Maverick52
08-12-2013, 20:14
Mam to cudo 2,3 2006r.
Szukam wszelkiej wiedzy na temat tego auta.
Pozdrawiam
AL
Szukam wszelkiej wiedzy na temat tego auta.
Pozdrawiam
AL
Zobacz pełną wersję : [Maverick 2000-2007] czy ktoś ma coś o nim ? Maverick52 08-12-2013, 20:14 Mam to cudo 2,3 2006r. Szukam wszelkiej wiedzy na temat tego auta. Pozdrawiam AL 12376 21-12-2013, 23:13 Witam, mam takie cudo z 2004r, pisz co Cię interesuje, może pomogę. Robek46 22-12-2013, 08:29 Jak wymienić żarówkę kierunku z przedu? yari3 23-12-2013, 10:22 witam....musze zdjac panel przedni ...tam gdzie radio....jak to zrobic?i jak jest z zmiana oleju w skrzyni biegow.....zmienia sie czy nie zmienia...silnik 3.0 i automat Robek46 23-12-2013, 10:28 Ja zmieniałem w czwartek. Maverick52 02-01-2014, 15:12 Kupiłem książkę o Escape i Tribute. Po angielsku. Robek46 02-01-2014, 16:24 Jest tam jak zmienić żarówkę przedniego kierunkowskazu? Maverick52 03-01-2014, 20:20 Wyjmuje się cały reflektor. :p Robek46 08-01-2014, 20:05 http://owner.ford.com/servlet/ContentServer?pagename=Owner/Page/OwnerGuidePage&year=2002&make=Ford&model=Escape Może taki coś Maverick52 10-01-2014, 13:22 Wielkie dzięki. :> Maverick52 10-01-2014, 19:08 Czy ktoś ma zamontowane światła do jazdy dziennej ? :pomysl: samspec 11-01-2014, 23:52 Mazda Tribute z V6 można się podeprzeć V6 Forda.Na gazie idą cewki i świece,taniej kupować droższe markowe.Na pierwszym cylindrze lubi wydmuchać uszczelkę,wtedy leci sonda,za katem,ale może i przed.Przy czytaniu błąd cyrkulacji i bank1lub2sensor1lub2 SENSOR1-to sonda przed katem-sensor2 to za katem.Rozrząd na dwu łańcuchach ze ślizgami,jak w''' mietku'' ,napinacze hydro,pod pokrywą-cofnie-nie trzeba nowych,chyba że schrot. Maverick52 18-01-2014, 16:14 A co z ESP ? Jest takowe ? :wink: Bump: Książka, książką a ja nadal nie wiem czy Maverick ma ESP ? SRS 18-01-2014, 18:26 A co z ESP ? Jest takowe ? :wink: Bump: Książka, książką a ja nadal nie wiem czy Maverick ma ESP ? daj vin na PW zobaczę co masz Maverick52 19-01-2014, 17:40 Dzięki. nisann 21-01-2014, 20:36 WF0CU931X6KA48659 do SRS sprawdź mi Kolego czy ten ma ESP, z góry dzięki SRS 22-01-2014, 17:45 moduł ABS - Elektroniczny, Moduł układu zapobiegającego poślizgowi kół podczas hamowania (ABS) Od: 22-12-2003 Do: 01-05-2006 4WD nigdzie nie mogę się doczytać mpsfc 11-04-2014, 12:11 Witam wszystkich serdecznie, mam już drugiego Mavericka. Poprzedni 2,0 z 2002 r. a teraz 2,3 z z 2006. Na bank nie ma tam esp. Wiadomości o tych autach jest jak na lekarstwo i ja też szukam. Na razie rozkminiam sam :) pszemq 14-04-2014, 20:52 Mam małe pytanie też co do Mavericka sądzę że zakładającemu post tez to się przyda za 2 tygodnie jadę na oględziny Forda Mavericka z 2006 rok no i teraz tak: 1.Jakie jest przeniesienie napędu(chyba dobrze napisałem chodzi mi to ze max ile może być na obie osie np 40:60 czy jakoś tak) 2.jak to sobie radzi w terenie(oczywiście lekkim)jakieś wypady do lasu lekkie błoto no i oczywiście śnieg-czy ten napęd automatycznie dołączany ujdzie czy jest katastrofa.(śnieg najbardziej mnie interesuje) 3.co z częściami czy naprawdę tak ciężko dostać?? szkoda że po 2004 pozbyli się tego przełącznika napędu z auto na 4x4 Na co zwracać uwagę przy zakupie?są jakieś bolączki auta Maverick z 2006 roku?Pozdrawiam mpsfc 23-04-2014, 13:31 1.Jakie jest przeniesienie napędu(chyba dobrze napisałem chodzi mi to ze max ile może być na obie osie np 40:60 czy jakoś tak) 2.jak to sobie radzi w terenie(oczywiście lekkim)jakieś wypady do lasu lekkie błoto no i oczywiście śnieg-czy ten napęd automatycznie dołączany ujdzie czy jest katastrofa.(śnieg najbardziej mnie interesuje) 3.co z częściami czy naprawdę tak ciężko dostać?? szkoda że po 2004 pozbyli się tego przełącznika napędu z auto na 4x4 Na co zwracać uwagę przy zakupie?są jakieś bolączki auta Maverick z 2006 roku?Pozdrawiam ad.1) jest 50:50. ad. 2) Radzi sobie całkiem nieźle, próbowałem piach no i oczywiście śnieg. Jak ktoś jeździł przednionapędówką to musi się się trochę przestawić, lubi zarzucić tyłem i zachowuje się na śliskim jak tylny napęd. ad.3) Z częściami żadnych problemów, jak nie ford to mazda :) Ja korzystam z inter-carsu. Mam już drugiego i w tym również były zwichrowane tarcze hamulcowe z przodu a poza tym leję gaz i zap... jeżdżę :p Przemku, pisałem na PW, miałeś zadzwonić :027: pszemq 23-04-2014, 15:55 Dzieki wielkie za odpowiedz.tak widziałem ze pisałeś tylko kurde mam trochę zapierdziel w pracy usiądę kiedyś wieczorem i drydne do ciebie to pogadamy:)chciałem kupic forestera ale ten chyba mi się bardziej podoba.ok napisze jeszcze wieczorem pozdrawima Ps jak ten silnik 2.0 sobie radził?wyprzedzanie i ruszanie bez problemu czy troche zamulony? mpsfc 23-04-2014, 22:21 2.0 radził sobie całkiem całkiem ale 2.3 robi lepszą robotę :wink: sylweklodz 06-05-2014, 16:22 Witam, od niedawna jestem posiadaczem forda escape (maverick) z 2001 r 2.0 16V. Muszę teraz wymienić silniczek krokowy, a dedykowany do tego modelu kosztuje sporo, ale słyszałem że jest to ten sam silnik co w mondeo i focusie z lat 1998-2000, tak mi powiedział pewien pan w sklepie z częściami do forda. Czy ktoś może wie czy to ten sam silnik i czy części też można szukać od mondeo??? mpsfc 06-05-2014, 21:31 Niestety, katalog inter-carsu podaje, że tylko Maverick i Tribute, dają takie numery: Wykaz numerów OEM: FORD 1114071 FORD 1126997 FORD YL8U 9F715 AB FORD YL8U 9F715 AC FORD YL8Z 9F715 AA HITACHI ABV509-1B HITACHI ABV509-1 MAZDA YF09 20660 A MAZDA YF09 20660 B Silnik jest niby ten sam ale w Mondeo miał inną ilość kucyków. Jeśli miałbyś możliwość wypożyczenia i pasowałoby podłączenie to próbuj a jak nie to zostaje wywalić prawie cztery stówki. christoffer 15-07-2014, 16:47 Witam serdecznie, mam gorącą prośbę do osób posiadających Maverick'a 3.0 w automacie. Niesiony wewnętrznym głosem (nie do końca chyba uzasadnionym ekonomicznie) noszę się z zamiarem kupna takiego modelu z 2003 roku - jest to egzemplarz ściągnięty ze Szwajcarii. Po pierwszych oględzinach stwierdziłem, że silnik pracuje ładnie, skrzynia raczej też - sprzęgło nie ślizga się, zawieszenie nie jest wybite (nawet dosyć twarde choć myślałem, że będzie bardziej miękkie), ale mam również lekki niedosyt zrywności silnika bowiem oczekiwałem, że te 197 kucyków będzie mocniej ciągnąć Maverick'a do przodu. W związku z powyższym prosiłbym o jakiekolwiek informacje na co zwrócić szczególną uwagę przy kolejnych oględzinach oraz jaki może być koszt pakietu startowego po zakupie samochodu gdyby trzeba było wymienić wszystkie oleje, filtry, klocki hamulcowe, tłumik, nabić klimę, itp. Prosiłbym również o info co należy koniecznie zrobić/wymienić po