Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Amortyzatory ,różnica diesel /benzyniak
daniellson 13-11-2013, 15:19 Witajcie
Mam problem z zawieszeniem ,a mianowicie objawia się to zbyt dużą wysokością przedniego zawieszenia .Stało się tak po wymianie sprężyn dedykowanych do wersji wyłącznie 1,6 lesjofors.Auto wygląda trochę kiepsko z zadartym przodem .Mój mech Mówi że się to powinno ułożyć ,jednak mi się wydaję ,że coś jest nie tak
Dodam ,że całe zawieszenie mam odrestaurowane ,wymienione wszystkie elementy ,jak w nowym .Dodam ,że rok temu kupiłem amory motorcrafta ,jednak sprzedający nie był pewny czy były do diesla czy benzyna ,czy to by miało jakieś znaczenie odnośnie wysokości zwiechy z przodu
Pozdowiak
andre_wj 13-11-2013, 15:34 U mojego brata w vectrze b po wymianie sprężyn przód też stał troche wysoko, ale po paru tygodniach opadł na normalną wysokość. Tak jak mówił mechanik, sprężyny muszą się ułożyć do obciążenia i pracy, więc nie przejmuj się, powinien opaść.
daniellson 13-11-2013, 16:16 U mojego brata w vectrze b po wymianie sprężyn przód też stał troche wysoko, ale po paru tygodniach opadł na normalną wysokość. Tak jak mówił mechanik, sprężyny muszą się ułożyć do obciążenia i pracy, więc nie przejmuj się, powinien opaść.
No tak ,mam nadzieję ,że zawieszenie siądzie ,jednak czytająć posty z podobnymi problemami mam powody ,aby się obawiać ponownych kosztów.
daniellson 14-11-2013, 15:48 Pozwoliłem sobie wrzucić fotkę ,jak to zawieszenie wygląda ,nos zadarty i twarde jak taczka .
Dodam,że zdjęcie było robione na lekkim spadku dlatego przód trochę przysiadł .Na równym jest gorzej
mutabatcz 16-11-2013, 09:02 Przerabiałem temat. Nic się nie ułożyło. Dopiero ponowna wymiana sprężyn załatwiła sprawę.
daniellson 16-11-2013, 10:25 Przerabiałem temat. Nic się nie ułożyło. Dopiero ponowna wymiana sprężyn załatwiła sprawę.
No właśnie też tak mi się widzi ,niech to szlag kupiłem lesjoforsy dedykowane tylko i wyłącznie do 1,6 benz i takie jaja .Sklep umywa ręce ,ewentualnie na gwarancję .Wszystko fajnie tylko mnie po kieszeni będzie biło demontaż -montaż ,a znając życie producent nie stwierdzi nieprawidłowości ,i co ponowny montaż ,jakieś jaja .
to najrozsądniej byłoby dać im jeszcze ze 3 tygodnie czasu na ułożenie się... przynajmniej koszt zero.
A jeśli one są przeznaczone do 1.6 diesla to niestety nie ułożą się.
daniellson 17-11-2013, 16:02 to najrozsądniej byłoby dać im jeszcze ze 3 tygodnie czasu na ułożenie się... przynajmniej koszt zero.
A jeśli one są przeznaczone do 1.6 diesla to niestety nie ułożą się.
Tak mam zamiar zrobić ,zresztą chyba na razie tak zostanie .Sprzedawca się zarzeka ,ze na pewno to są do 1,6 zetec na 1998r(były oryginalnie zapakowane i opisane ).Jednak tak się nie powinno dziać ,zawieszenie powinno od razu stać na właściwym poziomie .Przecież nowe auta w salonie nie mają dziobów zadartych jak motorówka
Bump: Przerabiałem temat. Nic się nie ułożyło. Dopiero ponowna wymiana sprężyn załatwiła sprawę.
Słuchaj Karol ,a ty jakie w końcu zamontowałeś te springi ,ża auto stanło poprawnie ,Czy przy wyższym zawieszeniu miałeś problemy z ukłądem kierowniczym ,powrót kierownicy na 0 itp
Z tymi fabrycznymi to słusznie stwierdziłeś, no właśnie.
Ale z drugiej strony, po klepaniu resorów widziałem wielokrotnie jak tył auta stał dęba a po paru kursach z ziemniakami doszedł do poziomu.
Tak że poczekaj jeszcze, daj im czasu.
Nie pamiętam czy pisałem o tym by robić zdjęcia po wymianie co tydzień i przy ew. reklamacji podpiąć.
daniellson 18-11-2013, 09:04 Z tymi fabrycznymi to słusznie stwierdziłeś, no właśnie.
