Zobacz pełną wersję : [Grand C-MAX 2010-2015] System start-stop działanie


Floryn
14-08-2013, 09:26
Witam mam problem z systemem start-stop raz działa a raz nie czy to prawda że ten system nie działa na klimatyzacji??? czy może ktoś z was ma taki problem???

jankowalski973
14-08-2013, 10:55
system wyłącza silnik nawet przy włączonej klimie i światłach, jeżeli temperatura wewnątrz wzrośnie silnik automatycznie się uruchomi, to normalne.
Osobiście system wyłączam.

Rob^
14-08-2013, 12:42
... Osobiście system wyłączam.
... czyli nie jesteś ECO :D
... w ten oto sposób cała energia i wielki nakład pracy inżynierów Forda włozony w tą jakże innowacyjną technologię poszły na marne :D

pcrb
14-08-2013, 13:46
a da sie takie cos zamontowac w c-max i generacji

Floryn
14-08-2013, 14:05
u mnie to dzisiaj dziala a puzniej 20 dni wogle

Grinch
14-08-2013, 14:10
a da sie takie cos zamontowac w c-max i generacji
nie?

Stasiu47
14-08-2013, 14:20
u mnie to dzisiaj dziala a puzniej 20 dni wogle
U mnie ostatnio działa zaskakująco aktywnie. Praktycznie w bieżącym roku kiedyś wyłączył się ze dwa razy i do tej pory nigdy więcej. Teraz wyłącza nawet przy letnim silniku i włączonej klimie (chociaż instrukcja twierdzi, że przy włączonej klimie ASS nie działa). Nie wiem co jest grane. Możesz sprawdzić jakie masz napięcie baterii?

Atlis
14-08-2013, 16:25
wszystko dziala prawidlowo.

jankowalski973
14-08-2013, 20:56
... czyli nie jesteś ECO :D
... w ten oto sposób cała energia i wielki nakład pracy inżynierów Forda włozony w tą jakże innowacyjną technologię poszły na marne :D

wydaje mi się, że ta innowacyjność nie była raczej z myślą o użytkownikach.
W przeprowadzanych testach nie daje ten system dużych oszczędności, więcej zaoszczędzić można stosując Eco Driving.

Atlis
14-08-2013, 22:41
jakich testow? bo ja widzialem na razie tylko jeden i oszczednosci byly, wieksze lub mniejsze w zaleznosci od marki i modelu samochodu. z reszta zaden z producentow nie mowi o duzych oszczednosciach, tylko o procentach - 2-3%, co w przypadku focusa lub c-maxa jest kolo 0,2-0,3l/100km - co moze sie wydawac malo, ale w skali roku to moze byc kolo 400zl, czyli 1,5 baku paliwa zadarmo w zaleznosci od tego gdzie i jak sie jezdzi.

i nie zapominajmy, ze start-stop to tylko jedno z rozwiazan obnizajacych spalanie w nowoczesnych samochodach...

Floryn
15-08-2013, 13:13
W autoryzowanym salonie forda w Olsztynie powiedzieli mi że będzie działał po przejechaniu 200 km co wy na to ????? bo samochód po wyjechaniu z salonu działał 3 miesiące na systemie ok nawet po 200 m. a teraz wciskają mi że samochód nie może stać jeden dzień bo trzeba będzie go znowu ładować. Czekam na wasze opinie. Pozdrawiam

Atlis
15-08-2013, 16:31
ja jak wyjechalem z salonu, to mialem komunikat o niskim poziomie naladowania akumulatora - jezeli auto jechalo kilka dni z kolonii przez magazyn centralny do szczecina i potem stal pare dni w salonie, to mnie to w ogole nie dziwi - przejechalem kilka kilometrow i ASS dzialal normalnie. co do ladowania po jednym dniu stania - bzdura, tak szybko sie akumulator nie rozladuje. z drugiej strony, jezeli jezdzisz codziennie tylko jakies 10 minut, to moze byc, ze jak potem jeszcze stoi auto caly weekend to nie bedzie akumulator naladowany.