zakupie Maverick'a i jak jest z dostępnością podzespołów do w/w. A przebieg według sprzedawcy jest około 110.000 km. Z góry dziękuję za wszelkie info. Cien77 17-07-2014, 11:54 Podłączam się do dyskusji o częściach. Wszystko da się kupić w Polsce bez problemu ale.... To ale oznacza, że Tribute, Escape są w katalogach w Polsce słabo reprezentowane i zamienne części z innych modeli nie są linkowane do tych suvów. Ja sobie radzę tak, że najpierw szukam części w sklepach amerykańskich, a później na tej podstawie takiej samej w sklepie polskim. Na przykład w intercars i 4cars przekonywali mnie, że nie da się kupić miski olejowej do Tribute 2.0. Szybkie spojrzenie do sklepu w USA pokazało, że mają dokładnie te same miski, ale podlinkowane tylko pod Focusa i Mondeo. Henio86 20-07-2014, 20:30 Dobry pomysł. ____________ sylweklodz 02-10-2014, 19:35 Witam pisałem już wcześniej że w moim mavericku miałem problem z obrotami, wymieniłem silniczek krokowy na nowy i problem z bardzo falującymi obrotami na niskich i gaszenie zniknęło. Ale problem z tym ze w czasie jazdy po spuszczeniu nogi z gazu obrotu nadal bardzo wolno schodzą, najpierw do 2000 tyś a potem po kilku sekundach na sprzęgle dopiero powoli w dół i nie wiem w czym problem...Proszę o pomoc, bo nie wiem czy to może być wina napięcia silniczka krokowego, czy potencjometr przepustnicy czy co innego??? obroty też czasem troszkę falują, ale już nie gaśnie...Posiadam silnik 2.0 benzyna ZETEC 124 kucy..... pilnie potrzebna jakaś pomoc, bo to ma też wpływ na większe spalanie...za wszelką pomoc dziękuję... motobambo 07-12-2014, 18:04 witam ja jestem w trakcie zakupu Maverick-a 3.0 204 KM 2004 rok automat, i tez mam kilka pytac na co trzeba zwrócić uwagę dantes 08-12-2014, 10:07 Hey! Sprawdź dolne krawędzie drzwi i tylne błotniki-napewno będzie korozja. Ja mam mavericka 2005r. z silnikiem 2.3 i bierze olej. Właśnie dzisiaj odstawiłem go do mechanika. Pozdrawiam. motobambo 10-12-2014, 08:12 Hey niema korozji, ale mam wybite sworznie na wahaczach mieciolee 12-12-2014, 08:47 Cześć Też śmigam takim Maverickiem 3.0 juz dłuższy czas ;-) sworznie masz wciskane ,ja do siebie wkładałem z RTSa 77zł w detalu sztuka dobierałem po Mazdzie tribute ,nr RTSa (RTS 93.08008 ) groser81 17-12-2014, 16:25 Witam! Mam niemały problem z Maverickiem. Potrzebuję tłok do 2.0 benzyna 124KM - mój model jest z 2002 roku. Kupiłem ostatnio 2 sztuki na allegro, okazało się, że są inne. Nie mogę/nie potrafię ich znaleźć. Z mojego silnika pochodzi ten jaśniejszy z lewej. Jeśli ktos rozpoznaje taki tłok lub ma jakies pomysły, czekam na odpowiedzi. Dodam, że walczę z naprawą 6 tygodni !! :evil: Cien77 19-12-2014, 13:05 Sprawdź tutaj http://www.rockauto.com/ są też na ebayu Szukaj do silnika zetec forda, to te same co do mazdy tribute, ford escape w usa i do focusa. motobambo 29-12-2014, 19:05 Cześć Też śmigam takim Maverickiem 3.0 juz dłuższy czas ;-) sworznie masz wciskane ,ja do siebie wkładałem z RTSa 77zł w detalu sztuka dobierałem po Mazdzie tribute ,nr RTSa (RTS 93.08008 ) Dzięki za info :one: MaxL 30-12-2014, 20:53 Cześć Też śmigam takim Maverickiem 3.0 juz dłuższy czas ;-) sworznie masz wciskane ,ja do siebie wkładałem z RTSa 77zł w detalu sztuka dobierałem po Mazdzie tribute ,nr RTSa (RTS 93.08008 ) Tez mam wybity sworzen na prawym wahaczu - ale u mnie chyba nie da sie wymienic samego sworznia - jak patrze na fordparts to wychodzi, ze caly wahacz to jeden element :/ widac tez, jak sprzedaja (Escape/Trubute MAriner do 2007...) ? BTW: znalazlem w sieci Serwisowke Haynes'a - here you go: https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=B56A40BF56A72ED5&resid=B56A40BF56A72ED5%215730&app=WordPdf mieciolee 31-12-2014, 10:02 Tez mam wybity sworzen na prawym wahaczu - ale u mnie chyba nie da sie wymienic samego sworznia - jak patrze na fordparts to wychodzi, ze caly wahacz to jeden element :/ widac tez, jak sprzedaja (Escape/Trubute MAriner do 2007...) ? BTW: znalazlem w sieci Serwisowke Haynes'a - here you go: https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=B56A40BF56A72ED5&resid=B56A40BF56A72ED5%215730&app=WordPdf Cześć Moim zdaniem na 99% masz wciskany sworzeń ,u mnie po fordparts tez wychodzi cały wahacz. ale według moich katalogów ,a pracuje w hurtowni motoryzacyjnej wychodzi wymienny Widze ze jesteś z Warszawy,jakbyś potrzebował taki sworzeń to daj znac, mam u siebie w pracy za 47zł,takze moge pomóc. MaxL 31-12-2014, 11:42 Cześć Moim zdaniem na 99% masz wciskany sworzeń ,u mnie po fordparts tez wychodzi cały wahacz. ale według moich katalogów ,a pracuje w hurtowni motoryzacyjnej wychodzi wymienny Widze ze jesteś z Warszawy,jakbyś potrzebował taki sworzeń to daj znac, mam u siebie w pracy za 47zł,takze moge pomóc. Jak sie okaze ze sie da wymienic to masz whiskey ode mnie :) W ktorym miejscu masz ta hurtownie ? Uwaga tez na "mine" z filtrem kabinowym - w/g usaolkusz mial pasowac Atlas TA10548 / Wix49466 ale choc ma podobny ksztalt to jest za dlugi - orginal ma symbol FP-66 :( mieciolee 31-12-2014, 12:52 Jak sie okaze ze sie da wymienic to masz whiskey ode mnie :) W ktorym miejscu masz ta hurtownie ? Uwaga tez na "mine" z filtrem kabinowym - w/g usaolkusz mial pasowac Atlas TA10548 / Wix49466 ale choc ma podobny ksztalt to jest za dlugi - orginal ma symbol FP-66 :( Hurtownia Moto-Factory w ursusie ,albo na mokotowie ,bo tu mieszkam i moge przywiezc to sobie odbierzesz . MaxL 04-01-2015, 17:06 Jest sens wkrecac kalamitke do tego sworznia jak zrobil kolo na tym filnie czy to nadgorliwosc i glupota bo chyba jest juz smarowana przez ten plastik w srodku ? https://www.youtube.com/watch?v=LPxmhZF2A8s#t=630 strulkhas 25-03-2015, 19:46 Odkopie trochę potrzebuję przegub półosi prawej ford maveric 2,3l 2007 albo całą połoś nigdzie nie mogę się jej doszukać w serwisie 2000 pln za komplet półosi... drrobi 13-04-2015, 13:44 Witam, Ford escape, maverick i mazda tribute to mechanicznie to samo. Wiekszość części dobiera sie od forda (Focus, Mondeo ....).niestety trzeba to zrobić "ręcznie" (czytaj samemu). np sonda lambda ta sama co w jaguar, pompa paliwa ... od jaguara, fiata, renault forda...... Uwaga na olej, amerykanie piszą że silnik cholernie ciaśno spasowany dlatego full syntetyk, najlepiej tak jak na korku 5W20. kevlar79 12-06-2015, 21:55 Witam mam problem z tribute 2.3 2005r - przy ok. 100 km/h 2000 obr zaczyna się dławić, szarpie. Miał ktoś coś podobnego, jakieś rady....