Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] Napięcie akumulatora


Stasiu47
13-08-2013, 18:25
Napięcie mojego aku odczytane w teście wynosiło 11,6V. Po uruchomieniu silnika wskazuje 14,5-14,6V, również przy załączonych światłach mijania. Oczywiście przy takim napięciu spoczynkowym nie działał system ASS, radio wyłącza się po 5 minutach. Po przejechaniu 240 km napięcie spoczynkowe skoczyło do 11,9, ale rano było znów 11,6V. O dziwo, ale zadziałał ASS i to przy niezupełnie zagrzanym silniku. Po przejechaniu kolejnych 250 km napięcie spoczynkowe odczytane bezpośrednio po jeździe wynosi tylko 11,9V.
Czy ktoś może sprawdzić napięcie w swoim aucie w stanie spoczynku i po uruchomieniu silnika i podać ile wynosi?
W okienku w obudowie akumulatora nie widzę żadnego zielonego oczka. Czy w te akumulatory (podobno dla systemu ASS muszą być specjalne) mają jakiś wskaźnik sprawności w postaci zielonego oczka, które znam z innych aut?

salom
13-08-2013, 20:18
Akumulator naładowany, w stanie spoczynku powinien mieć około 13 Volt !@,8 do 13,2 V.
Alternator ładuje ci prawidłowo. Wymień akumulator, twój jest uszkodzony, nie przyjmuje prądu. Może jeszcze nie złom, ale lepiej wymienić, bo jeżdżąc na nim spalisz alternator.

Atlis
13-08-2013, 22:10
bzdury. wszystko jest ok, te auta tak maja.

Stasiu47
14-08-2013, 14:25
wszystko jest ok, te auta tak maja.
Dlatego prosiłem kolegów o sprawdzenie wskazań komputerów w pojeździe. Wg literatury prawidłowe napięcie spoczynkowe to ok. 12,5V. U mnie jest to 11,9 po jeździe i 11,6 rano. Sprawdzone wielokrotnie. Auto jest na gwarancji, ale chyba podjadę do punktu wymiany i zrobię pomiar pod obciążeniem ok 180A żeby mieć jakiś argument w serwisie.

Atlis
14-08-2013, 16:21
stasiu, a ta twoja literatura z ktorego roku jest? ja mam foke od 2011r, napiecie w akumulatorze jest tak jak u ciebie, i problemow nie mam. nawet prosze bardzo, moj filmik z lutego 2012:

http://www.youtube.com/watch?v=41zHLPyE-eY

bez sensu pojdziesz do punktu wymiany i juz w ogole do serwisu, skoro auto jest w porzadku. nie zapominaj, ze nie masz zwykly akumulator, tylko akumulator do ASS, ktory zachowuje sie zupelnie inaczej klasyczny...

Stasiu47
14-08-2013, 19:02
Dzięki Atlis.
Tylko co jest w takim razie z radiem. Jak kręcę się na miejscu, czyli można zakładać niższe napięcie akumulatora radio pogra 10-15 min. i wyłączy się. Dla ponownego włączenia należy uruchomić silnik. Po trasie gra dłużej.
Druga sprawa to dlaczego przez całą wiosnę i pół lata (bo zimą to co innego) ASS był uśpiony, nawet po trasie ok. 2 x 400 km. Zaczął działać od poniedziałku po trasie ok. 240 km. To co, będzie działał wg jakiegoś widzimisię komputera pokładowego? W focusie tak mi działał centralny zamek.
PS. W focusie masz fajny graficzny wyświetlacz.

Atlis
14-08-2013, 19:21
radio sie wylacza, bo komputer chroni wlasnie akumulator. poprostu auta z ASS tak maja - akumulator nie ma duza pojemnosc, ale potrafi sie bardzo szybko naladowac ale rowniez rozladowac - klasyczny akumulator by czeste starty nie wytrzymal.

co do pracy ASS u ciebie - nie moge ci na te pytanie odpowiedziec, bo nie wiem jak wyglada profil twojej trasy - na to, czy sie ASS wlaczy lub nie ma wplyw duza ilosc czynnikow - temperatura silnika, temperatura powietrza, temperatura w samochodzie (wlaczona klima), naladowanie akumulatora, uzywanie innych urzadzen elektrycznych w aucie... a moze wlasnie jednym z powodow, dlaczego sie nie wlacza u ciebie ASS jest czeste sluchanie radia na wylaczonym silniku - akumulator jest poprostu zbyt czesto bardzo rozladowany. nie wiem.

u mnie tez czasami ASS nie zadziala nawet w sytuacjach, kiedy normalnie zadzialal i odwrotnie.

boncio
15-08-2013, 21:09
U mnie napięcie akumulatora jest podobne - 11,6 do 11,9V na postoju. Nawet już kiedyś pytałem o to na forum. Ale u mnie zarówno ASS jak i radio na postoju działa prawidłowo pełna godzina i po ponownym włączeniu kolejna. ASS nie wyłącza silnika tylko wtedy gdy jest za zimno lub za ciepło. Wyłącza silnik nawet z włączoną klimą, gdy jest chłodno w kabinie (wentylator na niskim biegu). Natomiast włączył go wcześniej niż wcisnąłem sprzęgło. Czasem mi nie działa, ale to po tygodniowym postoju. Po weekendzie działa po 10km jazdy. Czasem nie zadziała jak powinien, ale to bardzo rzadko.
Mój rekord ASS to 500m od startu i tylko dlatego, że założyłem iż po takim krótkim odcinku nie wyłączy silnika.

Stasiu47
16-08-2013, 13:15
Ciekawa sprawa z tym napięciem. W zasadzie wbrew wszelkim zasadom. Napięcie pojedynczego ogniwa to 2,1V x 6 daje 12,6 V. Chyba, że naszych autach to nie jest akumulator kwasowo-ołowiowy tylko coś innego. Z radiem pojadę chyba do serwisu, chociaż z doświadczenia wiem, że najpierw pojeżdżą po mieście, a potem stwierdzają, że wszystko gra.

