Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Test zegarów


Mondeodeo
10-12-2006, 12:53
Nie wiem czy to już było, ale zobaczcie co udało mi się zrobić:
http://www.youtube.com/watch?v=voie3cX2GdY

mexxmen30
10-12-2006, 15:56
dobre u mnie tez sie tak w focusie robiło ale to byla wina aku mial slaby prad rozeuchowy , moze napisz cos wiecej jak to zrobic jezeli nie jest to sprawka jakiejs usterki :fcp13

Bauma
10-12-2006, 16:52
wszystko jest chyba w temacie tips & tricks....

Mondeodeo
10-12-2006, 17:29
Akurat na ten temat nie znalazłem nic w dziale T&T. Nie jest to usterka, po prostu po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu zegary robia to co na filmiku, cos w stylu testu ala subaru impreza lub TVR :), troche sie to rozni od standardowego testu zegarow

Bart
10-12-2006, 18:09
Mondeodeo, kilka postów niżej opisywałem koledzie jak to zrobić. Szukał błędu.

Z ciekawości możesz poczytać: http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=24008

Mondeodeo
10-12-2006, 18:34
Nie widzę gdzie tam jest napisane jak zrobić zeby wskazowki zegarow po właczeniu zaplonu przechodzily przez calą skale, bez dotykania w tym momence przycisku resetowania i bez wyświetlenia komunikatu TEST. Niestety ten "fajny efekt" ma jedną wade.
pozdrawiam

Bart
10-12-2006, 18:38
Jak robisz ten test to się na początku po przekręceniu kluczyka wychylają wskazówki na maksa. Jaką wadę ma Twój patent i jak go wywołałeś?

[ Dodano: 2006-12-10, 19:39 ]
Mondeodeo, nie mów, że odpinałeś AKU żeby to zrobić :)

Mondeodeo
10-12-2006, 19:06
Sprawa jest prosta: na początku jest podobnie do uruchamiania testu zegarów, wcisnąć przycisk zerowania i przekreczyc kluczyk w pozycje 2, po pojawieniu się komunikatu test zwalniamy przycisk, gdy wskazówki wychylą się przekręcamy kluczyk w pozycję 0. Od tego momentu po kazdym przekręceniu kluczyka powinien się pojawic taki efekt jak na filmiku. Wada jest taka, że po uruchomieniu silnika i jego zgaszenia cały efekt znika i trzeba zacząc od początku. Tak jak mówilem jest to racze "ciekawostka przyrodnicza", taki as z rękawa gdyby w trakcie pojednyku z kolegą na ilość bajerów w aucie zaczęło nam brakować pomysłów :) Można zrobić coś takiego: po zgaszeniu silnika robimy całą procedurę aż do przekrecenia kluczyka w pozycję 0, pozniej zamykamy auto i idziemy zalatwic to po co przyjechalismy, po powrocie "bajer" bedzie nadal aktywny, aż do momentu uruchomienia silnika oczywiscie.
U Was też da się wywolać efekt jak na filmiku?

Bart
10-12-2006, 19:12
Mondeodeo, tak oczywiście :) Da się. I też się tym w ten sposób bawiłem... Po prostu włączasz test zegarów, który się aktywuje za każdym razem po przekręceniu kluczyka.

Jak odpalisz silnik to też możesz jechać z testem zegarów - np. obroty czy prędkość mieć cyfrowo wyświetlane (nie pamiętam tylko czy nie przypadkiem w HEX).

Mondeodeo
10-12-2006, 20:05
A da się to włączyć na stałe? Zeby nie trzeba było powtarzac tej procedury po zgaszeniu silnika?

Bauma
11-12-2006, 14:03
Akurat na ten temat nie znalazłem nic w dziale T&T
a ja mowie ze jest. http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... s&start=20 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=4027&postdays=0&postorder=asc&highlight=tips+tricks&start=20) 2 strona

Mondeodeo
11-12-2006, 14:48
No tam jest napisane jak zrobić test zegarów, a nie jak zrobić zeby wskazówki przechodzily po całej skali po każdorazowym przekreceniu kluczyka w stacyjce :) Czy na filmiku widać ze dotykam przycisku resetowania przebiegu dziennego? Raczej nie, tak jak pisałem wcześniej jest to ciekawostka przyrodnicza.

kiceksc
11-12-2006, 17:19
Czy na filmiku widać ze dotykam przycisku resetowania przebiegu dziennego? Raczej nie, tak jak pisałem wcześniej jest to ciekawostka przyrodnicza.
Poprostu przerywasz test nim ten sam się zakończy, więc po ponownym przekręceniu znowu się zaczyna, ot co małe zapętlenie. A nie powiem ciekawostka bardziej przydatna jako bajer niż na codzień ;) Ale fajnie by było wiedzieć czy można to na stałe włączyć ;) Można też się spytać fachowców z Dąbrowy czy da się tak zmodyfikować oprogramowanie żeby dawało taki efekt ;)