Floryn
15-08-2013, 18:23
ja jak wyjechalem z salonu, to mialem komunikat o niskim poziomie naladowania akumulatora - jezeli auto jechalo kilka dni z kolonii przez magazyn centralny do szczecina i potem stal pare dni w salonie, to mnie to w ogole nie dziwi - przejechalem kilka kilometrow i ASS dzialal normalnie. co do ladowania po jednym dniu stania - bzdura, tak szybko sie akumulator nie rozladuje. z drugiej strony, jezeli jezdzisz codziennie tylko jakies 10 minut, to moze byc, ze jak potem jeszcze stoi auto caly weekend to nie bedzie akumulator naladowany.

To jest samochód na firmę i nigdy u mnie nie stoi (jak nie jest w salonie) :).Salon twierdzi że samochód jest sprawny i jest do odbioru a ja swoim laickim rozumieniem wiem że musi być gdzieś zwarcie skoro rozładowuje akumulator. Ostatnio miałem sytuację że ASS działał jeden dzień z klimatyzacją a potem już w ogóle . A też mam za złe co do salonu to że tak mi wymienili szybę czołową że musieli wymienić podsufitkę. Czekam na opinię

Atlis
15-08-2013, 22:39
no bo jest sprawny, tylko ty prawdopodobnie szukasz dziury w calym.

jankowalski973
17-08-2013, 10:45
...w przypadku focusa lub c-maxa jest kolo 0,2-0,3l/100km - co moze sie wydawac malo, ale w skali roku to moze byc kolo 400zl, czyli 1,5 baku paliwa zadarmo w zaleznosci od tego gdzie i jak sie jezdzi...

Głównym zadaniem systemu jest ograniczenie emisji spalin, oszczędności w paliwie są nie zaprzeczam ale nikt nie wie jakie koszty poniesie się za 6-8 lat związane z ewentualną wymianą najbardziej narażonych na użytkowanie systemu elementów: akumulator, alternator (dostępność oraz wyższa cena niż standardowe) i głównie turbina.
Aby oszczędność paliwa naprawdę była duża samochodem trzeba by jeździć głównie po zatłoczonym mieście, wtedy system się wykaże ale trzeba wziąć pod uwagę też to, że przy częstych startach bateria musi być częściej ładowana co znowu podnosi zużycie paliwa.
Gorzej jest poza miastem gdzie do całkowitego zatrzymania pojazdu dochodzi rzadziej i oszczędności w paliwie nie są już tak duże w stosunku do pokonanych kilometrów.
Lubię nowinki techniczne ale nie jestem przekonany co do zapewnień dobrego zabezpieczenia turbo bo nieraz przy szybkiej jeździe zatrzymując samochód silnik natychmiast się wyłącza. I niestety ale na chwile obecną nikt nie wie jak turbo to zniesie.
System był w standardzie ale gdybym miał za niego dopłacić to tylko przy wolnossącym silniku.

Atlis
17-08-2013, 11:09
ehm, po pierwsze emisie spalin nie mozna odzielic od spalania, prawda? po drugie, auto z start-stop mam w domu, jezdzilem takim sluzbowo i oszczednosci widze - czy uz z powodu start-stop lub z powodu innych rozwiazan technologicznych, ktore powoduja, ze spalanie jest nizsze.

tak, zgadzam sie z toba, ze auto, ktore 90% czasu spedza w trasie srednio z start-stop skorzysta, bo nie bardzo jest kiedy, ale takie auto tez, o ile nie jezdzi nim przedstawiciel handlowy, ma w trasie mniejsze spalanie niz w miescie, wiec start-stop tak naprawde potrzebny nie jest.

co do drozszych czesci - akumulator dla start-stop kosztuje ~1/3-1/2 wiecej niz porownywalny akumulator tradycyjny. czyli o jakies 2-3 stowy wiecej - akumulator wymieniasz raz na 5-6 lat, nie wiadomo jak beda sie ksztaltowac ceny w przyszlosci, ale jest raczej pewne, ze z wzrastajaca iloscia samochodow wyposazonych w start-stop cena aku pojdzie w dol. wiec jest prawdopodobne, ze za (w moim przypadku) 2-3 lata, kiedy bedzie potrzeba wymiany aku, cena bedzie moze o 100zl wyzsza - to ciagle mniej niz kwota ktora oszczedzam na paliwie rocznie dzieki temu, ze jezdze duzo w miescie i start-stop jest wykorzystywany czesto.

alternator? jest wzmocniony. prawdopodobnie padnie tak samo jak w kazdym innym starszym aucie. alternatory sa robione na kilkaset tysiecy cykli, przy normalnym korzystaniu praktycznie wytrzyma 10-15 lat...

