Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Drgania podczas przyśpieszania
Witam wszystkich forumowiczów
Od pewnego czasy pojawiły się u mnie dziwne drgania, a mianowicie na równiutkiej drodze zwłaszcza na 5 i 6 biegu przy przyśpieszaniu wyczuwa się drżenie pojazdu.Przy jeździe miejskiej praktycznie jest to niezauważalne , ale na trasie trochę denerwujące.Zaczęło się od naprawdę minimalnego drżenia, ale teraz to się coraz więcej nasila.Po rozpędzeniu auta "muskam" tylko gaz i wszystko jest ok, nic nie drży, ale jak przyjdzie do gwałtowniejszego naciśnięcia gazu to wibracje czują wszyscy w aucie.Wykluczyłem koła (opony) , zawieszenie przednie i tylne, luzy na piastach, półosiach. Może ktoś spotkał się z takimi objawami. Moi mechaniorzy sugerują że to poduszki silnika albo skrzyni biegów. Poza tym silnik pracuje jak "pszczółka" na wolnych obrotach zero drgań, przy normalnym (bez sportowego zabarwienia) ruszaniu nic się nie odczuwa dopiero przy prędkościach powyżej 70-80km/h te wibracje zaczynaja się.
Prosze o jakieś sugestie
Pzdr
dikileiden 07-09-2013, 22:00 U mnie w ASO stwierdzili że albo aktualizacja softu silnika (ja mam chipa , więc odpada) lub dwumasa . Ja tak jeżdżę do dziś , już dwa lata. Tylko że nie cisnę przy niskich obrotach na wysokim biegu . Ale ja myślę że to dwumasa daje znać o sobie . Można z tym żyć. Był już o tym temat na forum , bodajże problem nie rozwiązany do dziś.
Jeżeli to "coś" miałoby być s silnikiem to dlaczego nic nie dzieje się przy normalnej miejskiej jeżdzie, zakres obrotów podobny tylko niższe biegi i mniejsza prędkość, więc silnik wykluczam, co do dwu-masy to nie ma ŻADNYCH objawów związanych z tym :
cyt :"Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:
_hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
_drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
_nierówna, przerywana praca silnika
_wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
_szarpanie auta przy ruszaniu
_brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów"__zaczerpnięte z http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/objawy-zuzycia-kola-dwumasowego/
Tak więc dwu-mase też wykluczam
Pzdr
Renjan – nie chcę Cię martwić, ale ja miałem dokładnie te same objawy co Ty (tylko wibracje przy mocny przyśpieszaniu na 5 i 6 biegu) i skończyło się wymianą sprzęgła i dwumasy.
Po wymianie przejechałem ponad 30 tys. km i wszystko jest dobrze, więc to na 100% była trafna diagnoza.
Witam wszystkich forumowiczów
Od pewnego czasy pojawiły się u mnie dziwne drgania, a mianowicie na równiutkiej drodze zwłaszcza na 5 i 6 biegu przy przyśpieszaniu wyczuwa się drżenie pojazdu.Przy jeździe miejskiej praktycznie jest to niezauważalne , ale na trasie trochę denerwujące.Zaczęło się od naprawdę minimalnego drżenia, ale teraz to się coraz więcej nasila.Po rozpędzeniu auta "muskam" tylko gaz i wszystko jest ok, nic nie drży, ale jak przyjdzie do gwałtowniejszego naciśnięcia gazu to wibracje czują wszyscy w aucie.Wykluczyłem koła (opony) , zawieszenie przednie i tylne, luzy na piastach, półosiach. Może ktoś spotkał się z takimi objawami. Moi mechaniorzy sugerują że to poduszki silnika albo skrzyni biegów. Poza tym silnik pracuje jak "pszczółka" na wolnych obrotach zero drgań, przy normalnym (bez sportowego zabarwienia) ruszaniu nic się nie odczuwa dopiero przy prędkościach powyżej 70-80km/h te wibracje zaczynaja się.
Prosze o jakieś sugestie
Pzdr
Kolego mam pytanie czy auto ma tylko drgania jak np. niewyważone kola, czy trzesie autem jak by się przejeżdżało po tarce ktora czasami znajduje się przed skrzyżowanymi. Ja mam takie drgania miedzy 1800-2000obr. na 4, 5 i 6 biegu jak przycisnę pedał gazu do samego spodu. Jak przyspieszam w miarę szybko, ale nie cisnę gazu do końca zero problemów. Dodam ze nie mam żadnych oznak dwumasy tylko czasami ślizga się sprzęgło, ale przyczyna tego jest puszczający simering na wale, bo mam wyciek miedzy silnikiem a skrzynia. Kolego ja tez obstawiam dwumase, bo drgania są praktycznie w chwili największego momentu obr. i widocznie koło ma problem.
Zastanawiam się jeszcze nad przegubami wewnętrznymi, ale nie jestem pewny czy przegub wytwarzałby takie mocne trzęsienie auta.
Mam nadzieję, że ktoś potwierdzi, w 100% że to dwumas.:(
Pozdrawiam.
Też obstawiam na dwumasę. Wibracje były na 4,5,6 biegu od 2 do 2,5tyś obr. przy mocnym wciśnięciu gazu. Żadnych innych objawów nie było.
Znalazłem dobrego mechanika ,który stwierdził to od razu i dał gwarancję że po wymianie będzie OK i tak też było.
Niestety zanim do niego dotarłem wymieniłem przeguby wewnętrzne( z półosiami) oraz łożysko podpory...
