na bezsensowne i błahe tematy a jak ktoś pyta o coś ważnego to nagle mądrale cichną.
ministerq
02-08-2013, 09:54
Powiedz - co mądrego jest w pytaniu, czy jak silnik dostanie mniej powietrza, to będzie gorzej jechał? Bo do tego faktycznie sprowadza się Twój wywód.
A błąd czujnika - tu zacząłbm od podmiany czujnika, sprawdzeniu wszelakich węży podciśnienia i wszystkiego co na nich siedzi.
Standard na tym forum, odpisuje tylko administracja o poprawę tytułu.
Taki standard, a Tobie również trzeba zwracać uwagę.
Poza tym jakoś nie widać abyś codziennie udzielał "złotych rad" innym userom. Zanim skrytykujesz kogoś to popatrz na siebie.
Magik123
03-08-2013, 21:21
Silniki 16 zaworowe nie maja MAP sensora, mają jedynie maf sensor czyli przepływomierz który działa trochę inaczej.
Chyba ze pytasz o silnik 8 zaworowy.
Map to czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym mierząc podciśnienie w kolektorze podaje sygnały o obciążeniu silnika tym samym komputer ustala odpowiednią dawkę paliwa czy stopień wyprzedzenia zapłonu.