Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Temperatura silnika 2,0TDCI 76-87 stopni za niska ?


ingenieur28
21-11-2013, 17:37
Witam,
Auto posiadam od roku (kupione z przebiegiem 138 tys) i zauwazylem od poczatku ze w czasie normalnej jazdy wskazowka temperatury osyculuje w granicach 75-85 stopni, tylko w czasie jazdy w korku po miescie osiaga temp. 89 stopni. Widac to tez na filmiku gdzie koles pokazuje spalanie tzn u mnie wyglada to podobnie: http://www.youtube.com/watch?v=AohR6oT3jdc
Pytanie jest takie czy to jest normalne? A moze szkodliwe dla auta? Co ewentualnie moze nie dzialac?
Zawsze slyszalem ze temp powinna byc caly czas w okolicach 90 stopni. Dodam ze auto nagrzewa stosunkowo szybko, tzn po 3-4km temperatura rosnie do 85 stopni i pozniej spada na 76 i znow rosnie do 85 i tak w kolko. Wyglada to tak jakby wskazowka wskazywala moment wlaczania, pracy i wylaczania sie obiegu chlodzacego. Tylko pytanie czy wskazowka rzeczywiscie powinna wskazywac zmiane temp o kazdy jeden stopien? I czy termostat powinien sie otwierac juz przy 85 stopniach?
Firmowym autem jak jezdze VW Touran i widze ze tam wskazowka stoi ciagle pionowo (90°C), chociaz nie wydaje mi sie zeby tam byla idelanie caly czas temp 90 stopni...
Auto o ktorym mowa to Focus 2, 2.0TDCi, 136PS, DPF rocznik 2007 komb, przebieg 164tys.
Z gory dziekuje za odpowiedzi!

RobekK4
22-11-2013, 06:31
Wszystkie znane mi fordy mają tak, że wskazówka temp nie dochodzi do połowy skali, lecz wskazuje niecałe 90 st. Było już sporo napisane na ten temat - poszukaj na forum. Co do Twoich objawów, to najprawdopodobniej masz uszkodzony termostat - zacząłbym od wymiany tegoż.

mtl
22-11-2013, 07:59
...temperatura rosnie do 85 stopni i pozniej spada na 76 i znow rosnie do 85 i tak w kolko.

Jeżeli te wahania występują podczas jazdy mniej więcej ze stałą prędkością to pomacaj termostat. Jeżeli natomiast wygląda to tak: jedziesz - temperatura niższa, stoisz w korku/pod światłami itp. - temperatura wyższa, to jest to w 100% normalna sprawa. W fordach rzeczywiście wskazówka prawie na środku to norma.

Z tą temperaturą 90 stopni to też nie tak do końca prawda. Wciśnij na manetce kierunku przycisk funkcyjny i trzymając wciśnięty włącz zapłon i uruchom silnik. Auto wejdzie w tryb serwisowy i jedną z opcji do wyświetlenia będzie dokładna temperatura. Pojeździj trochę i popatrz jak się zmienia.

Gring
24-11-2013, 15:56
ingenieur28 falowanie temperatury silnika może wskazywać na niesprawność termostatu. Temperatura powinna być niezmienna w trasie i prawie niezmienna w korku.

rafalg
25-11-2013, 07:56
U mnie przy 1.6 TDCi wskazówka nigdy nie dochodzi do połowy skali nawet przy upałach w lecie. Natomiast w zimie przy dużych mrozach wykonuje dość spore wahania w przypadku postoju na światłach a jazdą. Posiadam również Fiestę 1.4 TDCi gdzie zachowanie jest bardzo podobne. Także w przypadku diesla to chyba jest norma.

void-tech
25-11-2013, 09:03
Odkąd mam sprawny silnik, to wskazówka temperatury motoru po pewnym czasie pracy raczej oscyluje między 75-90'C. Biorąc pod uwagę stare prawidła odnośnie "analogowych" wskaźników, "pion" to optimum. A że do pionu nieco zawsze mi brakuje - w przypadku temperatury - nie ma co narzekać. Jak na razie moje obserwacje dotyczą lata/jesieni. Jak będzie zimą, się zobaczy.

damiasek
25-11-2013, 11:05
ingenieur28 falowanie temperatury silnika może wskazywać na niesprawność termostatu. Temperatura powinna być niezmienna w trasie i prawie niezmienna w korku.

Pod warunkiem że silnik produkuje wystarczającą ilość ciepła, niestety (a może "stety" ;) ) diesel ma wyższą sprawność i na dodatek na wolnych obrotach pracuje z dużym nadmiarem powietrza. W związku z tym jak jest zimno i ma sprawny i całkowicie zamknięty termostat to małym obiegiem też można go wychłodzić włączając ciepły nawiew. Stąd też różne patenty nie stosowane w silnikach benzynowych w postaci podgrzewaczy płynów chłodzących czy też więcej i szczelniejsze osłony komory silnika.

ghostline
07-02-2014, 17:56
witam,
miałem podobny objaw, na sieci jest sporo postów z informacją że to typowe dla diesla i dla tego silnika. Nic bardziej mylnego, wymieniłem termostat. Po wymianie jeżeli wskazówka dojdzie do prawie 90 (na oko pewnie to 87) czyli silnik się nagrzeje, to już sie nie rusza (nawet przy-10), wcześniej potrafiła spać tak jak piszesz do 76 stopni. Termostat dość drogi: zamiennik 180 zł

ukiuki
31-03-2014, 21:06
Witam podpinam sie pod temat bo chodzi o temperaturę silnika ale od innej strony. Dziś wykonałem małe pomiary przez obd i co się okazało. Temperatura z kompa jest całkowicie inna niż na wskaźniku na desce. Przykład.
Zapalam silnik - temperatura otoczenia 18C - garaż , komp podaje 7C:shock: jedziemy po kilku kilometrach wskazówka analogowa ok 90C - czyli tak jak w fordach, na kompie 65C. Jedziemy dalej trasa 10km wskazówka od połowy drogi na 89C a komp 73C, koleje 10km - nic się nie zmienia- komp podaje 73-75C. Zmieniam program i podaje 164 w farenheightach- czy jak to się pisze czyli ok 73C.:shock: Czy to jest normalne i w czym problem??

DjLeo
31-03-2014, 22:57
Witam podpinam sie pod temat bo chodzi o temperaturę silnika ale od innej strony. Dziś wykonałem małe pomiary przez obd i co się okazało. Temperatura z kompa jest całkowicie inna niż na wskaźniku na desce. Przykład.
Zapalam silnik - temperatura otoczenia 18C - garaż , komp podaje 7C:shock: jedziemy po kilku kilometrach wskazówka analogowa ok 90C - czyli tak jak w fordach, na kompie 65C. Jedziemy dalej trasa 10km wskazówka od połowy drogi na 89C a komp 73C, koleje 10km - nic się nie zmienia- komp podaje 73-75C. Zmieniam program i podaje 164 w farenheightach- czy jak to się pisze czyli ok 73C.:shock: Czy to jest normalne i w czym problem??

Całkowicie normalne, u mnie wygląda to tak:

51244

Zawsze tak samo po rozgrzaniu, żadne zmiany temperatury.

Bump: Nie wiem tylko dlaczego nie jest to taka sama temperatura. Może to 2 różne czujniki. Oleju i silnika. Olej automatycznie cieplejszy. A tak kombinuje :)

Harisonl
01-04-2014, 05:14
Potwierdzam mam tak samo. I jak by tego bylo malo tryb eco mode informuje mnie ciagle 80% jazda z zimnym silnikiem kiedu ja robie ciagle trasu 60 km w jedna syrone do pracy.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

DjLeo
01-04-2014, 08:56
Potwierdzam mam tak samo. I jak by tego bylo malo tryb eco mode informuje mnie ciagle 80% jazda z zimnym silnikiem kiedu ja robie ciagle trasu 60 km w jedna syrone do pracy.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Co to jest ten ecomode? U mnie chyba nic takiego nie występuje.