Ale z drugiej strony, po klepaniu resorów widziałem wielokrotnie jak tył auta stał dęba a po paru kursach z ziemniakami doszedł do poziomu.
Tak że poczekaj jeszcze, daj im czasu.
Nie pamiętam czy pisałem o tym by robić zdjęcia po wymianie co tydzień i przy ew. reklamacji podpiąć.
No tak ,kiedyś w maluszku mi klepali i klapną po czasie ,poczekam i zobaczę co sie będzie działo mam 2 lata gwarancji.Jeden z forumowiczów napisał mi wiadomość ,że po pewnym czasie mu opadły ,tylko nie był w stanie podać jakiej marki były sprężyny .Lesjofors jest bardzo dobrym producentem i wątpię ,że opadnie zawias .Podejrzewam ,że zostały pomylone -zamienione u producenta ,lub w sklepie ,jednak zapierają się ,że to dedykowane do 1,6.Zobaczymy za miesiąc
Jak teraz czytam tego posta ,to trochę to komicznie brzmi he he
daniellson 19-11-2013, 16:38 W sumie nikt mi nie odpowiedział na kluczowe pytanie ,czy rodzaj amortyzatorów ma jakiś wpływ na wysokość zawieszenia !!!!!!!!!!!!!!!!! ,na twardość stopień tłumienia zapewne tak ,ale czy wysokość ,jak to jest ,np diesel /benzyniak
Tomaszstn 19-11-2013, 17:33 Raczej nie, jedyna różnica która mogła by mieć wpływ na wysokość to amortyzatory sportowe o skróconym skoku w stosunku do amorków do standardowego zawieszenia. Nie sądzę że akurat Ford stosuje 2 rodzaje amorków, do benzyny i do diesla inne, raczej też będą te same ;)
daniellson 19-11-2013, 19:33 Raczej nie, jedyna różnica która mogła by mieć wpływ na wysokość to amortyzatory sportowe o skróconym skoku w stosunku do amorków do standardowego zawieszenia. Nie sądzę że akurat Ford stosuje 2 rodzaje amorków, do benzyny i do diesla inne, raczej też będą te same ;)
Właśnie ,ze sprawa nie jest tak oczywista ,oryginalne amortyzatory mają podział praktycznie na wszystkie wersje ,MOżna to zobaczyć na stronie sklepu http://ewcar.pl/pl/c/Amortyzatory-i-elementy/1740
Tomaszstn 19-11-2013, 22:36 Bo to ściema producenta, w 99,9% jestem przekonany że to ten sam amortyzator, numery wprowadzane są po to aby rozróżnić wersje i roczniki, jeśli kupujesz zamienniki to wszędzie piszą że silnik nie ma znaczenia tylko ewentualnie nadwozie (odnośnie tylnych amorków ) a dla przednich brak różnic.
daniellson 19-11-2013, 23:13 Bo to ściema producenta, w 99,9% jestem przekonany że to ten sam amortyzator, numery wprowadzane są po to aby rozróżnić wersje i roczniki, jeśli kupujesz zamienniki to wszędzie piszą że silnik nie ma znaczenia tylko ewentualnie nadwozie (odnośnie tylnych amorków ) a dla przednich brak różnic.
No właśnie także mnie to zastanawia ,zamiennik sprężyny jest także praktycznie do wszystkich silników ,a lesjofors (pierwszy montaż forda )ma do każdej wersji osobny,o co tu kaman
Z tego co piszecie to wnioskuję ,że nie ma podziałów na amortyzator DIESEL-BENZYNA wsio radno
mutabatcz 23-11-2013, 09:58 Tak mam zamiar zrobić ,zresztą chyba na razie tak zostanie .Sprzedawca się zarzeka ,ze na pewno to są do 1,6 zetec na 1998r(były oryginalnie zapakowane i opisane ).Jednak tak się nie powinno dziać ,zawieszenie powinno od razu stać na właściwym poziomie .Przecież nowe auta w salonie nie mają dziobów zadartych jak motorówka
Bump:
Słuchaj Karol ,a ty jakie w końcu zamontowałeś te springi ,ża auto stanło poprawnie ,Czy przy wyższym zawieszeniu miałeś problemy z ukłądem kierowniczym ,powrót kierownicy na 0 itp
Ja nie chciałem generować dodatkowych kosztów i zamówiłem używki z netu założyłem i śmigają. Samochód stoi jak powinien. Przy poprzednich sprężynach jak auto stało wyżej to żeby jechać prosto musiałem mieć dość mocno skręconą kierownicę więc zrobiłem zbieżność i było ok. Po wymianie już zbieżności nie musiałem robić wszystko ok. Aha tamte springi strasznie dobijały na nawet malutkiej dziurce. Zero komfortu.
daniellson 24-11-2013, 14:41 Ja nie chciałem generować dodatkowych kosztów i zamówiłem używki z netu założyłem i śmigają. Samochód stoi jak powinien. Przy poprzednich sprężynach jak auto stało wyżej to żeby jechać prosto musiałem mieć dość mocno skręconą kierownicę więc zrobiłem zbieżność i było ok. Po wymianie już zbieżności nie musiałem robić wszystko ok. Aha tamte springi strasznie dobijały na nawet malutkiej dziurce. Zero komfortu.