świece nowe - beru.... Karwos00 14-06-2015, 21:16 Dławienie zależne od obrotów czy prędkości?? czy jest to 100km i 2000obr - i nic więcej. Czy check się zapala? dantes 21-06-2015, 06:44 Miałem podobny przypadek. Jazda pod górę z prędkością ok. 100km/h, strasznie szarpał i trzęsło całym autem. Okazało się, że jedna świeca jest cała zasyfiona. Po wyczyszczeniujest ok. sylweklodz 19-01-2016, 13:13 Witam, jakiś czas temu pisaem bo miałem problemy z falującymi obrotami ( silniczek krokowy) u nas kosztuje około 400zł, Znalazłem sklep w USA który wysyła też do polski. i Tak silniczek krokowy z przesyłką około 180 zł firmy HITASHI, zawór EGR firmy STANDART z przsyłką około 250zł, MOTORKRAFTA około 410 zł, u nas w łodzi w sklepie z częściami do samochodów USA odpowiednio około 600 albo 900zł w oryginale. Zaznaczę że tam jest wszystko, ale nie wszystko się opłaca (koszt wysyłki zależny od rozmiaru i ciężaru) Jak by kto potrzebował więcej informacji niech pisze do mnie, ja już przetestowałem. Czas przesyłki około 8-12 dni Bump: A czujnik przepustnicy MOTORKRAFT z przesyłką około 120zł bo też zamawiałem, u nas dużo więcej porządnej firmy....bo na INTER CARS nawet około 300 albo wyżej.....generalnie jest tam wszystko do wszystkich amerykanów i chyba z każdego rocznika.. darmodziej 16-03-2016, 08:32 Witam. Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest regulacja luzów zaworowych w silniku 3l Forda Maverick? Jacekkasia 10-07-2016, 19:39 Witam,jestem nowy na forum,mam na imię Jacek. Jestem w trakcie zakupu Mavericka rocznik 2007 silnik 2.3 benz. Będę zakładał mu Lpg. Proszę was o informację na temat tego auta,na co zwracać uwagę ? ma napęd 4wd jak jest z tym napędem? jaka awaryjność? Chciałbym uzyskać jak najwięcej info od ludzi użytkujących Forda Potrzebuję też schemat bezpieczników,nie działa wycieraczka tył a silniczek jest sprawny. postrzepiony 17-07-2016, 10:00 Czy w tej książce, którą zakupiłeś jest coś na temat alarmów i audio ? radoslawkow 27-07-2016, 13:27 Witam skąd bierzecie części do tego auta? macie sprawdzony sklep? Bardzo mi się podobało jak kupiłem ale znaleźć jakąś część to trzeba się sporo najeździć po sklepach oraz wertować internet. Posiadam Maverick 2.3 2007 rok. Aedifico 30-07-2016, 12:08 Cześć wszystkim. Przymierzam się do zakupu Maverick'a 2005-2007. Przeczytałem wydaje mi się większość dostępnych w Polsce informacji dotyczących tego auta i nasunęło mi się kilka pytań. Mam zamiar też zamontować w nim LPG: - czy ktoś ma informację w kwestii awaryjności skrzyń automatycznych, bardziej pasowałaby mi wersja 3,0 V6 , w tej wersji dominuje automat stąd moje pytanie o doświadczenia w zakresie problemów i awarii* - czy ktoś ma doświadczenia jeśli chodzi o różnicę w dynamice pomiędzy V4 150km i v6 200 km, przesiadam się z mazdy 6 ,która dynamiką mi odpowiadała , ma około 11s 0-100 km/h - z tego co wyczytałem to rozrząd na łańcuchu, jakie doświadczenie ewentualnie w tym względzie macie? Koszty wymiany, dostępność. - co moglibyście polecić w pakiecie startowym? * zdaje się typ: Automatyczna skrzynia LA4A-EL (CD4E) http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-cd4e,4,16.html Pzdr. camel69 18-11-2016, 13:10 Witam Kolegów Właśnie kupiłem Mavericka z 2002 roku V6 3.0 BENZYNA/GAS - niestety silnik padnięty - najpierw rzęcholił aż się zablokował. Mechanik co prawda uruchomił i niestety nadal rzęcholi. w związku z tym jest pytanie - ma ktoś może doświadczenie w remoncie takiego silnika ? Nie chciał bym go wymieniać na inny bo ma stosunkowo mały przebieg i pewnie lepsze jest wyremontowanie obecnego. Czy znacie może porządny zakład remontujący takie silniki ? Pozdrawiam Mariusz Aedifico 18-11-2016, 14:40 Mirekterazpolska z forum dolnośląskiego. Jeśli jakimś cudem znajdzie czas... instrukcja Escape: https://pl.scribd.com/document/93012068/08204og1e http://website-box.net/site/www.fordservicecontent.com camel69 29-11-2016, 17:00 Witam Panowie Silnik z mojego Mavericka niestety padnięty - urwane dwa korbowody - - czy macie może jakąś wiedzę czy te silniki (duratec V6 3,0 24V) występowały również w jaguarach S-type ? czy mają ten sam słupek ? pozdrawiam Mariusz Aedifico 29-11-2016, 20:07 Powinien pasować: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_V6_engine https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V6_engine jodel 19-12-2016, 16:47 Witam szanownych forumowiczów czy ma ktoś może jakieś foto jak ustawić przy montażu wałki wyrównoważające w mavericku 2,3b 2007r ?? Bump: potrzebuje jakiś wskazówek jak to zmontować LubieTanieWino 23-12-2016, 20:47 Maverick 2,0 2003r 1.Jak wymienić płyn/olej w sprzęgle wiskotycznym? Jake oznaczenie powien mieć oraz jaka ilość? 2.Jak wymienić olej w skrzynce rozdzielczej? Jaki olej i ile? Jacekkasia 04-01-2017, 15:19 Witam,może ktoś wie co jest grane że obroty mi nie spadają. Jak puszczę na luz to trzyma na 2 tyś. obrotów Marek 07-01-2017, 20:47 Może krokowy, może VSS może, może.....opcji wiele. Podłącz pod kompa może pokaże. Aedifico 09-01-2017, 06:34 Odnośnie Duratec'a V6, może informacje będa przydatne: http://www.super7thheaven.co.uk/components/duratec_v6/ marcin_zeppelin 16-01-2017, 12:35 Witam. Mam dwa pytania. Pierwsze to w moim Mavericku słychać szum dochodzący z tyłu. Gdy trzymam nogę na gazie słychać szum, jakby opon. Gdy puszcze nogę z gazu jest ok 2 sekundy ciszy i szum wraca. Ktoś się z takim czymś już spotkał bo co mechanik to inna bajeczka... :) Druga sprawa. Przy przełączaniu biegu z D na R słychać stuknięcie. Gdy auto jest zimne to tego nie ma. Pojawia się to gdy samochód się rozgrzeje. Skrzynia przełącza płynnie, nie szarpie, olej wszystko się zgadza... Mewa_lp 21-01-2017, 19:30 Witam posiada ktos instrukcje obsługi do mavericka 2002 3.0 automat? rycho_cc 22-01-2017, 20:11 Poniżej link do FM 2005 może się przyda różnice niewielkie https://owner.ford.com/tools/account/how-tos/owner-manuals-search-results.html#/ymm/2005/Ford/Escape Mam też problem z moim 3.0 automat. Na wolnych obrotach (około 800) czuć wibracje. Sprawdzono zawieszenie silnika i ponoć ok. Ale co jeszcze zaobserwowałem: po dłuższym postoju, gdy auto zostawię na nierównym gruncie ciężko wrzucić wsteczny. Jak stoi w garażu, to nie ma problemu. Olej w skrzyni wymieniony na zalecany przez forda. Auto jeździ normalnie biegi wchodzą ok nie wyrzuca ich nie ślizga się. Na ssaniu przy 1000 obrotów brak wibracji! Tyle. Może ktoś ma pomysł, gdzie go boli. Pozdrawiam Mewa_lp 24-01-2017, 13:26 Witam. Zapaliła mi sie pomarańczowa kontolka silnika co to moze być? Również kontrolka od plynuchlodnuczego czerwona sie pali chociaż płyn jest. Mil ktoś takie problmy? Mewa_lp 30-01-2017, 18:41 wszystko ogarnięte mam nadzieje że będzie dobrze służył:) odpukać xd Aedifico 04-02-2017, 14:42 wszystko ogarnięte mam nadzieje że będzie dobrze służył:) odpukać xd Cześć. Możesz się podzielić co mu dokładnie dolegało? Mewa_lp 05-02-2017, 09:57 A