Kolego mam pytanie czy auto ma tylko drgania jak np. niewyważone kola, czy trzesie autem jak by się przejeżdżało po tarce ktora czasami znajduje się przed skrzyżowanymi. Ja mam takie drgania miedzy 1800-2000obr. na 4, 5 i 6 biegu jak przycisnę pedał gazu do samego spodu. Jak przyspieszam w miarę szybko, ale nie cisnę gazu do końca zero problemów. Dodam ze nie mam żadnych oznak dwumasy tylko czasami ślizga się sprzęgło, ale przyczyna tego jest puszczający simering na wale, bo mam wyciek miedzy silnikiem a skrzynia. Kolego ja tez obstawiam dwumase, bo drgania są praktycznie w chwili największego momentu obr. i widocznie koło ma problem.
Zastanawiam się jeszcze nad przegubami wewnętrznymi, ale nie jestem pewny czy przegub wytwarzałby takie mocne trzęsienie auta.
Mam nadzieję, że ktoś potwierdzi, w 100% że to dwumas.:(
Pozdrawiam.
No właśnie, u mnie też nie ma innych oznak dwu masy, poza tymi drganiami, drgania te wyczuwam zwłaszcza pod "pupą" nie jest to przenoszone np: na kierownicę, na pedały czy inne podzespoły.Nic się nie dzieje podczas ruszania, delikatnego przyśpieszania.Połączenie skrzynia-silnik suche, na rolkach był rozpędzany do 160km i NIC, zero drgań.Oczywiście całkowicie nie wykluczam że to dwu masa, ale mam wątpliwości
Bump: Też obstawiam na dwumasę. Wibracje były na 4,5,6 biegu od 2 do 2,5tyś obr. przy mocnym wciśnięciu gazu. Żadnych innych objawów nie było.
Znalazłem dobrego mechanika ,który stwierdził to od razu i dał gwarancję że po wymianie będzie OK i tak też było.
Niestety zanim do niego dotarłem wymieniłem przeguby wewnętrzne( z półosiami) oraz łożysko podpory...
Nie wykluczam tego , ale nie chciałbym popełnić tych samych błędów co Ty (wymianę dobrych części na nowe, nie stać mnie na to) a w serwisie forda w Opolu jednoznacznie nie stwierdzili tej usterki, jak wcześniej napisałem są opinie skłaniające do sprawdzenia poduszek skrzyni i ewentualnie silnika (w co też do końca nie wierzę)
Dodam że auto ma udokumentowane na 100% 138 000km przebiegu
Ja znalazłem mechanika ( w Sosonowcu) ,który powiedział ze na 100% to dwumasa, więc bez wahania oddałem mu samochód. Gdyby to nie było to pewnie bym nie zapłacił.
Też wcześniej łudziłem się że to nie to bo przebieg 90 tyś km. a 3 tyś zł. nie uśmiechało mi się wydawać. Przez takie myślenie wydałem sporo ponad 4 tyś :(
No właśnie, u mnie też nie ma innych oznak dwu masy, poza tymi drganiami, drgania te wyczuwam zwłaszcza pod "pupą" nie jest to przenoszone np: na kierownicę, na pedały czy inne podzespoły.Nic się nie dzieje podczas ruszania, delikatnego przyśpieszania.Połączenie skrzynia-silnik suche, na rolkach był rozpędzany do 160km i NIC, zero drgań.Oczywiście całkowicie nie wykluczam że to dwu masa, ale mam wątpliwości
Bump:
Nie wykluczam tego , ale nie chciałbym popełnić tych samych błędów co Ty (wymianę dobrych części na nowe, nie stać mnie na to) a w serwisie forda w Opolu jednoznacznie nie stwierdzili tej usterki, jak wcześniej napisałem są opinie skłaniające do sprawdzenia poduszek skrzyni i ewentualnie silnika (w co też do końca nie wierzę)
Dodam że auto ma udokumentowane na 100% 138 000km przebiegu
Kolego ja wykluczam raczej poduszki, ponieważ przy tych obrotach silnik pracuje raczej równo, poduszki mogłyby pukać podczas zmiany biegów lub hamowaniu silnikiem. Moim zdaniem drżenie auta jest od elementów, które się obracają, więc dwumas lub przeguby. Bardziej skłaniam się problemu z dwumasą tym bardziej, że przeguby też nie są takie tanie, a sprzęgło z tym przebiegiem ma prawo już niedomagać.
Ja i tak jestem zmuszony zdejmować skrzynię, bo do wymiany jest uszczelniacz.
Mialem to samo - efekt przy przyspieszaniu tak jakbym po tarce jechal.
Po wymianie dwumasy ustapilo - przebieg byl niecale 170tkm
cyt :"Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:
_hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
_drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
_nierówna, przerywana praca silnika
_wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
_szarpanie auta przy ruszaniu
_brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów"__zaczerpnięte z
czyli do tego trzeba jeszcze dodac drgania podczas przyspieszania :shock:
ale dziwne jest za zadne z powyzszych objawow nie wystepuja ? np. w sprinterze tez mam zuzyte dwumase ale wyraznie klekocze z tym ze zadnych drgan podczas przyspieszania nie obserwuje !
czy w kazdym aucie sa inne objawy zuzucia dwumasy ? konstrukcja z zalozenia jest chyba taka sama wiec w podobny sposob powinno sie to odbywac :?
dikileiden 09-09-2013, 09:27 "Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:
_hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
_drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
_nierówna, przerywana praca silnika
_wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
_szarpanie auta przy ruszaniu
_brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów"
zauważyłem że u mnie galaxy te objawy prawie nie występują , może te objawy bardziej dotyczą innych modeli forda . U mnie najczęściej występują
- ''jazda jak po tarce'' podczas przyspieszania z małą prędkością obrotową na wysokim biegu
- trzęsienie budą podczas gaszenia silnika
Spiderix 11-09-2013, 12:24 Witam wszystkich.
