Zobacz pełną wersję : Następny model S-Maxa


cliner
28-08-2013, 13:05
No to coś się zaczyna kręcić w temacie...
http://www.worldcarfans.com/113082862089/ford-s-max-concept-shown-ahead-of-frankfurt-motor-show

Dirro
28-08-2013, 13:11
Bardzo ładny :)

X-a-n-d-e-r
28-08-2013, 13:17
http://www.autokrata.pl/artykul/Sportowy-minivan-jeszcze-bardziej-sportowy_a17321

cliner
28-08-2013, 13:43
Nowe Mondeo wchodzi do Europy w tym roku,chyba realny jest koniec 2014....dla S-Maxa.Piszą nawet o tym w pierwszym zdaniu,ale pożyjemy zobaczymy.Z nowości- są planowane sensory stanu zdrowia dla pasażerów....diabetyków oraz zawałowców,ale to concept:shock:No i silnik to troszkę niewypał...

RafałB
28-08-2013, 14:23
Póki co widziwiony na Maxa...zobaczymy co zostanie z tych zdjęć do produkcji.....

pbobek
28-08-2013, 15:31
Byłeś szybszy... :) też właśnie to przeczytałem. Ciekawe ile wejdzie w życie z tego konceptu.
A gdzie on ma klamki?:P czyżby zrobili tak jak w Tesli że wysuwają sie po podejściu do auta? :D
http://www.topgear.com.pl/ford-s-max-concept-polskim-akcentem,aktualnosci,artykuly,2512

mayek
28-08-2013, 20:10
Narazie to mocny concept brak klamek ramek slupkow, a stoi na kolach 265/35 R21
Raczej nie widze tego w produkcji

MaXyM
28-08-2013, 22:22
Przynajmniej zachowali wlot z Astona ;)

tygrysex
29-08-2013, 07:03
Fiu fiu :D

PPiotrek
29-08-2013, 10:42
a dla mnie z zewnątrz fajo, wewnątrz nie za bardzo - przebajerowany (w samochodzie rodzinnym, gdzie "przewalają" się dzieci taki image jest zbyteczne, to nie jest limuzyna)

Slartibartfast
29-08-2013, 11:28
W końcu dorobili szybkę zabezpieczającą konsolę przed zarysowaniem :lol:

be_rcik
29-08-2013, 11:53
A z tylu idzie w Kierunku Audi Q7.:619:

sprytny
29-08-2013, 12:35
Na razie to sporo tam photoshopa w akcji:
http://www.netcarshow.com/ford/2013-...llpaper_11.htm
chyba w żadnym z znanych mi samochodów (tym bardziej nie premium) nie można włączyć/wyłączyć osobno klimatyzacji dla drugiego rzędu a tym bardziej nie ma możliwości włączenia tam odparowywania szyb (bocznych?) ;-)) Wygląda to jak skopiowany panel z pierwszego rzędu

Ciekawe, że cisza na temat galaxy.

MaXyM
29-08-2013, 15:28
W końcu dorobili szybkę zabezpieczającą konsolę przed zarysowaniem :lol:

A zeby wytrzec pod nia kurz, bedziesz musial jechac do ASO na przeglad ;)

pbobek
29-08-2013, 16:39
I skrzynia jak w jaguarze :D

dario07
29-08-2013, 19:00
http://moto.onet.pl/nadchodzi-nowa-generacja-forda-s-max/cp2jc

Slartibartfast
29-08-2013, 22:54
Do XXXX z taką nowością:
- nie ma pojemników na kubki z przodu - bez kawy nie jadę dalej jak 50km ;)
- nie ma pasów bezpieczeństwa
- nie ma 3 rzędu foteli
- foteli w 2 rzędzie na płasko nie złożysz (z takimi zagłówkami...), pewnie tylko środkowy
- nie ma rolety na panoramę
- godzina na conversie++ inna niż na audio
- nie ma guziorów do parktronika (parktronika też chyba nie ma) i grzania szyb
- nie ma tempomatu
- nie ma wycieraczek...
- nie ma regulacji lusterek (pewnie w conversie...)
- druty przy kieszeniach bocznych na pewno ułatwią załadunek
- jak do takiego pięknego zderzaka zamontować hak?
;)

