Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Dziwny świst podczas przyspieszania


Kuba Piła
10-12-2013, 18:27
Witam,
niedawno w moim C-Max 1,8 TDCI 2007 podczas przyspieszania słychać powyżej 2 tys. obrotów słychać dziwny świst z podszybia, dodam że tak samo miałem w służbowym turanie i tam pękł wąż podciśnienia u mnie mechanik twierdzi ze węże są ok, jak załancza się turbina to słychać świst auto nie przyspiesza dynamicznie straciło moc, nie dymi na czarno, a jak bardziej mu depne to przechodzi w tryb awaryjny tak samo jak turan awaria układu silnika, co po za przewodami mogło się sypnąć i jak to sprawdzać ?

wengor
10-12-2013, 19:27
nie jestem jakimś wielkim specem ale wydaje mnie się , że turbina sie kończy i będzie potrzebna regeneracja. Kolega miał podobny problem jak ostro depnął gaz to był słyszalny gwizd.

Kuba Piła
11-12-2013, 08:26
No właśnie pytanie gwizd czy jaki odgłos bo u mnie słychać jakby dmuchawę z podszybia dodatkową dźwięk bardziej przypominający wydostające się pod ciśnieniem powietrze

Rafał A.(antek)
11-12-2013, 09:17
poszukaj jeszcze raz po węzach, zobacz czy ktorys nie jest tłusty, nieszczelność moze byc minimalna

Kuba Piła
13-12-2013, 10:22
mechnik twierdzi że turbina pada, ale czy przy tym nie powinno kopić na czarno z rury ?

Kuba Piła
14-12-2013, 15:00
ostatnio podczas przyspieszania jak już zacznie turbina pompować pojawia się duża chmura czarnego dymu, może to pomoże wydać jakąś diagnozę ?

luki6262
14-12-2013, 15:24
ściąg węża przy turbinie i poruszaj wirnikiem. Jeżeli wyczujesz jakieś luzy, szykuj się na wymianę.

jurek035
15-12-2013, 22:04
Miałem te same objawy. Świst słychać z podszybia od strony pasażera? Jeśli tak to najprawdopodobniej masz pęknięty wąż zaraz za turbiną ( w kształcie kolanka).Mam ten sam silnik i dodam że jak gniotłem mocno to kopcił. Wąż pękł od spodu i nie mogłem tego sprawdzić wizualnie i namacalnie (za mały dostęp).Początkowo nie było spadku mocy ale dziura się powiększała i moc tez spadała. Sprawdź to kolanko bo jeśli jest walnięte to sam sobie wymienisz. Dodam jeszcze że w serwisie sprzedają to w komplecie z rurą intecolera za bagatela 380zl. Samego kolana nie dokupisz nowego w oryginale. Ja znalazłem na allegro zamiennik http://allegro.pl/rura-waz-turbo-intercooler-a-c-max-ford-focus-1-8-i3782697152.html

RS AUTO-RAF
16-12-2013, 14:02
Niektorzy koledzy dobrze pisza. Sprawdź dokladnie waz przy kolektorze dolotowym czy nie jest pekniety lub ten ktory idzie od intercoolera po prawej stronie. Mechanik pewnie tam nie ogladal dokladnie jak znam zycie.

Elmo86
16-12-2013, 17:35
A ja Wam powiem że to są objawy zatykającego się DPF. U mnie był ten sam problem [czyt. temat świst podczas przyśpieszania"] Na forum padały większości hasła typy turbina albo pęknięty szlauch. Jednak okazało się że DPF był tak zaciśnięty że podczas przyśpieszania wpowietrze wyciskało wszystkimi możliwymi połączeniami [wraz przez połączenie turbo-blok silnika] Objawem było okopcone turbo. Wyczyściłem DPF i nie ma świstu ani gwizdu a szumu tez nie słychać.
Problem ukazywał sie po włączeniu turbo albo podczas gwałtownego przyśpieszenia.
Obadaj i daj znać

fifel
17-12-2013, 07:03
Miałem te same objawy. Świst słychać z podszybia od strony pasażera? Jeśli tak to najprawdopodobniej masz pęknięty wąż zaraz za turbiną ( w kształcie kolanka)
Dokładnie - opisywałem taką akcję w moim temacie.
Generalnie stało mi się to w trasie Polska - Chorwacja i nie było fajne bo po pewnym czasie komputer zaczął przechodzić w tryb awaryjny.

Domyślam się, że bierzesz pod uwagę różne przyczyny świstu, jednak najpierw sprawdź ten wąż. W starszych modelach był on zrobiony z takiego niby giętkiego plastiku, który w 2 odcinkach jest karbowany i właśnie na tych karbach pojawiają się nieszczelności - tak było i u mnie.
Gdybyś go wymieniał to pamiętaj zamówić nowszą wersję tego węża - cały ze zbrojonej gumy (nie plastiku) bez tych karbowań - ja taki założyłem i jest pięknie :)

Tu masz cały mój wątek ze zdjęciami rury http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=187408

Elmo86
17-12-2013, 08:35
No masakre miałeś fifel.
Czytałem twoje przeżycia bo jakby nie było to jest najprostszy problem, jednak u mnie był wydech zapchany a objawy te same.
Tak w ogóle...Turbo jest tak skonstruowane, że po zapchaniu DPF puszcza spaliny i jest całe okopcone. Padały różne diagnozy [miedzy innymi że turbo padło].

luki6262
17-12-2013, 09:24
A ja Wam powiem że to są objawy zatykającego się DPF.