Harisonl
01-04-2014, 10:10
Tryb informujacy kierowce o tym czy jezdzi ekonomicznie. Jezeli nie masz tego wlaczonego to poszukaj na forum w postach o elmconfigu

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

DjLeo
01-04-2014, 10:21
Tryb informujacy kierowce o tym czy jezdzi ekonomicznie. Jezeli nie masz tego wlaczonego to poszukaj na forum w postach o elmconfigu

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

No to już mam 2 rzeczy do włączenia. Nie działa mi zielona strzałka, jak również ten własnie tryb eco. Pytanie czy da się to w ogóle włączyć. Ale fakt, faktem mam starszy rom zegarów. No trzeba się tym zająć, bo to nie głupie jest. Nie wiem tylko czy aby na pewno mogę to włączyć.

tedi_k
01-04-2014, 10:28
...Nie wiem tylko czy aby na pewno mogę to włączyć.

Wymagany ROM min 508. "Zielonej strzałki" na 95% nie da się włączyć (działa w silnikach econetic oraz 2.0tdci w Kugach po 2009). EcoMode włącza się i działa bez problemu (na nowym sofcie zegarów).

DjLeo
01-04-2014, 10:32
Wymagany ROM min 508. "Zielonej strzałki" na 95% nie da się włączyć (działa w silnikach econetic oraz 2.0tdci w Kugach po 2009). EcoMode włącza się i działa bez problemu (na nowym sofcie zegarów).

Dzięki ;) Czyli mam strzałkę, zapala się w teście, ale nie można jej użyć do nieczego :) Super :)

Ale ten tryb eco chętnie bym uruchomił. Mógłbyś podrzucić link jakiś do tego, bo coś nie mogę namierzyć. W ogóle czytałem na forum, że trzeba przerobić elma, a ja się zastanawiam nad elmem na BT :/. Zastanawiam się czy ten na BT też jest w stanie wszystko zrobić.

Harisonl
01-04-2014, 11:55
Jeżeli chcesz kupic interfejs to tylko taki sprawdzony i gotowy do przerobienia. http://mari.pl/interfejsy-interfejs-diagnostyczny-typu-elm-327-ver-1-4-b/p,175403

DjLeo
01-04-2014, 12:14
Jeżeli chcesz kupic interfejs to tylko taki sprawdzony i gotowy do przerobienia. http://mari.pl/interfejsy-interfejs-diagnostyczny-typu-elm-327-ver-1-4-b/p,175403

a taki by się nie sprawdził?

http://allegro.pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4091517925.html

Ten co podałeś nie jest przerobiony pod elconfiga (ms can bodajrze). W moim linku jest już przełącznik.

Radek27
01-04-2014, 13:47
a taki by się nie sprawdził?

http://allegro.pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4091517925.html

Ten co podałeś nie jest przerobiony pod elconfiga (ms can bodajrze). W moim linku jest już przełącznik.

z opinii użytkowników forum podobno nie działa pod ELMCONFIG mimo zapewnień sprzedającego

DjLeo
01-04-2014, 14:07
z opinii użytkowników forum podobno nie działa pod ELMCONFIG mimo zapewnień sprzedającego

Jakiś link? Na wątku na tym forum parę osób ma i podobno jest ok. Gdzieś czytałem, że nie na każdym lapku działa.
Ja to w ogóle nie kumam o co w tym chodzi. Różne chipy, różne wersje programu, do różnych modeli. Masakra. :/

Bump: Ten jest ciekawy, ale drogo http://viaken.pl/pl/interfejs-obdlink-mx-bluetooth-na-stn1170.html i nie wiadomo czy działa dobrze z elmconfigiem.

Radek27
01-04-2014, 14:53
Jakiś link? Na wątku na tym forum parę osób ma i podobno jest ok. Gdzieś czytałem, że nie na każdym lapku działa.
Ja to w ogóle nie kumam o co w tym chodzi. Różne chipy, różne wersje programu, do różnych modeli. Masakra. :/

Bump: Ten jest ciekawy, ale drogo http://viaken.pl/pl/interfejs-obdlink-mx-bluetooth-na-stn1170.html i nie wiadomo czy działa dobrze z elmconfigiem.

Wspomniany kabelek jest na chipie STN1110 i w Elmconfig nie działa w trybie MS-can bo sam program nie jest przystosowany do tego interfejsu czyli do Stn1110 i czyta go jako STN1170 firma viakena ma też interfejs na STN1170 za 399zł ale jest on na BT a musi być USB bo przez BT nie wgrasz oprogramowania do sterownika czy zegarów gdyż BT jest nie stabilne

tu masz link do postu
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054&page=87

DjLeo
01-04-2014, 15:06
Wspomniany kabelek jest na chipie STN1110 i w Elmconfig nie działa w trybie MS-can bo sam program nie jest przystosowany do tego interfejsu czyli do Stn1110 i czyta go jako STN1170 firma viakena ma też interfejs na STN1170 za 399zł ale jest on na BT a musi być USB bo przez BT nie wgrasz oprogramowania do sterownika czy zegarów gdyż BT jest nie stabilne

tu masz link do postu
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054&page=87

Dzięki za informacje, no ten wątek to ja już czytam i czytam, gdzieś do 25 strony doszedłem dopiero :). Czyli co lepiej nabyć starszy interfejs i go przerobić? A gdzieś już przerobiony można gdzieś nabyć?

A może ten za 399zł nie jest taki zły na BT. Może ktoś to już testował. Starsze wersje może sobie nie radzą. Bo generalnie chciałbym takie rozwiązanie abym mógł jednak mieć go przy sobie w trasie czy coś. Stały monitoring by się przydał (na Androida). Choć dla paru rzeczy wydać 400zł to trochę przerost formy nad treścią.

A co sądzisz do takiej zwykłej diagnozy (wożenia w aucie) taki tani interfejs + program na Andku?

np. coś takiego - link (http://allegro.pl/interfejs-elm-327-obd2-diagnostyka-bluetooth-i4029965440.html)

A do grzebania klasyczny interfejs i sprawdzony przez userów.

Radek27
01-04-2014, 21:41
Najlepszy by był taki na STN1170 z USB ale w Polsce jeszcze nie występuje, sam bym sobie taki kupił ;)
na dzień dzisiejszy najlepszy i sprawdzony jest ten firmy mari za 65zł jest wolniejszy od tego STN1110 ale działa na MS i HS-can, a do zabawy na androidzie można sobie kupić taki na BT będziesz miał wtedy podgląd parametrów silnika w czasie jazdy na telefonie lub tablecie

DjLeo
01-04-2014, 21:43
Najlepszy by był taki na STN1170 z USB ale w Polsce jeszcze nie występuje, sam bym sobie taki kupił ;)
na dzień dzisiejszy najlepszy i sprawdzony jest ten firmy mari za 65zł jest wolniejszy od tego STN1110 ale działa na MS i HS-can, a do zabawy na androidzie można sobie kupić taki na BT będziesz miał wtedy podgląd parametrów silnika w czasie jazdy na telefonie lub tablecie

Z tego co widzę, to jest tylko ten STN1170 ale na BT dostępny. Czyli kicha. Faktycznie lepiej kupić sprawdzony.

