Zobacz pełną wersję : fiesta 1.1 gaz rocznik 1994


czarr
16-12-2006, 10:32
witam to mój pierwszy post tutaj :) mam zamiar kupić jakieś nie zbyt drogie auto i ostatnio znalazłem ofertę ww.fiesty zastanawiam się czy opłaca się ja brać ponieważ ma przebieg ponad 160000 km nie wiem ile ten silnik jeszcze uciągnie <słyszalem ze gaz w benzyniaku szybciej wykańcza silnik > i własnie w tym aspekcie kieruje do was swoje zapytanie Dodatkowo lekko wgniecione drzwi i i troszeczke zmieniony kolor w jednym punkcie na masce <podobno ktoś przejechał kluczem i wlaściciel przymalował innym odcieniem > koleś jest 2
wlascicielem w polsce koszt około 2300 zł z góry dzięki za odpowiedz czarrny

JoeMix
16-12-2006, 10:56
Wszystke auta w polsce mają przaebieg 140-160 tyś - nie wierzysz, zajrzyj do dowaolnej auto giełdy to sie przekonasz - autentycznego przebiegu nie poznasz ale jednostki 1,1 to stare konstrukcje ktore wytrzymuje i 500tyś bez wiekszychg remontów... wazne by silnik nie berał oleju...
Druga sprawa do trudno o 15 letnie auto które nie miało kolizji... - to tak jak z przebiegiem, tylko kotoś kluczem zarysował...
To że gaz skraca życie silnika to tak samo prawda jak to że Actimel (lub inny produkt alcazei) wzmacnia odpornośc...

czarr
16-12-2006, 20:16
ok dzięki za odpowiedz:) pozdrawiam

[ Dodano: 2006-12-18, 18:54 ]
ok auto było na diagnostyce i o to co wyszło :
-wyciek oleju z silnika (prawdopodobnie uszczelka)
-wyciek oleju ze skrzynki biegów
-ręczny hamulec <nowa linka ale coś nie działa )
-zmiana klocków hamulcowych
chciałem zapytać czy ktoś orientuje się jaki może być koszt wymiany /naprawy tych elementów?<łącznie z robotą>

Z góry dzięki

Bonus
21-12-2006, 23:49
<słyszalem ze gaz w benzyniaku szybciej wykańcza silnik > nie bój się 1.1 na benzynie wykańcza sie samo nie trzeba mu gazu (w dużej liczbie sztuk pomaga mu w tym zepsuty termo włącznik od wentylatora) a tak na poważnie gaz suszy troche bardziej bo spala się w wyższej temperaturze czy jakoś tak

z drugiej strony zaraz rząd nam umili w następnym roku i się okaże że gaz będzie tylko troche tańszy od benzyny i cała impreza przestanie sie opłacać

podaj mi pare danych (koszt instalacji LPG jakom musisz załorzyć, cene benzyny cene gazu) to oblicze po jakim przebiegu po zamontowaniu instalacji jeżdzenie na gazie zacznie się opłacać

[ Dodano: 2006-12-22, 01:10 ]
z robotą nie wiem, ale przykładowo koszty elementów
-wyciek oleju z silnika (prawdopodobnie uszczelka) zależy która uszczelka pod głowice z 50zł takie beznadzieje po 30zl ale się przepalają może być również simerring koła pasowego ze 20zł
-wyciek oleju ze skrzynki biegów też zależy skąd cieknie ale pewnie z półosiek 2x 20zł lub uszczelka wybieraka 40zł

el_kuchcik
05-01-2007, 10:42
Wszystke auta w polsce mają przaebieg 140-160 tyś - nie wierzysz, zajrzyj do dowaolnej auto giełdy to sie przekonasz - autentycznego przebiegu nie poznasz ale jednostki 1,1 to stare konstrukcje ktore wytrzymuje i 500tyś bez wiekszychg remontów...

Z tymi 500kkm to prędzej OHVki z mkI i mkII do połowy produkcji. Z końca mkII i reszta to już nie te same silniki (pod względem materiałów i technologii). Nawet w salonie Forda określili trwałość tej jednostki do 400kkm pod warunkiem poprawnej eksploatacji ...

pozdrawiam

Bonus
05-01-2007, 19:02
Wszystke auta w polsce mają przaebieg 140-160 tyś
bo teraz pewnie wszystkie auta w polsce pochodzą z niemiec przy tym wąłśnie przebiegu niemec postanawia pozbyć się swojego już niemodnego 15 letniego fiestuch codziennego użytku z silnikiem 1.1 który po przegrzaniu z dziewiczymi filtrami jest coraz to bardziej mulasty

Nawet w salonie Forda określili trwałość tej jednostki do 400kkm pod warunkiem poprawnej eksploatacji
pewnie na długich dystansach albo na hamowni czyli nie tam gdzie jest przeznaczony i użytkowany,
poprawna ekploatacja może być trudna kiedy mały silniczek z dużym przebiegiem i dużą chłodnicą oraz trzema panewkami nielubi się grzać i zapewniać ciepła potrzebnego do prawidłowego działania oleju oraz rozszerzenia temperaturowego pierścieni na cylindach

raferi
11-01-2007, 14:26
Bonus, :fcp1 Może raczej pomyśl o fiesi z silnikiem 1,3i. Masz 60KM, opłata za OC taka sama, jak za 1,1. Mam taką, rocznik '95, wersja "magic": szyber, 2pp, kontrola systemu hamowania (SCS), wspomaganie kierownicy...może coś opuściłem. Założyłem instalkę polskiej firmy "Elpigaz". Autko na gazie jedzie żwawiej, niż na benzynie. Instalacja ma własny komputer sterowania gazem, więc nic z benzyną nie ma prawa się popaprać, jak to niekiedy można przeczytać. Nie jest to moje pierwsze auto na gazie, poprzednim była astra 1,6 monowtrysk; teraz ma ją syn. Astra ma też instalację "Elpigaz". Koszt instalki, to 1700zł w pełnej konfiguracji. Startuje zawsze na benzynie; jest ustawiona temperatura cieczy chłodzącej, przy której samoczynnie przełączy się na gaz... i śmigasz! Moja przygoda z gazem zaczęła się w połowie lat 90-tych - wtedy gaz był po 60groszy; benzyna była wokół 1,80 - jeśli się nie mylę. Pozdrawiam!