Kolega ma 1.8 tdci gdzie filtra nie było

Elmo86
17-12-2013, 10:27
Kolega ma 1.8 tdci gdzie filtra nie było

To zmienia postać rzeczy :p

Kuba Piła
19-12-2013, 19:59
wczoraj miałem trochę czasu znajomy mi załatwił badanie za 6 paka po 1 badaniu pod kompem 0 błędów przejechałem się żeby auto wskoczyło w tryb awaryjny i pokazał błąd ciśnienia w układzie doładowania, mechanik wypioł mi przepływomierz auto działa i zachowuje się poprawnie, wiec doagnoza padła ze uszkodzony przepływomierz podawał za dużo paliwa.
Ewentualne porady w kwestji tej diagnozy mile widziane :)

jurek035
20-12-2013, 19:13
wczoraj miałem trochę czasu znajomy mi załatwił badanie za 6 paka po 1 badaniu pod kompem 0 błędów przejechałem się żeby auto wskoczyło w tryb awaryjny i pokazał błąd ciśnienia w układzie doładowania, mechanik wypioł mi przepływomierz auto działa i zachowuje się poprawnie, wiec doagnoza padła ze uszkodzony przepływomierz podawał za dużo paliwa.
Ewentualne porady w kwestji tej diagnozy mile widziane :)

Dla mnie trochę to dziwne że to przepływomierz. A świst z podszybia słychać dalej czy już nie występuje?

Kuba Piła
20-12-2013, 19:45
slychac ale jakby słabszy wiec mysle o wizycie u kolejnego znachora :P

jurek035
20-12-2013, 22:03
Ten świst nie powinien występować. Może masz małe pęknięcie i nie czujesz spadku mocy, ale z czasem będzie się to pogłębiać a moc będzie spadać powoli. Ja bujałem się z tym ponad rok i wdawało mi się że samochód normalnie przyspiesza, ale jak wąż wymieniłem to poczułem dość duży przypływ mocy pod pedałem. Mi na kompie wyszło że to przepływomierz który wymieniłem wyrzucając 300zł w błoto.
P.S. Zapalało Ci się info "usterka silnika" na kompie podczas przyspieszania bo mi na początku nie ale jak pękniecie było już duże to za każdym razem jak gniotłem go mocno.

Bump: Ten świst nie powinien występować. Może masz małe pęknięcie i nie czujesz spadku mocy, ale z czasem będzie się to pogłębiać a moc będzie spadać powoli. Ja bujałem się z tym ponad rok i wdawało mi się że samochód normalnie przyspiesza, ale jak wąż wymieniłem to poczułem dość duży przypływ mocy pod pedałem. Mi na kompie wyszło że to przepływomierz który wymieniłem wyrzucając 300zł w błoto.
P.S. Zapalało Ci się info "usterka silnika" na kompie podczas przyspieszania bo mi na początku nie ale jak pękniecie było już duże to za każdym razem jak gniotłem go mocno.

Kuba Piła
20-12-2013, 22:21
jak miałem wpięty przepływomierz do jak mu deplem mocniej i chwile pociagnol naa turbo to od razu'' usterka silnika '' .. ., później jak turbo się załączało to kopcil jak T-34 teraz na wyjętym przepływomierzu niekopci w miare ciagnie ale wydaje mi się ze to nie do końca to i dmucha z podszybia nadal ..

Kuba Piła
23-12-2013, 22:32
nie wiem zbytnio czasu na to żeby luknąc do auta chwilowo aLe WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM ŻYCZĘ :)

Kuba Piła
02-01-2014, 11:47
wyszło że faktycznie przewód podciśnienia ostatnie kolanko w układzie tylko wystarczyło zmienić mechanika i znalezienie dziury potrwało 5 min w fordzie kolanko po rabacie 12 % 230 bo sprzedają jako zestaw 2 rur na ktoś namiary na tańszy zamiennik ?:>

helmi
02-01-2014, 21:44
Witam, a byłeś u Pana Marcina w auto fordzik?? Pełen profesjonalizm za dobrą cenę!!! Ja odwiedzam w Pile tylko tego Pana. Pozdrawiam http://www.fordzik.pl/

szczena
03-01-2014, 07:16
Miałem dokładnie to samo .Kupiłem przez allegro wąż intercoolera (kolanko) za 44 zł plus 15 przesyłka.Nówka.Firma FH Farex z Zadębia k.Lublinag:DD

Kuba Piła
04-01-2014, 09:13
akurat w u tego mechanika nie byłem kolanko zamówiłem z neta za 105 zł z przesyłka wydawało się ze najtaniej bo na necie 120+ paczka w większości było
a kupiłem tu http://www.ford-sklep.pl/