Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Hałas /głośność wewnątrz przy dużych prędkościach


Numenius
23-10-2013, 10:27
Witam,

czy ktos z Was mierzyl glosnosc w swoich Mk4 przy duzych predkosciach?

Od jakiegos czasu zastanawiam sie nad zmiana Mk3 na Mk4 i wg niektorych mam rzekomoc odczuc duza roznice w komforcie, wlasnie w kontekscie halasu wewnatrz.

Interesuja mnie predkosci licznikowe na austostradzie 180 kmh, 190 kmh i 200 kmh [GPS odpowiednio ok 170 kmh, 180 kmh i 190 kmh] .

W Mondeo Mk3 Kombi TDCi 130 KM, mierzone ostatnio na A2 wyszlo to mniej wiecej tak*:
180 kmh - 78 dB,
190 kmh - 80 dB
200 kmh - 81/82 dB

* - mierzone aplikacja Sound Meter Lite [Android], ktora wg testow na YT nie odbiega bardzo od profesjonalnych czujnikow halasu za kilkaset zl - ale nie skupiajmy sie na tym na ile faktycznie odbiega ;).

Bede bardzo wdzieczny za dokladne pomiary.

bartoszek
23-10-2013, 10:57
Niestety nie zmierzmy, ponieważ w PL tylko do 140 km/h jeździmy, no chyba, że ktoś wybiera się do DE.

Abback
23-10-2013, 10:59
Pomiary nie będą nigdy dokładne i porównywalne, bowiem wszystko zależy od opon na jakich jeździmy więc po co Ci to ??? Zresztą kto lata w Polsce 200 km/h przy stanie dróg takie jakie mamy ... Jak kolega wyżej wspomniał, może w DE to byłby ważny aspekt (a raczej dobór opon) ale nie w PL :p

marcinbb
23-10-2013, 11:01
ponieważ w PL tylko do 140 km/h jeździmy
No przecież mamy "zakładkę" na 10 km/h więc legalnie jedziemy 149km/h

YatzeK
23-10-2013, 12:55
Pomiary nie będą nigdy dokładne i porównywalne, bowiem wszystko zależy od opon na jakich jeździmy
Oprócz tego w przypadku polskich dróg większe znaczenie może mieć rodzaj drogi - wystarczy przejechać kilkanaście kilometrów, żeby zauważyć/poczuć/usłyszeć zupełnie inny asfalt.

Więc pomiar o którym piszesz miałby sens wyłącznie gdybyś miał dwa identyczne samochody (silnik, wyposażenie, nadwozie, opony) i dokonał kilku pomiarów na tym samym odcinku drogi. Każde inne porównanie jest bez sensu.

mateos2
23-10-2013, 13:10
moim zdaniem najwieksze znaczenie przy w/w predkosciach ma szum powietrza

moim zdaniem on jest najglosniejszy
potem dopiero opony i silnik

w moim mundku halas powietrza zaczyna byc slychac > 100km/h i wraz ze wzrostem predkosci stopniowo sie nasila

przy 160 (licznik) mozna spokojnie cichym glosem rozmawiac

bartoszek
23-10-2013, 13:21
Tak jak wspomniał kolega - głównie pęd powietrza - i tutaj tez powstaje problem, czy jedziemy pod wiatr, z wiatrem, czy może mamy boczny to wszystko ma kolosalne znaczenie w kwestii hałasu.

enjoypoznan
23-10-2013, 13:42
Więc w Mk3 faktycznie jest troszkę głośniej. Mk4 jest lepiej wyciszony i przede wszystkim poprawiono w nim wadę modelu mk3 czyli uszczelki okien i drzwi.

Ale naprawdę cicho jest w Audi A6 którą mam możliwość okazjonalnie jeździć.

Niestety nie mam czasu ani sprzętu do badań ilości db ale moja i pasażerów opinia chyba daje jakieś światło w tym temacie.
W każdym razie na pewno jest lepiej niż w Mk3. Ale do Audi mu brakuje.

Tak to moim zdaniem wygląda. Chociaż nigdy nie uważałem żeby w mk3 było zbyt głośno. No może trochę wkurzały właśnie te uszczelki okien przy bocznym wietrze.

YatzeK
23-10-2013, 13:50
No cóż, to jednak zupełnie inna klasa wozu

Jakiś czas temu miałem BMW E34 z 1995 roku i też było znacznie ciszej niż w 2007 TDCI.