turbina nie ma czemu sie zepsuc. w trybie miejskim sie praktycznie nie kreci ani nie grzeje. pozatym w benzynach jest turbina bez VGT, wiec prosta jak but. btw mowisz o szybkiej jezdzie - no chyba nie jedziesz tak szybko by wzrosla temperatura na tyle, by silnik uznal, ze turbina jest tak nagrana, by trzeba bylo chlodzic. oprocz tego 1.6EB ma pompe oleju, ktora wymusza krazenie oleju i jego chlodzenie kolo lozyska turbiny, wiec nawet kiedy silnik nie pracuje, turbina, a raczej jej lozysko, jest nadal chlodzone...

rozumiem twoje obawy, ja po przejechaniu ponad 60tys km z autami wyposazonymi w start-stop problemow nie zauwazylem. moja foka ma 54tys przebiegu, sluzbowe cklasy (diesle) tez po tyle i nie ma z nimi problemu. tak, nie jest to 250 ani 300tys, ale panowie, ktore auto z takim przebiegiem nie ma z czyms wiekszym lub mniejszym problem? kupujac uzywke trzeba sie liczyc z naprawami... dlatego uzywka kosztuje mniej niz nowe auto, nieprawdaz?

jankowalski973
21-08-2013, 08:46
udzieliłeś mi więcej informacji niż pracownicy Forda :-) dzięki,
trzeba się z tym pomału oswoić

MaXyM
21-08-2013, 13:07
Lubię nowinki techniczne ale nie jestem przekonany co do zapewnień dobrego zabezpieczenia turbo bo nieraz przy szybkiej jeździe zatrzymując samochód silnik natychmiast się wyłącza.

Czy aby napewno sei natychmiast wylacza?
Przynajmniej w BMW kolegi wylacza sie po puszczeniu sprzegla. Wcisnieciem sprzegla sie silnik znowu startuje. (nie wiem jak to jest w automatach)

Atlis
21-08-2013, 14:42
MaXyM - jankowalskiemu973 chyba chodzilo o sytuacje, kiedy zatrzymuje sie po jezdzie autostrada na bramkach, wrzuca na luz i wtedy silnik sie wylacza... W automatach jezeli stoisz na hamulcu to sie silnik wylaczy - puszczasz hamulec, wciskasz gaz - startuje. Naprzyklad w Audi mozna nacisnac hamulec tylko delikatnie i to zablokuje aktywacje start-stop.

MaXyM
21-08-2013, 16:17
czaje. po prostu trzeba by pamietac o tym aby do bramki podjezdzac na sprzegle.
Pewnie konstruktorzy zrobili zalozenie ze nie nalezy jezdzic na luzie, a hamowac na biegu na koncu wysprzeglajac - w takiej sytuacji nie zapomni sie o StartStop.
Inna sprawa ze siegajac przez okno podajac pieniadze itp, latwo o puszczenie sprzegla - na pewno jest to niewygodne.

Krzysztof2507
21-08-2013, 16:47
Działanie systemu start - stop jest uzależnione od bardzo wielu czynników i właściwie nie ma reguły, kiedy system ten zostanie załączony. Nie przejmuj się tym, że nie działa na każdym skrzyżowaniu. U mnie działa codziennie, a potem przez 2 miesiące nic się nie dzieje. Sprawdzałem na IDS - ie w ASO i nie ma kodów błędów. Jeśli samochód jest na gwarancji to podjedz do serwisu i sprawdź, czy nie ma kodów błędów. Jak nie ma innych objawów nieprawidłowego działania, to nie ma co sie tym przejmować.

Atlis
21-08-2013, 16:55
MaXyM - no chyba nie jednak nie czaisz. jadac na luzie 10-20-30 lub 150km/h, silnik sie przeciez nie wylaczy. wylaczy sie moze przy 3km/h kiedy nadal hamujesz. dojezdzajac do bramek, zakladajac, ze jedziesz ~140km/h, zdejmujesz noge z gazu, lub wrzucasz na luz i zanim do bramek dojedziesz, do sie silnik/turbo chlodzi. zatrzymujesz sie na bramce - gasnie - czyli dziala prawidlowo. niechcesz by zgasl? potrzymasz sprzeglo lub wylaczysz ASS przyciskiem...

