Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Jaki olej do silnika z DPF 1.6 TDCI 80kw


Qaza
06-11-2013, 23:42
Witam, szukałem na forum i nie znalazłem informacji jaki olej najlepiej zalać do silnika z DPF. Wiem że ma być nisko popiołowy i spełniający parametry producenta (gdzie można znaleźć te parametry?)

Czy wybrać jeden z poniższych czy polecacie jeszcze inne?
VALVOLINE SYNPOWER ENV C2 5W-30 (http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid%281821%29/synpower_env_c2_5w-30)
a MOTUL Eco-clean c2 5w30 ( http://www.motul.com/pl/pl/products/46 )

C-max 1.6 TDCI 80kw DPF
Dodam jeszcze że następną wymianę przewiduję za ok 10kkm
Jest to pierwsza wymiana po sprowadzeniu auta, wg naklejki ma juz zrobione na tym oleju 15 kkm, więc przed zimą chciałem wlać nowy.

Dziękuję

Robin666
07-11-2013, 04:29
Witam.Co do wymiany to pora najwyższa aby wymienić olej.I nie patrzeć że Ford przewiduje co 20.000. Co 15.000 jest to według mnie max interwal dla oleju. Ja leję olej TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 bo też posiadam DPF. Silnik 1.6 TDCI to koncern PSA i olej ten spelnia jego normy. Oleje które wymienileś jak najbardziej są OK, co ważne posiadają oznaczenie C2. Co do parametrów to znajdują się z tylu na etykiecie butelki. Jest chyba tak to napisane tzn:API: SM/CF ACEA: C2-A5/B5 PSA PEUGEOT CITROEN B71 2290 lub Ford WSS-M2C-913-C.Poszukaj na forum bo bardzo dużo jest na temat oleju. pozdro.

Peter_21
07-11-2013, 07:44
Ja zalałem swojego C-Maxa olejem VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 ale mam silnik bez DFP, do twojego VALVOLINE SYNPOWER ENV C2 5W-30 będzie OK. Jestem zadowolony z oleju tej marki, wcześniejszym starszym samochodem jeździłem na Valvoline Maxlife i nie było z nim żadnych problemów, dlatego też teraz zalewam "nowy" olejem tej marki.

Coneks
07-11-2013, 11:42
Oba wymienione oleje są OK - mają oznaczenie C2.
Ja u siebie używam MOTUL Eco-clean C2 5w30. Na stronie MOTULA znajdziesz karte produktu gdzie jest napisane że olej ten polecany jest do silników HDI (Peugeot-Citroen) z DPF. No i jak już kolega wcześniej napisał 15tys to max dla oleju.

Qaza
07-11-2013, 13:18
Dziękuję za odpowiedzi, niebawem wymienię olej jeden z wymienionych i filtry i tu jeszcze mam dodatkowe pytania:
- czy oprócz f.oleju i powietrza wymieniać również f. paliwa? (115kkm) czy czekać na jakieś typowe oznaki zużycia?
- czy zrobić płukankę środkiem czyszczącym przed zalaniem nowego oleju
- czy na zimę dolewać przy tankowaniu depresator np. ( http://www.autochemia24.pl/product-pol-1340-Diesel-Skydd-Black-Arrow-Depresator-1l-.html )
- i pytanie jakie paliwo tankujecie, to mój pierwszy diesel, w dodatku "nowoczesny" a naczytałem się już jak to wrażliwe bestie. Nie chciałbym zajechać silnika popełniając jakieś podstawowe błędy w eksploatacji.

luki6262
07-11-2013, 14:10
1. Wymienić.
2.Nie koniecznie.
3.Jak dobrej jakości paliwo to nie trzeba.
4. Zależy od stacji. Może być ten sam koncern w 2 różnych miastach a paliwo różne. Ja leję na orlenie, od czasu do czasu auchan. Z bp z mojego regionu zimą lubi paliwo przymarznąć przy niezbyt niskim mrozie oraz po zalaniu zdarzyło się szarpanie, większe spalanie ( nie w moim przypadku, ale słyszałem już taką opinię od paru osób co tam tankowały).

Peter_21
07-11-2013, 14:36
Co do stacji sam tankuje na Statoil ( maja podobno najlepsze paliwo zimowe ) oraz na Shellu

Robin666
07-11-2013, 17:36
Żadnych depresatorów nie wlewaj można zarżnąć układ DPF. Jak byś nie posiadał DPF to można stosować takie specyfiki.Sam stosowałem we wcześniejszym samochodzie.Lej dobry ON na zimę najlepiej Shell V-power Diesel albo ON Ultimate czy Diesel Gold Statoil.Ja leję i w zimie spokój nawet jak -20 st C.