Bauma
12-12-2006, 11:22
moze i fajnie to wyglada ale tylko na poczatku....pozniej zaczyna to denerwowac, zaczynamy sie czepiac dlaczego obr na 8tys wchodzi skoro to nie realne itp itp. no i kolejna rzecz badz bajer do psucia sie..... szybko sie nudzi. ale to tylko moje zdanie.

zbigmaz1
12-12-2006, 13:14
A co się zieje z licznikiem cząstkowym km kasuje go czy liczy normalnie, gdy uruchamiasz test licznik idzie do zera a tu?? :fcp19

Rafał
12-12-2006, 16:07
Można też się spytać fachowców z Dąbrowy czy da się tak zmodyfikować oprogramowanie żeby dawało taki efekt ;)

a zrobili już chwilowe ?????

myśle że to będzie bardziej pożyteczne

kiceksc
12-12-2006, 18:08
a zrobili już chwilowe ?????
Niestety... i w tym roku chyba już niezrobią...

Zrobiłem dziś pełen test wskaźników i wyskoczyło mi Er 0206 (gdzieś na samym początku) nie wiem czy to jest symbol błędu czy może coś innego symbolizuje?

http://images2.fotosik.pl/290/1d55b484f1be9ba5m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1d55b484f1be9ba5.html)

Bart
12-12-2006, 18:10
kiceksc, to jest:
Poziom pamięci NVM (ROM) ErXXXX Pamięć trwała zestawu wskaźników (NVM) Pokazuje wersję pamięci trwałej (NVM) zestawu wskaźników

kiceksc
12-12-2006, 18:14
Bart, no to śpie spokojnie :) Nie wiem dlaczego Er kojarzy mi się z niezbyt lubianym Error... ;)

Bart
12-12-2006, 18:15
kiceksc, nie tylko Tobie :)

Mariusz
04-11-2008, 09:16
Bart. Mógłbyś wyjaśnić dogłębniej o co chodzi z tym ErXXXX. U mnie w trakcie testu jest Er0303. No i jeśli ktoś wie co oznaczają kolejne wyświetlane komunikaty, może ktoś posiada jakiś opis, bo za czorta nie wiadomo z czym te komunikaty kojarzyć. Oglądasz coś a nie wiesz co. Dzięki za odpowiedzi, MARIO

arturek
04-11-2008, 12:12
Test Wyświetlany komunikat Testowany wskaźnik/lampka kontrolna/wyświetlacz/sygnały/układ Opis
1. Poruszanie wskazówkami GAGE Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik temperatury i poziomu paliwa Wszystkie wskaźniki wykonują test pełnego ruchu wskazówek, który trwa około 5 sekund
2.Cały wyświetlacz LCD się świeci 8888 Wyświetlacze LCD wbudowane w prędkościomierz i obrotomierz Wypełnia wszystkie segmenty wyświetlacza LCD, co pozwala stwierdzić, czy wyświetlacz działa prawidłowo
3. Żarówki lampek Żarówka Zestaw wskaźników zaświeca lampki kontrolne i ostrzegawcze Zapalają się następujące lampki ostrzegawcze sterowane przez zestaw wskaźników

* Układ ABS

* Układ hamulcowy

* Świece żarowe (jeśli są)

* Ostrzeżenie o mrozie (pomarańczowa)

* Ostrzeżenie o oblodzeniu (czerwona)

* Niski poziom paliwa

* MIL

* Układ TCS (jeśli jest w wyposażeniu)

4. Poziom ROM rXXXX Pamięć tylko do odczytu (ROM) zestawu wskaźników Pokazuje wersję pamięci ROM zestawu wskaźników
5. Poziom pamięci NVM (ROM) ErXXXX Pamięć trwała zestawu wskaźników (NVM) Pokazuje wersję pamięci trwałej (NVM) zestawu wskaźników
6. Poziom pamięci EEPROM E XX Poziom pamięci EEPROM zestawu wskaźników Pokazuje wersję pamięci EEPROM zestawu wskaźników
7. Kod DTC DTC lub NONE Kody DTC Wyświetlane są zapamiętane kody DTC. Jeśli jest więcej niż jeden kod DTC, będą one pojawiać się po kolei
8. Prędkość pojazdu (mile/godz.) SPXXXX Prędkościomierz Pokazuje sygnał aktualnej prędkości pojazdu w milach na godz.
9. Prędkość pojazdu (km/h) SPXXXX Prędkościomierz Pokazuje sygnał aktualnej prędkości pojazdu w km/h
10. Prędkość obrotowa silnika tAXXXX Obrotomierz Pokazuje sygnał aktualnej prędkości obrotowej silnika do obrotomierza (obr/min)
11. Poziom paliwa. FXXX Czujnik poziomu paliwa Pokazuje sygnał poziomu paliwa (0 = pusty, 255 = pełny)
12. Temperatura płynu chłodzącego silnik (ECT)/ temperatura głowicy silnika (CHT) XXXC Temperatura płynu chłodzącego silnik (ECT)/ temperatura głowicy silnika (CHT) Pokazuje sygnał temperatury w stopniach C
13. Napięcie akumulatora btXXX Napięcie akumulatora Pokazuje sygnał napięcia akumulatora

