Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Kontrolka ESP i P0236, P0238...


amoebaFCP
09-12-2013, 16:22
Witam kolegów.
Aby nie przynudzać opiszę pokrótce:

a) - podczas jazdy zapala się kontrolka ESP, wyłącza się turbina, obroty max. do 3000
b) - jadąc tak dalej turbina czasami się załączy, potem znowu wyłączy, itd. Nie jest to regularne.
c) - po wyłączeniu i załączeniu silnika ESP gaśnie, turbina działa, a za chwilę...patrz (a)

Zaczęło się to ok miesiąc temu, sporadycznie. Z czasem coraz częściej. Dzisiaj miałem problem przejechać 30km A4.

ForScan wywala błędy jak poniżej.
Podpowiedzcie proszę, co to jest ten "czujnika A turbosprężarki" i gdzie go szukać.
Co jeszcze może być z tym powiązane?
A może ma ktoś sprawdzony przepis na takie zjawisko?



===DTC P0236-C===
Kod: P0236 - Zakres / wskazania obwodu czujnika A turbosprężarki
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

===DTC P0236-E1===
Kod: P0236 - Zakres / wskazania obwodu czujnika A turbosprężarki
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

===DTC P0238-A1===
Kod: P0238 - Wysoki poziom sygnału obwodu czujnika A turbosprężarki

Był jeszcze taki babol:
===DTC U2023-A0===
Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu
Blad komunikacji CAN pomiedzy PCM a modulem ESP.

Rafał A.(antek)
10-12-2013, 00:12
szukaj po szynie CAN i sterowaniu turbina

amoebaFCP
10-12-2013, 06:31
Czy mógłbyś powiedzieć, gdzie znajduje się sterownik ESP i turbiny w tym aucie?
Nie miałem do tej pory potrzeby jakiegokolwiek grzebania w aucie, no i nie wiem, gdzie tego szukać :(

Pozdrawiam.

mjprzem
10-12-2013, 08:18
esp -to inaczej abs.

a turbina ma sterownik przy turbinie-steruje wychyleniem lopatek w turbinie-i musisz sprawdzic wtyczke od turbiny jesli wszystko bylo wczesniej dobrze.

jak bedzie dzialac turbo to mozliwe ze esp juz nie bedzie sie swiecilo-bo jest powiazane z sterownikiem silnika-a ten z turbiną.

amoebaFCP
10-12-2013, 17:00
Panie i Panowie, NAPRAWIONE :one:

Dzisiaj rano, po przejechaniu 3 km znowu to samo. Wqr..em się mocno, bo przede mną trochę kilometrów do zrobienia.
Zatrzymałem się, Otworzyłem maskę, zdjąłem pokrywę silnika i wszystkie widoczne wtyczki (poza klimą i wtryskami) odpiąłem, no i ponownie wpiąłem.
Zauważyłem przy okazji, że złączka rurki podciśnienia zakładana na króciec pompy vacum bardzo lużno na tym króćcu się trzyma. Mając pod ręką tylko przeźroczystą taśmę klejącą (szer. 1,5cm) nakleiłem na króciec parę zwojów tejże taśmy (celem zwiększenia średnicy). Założyłem złączkę. Przy wsuwaniu jej na króciec czuć było wyraźny opór, przedtem tego nie było. No i w trasę.
Najpierw powoli, coraz szybciej, bardziej dynamicznie i .... nic, zero błędów. Po ok 150km wykasowałem wszystkie pozostałe babole w PCM. Potem przejechałem kolejne 350km ostro dając w palnik (2zł nieraz, ale to tylko w celach testowych). Zapomnałem już, że on może tak fajnie jeździć :diabel2:. Podpiąłem znowu ELM`a, sprawdzam błędy (ForScan`em) a tam BŁOGA CISZA, PUSTKA :diabel2:g:D

Konkluzja:
- Ruchanie :D wtyczek, podejrzewam, że pomogło jak umarłemu kadzidło (nie było widać niczego niepokoącego na nich)
- Nieszczelność w układzie podciśnienia to główna przyczyna moich problemów. Jak się końcówka na króćcu "ułożyła szczelnie" to turbina działała, jak "nieszczelnie", to brak powera, błędy ciśnienia doładowania i ...... no właśnie. Jaki to ma związek z blędem komunikacji z modułem ESP? (jego też już nie ma. Może tu jednak pomogło ruchanie :D )

Mam nadzieję, że kiedyś, komuś te informacje się przydadzą.