ingenieur28
02-04-2014, 16:12
Z tą temperaturą 90 stopni to też nie tak do końca prawda. Wciśnij na manetce kierunku przycisk funkcyjny i trzymając wciśnięty włącz zapłon i uruchom silnik. Auto wejdzie w tryb serwisowy i jedną z opcji do wyświetlenia będzie dokładna temperatura. Pojeździj trochę i popatrz jak się zmienia.
W trybie serwisowym wygladalo to u mnie dzisiaj nastepujaco:
zimny silnik przed uruchomienie temp. na wyswietlaczu 18°C - po wejsciu w tryb serwisowy 64 (auto stalo w garazu ponad 8 godzin)
77°C wskazowka - wyswietlacz w trybie serwisowym 114
85°C wskazowka - wyswietlacz w trybie serwisowym 119
89°C wskazowka - wyswietlacz w trybie serwisowym 124
Gdy wskazowka temperatury zmieniala polozenie (u mnie podczas jazdy zmienia sie od 77 do 89°C i spowrotem) to temperatura na wyswietlaczu rowniez sie zmieniala do wartosci podanych powyzej.
Co to za jednostki sa na wyswietlaczu w trybie serwisowym? Bo roznica miedzy wskazowka a wyswietlaczem zawsze wynosi okolo 35 (ciezko dokladnie okreslic czy wskazowka wskazuje 76 czy 77 stad moze male roznice). Bo chyba nie stopnie Celsjusza :) A jesli tak to skad to przeklamanie o 35...? Wie ktos w ktorym miejscu jest mierzona ta temperatura podawana na wyswietlaczu w trybie serwisowym?

DjLeo
02-04-2014, 20:34
Całkowicie inne wartości Ci podaje jak innym. Ale może dla każdego modelu jest inaczej. W FF 2 FL jest 89/73. Najbardziej zbliżona wartość 90stopni i 73 to skala według Réaumur'a, Wychodzi prawie idealnie tyle. Pytanie po co by ktoś używał tej skali w trybie serwisowym. Nie wiem, zagadka dalej nie wyjaśniona.

Bump: Dziwi mnie jedynie ta Twoja zmiana temperatury. Tak nie powinno być. Temperatura powinna się utrzymywać na równym poziomie. No chyba, że Ci się wentylator uruchamia. Ale to by też było bez sensu.

piter!!!
20-04-2014, 10:41
Jaka jest właściwa temp silnika pokazywana przez wyświetlacz cyfrowy w trybie test zegarów?
U mnie na zimnym silniku pokazuje 58 st a na całkowicie rozgrzanym prawie 250. Czy to są prawidłowe wskazania? Czy mógłby ktoś spawdzic wskazania na zimnym silniku, w trybie test zegarów?
Pozdrawiam

DjLeo
21-04-2014, 14:51
No i u mnie występuje ten problem co u kolegów. Na początku zawsze było ok. 89 stopni, a na wyświetlaczu 73. A teraz, co ciekawe, mam zawsze taka samą temperaturę i na wyświetlaczu i na zegarkach. Aż jestem zdziwiony. Temperatura nigdy nie przekracza ok. 85 stopni. W normalnej jeździe waha się w okolicach 75. Dziwna sprawa. Mam subiektywne odczucie że to po aktualizacji softu zegarów tak jest. Ale pewności nie mam. Autko jeździ bez problemów. Czy może też mi termostat nawala?

tonybcc
01-07-2014, 21:03
Witam, szukam kabla diagnostycznego do focusa mk2 2007 1.6 tdci.
czy ten bedze ok http://allegro.pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4358839766.html ?
czy moze brac ten od mari http://mari.pl/interfejsy/c,43242,1 ?
a takie cudo http://allegro.pl/elm327-2014-v1-5-usb-cd-interfejs-obd2-i4371669411.html ?

DjLeo
01-07-2014, 22:32
Nie ten wątek, zresztą było. Ale ok, bierz Mari, sprawdzony i działa.

A wracając do tematu, czy ktoś rozwiązał problem z tym wskazaniem temperatury? U mnie cały czas 75stopni. A kiedyś było non stop prawie 90stopni.

tedi_k
01-07-2014, 22:35
Na takie przypadłości zwykle pomaga wymiana termostatu. W moim 2.0TDCi też mi temperatury nie trzymało, to wymieniłem termostat na używkę, ale z Peugota (w 1,8TDCi nie przejdzie, to silnik Forda...) i "jak ręką odjął"...

DjLeo
01-07-2014, 22:42
Chyba będę musiał tak zrobić :/ Czy jestem w stanie sam dokonać takiej wymiany? Nie mam pojęcia gdzie owy termostat się znajduje w moim silniku. Wiesz może tedi_k gdzie on się znajduje, jakieś zdjęcie. I czy jego wymiana jest skomplikowana?

tedi_k
01-07-2014, 22:46
W 2.0TDCi jak widziałem jak chłopaki w serwisie się męczyli, to nawet za karę bym nikomu nie życzył... W 1,8TDCi nie mam zielonego pojęcia...

DjLeo
01-07-2014, 22:53
Jak bym był tylko pewien, że to wina termostatu, ale pewności nie mam żadnej. Choć na logikę, to co innego może źle wskazywać temperaturę, chyba nic innego.

deartify
10-07-2014, 15:54
Bujam się z tym samym tematem. Na komputerze i elmie wskazanie 70-75. Na wskazówce mam ~80 (zauważyłem że podczas self testu wskazówka nie działa w swoim zakresie tylko zatrzymuje się z jedną kreskę przed wartością maksymalną, może mam walnięty zegar po lifcie i w takim razie wskazywałby dokładnie ~90). Wymieniłem termostat i dalej jest to samo.

Lukasp85
25-06-2015, 17:33
Odświeżam temat

Zakupiłem Focusa przedlift 2.0 pb.

Auto jeździ dobrze, nie ma problemów z przyspieszaniem, wahaniem obrotów itp.
Mój problem to wskazania temperatury silnika. Auto szybko się rozgrzewa z zimnego silnika i wskazówka pokazuje wówczas drugą kreskę na skali, ale w czasie jazdy ze stałą prędkością nie rusza się z tego pola i nie dochodzi do środka skali. W mieście wahania już są, ale i wtedy wskazówka nie dochodzi do środka.

Czy to jest normalnie w tym motorze?

Dodam, że spalanie wg komputera wydaje się być w normie - trasa Berlin Warszawa 7,5 l/ 100 km, w mieście ok 9,5 litra / 100, jazda puki co bez klimy.

mojmistrz
25-06-2015, 20:08
Ja tak miałem, jak mi termostat zdechł. Tu też stawiam na niego. Po wymianie mam pion po kilku km jazdy i tak trzyma, ani mm wychyleń.

Xperia Z1 tap tap

EyraCk
17-03-2016, 06:42
Cześć,
Pozwolę sobie na odświeżenie tematu. Mam podobny problem tylko trochę inne objawy. Silnik nagrzewa się stosunkowo długo z temp 0° na zew do nagrzania silnika do 90° nie starczyło 15km w cyklu mieszanym. W trasie co prawda temp utrzymuje się na poziomie 89°, ale kiedy się zatrzymam zaczyna szybko spadać (chyba włącza się wentylator i wyłącza się przy około 70°). Nie sprawdzałem jeszcze temperatur w trybie serwisowym ale dziś postaram się to zrobić.