o która usterke chodzi? Aedifico 06-02-2017, 14:04 A o która usterke chodzi? Wszystkie :) Warto się dzielić z innymi co było przyczyną i jak sobie poradziłeś. Mewa_lp 08-02-2017, 11:21 Check silnika to było coś z niedopaleniem spalin czyli egr. Wykasowany i spokój. Kontrolka od płynu chłodniczego- pomogła wymiana płynu bo była jakaś woda i nie odprowadzało ciepłą jak nalezy wiec spokoj. Teraz pali sie kontrolka od air bag ale to coś z przewodami pod pasozytem bo czasami gasnie jak poruszam wiązką. Mewa_lp 12-02-2017, 10:55 Witam, jednak problem z czerwona ikonka Engine Coolant dalej nie rozwiązany do końca. Co to może być czy jest jakiś czujnik który można sprawdzić? Zapala mi sie podczas jazdy po mieście ale wzkazóka od temperatury jest cały czas na środku więc sie nie grzeje silnik. Mewa_lp 21-05-2017, 12:04 Gdzie jest filtr kabinowy? Za schowkiem czy w podszybiu gdzieś? Pan Kleks 21-05-2017, 16:54 w podszybiu, podnieś przednią klapę, o ile dobrze pamiętam - przed pasażerem, pod czarnym plastikiem przykręconym plastikowymi spinkami tomek_e36 06-07-2017, 19:35 Koledzy mam mały problem a może i duży poszukuję tłumika środkowego do Forda Maverick 2.3 z 2006 roku może ktoś coś podpowie gdzie kupić lub od czego innego pasuje w hurtowniach takich jak intercarc, autoland nie ma nic takiego tomek_or 18-07-2017, 23:25 Cześć, podłączę się do tematu. Od 2 tygodni jestem właścicielem Escape'a z 2005r. i na razie ładuję kasę w auto, które sprzedający określił jako 100% sprawne. Potrzebuję informacji na temat: 1. czy są jakieś materiały (książki, schematy itp) dostępne online lub książki o tym samochodzie? 2. czy ktoś z Was wie, gdzie umiejscowiona jest centralka od fabrycznego alarmu? 3. czy ford escape i maverick z 2005r to identyczne samochody? wymieniałem ostatnio wentylatory chłodnicy i niestety części od Mavericka nie bardzo pasowały. 4. gdzie kupować części online? na razie czeka mnie walka z zawieszeniem, ale to juz opanowane .. na szczęście części nie są drogie 5., czy ktoś z Was ściągał tapicerkę z tylnych drzwi? Ile jest tam śrub (doliczyłem się trzech) i zatrzasków? Na co zwrócić uwagę, żeby głupio czegoś nie uszkodzić? Muszę uruchomić tylne drzwi, bo na razie są zamknięte na amen. Tyle - będę wdzięczny za każdą pomoc. To mój pierwszy amerykanin i na razie mam pod górkę ;) Pozdr. TOmek greg.ko 19-07-2017, 06:48 pkt 4 spróbuj w serwisie forda, ja tam kupowałem, uszczelniacze tylnych półosi 79 zł. koronka ABS-u 44 zł. oryginalny filtr oleju 36 zł. łańcuch rozrządu i napinacz około 500 zł. -silnik 2.3 ceny jak w sklepach stacjonarnych i internetowych, ale chłodnica klimatyzacji około 1700 zł. pkt 5 tapicerka jest przykręcona na dwóch lub trzech wkrętach reszta kołki, ciągniesz z wyczuciem, wypinasz kostkę z przycisku sterowania szybą, klamka zostaje na drzwiach darmodziej 19-07-2017, 14:54 Muszę uruchomić tylne drzwi, bo na razie są zamknięte na amen.Ha, ha, miałem to samo w lewych tylnych drzwiach. Po otworzeniu okazało się, dlaczego się nie otwierały. Powodem był kompletnie przerdzewiały błotnik pod drzwiami, tak, że nie było tego widać, gdy drzwi były zamknięte. Nie, żeby rdza trzymała drzwi, po prostu cięgło łączące zamek z klamką zewnętrzną było odpięte, a wewnętrzna była zablokowana zabezpieczeniem przed dziećmi. Niestety za naprawę blacharską musiałem zapłacić ponadprogramowo. Tak jak poprzednik pisał, jeden wkręt w uchwycie, za który ciągniemy przy zamykaniu drzwi i chyba coś przy klamce, reszta to kołki plastikowe. Da się zdjąć bez problemu, trzeba tylko trochę siły przyłożyć. Kołki jak się uszkodzą, to bez problemu można dostać. Czarnego trójkącika przy szybie chyba nie trzeba zdejmować. PS. Reflektory masz europejskie? Aedifico 20-07-2017, 07:10 Pozdrawiam, Zapytaj o części tu tylko to inna strefa czasowa. -- Andrzej Hryń Tel: +48 12 376-5100 Mobile: +48 662-109-129 biuro@jankes-parts-usa.pl Andrzej Hryń - Jankes Auto Części - USA Ul. Rydlówka 42A/8 30-363 Kraków NIP: 542-278-15-77 hubertus2103 29-10-2017, 10:07 Witam, Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Mavericka 2.3, 2005r i mam kilka pytań: 1.Czy w internecie jest dostępna instrukcja do tego samochodu, chociaż w wersji angielskiej? 2.Co ile kilometrów należy wymieniać rozrząd? greg.ko 31-10-2017, 06:37 Spróbuj tu http://maverickclub.net/forum/index.php?showtopic=18945&st=0 jest to rosyjskie forum, ja znalazłem instrukcje napraw na 5200 stron są też do mazdy tribute łańcuch rozrządu wymieniałem po 150 tyś km, kupiłem Mavericka w Niemczech z uszkodzonym rozrządem, łańcuch przeskoczył z powodu niskiego stanu oleju. motobambo 05-11-2017, 11:16 Witajcie, od 3 lat latam Maverickiem 3.0 automatyczna skrzynia biegów i do ddziś było super :-) jednak jadąc na prostej skrzynia przestała ciągnąć, wsteczny działa, co może być przyczyną ? I jak sobie poradzić z tym? Aedifico 08-11-2017, 20:09 Witajcie, od 3 lat latam Maverickiem 3.0 automatyczna skrzynia biegów i do ddziś było super :-) jednak jadąc na prostej skrzynia przestała ciągnąć, wsteczny działa, co może być przyczyną ? I jak sobie poradzić z tym? http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-cd4e,4,16.html s3etcher 11-11-2017, 08:17 Witam Forumowiczów, mam na imię Darek i jestem od niedawna raczej szczęśliwym posiadaczem Mavericka 2.0 z 2003r. Dzięki Waszym wpisom wiem jak poradzić sobie z kilkoma drobnymi bolączkami jakie mi się przytrafiły, np problem z prędkościomierzem czy falujące obroty. Jestem z Kartuz, gdybym mógł w czymkolwiek pomóc walcie jak w dym, pozdrawiam. Aki 14-11-2017, 08:23 Witam serdecznie, od niedawna także stalem się posiadaczem forda mavericka II. Po pierwszej euforii i zachwycie nastpil czas refleksji analizy. Poznaje ten samochod i w zasadzie nie wiem co o nim myslec. W porównaniu do Hondy, do której lalem paliwo i wymieniałem oleje, trudno mi go porownac. Za krotko uzytkuje, żeby cos sensownego powiedzieć. Czy sa tu użytkownicy tego auta z kujawsko-pomorskiego? pozdr aki Marcin.Felicki 19-11-2017, 19:22 Witam Forumowiczów, mam na imię Darek i jestem od niedawna raczej szczęśliwym posiadaczem Mavericka 2.0 z 2003r. Dzięki Waszym wpisom wiem jak poradzić sobie z kilkoma drobnymi bolączkami jakie mi się przytrafiły, np problem z prędkościomierzem czy falujące obroty. Jestem z Kartuz, gdybym mógł w czymkolwiek pomóc walcie jak w dym, pozdrawiam. Witam u mnie od niedawna falują obroty na luzie jak sobie z tym poradziłeś za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Hubson1705 22-11-2017, 07:36 Witajcie. Jestem posiadaczem Forda Mavericka z 2005 roku 3.0 V6 od dwóch lat. Auto ma instalację gazową BRC. Na co zwrócić uwagę hmm... na pewno na korozję na rantach