Inna sprawa, że BMW było benzynowe...

Alecki
23-10-2013, 14:00
Zajrzałem w testy ADAC (tam podają hałas przy skromnych 130km/h) ale pewnie, jak to Niemcy, metodyka pomiarów jest ustandaryzowana a wyniki porównywalne:

2.0 TDCi DPF Ghia X (sedan) 235/45R17W, 66 dB
2.0 TDCi DPF Titanium (kombi z relingami) 215/55R16,H 67 dB
2.5 Turbo Titanium X (kombi, bez relingów) , 235/40R18Y, 67 dB
1.6 Trend (sedan) 205/55R16V, 69 dB

Numenius
24-10-2013, 10:43
Przede wszystkim dziekuje za przypomnienie zasad ruchu drogowego.

Prosilem o informacje nt halasu przy wyzszych predkosciach, poniewaz czesto jezdze po niemieckich autostradach.

Zgadzam sie, ze najwiekszy halas powoduje szum powietrza. Mk3 ma niestety zle zaprojektowane uszczelki w drzwiach. Choc Mk4 to nadal nie Audi czy BMW, ale widac roznice w konstrukcji - gdyby ktos mogl potwierdzic poprawe, bylbym wdzieczny.

Zdaje sobie sprawe, ze przy bardzo dokladnych testach wszystko ma znaczenie, opony, silnik, jazda pod wiatr etc. ale to bylo bardziej luzne pytanie do tych, ktorzy z ciekawosci sprawdzali halas przy roznych predkosciach, rowniez na takim odcinku niemieckiej autostrady, gdzie brak ograniczenia predkosci.

mateos2
24-10-2013, 10:46
moim zdaniem nie przeszkadza halas nawet przy predkosciach ok 200

po prostu jest troche glosniej, ale nie halas nie boli

i po 4-5h jazdy >160,170 nie masz zmeczonych uszu

Fordope
24-10-2013, 13:34
Nie przesadzajmy.Jeden lub dwa decybele mniej czy więcej to żaden problem.Jężdzę bardzo dużo po Niemczech.Także służbowym Mondeo.W Niemczech przecież nie jeżdzi się non stop 200 km/h.Jest mnóstwo ograniczeń.A jechać wiele kilometrów non stop około 200 km/h jest bardzo męczące.Co chwila i tak trzeba hamować ,bo ktoś blokuje pas ruchu albo zajeżdza drogę.Ja po Niemczech z reguły jeżdżę130-160km/h i nie narzekam na hałas.W/g mnie Mondeo jest ciche.W swoim jak jadę czasem 180-200 km/h szumi mi trochę wiatr od strony drzwi kierowcy.Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli opór powietrza jest główną przyczyną hałasu.Także różne opony mają inną głośność.Czasami można zaobserwować (wyrażnie usłyszeć)jak różni się asfalt.Są czasami ładne kawałki autostrad z położoną nową nawierzchnią asfaltu.Jak się na taki odcinek wjedzie to nagle wyrażnie odczuwa się ,że jest bardzo cicho.Chyba to jakaś nowa technologia.

MaXyM
24-10-2013, 14:02
Nie przesadzajmy.Jeden lub dwa decybele mniej czy więcej to żaden problem.

To zes pojechal. 3dB odpowiada 2x wiekszej glosnosci

lgtm
24-10-2013, 21:24
Według mnie MK4 jest dobrze wyciszony.
Jeśli nie trzeszczą plastiki, słupki albo nie skrzypi fotel (jest na ten temat sporo wątków) to jeździ się na prawdę komfortowo, nawet przy dużych prędkościach.

mateos2
24-10-2013, 21:27
Według mnie MK4 jest dobrze wyciszony.
Jeśli nie trzeszczą plastiki, słupki albo nie skrzypi fotel (jest na ten temat sporo wątków) to jeździ się na prawdę komfortowo, nawet przy dużych prędkościach.