MAkII222
25-03-2016, 15:04
Witam. U mnie problem polegał na tym ,że temperatura oscylowała w granicach 75-88 stopni. Ta górna granica była osiagana dopiero przy dłuższej jeździe głownie po mieście i przejechaniu kilkunastu kilometrów(minimalne plusowe tem. na zewnątrz) lecz wystarczył krótki postój na światłach i ponownie spadała do 75 (jesdnym słowem "falowała"). Wymiana termostatu pomogła 4-5 km nawet na trasie i łapie tem.88 i trzyma.

tomosky
25-03-2016, 15:11
Podobny problem miałem u siebie w Focus MK2 FL 1.6 TDCI (auto niecałe 5 lat miało) od "zera" do 70~75st temperatura rosła w miare sensownie natomiast dojscie do 90st graniczylo z cudem podczas jazdy po miescie.

Okazało sie, że termostat za wcześnie sie otwierał (i sie całkowicie nie domykał). Zmieniłem na nowy (chyba Gates) i temperatura syzbciej rośnie i zawsze dochodzi do 90st w czasi ekrótszym niż 10km po mieście (mowa o zimie)

Tabasco
28-07-2016, 22:54
Zakupiłem Focusa przedlift 2.0 pb.

Auto jeździ dobrze, nie ma problemów z przyspieszaniem, wahaniem obrotów itp.
Mój problem to wskazania temperatury silnika. Auto szybko się rozgrzewa z zimnego silnika i wskazówka pokazuje wówczas drugą kreskę na skali, ale w czasie jazdy ze stałą prędkością nie rusza się z tego pola i nie dochodzi do środka skali. W mieście wahania już są, ale i wtedy wskazówka nie dochodzi do środka.

Czy to jest normalnie w tym motorze?



Od miesiąca mam C-Max'a z tym samym motorem z 2005r. I u mnie tak samo się zachowuje wskaźnik sprawdzałem w teście zegarów to pokazuje głównie 105 st. a przy włączonej klimie i ostrej jeździe w upały dochodzi do 130.
Czy Ty Lukasp85 coś z tym działałeś? Czy uznałeś za normę i wszystko jest oki?

Lukasp85
30-07-2016, 19:11
Po prostu zmieniłem termostat i wszystko hula

g-man
12-10-2016, 15:54
Po prostu zmieniłem termostat i wszystko hula

A czy w momencie kiedy miales problem z termostatem zaobserwowales zwiekszone zuzycie oleju silnikowego i benzyny?

miedzianek
12-10-2016, 23:31
Również jestem ciekaw odpowiedzi

Wcześniej po mieście miałem w granicach 6-7,5l na spokojnej jeździe, teraz mam 9-10, i też chyba mam problem z termostatem, na teście zegarów temp max 78st i wtedy zaczyna spadać, termostat pewnie za wcześnie się otwiera.

Wskazówka na postoju/w korku do 90 leci spokojnie i szybko, ale tylko ruszam-i trzyma się blisko początku skali

Matych
12-10-2016, 23:32
A czy w momencie kiedy miales problem z termostatem zaobserwowales zwiekszone zuzycie oleju silnikowego i benzyny?
i zwiększone wahania ciśnienia powietrza w kołach





Kolego co ma piernik do wiatraka? aż takiej różnicy nie będzie

mojmistrz
13-10-2016, 09:32
Ja miałem uszkodzony termostat, nie chcę sobie przypomniać ile auto paliło ;) ale powiem, że było to powyżej 7l/100km, gdzie sposób jazdy i pora roku sie nie zmieniła, a normalne spalanie mojego auta to średnio 5,6l/100. Wymieniłem termo i wszystko wróciło do normy. Zużycia oleju nie stwierdziłem.

Xperia Z1 tap tap

Lukasz2525
13-10-2016, 21:42
To jak powinno być ? Bo już boli mnie głowa od czytania tematów o temperaturach w fordach .

Wlany mam zupełnie nowy płyn , oryginalny koncentrat forda , oraz włożyłem nowy czujnik temperatury przy termostacie . Generalnie bez zmian . Przebieg 232 tysiące , szukać termostatu ?

Pali za dużo , dużo za dużo , właściwie 2 razy więcej niż powinien... ale wątpię , żeby była to wina temperatury , ewentualnie częściowa .

meme
13-10-2016, 22:35
To jak powinno być ? Bo już boli mnie głowa od czytania tematów o temperaturach w fordach .
Jak w każdym innym - w bliskich okolicach 90^C. Nie ważna pora roku, styl jazdy, czy teren, zawsze mam 89^C.

Takie wahania jak opisujecie miałem w Oplu - po kilku m-c termostat całkowicie się zablokował i w czasie jazdy eksplodował przewód z płynem nagrzanym do ponad 100^C. Nie polecam.

Może warto zacząć od wymiany czujnika temp. płynu?

właściwie 2 razy więcej niż powinien

A skąd wiesz ile powinien? Ja jeżdżąc po mieście (Warszawa) spalam ~7l, moja żona ~9l. Oba wyniki są poprawne. Nie porównuj się do wartości spalania silników tddi.

Lukasp85
14-10-2016, 01:10
Od zakupu auta nie miałem problemu z braniem oleju, a na walnietym termostacie być może palił więcej, ale to akurat normalne, silnik niedogrzany pali więcej. Ja z kolei mam pytanie do innych użytkowników Durateca, ile czasu potrzeba u was aby wskazowka pojawila się na tych prawie 90 stopniach, u mnie ok 4 -5 km przy obecnych temperaturach , a termostat mam oryginalny...

mookie
14-10-2016, 08:48
Od zakupu auta nie miałem problemu z braniem oleju, a na walnietym termostacie być może palił więcej, ale to akurat normalne, silnik niedogrzany pali więcej. Ja z kolei mam pytanie do innych użytkowników Durateca, ile czasu potrzeba u was aby wskazowka pojawila się na tych prawie 90 stopniach, u mnie ok 4 -5 km przy obecnych temperaturach , a termostat mam oryginalny...

U mnie przy obecnych porannych temperaturach, wskazówka temperatury jest "w pionie" po około 2 km (mam po drodze jedno skrzyżowanie ze swiatłami, gdzie stoję 20-30 sekund).
Nie oznacza to jednak, że silnik już osiągnął optymalną temperaturę bo jeszcze obroty ma podwyższone pomimo, że wskazówka pokazuje 90 stopni.
Powiedziałbym, że naprawdę cieplutki jest dopiero po 3.5-4 km.

Lukasp85
14-10-2016, 13:12
No, ale mi chodziło o 2.0 Duratec. U ojca co ma 1.6 tivct też ok 2 km wystarczą i silnik jest nagrzany.

Lukasz2525
14-10-2016, 19:42
A skąd wiesz ile powinien? Ja jeżdżąc po mieście (Warszawa) spalam ~7l, moja żona ~9l. Oba wyniki są poprawne. Nie porównuj się do wartości spalania silników tddi.

No to ja mam takie wyniki razy dwa lekką ręką ( nogą ) .

Lukasz2525
15-10-2016, 07:05
W 2.0TDCi jak widziałem jak chłopaki w serwisie się męczyli, to nawet za karę bym nikomu nie życzył...

