Zobacz pełną wersję : [Opony zimowe] - Szerokość standardowa czy węższe


grzechoo1
14-12-2006, 20:48
Cześć, Witam Wszystkich,

Na początek się troszeczkę pochwale, że właśnie dzisiaj stałem się właścicielem małego cacka w postaci Mondka kombi 2001r. 2.0 TDDI 115PS. :fcp1 :fcp1 :fcp1

No niestety cacko to nie jest uzbrojone w zimówki i w związku z tym mam pytanie:
Co polecacie. Pozostać przy standardowym rozmiarze 205/55-16 czy zmienić na węższe (np. 185/60-16)?

Pytam się, ponieważ jak jakiś czas temu kupowałem opony do swojej starej Golfiny, sprzedawca polecił mi zakup opon o mniejszej szerokości, a nawet rozmiarze felgi.

W felgi R15 raczej się pchał nie będe, bo pewnie na tak dużym aucie wyglądałyby trochę pociesznie, ale może nad mniejszą szerokością można się zastanowić.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?

--
pozdr.
grzechoo1

krzysieksa
14-12-2006, 20:56
No niestety cacko to nie jest uzbrojone w zimówki i w związku z tym mam pytanie:
Co polecacie. Pozostać przy standardowym rozmiarze 205/55-16 czy zmienić na węższe (np. 185/60-16)?




Myślę, że na zime lepiej założyć zimówki troszkę węższe i o wyższym profilu :)
Tylko jeśłi byś zszedł z 205/55/16 na 185/60/15 to troszke będzie Ci licznik przekłamywał.
Gdybyś przeszedłz 16 na 15 i profil z 55 na 60 to powinno być ok. Ale myślę, żena zime warto mieć wyższy profil oponki niż 50 czy 55. Co do szerokości to wspóczesne zimówki są chyba n atyle skuteczne nawewt te szerokie co węższe :) Ale z drugiej strony chyba 185/60/16 jest tańsza od 205.

Pinki
14-12-2006, 20:57
grzechoo1, im szersza opona tym bardziej zachowuje się jak płoza. więc lepiej nieco węsze. a co do felg 15' przynajmniej w mkII wyglądaja elegancko

mondzio III
14-12-2006, 21:05
nic nie kombinuj
zakładaj standardowe bo takie zaleca producent
czyli 205/55-16
też słyszałem ,że można zakładać węższe
felgi R15 raczej się pchał nie będe
a ciekawe czy by pasowały do samochodu na R 16
czy nie za małe by były
bo odwrotnie to można czyli na 15 zakładać 16

zbigmaz1
14-12-2006, 21:08
Pozostać przy standardowym rozmiarze 205/55-16 czy zmienić na węższe (np. 185/60-16)? zobacz zamienniki co można montować : http://www.opony.com.pl/opony/opony_zam ... 5R16&toler (http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=205%2F55R16&toler)

frompoland
14-12-2006, 21:18
jak do tej pory late jezdzilem na 15" 195 zima jezdze na 15" 185/60 i jest super w pierwszym dniu sniegu dalem rade wyciagnac poloneza z dosc glebokiego rowu na letnich gumach automatem wiec daja rade PS opony lato/zima tylko CONTINENTAL

kiceksc
14-12-2006, 21:28
W felgi R15 raczej się pchał nie będe, bo pewnie na tak dużym aucie wyglądałyby trochę pociesznie, ale może nad mniejszą szerokością można się zastanowić.
Nie jestem do końca pewien ale podobno są problemy z założeniem 15...

nic nie kombinuj
zakładaj standardowe bo takie zaleca producent
czyli 205/55-16
Ja właśnie tak zrobiłem ;)

jagrall
15-12-2006, 05:35
temat niejednokrotnie poruszany na forum. ogólne wnioski z poprzednich tematów, przy nowoczesnych zimówkach nie przesadzać z tymi wąskimi oponami, 205 to jeszcze nie jest nie wiadomo jaki szeroki lać, jak już bardzo chcesz to kup 195, niżej nie ma sensu.

ace2
15-12-2006, 07:57
Zawsze lepiej mieć na zimie waskie opony. Zobacz na jakich sie jedzi w zime na rajdach, prawie jak od motoru. Szeroka opona straszliwie sie zakopuje w kopnym sniegu a ruszanie z miejsca tez jest problemem. z 205 spokojnie na 195 i analogicznie z innych w dół. Jak bardzo zmienia sie wskazania licznika to faktycznie mozna zobaczyc na stronie z oponami a link byl powyzej.

stapoz
15-12-2006, 08:25
W Omedze mialem w instrukcji napisane, ze letnie opony maja byc 205 a zimowe 205 lub 195. Wiec producenci dopuszczaja takie rozwiazania. Ja zakladalem 195 bo lepiej trzymaja sie na sliskich i mokrych nawierzchniach a ponadto sa znacznie tansze od 205 :fcp7

duch07
15-12-2006, 19:12
[quote="krzysieksa"]Myślę, że na zime lepiej założyć zimówki troszkę węższe i o wyższym profilu :)


Takiego koła nie założy bo minimalna średnica felgi to 16 "
Polecana do MKIII jest opona 205/55/16 i na takich należy jezdzić.To raz :fcp2

Dwa to moje pytanie do szanownych kolegów :
- kto z Was jest w stanie wyczuć szerszą o 1 cm ( jeden centymetr ) opone na aucie i stwierdzić ona sie gorzej lub lepiej prowadzi bo............ :fcp15