drzwi tak jak koledzy piszą wyżej, ale niestety prawie każdy bedzie miał tam ogniska korozji prędzej czy później. Kolejna sprawa, po niemiłym doświadczeniu z moim fordem, które kosztowało mnie bardzo dużo kasy radziłbym pofatygować się i zmierzyć ciśnienie na cylindrach. Niestety te silniki są mocne ale nietrwałe i tak jak u mnie może nie być żadnego ubytku oleju, a usterka w komorze spalania jest kosztowna i lepiej unikać ją szerokim łukiem. Druga rzecz to skrzynia w swoim przy przebiegu 140 000 km robiłem skrzynię. Bardzo wrażliwa na nagłe redukcje biegów przy wysokich obrotach. Poza tym bardzo kiepska dostępność części. A teraz z innej beczki. Nie chcę zakładać kolejnego tematu więc spytam tu. Otóż kolejny problem z jakim się borykam to przygasanie samochodu podczas stania na hamulcu na drivie. Zarówno na gazie i na benzynie jest tak samo. Auto podczas dohamowania i zatrzymania się dwa razy przyfaluje obrotami i albo zgaśnie albo utrzyma minimalną ilośc obrotów. Odwiedziłem wielu znachorów ale nikt nie wie co to. Może macie jakiś pomysł albo ktoś z Was miał podobną usterkę. Proszę o pomoc, jakąś wskazówkę. Postaram się nagrać filmik z pracy silnika i uchwycić moment przygasania i gaśnięcia i zamieszczę tu. pozdrawiam Aedifico 22-11-2017, 11:41 Witajcie. Jestem posiadaczem Forda Mavericka z 2005 roku 3.0 V6 od dwóch lat. Auto ma instalację gazową BRC. Na co zwrócić uwagę hmm... na pewno na korozję na rantach drzwi tak jak koledzy piszą wyżej, ale niestety prawie każdy bedzie miał tam ogniska korozji prędzej czy później. Kolejna sprawa, po niemiłym doświadczeniu z moim fordem, które kosztowało mnie bardzo dużo kasy radziłbym pofatygować się i zmierzyć ciśnienie na cylindrach. Niestety te silniki są mocne ale nietrwałe i tak jak u mnie może nie być żadnego ubytku oleju, a usterka w komorze spalania jest kosztowna i lepiej unikać ją szerokim łukiem. Druga rzecz to skrzynia w swoim przy przebiegu 140 000 km robiłem skrzynię. Bardzo wrażliwa na nagłe redukcje biegów przy wysokich obrotach. Poza tym bardzo kiepska dostępność części. A teraz z innej beczki. Nie chcę zakładać kolejnego tematu więc spytam tu. Otóż kolejny problem z jakim się borykam to przygasanie samochodu podczas stania na hamulcu na drivie. Zarówno na gazie i na benzynie jest tak samo. Auto podczas dohamowania i zatrzymania się dwa razy przyfaluje obrotami i albo zgaśnie albo utrzyma minimalną ilośc obrotów. Odwiedziłem wielu znachorów ale nikt nie wie co to. Może macie jakiś pomysł albo ktoś z Was miał podobną usterkę. Proszę o pomoc, jakąś wskazówkę. Postaram się nagrać filmik z pracy silnika i uchwycić moment przygasania i gaśnięcia i zamieszczę tu. pozdrawiam Pierścienie poszyły czy coś innego z tym spadkiem ciśnienia. Skrzynia wydaje się dostępna. http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-cd4e,4,16.html http://www.rockauto.com/en/catalog/ford,2005,escape,3.0l+v6,1430623,transmission-automatic Niektórzy zalecają montaż dodatkowej chłodnicy do skrzyni czy to coś daje nie wiem ponoć przegrzewanie powoduje awarie i to główny problem tej skrzyni. Hubson1705 22-11-2017, 11:57 Z dostępnością skrzyni nie ma problemu, warto jednak robić ją u kogoś kto się na tym dobrze zna. Co do ciśnienia to tak po rozebraniu silnika okazało się, że na 3 tłokach popękały pierścienie. Żeby było ciekawiej na tłokach i w rowkach na pierścienie było tyle nagaru czarnego, że to wszystko jakośc się trzymało kupy i ani pierścienie nie wypadły i olej nie ubywał. Jednym słowem jak to zobaczyłem to byłem w cięzkim szoku. Na szczęście gładzie cylindrowe nie zostały uszkodzone. Pierścienie praktycznie nie do zdobycia, dorabiała mi je jakaś firma z elbląga. Tłoki zostały doprowadzone do kultury, umyte w myjce ultradzwiękowej i pomierzone. Najgorsze jest to, że w serwisie forda nie sprzedają podzespołów odzielnie tylko jako shortblock czyli blok, wał korbowy, tłoki i pierścienie razem za 11000.00pln. Naprawa mnie wyniosła 5500.00 pln ale samochód stał u mechanika ponad 2 miesiące. Jedyny plus całej tej operacji to taki, że przy okazji wymieniłem łańcuchy rozrzadu z napinaczami i prowadnicami. greg.ko 22-11-2017, 12:39 Witam Nie tylko w 3.0 zapiekają się pierścienie Ja po zakupie w Niemczech Mavericka z uszkodzonym silnikiem 2.3, też rozbierałem silnik po 150 tys. Pierścienie olejowe w tłokach też były zapieczone nagarem trzeba było użyć do demontażu śrubokręta, a poza tym przeskoczył rozrząd. (komplet pierścieni i panewek korbowodowych, łańcuch i napinacz można kupić osobno) Dla mnie winę za to ponosi przedłużanie okresu wymiany oraz słabej jakości olej Aedifico 22-11-2017, 15:20 Z dostępnością skrzyni nie ma problemu, warto jednak robić ją u kogoś kto się na tym dobrze zna. Co do ciśnienia to tak po rozebraniu silnika okazało się, że na 3 tłokach popękały pierścienie. Żeby było ciekawiej na tłokach i w rowkach na pierścienie było tyle nagaru czarnego, że to wszystko jakośc się trzymało kupy i ani pierścienie nie wypadły i olej nie ubywał. Jednym słowem jak to zobaczyłem to byłem w cięzkim szoku. Na szczęście gładzie cylindrowe nie zostały uszkodzone. Pierścienie praktycznie nie do zdobycia, dorabiała mi je jakaś firma z elbląga. Tłoki zostały doprowadzone do kultury, umyte w myjce ultradzwiękowej i pomierzone. Najgorsze jest to, że w serwisie forda nie sprzedają podzespołów odzielnie tylko jako shortblock czyli blok, wał korbowy, tłoki i pierścienie razem za 11000.00pln. Naprawa mnie wyniosła 5500.00 pln ale samochód stał u mechanika ponad 2 miesiące. Jedyny plus całej tej operacji to taki, że przy okazji wymieniłem łańcuchy rozrzadu z napinaczami i prowadnicami. To jest silnik z Mondeo,Jaguara itd. pierścienie powinny być do odstania bez problemu a ściągnięcie z US trwa do 3 tyg. http://www.rockauto.com/en/catalog/ford,2005,escape,3.0l+v6,1430623,engine,piston+rin g,5640 Najłątwoej ściągnąć: http://www.jankes-parts-usa.pl/ Wypada jeszcze sprawdzić stan zaworu PCV do wymiany co 60 tys.mil Aedifico 25-11-2017, 20:21 Witam Nie tylko w 3.0 zapiekają się pierścienie Ja po zakupie w Niemczech Mavericka z uszkodzonym silnikiem 2.3, też rozbierałem silnik po 150 tys. Pierścienie olejowe w tłokach też były zapieczone nagarem trzeba było użyć do demontażu śrubokręta, a poza tym przeskoczył rozrząd. (komplet pierścieni i panewek korbowodowych, łańcuch i napinacz można kupić osobno) Dla mnie winę za to ponosi przedłużanie okresu wymiany oraz słabej jakości olej Tak to raczej nie problem silników 2,3 czy 3,0 ale problem użytkowników. NY Taxi potrafiły przejechac 500 tys.mil, sekret, częsta wymiana oleju. https://jalopnik.com/this-is-what-a-500-000-mile-nyc-taxi-valvetrain-looks-l-1717745908 