7. W celu przeprowadzenia dalszej diagnostyki SKORZYSTAJ z WDS.

8. W pojazdach z 5-biegową przekładnią automatyczną, jeżeli na panelu informacji i komunikatów pojawią się dwie kreski w miejscu wskaźnika położenia dźwigni zmiany biegów. PRZEJDŹ DO Zestawienia usterek w celu wykonania dalszej diagnostyki.

pozdrawiam
Arturek
P.S Ja tylko zrobiłem CTRL+C oraz CTRL+V
P.S.2 Zobacz
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules. ... ki+kruczki (http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22234&highlight=sztuczki+kruczki)

Mariusz
04-11-2008, 13:50
A poza tym mam kilka pytań. Co to oznacza, te komunikaty:
1. P5-70
2. PA-07
3. Pb-24
4. PE-04
5. PH-10
6. PP-20
7. FP 46
8. 040C
9. 0033C6
10. Pt-43
11. A0-9F
12. A1-9F i tak do A6
13. P1-6C
14. P2-1C
15. P3 00
16. P4 00
17. E 01
18. FL 00

cziko
26-01-2009, 22:26
Witam,

U mnie test wygląda nastepująco (numeracja = kolejne wciśnięcie przycisku na obok LCD prędkościomierza)

1) GAGE - test zegarów
2) LCD - wiadomo
3) BULB
4) R 0209
5) ER 0209
6) E 01 - co to jest???
7) DTBIAF - ???
8 ) DTC - NONE :D
9) SP 0000 (nie robiłem w czasie jazdy) :D
10) SP 0000 (j.w.)
11) SG 0034 - ??????12) TA 0000 (przy włączonym silniku pokazuje obroty - ok 795rpm na jałowym)
13) TG 0022, a przy włączonym silniku TG 00A2
14) OD 0000
15) F 150
16) FG 0169
17) FL 00
18) FP 8B
19) 063C
20) 0081C6
21) BAT 121 (sprawdzone przy wyłączonym)
22) PA- 86
23) PB- 24 (przy włączonym PB- 20 do 28)
24) PE- 24 (przy włączonym PB- 10)
25) PH- 10
26) PP- 34 (przy włączonym PP- 54)
27) PS- 78
28) PT- C3
29) potem wyskakują kolejno od A0 do A7 i wartość wszystkich to A5
36) P1- 6A
37) P2- 10
38) P3- 00
39) P4- 00

Co oznaczają wpisy podane przeze mnie na czerwono???


Pozdr

1olek
26-01-2009, 22:36
* Świece żarowe (jeśli są) - ja mam benzyne i swiece zarowe podczas testu tez sie zapalaja

* MIL - co to jest ?

* Układ TCS (jeśli jest w wyposażeniu) - nie mam TCS a kontrolka podczas testu sie zapala

ocznik
27-01-2009, 18:45
* MIL - co to jest ?


tak zwany check engine

Attis3
26-02-2009, 20:20
Koledzy mam pytanko. Czy można jakoś zakombinować by przy zapłonie wszystkie strzały leciały do góry?? (unosiły się wskazówki tak jak przy teście)?? Pozdrawiam!!

zuko
28-05-2010, 19:41
Witam

Wie ktos moze co dokaldnie oznaczaja komunikaty P1 - P4 na samym koncu testu? U mnie sa to:
P1 68
P2 18
P3 00
P4 00

benio
07-06-2010, 22:24
U mnie jest tak po włączeniu testu wg. opisu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=98402 mam jakieś dane, których nie pojmuję (oznaczone ?):
dtCAF2
dtC 9318 -> niskie napięcie akumulatora (kod 9318 mruga naprzemian z dtC 0,5s/0,5s)
SP0000 -> prędkość pojazdu w milach/h
SP0000 -> prędkość pojazdu w km/h
S60038 -> ?
tA0000 -> obroty silnika
t6001A -> ?
od 000 -> ?
F 166 -> poziom paliwa (0 = pusty, 255 = pełny)
F 60201 -> ?
FL 00 -> ?
FP A5 -> ?
040C -> temperatura silnika
0030C6 -> ?
bat 120 -> napięcie akumulatora
PA- 86 -> ?
Pb- 24 -> ?
PE- 04 -> ?
PH- 10 -> ?
PP- 30 -> ?
PS- 70 -> ?
Pt- 43 -> ?
A0- A5 -> ?
A1- A5 -> ?
A2- A5 -> ?
A3- A5 -> ?
A4- A5 -> ?
A5- A5 -> ?
A6- A5 -> ?
A7- A5 -> ?
P1 6A -> ?
P2 18 -> ?
P3 00 -> ?
P4 00 -> ?

benio
25-06-2010, 19:56
A czy w powyższych komunikatach jest może info o ciśnieniu doładowania turbiny?