U mnie też tak było podobnie z drganiami i to był dwumas.
Auto miało 220k.
Witam
Przed wszystkimi którzy stawiali na dwumasę, chylę czoła, TAK MIELIŚCIE rację to była dwumasa, już jestem po wymianie i drgania ustąpiły (550 regeneracja dwumasy_rok gwarancji+ kpl sprzęgła 1150zł)Robocizna 300zł +moja pomoc + uszczelniacz wału, bo już "spocona" była obudowa sprzęgła.
Widać jestem człowiekiem małej wiary ,że nie dopuszczałem takiej awarii do siebie, ale dzięki Wam od razy trafiłem w sedno usterki.
DZIĘKUJĘ
dikileiden 20-09-2013, 10:48 Tak że drgania podczas przyspieszania = dwumasa
Napisz jeszcze kto ci regenerował dwumasę i jak to się odbywa ?
Tak że drgania podczas przyspieszania = dwumasa
Napisz jeszcze kto ci regenerował dwumasę i jak to się odbywa ?
Nie wiem gdzie to było, warsztat wysłał kurierem jednego dnia w południe, a na trzeci dzień kurier przywiózł, z naklejki wynika że Kielce, ale więcej nie widziałem. A co do regeneracji to chyba tak jak w opisie w linku : http://www.sprzeglo-service.pl/regeneracja.html. Niemniej jednak koło wizualnie wyglądało jakby opuściło fabrykę, a nie warsztat regeneracji.No i wszelkie drgania ustąpiły.Dostałem rok gwarancji, a żeby było śmiesznie to na nówkę ze sklepu za 1150zł też jest rok gwarancji.
Pzdr
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=12&t=81577
dikileiden 21-09-2013, 16:17 no proszę i wszystko jasne , ''co tanie , to drogie''.
krycha007 10-11-2013, 16:14 A nie pomyśleliście, że wciskanie gazu do dechy przy obrotach poniżej 2000 to niezbyt dobrze??? Przy zmianie biegu i odpowiednich obrotach, 2500-3000 założę się że to nie wystąpi!
dikileiden 11-11-2013, 00:06 A nie pomyśleliście, że wciskanie gazu do dechy przy obrotach poniżej 2000 to niezbyt dobrze??? Przy zmianie biegu i odpowiednich obrotach, 2500-3000 założę się że to nie wystąpi!
tak masz rację te drgania nie występują powyżej 2000obr/min . Ale jak już się wyczuje te drgania poniżej 2000 obr/min to człowiekowi już coś do głowy wchodzi że może auto się sypie .To na pewno nie jest fajne uczucie te drgania.
A nie pomyśleliście, że wciskanie gazu do dechy przy obrotach poniżej 2000 to niezbyt dobrze??? Przy zmianie biegu i odpowiednich obrotach, 2500-3000 założę się że to nie wystąpi!
Tak, ale jesli wystepuje ponizej 2000 obr/min tzn ze dwumas juz dostal w cztery litery.... a od czego?
... pewnie od "deptania do dechy" od niskich obrotow. Wymienilbym dwumas i pobral nauke na przyszlosc.
Kupilem uzywke (samochod, nie dwumas) i po 60 tys km mialem pierwsze objawy padajacej dwumasy, wymienilem a dwa miesiace poznie wymienilem jeszcze raz.
I wtedy przestalem uzywac "launch control" (obroty do 3.5 tys i strzal ze sprzegla).
A nie pomyśleliście, że wciskanie gazu do dechy przy obrotach poniżej 2000 to niezbyt dobrze??? Przy zmianie biegu i odpowiednich obrotach, 2500-3000 założę się że to nie wystąpi!
Pomyślałem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ale przy prędkościach powyżej 100km/h gdzie włączam 5 i później 6 ( 130-140km/h) to obroty są już powyżej 2000obr/min.
A poza tym wymieniłem koło i jest jak ręką odjął nawet przy niższych obrotach
Zgodnie z sugestiami w tym wątku zmieniłem koło dwumasowe i sprzęgło na nowe, a drgania jak były, tak dalej są.... ki diabeł???
jako ze jest to twoj pierwszy wpis w tym watku to trudno zgadywac jakie konkretnie masz objawy.
Jedna z przyczyn wibracjach podczas przyspieszania (szczegolnie u starszych aut) sa zuzyte wewnetrzne przeguby polosi. nie wiem czy sa dostepne same czy trzeba kupowac cale polosie.
maciej, napisz kiedy są odczuwane drgania, przy jakich obrotach silnika.
Ja miałem podobny objaw przy obrotach od 2500 podczas przyspieszania.
Pomogła wymiana całej prawej półosi (to jest ta dłuższa półoś), ale w Twoim przypadku może to być lewa półoś. Mechanik powiedział że nie można tego sprawdzić wymienić metodą prób i błędów. U mnie trafił za pierwszym razem. Powodzenia.
Mam chyba to co wszyscy, czyli drganie gdzieś pod podłogą - trudno sprecyzować dokładne miejsce - gdzieś w przedniej, lewej ćwiartce auta, słyszalne szczególnie w niskim zakresie obrotów.
Jak pisałem wymiana kompletu LUKa nic nie pomogło. Dodatkowo po puszczeniu sprzęgła jest takie puknięcie. Obecnie myślę o końcówce wew. lewej półosi (jako przyczynie pukania), a może wymienić całą półoś z końcówkami - jakąś ,,używkę"???