Krzysztof - yes captain obvious. ;)

MaXyM
21-08-2013, 17:33
MaXyM - no chyba nie jednak nie czaisz. jadac na luzie 10-20-30 lub 150km/h, silnik sie przeciez nie wylaczy. wylaczy sie moze przy 3km/h kiedy nadal hamujesz. dojezdzajac do bramek, zakladajac, ze jedziesz ~140km/h, zdejmujesz noge z gazu, lub wrzucasz na luz i zanim do bramek dojedziesz, do sie silnik/turbo chlodzi.

Nie wiem jak odczytales moja wypowiedz. Moze mam problemy z jasnym wyrazaniem sie.
Wg mnie nie nalezy wrzucac na luz zanim sie do bramy nie dojedzie. Wszystkie zasady mowia, ze nalezy hamowac silnikiem *). Jesli hamujesz silnikiem to pod koniec hamowania musisz wcisnac sprzeglo, a wiec trudno o tym zapomniec. I pewnie z takiego zalozenia wyszli konstruktorzy.

Natomiast jesli dojezdzasz na luzie, to automatycznie puszczasz sprzeglo i tak dohamowujesz - na koniec S&S wylaczy silnik. A wiec wylaczenie silnika jest w tym przypadku konsekwencja niedostosowania sie do "zalecanego sposobu eksploatacji".

Oczywiscie argumentuje w sprawie stwierdzenia, ze start-stop moze negatywnie wplynac na turbine, kiedy to po zatrzymaniu pojazdu przy bramkach na autostradzie, zgasi nam nieschlodzony silnik. Jesli ktos bedzie jezdzil tak jak jest zalecane - turbinie sie nic nie stanie.

*) hamowanie silnikiem jest z wielu powodow bardziej ekonomiczne

jankowalski973
21-08-2013, 17:42
System nie wyłączy silnika do momentu kiedy koła nie przestaną się kręcić!

De-Zet
21-08-2013, 20:13
Pozwolę sobie zamieścić swój post z innego wątku:
Wczoraj pokusiłem się o policzenie, ile razy w czasie powrotu z pracy do domu system ASS wyłączy i włączy silnik. Dodam tylko, że mieszkam w Warszawie i muszę się przebijać z jednego brzegu Wisły na drugi. Dlatego wybrałem trasę z pracy do domu a nie na odwrót, gdyż wtedy jazda jest nieco sprawniejsza niż rano (mniej zatrzymań).

Otóż tak wygląda zestawienie:
Trasa - 13 km,
Średnia prędkość - 20 km/h,
Średnie spalanie z odcinka - 12,1 litrów/100 km (wskazania komputera),
Ilość wyłączeń silnika - 57.

Jak łatwo obliczyć, trasa tam i z powrotem to co najmniej 114 rozruchów. I taką cyfrę przyjmiemy za stan dzienny. Wg. zapewnień Forda, wzmocniony rozrusznik wytrzyma 180 000 rozruchów.

180 000 : 114 = 1578,9 dni
1578,9 : 365 = 4,3 roku

Czyli w moim przypadku trzeba się liczyć z wymianą rozrusznika w 5 roku eksploatacji pojazdu. Pytałem w ASO ile taki rozrusznik kosztuje - 1700 zeta + robocizna. Osobiście tylko sporadycznie wykorzystuję ASS w moim aucie (gdy zapomnę go wyłączyć). Obawiam się, że zyski pochodzące z niespalonego przez ten okres paliwa co najwyżej zrekompensują koszt nowego rozrusznika. Nie do końca jestem przekonany, czy przy okazji i turbina nie ucierpi, co już znacznie podroży koszty naprawy.

boncio
21-08-2013, 20:15
Wyłączy. ASS wyłączy silnik nawet gdy auto toczy się 3-5 km/h, jeśli hamujemy na luzie z wyciśniętym sprzęgłem.

jankowalski973
21-08-2013, 20:35
Wyłączy. ASS wyłączy silnik nawet gdy auto toczy się 3-5 km/h, jeśli hamujemy na luzie z wyciśniętym sprzęgłem.

w mojej Kudze nie wyłącza, sprawdzałem zjeżdżając z niewielkiej pochylni, samochód się zatrzymuje i silnik gaśnie (pedał sprzęgła nie wciśnięty), może związane jest to z hamulcami aby działały właściwie i do końca

