Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Szarpanie, check engine itp.


smuk
16-11-2013, 13:12
Witam. Focus MK2, 1.6 Ti-VCT bez gazu. Czasami podczas jazdy było czuć szarpnięcia, ale żadna kontrolka się nie paliła. Szarpało raczej na 3, 4 i 5 biegu. Na 1 i 2 nie było tego czuć. No i nie było to regularnie, czasami szarpało czasami nie. Ostatnio w czasie jazdy szarpło i zapalił się check engine. Nie czułem spadku mocy itp. Po kilku odpaleniach check engine zgasł, i od tego czasu nie czuję, żeby autko szarpało. Zapomnieć o problemie czy raczej przyjrzeć się temu bardziej ?
Na pewno wymienię niedługo świece. Czy przewody/cewka też mogą być przyczyną ? Ale wtedy chyba szarpałoby cały czas?
A co z checkiem ? Muszę jechać gdzieś pod komputer żeby skasować jakieś błędy, czy jeśli check zgasł to jest ok? Sory za takie pytania, ale mam focusa dopiero od 2 tygodni i nie ogarniam jeszcze co i jak ;)

michup5
16-11-2013, 15:03
Przede wszystkim przyda się podpięcie auta pod kompa, ciężko wróżyć z fusów.

Sprawdź czy nie stoi woda w świecach- problem wynika z przeciekających spryskiwaczy lub obfitego deszczu i wilgoci. W drugiej kolejności kable, świece, cewka. Ew zatankuj lepsze paliwo i obserwuj.

smuk
17-11-2013, 12:05
Dzięki za odpowiedź.
Sprawdzę, czy nie ma wody na świecach jak mówisz.
Co do paliwa, właśnie to szarpanie i check wystąpiło niedługo po tankowaniu więc może to być przyczyną, chociaż teraz znowu tankowałem na tej samej stacji, a szarpania na razie nie ma...
A czy po tym, jak świecił się check, ale już się nie pali, zostały w pamięci jakieś błędy, które trzeba skasowac ??

piters619
18-11-2013, 16:33
Witam. U mnie było podobnie. Sprawdź cewkę zapłonową, po podpięciu pod kompa powinno pokazać błąd cewki.Koszt nowej około 300 zeta.

smuk
09-12-2013, 18:52
Problem wrócił. Podjechałem dzisiaj do diagnosty, odczytał takie błedy:
Niskie napięcie sterowania cewki zapłonowej.
Nieregularne przerwy w zapłonie.
Czy to ewidentnie wskazuje na cewkę zapłonową ? Diagnosta powiedział, że na 90% tak.
Wymieniłem przewody i świece, niestety nie pomogło.
Po skasowaniu błędów, samochód cały dzień jeździł dzisiaj prawidłowo, bez szarpania itp.
Wymieniać tę cewkę?
Samochód jest mi potrzebny, a czasami po odpaleniu jakby nie pali na wszystkie cylindry, czasami w czasie jazdy jest ok, za chwilę znowu jakiś cylinder nie pali i samochód słabnie, trochę strach wyprzedać i jeździć takim autem.
Dodam, że wody w świecach nie ma, a spryskiwacze nie przeciekają bo są z uszczelką.

piters619
09-12-2013, 20:23
Ja miałem tak samo.Check engine raz się zapalała raz gasła, wymieniłem cewkę i problem zniknął. Tylko że od kilku dni robi to znowu a minęły ze 3 miesiące od wymiany. Nie wiem czy to taki badziew ta cewka czy to coś innego:(

smuk
09-12-2013, 20:33
Z jakiej firmy cewkę kupiłeś ? Ile kosztowała ?

piters619
09-12-2013, 20:50
nie wiem mechanik kupował. Kosztowała chyba 250 zł, ale to znajomy mechanik. Może wsadził jakieś g.. i się posypała, ale nowa była.Teraz nawet nie mam gdzie się pod kompa podpiąć żeby to sprawdzić. Wtedy po podpięciu komputera wyskakiwał błąd cewki czy wypadanie zapłonu.

michup5
09-12-2013, 20:54
Z polecanych, poza oryginałem, to na pewno Beru, ew. NGK. Bosch podobno do d.

smuk
10-12-2013, 19:42
Takie ceny?
Bylem dzisiaj w sklepie, 130zł z Boscha, cos mi tu nie pasuje.
Mam nadzieje, ze dobra mi zamowili..

piters619
10-12-2013, 21:36
Mam nadzieje, ze dobra mi zamowili..
Są dwa rodzaje wtyczek, prostokątna i owalna.Ceny też różne.
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/1.6-Duratec-Zetec-SE-16V/2301
Do mojego była ta prostokątna, poza tym to nie wiem czym innym te cewki się różnią.Pomijając cenę i producenta.Poza tym u mnie znów jedzie dobrze nic nie szarpie kontrolka się nie zapala.Czary jakieś?

