Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
bananesq 04-09-2013, 21:02 Cześć, podczas jazdy przestało działać wspomaganie układu kierowniczego i jednocześnie zapaliła się i migała lampka ESP, zapaliła się kontrolka hamulca ręcznego i akumulatora. Po stu metrach zjechałem na pobocze i zanim się zatrzymałem zgasła cała deska rozdzielcza, wyłączyło się radio i klima.
Zgasiłem auto, odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy.
Dwa dni temu zleciłem wymianę rozrządu z pompą wody i paska alternatora. Pasek jest cały i się kręci.
Coś komuś przychodzi do głowy?
Ja miałem tak przy awarii alternatora/regulatora napięcia.
Rafał A.(antek) 05-09-2013, 09:10 ta, bład komunikacji szyny CAN, zegary do obejzenia/naprawy na poczatek potem wszelkie inne złącza
18stanley 05-09-2013, 23:16 U mnie tak się objawiało przy niedoładowanym akumulatorze. Akumulator doładowałem i wszystko śmigało. Następnie znowu pojawiła się usterka-awaria układu wspomagania. Przeczyściłem styki - wtyczki pompy wspomagania i podładowałem akumulator. Usterka ustąpiła, do pierwszych mrozów, wtedy znowu się pojawiła. Wymieniłem akumulator na nowy - usterka ustąpiła. U mnie jest alternator 120 A, jeżeli wystąpi taka usterka ponownie to wymienię regulator napięcia lub kupię używany alternator 150 A. W Focusach jest duże zapotrzebowanie na pobierany prąd i być może przy przeważającej jeżdzie w mieście doładowanie akumulatora nie jest wydajne przy tym typie alternatora. Jak jeździłem w dłuższe trasy takiego problemu nie miałem ???
może to wina aku, ale jeśli po chwili samo się naprawiło, to raczej wątpię, że akumulator sam naładował się :)
prawdopodobnie problemem są zimne luty (niepoprawne lutowania) w zegarach - do tej pory spotkałem się kilka razy z tym problemem w podstawowych zegarach (takich z samym wyświetlaczem przebiegu, bez komputera pokładowego, czyli takich: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2009918&postcount=1).
Temat przewijał się na forum już kilka razy, np. tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=181294
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=169313&page=3
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=181803
Pozwolę sobie odgrzać kotleta :) .
Mam sytuację analogiczną. Podczas jazdy (na postoju rzecz nie występuje) pojawia się choinka złożona z kontrolki ładowania, hamulca, ABS, ESP + informacja o usterce układu wspomagania. Dodatkowo przygasa radio i sterowanie klimatyzacją. Wszystko to mruga sobie w losowej kolejności po czym ustępuje i przez jakiś czas jest spokój. Gaz działa cały czas, wskazówki nie świrują a i na monitorku nie pojawiają się kreski.
Napięcie spoczynkowe aku: 12,4V
Napięcie ładowania: 14,1V
Błędy DTC:
D900 (U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error B902)
E199 (U2199) Invalid data for engine coolant temperature (Invalid CAN message)
Zacząłem od klem, mas i bezpieczników: są ok. Dalej wywalę zegary i rozejrzę się za zimnymi lutami ale chciałbym zapytać o inne potencjalne przyczyny. Najbardziej nie daje mi spokoju radio i sterowanie klimą: czy one są podłączone do zegarów? Jak nie to chyba trzeba się zainteresować alternatorem, prawda?
Pozdr,
przy zimnych lutach pojawia się z reguły błąd PATSa (immobilizera), u Ciebie jest jakoś inaczej
Czym i z jakich modułów czytałes błędy?
Jakie masz zegary? z komputerem czy bez?
Zimne luty dotyczą przede wszystkim tych bida-zegarów bez kompa (wyświetlają tylko przebieg ogólny i dzienny)
Klasyczne, zielone bida-zegary z małym wyświetlaczem na dole. Błędy póki co zaczytałem z tychże zegarów właśnie (test mode), bo rzecz świeża i nie było jeszcze jak podjechać do kogoś z poważniejszym sprzętem.
Wracając z roboty spróbuję z test mode ustawionym na napięcie baterii i zobaczę, czy to świrowanie jest połączone ze spadkiem napięcia. Swoją drogą czy informacje z tych zegarów mają jakikolwiek sens?
szkodnik85 20-08-2014, 14:37 Jeżeli wykonałeś test na zegarach to oznacza to że jednak masz zegary z komputerem czyli jednak nie takie "bida-zegary". Koledze mayak chodzi o zegary podstawowe tylko przebieg dzienny i ogolny samochodu.
Panowie. Był gdzies na forum opis jak wyciągnąć 'zegary' zeby oddać je do sprawdzenia/Hot air?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prawdę mówiąc zawsze myślałem, że odnosi się to do wielkości wyświetlacza :) . W takim razie są to zegary z komputerem: mały wyświetlacz ale istnieje możliwość m.in zmiany ustawień wspomagania, języka itp. Btw. zrobiłem właśnie 50 km i nic, podczas gdy rano była choinka. Natomiast żona bąka, że "być może mrugnęła kilka razy sama dioda ładowania i hamulca jak jeździła ostatnio rano do pracy". Mnie się również przytrafiło to po nocy więc myślę, że może jakaś wilgoć gdzieś wlazła, która się skropliła nad ranem?