Dobra, to można potraktować jako niedoróbki conceptu. Ale całkowicie niedopuszczalne jest pominięcie jednego elementu:
GDZIE SĄ SKRZELA??? Nie są nimi na pewno te pryszcze...

grizzly
30-08-2013, 07:01
Po co wogóle te nawiązania do AstonMartina? Ford jest fordem i powinien nim pozostać a nie udawać coś innego. To tak jak obecna nowa fiesta - prosiaczek z doklejoną paszczą łabędzia


sl

Yakac
31-08-2013, 08:46
Chodzi o to, żeby tłumy się "zajarały" i czekały na niego nie kupując w tym czasie konkurencji ;)
BTW linie bardzo ładne, nawet jak zostanie z 50% z tego co jest to i tak będzie pieknie, świeżo i z polotem :)

Kayu
31-08-2013, 22:19
A w drugim rzędzie uchwyty na kubki dorobią ? :)

greegi
01-09-2013, 23:30
Dla mnie jest podobny do Mazdy 6 kombi.

Poza tym Maksio jest wysokim autem. Jak to jest, ze przy takiej wysokości, z tyłu dali takie małe szybki. Czyżby blacha drzwi byłaby taka wielka?
No chyba, że to nie jest już Max tylko Mondeo :(

snafu
02-09-2013, 19:26
Maza 6 (-100kg), Audi, VW - kazdy nowy model średnio -100kg. Czekam na forda. No i silnik z zapowiadanego RS :)

MAG
03-09-2013, 13:33
Jesli tylko nie będzie wersja produkcyjna rózniła sie bardziej od projektu niż było to w przypadku pierwszego S-Max'a, to wyglada na to, że będzie to świetnie wyglądające auto :619:

eclipse
03-09-2013, 15:16
Na pewno będzie miał lepszy wypas niż dotychczasowe .
wygląd koncepcji ma raczej jak limuzyna niż Wan.

lol19
03-09-2013, 22:37
coś mi się wydaje, że o ile nie podrożeje, to cennik się będzie zamykał w 250k PLN (obecnie to ~160k, o ilę się nie mylę). Ale popieram @up będzie coś typu wysoka limuzyna.

RafałB
04-09-2013, 08:34
Ciekawe kto da za Forda 250kzł hehe

Obecnie max wersja z max wypasem to pewnie jakieś 170kzł, oczywiście minus jakieś 20% rabatu :D

fumfel
04-09-2013, 15:44
nikt...rozsądny :)

bartekd
04-09-2013, 20:30
No oby nie wyszedł z tego kolejny Vel Satis :pomysl:

Mi się podoba to, że widać indywidualne podejście do nowego S-Maxa, a nie jako mutacja Galaxy, jak do tej pory.

lol19
05-09-2013, 20:10
Ciekawe kto da za Forda 250kzł hehe

Obecnie max wersja z max wypasem to pewnie jakieś 170kzł, oczywiście minus jakieś 20% rabatu :D

Vignale, i tyle w temacie wysokiej ceny.

Palek_PL
05-09-2013, 20:57
Vignale, i tyle w temacie wysokiej ceny.

Vaginale...przyjemnie wchodzic i szkoda wychodzic.Upsss.:oops: tzn wsiadac i wysiadac :-)

Zoltyy
05-09-2013, 22:37
Palek PL - bez wysiadania nie byłoby przyjemności ponownego wsiadania do wnętrza...;)

Dlaczego sądzicie że będzie to "limuzyna" i do tego droga? Będzie pewnie kilka procent droższy od obecnego - ach no i nie tak elegancki wewnątrz jak to co zaprezentowano.
Poproszę do tego silnik od Mustanga i ew. RS'a - 2.3 EB?

dikileiden
05-09-2013, 23:33
cud...miód...piękny...

cliner
06-09-2013, 07:37
Maja fajny 3.5 V6-Ecoboost, nowe Taurusy w najmocniejszej wersji sie na nim fajnie ciagna.:rolleyes:

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

MAG
06-09-2013, 12:50
Cliner - jakos szczerze watpie (niestety), żeby w chorej na eko Europie Ford odważył sie wprowadzić rodzinne auto z tym silnikiem ...