Qaza
08-11-2013, 00:03
Tankuję głównie na Shellu, zatankuję Nitro+ zobaczymy jak będzie chodził :) Dzięki za pomoc.

madamsz
08-11-2013, 07:05
Witam
Ja leje Motula i jestem zadowolony, ale wymieniam co 10 tysięcy :)
bez problemu.

Greg-c-max
08-11-2013, 22:34
Żadnych depresatorów nie wlewaj można zarżnąć układ DPF. Jak byś nie posiadał DPF to można stosować takie specyfiki.Sam stosowałem we wcześniejszym samochodzie.Lej dobry ON na zimę najlepiej Shell V-power Diesel albo ON Ultimate czy Diesel Gold Statoil.Ja leję i w zimie spokój nawet jak -20 st C.

Ciekawa teoria z tym depresatorem, możesz rozwinąć i uzasadnić?
Co do paliwa, to ja unikam stacji firm "krzak" i jest ok. Wszystkie wymienione z reguły mają dobre paliwo. Ale np. Lukoil też ma niezłe. Ja poza ceną paliwa różnicy w jakości pomiędzy np. verwą, czy ultimate, a normalnym nie zauważyłem.
Osobiście dodatków do ON używam, w zimę zawsze, a i w lecie czasem się zdarza. Niektórzy twierdzą, że obniżają zużycie paliwa, ale ja tego nie zauważyłem.
Warto jednak czasem dodać jakiś środek czyszczący, czy czyszcząco-smarujący do paliwa. Polecam np. chemię Liqui Moly.

Co do filtrów, to filtr paliwa w dieslu jest bardzo ważny i warto go wymienić właśnie teraz, przed zimą. W naszych warunkach warto go wymienić co rok.

Robin666
08-11-2013, 22:56
Co do depresatorów to nigdzie nie ma adnotacji czy można stosować w samochodach z DPF czy FAP. Sam w sobie taki układ jest skomplikowany a co za tym idzie nie mamy pewności czy składniki takich specyfików w czasie spalanie nie przyspieszają zużycia DPF czy FAP.Jak miałem Audi 1.9 TDI na pompowtryskiwaczach kupowałem preparat do czyszczenia wtrysków, i raz na rok robiłem taką kurację czyszczącą.Jak kupowałem taki preparat gość pytał mnie czy posiadam DPF czy FAP bo mogę zepsuć filtr jak to będę wlewał.

Bump: PS. Liqui Moly robi preparat czyszczący wtryski do samochodów z FAP czyli filtr cząstek stałych tzw. suchy a Ford i PSA ma mokry. A do takich filtrów mokrych nie widziałem w sprzedaży takich specyfików.Chyba że się mylę.

luki6262
09-11-2013, 21:13
Bump: PS. Liqui Moly robi preparat czyszczący wtryski do samochodów z FAP czyli filtr cząstek stałych tzw. suchy a Ford i PSA ma mokry. A do takich filtrów mokrych nie widziałem w sprzedaży takich specyfików.Chyba że się mylę.
Fap i dpf oznacza to samo z tym, ze jedno jest z francuskiego a drugie z angielskiego. Nie jest powiedziane ze fap to typowo suchy filtr.

madamsz
09-11-2013, 21:40
A czy jeden i drugi to nie to samo? :), chyba nie ma "mokry" i "suchy" tylko z dodatkiem do paliwa i bez obsługowy. A chodzi o konstrukcje i sposób dopalenia sadzy i przez to płyn zmienia temperaturę dopalenia sadzy a stosowanie środków (a są) do DPF jest możliwe i czasami wskazane. Miałem już do wycięcia, a ... po dopalaniu i środku dolewanym do paliwa wróciło wszystko do normy i już 14 tyś nic się nie dzieje :)

Mariusz

Qaza
10-11-2013, 22:26
A czy jeden i drugi to nie to samo? , chyba nie ma "mokry" i "suchy" tylko z dodatkiem do paliwa i bez obsługowy.

I to mnie tez zastanawia, jak auto będzie na podnośniku to postaram się zlokalizować ew. zbiornik na płyn. Ale to OT.