A z czym tam jest problem ? Bo ja ostatnio wymienialem czujnik temperatury przy termostacie i dostep jest doskonaly ( jak sie wyjmie obudowe filtra i akumulatora . Czujnik jest z tylu za termostatem i wymienilem bez problemu ( poprawy nie stwierdzilem , mysle teraz o termostacie ) . Wyjecie termostatu to chyba tylko odkrecenie 4 srub wiecej i tyle ?

rav 75
23-10-2016, 19:34
Czytając cały wątek dochodzę do wniosku że w moim aucie też coś się dzieje z termostatem. Forda posiadam pierwszy raz,skaczącą temperaturę zauważyłem wczesną wiosną,wiadomo,lato-odpuściłem temat,teraz wraz z co raz niższymi temperaturami czas na wymianę. Nie wchodzę w tryb serwisowy,obserwuję wskazówkę,a ona pokazuje wartości ok. 90 st. tylko podczas jazdy autostradą. W mieście krąży między 76 a 90 st.C,niezależnie od obciążenia silnika.
Za kilka dni umówiłem się na wymianę termostatu,mam nadzieje że pomoże,o wynikach szanownych forumowiczów poinformuję po kilku dniach obserwacji.

rav 75
29-10-2016, 12:43
Z czystym sumieniem potwierdzam uszkodzenie termostatu. Po wymianie wspomnianego elementu auto szybciej się nagrzewa,a przede wszystkim temperatura stabilnie trzyma się ok.90 st.C. Niezależnie od sposobu jazdy i obciążenia silnika.

g-man
30-10-2016, 20:08
Z czystym sumieniem potwierdzam uszkodzenie termostatu. Po wymianie wspomnianego elementu auto szybciej się nagrzewa,a przede wszystkim temperatura stabilnie trzyma się ok.90 st.C. Niezależnie od sposobu jazdy i obciążenia silnika.

Potwierdzam. Wymiana termostatu pomogła także i u mnie. Udało mi się zrobić to samemu.

scyzor0
30-10-2016, 20:26
Witam.
Ja natomiast po wymianie termostatu (fordowski) niestety mogę powiedzieć tylko tyle że temperatura oscyluje na poziomie drugiej kreski, tak jak było przed wymianą, czyli według kąpa pomiędzy 70-85 stopni, niezależnie czy miasto 10 min. czy autostrada 2 godz.
Panowie, tak ma być czy może jeszcze czegoś szukać?

lapawwa
30-10-2016, 20:42
Czytam różne posty w tym i innym temacie i zastanawia mnie jak to jest w tych Fordach ,że można wymienić termostaty i czujnik i dalej temp. jest za niska :< , niektórzy wymieniają płyn i jest okej a inni termostaty czujnik i dalej lipa.... Sam założyłem post na ten temat bo dla mnie nie trzymanie temp. mimo że użytkownik wymienia termostaty jest dziwne.

rav 75
31-10-2016, 04:48
Bo faktycznie jest to dziwne. Do czasu zakupu Forda użytkowałem auta japońskie. Mimo posiadania starego japońskiego diesla o małej mocy,przy sprawnym termostacie w największe mrozy nigdy nie doświadczałem jakichkolwiek wahań wskazówki temperatury silnika. Czy było -20 czy +5 zawsze niezależnie od obciążenia wskazówka pokazywała wartości ok 90 st.C.
Nie wymagam aby czas rozgrzania był taki jak w benzynie- wiadomo taka konstrukcja silnika,ale wszelkiego rodzaju skoki czy spadki temperatury w moim przekonaniu świadczą o usterce.

lapawwa
31-10-2016, 07:26
Bo faktycznie jest to dziwne. Do czasu zakupu Forda użytkowałem auta japońskie. Mimo posiadania starego japońskiego diesla o małej mocy,przy sprawnym termostacie w największe mrozy nigdy nie doświadczałem jakichkolwiek wahań wskazówki temperatury silnika. Czy było -20 czy +5 zawsze niezależnie od obciążenia wskazówka pokazywała wartości ok 90 st.C.
Nie wymagam aby czas rozgrzania był taki jak w benzynie- wiadomo taka konstrukcja silnika,ale wszelkiego rodzaju skoki czy spadki temperatury w moim przekonaniu świadczą o usterce.

Potwierdzam kolego, w Audi miałem kiedyś podobne objawy i wymiana termostatu oraz czujnika temp. wystarczyły by ciągle było 90C. Generalnie Audi A4 1.9tdi nagrzewa się 2 razy szybciej i później ciągle utrzymuje temperaturę nie ważne ile stopni na dworze.

rumunn95
31-10-2016, 07:59
Kupujecie termostaty na jaka temperature?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

lapawwa
31-10-2016, 08:45
Ja mam termostat fabrycznie zamontowany. Samochód z polskiego salonu więc powinien być 87-88C. Pytałem się gentelmana w salonie o termostaty zimowe i letnie to zgłupiał i mówił że nie ma takiego czegoś w Fordzie, a pewnie o to Ci chodzi kolego.

rumunn95
31-10-2016, 08:52
Nie ma takiego czegos jak termostayy zimowe czy letnie, sa tylko na odpowiednia temperature. Nie wiem jak w fordzie ale w niektorych autach mozna kupic na rozne temperatury pracy

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

lapawwa
31-10-2016, 09:20
Nie ma takiego czegos jak termostayy zimowe czy letnie, sa tylko na odpowiednia temperature. Nie wiem jak w fordzie ale w niektorych autach mozna kupic na rozne temperatury pracy

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Patrzę w sklepie internetowym na termostaty do silnika 2.0 TDCI DW10 i wszystkie otwierają się przy 83C! Więc generalnie widzę że w serwisie pracują niezłe tłuki skoro twierdzą że temp. robocza płynu jest 87-90C.

rumunn95
31-10-2016, 09:46
W mazdzie 626 byly chyba ze 3 do wyboru . Nie wiem od czego to bylo zalezne . Druga sprawa dlaczego z salonu wyjezdzaja takie zimne silniki? Moze wyzsza temp nie jest zdrowa dla nowego diesla?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

scyzor0
31-10-2016, 10:00
ja kupiłem ten:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termostat-Diesel-1.8-2.5-TD-TDDi-TDCi-1086282-FORD-88C-102C/628

salom
31-10-2016, 11:01
W dawnych czasach, gdy były naprawdę mrożne zimy, a samochody nie miały tyle elektroniki co obecnie, można było kupić termostaty z różnym zakresem temperatur, i kto nie chciał marznąć zimmą w samochodzie, a jeżdził duzo i często, to wymieniał termostat z wyższą temperaturą otwierania, najlepiej ok 100 stopni.
Niestety na wiosnę trzeba było założyć ten stary.
Teraz nikomu się nie chce tego robić, producenci pewnie zaprzestali produkować z różnymi zakresami, a duża ilość kierowców nawet nie wie gdzie znajduje sie przy silniku termostat, po co on jest, i za niedogrzewanie wini termostat, myśląc że to jest całe zło, wymienia na nowy, i to samo.

lapawwa
31-10-2016, 16:02
Dzisiaj w serwisie Forda dowiedziałem się od kierownika, że temperatura płynu dla silnika 2.0 DW10 około 83C jest jak najbardziej prawidłowa do tego termostat jest ustawiony na 83C dalej idąc silnik wolno się nagrzewa ponieważ charakteryzuje się wysoką sprawnością. Gość również ma taki silnik w swoim mondeo i ma podobne odczucia które są jak najbardziej prawidłowe.

rav 75
01-11-2016, 06:03
W mazdzie 626 byly chyba ze 3 do wyboru . Nie wiem od czego to bylo zalezne . Druga sprawa dlaczego z salonu wyjezdzaja takie zimne silniki? Moze wyzsza temp nie jest zdrowa dla nowego diesla?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Wiesz że do FP/FS termostat oryginalny miał temperaturę otwarcia 82 stopnie. Tam nie było takich problemów;)

W dawnych czasach, gdy były naprawdę mrożne zimy, a samochody nie miały tyle elektroniki co obecnie, można było kupić termostaty z różnym zakresem temperatur, i kto nie chciał marznąć zimmą w samochodzie, a jeżdził duzo i często, to wymieniał termostat z wyższą temperaturą otwierania, najlepiej ok 100 stopni.
Niestety na wiosnę trzeba było założyć ten stary.
Teraz nikomu się nie chce tego robić, producenci pewnie zaprzestali produkować z różnymi zakresami, a duża ilość kierowców nawet nie wie gdzie znajduje sie przy silniku termostat, po co on jest, i za niedogrzewanie wini termostat, myśląc że to jest całe zło, wymienia na nowy, i to samo.