Belsnorek
10-08-2010, 14:51
Witam. Z tego co szukalem na forum jest rozpiska tylko od 1 do 13 kodu w tescie zegarow, reszta jest niezidentyfikowana. Czy ktos z uzytkownikow forum potrafi rozszyfrowac cala liste kodow w tescie zegarow?

Belsnorek
11-08-2010, 17:42
Nikt z forumowiczów nie rozszyfrował reszty kodów?

Krasio
23-08-2010, 16:54
witam,
co dokładnie oznacza DTC9202?? Nigdzie tego nie mogę znaleźć :<

gregory00773i
31-08-2010, 19:48
panowie i panie mam pytanko test pokazuje w lewym zegarze komputer ale nie mam w wyposazeniu co zrobic zeby pokazywal podczas jazdy spalanie diesela paliwka dzieki z aod na pv

1olek
31-08-2010, 19:57
Przeczytac kilka stron z tego tematu a na przyszlosc uzyc opcji szukaj ;)

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=4150

benio
12-09-2010, 07:52
Refresh
Skorygowałem wpis pola t6001A, z prośbą o sprawdzenie przez innych moich spostrzeżeń:

dtCAF2
dtC 9318 -> niskie napięcie akumulatora (kod 9318 mruga naprzemian z dtC 0,5s/0,5s)
SP0000 -> prędkość pojazdu w milach/h
SP0000 -> prędkość pojazdu w km/h
S60038 -> ?
tA0000 -> obroty silnika
tG001A -> Czy to nie jest czasem ciśnienie turbawki mierzone w "okablowanym" EGR'ze?
od 000 -> ?
F 166 -> poziom paliwa (0 = pusty, 255 = pełny)
F 60201 -> ?
FL 00 -> ?
FP A5 -> ?
040C -> temperatura silnika
0030C6 -> ?
bat 120 -> napięcie akumulatora
PA- 86 -> ?
Pb- 24 -> ?
PE- 04 -> ?
PH- 10 -> ?
PP- 30 -> ?
PS- 70 -> ?
Pt- 43 -> ?
A0- A5 -> ?
A1- A5 -> ?
A2- A5 -> ?
A3- A5 -> ?
A4- A5 -> ?
A5- A5 -> ?
A6- A5 -> ?
A7- A5 -> ?
P1 6A -> ?
P2 18 -> ?
P3 00 -> ?
P4 00 -> ?

karloss
12-09-2010, 20:07
mała uwaga:
bat 120 to wg mnie nie jest napiecie akumulatora, to jest raczej napiecie zasilajace komputer?
sprawdzilem jakis czas temu i podczas pracy silnika napiecie na akumulatorze wynosi 13,8V a w tescie zegarow 12,5V
wiec tego wskazania raczej nie mozna traktowac jako test ladowania akumualtora

benio
17-09-2010, 19:53
mała uwaga:
bat 120 to wg mnie nie jest napiecie akumulatora, to jest raczej napiecie zasilajace komputer?...
"bat" oznacza "battery test", czyli napięcie akumulatora.

Ponawiam pytanie:
tG001A -> Czy to nie jest czasem ciśnienie turbawki mierzone w "okablowanym" EGR'ze?
Jego wartość zmienia się do tG0220.

karloss
17-09-2010, 22:00
"bat" oznacza "battery test", czyli napięcie akumulatora.


Nie będę się spierać, ale sprawdź sobie jakie jest napięcie na akumulatorze a co pokazuje test zegarów podczas pracy silnika, przekonasz się, że nie jest to napięcie na akumulatorze, a tym bardziej napięcie ładowania:)
Obstawiam, że jest to prędzej zasilanie komputera.
pozdrawiam

benio
17-09-2010, 22:34
Już kiedyś sprawdzałem i wskazania na aku i zegarach były takie same.