aczkolwiek zeby nie bylo za rozowo to halas jakby skokowo wzrasta przy ok 100km/h :) tak pro-forma zeby po polsku ponarzekac :)

lgtm
24-10-2013, 21:48
halas jakby skokowo wzrasta przy ok 100km/h

To oznacza, że trzeba zmienić bieg :p

Numenius
25-10-2013, 13:33
To zes pojechal. 3dB odpowiada 2x wiekszej glosnosci

W tym sek - kilka dB robi kolosalna roznice i wlasnie dlatego pytam konkretnie o dB, a nie subiektywne stwierdzienia, ze jest "naprawde cicho i komfortowo" ;)

Tak czy inaczej, gdyby komus sie chcialo przy okazji wizyty w Niemczech sprawdzic halas prosta aplikacja na smartfona, to bede bardzo wdzieczny.

mateos2
25-10-2013, 13:46
W tym sek - kilka dB robi kolosalna roznice i wlasnie dlatego pytam konkretnie o dB, a nie subiektywne stwierdzienia, ze jest "naprawde cicho i komfortowo" ;)

Tak czy inaczej, gdyby komus sie chcialo przy okazji wizyty w Niemczech sprawdzic halas prosta aplikacja na smartfona, to bede bardzo wdzieczny.

to proponuje zeby ew wrzucac wyniki podajac jaki tel, jaka aplikacja i jakie opony/asfalt

ew jako skale odniesienia poziom halasu w czasie postoju na nagrzanym silniku

Alecki
25-10-2013, 14:36
... i jakie nadwozie, czy są relingi i szyberdach :-)

mrdominik
25-10-2013, 15:25
Ja dziś zmierzyłem i u mnie jest 78dB przy 120 km/h.
Miernik (telefon) położony w uchwycie na kubki.

papilio
25-10-2013, 17:57
wooow jakim telefonem mierzyłeś jaka aplikacja????

mrdominik
25-10-2013, 18:56
iPhone, aplikacja Decibel 10th (darmowa :F)
U mnie niestety w większości hałasują opony (Vredestein Ultrac Sessanta 235/40R18 95Y XL)

papilio
25-10-2013, 20:44
Już jest i na moim:)) Jutro w trasie przetestuje:) dzięki

Toper
25-10-2013, 22:36
aczkolwiek zeby nie bylo za rozowo to halas jakby skokowo wzrasta przy ok 100km/h :) tak pro-forma zeby po polsku ponarzekac :)

Niestety w pełni popieram kolegę.
MK4 1.6Ecoboost 5d, z szyberdachem jest moim zdaniem przy 130-140km/h bardzo głośny, głównie opony i powietrze. Nawet zamykając drzwi słychać, że oszczędzano tam na wyciszeniu. To samo z nadkolami.
Jak się wrzuci na dach rowery albo boxa to się robi już całkiem nieciekawie.
W porównaniu z rówieśnikiem Citroenem C5 to masakra. Ale tam za skrzypią na dołkach uszczelki w drzwiach ;-)

Jeździłem też 1.6 zwykłym, to jest zdecydowanie jeszcze głośniej niż w Ecoboost.

Pozdrawiam

Numenius
27-10-2013, 06:40
78dB przy 120kmh to zaskakujaco duzo, no ale opony szerokie...

Telefon Samsung Galaxy w uchwycie pod przednia szyba
Aplikacja Miernik dzwieku [Sound meter by Smart Tools].
Opony Pirelli 205/55/16

mateos2
27-10-2013, 21:57
z ciekawosci

aplikcja sound meter light

stojaca auto, cieply silnik, klima wylaczona

50dB

mrdominik
30-10-2013, 20:23
U mnie po zmianie na zimówki 215/55r16 jest trochę lepiej, przy 120km/h 73dB

zombisly
10-02-2014, 23:34
Witam. Temat akademicki i każdy wynik będzie możliwy. Znaczenie mają opony, typ nadwozia( kombi zawsze będzie możliwy głośniejsze niż sedan albo liftback), jakość nawierzchni, stan łożysk a także mikrofon urządzenia pomiarowego. Zbyt wiele zmiennych aby określić precyzyjnie poziom hałasu. Osobiście uważam poziom wyciszenie wnętrza mondeo za skandalicznie niski. Audi a6 z 2001 którym jeździłem wcześniej gwarantowało komfort nieporównywalnie wyższy.

