Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Wymiana grota w kluczyku typu scyzoryk


kuderw
25-08-2013, 17:59
Witam
Mam Focusa c-maxa Ghia, dokupilem nowa obudowe do kluczyka typu scyzoryk z nie dofrezowanym grotem.
Chcialbym przelozyc grot i immo ze starego kluczyka do nowej obudowy ale nie moge wydobyc grotu ze starego kluczyka.
Rozlozylem go na 3 czesci, i nie wiem co dalej, probowalem rozlozyc czesc plastikowa z grotem na dwie czesci zeby wyjac grot ale bez skutku.

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Biperek
25-08-2013, 21:45
Sam grot jest przykręcany na małą śrubkę. Zobaczysz ją jak kluczyk złożysz w położenie mniej więcej 45 stopni. Ale immobilizer do programowania będzie.

matik185
25-08-2013, 22:04
w peugeocie dalo sie przelozyc razem z immo .. i dzialalo bez zarzutu

kubaw20055
25-08-2013, 22:09
Wystarczy igła lub bardzo mały śrubokręt, którym należy wypchnąć bolec/ klin mocujący grot w gnieździe, wszystko jest na zdjęciach poniżej - rozbieranie obudowy na 2 części (umiejscowienie i demontaż transpondera również) ;)

http://img35.imageshack.us/img35/9458/dqn4.jpg http://img23.imageshack.us/img23/4318/etzt.jpg http://img585.imageshack.us/img585/6964/rzrv.jpg http://img580.imageshack.us/img580/8733/ojwy.jpg

kuderw
26-08-2013, 10:32
Witam ponownie
Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi i jeszcze jedno pytanie do Kubaw20055.
Co jest na zdjeciu nr 3 w tym czerwonym kolku, czy to tez nalezy przelozyc do nowego kluczyka czy wystarczy sam grot i plytka z elektronika.
Pozdrawiam i wielkie dzieki

kubaw20055
26-08-2013, 10:36
To jest właśnie transponder do immobilisera. Ten element należy przełożyć ze starego kluczyka by móc odpalać silnik bez kodowania nowego transpondera ;)

kuderw
27-08-2013, 17:44
Witam
Do Kubaw 20055
Czy jest jakas mozliwosc ze te dwa elementy gdzie jest grot i transponder sa sklejone na cieplo?
Wymontowalem grot wyciskajac pin z dziury tak jak na twoim zdjeciu jednak dalej nie moge tego rozlozyc na 2 czesci, te dwa zaczepy ze zdjecia nr 1 sa rozgiete i dalej nic, probowalem nozem, boczne krawedzie sie podnosza ale tam gdzie jest przycisk do otwierania grota ani drgnie.
Jakies pomysly? i czy jest mozliwosc ze silujac sie z tym uszkodze transponder.
Dzieki pozdrawiam

tedi_k
27-08-2013, 20:16
...Czy jest jakas mozliwosc ze te dwa elementy gdzie jest grot i transponder sa sklejone na cieplo?
...

Chińskie podróby standardowo się skleja, bo się rozlatują od przekręcania kluczyka w stacyjce.

kubaw20055
27-08-2013, 20:56
Chińskie podróby standardowo się skleja, bo się rozlatują od przekręcania kluczyka w stacyjce.


Dokładnie tak, chińska obudowa wyglądająca idealnie rozpada się na 2 części przy przekręceniu np. stacyjki :572:

Jeśłi chodzi o obudowę to jest jeszcze jeden zatrzask, który zaznaczyłem czerwonym kwadratem. Jest dokładnie taki jak na zdjęciu nr 1, które wrzuciłem wyżej ;) Po prostu trzeba delikatnie rozdzielić te części aż odskoczy ten zatrzask, który jest w górnej części. Jest ciężko bo elementy są bardzo ciasno spasowane. I na pewno nic nie stanie się z transponderem ;)

kuderw
28-08-2013, 13:02
Witam
Moj kluczyk nie jest chinski, ma wszystkie emblematy forda oraz nadruki numerowe. To jest oryginal moze po prostu sie cos zapieklo poniewaz ma 9 lat.

tedi_k
28-08-2013, 13:30
Witam
Moj kluczyk nie jest chinski, ma wszystkie emblematy forda oraz nadruki numerowe. ....

To akurat Chińczykom udaje się czasem lepiej od oryginału...:wink:
Argumentem jest, że ma 9lat - wtedy jeszcze w ChRL nie kopiowano tych kluczyków...

siebcio
29-01-2014, 18:27
A jak rozebrać jak nie chce się grot otworzyć? Zablokował się i ani drgnie.
Proszę o pilną pomoc.

kubaw20055
29-01-2014, 18:41
Jest też drugi sposób -owijamy lekko grot folią aluminiową i wkładamy go do piekarnika rozgrzanego do max. 150 stopni i czekamy do 2 minut - po wyjęciu obie części same się oddzielą. Później obudowę trzeba skleić dobrym klejem bezbarwnym - smarujemy klejem rowek w jednej części obudowy i składamy po czym wkładamy do ścisku i czekamy kilka godzin ;)

langolier
14-02-2014, 16:53
Mam oryginalny kluczyk i nową obudowę ale chyba nie całkiem chińską, bo w miejscu gdzie oryginał ma malutkie wytłoczenie logo "Ford".
Próbowałem w oryginale oddzielić sam grot przez wkładanie igły czy śrubokręcika ale taki z fi 1mm nie wchodzi .... no i nie udało mi się :(
Może ktoś powiedzieć jakie dokładnie ruchy trzeba wykonać w tej dziurce ? Naprzeć na któreś miejsce czy jak ?

Druga sprawa to rozłożenie części z grotem - mimo ściskania jak na zdjęciu i próby włożenia czegoś w powstałą mikro szczelinę - nie chce puścić (próbowałem zrobić szczelinę żeby wsadzić tam kartę telefoniczną ale nie udało mi się zrobić tak dużej....

kubaw20055
14-02-2014, 18:30
Klin mocujący grot trzeba wybić najlepiej małym sztywnym gwoździkiem, ponieważ siedzi dość mocno ;) Pierwszy sposób, który podałem jest inwazyjny i naprawdę lepiej jest podgrzać całą obudowę w piekarniku przez kilka minut i bez żadnych uszkodzeń swobodnie rozdzielić ją na dwie części ;)

Pieterc-max
07-01-2017, 20:49
Witam, mam pytanie odnośnie rozebraie kluczyka i wyciągnięcie z niego chipu immo. Jak to zrobić i czy jest to mozliwe załączam zdj klucza.
https://naforum.zapodaj.net/0dfa06bc3ece.png.html

tedi_k
07-01-2017, 23:11
...czy jest to mozliwe załączam zdj klucza.
...

Wszystko jest możliwe, ale nie wszystko da się zrobić "łatwo ,szybko i przyjemnie"... Ta akurat operacja moim zdaniem jest bliżej "bez szans powodzenia"...
Spróbuj...:one:

Pieterc-max
08-01-2017, 18:00
A robiłeś kiedyś coś takoego ? To jest tam zatopione czy tylko taka obudowa

kubaw20055
09-01-2017, 06:11
Transponder jest wklejony na kleju, oczywiście obudowa też jest sklejona, wysoka temperatura zastosowana z umiarem i odrobina cierpliwości pomogą wydobyć chip z obudowy:)

eclipse
08-02-2017, 13:26
Własnie rozebrałem od S maxa zakupiony .gdzie sa te numery najbardziej istotne (transpondera itp.