Zobacz pełną wersję : [Inny model] Opel Corsa B 1.0 12V nie odpala


Daniel8
07-12-2013, 11:55
Witam szanownych forumowiczów i z góry przepraszam że tu piszę ale jest to już ostatnia deska ratunku.
Od kilku dni walczę z tym samochodem (Corsa B 1.0 benzyna 3 cylindry 12 zaworów z 1997r. 180tyś. km. na liczniku) żeby odpalił.
Auto od pewnego czasu było słabsze, przy zmianie biegów i pod dużym obciążeniem (jazda pod górę) było słychać chrobotanie jakby coś tarło pod maską. Jechałem drogą szybkiego ruchu i po prostu jak by mu odłączył zasilanie (światła, licznik, silnik) wszystko zgasło ale siłą rozpędu czy rozrusznika, nie pamiętam udało się go uruchomić. Działo się tak jeszcze ze dwa razy nawet po włączeniu kierunkowskazów aż wreszcie zgasł i staną na poboczu.
Rozrusznik kręcił a kontrolki dziwnie przygasały. Pomogło zdjęcie klemy z aku. i pojechałem dalej bez używania żadnej zbędnej elektryki.

Oczywiście od razu po powrocie wyczyściłem masy i sprawdziłem instalację , zaniepokoiło mnie tylko ładowanie akumulatora gdyż czasem nagle spadało.
Pojechałem jeszcze do znajomego elektryka i tam już nie odpaliło próbowałem jeszcze z górki ale nic i tak stoi do dziś :(


Rozrusznik kręci, aku. był już ładowany a autko nawet nie kichnie.
Kontrolka immo. nie miga z dobrym kluczem dopiero jak włożę zapasowy bez pluskwy to miga.
Pompa paliwa dostaje prąd podczas rozruchu, sprawdzane na wtyczce. Nie słychać specjalnie jej pracy ale podaje paliwo na listwie gdzie się mierzy ciśnienie to sika i świece są wilgotne. Po za tym czuć Pb 95 jak się pokręci.
Świece wymieniłem na nowe GM wcześniej były NGK (nie czarne ani nie popielate.)
Moduł zapłonowy oryginał BOSCH daje iskrę może nie najlepszą (biała) ale na wszystkie 3 cylindry po kolei. Założyłem gumowe węże zamiast oryginalnych fajek które już były popękane.
Powietrze też dostaje bo filtry były regularnie wymieniane i przepustnica też wyczyszczona.
Samochodzik był podpinany pod laptopa z programem Opel Tech2 i wyświetlił dwa błędy 0130 od sondy lambda i 1502 immobiliser-a które skasowałem ale poprzednie pewnie też przez odłączanie aku. się pokasowały
Sprawdziłem też napięcie na wtyczce sondy lambda jest 13V i na czujniku wałka rozrządu 5V
Sprawdziłem kompresję w cylindrach (niestety na zimnym silniku) jest po 11 Bar, i wszystkie bezpieczniki ok.

Może ktoś z forumowiczów miał takie auto. Ja do tej pory jeżdżę moim Mondeo 1.8TD i nie znam się na tych nowych benzyniakach które mają masę czujników, modułów i komputer :619:

Co podejrzewacie może być przyczyną że nie pali bo już sam nie wiem??
W tagach wymieniłem co podejrzewam o ten stan rzeczy. Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

enjoypoznan
07-12-2013, 12:42
Jeżeli jesteś pewien że paliwo jest wtryskiwane to pozostaje podmienić cewkę i kupić kable zapłonowe. Owijanie ich taśmą izolacyjna nie pomoże.

Co do błędów. Pozostaje pojeździć autem jak je uruchomisz wreszcie i sprawdzić czy nie wrócą. Jak wrócą to trzeba będzie wtedy
myśleć.

Wszystko wskazuje na elektrykę/zapłon.

Daniel8
07-12-2013, 12:58
Paliwo dostaje tylko nie wiem czy pod właściwym ciśnieniem bo nie mam tego czym sprawdzić. Może wtryskiwacze źle rozpylają benzynę?
Co do cewki to jest razem bez kabli. Obkleiłem te 3 gumowe "fajki" i z boku trochę żeby nie było przebicia.
Cewkę wykluczam! Sprawdzona z innego auta oryginał Bosch i też nie palił.

Daniel8
13-12-2013, 18:30
Auto jutro potoczy się do mechanika. Zobaczymy co powie.