Atlis
16-08-2013, 17:20
akumulatory dla start-stop sa kwasowo-olowiowe, ale ich konstrukcja jest ciut inna niz tradycyjnych akumulatorow.

http://www.auto-swiat.pl/1-jak-dobrac-akumulator-do-systemu-start-stop

Stasiu47
18-08-2013, 20:17
Ciekawe!

watson1
28-10-2017, 18:46
Witam, Odkopię temat trochę.
Stałem się dzisiaj posiadaczem (mam nadzieję, że szczęśliwym) Focusa MK3 1.6 Ecoboost. Komputer pokładowy pry uruchamianiu pokazuje mi komunikat, że akumulator rozładowany. W teście zegarów po przejechaniu jakiś 20km pokazuje mi napięcie 11,9. Powinienem się martwić? System ASS się nie uruchamiał, samochód odpala bez "zająknięcia".

aprox99
28-10-2017, 19:38
może i odpala ale aku do wymiany,przyjdą mrozy i będzie klapa

Piciu1991
28-10-2017, 19:55
Witam, Odkopię temat trochę.
Stałem się dzisiaj posiadaczem (mam nadzieję, że szczęśliwym) Focusa MK3 1.6 Ecoboost. Komputer pokładowy pry uruchamianiu pokazuje mi komunikat, że akumulator rozładowany. W teście zegarów po przejechaniu jakiś 20km pokazuje mi napięcie 11,9. Powinienem się martwić? System ASS się nie uruchamiał, samochód odpala bez "zająknięcia".

Skoro stałeś się dzisiaj posiadaczem tego auta to jest duza szansa ze auto postało kilka dni i troche prądu uciekło z aku. Mialem podobnie i po przejechaniu ok 50km aku się doładowało i było wszystko ok. Nie martwiłbym się na zapas tylko pojeździł kilka dni.

Stasiu47
29-10-2017, 17:40
może i odpala ale aku do wymiany,przyjdą mrozy i będzie klapa
Moje wcześniejsze wpisy są z 2013 r. i od tej pory "akumulator jest do wymiany". Napięcie na drugi dzień po jeździe poniżej 12V czyli klapa, jednak ciągle szkoda mi kasy bo odpala bez problemów, jedyny problem to nie działa ASS (dla mnie zbędny) i radio, które po wyłączeniu silnika gra 5-10 min. ale ponieważ w aucie nie siedzę więc to też niewielki problem. Zbliża się zima, będzie to 6-ta dla mojego auta, i jeżeli aku raz zawiedzie pójdzie do wymiany.

klikklak
29-10-2017, 20:14
Witam
U mnie jest dokładnie tak jak to zostało opisane w pierwszym poście w tym temacie. Działo się tak ze starym akumulatorem, po wymianie na nowy jest identycznie więc chyba ten typ tak ma. Dodam, że nie mam ASS.

watson1
29-10-2017, 21:10
OK, troszkę mnie uspokoiliście. Poobserwuję przez pewien czas. Zastanawiam się czy ASS będzie u mnie potrzebny/przydatny, może po jakimś czasie go wyłączę całkiem i w razie czego nie będę inwestował w droższy akumulator.
Zresztą dzisiaj po paru kilometrach przejechanych już mi się nie pokazywał błąd, ale wyłączyłem sobie ASS więc nie wiem czy by zadziałał. Czas wszystko zweryfikuje.

EDIT:
Czy jak włączę w teście zegarów informację o napięciu akumulatora to mogę uruchomić w tym momencie silnik i wtedy zmieni się wartość tego wskaźnika?

boncio
30-10-2017, 09:01
Dane o napięciu oczywiście się zmieniają w teście. Ale co ciekawe w moich zegarach z 2013 roku nie aktualizują się gdy ta opcja jest aktywna. 0,2V różnicy pokażą, ale więcej nie... muszę wyjść i wejść ponownie.

cotozanick
31-10-2017, 18:24
...
EDIT:
Czy jak włączę w teście zegarów informację o napięciu akumulatora to mogę uruchomić w tym momencie silnik i wtedy zmieni się wartość tego wskaźnika?

Jak najbardziej możesz odpalić silnik i przeglądać wszystko co jest tam dostępne, ja już kilka razy jeździłem i obserwowałem temperaturę silnika jak rośnie bo zastanawia mnie czy nie pada mi termostat.

De-Zet
17-05-2018, 09:00
Odgrzeję temat.
Mój akumulator ma już prawie 7 lat i muszę pomyśleć o wymianie go na nowy. W teście zegarów na wyłączonym silniku pokazuje mi "Battery 11.5", ale jeszcze nigdy nie wyświetliła mi się informacja o rozładowanym akumulatorze. Zauważyłem, że ASS nawet po długiej trasie się nie załącza, więc domyślam się że aku już słabiutki...

Cena w ASO trochę powala, więc szukam zamienników. Totalnie nie znam się na elektryce, mam nadzieję, że szukam aku o właściwych paramertach.

Znalazłem w przystępnych cenach takie oto dwa:
http://allegro.pl/varta-blue-dynamic-startstop-efb-12v-75ah-730a-e46-i7128242134.html
https://www.ceneo.pl/40500999#crid=40902&pid=10042
Czy będą pasować do mojego C-Maxa?

Doradźcie o co pytać sprzedawcę, wiem że o auto start-stop i chyba + z prawej strony.
Jest jeszcze podobny http://www.norauto.pl/czesci/akumulatory/g14-varta-ststop-95ah-850a-l-1 jednak cena już wyższa.
A może jesteście w stanie podać konkretny model akumulatora do 1,6 EcoBoost z ASS?

boncio
17-05-2018, 12:05
De-Zet w dziale Focusa jest o akumulatorach do 1,6EB łącznie z konkretnymi modelami. Populacja Focusów 3x większa i łatwiej o info. Z tego co kojarzę, fabryczny to właśnie Warta.
Ale skoro Twój przeżył 7 lat, to mój jeszcze 2 pociągnie ;)

Mi_Sta
17-05-2018, 13:05
Witam,
Pragnę poinformować kolegów, że jest takie urządzenie jak "prostownik do ładowania akumulatorów" i w przypadku niskiego napięcia akumulatora na postoju, należy go podładować, tym bardziej jak auto wcześniej dłużej nie jeździło, bądź jeździ na krótkich trasach lub włącza się jednocześnie dużo odbiorników prądu.
U mnie, jak auto nabyłem początkiem marca, a wcześniej stało ze 3 miesiące, też było niskie napięcie na postoju ~12.1V, po podładowaniu i teraz przy jeździe mieszanej trzyma w granicach 12,4V. Akumulator jest raczej 1-szy kupiony razem z autem, ale dokładne jego parametry i jakiej marki mogę podać wieczorem, pozdr....

weuek
17-05-2018, 13:11
Ale nie każdy uznaje robienie czegokolwiek z autem oprócz jazdy. A żyjemy w czasach wymieniana, a nie dbania o niewymienione.