Nie takich dawnych - 25 lat temu.

Dzisiaj w serwisie Forda dowiedziałem się od kierownika, że temperatura płynu dla silnika 2.0 DW10 około 83C jest jak najbardziej prawidłowa do tego termostat jest ustawiony na 83C dalej idąc silnik wolno się nagrzewa ponieważ charakteryzuje się wysoką sprawnością. Gość również ma taki silnik w swoim mondeo i ma podobne odczucia które są jak najbardziej prawidłowe.

Dlatego napisałem wcześniej,w japońskim wolnossącym dieslu (też wysoka sprawność do tego wyższe sprężanie) temperatura pracy silnika osiągana była troszeczkę wolniej niż w jednostce benzynowej,była stabilna.
Odnoszę wrażenie że jest to kwestia układu chłodzenia,taka konstrukcja,po prostu Ford tak ma i musimy z tym żyć.

zielbum
08-11-2016, 12:41
Ja dzisiaj rano przy 2'C zewnętrznej temperatury odpaliłem auto w trybie serwisowym i według informacji na internecie na około 20 pozycji jest podawana temperatura silnika, natomiast na desce rozdzielczej jest wskazywana temperatura płynu chłodzącego. Po 5 min jazdy miejskiej temp. silnika pokazywała 93 a płynu wskazówka na glebie była, po kolejnych 10 min jazdy silnik był na 115 stopniach a płyn około 70. Idąc dalej, jeśli fordy(przynajmniej focusy) mają tak dobrą sprawność temperaturową silnika a płyn chłodzący nie wskakuje na wysokie temperatury to ja nie widzę żadnych problemów --> silnik wskakuje szybo w ciepłote, płyn z niższą temperaturą ma większą skuteczność chłodzenia.
BTW --> nie wiedza zniszczyła mi głowę. Zawsze byłem w pełni przekonany, że wskaźnik temperatury na deskach rozdzielczych (nie ten od otoczenia) pokazuje temperaturę silnika a nie płynu chłodzącego i że to ma być osiągnięta optymalna temperatura silnika dla korzystnych warunków pracy motoru.

Tabasco
15-11-2016, 11:06
Ja dzisiaj rano przy 2'C zewnętrznej temperatury odpaliłem auto w trybie serwisowym i według informacji na internecie na około 20 pozycji jest podawana temperatura silnika, natomiast na desce rozdzielczej jest wskazywana temperatura płynu chłodzącego. Po 5 min jazdy miejskiej temp. silnika pokazywała 93 a płynu wskazówka na glebie była, po kolejnych 10 min jazdy silnik był na 115 stopniach a płyn około 70. Idąc dalej, jeśli fordy(przynajmniej focusy) mają tak dobrą sprawność temperaturową silnika a płyn chłodzący nie wskakuje na wysokie temperatury to ja nie widzę żadnych problemów --> silnik wskakuje szybo w ciepłote, płyn z niższą temperaturą ma większą skuteczność chłodzenia.
BTW --> nie wiedza zniszczyła mi głowę. Zawsze byłem w pełni przekonany, że wskaźnik temperatury na deskach rozdzielczych (nie ten od otoczenia) pokazuje temperaturę silnika a nie płynu chłodzącego i że to ma być osiągnięta optymalna temperatura silnika dla korzystnych warunków pracy motoru.
Nie wiem czy wiesz ale temperatura pokazywana w trybie serwisowym jest w innej skali. Jak ja miałem uszkodzony termostat gdzieś na forum wyczytałem, że wskazania z trybu serwisowego należy pomnożyć przez 0,8 i będzie wtedy wynik zbliżony do skali Celciusza. I jak sprawdzałem w moim C-Maxie to wskazania były zbliżone.

Vojta
16-11-2016, 07:27
Witam wszystkich.
Opiszę swój problem bardzo podobny do większości w tym wątku, po kilkumiesięcznym użytkowaniu Forda Focusa mk2 FL z slinikiem 2.0 TDCi 136km zaniepokoiła mnie wskazówka temperatury silnika. Po kupnie wyczytałem na forum że wskazówka oscylująca w granicach 75 stopni celcjusza jest normą "bo ten typ tak ma", ale ponieważ jestem ciekawski to zagłębiłem się w temat i przeczytalem mnóstwo postów na tym i innych forach i w każdym pisze co innego. Mianowicie w moim modelu nie spotkałem się jeszcze z wskazówką temperatury położoną idealnie w pkt 90stopni, dzisiaj odpaliłem samochód w trybie serwisowym, i przejechałem tak ok.50km. Temp. otoczenia 2st C, temp silnika 11 st C w momencie odpalenia, po przejechaniu 5km temp silnika ładnie rośnie do ok 30st, z nawiewu zaczyna lecieć ciepłe powietrze, po przejechaniu ok 15km temp silnika 83stopnie C i wskazówka temp odpowiada wskazaniu elektronicznemu, po osiągnieciu 83st C "Engine temp" zaczyna spadać do 75st i tak pozostaje (pokrywa się to z wskazówką temp.), dalsza jazda (ponad 20km) nie powoduje zwiększenia temp silnika, cały czas oscyluje w granicach 75st, w korku w mieście i na trasie. Czy temp 75st C jest prawidłowa? - nie sądze, wyraźnie było widać otwarcie termostatu przy temp 83st C - temperatura spadła do wspomnianych 75 stopni i tak się utrzymywała przez całą pozostałą drogę. Czy podejrzenie uszkodzonego (nie zamykającego się termostatu) jest trafne?. Nie sądze aby "ten typ tak miał".....

Vikuś
26-11-2016, 07:53
Witam podpinam sie pod temat bo chodzi o temperaturę silnika ale od innej strony. Dziś wykonałem małe pomiary przez obd i co się okazało. Temperatura z kompa jest całkowicie inna niż na wskaźniku na desce. Przykład.
Zapalam silnik - temperatura otoczenia 18C - garaż , komp podaje 7C:shock: jedziemy po kilku kilometrach wskazówka analogowa ok 90C - czyli tak jak w fordach, na kompie 65C. Jedziemy dalej trasa 10km wskazówka od połowy drogi na 89C a komp 73C, koleje 10km - nic się nie zmienia- komp podaje 73-75C. Zmieniam program i podaje 164 w farenheightach- czy jak to się pisze czyli ok 73C.:shock: Czy to jest normalne i w czym problem??

Witam,
mam dokładnie tak samo, czy coś robiłeś w tym temacie? Czy taki stan jest normalny?

