Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] Jakie są możliwe przełożenia mostu 2.4 TDDI i TDCI ?


zolwik466
17-10-2013, 18:34
Proszę o info jakie są możliwe przełozenia mostów w transitach 2.4 TDDI i TDCI 2000-2006r.

wojtekjanus
17-10-2013, 19:02
Chodzi ci o przełożenie przekładni? Są cztery główne typy mostów...

zolwik466
17-10-2013, 19:13
tak, chodzi o przełożenie przekładni.

wojtekjanus
17-10-2013, 19:22
Tdci miały 3.77 i 4.27 - czyli stosunkowo szybkie bo i moc była wyższa.
Tddi miały 4.63, 5.13 i 5.88.

Ale nie bardzo wiem jak je przyporządkować do typu mostu, ponadto jest "obcy" bardzo ciężki most innego producenta (typ DANA) - nie wiem jakie ma przełożenia.

zolwik466
18-10-2013, 06:44
Dzięki, o to mi chodziło.
Jeszcze jedno pytanko: Mam Transita 2001r 2.4 TDDI 120KM i most z przełożeniem 3.77 z Transita 2.4 TDCI 137KM 04-05r. W mojej budzie w oryginale powinien być most z przełożeniem 4.63. W tej chwili mam ten most szybki 3.77 i auto jest bardzo słabe. Jedyna zaleta jest niskie spalanie na trasie do 7 l/100km przy predkosci 80-90km/h.
Most jest na 5 szpilek koła 16' z ABS. Wkońcu znalazlem most z przełożeniem 4.63 czyli prawidłowym. Ten z prezłożeniem 4.63 jest juz mniejszy i wlew oleju ma od strony wałka atakującego gdzie ten 3.77 ma z tyłu na deklu mostu. Moje pytanie jest czy wymienić ten most na 4.63 czy ewentualna wymiana skrzyni biegów z TDCI 6 biegowa pomogłaby ozywić auto.
Gdzies wyczytałem że można wymienić samą główkę mostu i czy jest to możliwe przy każdym rodzaju mostu.

Bump: Most z przełożeniem 3.77: ( zdjęcie nr 1)
Most z przełożeniem 4.63: ( zdjęcie nr 2)

Bump: Most z przelozeniem 4.63" ( zdjecie nr 2)

wojtekjanus
18-10-2013, 08:25
Te dwa mosty na zdjęciach mają zupełnie inną konstrukcję wewnętrzną. W obydwóch nie jest wymienna tzw główka, czyli kpl przekładnia główna z koszykiem satelitów. To było możliwe w moście typu Timken, stosowanym w modelach 1986-2000.
Ten most z przełożeniem 3,77 ma tzw piastobębny, ten drugi ma bębny zakładane na piasty (rozdzielne).
Przyznam, że nie wiem jak jest z podejściem wału napędowego, czy tak samo ustawia się flansza mocująca krzyżak wału. Ale na mój rozum powinno być tak samo.
W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest zamiana całego mostu na ten o prawidłowym przełożeniu 4,63. Sprawdź jeszcze, czy sposób mocowania amortyzatorów i resora jest na obydwóch taki sam (coś mi chodzi po głowie, że były tu odmiany). Po wymianie mostu przydałoby się pojechać na wyważenie wału na samochodzie.

Skrzynia szóstka to kolejne problemy, z których najistotniejszy to wał, wymiana wybieraka w podłodze, sterowanie licznikiem itd, itd. Ale i w praktyce niewiele byś skorzystał na takiej zamianie. Szósty bieg, który jest szybszy od piątego w "piątce" byłby całkowicie nie do wykorzystania przy tak szybkim moście. Chyba że z góry i z wiatrem po zamontowaniu żagla. Piąty bieg "szóstki" jest - owszem - nieco silniejszy od piątego w "piątce" - ale nadal miałbyś słaby samochód - bo masz mocno, mocno za szybki most.