Artu66
17-05-2018, 17:10
Odgrzeję temat.
Mój akumulator ma już prawie 7 lat i muszę pomyśleć o wymianie go na nowy...Dzisiaj zamontowałem Banner POWER BULL P6009 12V 60 Ah / 540 A (https://www.strefakierowcy.pl/53340,banner-power-bull-p6009-12v-60-ah-540-a.html), bo oryginalny po 7 latach się poddał :razz:
Nie wiem tylko, czy dla start/stop nie powinien mieć większej pojemności? Sprawdź rozmiar obecnego, i może zmieści się większy :)
Swoją drogą nobla temu kto wymyślił takie umiejscowienie akumulatora :<

De-Zet
18-05-2018, 09:47
Dzisiaj zamontowałem Banner POWER BULL P6009 12V 60 Ah / 540 A, bo oryginalny po 7 latach się poddał
Inny model samochodu i inny akumulator. Do start/stop musi być specjalny. Ten pewnie by padł szybko, o odzyskiwaniu energii nie wspomnę.

Stasiu47
18-05-2018, 16:21
Mój "ciągle do wymiany" przetrzymał bez problemu 6-tą zimę. Po kilku dniowym postoju na mrozie odpalał bez problemu. Trochę mnie dziwi post Mi_sta, że ma napięcie 12,4V. U mnie jak zawsze 11,6-11,9, u innych z tym silnikiem podobnie więc co jest grane?

Jaryska
18-05-2018, 20:34
Bo pewnie Ci inni mają inne pojazdy, starsze, mniej elektroniki.
U Ciebie , jako że pojazd nie stary elektronika na postoju, po wyłączeniu silnika pobiera dużo prądu, tak przez pół godziny, aż sie uspią moduły.
Najlepiej sprawdzić akumulator rano, po nocy, wtedy można określić jego stan, oraz dokonać rozruchu silnika na podłączonym mierniku prądu do akumulatora.
I wskazania miernika podczas kręcenia silnikiem wskażą stan akumulatora, do ilu Voltów spada napięcie podczas kręcenia.

boncio
18-05-2018, 20:39
Akumulator do 1.0 jest faktycznie taki sam jak do 1.6 ecoboost (mam idenryczny też w B-maxie), ale napięcie rzeczywiście jest wyższe.Jest troche inne zarządzanie energią i inaczej ładuje. Poza tym te 11.6V w teście to jest już pod obciążeniem.
Właśnie, u mnie podczas rozruchu nie spada poniżej tego co jest po samym włączeniu zapłonu, czyli tych np. 11,6V. Czasem rośnie o 0,2V.

Stasiu47
18-05-2018, 20:51
We wcześniejszych postach, a dot. one silników 1,6 Ecoboost - nie tylko moich - wyraźnie "stoi", że napięcie np. rano to 11,6 V i jest to stan normalny. Ja tego nie rozumiem, ale przyjmuję to za oczywistą oczywistość. Dlatego zdziwiło mnie, że kolega w aucie z silnikiem 1,0 (czyli też Ecoboost) ma 12,4 V. Kumaty wg mnie diagnosta pouczył mnie, że auto ma być na noc zamknięte pilotem, czego przez ponad dwa lata nie robiłem. Pewnie to i nieczęsta jazda na krótkich odcinkach, bez doładowywania akumulatora z zewnątrz przyczyniły się do gorszego stanu baterii, ale póki co daje radę więc go nie wymieniam.

Mi_Sta
22-05-2018, 11:42
Może trochę przesadziłem, bo te 12.4V miałem niedługo po doładowaniu akumulatora. Po prawie dwumiesięcznej jeździe, w zeszłą sobotę zmierzyłem - było 2.09V, a w niedzielę, po powrocie z trasy ~250km było 2.18V - pomiary robione dokładnym miernikiem. Akumulator oryginał marki Ford, 75Ah.

De-Zet
25-05-2018, 18:37
Akumulator oryginał marki Ford, 75Ah.
No proszę. A ja oryginalnie mam fordowski 60Ah. Będę zmieniał na identyczny, gdyż sprawował się bardzo dobrze przez ponad 7 lat, do tego głównie jazda po mieście. Nigdy też nie musiałem go doładowywać.
Teraz w serwisie dają rabat na akumulatory, więc cena wynosi 600 zeta.
Edit:
Aku zmieniłem. Od Tego czasu objaw ze zwłoką w działaniu wspomagania kierownicy pojawił się jedynie raz, gdy prawdopodobnie nie zdążyłem jeszcze w pełni doładować akumulatora.

Dambi
15-06-2018, 17:04
Dzień dobry mam kłopot, czy ktoś wie czym się różni alternator danso 930 od 1118?

hockey
19-09-2018, 15:34
No proszę. A ja oryginalnie mam fordowski 60Ah. Będę zmieniał na identyczny, gdyż sprawował się bardzo dobrze przez ponad 7 lat, do tego głównie jazda po mieście. Nigdy też nie musiałem go doładowywać.
Teraz w serwisie dają rabat na akumulatory, więc cena wynosi 600 zeta.
Edit:
Aku zmieniłem. Od Tego czasu objaw ze zwłoką w działaniu wspomagania kierownicy pojawił się jedynie raz, gdy prawdopodobnie nie zdążyłem jeszcze w pełni doładować akumulatora.

