Zobacz pełną wersję : Pomocy. Co to za kontrolka?


Anna Bomba
12-12-2006, 20:58
Witam

Proszę o pomoc. Jeżdźę explorerem rocznik 97 od 1,5 roku, od kilku miesęcy po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala mi się jakaś kontrolka - taki przekreślony pomarańczowy samochodzik i zupełnie nie wiem co to znaczy. Z samochodem niby nic się nie dzieje. Być może moje pytanie jest bez sensu (może ona ma się zapalać), ale ja zupełnie nie znam się na samochodach, jest to mój pierwszy samochód i uczyłam się nim jeżdzić na wyczucie, a przy moim stanie wiedzy z pewnością przydałaby się jakaś instrukcja.

Dziękuję jeżeli ktoś zechce mi odpowiedzieć
pozdrawiam

Tomasz Janczak
12-12-2006, 21:13
Czy aby napewno samochodzik ,może kontrolka katalizatora.Była już tu opisywana.

Anna Bomba
12-12-2006, 21:24
Dziękuję za szybki odzew

Nie wiem co to jest kontrolka katalozatora, ale to na pewno jest samochodzik przekreślony z podkreślonym tylnym kołem, świeci na pomarańczowo w prawy górnym rogu deski rozdzielczej.

Zaforg
13-12-2006, 07:58
To kontrolka od NIVO, zapala się gdy NIVO jest wyłączone(np. zmiana opon, przewożenie na lawecie) przełącznik jest tam gdzie klucz do kół.

Rad-T
13-12-2006, 08:41
zapala sie jak jest wylaczone albo jak spadnie z mocowania czujnik od NIVO, zajrzyj pod spob auta miedzy wydechem a tylnym mostem (tak mniej wiecej) - znajdziesz tam wiszace od gory dwa zebrowane (chyba nawet plastikowe) mocowania ktore powinny byc zaczepione do prostopadlego kawalka blachy z dwoma trzpieniami zakonczonymi zaokraglonymi lebkami - zobacz czy ktores z tych mocowan po prostu nie spadlo.


Aha - NIVO - to ustrojstwo ktore pompuje tylne zawieszenie w zaleznosci od obciazenia auta - taki hamerykanski wynalazek zastepujacy regulacje swiatel :)

Anna Bomba
13-12-2006, 19:06