YatzeK
10-02-2014, 23:37
Niestety racja - BMW E34 z 1995 w dziedzinie wyciszenia wnętrza bije na głowę Mondeo Mk3 z 2007 :-(

janas14
11-02-2014, 06:22
Witam. Temat akademicki i każdy wynik będzie możliwy. Znaczenie mają opony, typ nadwozia( kombi zawsze będzie możliwy głośniejsze niż sedan albo liftback), jakość nawierzchni, stan łożysk a także mikrofon urządzenia pomiarowego. Zbyt wiele zmiennych aby określić precyzyjnie poziom hałasu. Osobiście uważam poziom wyciszenie wnętrza mondeo za skandalicznie niski. Audi a6 z 2001 którym jeździłem wcześniej gwarantowało komfort nieporównywalnie wyższy.

Niestety racja - BMW E34 z 1995 w dziedzinie wyciszenia wnętrza bije na głowę Mondeo Mk3 z 2007 :-(

Wyciszenie fakt to wielka porażka forda w tym modelu w szczególności w benzynie vectra c jaką miałem była wzorem ciszy ...... Audi A4 b7 2,0 tdi cr 06r też bardziej cicha ojjj tu Ford zawalił sprawę do tego słabo wyprofilowane fotele ....

porez
11-02-2014, 10:08
Niestety, po przesiadce z mk3 1,8 w benzynie na obecny mk4 1,6 byłem wściekły i długo nie mogłem się przyzwyczaić do hałasu panującego w kabinie! Znalazłem na to sposób, uprawiam eco driving :wink:

Matson
11-02-2014, 12:00
Dołączę swoją opinię. Porównując do Octavii II, czyli do klasy niżej, jest głośniej. Prawie się przestraszyłem, kiedy pierwszy raz jechałem MK IV w koleinach zalanych przez deszcz. Szum jak w pociągu między wagonami. Możliwe, że zależy to od wersji, a Silver X nie poraża. Słabe punkty w tym przypadku to podłoga bagażnika (kombi), drzwi - szczególnie tylne, trochę mniej dokuczliwe - nadkola. Jeżeli się nie przyzwyczaję na pewno pomyślę o wytłumieniu.

Mediana
11-02-2014, 14:38
Podaję za Sound Meter na Galaxy S4:
Motor 2.0 Duratec

Na postoju - 48 dB
Przy prędkościach 60 - 80 km/h - 62-63 dB.
Uzupełnię przy większych prędkościach.

Oczywiście, zdaję sobie sprawę, iż pomimo, że przedmiotowa aplikacja jest skalibrowana pod Galaxy S4, tym niemniej nie jest urządzenie pomiarowe i pewnie dwa te same telefony dadzą różne wyniki.
M...

leszek
17-02-2014, 18:23
u mnie było luźne nadkole i hałas był duży zmieniłem zderzak na nie oryginalny i dupa halas duży duże znaczenie ma pęd powietrza jak poprzednicy pisali a potem opony

simon_says
17-02-2014, 19:12
Witam kolegów,

Nie wiem czy coś wniosę w dyskusję ale miałem tydzień temu przyjemność przesiąść się nareszcie z MK3 (1.8 125KM) na MK4 i mogę subiektywnie ale bezsprzecznie :wink: ocenić, że różnica w poziomie hałasu pomiędzy autami jest znaczna, na korzyść MK4 oczywiście. Przy 140kmh w MK3 jest już sporo szumu/hałasu podczas gdy MK4 dopiero się rozkręca. Obecnie mam założone Hankook Ventus S1 (wiem wiem, letnie...ale takie miałem na aucie w momencie zakupu) ale za kilka dni zakładam nówki sztuki Vredestein Quatrac 3 to będę mógł coś jeszcze dodać (chociaż wzrośnie szerokość kapcia więc to też nie do końca dobre porównywanie)

janas14
18-02-2014, 19:04
Witam kolegów,

Nie wiem czy coś wniosę w dyskusję ale miałem tydzień temu przyjemność przesiąść się nareszcie z MK3 (1.8 125KM) na MK4 i mogę subiektywnie ale bezsprzecznie :wink: ocenić, że różnica w poziomie hałasu pomiędzy autami jest znaczna, na korzyść MK4 oczywiście. Przy 140kmh w MK3 jest już sporo szumu/hałasu podczas gdy MK4 dopiero się rozkręca.