http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ford-escape-hybrid-ekologiczne-i-niezawodne-taxi-w-ny/zcd9n https://www.autotrader.com/car-news/the-highest-mileage-new-york-city-taxis-arent-what-you-think-255766 Marcin.Felicki 02-12-2017, 08:19 Napisał s3etcher Zobacz post Witam Forumowiczów, mam na imię Darek i jestem od niedawna raczej szczęśliwym posiadaczem Mavericka 2.0 z 2003r. Dzięki Waszym wpisom wiem jak poradzić sobie z kilkoma drobnymi bolączkami jakie mi się przytrafiły, np problem z prędkościomierzem czy falujące obroty. Jestem z Kartuz, gdybym mógł w czymkolwiek pomóc walcie jak w dym, pozdrawiam. Witam u mnie od niedawna falują obroty na luzie jak sobie z tym poradziłeś za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Marcin.Felicki 05-12-2017, 10:06 Witam Kto się orientuje gdzie się znajduje silniczek krokowy w 2.0 z 2003r AstroFilmStudio 06-12-2017, 11:53 Witam. Marcin.Felicki Niedawno kupiłem forda mavericka z 2002r. I po 2 tyś km pojawił się ten sam problem. Rodzice po zakupie Mazdy Tribute z tym samym silnikiem również mają ten problem. Mechanicy chcieli robić głowice a wystarczyło wymyć przepustnice. Niestety problem wraca po paruset km. Z tego co wyczytałem silniczek krokowy znajduje się pod kolektorem ssącym po prawej stronie o ile sie nie myle i dostęp tylko od kanału. Niedługo będę to sprawdzał Aedifico 06-12-2017, 14:52 https://ww2-secure.justanswer.com/uploads/ebrock63/2011-12-12_010709_2011-12-12_180841.png Stepper motor powinno być. Marcin.Felicki 06-12-2017, 16:18 Witam. Marcin.Felicki Niedawno kupiłem forda mavericka z 2002r. I po 2 tyś km pojawił się ten sam problem. Rodzice po zakupie Mazdy Tribute z tym samym silnikiem również mają ten problem. Mechanicy chcieli robić głowice a wystarczyło wymyć przepustnice. Niestety problem wraca po paruset km. Z tego co wyczytałem silniczek krokowy znajduje się pod kolektorem ssącym po prawej stronie o ile sie nie myle i dostęp tylko od kanału. Niedługo będę to sprawdzał Witam Dzięki za odpowiedz z kanałem nie ma problemu ale na początku wyczyszczę przepustnicę tak jak mówisz skoro problem znikał a dopiero póżniej wezmę się za krokowy więc czekam czy Ci się coś udało z tym zdziałać.Pozdro Aedifico 11-12-2017, 09:56 Kilka stron wcześniej: http://www.super7thheaven.co.uk/components/duratec_v6/ woshiby 11-12-2017, 15:35 Witam serdecznie:) Od jakiegoś czasu też jestem właścicielem Mavericka 2.3. 1. I oczywiście mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym:) wymiana silniczka krokowego pomaga?? 2. Oraz mam problem z którymś czujnikiem zamkniętych drzwi... Drzwi są wszystkie zamknięte, a czasem wyświetla się informacja o otwartych drzwiach oraz zapalają się lampki w środku:) Wie ktoś może gdzie znajdują się czujniki zamkniętych drzwi? Pozdrawiam Marcin.Felicki 11-12-2017, 16:35 Witam serdecznie:) Od jakiegoś czasu też jestem właścicielem Mavericka 2.3. 1. I oczywiście mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym:) wymiana silniczka krokowego pomaga?? 2. Oraz mam problem z którymś czujnikiem zamkniętych drzwi... Drzwi są wszystkie zamknięte, a czasem wyświetla się informacja o otwartych drzwiach oraz zapalają się lampki w środku:) Wie ktoś może gdzie znajdują się czujniki zamkniętych drzwi? Pozdrawiam Najprawdopodobniej będzie to czujnik klapy tylniej ja tak miałem, po wyregulowaniu problem znikł. PiotrGrudziądz 18-12-2017, 17:24 Witam, w moim mavericku 2,3 z 2005 roku właśnie skończył mi się 5-ty bieg. czy ktoś zna dobry warsztat remontujący skrzynie z okolic Grudziądz, Toruń, Bydgoszcz, a może nie warto remontować tylko od razu wymieniać? pozdrawiam dantes 27-12-2017, 10:02 Witam, w moim mavericku 2,3 z 2005 roku właśnie skończył mi się 5-ty bieg. czy ktoś zna dobry warsztat remontujący skrzynie z okolic Grudziądz, Toruń, Bydgoszcz, a może nie warto remontować tylko od razu wymieniać? pozdrawiam Hey! Co znaczy ''skończył się piąty bieg''? Znalazłeś warsztat? Pozdrawiam. axe127 27-12-2017, 18:40 witam, do kolegów mających problem z falującymi obrotami. pierwsze pytanie czy macie zamontowany gaz ? jeśli obroty falują tylko na gazie najprawdopodobniej listwa wtryskowa gazu się kończy albo wymaga czyszczenia. witkom 28-12-2017, 12:46 Witam, Kupiłem miesiąc temu Mavericka 2.3 rok 2005. Na razie staram się go ogarnąć. Jak Wam to jeździ? Chodzi mi o ruszanie. Mam przy ruszaniu jakieś szarpnięcia. Sprzęgło, może dwumasa? Wcześniej miałem Forda Focusa i sobie tak porównuje. W tym poprzednim ruszanie miałem super. Rozumiem, że większa masa ale chyba coś jest nie tak. Wymieniłem na razie poduszkę pod silnikiem, poprawiło się ale nie do końca. Samochód ma przejechane 160 tyś, dwóch właścicieli w niemczech. Ma ktoś takie coś w pobliżu? Może byśmy porównali?:) Pozdrawiam zibi54 28-12-2017, 23:08 Ja oddaje skrzynie do naprawy pod Gdańsk a prowadzę auto serwis w Toruniu. Jak Was to interesuje to mogę podać namiary. A tak apropos to wymieniałes kiedykolwiek olej w skrzyni? bo jak nie to wiadomo skąd problem. Bump: witkom mam takiego samego i kilka takich już napawiłem a jestem w Toruniu Marcin.Felicki 29-12-2017, 19:38 Witam Panowie Mam problem z falującymi obrotami a mianowicie przed czyszczeniem przepustnicy falowały ale minimalnie ale już po wyczyszczeniu jest gorzej, na zimnym silniku utrzymują się w granicach 1500 obr.mni i po kilku sek. spadają poniżej 1000obr, a po rozgrzaniu silnika tak do 98 st. wysprzęglając lub wrzucając na luz wzrastają 2000obr.min i tak utrzymują się przez jakieś 10 sek. a następnie spadają poniżej 1000 obr i już silnik pracuje równiusieńko przez cały czas az do momentu dodania gazu . Czym to może być spowodowane ? jeden jaki błąd popełniłem tak mi się wydaje to nie odłączyłem aku ale myślę żę to chyba niemiało znaczenia. Jedyne co mi przychodzi na myśl to czujnik położenia przepustnicy lub sama przepustnica myłem ją Pb95 :) może ten pasek w czujniku się uszkodził jak dostał benzyny już niewiem sam nie chce wydawać kasy na nowe części bo może problem tkwi w adaptacji przepustnicy jak myślicie? nadmienie że na Pb i LPG jest tak samo. PS.Może ktoś ma te części na zbyciu i by użyczył do sprawdzenia? PiotrGrudziądz 14-01-2018, 15:53 Cześć, pisząc, że skończył się piąty bieg mam na myśli, że faktycznie nie mam tego biegu. Wbijając bieg trafiam jakby na "dziurę". Odnoszę wrażenie, że tam po prostu nic nie ma. Warsztatu nie znalazłem w okolicy. Chyba nastawie się na wymianę skrzyni bezpośrednio u jakiegoś rozbieracza aut. Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam zlasu 15-01-2018, 21:03 Ja mam pomysł. Też miałem problem ze skrzynią biegów swojego mavericka. Była coraz głośniejsza i postanowiłem zadziałać jednak gdy zobaczyłem ceny używanych skrzyń plus kurier plus wymiana załamałem się. Jednak znalazłem mechanika w Chojnicach, który regeneruje takie skrzynie. W skrócie naprawił skrzynię za 1900,- (w tej cenie wyciągnięcie i włożenie skrzyni) . Do Chojnic mam 150 km pojechałem tam autem i wróciłem pociągiem i za dwa dni auto naprawione do odbioru. Dostałem nawet dokument gwarancji regeneracji. Ja natomiast mam teraz inny problem: Wypadanie zapłonu. -na wolnych obrotach silnik bardzo się trzęsie co czuć w całym aucie. -zaraz po odpaleniu czuć benzynę z wydechu -ściągając fajkę z 4 świecy nie czuć różnicy w pracy silnika mimo to silnik chodzi cały czas płynnie. -jest słabszy i pali więcej. Ciśnienie na cylindrach: 1-12,5; 2-12; 3-12,5; 4-12 Ktoś coś podpowie? albo zna podobny rozwiązany temat z forum? darmodziej 16-01-2018, 04:48 Ja miałem wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, pomogła wymiana cewki zapłonowej. zlasu 16-01-2018, 06:45 Jeszcze jedno trapi mój samochód: Zaraz po uruchomieniu silnika i czasem podczas jazdy włączą się jakiś sygnał w okolicy zegarów. Jest to 5 krotkich dźwięków przerwa i znowu. I tak 5 dźwięków razy 5. Ktoś to miał? Cewkę kable i świece zamówiłem. Zobaczymy. Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka zlasu 18-01-2018, 09:10 Jeszcze jedno trapi mój samochód: Zaraz po uruchomieniu silnika i czasem podczas jazdy włączą się jakiś sygnał w okolicy zegarów. Jest to 5 krotkich dźwięków przerwa i znowu. I tak 5 dźwięków razy 5. Ktoś to miał? naprawiłem. Wystarczy wymienić spaloną żaróweczkę kontrolki poduszki powietrznej przy liczniku. Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka zibi54 26-01-2018, 21:40 [QUOTE=zlasu;2917107] Literki 30-01-2018, 21:59 Cześć, Ma ktoś może wykaz typów olei stosowanych w dyfrze i skrzyni biegów do Mavericka 2005 2,3? Najlepsze byłoby zdjęcie z instrukcji czy coś w tym stylu. Znalazłem rożne opinie na temat co ma być w skrzyni jedni piszą, 75W90 inni, że 80W90, to samo dotyczy dyfra. woshiby 31-01-2018, 07:58 moze to pomoze http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=111a50770397ea1e1e6c9d4388ee79e2 gdzieś czytałem, że do dyferencjału należy wlewać olej typu LS- Limited Slip. darmodziej 31-01-2018, 18:24 Najlepsze byłoby zdjęcie z instrukcji czy coś w tym stylu. W załączniku tabelka zaczerpnięta z instrukcji. zibi54 31-01-2018, 22:51 Skrzynia 75W90 gl4/gl5 dyfer 80W90 gl5 Aedifico 01-02-2018, 14:22 Skrzynia 75W90 gl4/gl5 dyfer 80W90 gl5 Hayes podaje również to: skrzynia SAE 75W-90 gear oil dyfer SAE 80W-90 Premium Rear Axle Lubricant. https://www.manualslib.com/manual/624790/Ford-Escape.html?page=277 zibi54 01-02-2018, 20:23 To podane przezemnie [B]gl[U] to bardzo ważne gdyż wlanie olej gl5 do skrzyni pod gl4 spowoduje zniszczenie elementów mosiężnych i na odwrót. Przetestowałem to na moje nieszczęście na samochodzie kolegi. zlasu 06-02-2018, 06:52 Czy ktoś z Was ma doświadczenie z regulacją zaworów w Mavericku 2.0? Gdzie kupić szklanki? Cena w aso to 160 zł/szt. Z jakiego innego modelu forda będą pasowały? Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka darmodziej 06-02-2018, 15:24 Szklanki dobiera się do silnika, a nie do samochodu, szukaj więc, jaki samochód ma taki sam silnik. Andre504 23-02-2018, 11:22 Witajcie. Przymierzam się do zakupu Mavericka z silnikiem 2.3 Możecie mi podpowiedzieć na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie? Co najczęściej się psuje? Chodzi o poważne rzeczy typu skrzynia, napęd czy osprzęt silnika. Psujące się pierdółki nie są dla mnie zbyt istotne. Jak oceniacie ten silnik? Mało jest informacji na forum. Aedifico 23-02-2018, 17:59 Możecie się spiknąć: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=190665&p=3320801#p3320801 Manewrik2.0 28-02-2018, 20:27 Witam! Jestem posiadaczem mavericka 2.0 z 2001 roku od jakiegos czasu zauwazyłem zmiane w ogrzewaniu auta jest coraz słabsze ,samochód łapie temp wzorowo jednak w kabinie dmucha słabo ciepłym co moze byc przyczyną?????? Marcin.Felicki 01-03-2018, 17:05 Witam! Jestem posiadaczem mavericka 2.0 z 2001 roku od jakiegos czasu zauwazyłem zmiane w ogrzewaniu auta jest coraz słabsze ,samochód łapie temp wzorowo jednak w kabinie dmucha słabo ciepłym co moze byc przyczyną?????? Stawiał by na zapchaną nagrzewnicę lub rezystor nagrzewnicy. darmodziej 01-03-2018, 17:27 Panowie, temat nie jest o usterkach samochodu. Manewrik załóż nowy temat. Manewrik2.0 01-03-2018, 17:39 Chyba raczej wszystko wskazuje na nagrzewnice, ale czy zachodzi koniecznosc sciagania dechy aby sie do niej dostac?????? darmodziej 01-03-2018, 19:05 Czytałeś regulamin forum, gdy zakładałeś konto? Hubson1705 22-03-2018, 12:26 Panowie mam problem ford Maverick 3.0 v6 Przyjechałem dziś do pracy, postawiłem auto. Teraz chchiałem jechać na drugą budowę. Wsiadłem odpaliłem auto. Wrzuciłem wsteczny a jego nie ma wrzuciłem d również nie ma. Zaczął migać check engine i auto zgasło. Teraz nie mogę go odpalić wszystkie kontrolki świecą ale silnik nawet nie kręci. Rano jak jechałem do pracy troche czułem jakby silnik miał mało mocy na niskich biegach. Macie jakieś pomysły? darmodziej 22-03-2018, 13:48 Podłącz komputer i odczytaj błędy. zlasu 28-03-2018, 19:04 Naprawiłem usterkę silnika, o której pisałem wcześniej. Skończyło się na wymianie wypalonych zaworów, regeneracji głowicy i przy okazji zmianie rozrządu. Koszt: 2500 PLN Aki 02-04-2018, 16:23 Witam dwa wazne pytania: 1. Gdzie szukacie nr katalogowych do mavericka, w celu znalezienia odpowiednikow od innych fordów? 2. Musze wymienic lampke oswietlenia tablicy rejestracyjnej, podobna do tej, bez tego dynksu od kamery: https://pl.aliexpress.com/store/product/BOQUERON-for-Ford-Escape-Maverick-Mariner-2001-2006-HD-CCD-Waterproof-Car-BackUp-Camera-reversing-backup/2336216_32759222689.html i nigdzie nie moge znalezc nowej. Uzywki sa ale pierunsko drogie. Ktos cos? woshiby 03-04-2018, 08:54 Hey! Ja mam mavericka 2005r. z silnikiem 2.3 i bierze olej. Właśnie dzisiaj odstawiłem go do mechanika. Pozdrawiam. wykopałem tego starego posta bo tez mam problem z olejem w silniku 2.3 czy ktoś jeszcze miał ten problem i znalazł przyczynę? Bump: Witam dwa wazne pytania: 1. Gdzie szukacie nr katalogowych do mavericka, w celu znalezienia odpowiednikow od innych fordów? 