Witam
Drgania podczas przyspieszania, odczuwalne jakby drgała płyta podłogowa, świadczą o usterce na półosiach napędowych.
pozdrawiam
Mad(S-)Max 04-10-2015, 09:51 Witam wszystkich, dawno nie odwiedzałem forum bo mój Esiek lata jak marzenie bez usterek do teraz. Zakupiłem używkę 2010 druga połowa roku lift 129000km 2.0tdci 140HP przez dwa lata 169000km i pojawił mi się dziwny objaw. W czasie jazdy na dowolnym biegu i przy dowolnej prędkości wibruje delikatnie kierownica (nie odczuwam przenoszenia wibracji na nadwozie) tak jak przy źle wyważonych kołach ale to wykluczone, nie weryfikowałem też luzów w zawieszeniu od pół roku z tym że nie zawsze te wibracje są. Od nowości (u mnie) na kolumnie kierowniczej był wyczuwalny delikatny "puk" podczas manewrów na parkingach tylko przy skręcaniu w lewo mechanik niczego nie zdiagnozował wówczas i stwierdził "Zaczekamy niech się "rozpuka"" nic się nie "rozpukało" objaw ciągle ledwie wyczuwalny. Proszę o pomoc, sugestie, półosie, zwrotnice?
Odgrzeję temat.
U mnie czuję stukanie ale tylko na lewarku skrzyni biegów na 5 i 6 biegu. Stukanie nie przenosi się póki co na nadwozie czy podłogę.
Im mocniej wciskam gaz, tym wyraźniejsze stukanie.
Pojawia się ono po przekroczeniu 2500 obr/min, więc w zasadzie tylko na trasach, ekspresówkach i autostradach.
Mogę jechać 140 km/h bez stukania, jednak przy próbie utrzymania prędkości na wzniesieniu, czy wyprzedzaniu stukanie pojawi się.
Z tego co wyczytałem, pewnie zaczyna się problem dwumasy (ja mam nalatane 207 kkm), choć pozostałych typowych objawów brak.
Miałem problem bijącej kierownicy, ale na nowym komplecie opon problem został bardzo mocno zredukowany.
Panowie i Panie, od kilku tygodni borykam się z problemem opisywanym wyżej. Podczas przyspieszania mocno drga kierownica. Z przyczepka jest jeszcze gorzej. Akcje podjęte u mechanika to:
Wymiana dwóch półosi kpl.
Wymiana dwumasu
Te akcje zakończyły się fiaskiem. Po tych zabiegach na podnosiku zostały zmienione koła przód z tyłem, wymieniony jeden z wtrysków, filtr paliwa oraz drążek kierowniczy( nie końcówka). Po tych zabiegach drganie ustało.
Zachwycony rezultatami udałem się w długa trasę licząca około 1400km. Moja radość minęła w połowie trasy gdyż drgania wróciły. Nie w takim samym stopniu co poprzednio, są lżejsze, znając życie po kilku setkach wrócą. Najbardziej odczuwalne są teraz przy skręcaniu. Krótka półos była założona nowa do sprawdzenia poprzednich drgań, po nagatywnych wynikach została odesłana do producenta. Koła zamieniłem miejscami mocniejsze dju
ndrgsnia nie wróciły, ale tez nie ustały. 2000km temu była wymieniana na nowa polos z przegubami, Piasta z łożyskiem była wymieniania 5000km temu.
Dwumas przed błędna diagnoza miał najechane 50tys km
Wszystkie naprawy robię na bierząco, robię około 80tys km rocznie dlatego wole mieć sprawne auto.
Mam dwa pytania, czy to możliwe ze wtryski dają takie objawy jeśli nie gdzie
Może być problem ?
Zobacz może magiel albo mocowanie wewnętrznego przegubu w skrzyni( nie przegub)
Dziś zobaczyłem plamę w miejscu gzie stało auto, płyta jest mokra od strony pasarzera jutro rozkręcenie i będę zaglądał. Jak dojdę co to napewno się podzielę.
Aliba3215 17-12-2018, 20:16 Mam s-max 2007r. 140km 103kw problem gdy go kupilem drgania po calej kabinie. Diagnoza mechanika wymiana dwumas. Nie pomogla. Drgania w zakresie 1800-2000obrotow biegu jalowego. Na zimnym mocniej. Przy hamowaniu odczuwalne na pedale hamulca mam nadzieję ze to od tarcz. Prosze o pomoc w temacie. Poduszki twierdzi ze sa w porzadku. Przymierzam sie jeszcze w stronę alternator koło pasowe? Prawa strona drga oraz z tylu tlumik na zimbo. Pomocy bo trafic może cos . https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=0ahUKEwjHs8OfobPfAhWMlSwKHcSQBG8Qxa8BCCkwAg&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov
Panowie i jak z tymi drganiami?? Udało się komuś odnaleźć przyczynę? U mnie też czuć ewidentne drgania całej karoserii podczas jazdy, a nie uśmiecha mi się wymieniać dwumasy i półosi na wszelki wypadek.
piotrek211 03-12-2019, 20:58 Witam
U mnie wibracje tak jak u kolegów wyżej pojawiają się od 2200rpm przy gwałtownym przyspieszaniu, a teproblem pojawił się po demontażu pompy wtryskowej, wtryskow i zbiornika paliwa (opilki w filtrze paliwa) Przed naprawa układu zasilania paliwa nie było żadnego problemu z wibracjami. Po kontakcie z warsztatem mechanik stwierdził, że te wibracje to napewno nie przez regenerację pompy i wtryskow tylko, że przez uszkodzone koło dwumasowe. Dodam, że skrzynia to powershift nie ma problemów ze zmianą biegów itd
Gural bagienny 03-12-2019, 21:25 Ja miałem to samo za duży moment obrotowy i targało jak Rekśio szynkę takim sposobem zajechałem dobre sprzęgło po wymianie sprzęgła do heco ogarną co było źle teraz jest ok .
piotrek211 04-12-2019, 14:25 Witam
Ja mam serię. U mnie nikt nie da głowy, że to koło dwumasowe powoduje takie drgania podczas przyspieszania. A szukanie w ciemno to koszta które będę musiał pokryć.