Jakie masz teraz napięcie przy nowym aku w teście zegarów na wyłączonym silniku?

36ha
11-10-2018, 21:30
Przeglądając wątki o niedoładowanych akumulatorach przeczytałem i wasz i nie wiem jak w waszych autach ale pewnie tak samo jak w focusach jest system inteligentnego ładowania który mnie osobiście denerwuje. Napięcie 11,7-11,9 to dla mnie przyspieszone zużycie akumulatora po przez zasiarczenie . A więc odłączyłem to inteligentne ładowanie przez wypięcie wtyczki z BMS-a. Z drugiej strony jak przeczytałem że komuś akumulator wytrzymał 7 lat to już sam nie wiem


Tu mój wątek ; https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=286167[/url]

Natiew
03-01-2020, 22:34
Witam jak w temacie ;zauważyłem ten problem po mrugających światłach dziennych[ledowych] po zmierzeniu napiecia miernikiem pokazuje 14,9V Po wymianie rygla regulatora napięcia wartość bez zmian szukałem po masach ,ale problem zostaje.Czy ktoś miał już ten problem ,szukałem w szukajce ,ale brak tematu z tym modelem.

luckyboy
04-01-2020, 04:13
Rozładowany akku?

Piasek80
04-01-2020, 06:30
Ustal czy masz tam "ynteligentne ładowanie".
Jeżeli tak - no to zapewne jak napisał luckyboy: zdycha aku.

Natiew
04-01-2020, 07:49
Aku. jest dwuletni ,ale sprawdzę stan naladowania . Co do yntligentnego ladowania jak to sprawdzić ?

dodoh
04-01-2020, 11:00
Witam ja mam nowy akumulator Varta 2019-kwiecien.Mam stały pomiar w gniezdzie zapalniczki,i po właczeniu zapłonu pokazuje 12.2 a po uruchomieniu rosnie stopniowo do 14.9 po dalszej jezdzie nieco spada i mysle ze to jest ok.
Jedynie nie wiem jaki aku jest wpisany w komputerze auta.Jedynie co zrobiłem po wymianie aku to zaadoptowałem go 5x sw.pmgielne i 3x awaryjne ikonka aku pomrugała i chyba go przytuliła.Jednak przed wymiana jak i obecnie włacza mi sie ten Bład DTC 00-200.a ogolnie nie mam problemów.Pozdr.

Natiew
04-01-2020, 12:05
Koledzy jeszcze jedno zrobiłem dziś test na wyświetlaczu zegarów [mam duży wyświetlacz] Nie znam sie na tych kodach ale jest taka informacja [Batery 12,2 V ] z czym to się wiąże?

Bump: Koledzy jeszcze jedno zrobiłem dziś test na wyświetlaczu zegarów [mam duży wyświetlacz] Nie znam sie na tych kodach ale jest taka informacja [Batery 12,2 V ] z czym to się wiąże?

Bump:

Piasek80
04-01-2020, 12:48
Po mojemu za mało
https://uruchom.com/poziom-napiecia-akumulatora-12v/
zwarę jaką dostał albo coś. Jak masz jeszcze gwarancję to się spiesz.

dodoh
04-01-2020, 12:57
a ja uwazam że raczej jest ok nie ma po co kombinowac.
Podobne wskazania na poczatku i koncowe jest w Mercedesie AMG 12,2...n/14/9 tez jak mój startstopek tylko ze automat. i teraz jakie wyciagma wnioski?
Moze jednak tak ma widocznie byc.

Natiew
04-01-2020, 13:38
Jak wspominalem w poście wczesniej jest to odczyt z testu zegarów ,nie wiem czego ta wartość dotyczy ,ponieważ na mierniku dalej 14,9 V .chyba że ford tak ma ?????

Bump:

CmaXpk
04-01-2020, 14:34
Generalnie napięcie aku powinno wynosić 12,6-12,8V,natomiast napięcie ładowania powinno wynosić14,5V.Po włączeniu odbiorników prądu np.światła,ogrzewanie tylnej szyby,dmuchawa napięcie powinno spaść do wartości 13,8-14 V.

madamsz
04-01-2020, 15:07
Jest sporo tematów na forum o BMS - Ford tak steruje ładowaniem akumulatora, że czasami może być 12V a czasami nawet 15,2V.
Co do mrugania ledów - jakość jest ich różna, miałem na doświetlaniu zakrętów w Merivie i wywaliłem, same niejednokrotnie wprowadzają zakłócenia do instalacji.

Natiew
04-01-2020, 16:59
CmXpk-tu sie z Tobą nie zgodzę w tej kwesti ,bo za utrzymanie stalego napiecia służy regulator napięcia ,po drugie to to ze na pewno na codzień nie jeżdzisz z włączonymi wszystkimi odbiornikami.Z tego co wyczytałem powinno być 13,5V .Gdyby tak było to bym się nie martwił ,ale żal mi bedzi ksenonów jak sie przepalą.Więc muszę dalej szukać .

Bump: CmXpk-tu sie z Tobą nie zgodzę w tej kwesti ,bo za utrzymanie stalego napiecia służy regulator napięcia ,po drugie to to ze na pewno na codzień nie jeżdzisz z włączonymi wszystkimi odbiornikami.Z tego co wyczytałem powinno być 13,5V .Gdyby tak było to bym się nie martwił ,ale żal mi bedzi ksenonów jak sie przepalą.Więc muszę dalej szukać .