1olek
18-09-2010, 08:16
Nikt tego nie rozgryzl bo takiej listy nie ma nawet chyba ASO

chasm
30-09-2010, 14:22
Ponawiam pytanie:
tG001A -> Czy to nie jest czasem ciśnienie turbawki mierzone w "okablowanym" EGR'ze?
Jego wartość zmienia się do tG0220.
Raczej chyba niestety nie. To chyba średnia RPM i jeszcze podana w hex.
W ogóle parametry x60 odnoszą się z tego co poniżej do średnich.

Mam taką rozpiskę, przeszukałem forum i forum MKP i nie stamtąd więc zamieszczam:

8 Road speed mph (SP----)
9 Road speed km/h (SP----)
10 Averaged speed, some sort of hex reading (S60---)
11 Engine speed rpm (TA----)
12 Averaged tacho signal, some sort of hex reading (T60---)
13 Odometer counter (od ---)
14 Fuel level sensor (F ---, 010 (empty) - 254 (full))
15 Averaged fuel level (F60---, range as above)
16 Fuel flow rate (FL --, hex counter)
17 Fuel percentage/remaining? Hex? (FP --)
18 Cylinder head temperature (---C)
19 Battery voltage (bAt---)


Odnośnie P1, P2, P3, P4 - ciekawe czy to przypadkiem nie korekty wtryskiwaczy?
Sprawdzę to w najbliższym czasie - podepnę się ELM i popatrzę na fuel offset dla wtrysków.

Mam linka :
http://fordwiki.co.uk/index.php/Speedo_unlock

benio
04-10-2010, 10:15
...Odnośnie P1, P2, P3, P4 - ciekawe czy to przypadkiem nie korekty wtryskiwaczy?
Sprawdzę to w najbliższym czasie - podepnę się ELM i popatrzę na fuel offset dla wtrysków...
To jest bardzo ciekawe. :pomysl: Czekam informacji.

chasm
08-10-2010, 07:31
To jest bardzo ciekawe. :pomysl: Czekam informacji.

Niestety P1-4 to nie korekty :( Mam tam stałe wartości - Wy pewnie też?

dikileiden
21-10-2010, 12:55
Panowie mam pytanie w sprawie testu zegarów , zrobiłem test i zapaliły się tylko niektóre kontrolki

* Układ ABS

* Układ hamulcowy

* Świece żarowe

* Ostrzeżenie o mrozie

* Ostrzeżenie o oblodzeniu

* Niski poziom paliwa

* MIL

* Układ TCS - zapaliła się ale nie jest na wyposażeniu

a co z resztą kontrolek np. światła krótkie - długie , kontrolka niezapiętych pasów itd.
Czy jest jakiś test podczas którego zapalą się wszystkie kontrolki , chodzi mi przedewszystkim o kontrolkę nie zapiętych pasów - czy ją mam czy nie.

1olek
22-10-2010, 07:38
reszta kontrolek sie nie zapala bo nie steruja nimi zegary, sa to zwykle zarowi wpiete w uklad. Wyjatkiem jest pokraka od pasow, juz nie pamietam ale u mnie tez sie chyba nie zapala na tescie a jak pasa nie zapne to miga i brzeczyk pika.

chasm
22-10-2010, 08:26
Ja natomiast mam dodatkowe pytanie o kontrolki (może 20% OT, ale nie będę chyba zakładał osobnego wątku) - znalazłem wątek o oleju
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=108155&highlight=mk3+kontrolki+oleju

Kiedy (czy razem z innymi) po przekręceniu kluczyka(odpaleniu) gasną Wam kontrolki
świec żarowych (sprężynka) i ciśnienia oleju?
Mnie po przekręceniu kluczyka gaśnie kontrolka świec żarowych razem z poziomem płynu do spryskiwaczy, otwartymi drzwiami, ABS, MIL (silnik),rezerwą paliwa i olejem. Przy/po odpaleniu gaśnie kontr. akumulatora.

jendrekmak
22-10-2010, 08:41
Kiedy (czy razem z innymi) po przekręceniu kluczyka(odpaleniu) gasną Wam kontrolki
świec żarowych (sprężynka) i ciśnienia oleju?
świece latem szybko gasną a zimą każdy widzi (czytaj-różnie zależnie od temperatury). natomiast pytaniem o olej to mnie zaskoczyłeś. olej gaśnie jak odczytany zostanie wzrost ciśnienia w układzie a to zależy od stanu i ilości oleju oraz stanu silnika. z tego co kojarzę ostatnie gasną mi poduszki
Przy/po odpaleniu gaśnie kontr. akumulatora. tak bo PCM musi dostać odpowiedni sygnał z alternatora (przekroczenie odpowiedniej wartości prądu ładowania) i dopiero wtedy gaśnie kontrolka

dikileiden
22-10-2010, 14:16
Jeszcze pytanie czy możliwe żeby w ghia z 2001 nie było przypomnienia o pasach , bardzo mi zależy na aktywowaniu tego bo moja żona czasem sobie pomyka bez pasów , a tak by musiała zapinać zawsze. Jak można aktywować tę opcję.

poszukiwacz1984
22-10-2010, 15:37
aktywację info o pasach znalazłem kiedyś w necie i opisana byłą tak:
Opis deaktywacji/aktywacji funkcji przypominającej o zapięciu pasa w MkIII.

