Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Sprzęgło alternatora 1,8 tdci już padły trzy od czego ?
Witam,
Mam ogromny problem z moim mondziakiem,
Stałem się nagminnym wymieniaczem sprzęgieł alternatora.
Ukręca się guma na łączeniu z wałkiem. / 3 razy / Do tej pory samochód sprawiał mi wielką frajdę- ŻADNYCH , ABSOLUTNIE ŻADNYCH PROBLEMÓW.
Przebieg 198 000 km. Boję się oddalać od domu na więcej niż na 100 km - a ASSISTANCE nie odbiera moich telefonów.
Proszę o sugestię.
Sprzęgło alternatora ??? sprężarki klimy raczej ,która się blokuje lub ciężko chodzi i ukręca gumę ...
rychu.zychu 07-12-2013, 17:25 Sprzęgło alternatora ??? sprężarki klimy raczej ,która się blokuje lub ciężko chodzi i ukręca gumę ...
Tak kolego w Mondeo MK4 1.8 TDCI jest coś takiego jak sprzęgło alternatora :
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sprzeglo-alternatora-elastyczne-sprzegielko-1.8-TDCi-1477441-FORD/350
jendrekmak 08-12-2013, 00:11 jest coś takiego jak sprzęgło alternatorano nie do końca kolego bo u ciebie psuje się sam łącznik gumowy a sprzęgiełko właściwe mieści się w rolce paska wieloklinowego, którą można niezależnie od reszty wymienić.
ale do rzeczy. moim zdaniem masz problem z alternatorem. kup nawet używany na próbę zanim założysz nowy łącznik. w focusach mk1 był ten sam silnik i nigdy takich problemów nie było więc konstrukcja tego napędu alternatora jest sprawdzona od 12 lat.
Do tej pory samochód sprawiał mi wielką frajdę
ten silnik jak dla mnie najlepiej się spisywał w focusie mk1, w focusie mk2 i mondeo mk4 8 zaworowy silnik diesla to delikatnie mówiąc porażka jeśli chodzi o kulturę pracy. gdybym miał wybierać to tylko 2.0 136 KM. poza tym coś popaprali inżynierowie forda bo różnica spalania w mieście przy tym silniku w focusie mk1 i mk2 wynosi 1,5-2,0 lita na niekorzyść mk2 przy tej samej mocy (tam akurat 115 KM)
no nie do końca kolego bo u ciebie psuje się sam łącznik gumowy a sprzęgiełko właściwe mieści się w rolce paska wieloklinowego, którą można niezależnie od reszty wymienić.
ale do rzeczy. moim zdaniem masz problem z alternatorem. kup nawet używany na próbę zanim założysz nowy łącznik. w focusach mk1 był ten sam silnik i nigdy takich problemów nie było więc konstrukcja tego napędu alternatora jest sprawdzona od 12 lat.
ten silnik jak dla mnie najlepiej się spisywał w focusie mk1, w focusie mk2 i mondeo mk4 8 zaworowy silnik diesla to delikatnie mówiąc porażka jeśli chodzi o kulturę pracy. gdybym miał wybierać to tylko 2.0 136 KM. poza tym coś popaprali inżynierowie forda bo różnica spalania w mieście przy tym silniku w focusie mk1 i mk2 wynosi 1,5-2,0 lita na niekorzyść mk2 przy tej samej mocy (tam akurat 115 KM)
gdybym miał wybierać to tylko 2.0 136 KM. piszemy o mk4 , musisz zweryfikować wiedzę w temacie jakie silniki były montowane a jakie są montowane w modelu od roku 2007 ...
sprzęgiełko padło i oglądałeś je, a czy sprawdzałeś w jakim stanie jest napinacz paska w brew pozorom on też może powodować uszkodzenie sprzęgiełka
jendrekmak 09-12-2013, 23:16 musisz zweryfikować wiedzę w temacie jakie silniki były montowane a jakie są montowane w modelu od roku 2007 ... nie muszę bo znam silnik 1.8 tdci z mondeo mk4, s-maxa i focusa mk2 czyli stary silnik forda 1,8 diesel 8 zaworowy stosowany wcześniej w focusie mk1 tdci i tddi tylko ze zmienionym osprzętem co niewiele zmienia w kulturze jego pracy. silnik ten najłatwiej rozpoznać po pokrywie zaworów
the_eagle 11-12-2013, 21:51 no nie do końca kolego bo u ciebie psuje się sam łącznik gumowy a sprzęgiełko właściwe mieści się w rolce paska wieloklinowego, którą można niezależnie od reszty wymienić.