Podmieniony dziś z czujnik wałka rozrządu bo po podłączeniu do komputera z programem AUTO.COM wyświetliło że ma błąd "zwarcie". Oryginalna używka - nie pomogła.
Wykręcił też na podnośniku czujnik wału ale nie miał na podmianę to zmierzony opór elektryczny i miał 880 Om to dobrze?

Daniel8
22-06-2015, 11:42
Trochę późno odpisuje ale powodem awarii był rozrząd. Nie wiem już czy naciągnięty łańcuch czy napinacz hydrauliczny nie działał i nie synchronizował się zapłon w odpowiednim momencie.
Wymieniłem cały kompletny rozrząd poza kołami zębatymi czyli: łańcuch, napinacz, i 3 ślizgi oryginał GM :)
Podczas wymiany przestawiła się ta koronka obok koła zębatego która podaje sygnał do czujnika wałka rozrządu. Czy ktoś wie jak należy ją ustawić bo mam wrażenie że nie jest tak jak być powinna?

faraell
24-07-2015, 16:41
I jak się corsa sprawuje?

Daniel8
27-07-2015, 19:13
Ostatnio czasem czuć podczas jazdy lekkie szarpnięcia. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z ustawieniem rozrządu o którym pisałem wcześniej bo nic z tym nie robiłem.
faraell też miałeś Corse że pytasz...?

progam
17-09-2015, 19:46
Mam kurcze identyczny problem jak kolega.. ://

Daniel8
23-09-2015, 09:32
Mam kurcze identyczny problem jak kolega.. ://
Hej! Ale że nie pali czy szarpie podczas jazdy? VW też miały te 3 cylindrowe silniki :(

Libron
05-10-2015, 09:44
Witajcie mam niestety identyczny problem ze swoja Corsa 1.0 najpierw podczas jazdy zaswiecila mi sie kontrolka ta z takim piorunkiem pomaranczowa zmartwilem sie ale nic z tym nie robilem jako ze jeszcze mi odpalala normalnie... po jakims czasie bylo gorzej bo tracila jakby moc podczas jazdy musialem puscic pedal i wcisnac jeszcze raz zeby nabrala rozpedu a i tak nie raz mi zgasla sama z siebie... Wiec nadszedl czas na mechanika sprawdzil powymienial przeplywomierz, kable wysokiego napiecia przeczyscil pompe i wszystko inne zrobil plywak bo zawiwsil mi sie na 25litrow i tak juz zostal... dwa tygodnie mija jak mechanik sie z nia bawi i juz miala byc do odebrania bo palila odrazu i na zimnym i na goracym silniku i dzisiaj dostaje telefon ze znowu nie pali a komputer bledow nie pokazuje i mechanik rece rozklada bo nie wie co jej juz jest... moze jakies sugestie od was ktore naprowadzily by na wlasciwy trop?

Daniel8
06-10-2015, 19:50
Powód nie palenia podałem wyżej, był to brak synchronizacji zapłonu spowodowany zużytym rozrządem. U mnie objawiało się to chrobotaniem w silniku.
Migotanie kontrolki "sprawdź silnik" może też być spowodowane zła masą na klemie akumulatora lub nadwozia.
Mechanik problem z paleniem powinien zacząć od sprawdzenia świec, czy mają dobrą iskrę, jak wyglądają, czy są suche (zalane benzyna i olejem nie zapalą)
Silnik tez musi dostawać paliwo pod odpowiednim ciśnieniem i powietrze; sprawdzić filtry!
Nie wiem jakie kable wymieniał, w tym silniku jest modułowa cewka zapłonowa! Przepływomierz wymieniony na oryginał sprawny??

Libron
14-10-2015, 14:49
Wszystko juz dziala i pali jak bajka ... kable od elektryki wymieniane dokladnie nie wiem o co chodzi a i przeplywomierz chyba jednak zamiennik ale nie byle jaki mam nadzieje a ze mechanik dobry czlowiek i po znajomosci policzyl 650zl z czego 150 za robocizne wzial a dlubal w niej 2.5 tygodnia, wymienione filtry olej pompa przeczyszczona i swiece sprawdzone na koniec wymienil tak dziwna czesc dokladnej nazwy nie pamietam ale cos z wezem miala w nazwie wezownica cos cos takiego ale nie jestem pewien takze tak tylko z pamieci napisalem, ja sie nie znam ale wiem ze narazie nic corsie nie dolega a jeszcze kostke w stacyjce wymienil ale to raczej glupota :)