Zobacz pełną wersję : [Scorpio 1994-1998] Cz może ktoś rozjaśnić temat wiązka podłużnicy?
Jak sprawdzić i gdzie szukać czy z wiązką jest ok? Bo hasło ZRÓB WIĄZKĘ to wiele nie mówi?
Wiązka ASB i Silnika to wiadomo o co chodzi i te elementy inst. da się wyjąć i zregenerować i ok. Ale wiązka podłużnicy to już główny element instalacji auta, która zaczyna się pod deską rozdzielczą i kończy się na osprzęcie komory silnika. Jak i CO z WIĄZKĄ robią FACHOWCY?
I te złącza elektr. przy prawej podłużnicy, czy jest na nie jakiś sprawdzony sposób?
sprawdzic??
samo wylezie na deszczu,mrozie,wilgoci itp.Beda jaja z elektryka i to duze,beda jaja ze wszystkim.W ostatecznosci mozesz złapac reka wiazke i zacząc nia ruszac i wtedy sie okaze.Lub pojechac na myjnie i umyc silnik.To ekstreme sport,bo mozna nie wrocic.
Zeby ja zrobic porzadnie trzeba ja wyjąc całą z auta,a co za tym idzie trzeba zdjąc deske,wyciagnac kompa spod deski ,wytargac małą skrzynke ,rozebrac plastikowe oslony progów az do kanapy,bo ona sie tam konczy.Porozpinac cala wiazke w silniku z kostek i wciagnac do srodka auta.nastepnie zabieramy ja na tydzien do domu i wymieniamy kabel po kablu od poczatku do konca.Ale nie na kabel z castoramy.Maja byc kable odporne na temperaure,silikonowe najlepiej.
W zaleznosci od wyposazenia moze byc jeszcze potrzeba wyjecia fotela pasazera
samo wyjecie wiazki z auta to ok 3-4 godziny,zalozenie jej to jakies 7-8.
Do tego doliczamy robote w domu jakis tydzien lub dwa .Ewentualnie płacimy komus,kto to ogarnie za ciebie za odpowiednia kwote.
przewody na podłużnicy w środku kabiny są praktycznie w stanie nie naruszonym możesz tylko wyjąć tą część która idzie od ecu w komore silnika czyli rzeźbić na aucie jak kto woli....................
tyle ,ze siedziec na progu z lutownica w dloni to sredni pomysl i niewygodny
ale sa tacy co to w ten sposob robia
Witam. Dzięki za odpowiedzi i za rozjaśnienie tematu naprawy wiązki.
Moje scorpio ostatnio zgasło i już nie chciało zapalić, ewentualnie łapało na 1/2 cylindry. Rano odpaliło ładnie wszystko ok, po kilku min. pracy zgasł i znów nic lub łapie ale nie zapali. Iskra jest pompa paliwa pracuje i nic. I chyba znalazłem przyczynę pod deską u pasażera. Jak zapalił i chodził normalnie to gdzie mogłem pod maską ruszałem wiązkami przewodami i żadnej zmiany. Ale jak poruszyłem modułem/komputerem pod deską to od razu zakulał i zgasł. Jak do tego się zabrać? Żeby nie pogorszyć sprawy?
Moze jakieś myszki zagosciły pod deską, to czeste zjawisko ;)
Raczej coś nie łączy? Co może dziać się złego pod deską, po za nagrzewnicą? tzn. Słabe punkty?
Może jakiś nie kontakt we wtyczkach, zwal deske i sprawdz.
Bump: albo nagrzewnica sika na moduly.
zazwyczaj przewody kruszeją lub całkowicie się łamią właśnie zaraz za ścianą grodziową od silnika i jak poruszyłeś podłużnicą przy ecu to jakiś lub jakieś przewody zaczły łączyć.....na twoim miejscu najpierw rozebrał bym schowek ściągnął ecu i obadał przewody później rozpioł wszystkie kostki od wiązki podłużnicy w komorze silnika i wciągnoł ją do środka i rozprół.....moge się założyć ze zaraz za ściana grodziową masz posypane kable
Rafał A.(antek) 02-10-2013, 08:21 jak juz wciagnie to na 100% bedzie do roboty :)
Ja robie z progu, nie wygodnie ale nie prujesz wnetrza auta.
Ew z komory silnika jak nie ma silnika :P
A ile tego prucia, deska fotel, podlokietnik i listwa na progu, a robota przy biurku wygodniejsza.
