Idąc za ciosem sukcesu ożywienia składania lusterek :D - następną sprawę mam. Zauważyłem, że w komorze silnika, koło podstawy akumulatora luźno leżą mi: przekaźnik świecy płomieniowej i opornik ceramiczny od niej. Patrzyłem gdzie w podstawie pasuje rozstaw otworów pod obydwa elementy i niestety nie mogę znaleźć gdzie, może brakuje jeszcze jakiegoś wspornika. I tu jest prośba: czy dysponuje ktoś zdjęciem/rysunkiem gdzie te elementy dokładnie są mocowane? Z góry dzięki za pomoc.
Ten opornik, to opornik dmuchawy (biegi 1 i 2). Od świecy płomieniowej masz tylko skrzyneczkę z kawałkiem sterownika.
Powinny być bliżej chłodnicy / reflektora. I nie jest to najszczęśliwsze miejsce dla nich, bo cały syf na to leci. W efekcie styki sterownika świecy znikają po kilku latach a opornik dmuchawy rdzewieje i się przepala raz na jakiś czas.
Wieczorem mogę porobić foty, gdzie to ma iść oryginalnie.
wojtekjanus
04-11-2013, 09:47
Ten opornik, to opornik dmuchawy (biegi 1 i 2). Od świecy płomieniowej masz tylko skrzyneczkę z kawałkiem sterownika. Maćku - nie...
Układ świecy ma zewnętrzny duży opornik drutowy, bardzo przypominający ten stary model opornika dmuchawy. Zlokalizowany jest obok modułu świecy i przekaźnika rozrusznika na prawym nadkolu pod akumulatorem.
Ale jest tu problem, bo od sierpnia 1998 roku jest jeszcze inny moduł, 8-mio pinowy, wielkości przekaźnika, układ z tym modułem nie ma opornika. Ale i opornik dmuchawy wtedy także już jest inny, mały, zamontowany w obudowie wentylatora. A Chinky ma auto z 1998 roku - więc? - chyba z przed sierpnia...
Aaa, to mój błąd. Przepraszam, jeśli kogoś wprowadziłem w zakłopotanie.
To przy prawym okularze reflektora, to opornica dmuchawy, która mam zamontowaną, bo ją wymieniałem.
Chodzi mi dokładnie o rozmieszczenie dwóch elementów, które są w tytule - opornik ceramiczny i przekaźnik (przydałoby się zdjęcie/schemat). Transit jest z 98roku, opornik dmuchawy mam w komorze silnika, nie w obudowie wiatraka, jak słusznie typował Wojtek.
Opornik układu świecy płomieniowej wygląda tak jakby co (mam taki sam):
http://s11.postimg.org/uhyijxien/rezystor_zimnego_rozruchu_transit_7168824_ford.jpg (http://postimg.org/image/uhyijxien/)
Maciek, nic się nie stało, sam się trochę dziwię jak zamawiam części wg rocznika, bo nie zawsze pasuje. Np. licznik mam na impulsator, a opornica dmuchawy w komorze silnika, ale np. mam immobilizer. Taka trochę przejściówka z tego. Silnik TD, ale pompa Boscha (obstawiam, że ktoś zmieniał, choć nie ma śladu we wiązce po instalacji Epica).