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Nie będę się rozpisywał tylko napiszę w żołnierskim skrócie:
Pacjent: S-max 2007r. 2.0 benzyna (!)
Objawy: drgania odczuwalne np. na fotelu kierowcy (na kierownicy raczej nie) podczas przyspieszania w zasadzie tylko na 2 biegu i w okolicach 2000 obrotów. Nie są jakoś super odczuwalne ale jednak są i jest to upierdliwe.
Ostatnio dość sporo było robione w aucie, przed naprawami nie zaobserwowałem tego zjawiska, po naprawach tak. Co było robione: wymiana opon (nowe Klebery), tarcz i klocków (przód + tył), amortyzatory + sprężyny (przód), półoś napędowa lewa. Może jednak ktoś spotkał się już z czymś takim i byłby w stanie na coś nakierować?
tarcz i klocków (przód + tył),
Może jednak ktoś spotkał się już z czymś takim i byłby w stanie na coś nakierować?
Sam wymieniałeś? Przed założeniem nowej tarczy należy dobrze oczyścić miejsce styku tarczy z piastą ponieważ wszelkie brudy w tym korozja powoduje bicie tarcz. Może być tak, że nowa tarcza sama w sobie ma jakiś "odchył" i może dawać wibracje. Podjedź do mechanika lub, jeśli masz od kogo, pożycz czujnik zegarowy by sprawdzić czy bicie tarcz mieści się w granicach tolerancji.
Nie, wymieniałem u mechanika. Jutro podjade się przejechać razem z nim. Akurat teraz miałem okazje zrobić mały test i drgania czuć (na fotelu pasażera tez np. przykładając rękę do fotela) w okolicach 30-40km/h na 1 i 2 biegu (na 3 mogłoby być zbyt duże obciążenie dla silnika wiec mógłby drgać). Równocześnie toczenie się na biegu jałowym z ta prędkością nie powoduje drgan. Telefoniczna rozmowa sugerowała ze może poduszka pod skrzynia biegów. Jutro się przejedziemy choć pewnie skończy się na „No czuć drgania”.
PS: pare tygodni wcześniej wymieniane wszystkie cewki i świece.
Agamek12 20-06-2020, 16:43 No to i ja... 2.0TDCI '08 manual.
Przy przyśpieszaniu w granicach 120km/h auto wyraźnie drży. Dzieje się to na biegu 4, 5 i 6 przy tej samej prędkości (tej rzeczonej 120km/h) - wykluczam więc tu winę silnika lub dwumasy. W jaki kierunku szukać problemu?
Koła z nowymi oponami, porządnie wyważone, felgi proste.
Prawdopodobnie do wymiany tarcze hamulcowe przednie (jedynie przy hamowaniu delikatne drżenie kierownicy), zaciski i prowadnice przeczyszczone/sprawne.
Planuję sprawdzić poduszki silnika i skrzyni biegów.
U mnie wymieniona została poduszka pod skrzynia biegów ale drgania jak były tak są nadal (w przedziale 40-50 km/h).
PS: obtrąbiony - pozdrowiony! z OCP :)
Przegub wewnętrzny prawdopodobnie. jeśli nie tarcze. Będę robił w przyszłym tygodniu.
Marcin Pop. 30-06-2020, 09:07 W jaki kierunku szukać problemu?
układ przeniesienia napędu - przeguby.
U mnie lewy wewnętrzny miał delikatny luz - to powodowało wibracje.
grafit55 30-06-2020, 14:26 Witam.Miałem to samo w mondeo mk4 2014 tdci.Różne diagnozy i jedyna poprawna zużyte przeguby wewnętrzne półosi.Po wymianie problem znika.
wymieniałeś przeguby czy całą półoś?
Miałem to samo - szarpało całym autem przy przyśpieszaniu. Wymieniłem prawą pół oś (kupiłem zregenerowaną) i wszystko ustało
Dmitrij.krasowski 02-07-2020, 00:49 Witam, no i kolej na mnie...
S max 2011, 2.0 dizel.
Zauważyłem drgania na siedzeniu pasażera, nie wiem jeśli chodzi o obroty, ale na sto procent zaczynają się te drgania po przekroczeniu 100km/h, i wtedy po dodaniu gazu zaczynają fotele wibrowac (jak kiedyś siedzialem z tyłu i widzialem fotel pasażera to się przeraziłem) największe wibracje są jak auto jedzie pod górę, po puszczeniu gazu wibracje ustają. Już miałem zamiar wstawiać auto na przeguby, bo tak w którymś wątku wyczytałem, ale zauważyłem bicie kierownicy przy hamowaniu więc najpierw postanowiłem wymienić tarcze i klocki, bo wydaję mi się że bezpieczeństwo hamowania przede wszystkim.
Jak już podołam z problemem wibracji to wrócę i się podzielę info.