Rafał A.(antek)
11-12-2013, 08:16
Zauważyłem przy okazji, że złączka rurki podciśnienia zakładana na króciec pompy vacum bardzo lużno na tym króćcu się trzyma.

to pewnie własnie był problem ze sterowaniem turbina - podcisnienia do siłownika brakowało i to mialem minnymi na mysli

ESP moze wrócic, ale nie musi... te samochody to UFO są

mr1zyz
11-12-2013, 11:30
Błąd Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu, blad komunikacji CAN pomiedzy PCM a modulem ESP występował w moim przypadku razem z usterką sądy lambda i po jej wymianie usterka ESP zniknęłą

mjprzem
11-12-2013, 15:13
ESP ma bardzo duzo z tym wspolnego bo jak napisalem wczesniej jest powiazane z sterownikiem silnika a ten z turbina...ktora ma wplyw na moc silnika, i dziala razem z abs i asr lub tcs-wiec jesli w jednym pojawia sie blad to esp nie moze dzialac prawidlowo-i to normalne ze czesto przy usterkach silnika zapala sie esp.

Bledy ktore miales nie oznaczaja jednoznacznie czy to wina czujnika czy to wina kabelka-a w samochodach z podcisnieniowym sterowaniem turbiny-(bo masz to u siebie) dochodzi jesze podcisnienie i sterowanie podcisnieniem.(nie wiedzialem ze masz podcisnieniowo turbo sterowane)
Czasami niema podcisnienia i sterowniki sa tylko elektryczne -wowczas zostaje tylko kwestia kabli.

amoebaFCP
11-12-2013, 21:49
występował w moim przypadku razem z usterką sądy lambda
Ale ja nie mam sondy Lambda :D

Bump: ESP ma bardzo duzo z tym wspolnego bo jak napisalem wczesniej jest powiazane z sterownikiem silnika a ten z turbina...ktora ma wplyw na moc silnika, i dziala razem z abs i asr lub tcs-wiec jesli w jednym pojawia sie blad to esp nie moze dzialac prawidlowo-i to normalne ze czesto przy usterkach silnika zapala sie esp.

Dzięki za wytłumaczenie. mr1zyz w zasadzie to potwierdza. Problem z silnikiem = problem również z działaniem ESP

vilanova
13-11-2014, 22:34
a co jeśli błędy z ESP (P0236) wyskakują tylko w temp. poniżej 7 stopni. u mnie występuję to tylko jesienią, zimą. w lato nigdy nie miałem takiego błędu.

mjprzem
14-11-2014, 09:17
w zimne dni silniki-szczegolnie te z turbinami sa mocniejsze-bo dostaja wiecej powietrza w mniejszej pojemnosci. w zwiazku z czym ich zapotrzebowanie na paliwo moze byc wieksze-i wowczas moga dawac sie we znaki nie dociagniecia w ukladzie paliwowym.
Ale rowniez zapotrzebowanie na doladowanie moze byc mniejsze i turbina musi szybciej reagowac na przyrost mocy silnika.

vilanova
P0236-ale to nie jest blad chyba od ESP? prawda? wiec w sumie skoro ty sam nie wiesz o czym piszesz to po co zadajesz pytania bez sensu ;) bo niepotrzebnie szukam sensownych odpowiedzi.

vilanova
19-11-2014, 13:24
vilanova
P0236-ale to nie jest blad chyba od ESP? prawda? wiec w sumie skoro ty sam nie wiesz o czym piszesz to po co zadajesz pytania bez sensu bo niepotrzebnie szukam sensownych odpowiedzi.

Wiem stąd, że na desce rozdzielczej pojawia mi się kontrolka od ESP i wyświetla się napis 'USTERKA UKŁADU ESP'. A błąd P0236 wykrywam przez OBDII.