ale do rzeczy. moim zdaniem masz problem z alternatorem. kup nawet używany na próbę zanim założysz nowy łącznik. w focusach mk1 był ten sam silnik i nigdy takich problemów nie było więc konstrukcja tego napędu alternatora jest sprawdzona od 12 lat.
ten silnik jak dla mnie najlepiej się spisywał w focusie mk1, w focusie mk2 i mondeo mk4 8 zaworowy silnik diesla to delikatnie mówiąc porażka jeśli chodzi o kulturę pracy. gdybym miał wybierać to tylko 2.0 136 KM. poza tym coś popaprali inżynierowie forda bo różnica spalania w mieście przy tym silniku w focusie mk1 i mk2 wynosi 1,5-2,0 lita na niekorzyść mk2 przy tej samej mocy (tam akurat 115 KM)
Kolego wypowiadaj się na tematy o których masz nieco większe pojęcie ;) Silnik w focusie I - miałem taki 1.8 tdci był na układzie wtryskowym delphi a od focusa II chyba od 2008 roku jest na układzie wtryskowym simensa. Po za tym kultura pracy CR w focusie I nie była zła, chyba że myli ci się focus I z silnikiem 1.8 tddi to tam CR w ogóle nie ma. Tak więc rózne silniki, rózne wtryski tylko blok silnika ten sam. W FF II i mondeo MK4 inne są wtryski i inne są m.in elementy rozrządu. W efekcie jego kultura w niczym nie rożni się od 2.0 tdci. Silnika praktycznie nie słychać chyba że uruchamiasz silnik podczas mrozu.
A co do sprzęgiełka to jest układ odcinający alternator podczas rozruchu w FF mk I już występował. Natomiast w mondeo ma on jeszcze jeden cel oszczędzanie paliwa. Alternator jest odłączany na krótko podczas pracy silnika w niektórych momentach. Natomiast zgadzam się z SrS że problemem może być napinacz paska, źle naciągniety może spowodować uszkodzenia sprzegiełka, względnie problemy z alternatorem.
W efekcie jego kultura w niczym nie rożni się od 2.0 tdci.
Jesteś w błędzie, akurat najbardziej różnią się właśnie kulturą pracy.
1,8 tdci zrobiłem 70 tyś , 2,0 tdci 12 tyś i wiem co mówię.
Sorry za OT
the_eagle 11-12-2013, 22:24 Jesteś w błędzie, akurat najbardziej różnią się właśnie kulturą pracy.
1,8 tdci zrobiłem 70 tyś , 2,0 tdci 12 tyś i wiem co mówię.
Sorry za OT
Skoro kultura pracy jest tak różna to czemu w silnikach 1.8 tdci i 2.0 tdci jest dokładnie taki sam poziom hałasu przy danej prędkość? Kultura pracy jak widać to elementy psychologii a nie nauki. ;) I jeszcze jedno silniki 1.8 tdci w Mondeo MK4 były dwa - właśnie z łańcuchem rozrządu i paskiem pracującym w oleju. Ford pisał dla poprawy właśnie kultury pracy zmieniono łańcuch na pasek. Być może że miałeś mondka właśnie z łańcuchem rozrządu.
Miałem takiego samego jak Twój.
Główne różnice to:
Głośniejsza praca na postoju (klekotanie) na zewnątrz i wewnątrz, trzepanie budą przy dodawaniu gazu na postoju do 2 tyś obr., oraz to że rzęzi przy dodawaniu gazu lub jeździe np 60km/h na 3 biegu.