Ja jeżdże tak jak jest podane na wlewie do paliwa,czyli 205/55/16 ,jestem zadowolony a na rajdach nie jeżdże i opon nie kolcuje.
Za wąska opona tez będzie sprawiała problemy.Mondeo jest raczej ciężkim autem i napewno w zakrętach będzie nim wywijało.

zchemik
15-12-2006, 21:17
duch07 podstawowe prawa fizyki sie klaniaja :D im wieksza powierznia a taka sama waga to mniejszy nacisk na kazdy cm2 kontaktu z podlozem :) zatem zima jak mamy gorsza przyczepnosc kol to musimy zwiekszyc nacisk na podloze by go zwiekszyc zmniejszajac pole powierzchni styku opny z podlozem :) ale niema co szalec z tym zmniejszanie bo jest wiele innych czynnykow wplywajacych na prowadzenie sie auta :) zamiast 185 lepiej zalozyc 195 :)

JAREK G
15-12-2006, 22:34
Ja też nie kombinuje i jeżdżę na zimówkach takich jak zaleca ford czyli 205/55/16 i nie widzę sensu kombinować z wielkościami i szerokościami opon przynajmniej w MKIII, a swoją drogą 15' nie wchodzą :fcp3

duch07
16-12-2006, 09:30
podstawowe prawa fizyki sie klaniaja :D im wieksza powierznia a taka sama waga to mniejszy nacisk na kazdy cm2 kontaktu z podlozem :)

To jest oczywiste i o to sie nie spieram :fcp20

Mam jednak pytanie - czy my całą zime po śniegu jezdzimy :fcp15
Po to właśnie jest potrzebny ten większy nacisk,na śniegu.

Druga sprawa to ponownie zadaje pytanie czy 1 cm węższa opona aż tak bardzo wpłynie na prowadzenie auta że jesteście w stanie to wyczuć :fcp15 ,bo ja nie a zrobiłem już pare setek tysięcy km.

Inna sprawą jest to że w instrukji nie znalazłem żadnego zalecenia na opony poniżej rozmiaru 205 :fcp8 a chyba według tego sie powinno dobierać opony.Rozmiar 15 " do MKIII nie pasuje.
No i na koniec nie widze żadnej różnicy cenowej miedzy rozmiarem 195 a 205 :fcp4

zbigmaz1
24-12-2006, 12:33
No i na koniec nie widze żadnej różnicy cenowej miedzy rozmiarem 195 a 205 Znajdź tego samego producenta który ma te opony w ofercie a zobaczysz że różnica jest od 50 do 150 zł :fcp2 , a swoja droga ja jeżdżę dużo po śniegu kopnym (brak zimą odśnieżania) i stwierdziłem że na wąskich oponach jeździ się lepiej i mniej się blokuje. Wcześniej miałem Skorpiona 2.0 DOHC a wiadomo one mają tylny napęd to tył pcha a przód blokuje :fcp2 . Bardzo dobra szkoła jazdy z tylnym napędem w zimie. :fcp18

duch07
24-12-2006, 13:10
różnica jest od 50 do 150 zł :fcp2

Taką różnice cenową będziesz miał przy oponach o
różnej średnicy wewnętrznej.Nie opowiadaj że opona 205/55/16 będzie miała różnice w cenie aż 150 zł w stosunku do opony np.195/60/16

To raz :fcp7
Dwa,to cały czas powtarzam że nie wierze że jest jakakolwiek różnica 1 cm w czasie jazdy.
To owszem odczujesz jak założysz opone 185 lub 175 lub węższą.To jest różnica.
Ktoś tu pisał o rajdach,więc prosze spojrzeć jak wąskie mają założone opony takie auta.To jest różnica kilku centymetrów i to jest wyczuwalne.

zbigmaz1
27-12-2006, 16:13
Nie opowiadaj że opona 205/55/16 będzie miała różnice w cenie aż 150 zł w stosunku do opony np.195/60/16 Sprawdź tu lub na innych stronach http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... mowe&link= (http://www.opony.com.pl/opony/opony_producenci2.asp?model=ContiWinterContact%20T S810&producent=Continental&rozmiar=195/60R16&rodzaj=osobowe&pora_roku=zimowe&link=)
i tu http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... mowe&link= (http://www.opony.com.pl/opony/opony_producenci2.asp?model=ContiWinterContact%20T S790&producent=Continental&rozmiar=205/55R16&rodzaj=osobowe&pora_roku=zimowe&link=)
z tym że zs jeszcze takie
http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... mowe&link= (http://www.opony.com.pl/opony/opony_producenci2.asp?model=ContiWinterContact%20T S810%20S&producent=Continental&rozmiar=205/55R16&rodzaj=osobowe&pora_roku=zimowe&link=)
i dlaczego ludzie piszą że węższa jest tańsza. Był to przykład na podstawie jednego producenta a nie różnych producentów bo tu może być całkiem odwrotnie i to co cienkie może być droższe.

llechu
27-12-2006, 17:33
Różnice cen biorą się nie tyle z szerokości ile z profilu. Im niższy profil tym bardziej rośnie cena bo przy okazji zazwyczaj opony dostają wyższe indeksy prędkości i ładowności (nie produkuje się przeważnie opon o niskim profilu i jednocześnie niskim indeksie prędkości).