Jak dadzą tego 2.3 to już będzie sukces ...

Zoltyy
09-09-2013, 22:58
Maja fajny 3.5 V6-Ecoboost, nowe Taurusy w najmocniejszej wersji sie na nim fajnie ciagna.:rolleyes:

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Wcale nie fajne - w USA użytkownicy klną na czym świat stoi, a Ford wymienia turbine za turbiną...
... a 2.3 pewnie nie dadzą, będą 1,6EB i 2.0EB jak teraz. Nie zdziwie się jak zniknie z oferty 2.2 TDCi.
Tak ekologicznie będzie.... same "suszarki".

gucio75
10-09-2013, 17:19
A dla mnie najistotniejsza jest zapowiedz , że z dużym prawdopodobieństwem bedzie mozna zamówić nowego s-max a z napedem 4x4.

slavco
10-09-2013, 18:16
Bryła ciekawa, tylne światła jak w audi, więc bardziej mi się podobają te obecnego. A przednie to już miód (full led ???) :) A Galaxy chyba nie będzie już w produkcji, bo zdaje mi się, że znacznie większą sprzedaż ma S-Max.

MAG
10-09-2013, 19:40
Na pewno nie zrezygnuja z galaxy, bo to jest typowy duzy rodzinny van, a s-max nie jest konkurencja dla nowego Sharana i spolki czy np C8, bo jest na to zbyt maly

Hyper
12-09-2013, 10:47
Na razie tylko koncept, ale wszystko wskazuje, że Ford zmierza w tym kierunku właśnie przy produkcji nowego S-Maksa:

http://img2.netcarshow.com/Ford-S-MAX_Concept_2013_800x600_wallpaper_02.jpg

http://img2.netcarshow.com/Ford-S-MAX_Concept_2013_800x600_wallpaper_08.jpg

A tu z targów IAA we Frankfurcie nad Menem (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.632278793473272.1073741849.194994820535007&type=3)

ENowak
13-09-2013, 11:53
ładny ale sprawia wrażenie strasznie nadmuchanej fiesty

C80
13-09-2013, 12:45
Mi przód z kolei przypomina napompowanego Aston Martina Vanquisha.

http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/06/Aston-Martin-Vanquish-7-228506.jpg

eclipse
13-09-2013, 19:42
Nie wiem czy wszyscy widzieli ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=iOwhl2LHaoc
i wszystko jasne .:P

AnnaK
14-09-2013, 01:16
Mnie się podoba, jest śliczny.

lol19
14-09-2013, 08:05
@up Przednie światła robią wraaaażenie

dikileiden
14-09-2013, 08:31
gdy by zostały drzwi bez ramek wokół szyb , było by pięknie
czy jest podana data rozpoczęcia produkcji ? czy to tylko science fiction ?

no ale jak się księgowi wezmą do roboty , to połowę z tego nie zostanie

eclipse
14-09-2013, 09:07
Drzwi bez ramek i klamek .
Ciekawe rozwiązanie z otwieraniem drzwi (informacja o otwarciu zamka drzwi wyświetla diodami ) .

Skorpion19651
14-09-2013, 11:18
Bump: Mi przód z kolei przypomina napompowanego Aston Martina Vanquisha.[/url]

Nie dziw się. W końcu ford przejął Astona a jeśli nie to ma pakiet większościowy (dokładnie nie pamiętam jak to tam jest). Fakt jest faktem że miesza tam (choćby model DB7 – najlepiej sprzedawany model a co za tym idzie uratował Astona). Ale nasuwa się pytanie – gdzie się podziała odrębność, dusza i niepowtarzalny wygląd? No cóż, chyba dożyliśmy czasów ujednolicenia. Czy to jest dobre, trudno powiedzieć, jednym się to podoba innym nie.

maciej
14-09-2013, 11:20
eclipse ! ,,poprawiaczu"... co to są ,,dżwi" ??? :roll:
Czyżby chodziło o drzwi ? ;)

Bump:

dikileiden
14-09-2013, 12:18
eclipse - no widzisz tobie też się ''brzydko'' napisało . A mnie poprawiłeś w innym temacie . Każdemu może się zdarzyć , tak że nie zwracajmy uwagi na to , bo to tylko wk..wia.