1. Sprawdzić, czy wszystkie drzwi pojazdu są zamknięte.
2. Sprawdzić, czy wyłącznik zapłonu znajduje się w pozycji 0.
3. Sprawdzić czy pas bezpieczeństwa kierowcy jest odpięty.
4. Sprawdzić czy reflektory pojazdu są wyłączone.
5. Przełączyć wyłącznik zapłonu do położenia II (nie uruchamiając silnika).
6. Poczekać na zgaśnięcie lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa (może to potrwać nawet kilka minut).

Kolejne kroki należy wykonać w czasie nie przekraczającym 60 sekund.

7. Trzykrotnie zapiąć, a następnie odpiąć pas bezpieczeństwa kierowcy ? pozostawiając ostatecznie pas odpięty.
8. Włączyć, a następnie wyłączyć reflektory.
9. Ponownie trzykrotnie zapiąć, a następnie odpiąć pas bezpieczeństwa kierowcy ? pozostawiając ostatecznie pas odpięty.
10. Lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa powinna zaświecić się na 3 sekundy, po czym zgasnąć.
11. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej należy zapiąć, a następnie odpiąć pas bezpieczeństwa.

Powyższa procedura spowoduje deaktywację funkcji przypominania o niezapiętych pasach (jeśli była ona aktywna) lub jej aktywację (jeśli była nieaktywna).

Jeśli procedura deaktywacji (aktywacji) została wykonana prawidłowo lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa powinna potwierdzić ten fakt w następujący sposób:
- przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę,
- zgasnąć na 3 sekundy,
- ponownie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę.


powodzenia
ja tego nie sprawdzałem

piotr1968
22-10-2010, 17:58
U mnie jak przekręcam kluczyk,to kontrolka od pasów nie zapala się i próbowałem ją aktywować i nic,a też posiadam wersję GHIA

1olek
22-10-2010, 20:31
bom kontrolka od pasow nie byla aktywna we wszystkich zegarach, jezeli masz zegary bez przypominaniu o zapieciu pasa to jej nie aktywujesz, microcat podaje ktore zegary maja ta opcje a ktore nie

dikileiden
23-10-2010, 00:11
Panowie prosiłbym o sprawdzenie w microcat mojego vin WF0WXXGBBW1B76866 czy da radę aktywować opcję przypominania pasów.

1olek
23-10-2010, 07:53
Nie, Twoje auto ma zegary bez tej opcji wiec tego nie aktywujesz. Musisz zmienic na zegary posiadajaca ta opcje lub wgrac nowy soft u jednego z magikow.

http://img84.imageshack.us/img84/4740/zegaryj.th.jpg (http://img84.imageshack.us/i/zegaryj.jpg/)

P.S. W wolnej chwili mozesz wygrzebac sobie zegary z auta i zobaczyc czy numer z microcata zgadza sie z Twoim na zegarach, jak nie to ktos je wymienil pewnie w celu zmiany przebiegu ale moze na takie co maja ta opcje ;)

dikileiden
23-10-2010, 10:32
Wielkie dzięki . Czy wgranie nowego softu pomoże? Gdzie go mogę wgrać i o jakich magikach mowa?

1olek
23-10-2010, 14:10
Uzyj szukajki, albo napisz do kolegi CERES

piotr1968
23-10-2010, 14:51
witaj,prosiłbym o sprawdzenie w microcat mojego vin WF05XXGBB51B42957,czy da radę aktywować opcję przypominania pasów.

1olek
23-10-2010, 20:26
Tak samo jak u kolegi wyzej nie da sie bez wymiany zegarow lub wizyty u magika.

chasm
26-10-2010, 08:15
Chyba nie OT - może zainteresować wpatrujących się w zegary - niejako test :)

Pytałem wyżej kiedy Wam gaśnie kontrolka oleju - u mnie jakieś 3s po przekręceniu kluczyka w II, razem z innymi (otwarte drzwi, ABS, MIL (silnik) itd), a nie po odpaleniu - kiedy dopiero jest ciśnienie oleju i powinna zgasnąć...
Myślałem, że może ktoś grzebał w zegarach i zmostkował (bo miał np. problem z pompą/silnikiem i chciał sprzedać auto), ale podobnie ma też mój kumpel też w TDCi.