Witam. Odkręciłem złącze od kompa i nic nie widać niepokojącego w stykach, Spryskałem wynalazkiem do styków elektr. i skręciłem. Zapalił ładnie i cieszyłem się do popołudnia następnego dnia zgasł na skrzyżowaniu i łapał ale nie chciał zapalić, poruszyłem ręką pod schowkiem i zapalił zjechałem na parking i zgasł, i już nie zapalił, rozkręcałem te złącze i nic, na lince do garażu i stoi i czeka na? Macie pomysł co nie łączy? Wiązka w środku ładna. Albo wtyka do kompa, a może coś w kompie? Kompa rozkręciłem sucho,czyściutko, płyta luty chyba ok?
Bump: Komp MLE-221 LAWN
95GB-12A650-GD
Jakby się okazał coś z kompem to tylko komp z takimi numerami?
Wiązka podłużnicy, kompy sie nie psują.
Powinienem miec taki komputer.
Na forum ford scorpio na tym forum ciagle czytalem wiazka, wiazka i jeszcze raz wiazka. nie bardzo chcialem wierzyc ze za cale zlo tego swiata i za koklusz tez odpowiada wiazka ale niestety z doswiadczenia stwierdzam ze niestety tak jest. moj gasł, po chwili odpalał a jak nie odpalał to ruszałem wtyką od modułu, jechał piec kilosow i gasł. wczoraj okazalo sie ze nie wtyka nie moduł tylko kabelecek duzo głębiej w grubszej juz wiązce był na wykonczeniu, magik mówił ze byl poczernialy z zewnatrz w srodku miazga. dobrze ze go znalazł, czekam na następny. podsumowujac stawiam ze u ciebie to wiazka ktorą niech sie lepiej zajmie ktos kto sie na tym naprawde zna zeby uchronic sie na przyklad przed super specjalistami jakich spotkalem w wawie. plastikowa tasma klejąca załatwia sprawe na 50 kilosów nie więcej.
Wiązka podłużnicy, kompy sie nie psują.
i tu się mylisz ja swojego spaliłem :P :D
Macie pomysł co nie łączy? Wiązka w środku ładna. Albo wtyka do kompa, a może coś w kompie? Kompa rozkręciłem sucho,czyściutko, płyta luty chyba ok?
nie szukaj w środku tam bedzie wyglądało ładnie,wyciągnij wiązke do środka i zobaczysz że zaraz za ścianą grodziową przewody są posypane bo akurat w tym miejscu są narażone cały czas na wode ponieważ wszystko co ścieka z podszybia leci na nie..............ale decyzja należy do ciebie,mozesz ciągnąć temat w nieskończoność i pisać dalej odpalił lub nie i co może być albo wyciągnąć wiązkę podłużnicy zregenerować i napisać...,chłopaki mieliście racje odpalił............................
Sprawdzę tam jeszcze raz.
Dzięki wszystkim za wskazówki i podpowiedzi.
Witam. Walczę kilka dni i nic! Rozdłubałem wiązkę od złączy na podłużnicy do kompa i nic nie widać, przewody są ok.
Wczoraj jak zapalił i chodził dłuższy czas poluzowałem śrubę na wtyczce od kompa i ruszałem nią i w tym czasie zakulał, zgasł i pompka w zbiorniku pracowała/wyłączała się. Wiedz poprawiłem blaszki/ styki w złączu od kompa. I zapalił i pracował ok 1 min. i zgasł, łapie ale już nie chce zapalić. Objawy wciąż takie same! Czy może coś w kompie się przegrzewać i powodować takie objawy?
Czy to komp?
Czy coś z inst. LPG?
Czy ta wiązka?
W sumie jakies zimne luty w kompie mogły powstac, doginałeś na siłe, az w końcu przstało stykac.
Instalke lpg pomijamy tu
Tak wiazki nie sprawdzisz, rozdłubujac izolacje, jedynie wymiana pin po pinie moze dac pewnosc.
Witam. Dzisiaj rano sprawdziłem czy będzie miał chęci? I normalnie zapalił, ale chodził 15 sek. i zgasł. Łapie ale już nie zapali! To auto z DUSZĄ!
albo kable w ekranie, albo 15 sekund pochodził i zimny lut w kompie sie rozgrzał ;)
Rafał A.(antek) 06-10-2013, 20:45 mozliwe ze to jeszcze zamoknieta skrzynka bezpiecznikow
Teraz wieczorem kolejna próba. Zapalił normalnie. 5 sek. pracy i jakby delikatnie przy falował obrotami i zgasł. Skrzynki wymienione. Ale dużej nie rozbierałem, bo była sprawna i zakładam że z nią jest wszystko ok.