Atlis
21-08-2013, 20:45
MaXyM - niespecjalnie chce mi sie rozpisywac kiedy sie oplaca lub nie oplaca dojezdzac na wrzuconym biegu bo to temat, ktory nie ma nic wspolnego z ASS, tylko ze spalaniem, wiec pozostanmy przy tym, ze w momencie zatrzymania sie, lub krotko przed nim nie masz wrzucony bieg (podstawowa regula eksploatacji samochodu - nie trzymamy sprzeglo na postoju) a wiec ASS zadziala. Turbina sie do momentu zatrzymania zdazy czesciowo schlodzic, i tak jak juz napisalem wczesniej, nowoczesne silniki maja wymuszony obieg oleju kolo lozyska turbiny, wiec nawet jezeli jest ona nie zupelnie schlodzona, po wylaczeniu silnika jest dalej owym olejem chlodzona. Koniec tematu.

De-Zet - ladne wyliczenie. ja ciut watpie iz wynik ktory podajesz jest prawdziwy, poniewaz nie jezdzisz do pracy 356 dni w roku - odliczajac swieta, weekendy, urlopy itp, srednio jezdzisz do pracy +/- 200-250x maks, co oznacza ~10lat. o ile oczywiscie nie jestes pracoholikiem, ktory ma swoj wlasny sklepik otwarty codziennie... ;) jezeli takim jestes, to jestes wyjatkiem i ekstremalne wykorzystanie systemu nie mozna traktowac jako wyznacznik zuzycia. pozatym pamietajmy, ze jezeli producent przewidzial nawet 180tys cykli, to nie oznacza, ze po 179.999 cykle trzeba isc do ASO... alternator moze pasc po 120tys ale rowniez po 350tys... mi naprzyklad zadziala w trasie do pracy ASS mniej/wiecej 5-6x ale postoje sa dluzsze.

jankowalski973 - pojezdzi troche i sledz ASS, moze nie zauwazyles.

jankowalski973
29-08-2013, 21:55
W ostatnim czasie testowałem trochę system ASS i kilka razy zdarzyło się, że silnik gaśnie gdy koła jeszcze się obracają (przy długim i wolnym hamowaniu), hamując bardziej zdecydowanie samochód się zatrzymuje i silnik dopiero gaśnie (z piskiem opon nie próbowałem ale ciekawe…) – wszystko zależy jak kto to robi :-)

Zjeżdżając z góry w sytuacji kiedy np. stoimy w korku silnik gaśnie po zatrzymaniu, ale wystarczy puścić delikatnie hamulec aby samochód zaczął się toczyć i silnik natychmiast startuje (bez wciskania sprzęgła). Jest tak chyba ze względów bezpieczeństwa aby hamulce działały w 100% a system jest pewnie powiązany z czujnikami ABS.

Tak jak wcześniej napisał Krzysztof2507 działanie ASS uzależnione jest od bardzo wielu czynników np. w upalne dni skraca czas postoju silnika ze względu na klimę.

Jedynie co mnie denerwuje to, że przy chwilowym zatrzymaniu samochodu np. na „stop” czy „ustąp pierwszeństwa” silnik gaśnie mi dosłownie na sekundę lub dwie, należy dłużej trzymać wciśnięte sprzęgło aby silnik nie zgasł i trzeba się do tego przyzwyczaić.

Atlis
29-08-2013, 22:48
Nie tak o hamulce jak o kierownice.

Stasiu47
31-08-2013, 14:37
U minie o dziwo ASS zaczął działać, chociaż rzeczywiście, czasami jest to wyłączenie na 1,2 sekundy i trzeba startować. Od pewnego czasu, zdenerwowany palącymi się wskaźnikami i bajerami w kabinie po jej opuszczeniu, zacząłem w garażu zamykać auto pilotem. Wówczas wszystko natychmiast się wyłącza. Może dzięki temu akumulator jest w lepszym stanie i ASS działa?
Jednak dalej wkurza mnie sytuacja gdy ASS silnik wyłączy, a pożal się Boże "świateł do jazdy dziennej" nie. Mija miesiąc jak napisałem m.in. w tej sprawie do Ford Polska i odpowiedzi nie otrzymałem.