Bump: CmXpk-tu sie z Tobą nie zgodzę w tej kwesti ,bo za utrzymanie stalego napiecia służy regulator napięcia ,po drugie to to ze na pewno na codzień nie jeżdzisz z włączonymi wszystkimi odbiornikami.Z tego co wyczytałem powinno być 13,5V .Gdyby tak było to bym się nie martwił ,ale żal mi bedzi ksenonów jak sie przepalą.Więc muszę dalej szukać .

dodoh
05-01-2020, 09:47
Panowie moje wypowiedzi dot aku EFB i --AGM. I Jednak napiecia sa inne niz w aku kwasołow.

szkolny
06-01-2020, 12:06
Ja w swoim C-max 2.0 duratec mam napięcie aku po tygodniu postoju,mierzone w zapalniczce 11.8 czasem nawet mniej i odpala bez problemu nawet w mrozy,w trakcie jazdy ładowanie 14,2 w górę ale nigdy więcej jak 14,5-poprzednie auto Reno Scenic tez spadało poniżej 12V po dłuższym postoju i też odpalał-myślę że to 12,6V to jest mit lub mierzone zaraz po zgaszeniu auta.

dodoh
06-01-2020, 16:04
Dzisiaj sprawdziłem w Toyocie CHR w zapalniczce 11,5 zapala ładnie ładowanie w zapalniczce 13,9-14,1.Temp na zewnatrz 0,6Cpo 2dniach parkowania na parkingu.

luckyboy
06-01-2020, 17:54
Napięcie akumulatora można mierzyć po uśpieniu systemów w samochodzie albo po odłączeniu klemy.

Stasiu47
07-01-2020, 20:05
Mój od 6-7 lat ma 11,5 V po jednym dniu postoju - wg wskazań kompa i mierzone miernikiem.Ładowanie chyba poniżej 15V ale dokładnie nie pamiętam. Myślałem, że to już padaczka, a tyle lat kręci bez problemu.

boncio
09-01-2020, 18:00
W C-maxie mk2 to norma z takim ładowaniem. Jak nowy aku to spada nawet do 12,2V jak się przyspiesza i rożnie do 15V jak hamuje silnikiem. Typowe napięcie ładowania to wtedy ok 13,5V.
Jak aku jest starszy niż nawet tylko 2 lata to ładowanie ma prawie zawsze wyższe i spada do 13,5V podczas przyspieszania, a typowo jest ok 14V.
Tych co nie mają lub nie mieli tego modelu niech się już nie wypowiadają.

Do autora pytanie czy miał robiony reset BMS po wymianie akumulatora.

Napięcie na ekranie licznika 12,2V to jest napięcie ładowania akumulatora. Podobne powinno być w zapalniczce i u mnie jest.

Krzysiekolk
10-01-2020, 20:50
Panowie, ja jeżdżę od dwóch lat C-Maxem mk2 z 2017 roku. Od początku obserwuję napięcie podczas ładowania i inne parametry. Mam ponad 20-sto letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie pomiarów i powiem, że to nie takie proste jak się wydaje.
U mnie wyświetlacz podczas testu wskazuje napięcie 11.5V a woltomierz w zapalniczce w tym samym czasie 12,2V. Woltomierz w zapalniczce skalibrowany miernikiem klasy 0,08% (fabrycznie zawyża 0,2V).
Przede wszystkim napięcie akumulatora wpiętego w instalacje samochodową mierzymy po czasie co najmniej 30 minut po zamknięciu pojazdu.
Dla ciekawych powiem, że po otwarciu drzwi aku jest obciążony prądem ponad 4A a jak załączy się pompka elektryczna wody - to nawet ok. 8A. Więc spadek napięcia na akumulatorze musi się pojawić.
W tych modelach mamy tzw. BMS.
Czujnik mierzy temperaturę, napięcie i wydajność prądową akumulatora. Wykorzystuje te informacje do obliczania stanu naładowania (SoC) i stanu zużycia (SoH) akumulatora.
Robię na bieżąco pomiary parametrów aku i ładowania testerem VIAKEN.
U mnie napięcie ładowania w zapalniczce osiąga maksymalnie (oczywiście chwilowo) 15,2V.
Jest jeszcze rzecz, o której powinniśmy wiedzieć podczas diagnozowania i testowania alternatora pracującego w systemie Ford Smart Charge.
Samochody używają „inteligentnego” systemu ładowania. Ten system używa dwukierunkowej komunikacji między zespołem napędowym – modułem sterującym (PCM) i alternatorem, aby zmienić wyjście ładowania w zależności od czynników, takich jak temperatura, stan baterii, obciążenie itp. Wtyczka alternatora ma trzy styki, jeden przesyła polecenia z PCM do alternatora, drugi polecenia potwierdzenia z alternatora z powrotem do PCM, a trzeci to
czujnik napięcia baterii.
Alternator ma zintegrowany regulator napięcia, który teoretycznie będzie nadal działać konwencjonalnie przy utraconej komunikacji z PCM.

Mam nadzieję, że pomogłem, a nie namieszałem ;)

Stasiu47
11-01-2020, 12:46
Mam nadzieję, że pomogłem, a nie namieszałem
Nooo, to jest wykład. Moje pojmowanie elektryki w samochodach skończyło z pierwszą Astrą, o elektronice nie wspomnę.
Mam jednak pytanie, czy wśród tych różnych SoC-ów, SoH-ów itd jest możliwość takiej regulacji (ustawienia?, zaprogramowania?) tych systemó, żeby radio nie wyłączało się po 5-10 minutach, tylko po godzinie jak w nowym C-maxie i innych autach.

Krzysiekolk
11-01-2020, 19:11
To pytanie do kolegów, którzy zajmują się zmianą nastaw oprogramowania samochodu. Możliwe, że takie zmiany umożliwia ForScan.

boncio
13-01-2020, 15:09
radio nie wyłączało się po 5-10 minutach, tylko po godzinie
Ale to wynika właśnie z faktu zapobiegania nadmiernego rozładowania akumulatora. Dzięki temu następnego dnia nadal odpalisz auto ;)

Powiem Ci więcej jest nawet drugi poziom tego zabezpieczenia, który całkowicie odcina możliwość włączenia radia - czarny ekran i zero reakcji na guzik on/off. Dopiero włączenie silnika, czyli podładowaniu aku pozwala ponownie słuchać radia na postoju.