Bump: Od zakupu tego auta walczę z brakiem mocy/ z zadyszką, do 3500 jako tak a 3500-5000 dziwny objaw jakby, brak paliwa????? A pow 5000 już normalnie do czerwonego i zmiana. Automat redukuje na 2,3 i nie chce jechać, ujmiesz gaz to zmieni na 4 i tak do ........ nie ma czym jechać i czym wyprzedzać!
I wymieniłem w nim już wszystko i dalej ta zadyszka nie znikneła, a teraz jeszcze to!
Wymieniłem:
Skrzynki, Skrzynię aut, Most + wał, Spr.Klimy, Silnik z 2.0 na 2.3 na kolektorze 2.0, Wiązka silnika i ASB i czujnik poł. przepustnicy.
Po zmianie silnika ma więcej siły ale, muli dalej pow. 3500
Rafał A.(antek) 07-10-2013, 09:29 a starownik silnika zostal od 2.0
Sterowniki, kompy i moduły, jak się tam zwą są oryginalne od 2.0
Jak do tej pory po za tym muleniem to wszystko działa bez problemu, Skrzynia, klima, kontrola trakcji, abs, bez problemów.
Sterowniki, kompy i moduły, jak się tam zwą są oryginalne od 2.0
i tu może być problem.komp od 2.0 ma zupełnie inną mapke wgraną niż 2.3 stąd być może te mulenie ponieważ 2.3 ma inny moment obrotowy itd i powstaje niewłaściwy dobór powietrza z paliwem przy przyspieszaniu
Mulił się z 2.0 i dlatego też go wymieniałem a na 2.3 też muli, ale jest lepiej na LPG, na benz. dławi się przy wciśnięciu gazu w podłogę, przy normalnym przyspieszaniu jest ok i lepiej się zbiera od 2.0. Ja zmieniłem sam słupek, kolektory zostały od 2.0
Mulił się z 2.0 i dlatego też go wymieniałem a na 2.3 też muli, ale jest lepiej na LPG
na LPG zawsze będziesz miał lepiej bo jest lepsze spalanie gazu niż benzyny ale mapa wgrana w ecu od 2.0 nie wydala na silniku 2.3 jest dobierana zupełnie inna mieszanka paliwowo-powitrzna.......próbuje ci powiedzieć ze jeżeli zmieniasz silnik to i komputer też musisz zmienić bo od 2.0 nie bedzie takich samych osiągów jak od 2.3 stąd moze być te mulenie.....
a gaz o tej zmianie silników był ustawiany??
a gaz o tej zmianie silników był ustawiany??
a co to ma do rzeczy jeśli ma silnik 2.3 a ecu od 2.0 zupełnie inne parametry w kompie niż silnik jest zamontowany.....komp nie wydala a na LPG zawsze jest lepiej bo jest lepsze spalanie czy ustawisz sam na oko czy przez jakiegoś ala szpeca
ma sporo do rzeczy, bo kompem gazowym przy sekwencji można bardziej podlac i bedzie lepiej chodził niż na beni
Mozna go ustawic na gazie ze bedzie chodził super, wystarczy tylko sonda szerokopasmowa w wydechu i zabawa w ustawienia.
Po przełaczeniu na benie bedzie sie mulił
Mam pytanie odnośnie wtryskiwaczy paliwa? Rozumiem że 2.3 potrzebuje większej dawki paliwa niż 2.0 w gaźnikowcach to większa dysza i więcej paliwa , jasne a tu jak to jest rozwiązane?
Bump: Bo myślę że jak przełożę listwę z wtryskami od 2.3 to będzie miał odpowiednią dawkę paliwa i nie powinien się wtedy tak dławić.
Niewiele to zmieni.
To jest jak z sikaniem, wtryskiwacz to cewka moczowa, a komputer to muzg, to on decyduje kiedy, jak i gdzie ma sikac :P
a komputer to muzg
dlatego cały czas pisze że silnik 2.3 na ecu od 2.0 będzie mulić
Mam pytanie odnośnie imo? Co odłącza imo? Bo zmieniłem kompa na inny z takim samym oznaczeniem i na tym kompie mruga dioda przy szybie i nie słychać pompki paliwa. A na oryginalnym kompie pompkę słychać i dioda gaśnie.
odcina paliwo i poszczególne układy elektryczne silnika.........