Bump:

smuk
11-12-2013, 19:23
Również miałem prostokątną wtyczkę.
Tak jak pisałem, Bosch, 130zł. Dzisiaj wymieniłem, przed wymianą szarpało, po wymianie jak narazie ok.
Zobaczymy, mam nadzieję, że już bedzie dobrze :)

smuk
09-01-2014, 19:25
Problem częsciowo powrócił. Tzn. pojawia się i znika.
Czasami, nieregularnie, auto zaczyna szarpać, czuć to najbardziej pomiędzy 70-80km/h. Od czasu do czasu zapali się check. Po pewnym czasie zniknie, i auto znowu nie szarpie. Na komputerze pokazuje niby błąd cewki.
Możliwe, że nowa cewka też już pada? Po miesiącu, niespełna 1000km ?
Z tą starą był jeszcze taki problem, że na biegu jałowym auto prawie gasło, nie chodziło na jeden cylinder, teraz w tej kwestii jest ok, auto trzyma dobre obroty, jedzie, tylko to szarpanie przy przyspieszaniu.
A może to wina czego innego ? Np. filtry, mogą powodować takie objawy? Bo tak szczerze po zakupie jeszcze ich nie wymieniałem, ale autko bardzo zadbane więc nie sądzę, żeby były jakieś bardzo stare.

marcinpl3
10-01-2014, 22:49
Witam, miałem podobnie, auto szarpało, choć nie zawsze, najbardziej wyczuwło sie to na 3 i 4 biegu, check engine zapalił się pózniej zniknął, ponownie się zapalił, pojechałem do mechanika, "wyszła" cewka zapłonowa, została wymieniona i do tego jeszcze świece i problem zniknął.

smuk
11-01-2014, 14:56
Wymieniłem świece, kable, cewke, ale dzisiaj chyba w końcu znalazłem przyczynę, po umyciu auta.
Mam spryskiwacze z uszczelkami, wiec myslalem, że nie przeciekają.
Ale dzisiaj od razu po umyciu zajrzałem pod maskę i faktycznie, w świecach stała woda.
Jeden spryskiwacz trochę przecieka. Teraz myślę, co z tym zrobić. Założyc matę wygłuszającą na maskę ??

paxon
11-01-2014, 16:26
uszczelnij(przyklej) spryskiwacze do maski silikonem

smuk
11-01-2014, 19:03
Nie odejdzie lakier od tego?
Slyszalem, że silikon może powodować odparzenia lakieru.

kalaschny
11-01-2014, 19:38
Jeśli problem by nie ustał przyjrzyj się wtyczce, która wchodzi do cewki, w niej często występują problemy, tzn u mnie wyrwał/ułamał się jeden z kabelków i nie stykał dobrze,

cewka też mi kiedyś padła więc również wymieniałem :)

paxon
12-01-2014, 06:09
zamiast silikonu możesz użyć kleju montażowego np. taki jak stosują do wklejania szyb w samochodach.

smuk
14-01-2014, 17:09
Dzisiaj sucho, w świecach nie było wody, a znowu pare razy szarpło :(
Przyglądalem się tej wtyczce, ale nie widze tam nic niepokojącego, chociaz nie podobają mi sie te przewody, bardzo naprężone,zwlaszcza ten ostatni, praktycznie jest rownolegly do wtyczki. Ale dziwi mnie, ze to szarpie tylko tak między 70-80 km/h od 3 biegu w góre :/
Juz nie wiem co to może być...

smuk
16-01-2014, 18:44
Refresh.

Ketling
17-01-2014, 17:20
Witam. Focus MK2, 1.6 Ti-VCT bez gazu. Czasami podczas jazdy było czuć szarpnięcia, ale żadna kontrolka się nie paliła. Szarpało raczej na 3, 4 i 5 biegu. Na 1 i 2 nie było tego czuć. No i nie było to regularnie, czasami szarpało czasami nie. Ostatnio w czasie jazdy szarpło i zapalił się check engine. Nie czułem spadku mocy itp.

Mam to samo tylko w Fusionie jak na razie wymieniłem świece, zrobiłem badanie na kompie i wyszło mi,że niestety katalizator zakończył żywot ...

smuk
19-01-2014, 16:48
Ewidentnie są problemy z zapłonem.
Podejrzewam, że znowu mi cewka padła, po miesiącu. Wczoraj Przejechałem 30km bez kłopotu, dzisiaj szarpie, gaśnie, nie da się jechać. Mogę oddać cewkę na gwarancji, ale nie wiadomo czy ją uznają, jak padła z winy samochodu. Ma ktoś schemat instalacji zapłonowej w tym aucie? Przeglądałem przewody idące z cewki, wtyczki, itp. i nie ma nic podejrzanego, już nie mam pojęcia co robić.
Na kompie pokazuje błąd cewki zapłonowej, tylko zastanawia mnie, co je uszkadza.
Ładowanie mierzyłem, jest prawidłowe, 14,4V na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami.

smuk
20-01-2014, 19:25
Dzisiaj sie wkurzyłem i rozkopałem połowię wiązki, od cewki do tej szerokiej wtyczki ECU. Przewody są dobre. I chyba faktycznie problem leży w tej wtyczce do cewki. Odpalilem silnik, chodził jak traktor na dwa gary. Poruszałem wtyczką od cewki, i o dziwo zaskoczył. Znowu poruszałem, zaczął przerywać. Przewody siedzą w tej wtyczce dobrze, tylko wtyczka ma lekki luz w gnieździe w cewce.
Teraz pytanie, co z tym zrobić ? Chciałem podoginać styki w tej wtyczce, ale raczej nie ma takiej możliwości już.

michup5
20-01-2014, 20:27
No to pozostaje Ci szukać takiej samej wtyczki na znanym portalu aukcyjnym bądź nowej w ASO, o ile można takową dostać. Może jedź do dobrego elektryka i niech obejrzy, może coś doradzi.

smuk
27-01-2014, 16:44
Udało mi się rozwiązać problem.
Jednak powodem była....wtyczka od cewki.
Faktycznie gdzieś nie łączyła i powodowała, że samochód tak wariował.
Metalowym szpikulcem na siłę poodginałem styki w niej, i samochód od tygodnia chodzi tak jak powinien, check nie świeci.
Okazało się również, że poprzednia cewka też była dobra, a to, że po wymianie samochód chodził dobrze to zbieg okoliczności, może przy wymianie poruszałem wtyczką i jakiś czas chodziło.
Sam nie dowierzam, że to taki banał.