Poziom hałasu może być ten sam ,ale hałas to nie wszystko.
dario6273 12-12-2013, 21:42 Trochę JVC Przesadzasz z tym klekotaniem na zewnątrz (jak odpalisz na mrozie to tak ale jak jest rozgrzany to chodzi cicho)miałeś zrąbany silnik :619: i tyle i nawet ta moc ci jakoś uciekała:wink: A tak wogóle to jak miałeś 1,8 to było cacy :p !Zaczynają mi się te wpisy nie podobać na temat 1,8 odnoszę wrażenie czytając niektóre posty że jest to forum anty-fordowskie. Ciekawe jak ktoś chce kupić forda i jak wejdzie na forum i poczyta to mu się odechce wszystkiego co związane jest z FORDEM:oops: i tyle .Proszę tylko nie usuwać mojej wypowiedzi :027:Na koniec jeszcze dodam że i tak najlepsza jest benzynka :p
Ja byłem bardzo zadowolony ze swojego 1,8 do samego końca a cacy zawsze będzie dopóki nie ma się porównania. :p
Posty i tak polecą wkrótce w kosmos łącznie z moimi bo są nie na temat. :)
jendrekmak 12-12-2013, 23:38 Kolego wypowiadaj się na tematy o których masz nieco większe pojęcie rozumiem, że naprawiasz to na codzień i wiesz co piszesz. ja akurat chociażby dzisiaj naprawiałem układ alternatora w focusie mk2 fl z silnikiem 1.8 TDCI
A co do sprzęgiełka to jest układ odcinający alternator podczas rozruchu w FF mk I już występował. Natomiast w mondeo ma on jeszcze jeden cel oszczędzanie paliwa. Alternator jest odłączany na krótko podczas pracy silnika w niektórych momentach. Natomiast zgadzam się z SrS że problemem może być napinacz paska, źle naciągniety może spowodować uszkodzenia sprzegiełka, względnie problemy z alternatorem.
1. żadne ze sprzegiełek jednokierunkowych nie odcina alternatora
2. w których momentach w/g ciebie odcina alternator?
3. napinacz dynamiczny ma sprężynę i nie może być źle naciągnięty bo się go odciąga do założenia paska a nie naciąga. żeby nie być gołosłownym http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Napinacz-paska-wieloklinowego-1.8-TDCi-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-SKF/3466
co najwyżej przy awarii (zblokowaniu się) sprzęgiełka jednokierunkowego po pewnym czasie może się rozlecieć ale np. w mondeo mk3 nie ma takiego sprzęgiełka i układ wytrzymuje jeśli jest na dobrych częściach nawet 100 tys. km
I jeszcze jedno silniki 1.8 tdci w Mondeo MK4 były dwa - właśnie z łańcuchem rozrządu i paskiem pracującym w oleju.nie dwa tylko jeden silnik ale zmodyfikowano chyba w 2009 roku część rozrządu. BTW żaden pasek nie pracuje w oleju bo by się rozpadł w krótkim czasie
zacytuję twoje słowa z drobną poprawką na czerwono: Kolego wypowiadaj się na tematy, o których masz nieco większe pojęcie
Ja byłem bardzo zadowolony ze swojego 1,8 do samego końca a cacy zawsze będzie dopóki nie ma się porównania.święte słowa. JVC chyba czas spadać z tego tematu bo młodzi gniewni.... jeżdżący 1,8 tdci muszą jeszcze kilka aut przerobić zanim nabiorą dystansu do tego silnika. aczkolwiek silnik sam w sobie nie jest zły tylko trochę wiekowy i nieprzystający do dzisiejszych czasów pomimo zmian w osprzęcie
Ukręca się guma na łączeniu z wałkiemźle zacytowałem wcześniej ale powtórzę tym razem do ciebie. skup się na alternatorze jeśli pada co chwilę ta guma. daj alternator do regeneracji, kup używkę, zrób cokolwiek. jeśli rozwala się ta guma to osobno jej nie kupisz tylko w całym zestawie, który kosztuje sam wiesz ile.
kolego Jedrekmak samą gumę też można kupic sam ją wymieniałem http://www.ford.ewor.pl/towar/6038/sprzeglo-alternatora-guma-ford-mondeo-mk-iv-silnik-18tdci-luk.html
dario6273 13-12-2013, 11:47 jendrekmak "młodzi gniewni 1,8 mają mk4 '' :wink: i jeszcze mieli fiestę ,escorta ,focusa 1-2 ,mondeo mk3(mam) i s-maxa 2,0 :p
jendrekmak 13-12-2013, 12:16 kolego Jedrekmak samą gumę też można kupic sam ją wymieniałemnie miałem powodu jej nigdy wymieniać ale skoro jest to ok. po prostu wydawało mi się, że jest wulkanizowana do osi całego układu. mój błąd
sugestię przekazałem autorowi tematu więc on postanowi co z tym zrobić, pzdr
jendrekmak "młodzi gniewni 1,8 mają mk4 '' i jeszcze mieli fiestę ,escorta ,focusa 1-2 ,mondeo mk3(mam) i s-maxa 2,0 więc szkoda, że dopiero przy mondeo mk4 się tak udzielasz na forum. bo konto masz już od prawie 4 lat a postów niewiele. pzdr
dario6273 13-12-2013, 13:48 jendrekmak nie mam za dużo czasu bo mam własną firmę a wcześniejsze fordy miałem przed forum dopiero jak kupiłem mk4 to poznałem Jacka od części i tak się zaczęło :> pzdr. Sorry trochę nie na temat:oops:
the_eagle 31-01-2014, 10:33 Miałem takiego samego jak Twój.