Teraz podładowałem akumulator bo mam nie za ciekawy i teraz tak, imo mryga a scorpio łapie na 1,2 cyl. nawet za którymś razem zapalił i chwile pracował ale chyba na 2 cyl. na nowym kompie. Teraz łapie ale nie pali i pompki nie słyszę w zbiorniku.
Bump: Pompka nie pracuje a łapie na jeden cyl. To na czym on łapie?
a jaki kod wybłyskuje ??????pewnie 1:6
powiem tak zmieniając silnik z 2.0 na 2.3 to żeby 2.3 pracował musisz od tego samego dawcy co wziołeś silnik wziąść ecu i immo w przeciwnym razie masz tak jak teraz imo z kodem pod kompa 2.0 a komp z 2.3 przypuszczalnie włożony.musiał byś teraz gdzieś przeprogramować immo i zgrać go z kompem
Dioda przez długi czas mruga szybko a po jakimś czasie zaczyna 1:6
Ja posiadam dwa scorpio i co trzeba to mogę przełożyć, 2.0 i 2.3
Po wymianie silnika scorpio zapaliło normalnie i zrobiłem nim 100/200 km ale dalej się mulił podobnie jak ten 2.0 i ten problem wystąpił później.
Bump: Zmieniłem kompa na inny ale od 2.0 taki sam jak oryginalny. I dioda mruga a objawy są takie same jak na tamtym kompie, łapie ale nie zapala. I imo mruga pompki nie słychać a scorpio łapie na dwa cyl.
Bump: Po to zmieniłem kompa żeby sprawdzić czy ten oryginalny jest sprawny i czy to nie jest jego wina. Ale objawy są podobne i śmiem wnioskować że komp jest dobry. I muszę szukać gdzie indziej przyczyny.
Bump: Dodam jeszcze że jak kupiłem to scorpio 2.0 to był zaniedbany automat i przez to musiałem wymienić ASB i wiązki skrzyni i silnika bo groziły pożarem a mimo to scorpio odpalało,jeździło i nie było z elektryką problemu. Teraz jest zrobione wszystko a jest gorzej z elektryką jak przed tą całą robotą!
Mało gdzie była izolacja a palił i jeździł tylko z aut.był problem, teraz wiązki zrobione skrzynki wymienione a jest jak widać!
Wiazka podlużnicy do roboty i tyle.
A te kompy na pewno maja takie same oznaczenia??
Rafał A.(antek) 08-10-2013, 21:05 zapraszam naprawimy ;)
I chętnie bym go oddał w ręce fachowca od scorpio, ale nie mam nikogo w okolicy:( Mechanicznie jest ogarnięty, wycieków już nie ma żadnych i myślałem że korozja będzie głównym problemem, a tu elektryka wzięła górę! Od dłubania przy samochodach siadł mi już kręgosłup i grozi mi operacja i to jest główne ograniczenie. A tu zostało jeszcze trochę gimnastyki jak się okazuje! Dziękuje za rady w tym temacie.:wink:
polo................ antek ci się oferuje chłopak zna się na rzeczy z wawy do łodzi już nie daleko :D
Samemu wszystkiego nie da się sprawdzić! Pompka pracuje ale ciśnienia prawie nie ma? Regulator ciśnienia paliwa jest na listwie i jest podciśnieniowy?
regulator jest na listwie, jest podcisnieniowy, a skoro nie ma cisnienia to pompka umarła, może pracowac ale nie pompuje. Zdarza sie czasem.
wystarczy sprawdzić na listwie wtryskowej jest kaki wentylek jak w kołach czy paliwo tryska czy nie.................niektórzy badają to manometrami do ciśnienia powietrza w oponach................
I tak zrobiłem kilka dni temu. Na włączonym zapłonie i coś tam siknęło. A teraz manometrem sprawdzałem i skazówka się nawet nie uniosła? A przy kręceniu za każdym razem łapie tylko na początku a dalej już nic.
Do pompki można się dostać po opuszczeniu zbiornika?
Scorpio odpala i chodzi. Coś nie łączy przy module zapłonowym. Żebym go wcześniej dojrzał, że tam coś takiego jest? Poruszyłem tą wtyką i odpalił ale po chwili zgasł. Odpiąłem kostkę poprawiłem te blaszki i podpiąłem. Zapalił i chyba jest ok. Ten biały smar w złączach chyba już gwarancję Producenta Stracił:wink:
Bump: Teraz sprawdziłem ten nowy komp i na nim dioda mruga szybko i łapie ale nie zapali. A na oryginalnym imo gaśnie i odpala normalnie.