Pozdrawiam
Przeprowadź prosty test: rozpędź się do prędkości drgań i przełącz bieg na jałowy. Jeśli drgania będą to nie są związane z układem napędowym, jeśli ich nie będzie to nie będą z nim związane. U mnie wibracji nie ma na biegu jałowym. Sam tez piszesz, że są bardziej odczuwalne przy jechaniu pod górkę - to tez by wskazywało na układ napędowy. U mnie walka trwa, jutro będę znał efekty. Miałem niedawno wymienianą całą półoś i od tego czasu pojawiły się wibracje. Będzie wymieniana na inny egzemplarz - może ten był jakiś wadliwy...
Odebrałem auto po wymianie półosi na inną sztukę i u mnie drgania ustały.
Agamek12 07-07-2020, 08:11 No to i ja... 2.0TDCI '08 manual.
Przy przyśpieszaniu w granicach 120km/h auto wyraźnie drży. Dzieje się to na biegu 4, 5 i 6 przy tej samej prędkości (tej rzeczonej 120km/h) - wykluczam więc tu winę silnika lub dwumasy. W jaki kierunku szukać problemu?
Koła z nowymi oponami, porządnie wyważone, felgi proste.
Prawdopodobnie do wymiany tarcze hamulcowe przednie (jedynie przy hamowaniu delikatne drżenie kierownicy), zaciski i prowadnice przeczyszczone/sprawne.
Planuję sprawdzić poduszki silnika i skrzyni biegów.
Wymieniony przegub wewnętrzny prawy - wyraźne drgania auta podczas przyśpieszania ustały. 450zł w plecy.
Nie pozbyłem się jednak delikatnego drżenia kierownicy w zakresie 80-120km/h. Opony nowe, felgi proste, koła dwukrotnie wyważane.
Drżenie pojawia się przy podanych prędkościach, niezależnie od tego czy przyśpieszam, jadę ze stałą prędkością, hamuję sinikiem, wciskam sprzęgło - więc raczej nie pochodzi ono od układu napędowego. Mam jednak wrażenie, że przy skrętach wyraźnie się zmniejsza. Mechanik sugeruje, że to mogą być tylne tarcze - czuć bowiem, że mogą być delikatnie skrzywione (nierównomierny opór podczas obracania, przy hamowaniu hamulcem ręcznym czuć nierównomierne działanie hamulca) - ale czy to może mieć wpływ na drżenie kierownicy?
Bump: PS: obtrąbiony - pozdrowiony! z OCP :)
właśnie miałem pytać co Cię podkusiło, żeby wymienić porządnego Japończyka na... Forda? Potrzeba miejsca?
mroz1sty 07-07-2020, 09:15 Wymieniony przegub wewnętrzny prawy - wyraźne drgania auta podczas przyśpieszania ustały. 450zł w plecy.
Nie pozbyłem się jednak delikatnego drżenia kierownicy w zakresie 80-120km/h. Opony nowe, felgi proste, koła dwukrotnie wyważane.
Drżenie pojawia się przy podanych prędkościach, niezależnie od tego czy przyśpieszam, jadę ze stałą prędkością, hamuję sinikiem, wciskam sprzęgło - więc raczej nie pochodzi ono od układu napędowego. Mam jednak wrażenie, że przy skrętach wyraźnie się zmniejsza. Mechanik sugeruje, że to mogą być tylne tarcze - czuć bowiem, że mogą być delikatnie skrzywione (nierównomierny opór podczas obracania, przy hamowaniu hamulcem ręcznym czuć nierównomierne działanie hamulca) - ale czy to może mieć wpływ na drżenie kierownicy?
Bump:
właśnie miałem pytać co Cię podkusiło, żeby wymienić porządnego Japończyka na... Forda? Potrzeba miejsca?
Cześć dla potomności tematu drgania podczas przyspieszania.
U mnie drgania były coraz mocniejsze z roku na rok. Pomogła wymiana przegubów wewnętrznych. Niestety mam Durashift automat i przeguby musiałem zamówić w ASO 1240 zł lewy i 1240 zł prawy. Brak zamienników które można by założyć i jeździć bez problemów :)
Marcin Pop. 07-07-2020, 09:58 Brak zamienników które można by założyć i jeździć bez problemów
mroz1sty jest offline Raportuj zły post
...są zamienniki.....
mroz1sty 07-07-2020, 10:13 ...są zamienniki.....
Pokaż mi dobry zamiennik do Mondeo mk4 2.0 tdci Durashift rocznik 2008 :)
Oczywiście omijając firmy typu GSP:)
właśnie miałem pytać co Cię podkusiło, żeby wymienić porządnego Japończyka na... Forda? Potrzeba miejsca?
Tak, możliwość wstawienia 3 fotelików z najwyższej grupy wagowej. Swego czasu nawet radziłem się Ciebie na OCP co do Smaxa :) Foteliki udało się dopasować (Recaro Monza Nova 2 po małych moich przeróbkach ;)) teraz jestem na etapie kombinowania jak zamontować 3 organizery dla dzieciaków :) a to już niezła rzeźba :/
Agamek12 14-07-2020, 23:19 Tak, możliwość wstawienia 3 fotelików z najwyższej grupy wagowej. Swego czasu nawet radziłem się Ciebie na OCP co do Smaxa :) Foteliki udało się dopasować (Recaro Monza Nova 2 po małych moich przeróbkach ;)) teraz jestem na etapie kombinowania jak zamontować 3 organizery dla dzieciaków :) a to już niezła rzeźba :/
No to powodzenia w realizacji planu!
Bump: Teraz utrudnienie w diagnozie.
Raz mi kierownica delikatnie drzy, raz nie.
Na kierownicę nie przenoszą się drgania spowodowane marna nawierzchnią (płyty betonowe zalane asfaltem z uskokami między nimi).