Sprawdziłem dzisiaj u siebie:
wypiąłem wtyczkę z czujnika, odpaliłem silnik, zwarłem pin we wtyczce z masą i kontrolka się zapaliła czyli połączenie czujnik - zegary ok - nikt nie grzebał.
Tylko moje i kumpla auto tak ma, reszta co znam Mondków gasi kontrolkę po odpaleniu (logicznie).
I co z tym ? czujnik? - muszę się tam wcisnąć i sprawdzić omomierzem...

ziomek25041986
02-11-2010, 10:47
WITAM.prosiłbym o sprawdzenie w microcat mojego vin WF0WXXGBBW2L69913,czy da radę aktywować opcję przypominania pasów.??

chasm
04-11-2010, 11:25
I po temacie - sprawdziłem sam czujnik - nie zwiera. Wymieniłem i tyle (kumpel też miał akurat padnięty). Sugerowaliśmy się zachowaniem naszych zegarów, a akurat mieliśmy padnięte czujniki....

juro8191
17-03-2011, 14:46
Witam było juz parę postow na ten temat jednak w żadnym sprawa nie została wyjaśniona.A mianowicie zrobiłem w moim mondeo test liczników i mam wykaz kodów których nie rozumię proszę o pomoc.

er 0302
e 0
dł 65CF
dtc OnE
SP0000 -> prędkość pojazdu w milach/h
S60042 -> ?
tA0000 -> obroty silnika
t60027 -> ?
od 000 -> ?
F 131 ->
F 60147 -> ?
FL 00 -> ?
FP 6E -> ?
040C ->
0030C6 -> ?
bat 119 ->
PA- 06 -> ?
Pb- 24 -> ?
PE- 0C -> ?
PH- 10 -> ?
PP- 34 -> ?
PS- 78 -> ?
Pt- C3 -> ?
A0- A3 -> ?
A1- A3 -> ?
A2- A3 -> ?
A3- A3 -> ?
A4- A3 -> ?
A5- AA -> ?
A6- Aa -> ?
A7- A3 -> ?
P1 4R -> ?
P2 18 -> ?
P3 00 -> ?
P4 00 -> ?

jendrekmak
17-03-2011, 17:50
a co tu rozumieć? większość z nich niewiele nam mówi i nie warto nawet dochodzić

er 0302 eprom
e 0
dł 65CF
dtc OnE kody błędów
SP0000 -> prędkość pojazdu w milach/h
S60042 -> ?
tA0000 -> obroty silnika
t60027 -> ?
od 000 -> ?
F 131 -> chyba paliwo, 0 to brak, 256 to pełen zbiornik
F 60147 -> ?
FL 00 -> ?
FP 6E -> ?
040C -> temperatura ale pokazywana dopiero od 40 stopni
0030C6 -> ?
bat 119 -> ładowanie
PA- 06 -> ?
Pb- 24 -> ?
PE- 0C -> ?
PH- 10 -> ?
PP- 34 -> ?
PS- 78 -> ?
Pt- C3 -> ?
A0- A3 -> ?
A1- A3 -> ?
A2- A3 -> ?
A3- A3 -> ?
A4- A3 -> ?
A5- AA -> ?
A6- Aa -> ?
A7- A3 -> ?
P1 4R -> ?
P2 18 -> ?
P3 00 -> ?
P4 00 -> ?

lukaszMondeomk3
28-03-2011, 19:42
Ja mam jeszcze większy problem bo ponieważ u mnie przy próbie zrobienia testu zamiast owego wyłączył się system przypominania nie zapiętych pasów i nie mogę go znowu uaktywnić, może pomożecie koledzy co ?? Chyba że podczas procedury aktywacji i dezaktywacji coś żle robię,drzwi maja być zamknięte według tego co czytałem, ale normalnie bez ryglowania czy muszą być zaryglowane ??

lukaszMondeomk3
30-03-2011, 08:11
Ja mam jeszcze większy problem bo ponieważ u mnie przy próbie zrobienia testu zamiast owego wyłączył się system przypominania nie zapiętych pasów i nie mogę go znowu uaktywnić, może pomożecie koledzy co ?? Chyba że podczas procedury aktywacji i dezaktywacji coś żle robię,drzwi maja być zamknięte według tego co czytałem, ale normalnie bez ryglowania czy muszą być zaryglowane ??

Udało mi się uaktywnić pasy także już mam problem z głowy:razz:

Martinowo
06-05-2011, 16:40
a jak ci sie to udalo wedlug opisu w poscie wyzej czy ma to co wspolnego z testem zegarow

ziomek25041986
25-05-2011, 08:46
KOLEDZY JUZ KIEDYS PISALEM - MA PYTANKO:
prosiłbym o sprawdzenie w microcat mojego vin WF0WXXGBBW2L69913,czy da radę aktywować opcję przypominania pasów.??
PROSZE O ODPOWIEDZ. DZIEKI Z GORY.

muli9
25-05-2011, 08:51
a czy ktos wie jak zrobic test zegarow zeby nie kasowal licznika km - czy wogole jest to mozliwe ?

chasm
25-05-2011, 10:46
a czy ktos wie jak zrobic test zegarow zeby nie kasowal licznika km - czy wogole jest to mozliwe ?

