Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Błędy i brak komunikacji


CERES
08-12-2013, 17:57
Witajcie!
Przypadek mojego szwagra:
Focus C-MAX 2004 1.8 b+g. Sprawował się wzorowo.
W tamtym tyg. na liczniku zrobiła się choinka. Przestały działać min kierunki, szyby el., masa komunikatów o błędach w zegarach.
Zawiózł do szpenia, okazało się że jakieś 2 wtyczki się odpięły od GEMa.
Wszystkie funkcje życiowe wróciły do normy ale na zegarkach błędy: tryb ograniczonego przyspieszenia, awaria silnika, awaria układu wspomagania. Samochód jeździ ok i wszystko działa. Wziąłem dziś swojego elema (przerobionego). Za chińskiego boga nie mogłem się połączyć poprzez HS-CAN do sterownika silnika i wszystkich modułów które chodzą na HSie. Na zwykłym canie, dostałem się bez problemów do modułów.
Dodam że mój elem jest pewny i wpełni działający (w moim mondku działa na HS i MS)
Nadmienię, że nawet skaner OBD nie może połączyć się do silnika.

Błędy odczytane z zegarków: d900
-9600
-e200
-e510
-e197

Ktoś ma może jakiś pomysł ? Co to może siedzieć ?
Może ktoś dysponuje schematem połączeń do PCMa a złączem diagnostycznym ?

Tvvardy
08-12-2013, 18:30
To co posiadam z info o błędach:
E197 (U2197)– Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu
E200 (U2200) – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu
d900(U1900)CAN Communication Bus Fault -Błąd komunikacji magistrali CAN
e510(U2510)CAN - Invalid data for Vehicle Security- Nieprawidłowe dane zabezpieczenia pojazdu.
9600 (B1600)PATS Ignition Key Transponder Signal Is Not Received-Zapłon Key Transponder nie otrzymuje sygnału
Na pewno wszystkie błędy(U) związane są komunikacją na szynie CAN. Sprawdzić połączenie, wtyczkę przy zegarach jak i same zegary.
Lub zaprogramować ponownie kluczyki.

SRS
08-12-2013, 22:58
prawdopodobnie czeka cię rycie w wiązce głównej idącej do komputera silnika, po lewej stronie komory jeden z kabelków przegnił i daje takie efekty

Rafał A.(antek)
10-12-2013, 00:43
komunikacja na szynie CAN albo kable, albo wtyczki albo luty, szukanie po omacku, nie mainnej metody

mayak
11-12-2013, 23:12
Zimne luty w zegarach - naprawa albo wymiana, na forum Focusa było dużo na ten temat

mjr
15-07-2014, 22:47
CERES, jak rozwiązaliście problem tych błędów?

CERES
16-07-2014, 21:11
Problem rozwiązany.
Całą instalację rozkopałem.
Problemem najprawdopodobniej okazał się brak bezpiecznika bodajże 34 lub 36.
Poza tym wszystkie wtyczki były odpinane (łącznie z ABSem, pompą wspomagania). Wszystkie od HS-Cana.
Jeżeli nie było w/w bezpiecznika, wywalało błąd pedału przyspieszenia

tedi_k
16-07-2014, 22:51
F34 i F36 są w skrzynce w komorze silnika i oba są niezbędne do poprawnej pracy sterownika silnika PCM. Więc raczej nie zniknęły nagle w magiczny sposób i trudno mówić, ze ich brak był przyczyną kłopotów...

CERES
17-07-2014, 11:56
to może 43 już nie za bardzo pamiętam, na pewno nie w przedziale silnika tylko pod nogami pasażera.

mjr
17-07-2014, 13:44
CERES i jak to wszystko poprawiłeś to problem zniknął ?

tedi_k
17-07-2014, 14:01
to może 43 już nie za bardzo pamiętam, na pewno nie w przedziale silnika tylko pod nogami pasażera.

F43 w skrzynce nad nogami pasażera odpowiada za zasilanie stałe (nap. aku) wielu różnych modułów. Np. jego brak albo przepalenie spowodował by nie działanie zamka centralnego (zasila odbiornik centrala)... Tak więc też awaria z tych "łatwo zauważalnych"...

BTW - przepalenie lub brak niezbędnych bezpieczników zazwyczaj powodują kłopoty... Tyle, że bezpieczniki nie "znikają" same...

CERES
17-07-2014, 14:52
CERES i jak to wszystko poprawiłeś to problem zniknął ?


taa, teraz jest oki.

Jeszcze jedno: poprawiałem styki na złączu licznika lutownicą

Bump: F43 w skrzynce nad nogami pasażera odpowiada za zasilanie stałe (nap. aku) wielu różnych modułów. Np. jego brak albo przepalenie spowodował by nie działanie zamka centralnego (zasila odbiornik centrala)... Tak więc też awaria z tych "łatwo zauważalnych"...

BTW - przepalenie lub brak niezbędnych bezpieczników zazwyczaj powodują kłopoty... Tyle, że bezpieczniki nie "znikają" same...

Kolego być może był to 46. Nie pamiętam dokładnie który.

Michal987
08-02-2022, 20:38
Witam, mam problem, tak jak w temacie.
Ale od początku...
Pewnego dnia auto stojące spokojnie na parkingu zaczęło mrugać i wyć klaksonem, włączyły się wycieraczki, dmuchawa, światła. Co ciekawe po odpaleniu działało normalnie, a po zgaszeniu dalej dyskoteka. Został wyjęty i pobieżnie wysuszony GEM i to pomogło. Auto przejechało ok 300 km. Następnie znowu wyjąłem GEM i po otwarciu okazało się że płytka jest trochę zaśniedziała. Płytka została delikatnie oczyszczona ze śniedzi i zamontowana. Auto nie odpala, mruga immo i wyskakują błędy u1900 i u2510 - bład komunikacji CAN. Bezpieczniki ok, akumulator ok, zegary nie mają zimnych lutów (sprawdzone przez elektryka). Moduł GEM wygląda ok. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?

Urbizdw
29-02-2024, 21:35
Witam
Posiadam Forda cmax 2004 rok. W dniu wczorajszym pojawiły mi się takie błędy jak na filmie. Czy ktoś ma pomysł czym to jest spowodowane ?
https://youtu.be/XCACVwwdo3M?si=4Ryk65hU_xptBogk

pankrakus
02-03-2024, 15:31
Witam

Poczytaj o zimnych lutach w zegarach w Focusie mk2 => c-max to "bliźniak" Focusa

pozdrawiam

Amaroq
11-03-2024, 08:40
Na początek zegary na stół i przelutuj mocowanie gniazda taśmy sygnałowej.