Główne różnice to:
Głośniejsza praca na postoju (klekotanie) na zewnątrz i wewnątrz, trzepanie budą przy dodawaniu gazu na postoju do 2 tyś obr., oraz to że rzęzi przy dodawaniu gazu lub jeździe np 60km/h na 3 biegu. Poziom hałasu może być ten sam ,ale hałas to nie wszystko.
To co piszesz to oczywiście sugestie a nie rzeczywiste pomiary. Na pewno silnik 2.0 tdci jest zdecydowanie nowocześniejszy niż 1.8 ale po ostatnich zmianach w układzie wtryskowym te różnice się znacznie zatarły. Na pewno nie mam niczego takiego o czym piszesz tzn żadnego "trzepania budą" i nic nie rzęźi przy dodawaniu gazu (jak nie wierzysz zapraszam na odsłuch ;) ) czy głośnego klekotu na zewnątrz po rozgrzaniu - napisałem porównywaliśmy 2.0 tdci i 1.8 stały obok wiec można było spokojnie posłuchać - oba były rozgrzane i oba miały podniesioną maskę :) różnic w głośności pracy nie było - na nasze ucho. Wiem, może mamy słaby słuch, odłuch odbywał się koło ruchliwej ulicy :) ale na pewno nie ma dużych różnic. Podstawowa róznica w 1.8 tdci w stosunku do 2.0 tdci to turbo dziura do 2 tys obr i mniejsza moc 125KM vw 140KM . Reszta to moim zdaniem sugestie.
rozumiem, że naprawiasz to na codzień i wiesz co piszesz. ja akurat chociażby dzisiaj naprawiałem układ alternatora w focusie mk2 fl z silnikiem 1.8 TDCI
Ludzie którzy naprawiają nie mają pojęcia zwykle co robią. Zwykły mechanik to najczęściej techniczny beton. Mechanik nie jest żadnym autorytetem w kwestii rozwiązań technicznych może być jedynie autorytetem w kwestii poluzowania śrub lub rozkręcenia tego czy owego... ;)
1. żadne ze sprzegiełek jednokierunkowych nie odcina alternatora
W celu wytłumienia drgań na alternatorze wykorzystywane są sprzęgło jednokierunkowe OWC - One Way Clutch, oraz sprzęgiełko alternatora OAD - Overruning Altarnator Decoupler o którym nie masz pojęcia. To drugie odcina napęd alternatora i jest o tym mowa w notach technicznych silnika 1.8 tdci zarówno w focusie MKI jak i MKII jak i mondeo MKIV doucz się wiec skoro to naprawiasz...
2. w których momentach w/g ciebie odcina alternator?
Przykładowo odcina alternator podczas rozruchu silnika zarówno w foce MK1 MK2 jak i mondeo MK4. Ale nie tylko, podczas wyłączania silnika lub zmiany biegów (ciężki wirnik alternatora może obracać się dalej z wyższą prędkością w porównaniu do prędkości koła pasowego) oraz do absorpcji kąta obrotu/nie stałej prędkości paska.
nie dwa tylko jeden silnik ale zmodyfikowano chyba w 2009 roku część rozrządu.
Nie w 2009 ale w 2007 i nie tylko rozrząd ale i układ wtryskowy. Znowu wiec opowiadasz bzdury.
Mondeos 1.8 tdci built between (02/2007–02/10/2007) have a chain and belt timing
Mondeos 1.8 tdci built after 02/10/2007 have a belt in oil (instead of chain) and belt timing
Modele 1.8 tdci w mondeo MK4:
FFBA
KHBA
QYBA
Były wiec aż 3 różne wersje.
