frycu16
07-08-2013, 17:00
Witam 2 dni temu dolałem płyn chłodniczy k2 do zbiorniczka bo było prawie 0 i od tej pory auto bardzo się grzeje i cały czas w zbiorniczku zbiera się powietrze czy układ mógł się zapowietrzyć czy to termostat ?
Zobacz pełną wersję : [Escort 1992-1995] Grzeje się bardzo szybko po przejechaniu 1km frycu16 07-08-2013, 17:00 Witam 2 dni temu dolałem płyn chłodniczy k2 do zbiorniczka bo było prawie 0 i od tej pory auto bardzo się grzeje i cały czas w zbiorniczku zbiera się powietrze czy układ mógł się zapowietrzyć czy to termostat ? Szeryf455 07-08-2013, 18:02 Nie chcę być złym prorokiem, ale może być uszczelka pod głowicą wydmuchana. Wszelkie objawy na to wskazują: szybkie grzanie, powietrze (a może spaliny) w zbiorniczku, no i ten duży ubytek płynu. Skądś się to wzięło. wydra 07-08-2013, 18:05 śmierdzi spalinami w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego? pod korkiem oleju jest masło? frycu16 07-08-2013, 18:29 śmierdzi spalinami w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego? pod korkiem oleju jest masło? Nie smierdzi z spalinami pod korkiem oleju nie ma masła stan oleju ok . Lukasz102 08-08-2013, 07:50 Sprawdź czy chłodnica jest gorąca. Jeżeli nie to możliwe że układ jest zapowietrzony. frycu16 08-08-2013, 08:41 chłodnica gorąca wyjąłem termostat ale jest zepsuty trzeba go wymienić a dopiero po południu będę mógł kupić termostat a teraz auto potrzebuje to mógłbym wyjąc termostat z obudowy i założyć bez termostatu ? Sobolewicz 08-08-2013, 10:29 Moglbys. Bedziesz mial po prostu caly czas duzy obieg. A skad wiesz, ze termostat jest zepsuty? Nie otwiera sie? frycu16 08-08-2013, 11:47 nie otwiera sie sprawdzilem w garnku kupilem nowy rozebralem swiezo wstawiony czekam az sylikon wyschnie i zaraz napisze czy wszystko gra a układu sie nie odpowietrza przypadkiem ? Szeryf455 08-08-2013, 12:05 a układu sie nie odpowietrza przypadkiem Jak wszystko gra, to się sam odpowietrzy. Sobolewicz 08-08-2013, 13:11 I po rozgrzaniu silnika skontroluj stan plynu w zbiorniku wyrownawczym. frycu16 08-08-2013, 21:36 wymieniony termotat zrobilem 8 km to dochodziło do czerwonego zrobilem za chwile jeszcze 8 i było za czerwonym polem temperatura ;/ ale nie był az tak zgrzany silnik i powietrza duzo pod korkiem sie zbiera :( Bump: jak odpalam i dodaje gazu to plyn wsysa ze zbiorniczka i go ubywa ale jak gaz sie zmniejsza to jest wiecej znowu ale strasznie powietrze sie zbiera w zbiorniczku wyrównawczym ;/ Szeryf455 09-08-2013, 19:05 Nie chcę być złym prorokiem, ale może być uszczelka pod głowicą wydmuchana. Jak wyżej. boszax 09-08-2013, 19:49 Albo zaworek na korku od zbiornika nie działa prawidłowo. frycu16 10-08-2013, 12:16 byc moze a uszczelke jak wywialo to trzeba tylko ja zmienic to czemu od razu złym prorokiem to nie jest znowu jakas powazna sprawa taka . wisnia8001 10-08-2013, 12:20 byc moze a uszczelke jak wywialo to trzeba tylko ja zmienic to czemu od razu złym prorokiem to nie jest znowu jakas powazna sprawa taka . Na tyle co ja się znam, słyszałem i czytałem to wymiana uszczelki pod głowicą jest dosyć dużym przedsięwzięciem. No i koszty też nie najmniejsze. Wiąże się m. in. z planowaniem głowicy. Powodzenia. gregor75 10-08-2013, 12:27 Na początek porządnie odpowietrz układ. Odkręć korek od zbiornika wyr. zapal auto i obserwuj poziom płynu i temp. Jeżeli płyn będzie wywalało zbiornikiem , zgaś auto i odczekaj, aż przestygnie . Dolej płynu w razie potrzeby i powtórz operację. Szeryf455 10-08-2013, 12:38 to nie jest znowu jakas powazna sprawa taka . Tak, jak pisze Marcin; konieczne jest zrobienie płaszczyzny (planowanie), dopiero nowa uszczelka. Do Regulic masz rzut beretem, tam gościu robi to dobrze i tanio. Przy okazji sprawdzi stan głowicy. Albo Zdzisiu Drewnowski w Krzeszowicach, choć na niego niektórzy narzekają, ale ja u niego robiłem kilka głowic, wałów i bloków i nie miałem powodu do narzekania :) Choć dawno tam nie byłem i nie wiem, czy on jeszcze działa. |