MaXyM
14-09-2013, 13:50
tak że??? :D
Chyba "także"

Nie da sie nie zwracac uwagi. Niektore bledy wala w oczy, ze az sie przykro robi.
IMO poprawiac trzeba. Jak cie wk...wia to sie naucz pisac albo korzystac ze slownika. Jak sie zdarza raz na czas, bo zrobiles literowke... to przeciez nie ma powodu do nerwow

Najlepiej aby jakis moderator po prostu poprawial wpisy. Bez wytykania w kolejnych postach. Po prostu na czerwono poprawic slowo (napisac poprawnie). Dzieki temu i autor zobaczy ze walnal byka i czytelnicy beda sie uczyc poprawnie ciezkich slowek. W przeciwnym razie kazdy kolejny czytelnik zapamieta niepoprawna pisownie i problem bedzie eskalowal.

dikileiden
14-09-2013, 19:14
może warto się też zastanowić że nie wszyscy piszą z komputerów czy laptopów , ale są tacy co piszą z tabletów i smartfonów . Ja piszę z iPada z ustawionym językiem klawiatury niderlandzkim i przy pisaniu każdego polskiego słowa wskakuje odpowiednik niderlandzki . Także czasem głupie błędy nie wynikają z analfabetyzmu tylko sprzętu na jakim się pisze. To tak na marginesie Panowie poloniści.

eclipse
14-09-2013, 20:01
:oops: Maciek dzięki ......
w nagrodę za spostrzegawczość :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=uEl0m97CXE4
Jak S-Max to i większy wypas ..... co nie .
:P

boncio
14-09-2013, 20:07
Trochę masz nieaktualne informacje skorpion, bo już dawno temu Ford sprzedał większość akcji Astona zostawiając sobie jedynie ok 15%. Jak zaczął się kryzys, to Ford sprzedawał wszystkie wcześniej zakupione marki.
Co nie zmienia faktu, że dzięki Fordowi Aston powrócił na szczyt.

rafallg
15-09-2013, 06:11
Ale macie problem to nie jest forum dla polonistow :D chodzi o tresc a nawiasem mowiac to nowy model jest fenomenalny tylko ksiegowych trzeba przed produkcja zamknac :D

lol19
15-09-2013, 12:01
1.5 EB? Nie przy tak dużym samochodzie, nawet jak będzie miał "tysiąc pięćset sto dziewięćset" koni, to momencik mizerny...

Skorpion19651
15-09-2013, 12:28
boncio - całkiem możliwe nie będę się kłócił o to, ale jak wcześniej pisałem Ford uratował kuper Astonowi (i chwała mu za to). I jak widać, coś chyba pozostało z tej współpracy (co widać do dziś) :619:

MaXyM
15-09-2013, 13:44
Ale macie problem to nie jest forum dla polonistow :D

Znamy ten argument. Wg Ciebie tylko na forum polonistow nalezy poprawnie pisac, a wszedzie indziej mozna walic orty jeden po drugim?

Co do Smaxa - fajny. Ten animowany film fajnie pokazuje, w ktorym kierunku bedzie sie rozwijala motoryzacja. W chwili obecnej nie jestem jednak przekonany jesli to dobrze czy zle.

