Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Dławi się na ciepłym silniku.


waldi118
10-08-2013, 09:54
Witam wszystkich,wertowałem już całe forum i nadal nie znalazłem odp. na mój problem.Posiadam escorta 95r. Zetec 1.6 16V benzyna,problem polega na tym,że podczas jazdy gdy sinik się rozgrzeje zaczyna mi się dławić i szarpać autem a podczas postoju spadają obroty i sam gaśnie a po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy i po jakimś czasie znowu to samo w tedy też występuje problem z odpaleniem-tylko słychać pykanie.Dzieje się również to w tedy gdy auto postoi na słońcu od razu po ruszeniu.Jak sinik jest zimny to wszystko jest ok.Wymieniłem już świece,przewody silniczek krokowy,filtr paliwa i była podmieniana cewka. Kolejnym moim krokiem będzie przepływomierz bo czy jest podpięty czy też nie to jest to samo.Z góry dzięki za każda odpowiedz.

Undercover
10-08-2013, 12:02
A świece i przewody oryginalne Motorcraft?

wisnia8001
10-08-2013, 12:13
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy. U mnie wtyczka od niego robiła zwarcie i jak się silnik nagrzał to co prawda nie dławił się, ale od razu gasł.

waldi118
11-08-2013, 16:26
Świece tak ,przewody NGK. A co do czujnika to raczej odpada bo by tak jak u ciebie od razu gasł a u mnie chwilę jeszcze chodzi.Dziś właśnie zrobiłem nim 150km i raz było ok i znowu szarpał i tak co jakiś czas.

waldi118
18-08-2013, 12:04
Wymieniłem przepływomierz i czujnik położenia przepustnicy i nadal szarpie.Ale ostatnio zauważyłem,że po zatankowaniu odkręcam korek od wlewu paliwa to głośno syczy,może się zapowietrza lub tworzy się podciśnienie i wtedy nie dostaje paliwa i szarpie autem?Podpowie ktoś?

Sobolewicz
18-08-2013, 13:37
U mnie tez se syczy ;) TTTM :)

Magik123
18-08-2013, 16:48
Ma syczeć tak są zbudowane układy paliwowe z uwagi na normy Euro. Zbiornik jest zamknietya parujace paliwo i ciśnienie upuszczane jest do filtra węglowego i dalej do spalenia.
Cisnienie tworzy się również z temperatury, paliwo pod wpływem ciepła paruje.

U Ciebie winna jest pompa paliwa lub jej zasilanie ew zimne luty w skrzynce bezpieczników, stąd słychać przekażnik pompy po włączeniu8 zapłon u a nie słychać samej pompy, która ma się uruchomić za każdym razem kiedy właczone zostaną kontrolki i pracować ok 3 sek.

waldi118
19-08-2013, 18:38
Faktycznie słychać jest ten przekaźnik po przekręceniu kluczyka .To rozumiem z twojej odpowiedzi,że to szarpanie to może być z winy pompki lub zimnych lut. A jeśli chodzi o te luty to samemu można sobie z tym poradzić?

tomek20001
23-09-2013, 17:07
witam ja posiadam 1.6 16v z klimą i umnie jest ten sam problem jak szarpie to słychać pstrykanie z przekaźników. Niestety pstryka przekaźnik od klimy jak go wypne nic nie słychać a szarpie. Obiawy z temperaturą identyczne

Magik123
23-09-2013, 18:37
Można ale to trochę roboty, jeśli umiesz posługiwać się lutownicą to powinieneś sobie poradzić, niestety czas jaki trzeba na to przeznaczyć to co najmniej 4- 6 godz zależy w jakim stanie jest płyta.

waldi118
04-11-2013, 16:33
Panowie mam takie pytanko a mianowicie słyszałem ,że wpływ na mój problem może mieć czujnik temp. silnika, może ktoś podpowie w którym miejscu on się znajduje(może jakieś foto) i czy samemu można się do niego dobrać . Bo ten od wody jest u góry termostatu a chodzi mi o temp silnika .Jest jeszcze opcja,że to czujnik powietrza zasysanego..?

kris71
04-11-2013, 18:39
W 16 V są dwa czujniki w obudowie termostatu: wkrecony od góry pionowo daje informację do komputra, wkręcony od dołu ukośnie skierowany w stronę chłodnicy daje info na deskę,trzeci wbudowany w grubą rurę gumowa biegnącą od góry chłodnicy do obudowy termostatu załącza wentylator.

Sobolewicz
04-11-2013, 20:42
W 16 V są dwa czujniki w obudowie termostatu: wkrecony od góry pionowo daje informację do komputra, wkręcony od dołu ukośnie skierowany w stronę chłodnicy daje info na deskę,trzeci wbudowany w grubą rurę gumowa biegnącą od góry chłodnicy do obudowy termostatu załącza wentylator.

Że też chciało Ci się Kris pisać to po raz nty! :D

Kolego waldi118 - w swoim poście rozróżniasz czujnik temp. wody i temp. silnika. Przemyśl to poważnie - czy przypadkiem... temp. wody nie wskazuje Ci właśnie temp. pracy silnika...?

Resztę masz wyjaśnione w poście kolegi Krisa.

PS. jeśli chodzi o czujnik temp. zasysanego powietrza to raczej nie on, ale zawsze możesz spróbować go odpiąć.
Masz Escorta 1995 - jeśli kolektor ssący masz alu to ten czujnik masz z tyłu kolektora ssącego (ciężkie dojście), w silnikach z plastikowym kolektorem czujnik przeniesiono w lepsze miejsce - tzn. w plastikową rurę łącząca filtr powietrza z kolektorem ssącym.

waldi118
05-11-2013, 17:58
Dzięki panowie za odpowiedż.Zapytałem bo zacząłem wertować internet i wymyśliłem sobie jeszcze jeden czujnik,a wychodzi na to ,że jedynym czujnikiem wskazującym temperaturę silnika na komp. jest ten u góry termostatu jak pisał Kris.Jeszcze raz dzięki za odp. ale po prostu łapię się wszystkiego bo szkoda pozbywać się tego auta:oops:Dziś wymieniłem ten czujnik mam nadzieję ,ze to to...