BTW żaden pasek nie pracuje w oleju bo by się rozpadł w krótkim czasie
No to jest właśnie przykład tego że nie masz pojęcia o czym piszesz. Są mechaniku paski pracujące w kąpieli olejowej i taki właśnie jest w 1.8 tdci i takie są też 1.0 ecobost. Doucz się skoro te silniki naprawiasz bo ktoś przyjedzie do twojego serwisu i cię wyśmieje...
http://warsztatowiec.info/krotka-historia-paska-rozrzadu/
zacytuję twoje słowa z drobną poprawką na czerwono: Kolego wypowiadaj się na tematy, o których masz nieco większe pojęcie
Dokładnie bo jak widać jesteś niestety typowym mechanikiem znaczy się niestety technicznym ignorantem...
dario6273 31-01-2014, 16:27 the_eagle dobrze piszesz mój 1,8tdci chodził cichutko:surprise: nawet jak go kupowali to zauwarzyli że jest bardzo cicho w środku (może dlatego że miałem go całego wygłuszonego):P i to że komuś rechocze itp to jest wina złego paliwa (przetestowałem wszystkie stacje i zostałem przy nowym shellu vipower nitro+ ) lub układu wtryskowego :wink: Po chipie u Heka zero!! turbodziury i zarypisty perszing:619: ciagnął nawet na ostatnim biegu (wcześniej nie!) fajna sprawa była z owerbostem teraz go już nie ma w tym nowym 140km mondku no i jest troche mułowaty:oops:
the_eagle 03-02-2014, 14:30 the_eagle dobrze piszesz mój 1,8tdci chodził cichutko:surprise: nawet jak go kupowali to zauwarzyli że jest bardzo cicho w środku (może dlatego że miałem go całego wygłuszonego):P i to że komuś rechocze itp to jest wina złego paliwa (przetestowałem wszystkie stacje i zostałem przy nowym schelu vipower nitro+ ) lub układu wtryskowego :wink: Po chipie u Heka zero!! turbodziury i zarypisty perszing:619: ciagnął nawet na ostatnim biegu (wcześniej nie!) fajna sprawa była z owerbostem teraz go już nie ma w tym nowym 140km mondku no i jest troche mułowaty:oops:
Mały offtopic: ;)
W silnikach 2.0 tdci ford zastosował wiele nowoczesnych rozwiązań głownie w głowicy, natomiast dół silnika to dość stary (15-16 lat) aluminiowy blok vs żeliwny (ok.25 lat) w 1.8 tdci to plus dla EKO rozwiązań natomiast na pewno nie jest to krok w stronę większej trwałości silnika. Blok żeliwny charakteryzuje się większą stabilnością temperaturową i większą sztywnością a jest to dobre z punktu widzenia nie tylko trwałości silnika. Blok aluminiowy to szybsze nagrzewanie się silnika co powoduje że na krótkich trasach silnik szybciej uzyskuje temperaturę pracy i zużywa mniej paliwa. Po za tym w 1.8 są kute korbowody czego niestety 2.0 nie ma z oszczędności. Dlatego spodziewałbym się większych przebiegów w 1.8 niż w 2.0. Tym bardziej że po wymianie osprzętu silnika w jednym i drugim silniku mamy firmę simens a nie delphi jak poprzednio.
Natomiast w MK4 overboost w 2.0 tdci na pewno jest. W przypadku silnika 2.0 zwiększa moment do 340Nm z 320Nm. Natomiast to że go nie czujesz to wynika pewnie z płaskiej charakterystyki silnika. Właśnie dlatego koło dwumasowe w 2.0 wytrzymuje więcej km niż w 1.8 tdci pomimo że te silniki mają taki sam maksymalny moment obrotowy. :) I Jeszcze jedno nie jestem wcale wielkim zwolennikiem 1.8 tdci :) ale zakup tego samochodu z tym silnikiem był w moim przypadku całkowicie racjonalną i przemyślaną decyzją, w tamtych czasach to było auto ze sprawdzonym silnikiem z poprawionym układem wtryskowym z wyeliminowanym hałasem od łańcucha rozrządu zastępując go paskiem w oleju. Tymczasem silnik 2.0 tdci to żaden super hiper nowoczesny model. Dół silnika pochodzi od francuskiego PSA DW10 2.0 HDI pamiętającego puga 306 a góra to nowa konstrukcja. Zwyczajnie taniej było fordowi wejść w kooperację z PSA i wziąć od nich rozwojowy dół silnika niż projektować go na nowo. Jednak dużo nowocześniejsze są silniki 1.6 i 1.4 tdci - to te same jednostki które powstały od zera w przeciwieństwie do 2.0 tdci. Fakt iż 1.8 tdci to całkiem niezły silnik świadczy o tym że był on montowanych od starych transitów w początkach lat 90tych z oczywiście pośrednim wtryskiem. W tym czasie przeżył wszystkie nowsze silniki jak te montowane w mondeo MK3 2.0 i 2.2 tdci. Silniki te także nie są złe - wręcz przeciwnie jak popatrzymy na konkurencję ze strony VW czy PSA i ich problemów z 2.2HDI. Problemy dotyczyły głównie osprzętu a nie samej jednostki.