Stasiu47
13-01-2020, 17:31
Powiem Ci więcej jest nawet drugi poziom tego zabezpieczenia, który całkowicie odcina możliwość włączenia radia - czarny ekran i zero reakcji na guzik on/off. Dopiero włączenie silnika, czyli podładowaniu aku pozwala ponownie słuchać radia na postoju.
Tak się dzieje gdy radio się wyłączy, tylko odpalenie silnika pozwala na włączenie. Ja wiem, że jest to ochrona akumulatora przed rozładowanie, podobnie miał kolega w Peguocie 3008, też radio grało ok. 10 min. Pytanie zadałem, bo może jest jakaś dolna granica napięcia akumulatora, przy której komputer wyłącza odbiorniki, a którą można zmienić np. o 0,2-0,3 V.

boncio
14-01-2020, 11:42
U mnie zanim całkowicie odłączy radio, daje się je kilka razy włączyć, nie tylko raz.
może jest jakaś dolna granica napięcia akumulatora, przy której komputer wyłącza odbiorniki, a którą można zmienić np. o 0,2-0,3 V.
Jest, tylko zaszyta w sofcie BCM. Przy czym nie jest to tylko napięcie, a tez to co było opisane kilka postów wcześniej przez kolegę.
Nie ma możliwości prostej jej zmiany jakimś parametrem.

A co do napięcia na zegarach, to jeszcze napiszę, że jest ono też inne niż odczytane kablem przez OBD.

I cieszmy się, że można włączyć radio bez włączania zapłonu, czy bez kluczyka, bo w żony aucie to całkowicie niemożliwe.

baal
04-04-2020, 18:04
To teraz ja opiszę swoje obserwacje dotyczące ładowania akumulatora i alternatora. Ford Grand G-max 2011r 1.6 TDCI 115KM. Wskaźnik jest wstawiony w gniazdo zapalniczki (chiński jakby kubek z wejściami USB i dodatkowymi gniazdami zapalniczki), Po nocy wskazuje 11,8V w trakcie jazdy 14,6-15,1 jak spadnie do 13,6 zapala się kontrolka czerwona akumulatora na desce rozdzielczej zdarza się to bardzo rzadko ale się zdarza . Wyłączę silnik i po chwili uruchamiam i wszystko wraca do poprzednich wskazań(14,6-15,1). Alternator po naprawie jednak stwierdzam, że zbędnej bo przed naprawą miałem takie same wskazania a wybuliłem kasę za naprawę 400 zł.

dodoh
04-04-2020, 18:11
mam identiko! Pozdrawiam

baal
30-08-2020, 11:46
Teraz wymieniłem akumulator bo padł i uszkodzeniu uległa maglownica. Po naprawie i wymianie akumulatora wskazania ładowania akumulatora nieco spadły ale i tak są w granicach 14,3. - 14,7V.

Ringostar
31-08-2020, 20:13
Zresetowałeś komputer po wymianie akumulatora ?

djdanhill
29-08-2022, 19:50
Witam

Kupiłem tydzien temu Cmaxa 1.6 diesel 2013 rok, po 3 dniach nie mogłem go odpalić padł aku (jak się okazało był jeszcze org pierwszy montaz)

Po odpaleniu z kabli pojechałem na stację podłączyli tester wyszło ładowanie 14.6 ale aku do wymiany.

Został włożony nowy przyuczony forscanem choć ponoć nie trzeba i tyle. Następnego dnia podjechałem do tego samego zakładu żeby sprawdzili ładowanie aku i okazało się że ładowanie to tylko 13.5 (na włączonych światłach radiu i klimie) jak wyłączyłem wszystko spadło do 13-12.9

Czy to normalne? Czy w tych autach jest jakieś inteligentne ładowanie aku że nie daje wyższego pradu ładowania ??

tedi_k
30-08-2022, 14:30
... Cmaxa 1.6 diesel 2013 rok... Czy w tych autach jest jakieś inteligentne ładowanie aku że nie daje wyższego pradu ładowania ??

A kolega "z choinki się urwał" czy też wprost z Syrenki do tego C-maxa się przeniósł???
Owszem - "inteligentne ładowanie" tak prawie od 20 lat jest stosowane a w C-maxie to nawet "reset" po wymianie aku jest NIEZBĘDNY a nie "ponoć nie trzeba":...

luckyboy
30-08-2022, 15:57
Odłącz to inteligentne ładowanie bo jest bez sensu [emoji846]

djdanhill
30-08-2022, 16:23
Panowie nie znam się na autach, robili mi reset w forscanie ale nic to nie dało nadal male ładowanie. Na yt widziałem filmy że wpisywali jaki jest akumulator ale tu w ustawniach nie ma takiej opcji wcale.

tedi_k
30-08-2022, 19:00
... jest bez sensu...

Bez sensu to są takie "porady" podwórkowych mędrków"...
Konstruktorzy-inżynierowie to kretyni, a "Janusz z Forum" doradzający w ten sposób to oczywiście "fachowiec"...

Do kompletu należy zawsze dodać, że "bezwzględnie należy też usunąć EGR, wyciąć katalizator i usunąć DPF"...
No to może jednak prościej jest jeździć do końca życia ową Syrenką?


djdanhill - wszystko jest w należytym porządku, tak ma być i nic nie należy ruszać.

djdanhill
30-08-2022, 21:01
Kolejny dzień testów dziś ładowanie akumulatora już tylko 11.8 do 12.2 więc coś chyba jednak nie tak

Czy to ma jakiś wpływ że auto mam z systemem start stop a akumulator zwykły? Akurat nie mieli na miejscu do tego systemu

tedi_k
31-08-2022, 07:50
Panowie nie znam się na autach...

...więc coś chyba jednak nie tak...

Kolego - piszesz, że nic z tego "nie kumasz" a potem ciągniesz wątek bez sensu...
Oddaj to auto do sensownego warsztatu znającego się na Fordach na sprawdzenie i diagnozę.

