Zobacz pełną wersję : [Ka 1996-2008] Płyn chłodniczy się gotuje a w kabinie nie grzeje


phuss
08-11-2013, 19:08
Witam, pojawił się problem z kaczką, płyn się gotuje i wywala korkiem ze zbiornika. Sprawdziłem termostat na 100% jest sprawny, wentylator też sprawny, pompa wody czy uszczelka pod głowicą? Jak to sprawdzić. Dodatkowo nie dmucha ciepłe powietrze , kręcąc potencjometrem ciepło/zimno nie czuję żadnego oporu, czy tak powinno być?auto jest żony i nie wiem . Może obie te usterki są ze sobą powiązane. Proszę o pomoc od czego zacząć

salom
08-11-2013, 19:15
Na 90 procent uszczelka pod głowicą do wymiany. Nie chcę wróżyć, ale może być pęknięta głowica, o ile była dolewana woda lub płyn na bardzo gorącym silniku.

gregor75
08-11-2013, 19:29
jeżeli woda się gotuje, a w kabinie wieje zimnym powietrzem to albo zapowietrzony układ albo pompa wodna do wymiany.

phuss
08-11-2013, 19:30
Może macie oboje rację, jak to samemu zdiagnozować?

salom
09-11-2013, 13:33
Uszczelkę zdjagnozujesz w taki sposób: na chłodnym silniku niepracującym, odkręć całkowicie korek wlewu płynu, zalej wodą lub płynem do maximum, uruchomnij silnik, niech chodzi na wolnych obrotach bez zakręconego korka, z włączonym ogrzewaniem na maksa, dmuchawę na 2 stopień, i obserwuj , czy podnosi sie płyn i wyrzuca na zewnątrz, czy grzeje ogrzewanie, i czy rośnie temperatura na wskażniku. Jeżeli dojdzie temperatura do gotowania, wyłącz silnik, poczekaj aż ostygnie. Jeżeli będzie w tym systemie grzało ogrzewanie, to jest wydmuchana uszczelka, wtedy jak jest zakręcony korek na maksa, przy pracującym silniku przedostająca się kompresja do układu chłodzenia uniemożliwia grzanie w kabinie, ponieważ jest duże ciśnienie powietrza w układzie. Wymienisz uszczelkę i wszystko wróci do normy, nie jestes pierwszy z taką usterką.

marcin.ka
09-11-2013, 15:17
phuss - piszesz ,że termostat sprawny na 100 %, ja też kupiłem nowy termostat i wymieniłem bo miałem problem z ogrzewaniem (leciało tylko letnie powietrze). Termostat nowy i nic się nie zmieniło. W tym samym dniu wróciłem do sklepu motoryzacyjnego i kupiłem jeszcze jeden termostat Wahler, dolałem płynu chłodniczego przejechałem ok 3 km i w kabinie było gorąco. Sprawdź to zanim zaczniesz wymieniać uszczelkę. Pozdrawiam.

Kristopher 8946
09-11-2013, 16:23
Termostat 100%

phuss
09-11-2013, 18:06
Chyba doszedłem do ładu, nie dawało mi spokoju to , że nie grzeje w kabinie, ściągnąłem podszybie, wymontowałem elektrozawór, wężyki połączyłem na krótko rurkami odpaliłem autko i zonk. Wężyki nagrzewnicy zimne i suche. Zapowietrzyło się bydle, zalałem wężyki od nagrzewnicy wodą i ruszyło. Grzeje i nie wywala wody.

darth
06-02-2014, 11:50
Witam kolegów (i koleżanki) też mam podobny problem, ale żeby go do końca zdiagnozować to muszę rozebrać podszybie, jak się do tego zabrać ? te elementy w których jest spryskiwacz umiem zdjąć bez trudu, a co później ? Pozdrawiam :)

marcin sielski
05-03-2014, 18:06
Witam.wymienialem chlodnice,bo kupilem samochod rozbity,i mam problem uklad dobrze odpowietrzony weze gorace cieple leci w srodku.zagotowalem wode w chlodnicy nie wlącza sie wentylator kostka wsadzona dobrze bezpieczniki cale moze znacie przyczyne defektu?czy jak by byl popsuty termostat to jest on od zalączania chlodnicy czy jest jeszcze jakis inny czujnik gdzies w silniku od wł wentylatora prosze pomozcie mi bo juz sil nie mam :<

Bump: I dodam jeszcze ze wentylator sprawdzany na krotko tez dziala

GracKa
05-03-2014, 19:44
W Ka wentylator załącza się bardzo rzadko i przy bardzo wysokich temperaturach. Mnie się załączył dopiero po kilkugodzinnym maratonie w mieście w upale 50 stopni celsjusza w słońcu (jak nie więcej było) i postałem chwilę w miejscu i się załączył na kilka sekund.

Raczej go nie usłyszysz.

Na 1 mógłby się załączyć jak cały czas jedziesz.

Ja w te dni jak holowałem Audi 80 z 4 ludźmi (tak kaczką!) przez kilkadziesiąt kilometrów w tym przez kilkanaście w mieście to wentylator nawet nie drgnął a płyn wyglądałby jakby się gotował. nie mówiąc że miałem mocne biegi załączone często w mieście.