... koniec offtopica z mojej strony ;)
jendrekmak 04-02-2014, 21:51 W silnikach 2.0 tdci ford zastosował wiele nowoczesnych rozwiązań głownie w głowicy, natomiast dół silnika to dość stary (15-16 lat) aluminiowy blok vs żeliwnyo którym silniku z aluminiowym blokiem piszesz? bo jakoś nie znalazłem żadnego silnika 2,0 tdci zarówno z mondeo mk3 jak i mk4 z takowym. wszystkie mają blok żeliwny
Dół silnika pochodzi od francuskiego PSA DW10 2.0 HDI ..... a góra to nowa konstrukcja. Zwyczajnie taniej było fordowi wejść w kooperację z PSA i wziąć od nich rozwojowy dół silnika niż projektować go na nowo. kolego coś nie do końca kojarzysz zmiany w tym silniku w fordzie a w zasadzie ich brak w porównaniu do silnika PSA. żadna góra czy dół bo silnik HDi PSA 2.0 136KM (RHR) możesz z Peugeota czy Citroena przełożyć do volvo lub do mondeo mk4 z cały układem wtryskowym, dolotem, filtrem paliwa i innymi pierdołami i spokojnie zadziała
the_eagle 05-02-2014, 11:09 o którym silniku z aluminiowym blokiem piszesz? bo jakoś nie znalazłem żadnego silnika 2,0 tdci zarówno z mondeo mk3 jak i mk4 z takowym. wszystkie mają blok żeliwny
Masz racje ,głowica w silnikach DW10 jest aluminiowa a blok jest istotnie żeliwny. Natomiast głowica i blok są aluminiowych w silnikach DLD-414 i DLD-416 czyli 1.4 i 1.6 tdci.
kolego coś nie do końca kojarzysz zmiany w tym silniku w fordzie a w zasadzie ich brak w porównaniu do silnika PSA. żadna góra czy dół bo silnik HDi PSA 2.0 136KM (RHR) możesz z Peugeota czy Citroena przełożyć do volvo lub do mondeo mk4 z cały układem wtryskowym, dolotem, filtrem paliwa i innymi pierdołami i spokojnie zadziała
Nie twierdzę że są różnice po między współczesnymi HDi a tdci. Twierdzę że jest różnica po między 2.0 DW10 stosowanych np w 306. Peugeot 306 z tym silnikiem też był oznaczany literkami HDI i miał 90KM oraz inną głowicę. Oznacza to że DW10 pamieta czasy XUD7 i XUD9. DW10 to następca rozwojowy tych silników. Innymi słowy nie można powiedzieć że DW10 to jakiś super nowoczesny silnik. To nie jest kompletnie nowa konstrukcja. Po mariażu PSA i forda powstała obecna kontrukcja 2.0 tdci i obecna 2.0 hdi, słowem powstała obecna aluminiowa głowica. Nowoczesne za to są DLD-416 i DLD-414 a nie DW10. Tak wiec jak ktoś pisze że lynx to przestarzały silnik a DW10 to super nowoczesna konstrukcja to niestety nie ma racji. Wiekowo silniki te są podobne, choć starszy jest naturalnie Lynx. Acha wyjaśniam dla niektórych DLD-418 = lynx = 1.8 tdci.
ministerq 21-05-2014, 11:34 Po za tym w 1.8 są kute korbowody
Ciekawe ile w tym prawdy?
malagamm 25-01-2015, 13:05 Witam
Mam problem z ładowaniem w mondku 1.8 2008.
