Zobacz pełną wersję : Benzyna 1.6 vel 2.0 TDCi


dubik77
21-08-2013, 21:17
Witam Kolegów,
to mój pierwszy post wiec jak coś niezgodne z ogólnymi zasadami to z góry przepraszam.
Rozglądam się za nowym autem i blisko jestem Kugi. Dotychczas sercem moich aut byly silniki benzynowe, teraz kusi diesel. Rozmyślam między 1.6 180KM (automat, chyba starszego typu) a dieslem 2.0 163 KM (manual).
Pomijając koszty zakupu, eksploatacji to z Waszego fordowskiego doświadczenia który silnik zapewni większą radość, lekkość, dynamike ... frajdę z jazdy ?

RafałB
22-08-2013, 09:43
Taki temat lepiej wyglądałby w dziale Kuga II.... tam Chłopaki już mają takie autka niech doradzą....

Atlis
22-08-2013, 09:51
Kuga to ciezki samochod, 1.6EB 182KM + Powershift (skrzynia dwusprzeglowa Getrag powinna byc chyba) to fajna kombinacja, ale do Kugi srednio pasuje, auto je z tym silnikiem ospale i duzo pali - choc sam jestem milosnikiem benzyny, wybralbym 2.0TDCi 163KM w manualu (troche taka pojezdzilem, jest fajna) - da sie z taka Kuga jezdzic do 7l ropy na 100, dynamiczna jest wystarczajaco i kiedy zabraknie ci mocy, stroisz na prawie 200KM.

RafałB
22-08-2013, 11:04
Ja też bym brał tylko diesla do Kugi, możesz 140KM + chip = ok.170-180KM a silnik jest baaaardzo sprawdzony, na pewno bardziej niż ten 163KM...

Atlis
22-08-2013, 11:56
ja tam bym bral 163KM i chip. 140KM jest juz na starcie za slaba i z chipem ludzie czesto czekaja do konca gwarancji...

boncio
22-08-2013, 13:38
Kuga to ciezki samochod, 1.6EB 182KM + Powershift (skrzynia dwusprzeglowa Getrag powinna byc chyba)

Właśnie problem w tym, że to nie jest PS, tylko "zwykły" automat 6 biegowy oznaczany jako A6, podczas gdy PowerShift w dieslu ma tak właśnie napisane.
A6 – skrzynia biegów automatyczna 6–biegowa
PowerShift – skrzynia biegów automatyczna, 6–biegowa, dwusprzęgłowa

A co do masy, to ok 1700kg, jakieś 300kg więcej od Focusa i C-maxa.

dubik77
22-08-2013, 19:01
Taki temat lepiej wyglądałby w dziale Kuga II.... tam Chłopaki już mają takie autka niech doradzą....
Właśnie tam temat założyłem, administracja forum przeniosła go tutaj. Nie mam pojęcia dlaczego.

Kuga to ciezki samochod, 1.6EB 182KM + Powershift (skrzynia dwusprzeglowa Getrag powinna byc chyba) to fajna kombinacja ....
Właśnie problem w tym, że to nie jest PS, tylko "zwykły" automat 6 biegowy oznaczany jako A6 ...
I tak mi sprzedawca w salonie powiedział że to skrzynia starszego typu, co mnie troszkę zniechęciło właśnie to tej jednostki.


Czyli mimo że w benzynie koni więcej to diesel będzie bardziej dynamiczny, bo i ma większy moment obrotowy ... dobrze myślę ? Nie stawiam sobie jako piorytet kosztów benzyna / diesel a to aby jazda była frajdą. I podczas jazdy testowej omawianym dieslem buźka cały czas się śmiał.

Atlis
22-08-2013, 19:16
co do skrzyni - dziwne, bylem przekonany ze jest powershift. hups.

dynamika bedzie bardzo zblizona, diesel bedzie ciut bardziej elastyczny. jezeli chcesz sie bawic za kierownica, na pewno bedzie wieksza zabawa z manualna skrzynia - ja bym ale do kugi i tak bral mocniejszego diesla w automacie. to nie jest wyscigowka...

maciaba
22-08-2013, 21:05
Chipsa nie zrobisz tak łatwo bo gwarancje na silnik od razu tracisz. Chyba, że ford oferuje jakieś doposażenie w pakiet mocy