Co to do diaska może być?
Wymieniać w ciemno jakieś części?
Aha, coś mi piszczy z tyłu - internety podejrzewają zużyte cukierki. Wymieniam po urlopie. Jeśli to nic nie zmieni to może to być np. poduszka skrzyni/silnika (tak kombinuję że w zależności od tego jak się ułoży tak przenosi drgania od napędu na kierownicę)
mroz1sty 23-07-2020, 20:57 Mialem to samo - efekt przy przyspieszaniu tak jakbym po tarce jechal.
Po wymianie dwumasy ustapilo - przebieg byl niecale 170tkm
Hej, ja jestem po wymianie dwóch przegubów wewnętrznych lewy 1250 zł, prawy 1250 zł. Teraz to jest dopiero bajka :) Zero drgań podczas przyspieszania.
Marcin Pop. 24-07-2020, 09:51 Hej, ja jestem po wymianie dwóch przegubów wewnętrznych lewy 1250 zł, prawy 1250 zł.
:?::?::?:
2500zł - szok.:D
Witam
Mam dziwny objaw podczas przyspieszania w przedziale obrotów ok 2000 zaczyna drgać strasznie samochodem jest to dość mocno wyczuwalne na 4 5 i 6 biegu.
Dodam ze drga autem dopiero po maxymalnym wciśnięciu pedała przyspieszenia.
...ok 2000 zaczyna drgać strasznie samochodem jest to dość mocno wyczuwalne na 4 5 i 6 biegu.....
Do sprawdzenia przeguby na półosiach (szczególnie wewnętrzne) ew. łożysko podpory półosi (prawej, dłuższej).
hary4495 22-03-2021, 20:50 miałem takie objawy w kudze, co się okazało jeden wtrysk niedomagał, auto nie dymiło, błąd też nie wyskakiwał, jednak po podpięciu komputera okazało się że przy wyższych obrotach nie podawał paliwa
Cześć wszystkim, w spadku dostalem s maxa 2.0 tdci i mam taki maly problem. Otoż 4,5i 6 bieg jak przycisne gaz to drzy cala buda. Wydaje mi sie że ewidentnie jest to dwumasa. Jednak zanim go dostalem to wiem że dwumasa byla wymieniana, na początku 2020 roku. W ręce mam fakture za zestaw sprzęgla z kolem dwumasowym ( bez uslugi wymiany ). Ojciec raczej dbal o auto a od wymiany minelo 2 lata z czego prawie rok auto stalo.
I tu jest moje pytanie czy jest możliwość żeby tak szybko padla dwumasa ? Zakladam że ma zrobione 20-30 tys km.
Żadnych innych objawow nie ma. Nic nie slychac przy pracy na biegu jalowym tak samo przy zapalaniu lub gaszeniu auta. Biegi wchodzą prawidłowo, przyspiesza nie uslizguje sie.
Są jeszcze inne możliwości - poduszka, półoś, pewnie jeszcze kilka. U mnie w poprzednim s-maxie winna była prawa półoś, przy dodawaniu gazu targało całym autem, przy puszczeniu gazu był spokój,
pozdrawiam
CoffeHit 01-01-2022, 19:09 Cześć wszystkim, w spadku dostalem s maxa 2.0 tdci i mam taki maly problem. Otoż 4,5i 6 bieg jak przycisne gaz to drzy cala buda. Wydaje mi sie że ewidentnie jest to dwumasa. Jednak zanim go dostalem to wiem że dwumasa byla wymieniana, na początku 2020 roku. W ręce mam fakture za zestaw sprzęgla z kolem dwumasowym ( bez uslugi wymiany ). Ojciec raczej dbal o auto a od wymiany minelo 2 lata z czego prawie rok auto stalo.
I tu jest moje pytanie czy jest możliwość żeby tak szybko padla dwumasa ? Zakladam że ma zrobione 20-30 tys km.
Żadnych innych objawow nie ma. Nic nie slychac przy pracy na biegu jalowym tak samo przy zapalaniu lub gaszeniu auta. Biegi wchodzą prawidłowo, przyspiesza nie uslizguje sie.
Cześć. Czytając Twój post miałem wrażenie jakbym sam go napisał bowiem ostatnim czasem mój s-max miewa podobne objawy z tą różnicą, że wyrzuca mi błąd na ekranie "awaria silnika". Dwumasa była u mnie naprawiana, co do innych elementów mechanicznych również nie byłem przekonany bowiem po kilku godzinach odpoczynku, auto jeździło znów poprawnie. Padło więc na problemy z mieszanką i tak błąd oznaczał uszkodzony przepływomierz, który podaje błędną wartość mieszanki i szarpie. Będę w najbliższych czasie wymieniał ten element na nowy.
Agamek12 02-01-2022, 08:52 Cześć. Czytając Twój post miałem wrażenie jakbym sam go napisał bowiem ostatnim czasem mój s-max miewa podobne objawy z tą różnicą, że wyrzuca mi błąd na ekranie "awaria silnika". Dwumasa była u mnie naprawiana, co do innych elementów mechanicznych również nie byłem przekonany bowiem po kilku godzinach odpoczynku, auto jeździło znów poprawnie. Padło więc na problemy z mieszanką i tak błąd oznaczał uszkodzony przepływomierz, który podaje błędną wartość mieszanki i szarpie. Będę w najbliższych czasie wymieniał ten element na nowy.
Przepływomierz może być dobrym tropem. Ja miałem wyraźne drgania w okolicach 2kRPM + kilka razy "usterkę sinika" ze świecącą się (chyba) kontrolką kontroli trakcji. Po wymianie przepływomierza problemy ustąpiły.