Na poczatku zaczely migac swiatła, dwa razy zapaliła sie kontrolka akumulatora, teraz nawet przy wl. radiu widac, ze napiecie troszke faluje.
Wczesniej wymienilem akumulator. Pomierzylem napiecia i
na baterii 12v - dobrze
przy pracy - od 13.2 do 1.8 V
na swiatlach - powyzej 13 v
swiatlach i ogrzewanch szybach - 12.8 V
Auto bylo u mechanika i stwierdzil, ze ładuje.
Jeszcze jedna przygoda. Po zakupie nowej baterii, zostawilem auto na parkingu na 10 dni.Temperatura na plusie. Przy probie odpalenia auto zdechlo, nawet po szelkach nie chcial zaskoczyc. Immo sie wlaczylo i dopiero pomoc drogowa i podładowanie akusia dalo rade. Bateria byla kompletnie death, ale dojechalem 200 km do domu - w nocy.
Prosze o informacje, czy to normale wskazania miernika. Mi wydaje sie ze nie. powinno byc 14.4V, po to jest regulator napiecia.
dzieki za odp
Pozdrawiam
gregor75 25-01-2015, 15:44 Kontrolka ładowania nie pali się podczas pracy silnika ?
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora ( śruba do której jest przykręcony gruby kabel) .
RafiRypin 09-08-2018, 23:13 co do kultury pracy to ja mam dwie mk4-ki 2.0 tdci i jedna mk4-ke 1.8 tdci, ten 1,8 cichszy niz 2,0, jak cieply to go nie slychac praktycznie,
misiek90 06-07-2019, 17:50 Odświeżę temacik.
I wiadomo co było przyczyną tego 3 krotnego zerwania? Dziś też mi się to uwaliło, i nie wiem czy kupić całe sprzęgiełko, czy może tylko tą gumę?.
Mondeo zmieniłem na S-maxa 2.0tdci., ale zam że miałem jakąś wadę alternatora. Wymieniłem alternator na drugi łącznie ze sprzeglem i zapomniałem o problemie do momentu sprzedaży Mondziaka.
misiek90 06-07-2019, 19:20 Zakupiłeś wszystko nowe wtedy czy używke?
misiek90 06-07-2019, 19:37 Dzięki za pomoc :)
pmanturzyk 08-01-2022, 20:30 Witam,
Mam Prośbę o wsparcie w poniższym. Mój Maksio ostatnio zachowuje się dziwnie...
S- Max 2008 1.8 TDCI 125 KM
1. Przekręcam kluczyk, czekam z odpaleniem ok minuty
Dzieciaki... Odpalam i nie gaśnie kontrolka ladowania.
Wyłączam silnik. Odpalam ponownie. Gaśnie. Miał ktoś podobnie? Jeśli tak to o co chodzi?
2. W sierpniu zeszłego roku uruchomilem silnik. Dym spod maski. Zapala się kontrolka braku ladowania. Szybki przejazd do warsztatu- diagnoza spalone sprzęgło alternatora. Wymiana. Alternator sprawny, ponoć mechanik sprawdził. Do wczoraj szybko grało poza pkt 1. Wczoraj w trakcie jazdy znowu dym spod maski. Ostry smród palonej gumy. I teraz dylemat bo mechanik twierdzi, że dobrze zamontował sprzęgło. Zrzuca winę na alternator- każe wymienić.
Altek z tego co się orientuje nie posiada tak dużej gumy a sprzęgło owszem. Mam dylemat czy nie zmienić mechanika ale jak zepsuł poprzednią robotę to chyba powinien po sobie naprawić.
Doradzicie proszę?
Sprzęgła na alternator to się nie da źle założyć, tak mi się wydaje. Albo założył jakiś słaby zamiennik albo faktycznie alternator się zatarł. Obie rzeczy, jak również sprzęgło altka do sprawdzenia po zrzuceniu paska.
oberekkki 11-08-2024, 18:46 Cześć. Mam dokładnie to samo w takim samym aucie. Moglys napisać co pomoglow Twoim przypadku?
Za trzecim razem wymieniłem alternator razem ze sprzegielkiem i mocowaniem. Ta aluminiowa ramka. Wszystko kupiłem ze szrotu w komplecie. Więcej problem się nie pojawił. Uważam że był jakiś problem z alternatorem, bo od czasu do czasu czułem lekkie szarpniecia. To takie moje przemyślenia po pewnym czasie.
|
|