Pewnie, dwa rożne kompy, moze byc tak ze kable od edisa do kompa w ekranie sie posypały, standard w scorpio czyli oznaka wiazki podłużnicy.
Na to wygląda że to te przewody w ekranie. Po co jest ten ekran i czym go się zastępuje przy regeneracji wiązki?
Przy regeneracji wiazki zastepuje sie go normalnymi kablami i działa
Te przewody w ekranie można porównać z wiązką silnika. Stan Rozpaczy! Przynajmniej ten odcinek od modułu do wiązki. I to chyba był główny problem w tym przypadku. Dzięki za wytrwałość.
pozniej padna kable od absu, pozniej od wentylatorów i silnik sie usmarzy, a po prostu wystarczy wymienic te 100 metrów kabla
Aż 100m? I dwie grubości przewodów wystarczą? Jest tam i kilka grubszych przewodów. Są jeszcze jakieś ciekawe przewody jak ten. z oplotem?
I ile i jakich przewodów potrzeba do regeneracji wiązki?
Rafał A.(antek) 10-10-2013, 22:16 kwestia gustu, ja ten ekranowany daje tez ekranowany, nie majatek te 1,5 czy 2 m kabla w ekranie kupić.
co do grubości to niestety jest kilka grubych kabli i one musza byc grube ale to wystarczy pare m grubego kupić i starczy (2x ABS, + 2x wentylatory + moze coś jeszcze) reszta wystarczy o,75 i 1 powiedzmy.
Co do kabli to na podłuznicy daja rade i zwykłe, nie musza byc hyper silikonowo wysokotemperaturowe.
moze coś jeszcze)
no jeszcze modulator abs
Rafał A.(antek) 11-10-2013, 01:47 (2x ABS, + 2x wentylatory + moze coś jeszcze)
no to napisalem
To robota dla fachowców, a nie tych którzy mysla ze sobie poradza, juz kilka skończyło u mnie po takich naprawach.
Każdy jest fachowcem ale w swojej dziedzinie:wink:
Ja nie jestem fachowcem od wiązek, ale sam zregenerowałem wiązkę skrzyni i potem silnika a teraz jeszcze ten ciekawy przewód w ekranie?
Potrzebne mi jest auto i muszę zrobić prowizorkę. Mam dawcę na podwórku w dobrej kondycji mech. i elektr i wytnę z wiązki ten w ekranie i puszczę go po wierzchu u siebie. A wiązka i tak mnie czeka. Myślę do wiosny wytrzyma?:wink:
jak juz chcesz w ekranie pościć po wierzchu to kup po prostu nowy kabel ekranowany trzy żyłowy.
Scorpio śmiga:wink: do 120 i ma problem jak wcześniej na 2.0
Na każdym biegu między 3500-4500 ma zadyszkę a przy 120 na trójce to zaczyna i szarpać, a jak go się przełamie pow. 4500 to dalej już przyspiesza. Czy wszystko można zwalić na wiązkę?
Rafał A.(antek) 15-10-2013, 23:23 juz kilka skończyło u mnie po takich naprawach.
ale na poprawki czy na... rozdzielenie na cześci pierwsze :P
Bump: pewnie nie wszystko :)
silnik z vis sterownik bez niego czy odwrotnie to tak bedzie chodziło
Zakończyło zywot, bo pan kazio w stodole naprawiał, a nie Rafał czy Grzesiek :) no ale stwierdziłem ze nie warto niektorym tłumaczyc, bo i tak wiedza swoje.
Rafał A.(antek) 16-10-2013, 23:55 wiedza swoje,
albo nie wierza ze to mozliwe,
albo szkoda kasy
a mnie tam ryba, jak nie ja, to ty sie zajmiesz takimi skorpiakami :P
Wyczyszczony przepływomierz i już nie muli na benz i LPG jest ok. Zbiera się jak nigdy wcześniej. I mam pytanie odnośnie przekłamywania prędkości. Wcześniej opony lato 205/50/16 za niskie, bo z Sierry, przekłamywał do 20km/h, teraz już zimowe 195/65/15 i przekłamuje 10-12km/h do GPS-u.
Czy u was jest podobnie? Przypomnę Silnik, skrzynia aut. i most z 2.3 tylko licznik został oryg. z 2.0
Mi to nie przeszkadza, ale oszukuje!
To normalne ze oszukuje, juz tak jest i nic z tym nie zrobisz.
|
|