BTW - nie ma czegoś takiego jak "ładowanie 11,8V do 12,2V". To jest napięcie rozładowanego aku BEZ WŁĄCZONEGO SILNIKA.

djdanhill
31-08-2022, 10:05
Byłem w warsztacie podłączyli miernik pod aku na włączonym silniku i takie wartości pokazywal

luckyboy
31-08-2022, 10:39
Bo inteligentne ładowanie jest bez sensu. Odłącz wtyczkę przy klemie minusowej i zapomnij.

tedi_k
31-08-2022, 20:03
Byłem w warsztacie podłączyli miernik pod aku na włączonym silniku i takie wartości pokazywal

I co powiedzieli? Przecież wypisujesz totalne bzdury - gdyby ten pomiar był prawdziwy to by oznaczało, że alternator WCALE NIE PRACUJE. A takiej opcji brak (bo kontrolka ładowania/akumulatora "oświetlała by całe wnętrze auta").
Napisałem - trzeba się udać do warsztatu, "który się zna".
Na razie to Kolega najwyraźniej odwiedza "kowali".

djdanhill
31-08-2022, 20:10
TEDI_K pojechałem na stację diagnostyczna podłączyli zrobili mi wydruk jakie jest ładowanie. Pojechałem do dużej firmy gdzie naprawiają auta - podłączyli takie samo urządzenie jak na stacji diagnostycznej wyszło niższe ładowanie, przynieśli miernik auto odpalone wszystko wyłączone ładowanie 12.5 - 12.6 (silnik wlaczony) poprosil aby włączyć odbiorniki światła klima radio podgrzewanie szyb na mierniku pokazało 12.1 (silnik wlaczony)
Byłem u człowieka który robi elektronikę w autach podłączyl forscana zrobił reset aku, sprawdził też ładowanie miernikiem i w programie też Ok 12.2

Więc jak mają to sprawdzic

tedi_k
01-09-2022, 07:18
....Więc jak mają to sprawdzic

Ja "wymiękam"...
Kolego - jeździłem Grand C-maxem 5 lat. Widziałem/siedziałem w nich różnych C-maxów SETKI.
ŻADEN Z NICH nie miał takich problemów - jeśli był sprawny.

Więc nie bardzo widzę sens dalszej tu dyskusji...
Ma kolega trochę za daleko, bym go wysłał do www.fordslawek.pl

Btw. - 99,99% z tych C-maxów miało układ BMS "na swoim miejscu", bez żadnego "odpinania wtyczki z klemy ujemnej"...

djdanhill
01-09-2022, 09:43
Tedi ostatnie pytanie

Włożony został zwykły akumulator beż start stop czy to może powodować takie problemy?

luckyboy
01-09-2022, 19:56
Bez sensu to są takie "porady" podwórkowych mędrków"...
Konstruktorzy-inżynierowie to kretyni, a "Janusz z Forum" doradzający w ten sposób to oczywiście "fachowiec"...

Do kompletu należy zawsze dodać, że "bezwzględnie należy też usunąć EGR, wyciąć katalizator i usunąć DPF"...
No to może jednak prościej jest jeździć do końca życia ową Syrenką?


djdanhill - wszystko jest w należytym porządku, tak ma być i nic nie należy ruszać.Krowa która dużo muczy mało mleka daje!

luckyboy
01-09-2022, 20:04
Tedi ostatnie pytanie

Włożony został zwykły akumulator beż start stop czy to może powodować takie problemy?Jeżeli masz ustawiony w komputerze AGM, a kupiłeś z oszczędności zwykły, to faktycznie może gorzej ładować się poprzez inną strategie ładowania.

djdanhill
01-09-2022, 21:23
Luckyboy gdzie to przestawić, mam dostep do forscana. Widziałem film na YouTube że wpisywali jaki jest aku ale u mnie nie ma takiej opcji. Chyba że jest inaczej nazwana lub w innym miejscu. Pomożesz

kris757
29-11-2022, 11:00
Witam,podpinam się pod temat 1.6tdci c-max mk2 i pytanko, czy ładowanie 15,36V-15,38V przy załączonych światłach radiu i nawiewie jest ok, czy jest za wysokie. Pytam bo padł mi aku na którym mam 10,2V, podejrzewałem że nie mam ładowania ponieważ przed tym faktem zauważyłem delikatnie przygasajacy wyświetlacz w trakcie jazdy i na drugi dzień auto nie odpaliło. Również myślalem ze może regulator napięcia ale wstawiając zastępczy aku mam powyzsze wartości które są stałe, natomiast nie wiem czy nie za wysokie bo może też prowadzić do przeladowania aku.

Antej
29-11-2022, 13:21
wstawiając zastępczy aku mam powyzsze wartości które są stałe
a BMS nadal myśli że ma ładować tego trupa 10.2V, bo nikomu do głowy nie przyszło że trzeba zrobić reset BMS

luckyboy
29-11-2022, 19:28
Witam,podpinam się pod temat 1.6tdci c-max mk2 i pytanko, czy ładowanie 15,36V-15,38V przy załączonych światłach radiu i nawiewie jest ok, czy jest za wysokie. Pytam bo padł mi aku na którym mam 10,2V, podejrzewałem że nie mam ładowania ponieważ przed tym faktem zauważyłem delikatnie przygasajacy wyświetlacz w trakcie jazdy i na drugi dzień auto nie odpaliło. Również myślalem ze może regulator napięcia ale wstawiając zastępczy aku mam powyzsze wartości które są stałe, natomiast nie wiem czy nie za wysokie bo może też prowadzić do przeladowania aku.Chwilę poładuje wyższym napięciem i przestanie.

kris757
30-11-2022, 15:17
a BMS nadal myśli że ma ładować tego trupa 10.2V, bo nikomu do głowy nie przyszło że trzeba zrobić reset BMS

Chyba źle zrozumiałeś bo 10.2V mam przy wypiętym aku i auto nie odpala. Po wstawieniu innego i odpaleniu auta ładowanie jest 15,37V. I o co chodzi z tym resetem BMS, na czym on polega? Poza tym nie posiadam systemu star/stop. Nadmienię ze posiadam standardowe aku Ford SLI 80Ah700A. Więc raczej inteligentne ładowanie mnie nie dotyczy, chyba że się mylę, to mnie poprawcie.

Antej
30-11-2022, 15:25
Czyżby?
Ja źle zrozumiałem?