Mam jeszcze wątpliwość dotycząca jaki olej dobrać, ponieważ na stronie z doborem oleju http://www.valvolinepolska.pl/s,11,dobierz_olej_valvoline.html po wybraniu modelu (1.6 tdci 2010 80kw) sugeruje mi następujace oleje ich produkcji:

MaxLife FE SAE 5W-30 http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid%281834%29/maxlife_fe_5w-30
SynPower FE SAE 5W-30 http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid%281824%29/synpower_fe_5w-30
DuraBlend FE 5W-30 http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/durablend/cid%281840%29/durablend_fe_5w-30

ale silnik 1.6 tdci to podobno produkcja PSA Peugeot Citroën
dlatego chciałem wlać olej o któeym na początku wspominałem SynPower ENV C2 5W-30
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid%281821%29/synpower_env_c2_5w-30

Zakładam że to błąd w automacie na stronie, ale czy sugerowane oleje nadadzą się? A jeżeli są wątpliwości to czy m ostatecznie się kierować w doborze oleju do mojego silnika (z DPF)

madamsz
11-11-2013, 09:00
Zbiorniczek na Eolys jest koło zbiornika paliwa (taki niewielki cylinder-wchodzi tam chyba 1,7 płynu).
Olej taki które ma niską zawartość siarki (oznaczenie C2 ) bo spalająca się siarka uszkadza filtr cząstek stałych. I popatrz na normy producenta samochodu (albo silnika), bo na Motulu ECO-Clean 8100 nie ma Forda a jest PSA i może chodzić w tym silniku.

Mariusz

luki6262
11-11-2013, 09:25
Zlokalizować zbiornik możesz, ale na pewno sam całej procedury dolewania płynu nie wykonasz.

janek001
11-11-2013, 10:30
Zlokalizować zbiornik możesz, ale na pewno sam całej procedury dolewania płynu nie wykonasz.
po dolaniu dodatku należy zresetować licznik dolewek testerem do forda IDS

Robin666
11-11-2013, 20:42
[QUOTE=madamsz;2104797 Miałem już do wycięcia, a ... po dopalaniu i środku dolewanym do paliwa wróciło wszystko do normy i już 14 tyś nic się nie dzieje :)

Mariusz[/QUOTE]

Przynaję się iż słabo byłem obeznany na chwilę obecną co do tych środków do DPF/FAP. Ale mam pytanie:jakiego środka użyłeś do czyszczenia DPF???Chcę wiedzieć na przyszłość. Sam staram się raz na tydzień pogonić Maxika aby oczyścić DPF,ale w razie "W" . Pytanie jeszcze tylko czy Eolys + środek nie wywoła reakcji odwrotnej????Bo widzę preparaty mają zakres cenowy od ok.40 do prawie 300 zeta.A co zatym idzie cena = jakość. A znalazłem dzisiaj cos takiego:
http://allegro.pl/inout-cleaner-nowosc-czyszczenie-dpf-i-turbin-i3656854924.html
Co o tym sądzicie???????

Qaza
11-11-2013, 22:48
popatrz na normy producenta samochodu (albo silnika), bo na Motulu ECO-Clean 8100 nie ma Forda a jest PSA i może chodzić w tym silniku.

Czegoś to nie ogarniam, skoro samochód jest marki Ford, a silnik- tu cytuje z certyfikatu: Fabrikant van de motor: PSA Peugeot Citroen/FORD
a w instrukcji w specyfikacji: Motoroilie: Ford Motocraft Formula E SAE 5W30 specyfikacja WSS-M2C913-B

Czy to nie sprzeczne informacje?
wg produkcji silnika:
SynPower SynPower ENV C2 5W-30
Poziomy wydajności/aprobaty
API SM/CF, ACEA A5/ B5, C2, Peugeot* PSA B71 2290
W przypadku samochodów poniższych marek, przed użyciem należy zapoznać się z instrukcją obsługi: Citroën*, Honda*, Renault*, Toyota*

a patrząc z instrukcji:
SynPower FE 5W-30
Poziomy wydajności/aprobaty
ACEA A5/B5, Ford* M2C913-C, Ford M2C913 A & B

Bump: A czy jest olej który w specyfikacji ma forda i PSA jednocześnie??

kikun
12-11-2013, 06:51
Bump: A czy jest olej który w specyfikacji ma forda i PSA jednocześnie??

chyba nie lej śmiało coś zgodnego z PSA B71 2290

madamsz
12-11-2013, 18:02
Co do DPF-a to użyłem Xenum :
http://www.autoxen.pl/xenum/produkty/dpf/inout_cleaner_-_czyszczenie_dpf
drogie ustrojstwo, ale efekt po nim był odczuwalny i jestem zadowolony. Znajomy na warsztacie samochodowym często stosuje te środki i chwali sobie.