Bump: Dopóki żadna kontrolka się nie zapala to powinno być OK :)

marcin sielski
06-03-2014, 07:05
Moze kontrolka ma awarie.mi zagotowal sie w czasie jazdy poszla para i odkrecilem delikatnie korek o 2 obroty i wylal sie plyn wiec sie zagotowal a kontrolka nie ragowala nawet.cos musi byc nie tak,a co steruje zalączaniem sie wiatraka termostat czy jakis inny czujnik temperatury?

lukaszek_socho
06-03-2014, 08:30
Czujnik pod kolektorem ssącym. Odpowiada ze informację o temperaturze dla komputera więc od niego zależy działanie kontrolki oraz wentylatora.
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2956zk6&s=8

marcin sielski
06-03-2014, 10:46
Bylem u mechanika i powiedzial ze ten czujnik odpowiada za temperature zewnetrzna i podaje sygnal do komputera,to nie jest czujnik od chlodnicy,wiatraka.powiedzial ze to termostat zalącza wiatrak,ale nie wiem jak to mozliwe bo z termostatu nie wychodzi zadna instalacja elektryczna,to jak ma zalączyc wiatrak.

GracKa
06-03-2014, 11:41
Przez Blutacza (bluetooth) :D

Czyli nie masz instalacji elektrycznej wychodzącej z tego termostatu? To może to być to?

marcin sielski
06-03-2014, 13:40
no tak ale ja glupi,bluetooth,nie ma pewnie polączenia musze skonfigurowac i wyszukac urzadzenia:P no zadne kabelki z obudowy termostatu nie wystaja ani zadnej kostki tam nie ma.

GracKa
06-03-2014, 20:19
To w takim razie musiałoby by być to ,tylko zobaczyć jeszcze gdzie powinien iść ten termostat i zobaczyć czy coś tam jest.

Nie wiem czy będzie to opisane w 'Sam naprawiam' ??

rfx
06-03-2014, 20:20
Termostat, czujnik temperatury i włącznik wentylatora to 3 różne rzeczy, mające różne funkcje.
Czujnik temperatury wysyła sygnał do zegarów, nie ma nic do wentylatora.
Termostat załącza duży obieg, gdy silnik się już nagrzeje.
Możliwe jest takie uszkodzenie termostatu, które polega na tym, że woda krąży tylko po małym obiegu czyli w zasadzie z pominięciem chłodnicy. Wiem, że napisałeś, że zagotowałeś płyn w chłodnicy ale czy rzeczywiście chłodnica i wszystkie węże koło niej są gorące?
Z kolei jeśli termostat "włącza" jednak duży obieg i chłodnica jest gorąca to może być uszkodzony włącznik wentylatora albo jego wiązka. Tak właściwie to jest prosty termowłącznik, który przy odpowiedniej temperaturze zamyka obwód i wentylator dostaje napięcie. Powinien być w okolicach chłodnicy albo z przodu bloku silnika.

lukaszek_socho
06-03-2014, 21:31
Bylem u mechanika i powiedzial ze ten czujnik odpowiada za temperature zewnetrzna i podaje sygnal do komputera,to nie jest czujnik od chlodnicy,..

W takim razie spójrz na załącznik.

Jeśli z tym bluetooth robicie sobie jaja to łamiecie regulamin, jeśli mówicie serio to... mylicie się.

umanek82
06-03-2014, 22:41
Przerabiałem ten temat w tamtym roku.Po wymianie czujnika Kaczkolot nadal się gotował(nie załączał wentylatora).Czujnik okazał się ok.Idąc dalej i po dłuższej analizie ów czujnik jednak wysyła sygnał do ECU , który poprzez przekaźnik załącza wentylator.Wyjąłem ECU rozebrałem i była w nim upalona ścieżka odpowiedzialna za sterowanie przekaźnika wentylatora(wentylator załączał się).Po tej naprawie kaczka dalej się gotowała więc została do zrzucenia głowica.Głowica po prześwietlenie okazała się pęknięta w okolicach zaworu wydechowego pierwszego cylindra tuż obok zagłębienia termostatu.Kupiłem używaną głowicę dałem do regeneracji i od tej pory wszystko działa jak należy.Podobno pęknięte głowice w kaczkach to norma (opinia gościa z zakładu napraw głowic).Koszt całej zabawy:
głowica+regeneracja 230zł
uszczelki+śruby 140zł
płyn+ olej gratis JCB
własna praca bezcenna

marcin sielski
07-03-2014, 11:43
glowice najczesciej wlasnie pękaja po zagotowaniu płynu,ale jak sie doleje zimnego plynu do zbiorniczka w celu szybkiego ostudzenia silnika i tu jest bład ja takiej rzeczy nie robilem.

marcin sielski
07-03-2014, 16:10
Witam co to jest to ECU?

GracKa
07-03-2014, 19:03
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sterownik_wtrysku

Proszę :D

Bump: BTW. z tym blutaczem to na serio, można tak przecie zrobić :D

marcin sielski
08-03-2014, 17:04
i jeszcze mam pytanie odnosnie czujnika.Co to jest za czunik zaraz za chlodnica od dolu jest on wpinany na dwa bolce wyglada na to ze jest na skrzyni,co to za czujnik.bo chlodnica lekko go uszkodzila jak miala dzwona.i raz wypadnie raz go wepne i nic sie nie dzieje jak jest nie wlozony ,zle sie trzyma zatrzaski ma popekane.

SRS
08-03-2014, 17:08
czujnik świateł cofania

marcin sielski
09-03-2014, 13:06
Aha to czyli jak jest wypiety to nie ma swiatel cofania.caly czas on wylatuje bo ma zapinke pękniętą,to bede dopiero wpinal jak na przeglad bedzie :p

GracKa
09-03-2014, 14:59
To weź to gościu choćby na taśmę oplotnij albo opaską zaciskową. Niech jest i nie denerwuje takich jak ja :D

marcin sielski
09-03-2014, 15:43
:P oki dzieki