Zobacz pełną wersję : siła dokrecenia łożyska
Mam problemik - Escort 98 nakretka samokątrująca łożyska tylej piasty (ta skaldająca sie z kilku płaskich w taki, koszyczku) moje pytanie z jaką siłą należy ją dokręcić, żeby nie uszkodzić łożyska - mam klucz dynamo w jednostkach Kgm .Proszę o pomoc ... :fcp23
jeżeli chodzi ci o łożysko piasty tylniej i moment dokręcania nakrętki kołnieżowej to on wynosi: 250 do 270 N-m.
dzieks ale chodzi mi o przeliczenie tego na Kgm .... niebardzo wiem jak :fcp5
ja też bym chciał wiedzieć sorki ale co do przeliczania to nie chciałbym cię wprowadzać w błąd.
mimo wszystko dzieki za checi ... :fcp29
proszę bardzo polecam się na przyszłość. pozdrawiam.
jak juz piszecie o łozyskach to ja mam jedno pytanko :) Dzis wymienilem lozysko tylnie - lewe i dalej mi halasuje cos z tylu, czy jest mozliwe ze np dwa lozyska padly w lewym i prawym kole ? jak dobrze sprawdzic ktore to kolo ? Hałas jest od 40 km/h pozdrawiam
czy jest mozliwe ze np dwa lozyska padly w lewym i prawym kole ? jak dobrze sprawdzic ktore to kolo ? Hałas jest od 40 km/h pozdrawiam
mozliwe podnies i zakrec kolem - ma byc cicho
ale chodzi mi o przeliczenie tego na Kgm .... niebardzo wiem jak
250-270 Nm = 25,4-27,5 kGm
zamsik a ty z tyłu nie masz dwóch łożysk tylko jedno na jednym kole przecież są dwa na jedno koło.
Przecież łożyska stykają się wewnętrznymi bieżniami. Nie ma znaczenia jakim momentem dokręcisz. To nie ma wpływu na uszkodzenie łożyska, zamocno go nie dokręcisz.
zamsik a ty z tyłu nie masz dwóch łożysk tylko jedno na jednym kole przecież są dwa na jedno koło.
ja wiem ze na jedno kolo przychodza dwa lozyska :P bo przeciez wymienialem je w jednym kole, tylko chodzilo mi o to czy moga pas lozyska w obu kolach naraz :) pozdrawiam
wszystko jest możliwe mogły paść w obydwu kołach naraz.
[ Dodano: 2006-12-16, 23:18 ]
tlopuc może łożyska nie ucierpią ale gwint można zerwać wszystko ma swoją wytrzymałość skoro podają z jakim momentem ma się dokręcać trzeba się tego trzymać.
można w ten sposób wymienić nie tylko łożysko lecz i piastę.
250Nm to w praktyce na maksa-Mozesz smiało stanąc na półmetrowym kluczu i nawet lekko podskoczyć. Koniecznie przy dokręcaniu obracac kołem zeby rolki sie w bieżni ułożyły prawidłowo. Tez mi padlo łożysko po wymianie. Unikaj szajsu o nazwie Optimal i Hart. Założyłem zwykłe CX i bangla juz 4ty miesiąc bez problemu
Basia masz rację.
Ale to nie jest gwint fi 6 czy fi 8 gdzie rzeczywiście można zerwać gwint.
A na tylnej piaście to jest conajmniej fi 20 więc zwyłym kluczem to Ty go raczej nie zerwiesz.
Momenty dokręcania to raczej podają dla kluczy mechanicznych(pneumatycznych).
a dymamometrycznego to myślisz że nie jak ty masz zamiar dokręcać zwykłym kluczem tą śrubę to życzę powodzenia ,napewno się nie dokręci.
apropo zerwania gwintu taką lub podobną 20 lub 22 zerwałem we fieście bo też mi doradzali żeby dokręcić rurą dokręciłem poszła razem z pułośką.
i od tego czasu używam tylko klucza dymamometrycznegorączka długości ok. 70 cm
i tym się już nie boję że coś urwę.
pozdra.
Mówiąc zwykły klucz mam na myśli klucz nasadowy z rączką ok 30cm. to taki standard w sprzedaży. Nie mówię o jakichś profesjonalnych zestawach kluczy gdzie rączka ma dł. 50cm. i więcej a średnica rączki ok 2-2,5cm. :fcp2 .
No i trzeba mieć wyczucie w rączce w zależności do śruby. :fcp3
W samochodzie to raczej do dokrecania śrub nie trzeba używać rurki.
Pozdro i Wesołych Świąt
|