szmelcmax
04-11-2013, 15:00
jak się księgowi wezmą do roboty , to połowę z tego nie zostanie Witam. Na pewno zrobią swoje, oby jednak dotyczyło to elementów , które moim zdaniem zostały zupełnie nie przemyślane. Oczywiście pysk przypominający od przodu zdychająca rybę pozostanie, bo taką jedynie słuszną linię ma nasze wizjonerskie biuro projektowe (chyba szef to zapalony wędkarz) i będzie psuł profil sylwetki. Wygląda to z boku jak amputowany maczetą nos. Cała płynność linii i opływowość tam się kończy w sposób nagły. Może jednak zmienią inne detale. Choćby lusterko wewnętrzne. Jest prawie na środku szyby i po prostu ogranicza widoczność. To ma być udogodnienie bo nie musimy podnosić wzroku? Przecież zerknięcia w lusterko to są głównie momenty. Widoczność przez przednią szybę to priorytet. A podświetlenie deski komu w Fordzie się przyśniło? Przecież tyle było krytyki np. VW za niebieski kolor , który męczy wzrok. Tu ma także męczyć. Jakby można było zmieniać kolor, wtedy zgoda. Nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale chyba w drzwiach są "patyki" do ich blokowania. Jakby tak miało być to kolejne nieporozumienie. Po latach jazdy autami z "patykami", zakupiłem Focusa 1 gdzie było boczne cięgiełko. Może to śmieszne, ale ten drobiazg uznałem za tak sensowny i wygodny (użycie małej siły i nie ślizganie się palców), że nie chcę już inaczej. Nie widzę także w prezentowanej wersji logicznego rozwiązania składania siedzeń. a to dlatego, ze w tej formie złożyć się nie dadzą. Chyba,ze te kubełki zastąpią formą zbliżoną do tradycyjnych, bo przecież funkcjonalność to jeden z zakładanych atutów tego auta. Ale i tak nie uzyskamy płaskiej podłogi co pokazuje kształt pleców siedzenia środkowego z tyłu. To minus w stosunku do konkurencji i wersji dotychczasowej 7 osobowej. Mam nadzieję, że chociaż nie powielą błędu z tylnymi nawiewami i kanały poprowadzą możliwie krótką drogą. Tak ogólnie odnoszę wrażenie, że auto będzie miało formę podwyższonego kombi, a nie miniwana. Taki kombimax. Myślę, że nie ma co liczyć na drzwi bez ramek i dodatkowego słupka z przodu. Pewnie będzie delikatniejszy, ale bez niego sztywność konstrukcji bardzo by ucierpiała. Stawiam, że nowe Galaxy nie będzie już bratem S-maxa , tylko kuzynem z niewielką ilością widocznych wspólnych elementów. Ich drogi się trochę rozejdą i różnica wielkości będzie bardziej widoczna.

lol19
04-11-2013, 15:29
Kubełkowe fotele zapewne w jakiejś formie pozostaną, ponieważ (jak wszyscy wiemy) s-max jest sportową wersją/wizją galaxy, drzwi bez ramek też nie są znowu taką bardzo odległą możliwością, lusterko wewnętrzne nie jest na samym środku szyby, mam takie wrażenie że jest na swoim miejscu, ale ty nie widzisz góry szyby (połączona z dachem panoramicznym) i dlatego mówisz, że jest nisko. Na pewno to znikną bezdotykowe klamki ( ? ).

MAG
04-11-2013, 21:46
1.5 EB? Nie przy tak dużym samochodzie, nawet jak będzie miał "tysiąc pięćset sto dziewięćset" koni, to momencik mizerny...
Jakos nie zauważyłem, żeby użytkownicy 1,6EB narzekali na brak momentu obrotowego - nawet w S-Maxie... :619:

A przecież to właśnie te obecne 1,6 zostanie zastapione tym 1,5 - ciekawe zresztą czy blok zostanie ten sam i tylko średnicą/skokiem tłoka zrobią różnicę pojemności, czy zmienią też sam blok ...