Czytał kolega instrukcję obsługi auta?

krzys1968
30-11-2022, 17:57
I o co chodzi z tym resetem BMS, na czym on polega?

Zrób sobie reset BMS i sprawdzi, jakie będzie ladowanie. https://www.youtube.com/watch?v=vvLLGuI-JM0

kris757
01-12-2022, 15:25
Domyślnie Odp: Napięcie akumulatora
Czyżby?
Ja źle zrozumiałem?
Ok ogarnę ten reset BMS i dam znać czy jest poprawa. Ale jak pisałem myślałem że dotyczy to nowszych aut z systemem start/stop. Dzięki Krzys1968 za linka.

krzys1968
01-12-2022, 17:44
z systemem start/stop. .

Bez tego systemu też mają BMS.

kris757
02-12-2022, 15:00
No i sprawa wygląda następująco wykonałem reset BMS i rzeczywiście napięcie spadło i było w zakresie 13,6-13,8V nawet przejechałem się kawałek autem i to napięcie się utrzymywało. Jednak dziś rano po odpaleniu auta ponownie wróciło do poziomu 15,1-15,3V. Wykonałem jeszcze raz reset dzisiaj i na chwilę spadło do 14,2V po czym minęło kilka sekund na włączonym zapłonie i wróciło w okolice 15,1 do 15,3V. Nie posiadam fordscana aby spróbować skonfigurować aku.

kris757
07-12-2022, 12:17
Nadal problem z wysokim ładowaniem reset jak pisałem nie pomógł. Ale ciekawostka jest to że robiąc test zegarów w ukrytym menu jest napięcie akumulatora i na tym teście pokazuje niby prawidłowa wartość 14,7V a na zapalniczce w tym samym czasie mam 15,2V zarówno na mierniku jak i ładowarce z funkcją voltomierza.

tomao
07-12-2022, 12:27
Czy te wartości są odczytywane w trakcie jazdy, dłuższej trasy, czy zaraz po rozruchu?

kris757
07-12-2022, 12:37
Test z ukrytego menu zegarów zrobiony na postoju po dłuższej jeździe a na zapalniczce pomiar niezależny czy na postoju czy w trakcie jazdy cały czas 15,2V. Pomiar bezpośrednio na aku jest to samo, między plusem aku a masą bezpośrednio na alternatorze również.

Jacynt
08-12-2022, 12:21
Jak zrobić reset BMS grand c max 2014?
Trafiłem na różne sposoby (ilości kliknięć).
Co i ile razy trzeba nacisnąć?

kris757
08-12-2022, 20:29
Masz link do filmiku jak wykonać reset BMS w poście od krzys1968. Cofnij się o kilka postów. A co do mojego problemu to będąc u szwagra wymieniliśmy alternator i problem nieco się zmienił. Aby było śmieszniej chodź do śmiechu nie było po tej wymianie ładowanie początkowo było 15,2V po czym spadało do poziomu 12,8V dodatkowo zapaliła się kontrolka aku, oraz po podłączeniu kompa błąd P0113. Oczywiście pomiary miernikiem na alternatorze i baterii to samo. Zmiana aku z tym że innej pojemności też nic nie pomogła czyszczenie przewodów masowych przynajmniej tych widocznych nic nie zmieniło. Brak dalszych pomysłów spowodowało że wróciłem do starego alternatora i z powrotem do starego aku, w tym momencie znikła kontrolka aku na zegarach, prąd z powrotem wzrósł natomiast błąd P0113 został. Spędzone pół dnia nic nie pomogło w dodatku jeszcze rozmowy z znajomym elektrykiem nic nie dały a jeszcze doszedł ten błąd. Więc na drugi dzień podjechaliśmy do znajomego typowego elektryka z którym też wcześniej się komunikowaliśmy. Podłączył przyrząd pod aku który stwierdził sprawność na poziomie 75% więc wiadomo aku do wymiany no i jeszcze mówił że fordy mają inteligentne ładowanie i komputer steruje sobie kiedy ma się doładować akumulator a kiedy nie. Więc po tej akcji wiadomo nowy aku varta F17 80Ah740A rekomendowany też przez Forda. No i po wymianie aku oczywiście zrobiłem reset BMS, po tym podpięliśmy kompa i o dziwo zero błędów rowniez P0113. Po odpaleniu i obserwacji teraz sprawa ma się następująco. W początkowej fazie napięcie rośnie do 15,3-15,5v trwa to około 1 minuty max, po czym spada do 13,7-13,8v. Po dłuższej pracy napięcie wzrasta do 14,3-14,5 i przez dłuższy czas tak się utrzymuje, po czym ponownie spada do ok 13,8v. W trakcie jazdy wygląda to podobnie tak jak by rzeczywiście komputer sterował ładowaniem akumulatora. Trzyma ok 14,4v i spada do 13,8v po pewnym czasie analogicznie wzrost do 14,4v aby później spadło do 13,8v. Czyli to co powiedział elektryk. Tak więc po wymianie aku napewno już nie utrzymuje się napięcie ponad 15v, błędów też nie ma, no i to co powiedział elektryk o inteligentnym ładowaniu miało by pokrycie i chciał bym w to wierzyć że tak jest. Co o tym sądzicie bo jednak mam mieszane uczucie czy rzeczywiście problem zamknięty, czy nie do końca.

Jacynt
08-12-2022, 21:10
Masz link do filmiku jak wykonać reset BMS w poście od krzys1968. Cofnij się o kilka postów.

Dzieki, juz tą sekwencje probowalem. Moze po prostu klikam za wolno, dlatego nie powiodlo sie.

kris757
09-12-2022, 10:43
U mnie reset BMS działa, na załączonym zaplonie10x przeciwmgielne i 10x awaryjne. Później czekasz na mignięcie kontrolki od aku 3x, i wyłączasz zapłon. Następnie odpalasz auto.

Bartek.K
09-12-2022, 18:36
A jest sens reset BMS po przejechaniu 1tys?Aku wstawiłem nowy przed 1 tys.Zapomniałem dodać że po wymianie tego nie zrobiłem.

Antej
09-12-2022, 18:37
jest sens
Nie ma.