Bonus
14-01-2007, 00:51
raferi, ja się tak własnie zastanawiałem ogólnie, nad druga fiestką mk3 szukałem czegoś z o wiele większym silniczkiem (żeby można się tym był pchac na dalsze trasy) i z pięcioma drzwiami (aby łatwo można się było zapakowac na tylną niczego sobie wygoną kanape)... ...no i kiszka... ...w internetowych ogłoszenaich znalazłem dwie sztuki,
jedna z 1.6 5500zł 130tyśkm
druga 1.8 z włoch za 4500zł tyle że trzeba do niej dokładać bo wiadomo co zostalo z wysoko obrotowego silnika 1.8 16V jak go naród o podobnej mentalności co polacy użytkował

zamiana 1.1 na 1.3 ma swoje plusy do 1.3 idze taka sama skrzynia ten sam wtrysk cały dolot chyba taką sama centralka koszty były by nie duże, jedyny minus to wałśnie to że jest to podobna konstrukcja co 1.1 nadal ma ten sam układ rozrządu więc z tego względu bardziej podobało by mi się 1.4 ale no cóż podaż modeli jak również samych silników niewielki

tomala 94
19-10-2008, 18:19
raferi, ja się tak własnie zastanawiałem ogólnie, nad druga fiestką mk3 szukałem czegoś z o wiele większym silniczkiem (żeby można się tym był pchac na dalsze trasy) i z pięcioma drzwiami (aby łatwo można się było zapakowac na tylną niczego sobie wygoną kanape)... ...no i kiszka... ...w internetowych ogłoszenaich znalazłem dwie sztuki,
jedna z 1.6 5500zł 130tyśkm
druga 1.8 z włoch za 4500zł tyle że trzeba do niej dokładać bo wiadomo co zostalo z wysoko obrotowego silnika 1.8 16V jak go naród o podobnej mentalności co polacy użytkował

zamiana 1.1 na 1.3 ma swoje plusy do 1.3 idze taka sama skrzynia ten sam wtrysk cały dolot chyba taką sama centralka koszty były by nie duże, jedyny minus to wałśnie to że jest to podobna konstrukcja co 1.1 nadal ma ten sam układ rozrządu więc z tego względu bardziej podobało by mi się 1.4 ale no cóż podaż modeli jak również samych silników niewielkimam pytanie,mam fieste 1.4 i chcialbym zalozyc gaz ale czy to sie oplaca? i jaka bedzie awaryjnosc silnika i reszty.

like_2008
19-10-2008, 18:26
o opłacalności musisz sam policzyć. Jak dużo jeżdzić i większe odcinki to jak najbardziej rocznie z 30000km. no i najważniejsze jak długo go zamierzasz trzymać. lpg zawsze się bedzie opłacać chodzi mi o różnice w cenie do bęzyny.

tomala 94
20-10-2008, 04:51
ja bede jezdzil okolo 12000 tysiecy rocznie,teraz place 340 zl za paliwo,mam nadzieje ze na gazie wyjdzie mnie taniej.

Bonus
20-10-2008, 19:58
raferi, ja się tak własnie zastanawiałem ogólnie, nad druga fiestką mk3 szukałem czegoś z o wiele większym silniczkiem (żeby można się tym był pchac na dalsze trasy) i z pięcioma drzwiami (aby łatwo można się było zapakowac na tylną niczego sobie wygoną kanape)... ...no i kiszka... ...w internetowych ogłoszenaich znalazłem dwie sztuki,
jedna z 1.6 5500zł 130tyśkm
druga 1.8 z włoch za 4500zł tyle że trzeba do niej dokładać bo wiadomo co zostalo z wysoko obrotowego silnika 1.8 16V jak go naród o podobnej mentalności co polacy użytkował

zamiana 1.1 na 1.3 ma swoje plusy do 1.3 idze taka sama skrzynia ten sam wtrysk cały dolot chyba taką sama centralka koszty były by nie duże, jedyny minus to wałśnie to że jest to podobna konstrukcja co 1.1 nadal ma ten sam układ rozrządu więc z tego względu bardziej podobało by mi się 1.4 ale no cóż podaż modeli jak również samych silników niewielkimam pytanie,mam fieste 1.4 i chcialbym zalozyc gaz ale czy to sie oplaca? i jaka bedzie awaryjnosc silnika i reszty.

przyjmijmy: cena instalacji LPG: 2000 zł; cena benzyny: 4,40 zł/l; cena gazu: 2,30; zużycie benzyzny (np po miescie) 7,5 litra/100? (nie wiem ile dokładnie tobie pali 1.4); zużycie gazu (np o 10% wieksze ale nie musi tak być) 8,25 l/100km
przebieg przy jakim zacznie sie zwracać to jakieś 14200km (bez wlicznei kosztów droższego przeglądu, bez uwzglednienia wzrostu cen paliw)

tomala 94
21-10-2008, 18:48
mi pali 8.2 na miescie,gaz za 1350 zl,ale zawsze tanszy ten gaz?!