Kolego wzz:
http://translate.google.com/translate?hl=pl&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=en&u=http://www.focusov.net/dashboard-ford-focus2/
^^
Podziękował :) Jeszcze sie podpytam...ile moze kosztować sprawdzenie/poprawienie lutów w takich zegarach z komputerem pokładowym (wersja z automatem czyt.podwójny wyświetlacz)? Moze ktoś poleci kogoś z POZka?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak masz lutownicę i jakiś kawałek szkła powiększającego albo dobre oko to samemu można to zrobić w 5 minut. Przytykasz rozgrzany grot do lutu, czekasz chwilkę aż się stopi i z głowy. Szukasz czegoś takiego zwłaszcza przy złączu:
http://media.ffclub.ru/up169207-_______2.jpg
Takto każdy elektronik to zrobi :) . Koszt operacji jeżeli przyniesiesz płytkę to pewnie ok. 50 zł.
Panowie. Był gdzies na forum opis jak wyciągnąć 'zegary'
Ważne, zegary należy wypiąc najpierw górą, ciągnąc do siebie (oczywiście po odkręceniu torxów). Mi się udało zrobic to palcami, wciśnięte są dośc mocno. Nie zaczynaj wyciągac od dołu, porysujesz tapicerkę.
Dziękuje Panowie. Naczytałem sie o wymianie zegarów i przyznam sie szczerze ze sie podjarałem :) W głowie mam juz tylko srebrne zegary od Kugi :D Nie mniej narazie dopóki nie znajdę kogoś u mnie na obczyźnie kto ogarnia wymianę zegarów i programowanie immo...musze wykombinować cos z obecnymi zegarami. Takimi -> 54798
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
hans1610 26-08-2014, 09:15 Witam. Tydzień temu kupiłem forda focusa mk2 rok 2005 silnik 2,0 136 koni, 2 dni jezdził bez zarzutów trzeciego dnia jak odpaliłem auto silnik nie równo pracował po przejechaniu może 500 metrów zaświeciły się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej a pedał gazu nie reagował na lekkie dotkniecie nawet, musiałem na sprzęgle dotoczyć się na przystanek zgasiłem auto żeby zobaczyć co jest grane i juz auta nie odpaliłem, zadzwoniłem po kolege zaciagnelismy auto do znajomego wpial komputer usunał błędy i auto normalnia zapalało ale dalej cos bylo nie tak, ogolnie zaswiecaja sie wszystkie kontrolki po paru minutach gasna i zaswieca sie samo esp i pisze na komputerze zmniejszenie prędkosci .. O co chodzi mógłby mi ktoś pomoc ?
...wpial komputer usunał błędy i auto normalnia zapalało ale dalej cos bylo nie tak...
Kasowanie błędów nie naprawia auta. Z odczytanych błędów należy zdiagnozować przyczynę problemu i dopiero po jej usunięciu można się spodziewać, że "coś będzie tak"...
hans1610 26-08-2014, 14:37 na komputerze było tak : usterka silnika, usterka układu esp, usterka wspomagania kierownicy i na desce swiecila sie kontrolka silnika, esp, reczny, oleju, akumulator, wpielismu komputer zeby zobaczyc co i jak wyswietlalo bład skretu koła czy cos takiego i reszta to tylko błedy komunikacyjne.. nic wiecej, sprawdzałem ładowanie alternatora i jest wporzadku ...
hans1610 27-08-2014, 10:53 Teeraz znowu po odpaleniu auta swieci kontrolka silnika i nie gasnie po chwili zapala sie esp .. Masakra nie wiem co jest grane było auto u mechanika poprawił wszystkie styki jezdziłem cały dzien było ok i około 21 jechałe na zakupy przejechałem kilometr znowu to samo kontrolki raz swieca raz nie wyswEitla ograniczenie prędkosci ;//
na komputerze było tak
potrzebne są konkretne numery błędów a nie opowiastki
michałko 28-08-2014, 11:27 Miałem bardzo podobnie do tego wywalało chyba z 9 błędów a przyczyną okazały się zegary, po zmianie na polift wszystko ok.
hans1610 28-08-2014, 11:31 zegary to znaczy ze co musze zrobic ?
... po zmianie na polift wszystko ok.
Kolega powyżej odpowiedział. W takich sytuacjach wymienia się zegary na poliftowe (ze srebrnymi tubami). Wymaga to programowania IMMO i nie da się zrobić samemu. Robi to kolega mayak w Warszawie, robię ja na Śląsku.
Jeśli "choinka" nadal się pojawia, to może warto wymienić zegary? Tu wystawiłem właściwe (jęsli te 2.0 to 2.0TDCi...) http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2264685#post2264685
Dla potomnych:
w moim przypadku (mruganie kontrolek ABS, ESP, hamulca ręcznego, "usterka układu wspomagania", wyłączające się radio, panel klimatyzacji i kierunkowskazy) to był alternator :) . Napięcie szalało od zbyt wysokiego do zbyt niskiego siejąc chaos.
arti_100 24-10-2014, 18:20 A ja mam taki problem. Rano wsiadam do focusa odpalam silnik i swieci kontrolka usterka ukladu wspomagania. Pojechalem na komputer i nie mozna nawiazac polaczenia z pompa wspomagania. Jaka moze byc tego przyczyna, spalona pompa czy przekaznik a moze cos innego?
|
|