tak mk4 jest " w miarę cichy " w miarę przepisowych prędkości silnik zaczyna ryczeć po przekroczeniu 145 kmh i wtedy jest głośno porównuje do vectra c 1.8 xer audi b7 2.0 tdi toledo 3 1.9 tdi

zet1976
18-02-2014, 19:27
silnik zaczyna ryczeć po przekroczeniu 145 kmh i wtedy jest głośno

Dużo zależy od przełożeń skrzyni biegów, ja miałem w focusie II 2,0 145 KM przy 3000 obr/min 115 km/h, także powyżej tej prędkości robiło się coraz głośniej - niekomfortowo - wył silnik. Co ciekawe, jak byłem w długiej trasie np. do Chorwacji, to silnik się wyciszał, także były momenty, że silnika nie było słychać nawet przy 150 km/h, a w aucie było cicho.
W mondeo IV mam silnik 2,5 T, także przełożenia są długie, w dodatku jest 6 bieg, także hałas silnika nie jest problemem, tylko opływ powietrza, opony, rodzaj asfaltu. Do normalnej jazdy na autobanie jest ok ( 140-160 km/h ), ale już powyżej 180 km/h robi się mało przyjemnie, a szkoda, bo auto jedzie do 250 km/h.

janas14
19-02-2014, 08:36
no tak autkiem można nieźle przycisnąć ale powyżej 20 robi się już wrażliwe na wiatr troszkę nosi hałas w zasadzie ten sam co przy 180 kmh

p.saw
19-02-2014, 16:40
Powyżej 200 zaczyna falować maska silnika. :lol:

bor0wy
01-04-2014, 09:29
Cześć odświeże trochę temat.
Ja mam podobne odczucia jak wy jechałem ostatnio 1000km Superb 2 z silnikiem 2.0 TDI (140KM) jadac cały czas 160-180 to az przyjemnie i cicho.
Natomiast S-Max przy tych predkosciach jest naprawde głośny. Zaczałem zastanawiac sie z czego to wynika:
- letnie opony mam juz prawie łyse a szeroki 245 - teraz wymieniam
- troche podniszczone tzn. poodginane w niektórych miejsach nadkola
- coś jeszcze?

marcinbb
01-04-2014, 10:56
- coś jeszcze?
Widziałeś może oba samochody z zewnątrz? Jeden z nich jest jakby większy, wyższy, czasami do jednego z nich wchodzi nawet 7 osób.
Właśnie te dodatkowe 2 fotele w bagażniku tak hałasują.

YatzeK
01-04-2014, 11:07
Nie dwa fotele tylko przede wszystkim całe nadwozie i wnętrze - to pierwsze stawia po prostu duży opór powietrza, co powoduje szumy, a to drugie działa jak puszka rezonansowa.

bor0wy
01-04-2014, 12:37
Dziękuję za te bystre odpowiedzi. Swiadomie napisałem w tym temacie bo nie ma analogicznego dla S-MAX. A w zwiazku z tym że budowa podwozia jest bardzo podobna wiec odpowiedzi maja zastosowanie tez do S-MAX.

Mediana
01-04-2014, 13:02
Przejedź się Mistu ASX - już przy ok 110 km/h huczą lusterka - jechałem nowym i na postoju oglądałem czy uszczelki są nieuszkodzone, i czy szyby są dokładnie zamknięte.

M...

janas14
01-04-2014, 13:09
Dziękuję za te bystre odpowiedzi. Swiadomie napisałem w tym temacie bo nie ma analogicznego dla S-MAX. A w zwiazku z tym że budowa podwozia jest bardzo podobna wiec odpowiedzi maja zastosowanie tez do S-MAX.

Prawda jest jedna te auta w wykonaniu BP są głośne jadąc 140 - 160 kmh mam odczucie takie że autko woła do mnie ojjjjjjjj booooooli zwoooolnij oooojj oooojj:lol: i nie jest to powietrze tylko ryyyyyyyyk bólu jednostki.

YatzeK
01-04-2014, 13:11
Przejedź się Mistu ASX - przy ok 110 km/h huczą lusterka - jechałem nowym i na postoju oglądałem czy uszczelki są nieuszkodzone, i czy szyby są dokładnie zamknięte.Na szczęście ASX jest tak brzydki, że oprócz pierdołowatych panów po 50-tce mało kto chce tym jeździć, więc problemu nie widzę ;)

KrisW
01-04-2014, 13:36
A ma ktoś porównanie S-maxa do C4grand picasso?