zolwik466
18-10-2013, 08:36
POtwierdz mi jeszcze jedną informacje.
Przełożenie mostu sprawdzałem liczać obrotu wału i koła. Popraw mnie jezeli zle przeliczylem.
Jedno koło podlewarowałem wiec krecąc wałem koło bedzie krecilo sie 2 razy szybciej nizeli byłyby obydwa koła podniesione.
Na 10 obrotów koła wał zrobił 18,8 obrota.
Czyli 18,8 x 2 = 37,7
czyli wychodzi przełozenie 37,7 tak?

wojtekjanus
18-10-2013, 08:58
czyli wychodzi przełozenie 37,7 tak? Tak, przy jednym kole zatrzymanym, drugie obraca się dokładnie 2x szybciej, niż wtedy, gdy obydwa są swobodne.
Więc można powiedzieć, że te 18,8 obrotów wału odnosi się w rzeczywistości do 5-ciu obrotów obydwu kół.
Stąd: 18,8 : 5 = 3,76

jarek09876
07-02-2017, 22:21
Te dwa mosty na zdjęciach mają zupełnie inną konstrukcję wewnętrzną. W obydwóch nie jest wymienna tzw główka, czyli kpl przekładnia główna z koszykiem satelitów. To było możliwe w moście typu Timken, stosowanym w modelach 1986-2000.
Ten most z przełożeniem 3,77 ma tzw piastobębny, ten drugi ma bębny zakładane na piasty (rozdzielne).
Przyznam, że nie wiem jak jest z podejściem wału napędowego, czy tak samo ustawia się flansza mocująca krzyżak wału. Ale na mój rozum powinno być tak samo.
W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest zamiana całego mostu na ten o prawidłowym przełożeniu 4,63. Sprawdź jeszcze, czy sposób mocowania amortyzatorów i resora jest na obydwóch taki sam (coś mi chodzi po głowie, że były tu odmiany). Po wymianie mostu przydałoby się pojechać na wyważenie wału na samochodzie.

Skrzynia szóstka to kolejne problemy, z których najistotniejszy to wał, wymiana wybieraka w podłodze, sterowanie licznikiem itd, itd. Ale i w praktyce niewiele byś skorzystał na takiej zamianie. Szósty bieg, który jest szybszy od piątego w "piątce" byłby całkowicie nie do wykorzystania przy tak szybkim moście. Chyba że z góry i z wiatrem po zamontowaniu żagla. Piąty bieg "szóstki" jest - owszem - nieco silniejszy od piątego w "piątce" - ale nadal miałbyś słaby samochód - bo masz mocno, mocno za szybki most.

Niech kolega uważa, ja kiedyś wymieniłem most na szybszy, ale okazało się przy kolejnej regeneracji wału, że wał jest za krótki nie chodzi w pełnej modulacji.
Niby działa to już 3 lata ale tamten most musiał mieć dłuższe podłączenie do wału.

miikii
15-02-2017, 16:21
Tdci miały 3.77 i 4.27 - czyli stosunkowo szybkie bo i moc była wyższa.
Tddi miały 4.63, 5.13 i 5.88.

Ale nie bardzo wiem jak je przyporządkować do typu mostu, ponadto jest "obcy" bardzo ciężki most innego producenta (typ DANA) - nie wiem jakie ma przełożenia.

Panowie odgrzany kotlet to i ja się dołączę.

Mam pytanie o przełożenie mostu.
A dokładniej jaka będzie prędkość mostu o przełożeniu 5.13 a 4.27 przy 3000 obrotów ?
Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma mostami ( wiem że przełożenie:one: ) ale czy coś jeszcze ? czy rozstaw resorów będzie pasował ?
Pytam bo planuję SWAPa. mam 5.13 a chcę założyć 4.27.

wojtekjanus
15-02-2017, 18:46
Twój Transit to 1995 rok, czyli Mk5, nie miał on przełożenia mostu 4,27.

Jeżeli przekładasz most na drugi tego samego typu i z tego samego modelu (rocznikowo), to resory będą pasowały. W pozostałych przypadkach może być różnie.
Przełożenie całkowite to nie tylko most, ale także średnica koła, czyli rozmiar opon.

Napisz dokładniej jaki masz most (pięć czy sześć szpilek), jakie masz przełożenie obecnie i na jakie chciałbyś zmienić.