Mariusz

wilmar
12-11-2013, 19:03
Witam serdecznie, do tego silnika polecam i sam je stosuję oleje Millers

Capacity : Capacity 3,8 litre
: Filter Capacity 0,4 litre

Use : Normal
Intervals : Change 20000 km / 12 months
Products
Premium : XF Longlife ECO 5w30 (Code 6221)
Energy Efficient Nanodrive : EE Longlife ECO 5w30 (Code 7706)
Trident : Trident 5w30 (Code 5995)

Celowo nie chce podawać sklepu w Polsce.

Bardzo dobra kultura pracy i możne nawet ciut ciut niższe spalanie.

Bump: Dla potomnych..co do FAP.. na serio polecam wycinkę.. dużo mniejsze spalnie, lepsza dynamika i czuć ze autko jest zdrowsze ;-)
dolewałem różne dodatki, bajery, nawet uzupełniałem ten super płyn w zbiorniczku, a to pompka płyny a to czujnik w klapce. Spec robił cykle dopalania kilka razy i tak to nie wiele pomagało, ciągle dopalanie filtra, praca wentylatora itp. Gdy poziom oleju mi sie delikatnie zwiększył nie wytrzymałem raz na zawsze spokój ;-) na dodatki, płyny naprawy i inne g.. wydałem prawie tyle co wycinka..

madamsz
12-11-2013, 19:14
:)
To ja tez postanowiłem przy następnym komunikacie braku płynu zrobić "ciach" :D
Zwłaszcza, że znajomy obiecał przy okazji podnieść trochę koniki do góry :)

Mariusz

wilmar
12-11-2013, 19:22
Kiedyś jeździłem więcej na trasach to było ok. jak zmieniłem pracę i mam teraz bliżej pojawiły się problemy. Po wycince samo spalanie spadło ok 0.4l. Koleś który robił mi wycinke mówił ze autko w trybie dopalania FAP będzie miało ok 100KM, (przez okres dopalania) teraz po wycince i zmianie na olej Millers na hamowni wyszło mi ok 114KM wiec na serio odczuwam ze autko lepiej pracuje i nawet nie chciałem wirusa ;-)

janek001
12-11-2013, 19:56
Kiedyś jeździłem więcej na trasach to było ok. jak zmieniłem pracę i mam teraz bliżej pojawiły się problemy. Po wycince samo spalanie spadło ok 0.4l. Koleś który robił mi wycinke mówił ze autko w trybie dopalania FAP będzie miało ok 100KM, (przez okres dopalania) teraz po wycince i zmianie na olej Millers na hamowni wyszło mi ok 114KM wiec na serio odczuwam ze autko lepiej pracuje i nawet nie chciałem wirusa ;-)
POPIERAM !!! Kolega usunął i te same ma spostrzeżenia , firma która usuwała zapewniała ,że będzie zadowolony i jest mega !

wilmar
12-11-2013, 20:21
POPIERAM !!! Kolega usunął i te same ma spostrzeżenia , firma która usuwała zapewniała ,że będzie zadowolony i jest mega !

dodam jeszcze.. być może całkowita wymiana filtra FAP na nowy pozwoliła by na całkiem długą poprawną eksploatację auta.. ale koszt? kosmos.. Wszystkie inne zabawy i regeneracje które przeszedłem były tylko czasowe, wiec powiem raz jeszcze.. na ten filtr szkoda naszych nerwów, czasu i pieniędzy.. tylko usuwać. Dziś żałuje ze nie zrobiłem tego wcześniej bo miałbym ładnych parę 100 w portfelu ;-)

Qaza
21-11-2013, 00:26
Olej i filtry wymienione, a co do DPF-a/ FAPA to jak ocenić czy wiecie jak wygląda ten magiczny zbiorniczek na płyn do dopalania??? bo już sam nie wiem czy mam suchy czy mokry, żadnych błędów nie pokazuje, spalanie obliczyłem w cyklu mieszanym na 7,5 l/100km (z klimą włączoną) więc chyba przyzwoicie.

madamsz
21-11-2013, 15:27
Witam

Nie wiem jak u innych, ale ja więcej jak 6,1L/100 nie spalę. A często chodzi na wolnych obrotach.
W trasie jak "oszczędzam" :) do 120km/h to 5,5L
Koło zbiorniku paliwa jest taki mały walec i w kierunku wlewu paliwa wystają koło niego dwa wężyki zamknięte plastikowymi (albo gumowymi) korkami.
To jest na płyn EOLYS.