No tak ,tylko teraz powiedz jakie to mają być ,jakie oznaczenia ,jakie kolory .Bo tych rodzajów już nie mogę zliczyć ,straszny chaos .Powiem ,że po tygodniu te lesjoforsy się trochę uklepały jednak są mało komfortowe ,zobaczę jeszcze trochę może się coś poprawi.
jaho2000 24-11-2013, 17:14 NIe ma podziału amorów ze względu na silnik. Tylo kwestia hb,sedan vs kombi. Róznica jest tylko w tylnych spręzynach. Zielone paski to benzyna, a niebieskie to diesel. Przerabiałem w tym mcu ten temat dzwoniąc po ASO i Ford Polska :)
może jednak ma znaczenie jaki amortyzator, ze względu na masę silnika jest różna charakterystyka pracy amortyzatora jak i sprężyn
daniellson 24-11-2013, 19:18 NIe ma podziału amorów ze względu na silnik. Tylo kwestia hb,sedan vs kombi. Róznica jest tylko w tylnych spręzynach. Zielone paski to benzyna, a niebieskie to diesel. Przerabiałem w tym mcu ten temat dzwoniąc po ASO i Ford Polska :)
No to muszę Ci powiedzieć ,że jest co najmniej 4 rodzaje sprężyn ,także mieszanie kolorów niebieski z zielonym itp nawet białe paski występują -jakieś testowe) ,dodatkowo wersja trend oraz kit obniżający zawieche .Mam znajomego w ASO i mówił mi ,że amory także są niby do różnych wersji ,ale podejrzewają ,że to tylko taki chwyt marketingowo-serwisowy.
Samek_88 01-09-2020, 13:12 Witam Was serdecznie. Może mi ktoś potwierdzić / zaprzeczyć, czy w Focusie MK1 wszystkie amortyzatory przednie są takie same, bez względu na rodzaj nadwozia czy silnik. Tylne, wiadomo są inne w HB i kombi. Mam okazję kupić oryginał Ford, jednak w opisie pisze, że są przeznaczone do kombi 1.8 diesel. Mój mechanik twierdzi, że w wszystkich Focusach MK1 przednie są takie same. Dziękuję za odpowiedzi.
Wg mnie amory przód są takie same. Sprężyny inna twardość
Danielo_82 01-09-2020, 14:12 Oczywiście że inne.
https://ford.7zap.com/pl/car/42/no/0/1641/15974/69806/#18124A
Oczywiście że inne.
https://ford.7zap.com/pl/car/42/no/0/1641/15974/69806/#18124A
A teraz wyjaśnij nam czym się one różnią. Chodzi o budowę. Czy z kombi nie spasuje do HB
Sluchamy
Danielo_82 01-09-2020, 15:40 Niczym. Ford specjalnie zrobił kilkanaście wersji żebyś miał się nad czym zastanawiać.
Aha. No ale napisałeś że inne.
Spoko
luckyboy 01-09-2020, 16:17 Że względu na masę mają większą siłę tłumienia te do diesla.
No i gęstość oleju gazu :D
Samek_88 01-09-2020, 18:19 To w sumie dalej nie wiem :roll::roll: na 99 procent aukcji na allegrogo wszystkie przednie amorki są dedykowane do wszystkich typów nadwozia i silników.....
i takie kupiłem, zamontowałem, jeżdzę od 5 lat
ale muszę się w końcu zgłębić w tą gęstość oleju w gazie :)
Samek_88 01-09-2020, 19:37 Wszystko w temacie :) bardzo dziękuję Wam za pomoc. Choć... może byście mi jeszcze podpowiedzieli, jakie sprężyny do tego dobrać. Wiem, że Lesjofors, ale wcześniej w wątku wyczytałem, że dedykowane do 1.6 HB za wysoko podniosły auto. Ktoś ma jakieś doświadczenie/numery. Z góry jeszcze raz dziękuję 😁👍
tak, tu uważaj żeby nie z dizla bo i twarde i podnoszą auto
|
|