Mosty pięcioszpilkowe Timken to przełożenia 3,9, 4,11, 4,56, i 5,14.
Mosty sześcioszpilkowe Salisbury to przełożenia 4,63, 5,14 i 5,83.

miikii
15-02-2017, 21:17
Twój Transit to 1995 rok, czyli Mk5, nie miał on przełożenia mostu 4,27.

Jeżeli przekładasz most na drugi tego samego typu i z tego samego modelu (rocznikowo), to resory będą pasowały. W pozostałych przypadkach może być różnie.
Przełożenie całkowite to nie tylko most, ale także średnica koła, czyli rozmiar opon.

Napisz dokładniej jaki masz most (pięć czy sześć szpilek), jakie masz przełożenie obecnie i na jakie chciałbyś zmienić.

Mosty pięcioszpilkowe Timken to przełożenia 3,9, 4,11, 4,56, i 5,14.
Mosty sześcioszpilkowe Salisbury to przełożenia 4,63, 5,14 i 5,83.

Obecnie posiadam most 5,14 salisbury a więc 6 szpilek bliźniak.
jest on dla mnie za wolny. Mój transit jest lawetą więc więcej na pusto niż załadowany. a jak załadowany to już się nie spieszy. dlatego interesuje mnie przełożenie typu 4,27 lub 3,77 tylko zastanawiam się jak rozstaw resorów bo ich mocowań spawać bym nie chciał. jeśli np 4,27 byłby za szybki i muliłby mi fordzika to zmienię felgi 16 ( standard w mostach z TDCI ) na obecnie posiadane 15 ( tylko czy rozstaw jest ten sam ? )

wojtekjanus
16-02-2017, 08:46
Skoro masz most sześcioszpilkowy, to najszybszy jest 4,63. Szybsze przełożenia mają mosty Timken, pięcioszpilkowe, nie nadają się do lawety, są za słabe. Przeróbka na Timken to nie tylko resory, ale także przeróbka wału.

Nie wiem skąd masz te przełożenia, które podajesz...

Ale nawet zakładając most 4,63, uzyskujesz przełożenie o 11% szybsze. Czyli jeżeli przedtem jechałeś 100 km/h, to teraz z tym nowym mostem - przy tych samych obrotach - będziesz jechał 111 km/h.
To jest bardzo duży przyrost, wydaje mi się, że aż nadto duży...

miikii
16-02-2017, 10:01
Tdci miały 3.77 i 4.27 - czyli stosunkowo szybkie bo i moc była wyższa.
Tddi miały 4.63, 5.13 i 5.88.

Ale nie bardzo wiem jak je przyporządkować do typu mostu, ponadto jest "obcy" bardzo ciężki most innego producenta (typ DANA) - nie wiem jakie ma przełożenia.

przełożenia są tutaj podane przez ciebie :568:

wojtekjanus
16-02-2017, 12:01
Chyba rozmawiamy chyba jak gęś z prosięciem. W profilu masz Transita 2,5 TD z 1998 roku. Więc ja o mostach stosowanych w tym modelu piszę.

Jeżeli masz późniejszy model - to wpierw trzeba zidentyfikować jaki jest most (bliźniaki to nie musi być Salisbury) i czy szybszy most będzie tego samego typu. Jest spore zamieszanie z mostami w późniejszych modelach. Kiedyś próbowałem dojść do konkretów, skończyło się na VIN i konieczności pytania w ASO - a tam sprzedawca zorientowany był w temacie jak dziecko we mgle...

miikii
16-02-2017, 13:04
Chyba rozmawiamy chyba jak gęś z prosięciem. W profilu masz Transita 2,5 TD z 1998 roku. Więc ja o mostach stosowanych w tym modelu piszę.

