Zobacz pełną wersję : [Escort 1990-1992] 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.


radzio2041
13-08-2013, 14:36
Witam. Dzisiaj mój escort zwariował (1.6 Efi 91r. Cabrio). Na biegu jałowym wchodzi na masakryczne obroty - ponad 3tys obr/min. Po dodaniu gazu i puszczeniu obroty na sekundę są normalne (1000obr/min), następnie zaraz wskakuje na ponad 3000 i nie schodzi poniżej. Proszę o podanie co może być przyczyną ew. jak to zdiagnozować. Wszystkie kostki są podpięte bo sprawdzałem. Do silniczka krokowego również. Może to on jest przyczyną - jak to zdiagnozować. Aha dodam, że linka gazu jest ok, nic się nie zacięło, zarówno mechanizm otwierania przepustnicy też odbija i jest ok.

Undercover
13-08-2013, 16:57
A szukałeś na forum? Lektury masz na caaały wieczór. Wpisz w wyszukiwarkę chociażby "wysokie obroty", "silnik krokowy" i poczytaj.

radzio2041
13-08-2013, 18:33
Oczywiście jest trochę tego. Nie ma jednak rozwiązania żadnego z tematów dlatego zakładam własny. Już czytałem sporo i nic z poprzednich tematów nie wynika. Dodatkowo nikt jeszcze nie pisał o tak znacznym wzroście obrotów jak w tym przypadku: 1000-3000obr/min. Druga sprawa nie czytałem o przypadku gdy przy dodaniu gazu obroty na sekundę wracają w odpowiedni zakres po czym rosną jak oszalałe, wszyscy mają przypadki, gdy obroty stale utrzymują się na danej wartości ew. falują. Dziękuję za radę ale już o tym wcześniej pomyslałem by poczytać. Może inne sugestie?

Patt MelodyZ
13-08-2013, 18:39
A co tu innego sugerować ? Póki nie sprawdzisz, czy nie przeczyścisz krokowca to nikt Tobie tutaj za wróżkę robił nie będzie. Weź od znajomego na podmianę silniczek krokowy i dopiero kiedy okaże się, że to faktycznie nie on, to będzie można myśleć dalej.

Pawel
13-08-2013, 20:24
Do kolektora dolotowego dostaje się fałszywe powietrze, lub uszkodzony zaworek na odmie, stąd te obroty.

wisnia8001
14-08-2013, 13:46
na 99% krokowiec. zdejmij, przeczyść i zobacz co będzie.

Magik123
15-08-2013, 06:41
8zaworowy silnik ma odmę, nie ma zaworka.

Wymień krokowy i problem ustapi.

b0l022
15-08-2013, 12:03
Kolega w mitsubishi miał identycznie i okazało się, że silniczek krokowy. Myślę, że gdyby łapał lewe powietrze to latał by samochód na obrotach.

Pawel
15-08-2013, 15:50
Magik, ja mam 8 zaworowy, ma odmę i ma zaworek. Jak kupiłem, nie było zaworka, obroty miał cały czas 2500 i wiecej, jak załozyłem zaworek, to teraz jak gorący silnik, to ma aż za wolne obroty, i jak sie zagapię pod światłami, to potrafi zgasnąć. Na zimnym silniku ma 900 obrotów.

Magik123
15-08-2013, 18:20
Mówimy o silniku 1.6 CVH Ty masz całkiem inny silnik a ten w Escorcie nie miał zaworu, jedynie 1.4.