Detrytus
28-12-2016, 11:05
Witam
Kupiłem Focusa 2.0 TDCI dwa tygodnie temu, mało nim jeździłem i dopiero niedawno zaobserwowałem "falowanie" wskazówki temperatury cieczy chłodzącej. Przejrzałem wpisy i widzę, że nie tylko u mnie w foce jest taka przypadłość, a po wymianie termostat wszystko wraca do normy i w najbliższym czasie sam planuję wymienić termostat. Wszelkie skoki wskazówki temp. w czasie jazdy i nienagrzewanie się silnika do temp. roboczej świadczą o uszkodzeniu jakiegoś elementu układu. Silnik ma swoją temperaturę roboczą i po to jest ta wskazówka, żeby wiedzieć czy silnik ją osiąga, kiedy i czy w ogóle i ta temperatura jest wtedy kiedy wskazówka stoi na 90. Ma tak kazde auto niezależnie od marki ;] Niedogrzany silnik, to większe spalanie, ryzyko uszkodzenia turba przy dynamicznej jeździe i większe zużycie niektórych elementów silnika, dlatego lepiej profilaktycznie wymienić tą pierdułkę jaką jest termostat i nie narażać się na koszta;] A pisanie że ten typ tak ma i silnik niedogrzany jest ok, to niestety nieprawda.

lapawwa
28-12-2016, 11:49
Witam
Kupiłem Focusa 2.0 TDCI dwa tygodnie temu, mało nim jeździłem i dopiero niedawno zaobserwowałem "falowanie" wskazówki temperatury cieczy chłodzącej. Przejrzałem wpisy i widzę, że nie tylko u mnie w foce jest taka przypadłość, a po wymianie termostat wszystko wraca do normy i w najbliższym czasie sam planuję wymienić termostat. Wszelkie skoki wskazówki temp. w czasie jazdy i nienagrzewanie się silnika do temp. roboczej świadczą o uszkodzeniu jakiegoś elementu układu. Silnik ma swoją temperaturę roboczą i po to jest ta wskazówka, żeby wiedzieć czy silnik ją osiąga, kiedy i czy w ogóle i ta temperatura jest wtedy kiedy wskazówka stoi na 90. Ma tak kazde auto niezależnie od marki ;] Niedogrzany silnik, to większe spalanie, ryzyko uszkodzenia turba przy dynamicznej jeździe i większe zużycie niektórych elementów silnika, dlatego lepiej profilaktycznie wymienić tą pierdułkę jaką jest termostat i nie narażać się na koszta;] A pisanie że ten typ tak ma i silnik niedogrzany jest ok, to niestety nieprawda.

Daj znak kolego efekt wymiany :) jaki dokładnie masz silnik?

Detrytus
29-12-2016, 07:46
Dokładnie to 2.0 136 km z FAP. Kolega z pracy już chce mi zawirusować to ustrojstwo ale jeszcze pojeżdżę i zobaczę czy nic innego się nie wysypuje bo chipowanie niedomagającej jednostki może odbić się czkawką:]
Termostat zakupiony za 150 zł (łojezusicku!!!) ze zniżkami w inetracrsie. Strasznie drogie ustrojstwo. Wymieniać pewnie będę dopiero za jakieś dwa tygodnie to dopiero wtedy powiem jakie efekty.

Detrytus
09-01-2017, 09:39
Termostat zmieniony, jakieś dwie godziny roboty i po krzyku :] Silnik wreszcie się nagrzewa temp. prawie 90 stopni, ok 86-87 ale się utrzymuje na stałej wartości, a ta mała odchyłka to juz niegroźna.
Jedno zrobione, wyszła druga bieda, podnosi się poziom oleju. Chyba FAP się nie wypala i nie spalone paliwo dostaje się do oleju. Drodzy forumowicze pytanie: lepiej wyłączyć w filtr w komputerze czy zwyczajnie to wyciąć? Nigdy się w to nie bawiłem i nie wiem która opcja jest lepsza? W sterowniku za darmo mi technicy w pracy go wyłączą, no ale już nie przeprogramują jakbym miał wycinać to za to będzie pewnie trzeba w innym serwisie płacić.

migrom
12-01-2017, 08:59
Witam, proszę o pomoc Focus 1.8 TDCI po odpaleniu w garażu może chodzić pół godziny i temperatura na 60' termostat zmieniłem i to samo.
W czasie jazdy 20 km temperatura najwyżej 70-75' wyżej nie idzie.
Mechanik powiedział że to normalne w zimie, tak ma być.
Jak jest u Was nie dochodzi do 90' ??

kumpel Fordzika
12-01-2017, 09:15
Po przejechaniu w mieście 10-12 km nawet w te mrozy mam temperaturę prawie na środku skali wskaźnika, czyli cyrka 88-89 st C. W trasie zimowej nie sprawdzałem co pokazuje wskazówka. Niewątpliwe włączony obieg ogrzewania odbiera ciepło i trudniej-dłużej wchodzi wskazówka na nominalne wskazanie. Stara szkoła jazdy zimowej mówi, że najpierw zagrzewamy silnik, czyli kilka km bez ogrzewania, a potem zagrzewamy kierowcę. Chyba , że kierowca ma piersiówkę i się zagrzewa nią, albo nagrzewnice elektryczną, ale to już nie jest wesołe zagrzewanie. :D

migrom
12-01-2017, 10:08
Mechanik też powiedział,że trzeba jeździć na wysokich obrotach 2-3,5 tys. to wtedy dojdzie do 90'
tylko jak tego przestrzegać na oblodzonej jezdni??

minciu
12-01-2017, 10:34
U mnie na starym termostacie potrzebowałem około 15km drogi zeby zagrzać 1.8TDCI do 90*C przy temperaturach powyżej zera stopni i nawiewie puszczonym na AUTO 22*C.

Kiedy temperatura spadła do minusa ( około -5*c do -2*C ) na ustawieniu AUTO 22*C na nawiewach okres oczekiwania na 90*C wydłużył się w okolice 20km. Rekord to 25km przy bardzo delikatnej jeździe z powodu śniegu.

Przy temperaturze -15*C na ustawieniu AUTO nie doczekałem się upragnionych 90*C na dystansie 62km. Po 45km miałem już ok 80*C ( przez chwilę jechałem na zamkniętym obiegu powietrza ) ale po wjechaniu do wioski temperatura spadła o 5*C po kolejnej wiosce spadła o kolejne 5*C i tak zakończyłem w końcu podróż z temperatura około 70*C.

Z tego co udało mi sie ustalić, na 90% nie mam podgrzewacza płynu na świecach (PDC?).


Dzisiaj pierwszy raz miałem okazję jechać ze zmienionym termostatem. Samochód nagrzał się po około 10km ale jechałem znowu powoli z niskimi obrotami, a temperatura była dodatnia. Do tego gdzieś po włączyłem dopiero nawiew. Zapomniałem wcześniej ustawić temparaturę czyli nic to mi chwilowo nie mówi.

W skrócie, wcześniej wjazd do wioski powodował spadek temperatury. Na trasie aby silnik się rozgrzewał jakoś po ludzku musiałem jechać 100-110km/h. Przy niższych prędkościach na 5 biegu silnik nie bardzo się grzał.

Termostat zamontowałem firmy WAHLER. Tańsze zaminniki w innych autach nie zawsze działały, wiec i tutaj nie chciałem ryzykować.

Garażu brak.

Migrom jeżeli miałbym garaż i po 20km drogi miałbym nie uzyskać temperatury roboczej, to musiałbym chyba jechać albo w temperaturze poniżej -10*C albo na puszczonym na maxa grzaniu kabiny, jeżeli temperatura oscylowala by w okolicy.

Bump: Po przejechaniu w mieście 10-12 km nawet w te mrozy mam temperaturę prawie na środku skali wskaźnika, czyli cyrka 88-89 st C. W trasie zimowej nie sprawdzałem co pokazuje wskazówka. Niewątpliwe włączony obieg ogrzewania odbiera ciepło i trudniej-dłużej wchodzi wskazówka na nominalne wskazanie. Stara szkoła jazdy zimowej mówi, że najpierw zagrzewamy silnik, czyli kilka km bez ogrzewania, a potem zagrzewamy kierowcę. Chyba , że kierowca ma piersiówkę i się zagrzewa nią, albo nagrzewnice elektryczną, ale to już nie jest wesołe zagrzewanie. :D

Ta szkoła ma 3 wady.
1 - szyba może łatwo przymarzać bez włączonego grzania np po psiknieciu spryskiwaczami
2 - szyby mogą parować
3 - puszczenie gorącego nawiewu na zimną szybę może doprowadzić do jej pęknięcia.

najrozsądniej jest puszczać nawiew na 1 lub 2 biegu tak żeby grzał się silnik, szyby i kierowca:)

Bump: Mechanik też powiedział,że trzeba jeździć na wysokich obrotach 2-3,5 tys. to wtedy dojdzie do 90'
tylko jak tego przestrzegać na oblodzonej jezdni??