Mnie (i chyba nie jestem wyjątkiem) po teście nie kasuje się licznik dzienny.
Może za długo trzymasz przycisk, albo trzymasz "z przerwami" znaczy za lekko dociskasz i przycisk nie kontaktuje?
Trzyma się do momentu pojawienia się TEST.

BadBoy
25-05-2011, 14:41
Nie wiem czy to już było, ale zobaczcie co udało mi się zrobić:
http://www.youtube.com/watch?v=voie3cX2GdY



zrobił ktoś coś takiego na stałe??? bo nigdzie na forum nie mogę znaleźć, a link podany wyżej tego posta mi absolutnie nie działa...

rafalc
25-05-2011, 20:53
Odnośnie by nie kasowało licznika to chyba trzeba po teście silników odpalić silnik. W Foczce chyba tak było.

muli9
26-05-2011, 07:05
nie ma znaczenia jakbym go trzymal i naciskal, odpalal pozniej czy nie - zawsze wyskakuje 0, moze to wina braku kompa paliwowego

jendrekmak
03-06-2011, 09:30
zrobił ktoś coś takiego na stałe???to jest objaw usterki a nie prawidłowego działania. brak zasilania i reset zegarów

BadBoy
05-07-2011, 21:48
to jest objaw usterki a nie prawidłowego działania. brak zasilania i reset zegarów


To da sie zrobić taki test zegarów na stałe przy każdym odpalaniu autka czy nie??

1olek
05-07-2011, 21:51
wystarczy wstwic przekaznik co bedzie odcinal zasilanie, tylko tez bedziesz mial zerowany licznik dzienny i komputer

BadBoy
05-07-2011, 22:18
wystarczy wstwic przekaznik co bedzie odcinal zasilanie, tylko tez bedziesz mial zerowany licznik dzienny i komputer

no to lipa, a gdzieś jakiś opornik nie dało by sie wstawić???

1olek
06-07-2011, 07:45
a co to zmienieni ? musia bys wstawic taki duzy aby zmusic licznik do resetu a to to samo co odciecie zasilania

raptowny1
06-07-2011, 07:58
nie ma znaczenia jakbym go trzymal i naciskal, odpalal pozniej czy nie - zawsze wyskakuje 0, moze to wina braku kompa paliwowego
w moim mondeo z 2002r 2 tdci po każdym teście kasuje się licznik, natomiast mam w pracy combi z 2006 roku 2 tdci, 6 biegowy, i tam dzienny licznik po zrobieniu testu zegarów zostaje wiec myślę że zależy to od wersji licznika, chyba te co mają najprościej powiedzieć funkcje 3 razy kliknięcie kierunkowskazami u nich po teście wartości zostają
pozdr

1olek
06-07-2011, 19:21
w liczniku poliftowym przebieg dzienny po tescie sie nie zeruje

benek
12-07-2011, 01:01
Witam, a może ktoś wie dlaczego u mnie pokazuje SP0017 i SP0027, natomiast OD biegnie do 250 i znowu od zera zaczyna? Wszystko to na postoju przy wyłączonym silniku. Jakieś sugestie?

benio
08-08-2011, 10:02
Czy błąd w teście licznika dct E201 (błędne dane dla temperatury otoczenia) można jakoś samemu wykasować, czy tylko w ASO?

franczesko
22-02-2012, 22:31
Jak wszystko bedzie sprawne to zniknie samo. Ja właśnie sie uporałem z tym problemem ;)

elkom-gsm
27-06-2012, 15:56
mi sie tak dzieje o co w ty chodzi wam sie podoba a mnie to denerwoje wymienilem aku na nowy i dalej to samo za kazdym razem jak przekrecam kluczyk i silnik startuje

Krzysiek031
17-07-2012, 11:04
Mam rocznik 2004 TDCI Kombi, a więc po FL. Mam kontrolkę poziomu płynu w spryskiwaczu i sprawną instalację czujnika. Kontrolka zapala się w teście zegarów.
Nie zapala się po przekręceniu kluczyka i nie sygnalizuje niskiego stanu płynu.
Czy tą opcję można włączyć lub wyłączyć?

1olek
17-07-2012, 19:31
Kontrolka zapala się w teście zegarów.

czy miga na przemian czerwony/pomaranczowy ?

Krzysiek031
18-07-2012, 08:35
Podczas testu najpierw zapala się pomarańczowa gwiazdka, później miga gwiazdka pomarańczowa/czerwona.