Panowie i Panie, od kilku tygodni borykam się z problemem opisywanym wyżej. Podczas przyspieszania mocno drga kierownica. Z przyczepka jest jeszcze gorzej. Akcje podjęte u mechanika to:
Wymiana dwóch półosi kpl.
Wymiana dwumasu
Te akcje zakończyły się fiaskiem. Po tych zabiegach na podnosiku zostały zmienione koła przód z tyłem, wymieniony jeden z wtrysków, filtr paliwa oraz drążek kierowniczy( nie końcówka). Po tych zabiegach drganie ustało.
Zachwycony rezultatami udałem się w długa trasę licząca około 1400km. Moja radość minęła w połowie trasy gdyż drgania wróciły. Nie w takim samym stopniu co poprzednio, są lżejsze, znając życie po kilku setkach wrócą. Najbardziej odczuwalne są teraz przy skręcaniu. Krótka półos była założona nowa do sprawdzenia poprzednich drgań, po nagatywnych wynikach została odesłana do producenta. Koła zamieniłem miejscami mocniejsze dju
ndrgsnia nie wróciły, ale tez nie ustały. 2000km temu była wymieniana na nowa polos z przegubami, Piasta z łożyskiem była wymieniania 5000km temu.
Dwumas przed błędna diagnoza miał najechane 50tys km
Wszystkie naprawy robię na bierząco, robię około 80tys km rocznie dlatego wole mieć sprawne auto.
Mam dwa pytania, czy to możliwe ze wtryski dają takie objawy jeśli nie gdzie
Może być problem ?
Problem został rozwiązany, okazało się iz poduszka silnika była uszkodzona. Dopiero po wyciągnięciu było widać uszkodzenia.
Tak chciałem się tylko pochwalić że i w moim bolidzie były drgania podczas przyspieszania, szczególnie 4/5/6 bieg. Wymieniłem półoś prawą było lepiej ale nie do końca. Wymieniłem poduszkę pod akumulatorem znów lepiej ale nie do końca. Zaczęły mi pękać węże od klimy, gdzieś wyczytałem, że może poduszki bo silnik drga i je wykańcza. Wczoraj pod blokiem wymieniłem prawą poduszkę ( nowa jest wyżej o jakiś 1 cm oraz tą pod skrzynią (ponadrywana). Urwałem śrubę od węża klimatyzacji więc dalej jej nie mam. ALE ALE auto nie trzęsie przy przyspieszaniu a dodatkowy bonus to brak słynnego PYK przy wrzucaniu jedynki.
Witam serdecznie odrazu na wstepie, zauważyłem wibracjie silnika w s maxie przy dodawaniu gazu w zakresie 1600 2000 obrotow czuć je na całym aucie az tylne foteliki widac jak wibrują wystepuje to na postoju jak auto stoi w garażu... ale występuje też podczas jazdy np prędkość 90 km/h 6 bieg daje delikatnie gazu delikatnie się rozpędza I wibruje tak samo jak podczas gdy auto stoi i tak 5 bieg 80 przyśpieszam i też wibruje i na 4 biegu na 3 i mniej nie czuc tego tylko na wysokich biegach . Całe auto przejrzałem na stacji i w fordzie i u dwóch mechaników co najlepsze to w fordzie powiedzieli że przeguby do wymiany wewnetrzne a ja do nich że podczas gdy auto stoi też to jest zrezygnowalem z ich usługi. Jeden z mechaników stwierdził że poduszki silnika bo odleciała łapa ta z przodu od tlumnika zaraz za elastycznym złączem , nowe złącze,łapa i poduszki silnika dwie poduszki nowe ta pod akumulatorem i pod skrzynia bo niby juz żywot jej się wyczerpał całość ok 1400 zł i już myślałem że super będzie bo niby mniej ale dalej wibruje i na postoju i podczas jazdy i tu moje pytanie co to może być? Sprzęgło? Czemu wibruje na postoju coś nie tak z silnikiem ?
dziecioł 07-11-2022, 16:45 Cześć wszystkim,
Jest bardzo dużo postów odnośnie wibracji na kierownicy jak i cała karoseria więc napisze jak to było u mnie. Od dwóch lat zmagam się z drżeniem kierownicy przy prędkości miedzy 120-140km/h oraz przy mocnym dodaniu gazu trzęsie całą budą. Wymieniłem prawie wszystko w zawieszeniu od przegłubów po poduszki i.... nic dalej ***WULGARYZM*** kierownicą i budą ale tylko przy mocnym wciśnięciu gazu. W zeszłym tyg. kupiłem nowe świece bo ponoć po 60tyś km lepiej wymienić i okazało się że dwie świece mam pęknięte prawie niewidoczne. Po wymianie auto CAŁKOWICIE przestało drgać. Nikt z mechaników ani raz nie zasugerował że może świece są walniete. Odnośnie kierownicy pokombinujcie z przekładką felg. U mnie wszystkie prościutenkie a jak przód dałem na tył to wibracje ustały. Wiec nie sugerujcie się prostymi felgami tylko poróbcie kilka przekładek losowych.
Cześć All, dziś uporałem się u mnie w S-max z drganiami . Pisałem o nich wcześniej, sprawdziłem wtryski czy nie przelewają, poduszki silnika - jedna już prawie przerobiłem. I wkoncu trafiłem- lewa półoś - przegub wewnętrzny. Miał już luzy promieniowe. Po wymianie żadnych drgań na 5 i 6 biegu przy depnieciu.
Także jak czytam o tych drganiach i rozwiązaniach to u każdego jest inaczej.
Bump:
|
|