3,5tys rpm na zimnym silniku z turbiną raczej nie jest najzdrowsze dla turbo i silnika. A po lodzie to i tak sie nie da :)

kumpel Fordzika
12-01-2017, 10:55
Z tego co udało mi się ustalić, na 90% nie mam podgrzewacza płynu na świecach (PDC?). Czy mówisz o elektrycznych małych grzałkach- świecach włożonych gdzieś w obieg płynu chłodzącego ? Takie rzeczy w dieslach istnieją. Może to u mnie jest, a może da się zamontować. W sumie zamiast nagrzewnicy elekt. PTC by to trochę funkcje spełniało. Przynajmniej silnik by dogrzewało.
Jak to sprawdzić w aucie czy to jest na wyposażeniu i czy da się domontować jakby nie było.

minciu
12-01-2017, 11:51
Tak chodzi o ten podgrzewacz na swiecach. Jak go masz to powinien być gdzieś na przewodzie wodnym między silnikiem a grodzią silnika. Ja mam na 100% sam wąż od silnika do grodzi.. a chyba dokładnie na tym wężu powinien być podgrzewacz, jeżeli jest zamontowany.

Bo tak na logikę to z silnika cieplo prosto do nagrzewnicy powinno wpadać. Drugi wąż wychodzący z z grodzi silnika idzie gdzieś w dół i nie widzę gdzie:D Jest jakaś minimalna szansa ( ten 1% ) ze to na nim jest zamontowany podgrzewacz.. ale wątpię:D

Domontowanie togo to spore wyzwanie. Potrzeba podgrzewacz ze świecami, trochę kabli, trochę przekaźników i bezpieczników. Na koniec trzeba zmusić komputer, żeby sterował pracą podgrzewacza. Czyli jakoś to aktywować, ale nie ma bladego pojecia jak.. prędzej przyjdzie wiosna, jak to ogarniesz:D

Jest jeszcze druga opcja dogrzewania kabiny, montuje się elektryczny podgrzewacz ( jeżeli go nie masz ) bezpośrednio w obiegu kabinowym powietrza. Wrzuca się to jakoś od strony schowka w kabinie. Niektórzy mają wiązkę kablową do podpięcia, inni nie. Najwięksi szczęśliwcy mają podgrzewacz, kable i wszystko co potrzeba, ale nie podpięte wtyczki i nie aktywowane w komputerze. Ja oczywiście zgodnie z zasadami Murphiego ( idol mojego życia ) NIE MAM NIC:D Ani kabli ani podgrzewacza elektrycznego plynu, ani elektrycznej nagrzewnicy, ani wiązek aby cokolwiek uzupełnić. Nawet podgrzewanych foteli nie mam czy grzanej szyby czolowej.. Taka tam wersja Titanium chyba na afryke :P

W obu przypadkach pewnie potrzeba też mocniejszy Alternator, którego pewnie też nie mam:D

Za to mam dwa paski rozrządu (zamiast pasek + lancuch) i nie regenerowalne wtryskiwacze Delphi, zamiast popularnego Boscha.

Podsumowując. Kolega w Mazdzie 6 2.0 Diesel po 4-5km (nawet przy -15*C, specjalnie dla mnie sprawdził ostanio) ma temperaturę roboczą silnika. Po kilometrze dmucha mu ciepelko.. U mnie tyłek marznie i silnik marznie :D

Fordo_Mondo
15-01-2017, 01:17
Witam

Posiadam mondeo z silnikiem 2.0 TDCI z 2006r.
Temperatura silnika po rozgrzaniu (czyli przejechaniu kilkunastu km),
trzyma sie w granicach 76-82°C, zależnie od stylu jazdy.
Jeśli pojadę 140km/h dojdzie do 90°C
Wiem to z odczytów na kompie w trakcie jazdy.

Temat dość często poruszany, byłem pewien że mam uszkodzony termostat.
Wymieniłem termostat na nowy i dalej to samo.
Sprawdziłem stary i nowy termostat, oba sa sprawne i otwieraja sie w temp. 88°C.

Wentylator chłodnicy pracuje normalnie (zazwyczaj nie pracuje, w obecnych zimowych warunkach).

Z silnikiem w tej chwili nie mam zadnych problemow, odpala bez problemow,
malo pali.

Detrytus
17-01-2017, 08:41
Witam, proszę o pomoc Focus 1.8 TDCI po odpaleniu w garażu może chodzić pół godziny i temperatura na 60' termostat zmieniłem i to samo.
W czasie jazdy 20 km temperatura najwyżej 70-75' wyżej nie idzie.
Mechanik powiedział że to normalne w zimie, tak ma być.
Jak jest u Was nie dochodzi do 90' ??

Zapytaj innego mechanika to ci powie co innego. Temp ma być pod 90 stopni i koniec. Zrób jakąś trase i zobacz jaki efekt. Jeśli wszystko jest sprawne to powinno podskoczyć do 90. 70 - 75 stopni to nie jest normalna temperatura pracy, nawet przy tych mrozach.

Iroman
17-01-2017, 20:44
Witam

Przyłączam się do tematu ostatnie mrozy ok. -20st wskazówka temperatury po 34km nawet nie drgnęła, przy mniejszych max co mogłem osiągnąć to ok. 75st (kreska miedzy 60st a 90st).

WYMIENIŁEM TERMOSTAT I PŁYN CHŁODZĄCY dziś temp rano -10st, max temperatura silnik po 34km również ok. 75st, gdy wracałem z pracy wieczorem na zewnątrz -5st to otrzymałem temp silnik 83st - (czyli temperaturę otwarcia termostatu)

Czy jest gdzieś jakaś przyczyna (czujnik,węże) co może powodować że silnik nie rozgrzewa się przy niskich temperaturach powietrza

P.S. Czytając różne posty dochodzę to wniosku TEN TYP TAK MA ehhhh..., czyli zostaje kartonik ?!, a może ma ktoś jakiś suplement diety na tę dolegliwość ;) ???

Badi23
22-05-2018, 13:13
To ja opiszę moje obserwacje. Stan na dziś. Moim zdanie za wysokie spalanie LPG w mieście 11 l/100 trasa 10l/100km. Komputer pokazuje w mieście 9.5l /100 trasa 7.5l/100 km.
Podejrzenie na Termostat i to by pasowało nie dogrzany silnik w trasie.
Wskazówka wchodzi na milimetr przed 90 i tak stoi czyli dobrze.
Test zegarów temperatura silnika 112 °c w przy ostrej jeździe do 120°c. Dziwna sprawa jak to powinno być.
Auto focus mk2 lift 2.0 16v
Proszę o rady bo najpierw wymienię Termostat

Wysłane z mojego U20 przy użyciu Tapatalka

mlodyx21
23-04-2019, 15:36
Czytam trochę o tych wskazaniach temperatury na komputerze pokładowym i u mnie komputer jak pokazuje temp. otoczenia jest 20 to komp pokazuje tez około 20 stopni za to u znajomego w ff2 1.6 tdci jak bylo 0 otoczenia to komp pokazywał 40 stopni. Teraz czy u mnieczy u niego jest coś nie tak ?