2. Musze wymienic lampke oswietlenia tablicy rejestracyjnej, podobna do tej, bez tego dynksu od kamery: https://pl.aliexpress.com/store/product/BOQUERON-for-Ford-Escape-Maverick-Mariner-2001-2006-HD-CCD-Waterproof-Car-BackUp-Camera-reversing-backup/2336216_32759222689.html i nigdzie nie moge znalezc nowej. Uzywki sa ale pierunsko drogie. Ktos cos? a skąd jesteś?? W Chodzieży koło Piły jest gościu który zajmuje się handlem używanymi częściami Maverick/escape itp. Na allegro ma login auto1004. ostatnio kupiłem od niego tylna szybę i boczny kierunek:) za kierunek zapłaciłem 15zl... trochę drogo, ale nigdzie indziej nie znalazłem:) myślę, że taką oprawkę do oświetlenia tablicy też znajdzie u siebie:) Aki 03-04-2018, 09:33 a skąd jesteś?? W Chodzieży koło Piły jest gościu który zajmuje się handlem używanymi częściami Maverick/escape itp. Na allegro ma login auto1004. ostatnio kupiłem od niego tylna szybę i boczny kierunek:) za kierunek zapłaciłem 15zl... trochę drogo, ale nigdzie indziej nie znalazłem:) myślę, że taką oprawkę do oświetlenia tablicy też znajdzie u siebie:)[/QUOTE] MIeszkam pod Bydgoszczą, specjalnie jechac do Pily to sie nie oplaca, po taka pierdołe. Z tymi lampkami jest taka sprawa, ze jak to sie ruszy, to czesto peka, ze starości, bo tez nie umiejetnie sie to sciaga etc. Najlepiej byloby kupic nowa lamke i nie za miliony polskich monet. Kupie uzywke i znowu peknie cholerstwo. greg.ko 03-04-2018, 13:04 Witam dwa wazne pytania: 1. Gdzie szukacie nr katalogowych do mavericka, w celu znalezienia odpowiednikow od innych fordów? 2. Musze wymienic lampke oswietlenia tablicy rejestracyjnej, podobna do tej, bez tego dynksu od kamery: https://pl.aliexpress.com/store/product/BOQUERON-for-Ford-Escape-Maverick-Mariner-2001-2006-HD-CCD-Waterproof-Car-BackUp-Camera-reversing-backup/2336216_32759222689.html i nigdzie nie moge znalezc nowej. Uzywki sa ale pierunsko drogie. Ktos cos? Witam strony z nr części http://www.fordcat.ru/shop/1/parts/1956578 https://ford.afora.ru/car/125/6.10253/0/2458/19079/83549/#13550 http://totax.ru/original/ford/4/1734872/TM34170305/ Aedifico 06-04-2018, 06:12 Wszystko jest po tematach tutaj: - części dość łatwo szuka się na RockAuto - żarówki https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=272842 woshiby 24-04-2018, 11:37 Mam problem przy Mavericku 2.3 2005 rok. Od pewnego czasu przy nawet lekkim ruchu kierownicą w lewo wydobywa się z koła szum... przełożenie opon nie pomogło.. Na stacji diagnostycznej powiedzieli mi, że najprawdopodobniej łożysko, albo co gorsza przegub.. Wymiana prawego przedniego łożyska koła pomogła:) dajeszczak 07-08-2018, 09:39 Witam kolegów. Jestem ty nowy. Mam Mavericka z 2006 roku. Ostatnio meczy mnie słaby hamulec ręczny. Po oględzinach linek stwierdziłem ze uchwyt trzymający linki od spodu pojazdu w pobliżu tylnego prawego koła jest luźny. Czy on nie powinien być na stałe przytwierdzony do podłogi? Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jak to wygląda. Wydaje mi się ze był zgrany z podłogą ale mogę się mylić. Sprawdźcie proszę i dajcie znac jemand80 09-08-2018, 01:33 Witam a czy ma może ktoś z was schemat podłączenia podciśnienie ford maverick 3Lv6 rocznik 2004 chodzi dokładnie od zaworu EGR poprzez zawór podciśnienia i dalej gdzie idzie bo na końcu to leci na sterowanie nadmuchami ale chodzi głównie od zaworu podciśnienia do wejścia na nawiewy? dodam ze takiego kupiłem ale ktoś bawił się przewodami i jest lipa nie działa nadmuch w środku zostaje tylko na szyby bo nie dochodzi podciśnienie do sterowania a nigdzie nie ma podłączenia do podciśnienia kotti 18-11-2018, 08:35 Dzień dobry, jestem zainteresowany wymianą radia fabrycznego w fordzie maverick. Ciężko dostać dedykowane radio, więc myślę o uniwersalnym radiu 2 din. 1. Czy moglibyście polecić radio 2 din o dobrej jakości muzyki do 2 tys. zł? 2. Czy aby zamontować takie radio będę potrzebował dodatkowej ramki? Pozdrawiam, z góry dziękuję za pomoc darmodziej 18-11-2018, 09:09 jestem zainteresowany wymianą radia fabrycznego w fordzie maverick.W tej sprawie pytaj tutaj: https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=98 kulas25 26-11-2018, 19:30 Witam. Szukam świec do mava 2.3. Ktoś jakieś inne montował zamiast irydowych ngk? Zastanawiam się nad wstawieniem platyn. Najchętniej numer motorcrafta :) https://ford.afora.ru/car/125/6.10253/113/2424/18828/ Numer 12405 ;) Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka ArkadyM 11-12-2018, 08:32 W zeszłym tygodniu jak wracałem z pracy padał deszcz. Rano nie mogłem odpalić auta. Wcale nie kręcił.Po wyciągnięciu kluczyka nadal paliła się kontrolka od gazu. Po wielu próbach(nerwowym naciskaniu na pedały z przekręconym kluczykiem) auto odpaliło. Gdy wyjeżdżałem z pracy ta sama historia. Tydzień był spokój i dzisiaj to samo( wczoraj padało) Miał ktoś podobny problem? dantes 11-12-2018, 15:05 Dzień dobry, jestem zainteresowany wymianą radia fabrycznego w fordzie maverick. Ciężko dostać dedykowane radio, więc myślę o uniwersalnym radiu 2 din. 1. Czy moglibyście polecić radio 2 din o dobrej jakości muzyki do 2 tys. zł? 2. Czy aby zamontować takie radio będę potrzebował dodatkowej ramki? Pozdrawiam, z góry dziękuję za pomoc Radio w mavericu jest mniejsze niż 2din-chyba 1,8. Będziesz musiał powiększyć otwór w konsoli. Aedifico 11-12-2018, 17:26 Uwaga na zabezpieczenia antykorozyjne: https://www.facebook.com/groups/2205073644/permalink/10156404712538645/ ArkadyM 12-12-2018, 06:24 Problem rozwiązany. Był to luźny kabelek od masy który był pod sterownikiem LPG.Nie był widoczny.Po odkręceniu centralki okazało się co jest. Aedifico 16-12-2018, 18:09 Dzień dobry, jestem zainteresowany wymianą radia fabrycznego w fordzie maverick. Ciężko dostać dedykowane radio, więc myślę o uniwersalnym radiu 2 din. 1. Czy moglibyście polecić radio 2 din o dobrej jakości muzyki do 2 tys. zł? 2. Czy aby zamontować takie radio będę potrzebował dodatkowej ramki? Pozdrawiam, z góry dziękuję za pomoc Zapytaj a Autoradex różne ciekawostki mają https://www.facebook.com/141200015942373/posts/1923763747685982/ Aras74 11-03-2022, 09:29 Witam. Ja mam pytanie odnosnie pompy sprzęgła. Jak przytrzymam na sprzegle to uklad gubi cisnienie i sprzeglo sie załącza. Pasuje od czegos pompa do Mavericka 2003 r 2.0 benzyna? Orginal powala na kolana... WojtekMe 06-10-2023, 19:39 Witajcie forumowicze. Poszukuje danych momentów dokręcania do składania silnika 2.3 GZ benzyna rocznik 2007. Niestety w internecie trudno znaleźć service manual obejmujący ten silnik. Być może komuś się udało? Nie pomógł mi również kolega który posiada Autodatę Online podobno nie ma tam danych do mojego zilnika dantes 07-10-2023, 09:04 Witajcie forumowicze. Poszukuje danych momentów dokręcania do składania silnika 2.3 GZ benzyna rocznik 2007. Niestety w internecie trudno znaleźć service manual obejmujący ten silnik. Być może komuś się udało? Nie pomógł mi również kolega który posiada Autodatę Online podobno nie ma tam danych do mojego zilnika Poszukaj na youtobe. |