Zobacz pełną wersję : [Escort 1992-1995] Grzeje się bardzo szybko po przejechaniu 1km


frycu16
07-08-2013, 17:00
Witam 2 dni temu dolałem płyn chłodniczy k2 do zbiorniczka bo było prawie 0 i od tej pory auto bardzo się grzeje i cały czas w zbiorniczku zbiera się powietrze czy układ mógł się zapowietrzyć czy to termostat ?

Szeryf455
07-08-2013, 18:02
Nie chcę być złym prorokiem, ale może być uszczelka pod głowicą wydmuchana.
Wszelkie objawy na to wskazują: szybkie grzanie, powietrze (a może spaliny) w zbiorniczku, no i ten duży ubytek płynu. Skądś się to wzięło.

wydra
07-08-2013, 18:05
śmierdzi spalinami w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego? pod korkiem oleju jest masło?

frycu16
07-08-2013, 18:29
śmierdzi spalinami w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego? pod korkiem oleju jest masło?
Nie smierdzi z spalinami pod korkiem oleju nie ma masła stan oleju ok .

Lukasz102
08-08-2013, 07:50
Sprawdź czy chłodnica jest gorąca. Jeżeli nie to możliwe że układ jest zapowietrzony.

frycu16
08-08-2013, 08:41
chłodnica gorąca wyjąłem termostat ale jest zepsuty trzeba go wymienić a dopiero po południu będę mógł kupić termostat a teraz auto potrzebuje to mógłbym wyjąc termostat z obudowy i założyć bez termostatu ?

Sobolewicz
08-08-2013, 10:29
Moglbys.
Bedziesz mial po prostu caly czas duzy obieg.
A skad wiesz, ze termostat jest zepsuty? Nie otwiera sie?

frycu16
08-08-2013, 11:47
nie otwiera sie sprawdzilem w garnku kupilem nowy rozebralem swiezo wstawiony czekam az sylikon wyschnie i zaraz napisze czy wszystko gra a układu sie nie odpowietrza przypadkiem ?

Szeryf455
08-08-2013, 12:05
a układu sie nie odpowietrza przypadkiem
Jak wszystko gra, to się sam odpowietrzy.

Sobolewicz
08-08-2013, 13:11
I po rozgrzaniu silnika skontroluj stan plynu w zbiorniku wyrownawczym.

frycu16
08-08-2013, 21:36
wymieniony termotat zrobilem 8 km to dochodziło do czerwonego zrobilem za chwile jeszcze 8 i było za czerwonym polem temperatura ;/ ale nie był az tak zgrzany silnik i powietrza duzo pod korkiem sie zbiera :(

Bump: jak odpalam i dodaje gazu to plyn wsysa ze zbiorniczka i go ubywa ale jak gaz sie zmniejsza to jest wiecej znowu ale strasznie powietrze sie zbiera w zbiorniczku wyrównawczym ;/

Szeryf455
09-08-2013, 19:05
Nie chcę być złym prorokiem, ale może być uszczelka pod głowicą wydmuchana.

Jak wyżej.

boszax
09-08-2013, 19:49
Albo zaworek na korku od zbiornika nie działa prawidłowo.

frycu16
10-08-2013, 12:16
byc moze a uszczelke jak wywialo to trzeba tylko ja zmienic to czemu od razu złym prorokiem to nie jest znowu jakas powazna sprawa taka .

wisnia8001
10-08-2013, 12:20
byc moze a uszczelke jak wywialo to trzeba tylko ja zmienic to czemu od razu złym prorokiem to nie jest znowu jakas powazna sprawa taka .

Na tyle co ja się znam, słyszałem i czytałem to wymiana uszczelki pod głowicą jest dosyć dużym przedsięwzięciem. No i koszty też nie najmniejsze. Wiąże się m. in. z planowaniem głowicy. Powodzenia.

gregor75
10-08-2013, 12:27
Na początek porządnie odpowietrz układ.
Odkręć korek od zbiornika wyr. zapal auto i obserwuj poziom płynu i temp.
Jeżeli płyn będzie wywalało zbiornikiem , zgaś auto i odczekaj, aż przestygnie .
Dolej płynu w razie potrzeby i powtórz operację.

Szeryf455
10-08-2013, 12:38
to nie jest znowu jakas powazna sprawa taka .

Tak, jak pisze Marcin; konieczne jest zrobienie płaszczyzny (planowanie), dopiero nowa uszczelka. Do Regulic masz rzut beretem, tam gościu robi to dobrze i tanio. Przy okazji sprawdzi stan głowicy. Albo Zdzisiu Drewnowski w Krzeszowicach, choć na niego niektórzy narzekają, ale ja u niego robiłem kilka głowic, wałów i bloków i nie miałem powodu do narzekania :) Choć dawno tam nie byłem i nie wiem, czy on jeszcze działa.