jankowalski973
02-09-2013, 09:38
U minie o dziwo ASS zaczął działać, chociaż rzeczywiście, czasami jest to wyłączenie na 1,2 sekundy i trzeba startować. Od pewnego czasu, zdenerwowany palącymi się wskaźnikami i bajerami w kabinie po jej opuszczeniu, zacząłem w garażu zamykać auto pilotem. Wówczas wszystko natychmiast się wyłącza. Może dzięki temu akumulator jest w lepszym stanie i ASS działa?
Jednak dalej wkurza mnie sytuacja gdy ASS silnik wyłączy, a pożal się Boże "świateł do jazdy dziennej" nie. Mija miesiąc jak napisałem m.in. w tej sprawie do Ford Polska i odpowiedzi nie otrzymałem.

nie za bardzo rozumuję twój tok myślenia, ASS używasz w garażu bo nie chce ci się po wjechaniu wyłączyć silnika?
ASS nie wyłącza świateł -żadnych, nawet mijania- bo nie do tego służy.
Jeżeli na postoju kiedy system wyłączy silnik opuszczasz pojazd z kluczykami w kieszeni to natychmiast wyświetlany jest komunikat o ponownym ręcznym rozruchu silnika - system ASS już go nie uruchomi.

Stasiu47
02-09-2013, 10:38
ASS nie wyłącza świateł -żadnych, nawet mijania- bo nie do tego służy.
Niestety to prawda.
Głupio mi to pisać, ale nie używam ASS do wyłączania silnika w garażu.
Do niedawna zostawiałem samochód w garażu nie zamknięty. Dla jasności: drzwi były zamknięte, ale nie "zakluczone" pilotem. Wówczas przez pewien czas, raz krócej raz dłużej, włączone były podświetlenia wskaźników, radia, diody itd. Od pewnego czasu po zaparkowaniu w garażu zamykam auto pilotem i wówczas natychmiast wyłączane są wszelkie podświetlenia. Ponieważ jeżdżę jak jeździłem, a ASS zaczął w końcu działać, zacząłem podejrzewać, że właśnie taki sposób zamykania auta i w konsekwencji natychmiastowego wyłączenia odbiorników prądu ma wpływ na stan akumulatora i stąd wg mnie nagła chęć ASS do działania.

Atlis
02-09-2013, 10:52
A wiec w koncu dotarlismy do tego, co bylo problemem...

Stasiu47
02-09-2013, 20:32
Wygląda, że tak. ASS zachowuje się zgodnie z instrukcją, a nawet lepiej. Dzisiaj, przy dosyć niskiej temperaturze działał bezproblemowo. Ważna dla mnie byłą twoja Atlis informacja o napięciu akumulatora poparta zdjęciem i roczną obserwacją tematu. Inaczej pewnie bym nie uwierzył.

tomtomasz
22-06-2015, 16:52
trochę odkopię temat...

a jak działa ten cały ASS? czy przy odpalaniu przez ten system silnika używany jest rozrusznik? czy może jest tak jak bodajże w mazdach, że silnik gasi się ze sprężoną mieszanką w cylindrze i wystarczy zapłon ze świecy żeby odpalił?

pytam ponieważ zupełnie inaczej auto odpala przy normalnym zapłonie - słychać wyraźnie jak zakręca rozrusznikiem i potem odpala, a inaczej przy ASS - odpala jakby od razu i nie słyszę pracy rozrusznika...

kto wie?

tedi_k
22-06-2015, 17:03
... czy może jest tak jak bodajże w mazdach, że silnik gasi się ze sprężoną mieszanką w cylindrze i wystarczy zapłon ze świecy żeby odpalił?
...

Kolejna "legenda miejska"...:027: Wg mnie wszystkie znane "start-stopy" działają identycznie niezależnie od producenta: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dziala-system-start-stop/bv9ez
Czyli - specjalny rozrusznik i specjalny akumulator.

tomtomasz
22-06-2015, 19:12
legenda vs wg. mnie :)

na temat legendy też jest link http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6780813,Inteligentny_start_stop_Mazdy.html

a jak konkretnie jest w naszych fordach?

Atlis
22-06-2015, 20:26
Tak, Mazda tak robi. Ale rozrusznik jest zawsze potrzebny.

Karwos00
22-06-2015, 21:22
To podepnę się pod temat - a jak w hybrydzie - u mnie chyba rozrusznika nie ma. Ale może macie jakieś info na ten temat. Aku mam zwykły Pb :) i nie stosuje się tym specjalnych do start/stop (aku jest bardzo mały).