Mariusz

Qaza
22-11-2013, 22:40
W sumie temat spalania to OT, wspomnę tylko jeszcze że jestem w fazie ustalania i porównywania z komputerem i wyczucia przy tankowaniu, a tak komp swoje ja swoje :)
Co do DPF to jeżeli takie czarne plastikowe ustrojstwo o długości ok 30cm z kabelkami obok zbiornika paliwa to zbiornik na płyn to mam :( więc tylko czekać aż komp coś wywali.
Po wymianie oleju będę bacznie przyglądał się poziomowi, nie jeżdżę dużo więc zobaczymy z czasem jak poziom.

P.S. Po wymianie oleju słyszę dziwny rezonans przy wchodzeniu na obroty, pod obciążeniem w okolicy 1500-1750
Macie jakieś sugestie ? wpisałem problem w wątku związanym z podobnym problemem:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=149105&page=2

pablomax
24-11-2013, 00:24
Witam, a co sądzicie o takim oleju:http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-syntetyk-FORD-FORMULA-F-5W-30-5l-14E9EC/1741

aasik
02-12-2013, 20:19
A nie lepiej kupic po prostu olej Forda ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-syntetyk-FORD-FORMULA-F-5W-30-5l-14E9EC/1741
Pisza, ze do silnikow z DPF

sseba79
02-12-2013, 20:37
Kolego do c maxa z DPF użyj tego oleju.On jest lepszy z parametrami i przeznaczony do aut z filtrem cząsteczek stałych.Ja używam tego od 3 lat http://allegro.pl/olej-ford-motorcraft-a5-5w-30-syntetyk-oryginal-5l-i3731346538.html

Zawix
04-12-2013, 17:26
W sumie temat spalania to OT, wspomnę tylko jeszcze że jestem w fazie ustalania i porównywania z komputerem i wyczucia przy tankowaniu, a tak komp swoje ja swoje :)
Co do DPF to jeżeli takie czarne plastikowe ustrojstwo o długości ok 30cm z kabelkami obok zbiornika paliwa to zbiornik na płyn to mam :( więc tylko czekać aż komp coś wywali.
Po wymianie oleju będę bacznie przyglądał się poziomowi, nie jeżdżę dużo więc zobaczymy z czasem jak poziom.

P.S. Po wymianie oleju słyszę dziwny rezonans przy wchodzeniu na obroty, pod obciążeniem w okolicy 1500-1750
Macie jakieś sugestie ? wpisałem problem w wątku związanym z podobnym problemem:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=149105&page=2


Czesc
A ile nalales tego oleju ja tez tak kiedys mialem bo za malo nalalem ci co znaja temat to wiedza ze w tym silniku zalewa sie oleju troche powyzej znacznika max na bagnecie.

Pozdrawiam

Qaza
11-12-2013, 00:18
Oleju jest tuż pod kreską max. Wątpię żeby taki stan był za niski, chyba że to rzeczywiście jakiś specyficzny silnik, przyznam że nie słyszałem rad, aby lać ponad max. Możesz coś więcej napisać?

Pojeździłem już trochę od wymiany i chyba się już trochę osłuchałem tego dźwięku bo wydaje się słabszy, ale jak wyłączę radio, nawiewy- wtedy wyraźnie słyszę pod obciążeniem silnika (np. mając na 3 biegu obroty 2200, po zmianie na 4 spadają do ok 1300 i przy dodawaniu gazu rezonuje przechodząc przez obroty 1500-1600)

Czesiek_ze
11-12-2013, 19:08
ci co znaja temat to wiedza ze w tym silniku zalewa sie oleju troche powyzej znacznika max na bagnecie. Nigdy nie lej oleju ponad max, max to max przez takie lanie ponad max robią się wycieki oleju z czegokolwiek nie koniecznie silnika spalinowego ,skrzynia biegów , mosty ,zwolnice i inne przekładnie

kael82
13-12-2013, 00:22
ci co znaja temat to wiedza ze w tym silniku zalewa sie oleju troche powyzej znacznika max na bagnecie.
Chyba chciałeś napisać o tych, którzy nie znają tematu. Znawcy raczej takiego błędu nie popełniają.