szmelcmax
05-11-2013, 10:09
lusterko wewnętrzne nie jest na samym środku szyby, mam takie wrażenie że jest na swoim miejscu, ale ty nie widzisz góry szyby (połączona z dachem panoramicznym) i dlatego mówisz, że jest nisko. Lusterko jest ewidentnie na wysokości twarzy. Widać to wyrażnie pod koniec filmiku na ujęciu ze środka auta. No chyba , ze ktoś prowadzi trzymając głowę poniżej zagłówka. Ale tu trzeba by być cyrkowcem, albo wzrostu 140 cm. Na plus trzeba zaliczyć szerokie otwieranie drzwi. Jeszcze lepsze jak w obecnym modelu, gdzie też narzekać nie można. Na szczęście nie zastosowali drzwi przesuwnych (były podobno przymiarki) co moim zdaniem kompletnie nie pasowałoby do tego auta. To jakby potwierdzało odejście od "vanowatości". Dlaczego jednak upierają się na maskę z "blachy falistej" tego nie wiem. Nie komponuje się to z czymkolwiek. Pojawia się przy podszybiu i znika nad wlotem powietrza (lub odwrotnie jak kto woli) i jest stworzone jakby samo dla siebie. Pozginamy blachę bo BMW też tak zrobiło? A moim zdaniem jest tak samo bez sensu i brzydkie w obu markach. Wydziwianie , bo jeszcze tak nie było. Chyba myślą już o liftingu aby było co zmieniać. Ogólnie ładną sylwetkę (dobrze że zachowano tu podobieństwo do poprzednika) psuje parę detali forsowanych na siłę, bo trzeba zrobić coś nowego. Choć np. umieszczenie logo tuż pod tylną szybą nawet mi się podoba. Zresztą ostatni pomysł aby mocować je na na elementach metalowych zamiast na atrapie chłodnicy też jest według mnie znacznie lepszym rozwiązaniem. Dobrze to wygląda.

boncio
05-11-2013, 15:19
Choćby lusterko wewnętrzne. Jest prawie na środku szyby i po prostu ogranicza widoczność.
To żeby rozwiać watpliwości gdzie jest lusterko załaczam zdjęcie z zaznaczonymi liniami gdzie normalnie kończy się szyba i gdzie lusterko :) Proporcje widać. Na innych filmach jest widok z boku. Już pominę, że takiego delikatnego mocowania nie będzie, tylko raczej takie jak w nowych autach klasy C, czyli niestety duże i trochę ograniczające widoczność.

Nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale chyba w drzwiach są "patyki" do ich blokowania.
Masz na myśli ryglowanie drzwi od środka? Bo od Fiesty z 2008 roku Ford całkowicie zrezygnował z mechanicznego ryglowania i jest tylko guzik, czy to pod radiem, czy na drzwiach przy klamce. I tutaj jest podobnie, a co to jest przy szybie to nie wiem :)

szmelcmax
06-11-2013, 09:04
załaczam zdjęcie z zaznaczonymi liniami gdzie normalnie kończy się szyba i gdzie lusterko Proporcje widać. Na innych filmach jest widok z boku. Już pominę, że takiego delikatnego mocowania nie będzie, tylko raczej takie jak w nowych autach klasy C, czyli niestety duże i trochę ograniczające widoczność. Teoretycznie masz rację. Środek geometryczny szyby zapewne nie jest tam gdzie lusterko. Ale ja miałem na myśli środek w sensie praktycznym czyli optycznym patrząc ze środka auta, a nie z zewnątrz. Wspominałem o tym. Oczywiście umownie, bo wiadomo,że nie jest to F1 i w na samym środku się nie siedzi., więc lusterko mamy trochę z boku. Jednak w osi pionowej z punktu widzenia kierowcy (a ten wnioskuję po zagłówkach) lusterko znajduje się mniej więcej na środku pola widzenia. I moim zdaniem je ogranicza. Oczywiście są tacy, którym to nie przeszkadza, a wręcz lubią mieć gorszą widoczność. Bo jak inaczej rozumieć wieszanie na lusterku różnych zabawek, czy majtających się przed oczami zapachowych śmieci. Ja to nazywam "auto-hipnozą". Osobiście lubię mieć jak najlepszą widoczność i dlatego zwróciłem uwagę na kwestię umieszczenia lusterka. Nie wiem jak finalnie będzie mocowane, ale te niby szyny mogą być dobrym pomysłem. Gdyby tak dało się po nich przesuwać lusterko z góry na dół zadowoliłoby to chyba wszystkich. Proste rozwiązanie i praktyczne. Tylko czy Ford też tak pomyśli?