Jeżeli masz późniejszy model - to wpierw trzeba zidentyfikować jaki jest most (bliźniaki to nie musi być Salisbury) i czy szybszy most będzie tego samego typu. Jest spore zamieszanie z mostami w późniejszych modelach. Kiedyś próbowałem dojść do konkretów, skończyło się na VIN i konieczności pytania w ASO - a tam sprzedawca zorientowany był w temacie jak dziecko we mgle...

dokładnie mój tranzystor jest z 98 r. i most 5,14 ,6 szpilek blizniak. Nie będę wymieniał mostu na ten co mam bo jest za wolny. A z tego co udało mi się ustalić rozstaw resorów z mostu 3,77 jest identyczny jak mój więc połowa sukcesu jest.
Jak będzie różnica między 5,14 a 3,77 ? gdyby na 5,14 100km/h to na 3,77 ???

wojtekjanus
16-02-2017, 16:24
Jak będzie różnica między 5,14 a 3,77 ? gdyby na 5,14 100km/h to na 3,77 ??? To gruba przesada byłaby... To 136 km/h. Nawet 4-ty bieg byłby... nadbiegiem.
Taki most daje się przy najmniejszych Transitach z silnikami benzynowymi 2,3l...

miikii
16-02-2017, 21:30
wiem że dla wielu z was kombinuję jak koń pod górę ale most i tak będę wymieniał bo mój wyje zdrowo.

czyli 4.27 bądź 4.63 ale na feldze R16

wojtekjanus
17-02-2017, 09:08
ale na feldze R16 Przy pojedynczej feldze jest duże pole manewru z doborem rozmiaru opony, czyli zmiany średnicy koła - a w efekcie zmiany przełożenia. W niektórych przypadkach daje się uzyskać zmianę rzędu 10-12%.
Ale przy felgach bliźniaczych jest o wiele mniejsze pole manewru. Ja na tych 16" felgach starałbym się założyć takie opony, aby przełożenie całkowite (łączne od zamiany mostu i kół) nie zmieniło się bardziej jak 7-10%. To i tak jest naprawdę bardzo dużo...

jarek09876
19-02-2017, 16:59
Ja zmieniałem przy swoim Tranzolu most na ten szybki(5,88) i pytanie czy jest możliwość , żeby wraz z mostem trzeba było zmieniać wał ?

Dałem ostatnio wał do wyważenia i panowie stwierdzili, że nie chodzi w odpowiednim zakresie (jest za krótki ) , poprzednio na starym moście też robiła wał ta firma i nic nie wspomniała.

Dlatego moje pytanie czy po zmianie mostu na szybszy mogła się zmienić długość wału ?

marcinpomo
17-03-2017, 17:15
Odświeżam temat


Mam Transita 2,4 TDCI z 2011r na bliźniakach
98% tras pokonuje na autostradzie

aktualnie żeby osiągnąć prędkość 90km/h ma 2500 tyś obrotów
100km/h to już osiągam przy 3 tyś obrotów


W który miejscu znajdę numer żeby określić jakie mam przełożenia w moście, i czy dużo jest roboty z mianą mostów na szybszy ?

wojtekjanus
17-03-2017, 17:57
aktualnie żeby osiągnąć prędkość 90km/h ma 2500 tyś obrotów
100km/h to już osiągam przy 3 tyś obrotów Trochę jest nie tak - z prostej proporcji matematycznej wynika, ze przy 3.000 obrotów powinien iść 108 km/h.

Jeżeli masz auto na bliźniakach, to jest on przeznaczony do ciężkich ładunków (DMC 3,5t lub 4,5t) i przełożenia są tak dobrane, aby miał rozsądne osiągi. Jeżeli nie wozisz nim ciężkich ładunków, to lepiej chyba zmienić auto na vana o podobnych wymiarach, ale o mniejszej ładowności, z mostem na pojedynczych kołach, dzięki czemu będzie mniej palił, co najmniej o litr-dwa i będzie miał szybsze przełożenie.
Moim zdaniem tak będzie taniej i prościej. Zmiana mostu to jest grubsza robota, do tego związana jest z dopasowaniem wału. W dodatku nie zmieniasz na nowy, więc nie wiesz co kupujesz i jak będzie się zachowywać ta używka.

Przełożenie znajdziesz bez problemu wpisując VIN do Ford Etis.

marcinpomo
17-03-2017, 18:52
Aktualnie jest to autolaweta.
a na dodatek od wczoraj po miedzy 80 a 100km /h zaczęło coś buczeć.
Nie wożę ciężkich samochodów, ale lepszy komfort jady jest na bliźniakach niż na pojedynczym kole



Po VIN mam 4:27, jutro sprawdzę czy na pewno taki tam jest