Stasiu47
22-06-2015, 21:25
Ford odpala tradycyjnie - aku i rozrusznik. Nawiązując do moich poprzednich wpisów chcę dodać, że w roku ubiegłym ASS był uprzejmy zadziałać może z pięć razy, w tym roku jeszcze nie zrobił mi tej przyjemności. Rozumiem koło domu, niedogrzany silnik, niedoładowana bateria, ale przyjechałem nad morze 350 km i też nie działa. A założyłem ledy żeby oszczędzać akumulator. Radio na postoju wyłącza się po 5 minutach, może więc to wina słabego akumulatora i system go chroni, ale zimą odpalał bez problemów.

mayak
23-06-2015, 08:58
a nie masz żadnych błędów?
spotkałem się z przypadkiem, że był padnięty czujnik pozycji neutral (był błąd w sterowniku i nie dawał się skasować) i wtedy ASS (swoją drogą bardzo 'ciekawy' skrót) nie działał

ps.
start-stop można też wyłączyć permanentnie w konfiguracji auta

tedi_k
23-06-2015, 11:37
... czy może jest tak jak bodajże w mazdach, że silnik gasi się ze sprężoną mieszanką w cylindrze i wystarczy zapłon ze świecy żeby odpalił?
...

Kolejna "legenda miejska"...:027: Wg mnie wszystkie znane "start-stopy" działają identycznie niezależnie od producenta: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dziala-system-start-stop/bv9ez
Czyli - specjalny rozrusznik i specjalny akumulator.

legenda vs wg. mnie :)

na temat legendy też jest link http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6780813,Inteligentny_start_stop_Mazdy.html

a jak konkretnie jest w naszych fordach?

A wystarczy tylko umiejętność czytania. Cytat z przywołanego artykułu o Maździe:

"Dzięki wykorzystaniu wtrysku bezpośredniego, pomoc elektrycznego rozrusznika potrzebna jest tylko na początku ponownego uruchamiania silnika."

No to wystartuje bez rozrusznika czy nie? "Legenda miejska" czy "wg. mnie"????

Wsparcie rozruchu odpowiednim ustawieniem tłoków jest raczej standardem w ASS. Nie tylko u Mazdy.

boncio
23-06-2015, 12:27
Stasiu47 masz dokładnie te same objawy co ja, a powód to słaby akumulator. I nie doładujesz go już. Bezproblemowo odpala, a ASS bardzo często nie działa, mimo że powinien. Choć akurat od kiedy jest ciepło to u mnie działa jak mu każę z raz dziennie ;) Nawet mi ostatnio odpalił silnik na postoju jak klima domagała się zimna.
Taka dodatkowa ukryta funkcja systemu wyłaczająca ASS :)

mayak
23-06-2015, 12:55
rozwiązanie Mazdy powoduje szybszy start silnika (znam z autopsji), ale oczywiście potrzebuje rozrusznika!!

Atlis
23-06-2015, 13:10
To podepnę się pod temat - a jak w hybrydzie - u mnie chyba rozrusznika nie ma. Ale może macie jakieś info na ten temat. Aku mam zwykły Pb :) i nie stosuje się tym specjalnych do start/stop (aku jest bardzo mały).

W hybrydach działa w razie potrzeby jako rozrusznik generator prądu, przez który są ładowane baterie. Nie ma też potrzeby uzywania specjalnego aku, bo masz potężny aku w bagażniku...

Stasiu47
23-06-2015, 17:04
boncio. Potwierdzasz moje przypuszczenia. Lato przejeżdżę, bo specjalnie na ASS mi nie zależy, a jesienią jak będą jakieś sygnały o możliwych prblemach z odpalaniem trzeba będzie sięgnąć do kieszeni i kupić nowy aku, a to chyba z 600 zł.

Bump: a nie masz żadnych błędów?
spotkałem się z przypadkiem, że był padnięty czujnik pozycji neutral (był błąd w sterowniku i nie dawał się skasować) i wtedy ASS (swoją drogą bardzo 'ciekawy' skrót) nie działał

ps.
start-stop można też wyłączyć permanentnie w konfiguracji auta

A jak mogę to sprawdzić bo jestem zielony w tym temacie?